T/r | Amalga oshiriladigan tadbir | Amalga oshirish shakli | Amalga oshirish muddati | Mas’ul ijrochilar |
1. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 21-dekabrdagi “Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlarini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-269-son Farmoni bilan qayta tashkil etilgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha chora-tadbirlar reja-grafigini tasdiqlash. | Vazirlar Mahkamasi qarori | 2022-yil 25-dekabr | Vazirlar Mahkamasi |
2. | Respublika ijro etuvchi hokimiyat organi rahbari va uning o‘rinbosarlari vakolat doirasi hamda respublika va hududiy darajadagi bo‘linmalarning vazifa va funksiyalarini aniq chegaralash, shuningdek, hududlar kesimida faoliyat samaradorligi va natijadorligini baholash mezonlari hamda ish ko‘rsatkichlarini (indikatorlari) belgilash tartibini nazarda tutuvchi respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini tartibga soluvchi namunaviy nizomni tasdiqlash. | Vazirlar Mahkamasi qarori | 2022-yil 25-dekabr | Vazirlar Mahkamasi |
3. | “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqib, belgilangan tartibda kiritilishini ta’minlash. Bunda, loyihada ijro etuvchi hokimiyat organlarining, shu jumladan, hududiy bo‘linmalar kesimida har birining maqomini belgilash hamda ijro etuvchi hokimiyat organlarini tashkil etish va tugatishning aniq tartibi va bir-biridan farqlovchi mezonlar nazarda tutilishi lozim. | Qonun loyihasi | 2023-yil 1-fevral | Vazirlar Mahkamasi |
4. | Ijro etuvchi hokimiyat organlari tuzilmasida tashkil etilishi majburiy bo‘lgan bo‘linma va lavozimlar ro‘yxati, ularga nisbatan qo‘llaniladigan mezonlar, rahbar va ijrochi xodimlar o‘rtasidagi nisbat bo‘yicha me’yorlarni belgilash. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi | 2023-yil 1-mart | Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, Adliya vazirligi |
5. | Ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan boshqariladigan bozor iqtisodiyoti tarmoqlariga xususiy sektorni jalb qilish uchun q�lay sharoitlar yaratish, shu jumladan xususiy sektorning tegishli sohada faoliyat yuritishi uchun ochiq va sodda qoidalarni o‘rnatish bo‘yicha takliflarni kiritish. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi | 2023-yil 1-fevral | Vazirlar Mahkamasi |
6. | Ijro etuvchi hokimiyat organlari funksiyalarini xatlovdan o‘tkazish va ularning yagona reyestrini shakllantirish ishlarini yakunlab, reyestr yuritish tartibini nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini kiritish. Bunda, reyestrga kiritilgan har bir funksiya bo‘yicha ularni respublika, viloyat va tuman (shahar) kesimida amalga oshirish uchun tashkiliy-huquqiy mexanizmlar, moliyaviy-iqtisodiy va kadrlar resurslari bilan ta’minlash holati aks ettirilishi lozim. | Vazirlar Mahkamasi qarori | 2023-yil 1-mart | Adliya vazirligi, Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
7. | Ijro etuvchi hokimiyat organlari funksiyalari yagona reyestridagi ma’lumotlarni elektron tarzda yuritish imkonini beradigan “Davlat funksiyalari” avtomatlashtirilgan onlayn axborot tizimini ishga tushirish. | Tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-mart | Adliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi |
8. | Ijro etuvchi hokimiyat organlari tashkiliy tuzilmalari shakllarining aniq ro‘yxatini belgilab, ularning shtat birliklari uchun normativlarni belgilash bo‘yicha uslubiyatni ishlab chiqish. Bunda, ijro etuvchi hokimiyat organi markaziy apparati namunaviy tuzilmalari va ularning shtat birliklari uchun normativlarni belgilash hamda markaziy apparat shtat birliklarini shakllantirish uchun minimal talablar nazarda tutilishi lozim. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-fevral | Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi |
9. | Respublika ijro etuvchi hokimiyat organi rahbari (hududiy bo‘linma rahbari) tomonidan har yil boshida harakatlar dasturi (hududiy rivojlanish dasturi) va erishilishi rejalashtirilayotgan maqsadli ko‘rsatkichlarni ishlab chiqish hamda yil yakunida ushbu yo‘nalishda amalga oshirilgan ishlar yuzasidan hisobotlarni jamoatchilikka taqdim qilish amaliyotini yo‘lga qo‘yish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-yanvar | Vazirlar Mahkamasi |
