от 11.09.2017 г. № ЗРУ-445
Статья 1. Внести в Закон Республики Узбекистан от 3 декабря 2014 года № ЗРУ-378 «Об обращениях физических и юридических лиц» (Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2014 г., № 12, ст. 340) изменения и дополнения, утвердив его новую редакцию (прилагается).
 Комментарий LexUz
См. предыдущую редакцию.
(абзац второй части третьей статьи 1 в редакции Закона Республики Узбекистан от 29 января 2018 года № ЗРУ-463 — Национальная база данных законодательства, 30.01.2018 г., № 03/18/463/0634 — вступает в силу с 1 апреля 2018 года)
 Комментарий LexUz
См. Указ Президента Республики Узбекистан «О мерах по коренному совершенствованию системы работы с обращениями физических и юридических лиц», Типовое положение о порядке работы с обращениями физических и юридических лиц в государственных органах, государственных учреждениях и организациях с государственным участием, утвержденное постановлением Кабинета Министров от 7 мая 2018 года № 341, Типовое положение о порядке работы с обращениями физических и юридических лиц в органах самоуправления граждан, утвержденное постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 5 января 2018 г. № 7, Положение о порядке поочередной регистрации обращений физических и юридических лиц в нотариальных конторах, утвержденное приказом Министра юстиции Республики Узбекистан от 30 декабря 2014 г. № 311-мх (рег. № 2646, 30.12.2014 г.)
 Комментарий LexUz
См. ст. 14 Закона Республики Узбекистан «О государственном языке».
 Комментарий LexUz
См. главу 10 Гражданского кодекса Республики Узбекистан.
 Комментарий LexUz
См. Постановление Президента Республики Узбекистан от 19 февраля 2019 года № ПП-4197 «Об утверждении положений, связанных с деятельностью Народных приемных Президента Республики Узбекистан».
 Комментарий LexUz
См. ст. 35 Конституции Республики Узбекистан.
 Комментарий LexUz
См. ст. 18 Конституции Республики Узбекистан.
Государственные органы, организации и их должностные лица обязаны соблюдать требования Конституции и законов Республики Узбекистан при рассмотрении обращений, принимать меры для их полного, объективного и своевременного рассмотрения, принимать в пределах своих полномочий меры по обеспечению восстановления нарушенных прав, свобод и защиты законных интересов физических и юридических лиц.
 Комментарий LexUz
См. ст 74 Семейного кодекса Республики Узбекистан, части первую и вторую ст. 31 Закона Республики Узбекистан «Об опеке и попечительстве».
См. предыдущую редакцию.
(статья 241 введена Законом Республики Узбекистан от 10 марта 2020 года № ЗРУ-608 — Национальная база данных законодательства, 11.03.2020 г., № 03/20/608/0278)
При прекращении рассмотрения повторного обращения в соответствии с абзацем вторым части первой настоящей статьи обращающийся письменно уведомляется, что повторное обращение необоснованно и переписка с ним по этому вопросу прекращается. В случае поступления повторного обращения от обращающегося, переписка с которым прекращена, рассмотрение такого обращения прекращается без уведомления об этом обращающегося.
 Комментарий LexUz
См. ст. ст. 985, 1021 и 1022 Гражданского кодекса Республики Узбекистан.
 Комментарий LexUz
См. ст. 1001 Гражданского кодекса Республики Узбекистан.
 Комментарий LexUz
См. статьи 40, 41, и 43 Кодекса Республики Узбекистан об административной ответственности, статьи 139, 140 и 144 Уголовного кодекса Республики Узбекистан.

1-modda. O‘zbekiston Respublikasining 2014-yil 3-dekabrda qabul qilingan “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘RQ-378-sonli Qonuniga (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2014-yil, № 12, 340-modda) o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritilib, uning yangi tahriri tasdiqlansin (ilova qilinadi).
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(1-modda uchinchi qismining ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-modda O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tizimini tubdan takomillashtirishga doir chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi Farmoni, Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-maydagi 341-son qarori bilan tasdiqlangan “Davlat organlarida, davlat muassasalarida va davlat ishtirokidagi tashkilotlarda jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tartibi to‘g‘risida namunaviy nizom”, Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 5-yanvardagi 7-son qarori bilan tasdiqlangan “Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarida jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tartibi to‘g‘risida namunaviy nizom”, O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 30-dekabrdagi 311-mh-son buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2646, 30.12.2014-y.) bilan tasdiqlangan “Notarial idoralarda jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini navbatma-navbat qayd etish tartibi to‘g‘risidagi nizom”.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-moddaning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(7-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(12-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(12-moddaning to‘rtinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
Davlat organlari, tashkilotlar va ularning mansabdor shaxslari murojaatlarni ko‘rib chiqishda O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi hamda qonunlari talablariga rioya etishi, ularning to‘liq, xolisona va o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishi uchun choralar ko‘rishi, jismoniy va yuridik shaxslarning buzilgan huquqlari, erkinliklari tiklanishini hamda qonuniy manfaatlari himoya qilinishini ta’minlash bo‘yicha o‘z vakolatlari doirasida choralar ko‘rishi shart.
 LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 27-moddasiga muvofiq har kim o‘z sha’ni va obro‘siga qilingan tajovuzlardan, shaxsiy hayotiga aralashishdan himoyalanish va turar joyi daxlsizligi huquqiga ega. Shunga asosan murojaatlarni ko‘rib chiqish vakolatiga ega bo‘lgan davlat organining mansabdor shaxsi murojaatni ko‘rib chiqish paytida o‘ziga ma’lum bo‘lib qolgan shaxsiy hayotga, yuridik shaxslarning faoliyatiga oid, shuningdek, qonun bilan qo‘riqlanadigan boshqa ma’lumotlarni oshkor qilmasliklari lozim. Yuqorida nazarda tutilgan ma’lumotlarga quyidagilarni kiritishimiz mumkin: shaxsni identifikatsiya qilishga imkon beruvchi, uning shaxsiy hayoti bilan bog‘liq holatlar va faktlarni o‘z ichiga oluvchi ma’lumotlar; dastlabki tergov va sud ish yurituvi bilan bog‘liq protsess ishtirokchilarining xavfsizligini ta’minlashga, ularning shaxsiga oid ma’lumotlar; davlat organlari tomonidan cheklangan xizmat siri bilan bog‘liq ma’lumotlar; Konstitutsiya va qonunlar bilan cheklangan professional kasb faoliyati bilan bog‘liq ma’lumotlar (advokatlik siri, tibbiy sir, telefon orqali olib borilgan so‘zlashuvlar, pochta-telegraf jo‘natmalari va boshqalar); tijorat siri bilan bog‘liq ma’lumotlar; ixtirolar, foydali modellar, sanoat namunalari bilan bog‘liq ma’lumotlar va boshqalar.
Oldingi tahrirga qarang.
(21-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksining 74-moddasi, O‘zbekiston Respublikasi “Vasiylik va homiylik to‘g‘risida”gi Qonuni 31-moddasining birinchi va ikkinchi qismlari.
Oldingi tahrirga qarang.
(22-moddaning birinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(23-moddaning oltinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(24-moddaning yettinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(241-modda O‘zbekiston Respublikasining 2020-yil 10-martdagi O‘RQ-608-sonli Qonuniga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 11.03.2020-y., 03/20/608/0278-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(27-moddaning beshinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
Qarang: Mazkur Qonunning 3-moddasiga asosan jismoniy shaxsning familiyasi (ismi, otasining ismi), uning yashash joyi to‘g‘risidagi ma’lumotlar yoki yuridik shaxsning to‘liq nomi, uning joylashgan eri (pochta manzili) to‘g‘risidagi ma’lumotlar ko‘rsatilmagan yoxud ular haqida yolg‘on ma’lumotlar ko‘rsatilgan murojaat, shuningdek uni identifikatsiya qilish imkoniyatini bermaydigan elektron murojaat yoxud imzo bilan tasdiqlanmagan yozma murojaatlar anonim murojaatlar deb hisoblanadi. Jismoniy va yuridik shaxslarning vakillari orqali berilgan murojaatlar kelib tushganda, murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘linma yoki tarkibiy bo‘linma ularning vakolatlarini tasdiqlaydigan hujjatlar mavjudligini tekshiradi. Agar murojaatda jismoniy va yuridik shaxs vakilining vakolatlarini tasdiqlaydigan hujjatlar mavjud bo‘lmasa, bu haqda murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘linmaning rahbari yoki tarkibiy bo‘linma rahbari tomonidan tasdiqlanadigan xulosa tuziladi.
Takroriy murojaatni ko‘rib chiqish ushbu modda birinchi qismining ikkinchi xatboshisiga muvofiq tugatilganda, murojaat qiluvchi takroriy murojaatning asossizligi va ushbu masala yuzasidan u bilan yozishmalar tugatilishi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qilinadi. Yozishmalar olib borish tugatilgan murojaat qiluvchidan takroriy murojaat kelib tushgan taqdirda, bunday murojaatni ko‘rib chiqish murojaat qiluvchini bu haqda xabardor qilmasdan tugatiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(32-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-moddaning uchinchi qismi ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-moddaning beshinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(36-moddaning matni O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(38-modda O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
 LexUZ sharhi