10. | Adliya vazirligi tizimida sinov tariqasida idoraviy buyruq, qaror va farmoyishlarni “E-qaror” elektron tizimi orqali qabul qilish va e’lon qilish amaliyotini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha sinov natijalariga ko‘ra barcha respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarida buyruq, qaror va farmoyishlarini “E-qaror” elektron tizimi orqali qabul qilish va e’lon qilishni joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-iyun | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
11. | Davlat boshqaruvi apparatini saqlash bilan bog‘liq xarajatlarni maqbullashtirish, korrupsiyaviy omillarni bartaraf etish, budjet mablag‘larining sarflanishi ustidan jamoatchilik nazoratini kuchaytirish. Bunda: hududlarga xizmat safarlarini qisqartirgan holda joylardagi muammolarni aniqlash uchun “onlayn qabul”, “virtual tashrif” kabi hududlar bilan ishlashning zamonaviy texnologiyalarga asoslangan masofaviy usullarini qo‘llash tizimini joriy etish; respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarini avtotransport vositalari bilan ta’minlash me’yorlarini rahbar kadrlarning soni qisqartirilishini inobatga olgan holda maqbullashtirish; ijro etuvchi hokimiyat organlari uchun energiya va boshqa resurslarning sarflanishini bosqichma-bosqich, shu jumladan tejamkor texnologiyalarni joriy etish hisobidan kamaytirish bo‘yicha maqsadli ko‘rsatkichlarni har yili belgilash hamda ajratiladigan budjet mablag‘larini ularga qarab maqbullashtirish amaliyotini joriy etish; bino va inshootlarni qurish, ta’mirlash va jihozlash (qayta jihozlash), rasmiy tadbirlarni o‘tkazish bo‘yicha maksimal narxlarni ichiga oluvchi me’yorlarni belgilash, ushbu maqsadlarga sarflangan mablag‘lar yuzasidan hisobotlarni e’lon qilib borish tartibini joriy etish; nazorat tadbirlarini o‘tkazishning muqobil shakllari joriy etilishini va ularda jamoatchilik vakillarining ishtirokini ta’minlaydigan tizimni yo‘lga qo‘yish orqali barcha nazorat tadbirlari va obyektlari haqidagi ma’lumotlarning ochiqligini ta’minlash. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari | 2023-yil 1-mart | Vazirlar Mahkamasi |
12. | Vazirlik va idoralar hamda ular tizimiga kiradigan tashkilotlarga tegishli bo‘lgan bo‘sh turgan binolar, inshootlar va yer maydonlaridan samarali foydalanish maqsadida vazirlik va idoralarning hududiy bo‘linmalarini bitta ma’muriy binoga joylashtirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-fevral | Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
13. | Idoralararo kollegial organlar faoliyatini tartibga solish hamda ularning huquqiy maqomini aniq belgilash, idoralararo kollegial organlarning samarali faoliyat ko‘rsatishi uchun tashkiliy-huquqiy mexanizmlarni o‘rnatish hamda o‘z ahamiyatini yo‘qotganlarini tugatish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-fevral | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
14. | Davlat ishtirokidagi xo‘jalik yurituvchi subyektlar (davlat unitar korxonasi, aksionerlik jamiyati, mas’uliyati cheklangan jamiyat va boshqa) faoliyatini yanada takomillashtirish. Bunda, quyidagilarni nazarda tutish: xususiy sektor samarali faoliyat yuritayotgan yoki faoliyat yuritish imkoni mavjud bo‘lgan ijtimoiy-iqtisodiy sohalarda mavjud davlat unitar korxonalarini xatlovdan o‘tkazish; davlat unitar korxonalari tomonidan davlat funksiyalarini ama�ga oshirish nuqtai nazaridan normativ-huquqiy hujjatlar va davlat unitar korxonalarining ta’sis hujjatlarini tahlil qilish; davlat ishtirokidagi xo‘jalik yurituvchi subyektlarga (davlat unitar korxonalari, aksionerlik jamiyatlari, mas’uliyati cheklangan jamiyatlar va boshqa) davlat funksiyalari, shu jumladan davlat tekshiruvi va nazorati funksiyalarini yuklashni taqiqlash; davlat ishtirokidagi xo‘jalik yurituvchi subyektlarning kuzatuv kengashlari a’zoligiga ular faoliyatini tartibga soluvchi respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari (regulyator) vakillarini kiritishga yo‘l qo‘ymaslik; ijro etuvchi hokimiyat organlarining mas’uliyati cheklangan jamiyatlarni tashkil qilish va ularning ulushdori bo‘lishini taqiqlash. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-mart | Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi |
15. | Ijro etuvchi hokimiyat organlarining mavjud shtat birliklari to‘g‘risidagi ma’lumotlarning shaffofligini ta’minlash. Bunda, “Yagona milliy mehnat tizimi” idoralararo dasturiy-apparat kompleksida vazirlik va idoralar hamda ular tarkibiga kiradigan tashkilotlarning shtat birliklari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni barcha uchun ochiq e’lon qilib borish imkoniyatlarini yaratish. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-fevral | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi |
16. | Ayrim respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari hududiy bo‘linmalari faoliyatini to‘liq raqamlashtirish, shuningdek, davlat tomonidan tartibga solinadigan sohalarga xususiy sektorni yanada kengroq jalb etish orqali ularning shtat birliklarini maqbullashtirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-mart | Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
17. | Ayrim respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari hududiy bo‘linmalarini tegishincha mahalliy hokimliklar tuzilmasiga o‘tkazish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-mart | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
18. | Ayrim respublika ijro etuvchi hokimiyati organlarining Toshkent shahridagi tuman bo‘linmalarini ularning vazifa va funksiyalarini Toshkent shahri (bosh) boshqarmalariga o‘tkazgan holda tugatish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-mart | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
19. | Statistik ma’lumotlarni olish davrini 5 kundan 1 daqiqaga qisqartirish, statistik ma’lumotlarni shakllantirish va axborot almashinuvi jarayonida qog‘oz sarfidan to‘liq voz kechish hamda yig‘ma ma’lumotlarni e’lon qilish vaqtini ikki baravarga tezlashtirish imkonini beruvchi “Statistika integrallashgan axborot tizimi”ni ishga tushirish va mavjud axborot tizimlari bilan integratsiya qilish. | Tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-fevral | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi |
20. | Davlat organlarida avtomatlashtirilgan ish joyi bo‘yicha yagona platformani ishlab chiqish. Bunda, vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining xodimlari o‘z faoliyatiga oid hujjatlar bilan tanishish, majlislarda va yig‘ilishlarda ishtirok etish, nazorat hujjatlarini va topshiriqlarini bajarish, uchrashuvlar tashkil etishni rejalashtirish imkoniyatini yaratish nazarda tutiladi. | Axborot tizimi | 2023-yil 1-mart | Raqamli texnologiyalar vazirligi |
21. | Davlat organlarida masofaviy ishni tashkil etish va moslashuvchan ish tizimini takomillashtirish: davlat xizmatchilari faoliyatini masofaviy tashkil etish bo‘yicha tartib ishlab chiqish; davlat xizmatchilarining masofadan turib amalga oshirishi mumkin bo‘lgan funksiyalari ro‘yxatini belgilash; masofaviy ishni tashkil etishda axborot xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha maxsus dasturiy ta’minot (platforma) ishlab chiqish; davlat fuqarolik xizmati lavozimlarning ayrim toifalari uchun (masalan, tahlil va hisobotlar bilan shug‘ullanadigan) ish vaqtini belgilashda vaqtbaydan ishbay tizimiga o‘tkazish asoslarini belgilash; ish beruvchi bilan kelishilgan holda ish vaqtining moslashuvchan tizimini joriy etish (ya’ni, 10.00 dan 19.00 gacha va h.k). | Tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-fevral | Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
22. | Davlat ishtirokidagi korxonalarning yil yakuni bo‘yicha moliyaviy natijadorlikka erishganligi va amalga oshirgan ishlari yuzasidan jamoatchilikka hisobotini e’lon qilish tartibini belgilash. Bunda: korxonalar oldiga qo‘yilgan maqsadlar ijrosi bo‘yicha ma’lumotlar; korxonalar faoliyatining asosiy moliyaviy va nomoliyaviy ko‘rsatkichlarga erishish darajasi to‘g‘risidagi ma’lumotlar; ijtimoiy ahamiyatga ega bo‘lgan xizmatlarni ko‘rsatish bo‘yicha majburiyatlarning bajarilishi to‘g‘risidagi ma’lumotlar; homiylik, xayriya va boshqa ijtimoiy maqsadlarga mablag‘lar ajratish to‘g‘risidagi qarorlar hamda qaror qabul qilishdan kutilayotgan natijalar haqidagi ma’lumotlar nazarda tutiladi. | Normativ- huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-mart | Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi |
23. | Davlat boshqaruvida ortiqcha byurokratik to‘siqlar, murakkablashgan tartibotlar va eskirgan yondashuvlarni bartaraf etish. Jumladan: davlat xizmatlarini ko‘rsatish bilan bog‘liq munosabatlarda shartnomani yozma shaklda tuzish bo‘yicha talablarni qisqartirish; ayrim davlat xizmatlarini ko‘rsatishda ortiqcha bo‘g‘in sifatida ariza berish tartibotlarini qisqartirish hamda soddalashtirilgan murojaat shakllarini joriy qilish; fuqarolar orasida keng foydalanilayotgan xizmatlarni “yagona darcha” tamoyili asosida o‘zaro bog‘langan holda ko‘rsatish orqali ortiqcha ovoragarchiliklarning oldini olish; davlat xizmatlarini ko‘rsatishda fuqarolar uchun noqulayliklar tug‘dirayotgan mavjud tartibotlarni maqbullashtirish; davlat organlarida onlayn navbatlar ishlashining yagona tartibini va unga amal qilinishi ustidan nazorat mexanizmini joriy qilish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil 1-aprel | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
24. | Respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatida hisobotlarni to‘ldirish va taqdim etish jarayonini avtomatlashtirish. Bunda: mavjud topshiriq va hisobotlarni xatlovdan o‘tkazish; aniqlangan bir xil mazmundagi topshiriq va hisobotlarni birlashtirish; hisobot berish tizimini unifikatsiya qilish va ularni elektron ko‘rinishga o‘tkazish orqali avtomatlashtirish; bir xil mazmundagi va bir-birini takrorlovchi hamda hozirgi kunda o‘z ahamiyatini yo‘qotgan, shuningdek, normativ-huquqiy hujjatlar va yig‘ilish bayonlarida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashga qaratilgan doimiy nazoratdagi topshiriq va ko‘rsatmalarni bekor qilish; topshiriqlarni faqatgina markazlashgan tartibda elektron tizimda ro‘yxatga olish va ularning ijrosini nazorat qilish imkoniyatini yaratish; mavjud topshiriqlar bo‘yicha hisobotlarning shakllantirilishini avtomatlashtirish hamda statistik ma’lumotlar almashinuvini raqamlashtirish choralarini ko‘rishga oid tadbirlar (hisobotlarni ushbu tizimdan tashqari berishni man qilish) nazarda tutilishi lozim. | Tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlar | 2023-yil 1-aprel | Adliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori, 21.12.2022 yildagi PQ-447-son
Кучга кириш санаси
24.12.2022
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlari doirasida mamlakatimizda natijadorlikka yo‘naltirilgan ixcham va professional davlat boshqaruvi tizimini yaratish bo‘yicha chora-tadbirlarning o‘z vaqtida va samarali amalga oshirilishini ta’minlash, shuningdek, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini yangilangan talablar va tamoyillar asosida tashkil etish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 21-dekabrdagi “Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlarini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-269-son Farmoni bilan vazirlik, qo‘mita, agentlik va inspeksiyalarni o‘z ichiga oladigan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarining yagona tizimi belgilanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
2. Respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va ularning hududiy bo‘linmalari mas’uliyatini oshirish maqsadida respublika va mahalliy darajadagi bo‘g‘inlarning quyidagi funksional chegarasi belgilansin:
tegishli sohada yagona davlat siyosatini ishlab chiqadi va uning amalga oshirilishini ta’minlaydi hamda bu borada mahalliy ijroiya hokimiyati organlari faoliyatini uslubiy jihatdan ta’minlaydi;
jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi, ularga davlat xizmatlarini ko‘rsatadi hamda hududiy bo‘linmalarning xalq bilan ochiq muloqotni yo‘lga qo‘yish yo‘nalishidagi faoliyatini muvofiqlashtiradi va umumlashtiradi;
o‘z tizimiga va tashkiliy bo‘ysunuviga kiradigan ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini baholashning maqsadli ko‘rsatkichlarini belgilaydi hamda ularga erishish ishlarini muvofiqlashtiradi;
huquqiy tartibga solish funksiyasi doirasida idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qiladi (vazirlik tizimi yoki tashkiliy bo‘ysunuviga kiradigan ijro etuvchi hokimiyat organlari bundan mustasno) hamda qonunchilik hujjatlari loyihalarini ishlab chiqadi;
joylardagi muammolarni aniqlash va bartaraf etish tadbirlari amalga oshirilishini muvofiqlashtiradi, o‘z vakolati doirasida huquqiy tartibga solish va nazorat funksiyalarini amalga oshiradi;
tegishli tuzilmalarni malakali kadrlar bilan to‘ldirish, ularning bilim va ko‘nikmalarini uzluksiz oshirishga qaratilgan tizimli chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
mehnat faoliyatini amalga oshirish va mehnatga haq to‘lashning munosib va adolatli shart-sharoitlarini yaratadi;
tegishli hududda soha bo‘yicha yagona davlat siyosatini amalga oshirish hamda belgilab berilgan maqsadli ko‘rsatkichlarga erishishga qaratilgan amaliy va manzilli chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
joylarda ijtimoiy va iqtisodiy holatni tahlil qilgan holda, aholini qiynayotgan tizimli muammolarni bartaraf etish hamda hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish bo‘yicha dasturlarni ishlab chiqishda va amalga oshirishda ishtirok etadi;
joylarda qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorlari va boshqa qonunchilik hujjatlarining o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirilishini ta’minlaydi;
jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi va ularga davlat xizmatlarini ko‘rsatadi hamda o‘z vakolati doirasida tegishli hududda davlat nazorati tadbirlarini amalga oshiradi.
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlari va ularning o‘rinbosarlari bir vaqtning o‘zida xo‘jalik boshqaruvi organlarining rahbari vazifasini bajarishi taqiqlanadi;
uyushma va boshqa xo‘jalik birlashmalariga davlat hokimiyati vakolatlarini berish va ularning rahbarlarini Vazirlar Mahkamasi qarorlari bilan lavozimga tayinlash amaliyoti bekor qilinadi.
4. Respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining moliyaviy mustaqilligini ta’minlash maqsadida tegishli sohaga oid Davlat budjeti parametrlarini shakllantirishning quyidagi tartibi o‘rnatilsin:
har bir respublika ijro etuvchi hokimiyat organi tomonidan tegishli sohani rivojlantirish yuzasidan o‘rta muddatli dastur (konsepsiya, strategiya) (keyingi o‘rinlarda — Dastur) ishlab chiqiladi hamda belgilangan tartibda tasdiqlanadi;
Iqtisodiyot va moliya vazirligi tomonidan tegishli vazirlik va idoralarga ajratilgan mablag‘larning cheklangan miqdori doirasida kelgusi yillar uchun Dasturda belgilangan ustuvor yo‘nalishlar asosida sohani yillik moliyalashtirish hajmlari ishlab chiqiladi;
vazirlik va idoralar tomonidan Dasturda belgilangan ustuvor vazifalarni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan va Iqtisodiyot va moliya vazirligiga taqdim etilgan budjet so‘rovlari bilan xarajatlarning cheklangan miqdori o‘rtasida nomutanosiblik yuzaga kelganda, unga Vazirlar Mahkamasi tomonidan tegishli vazirlik va idoralar rahbarlari ishtirokida aniqlik kiritiladi;
Vazirlar Mahkamasi vazirlik va idoralar kesimida ularga Davlat budjetidan ajratilishi ko‘zda tutilayotgan mablag‘lar doirasida Dasturda belgilangan maqsadlarga erishish ko‘rsatkichlari belgilanishini ta’minlaydi.
Iqtisodiyot va moliya vazirligi kelgusi moliya yilidan boshlab, Davlat budjeti parametrlari tasdiqlangandan so‘ng vazirlik va idoralarning xarajatlar smetasini ro‘yxatga olishda mablag‘larni xarajatlar iqtisodiy tasnifining moddalariga ajratmasdan faqat xarajat guruhlari bo‘yicha ajratilishini ta’minlaydi;
vazirlik va idoralar budjet va budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan belgilangan maqsadli ko‘rsatkichlarga erishilishi hamda mablag‘larning sarflanishi yuzasidan barcha ma’lumotlarni xarajatlar iqtisodiy tasnifining moddalari kesimida o‘zlarining rasmiy veb-saytlarida ochiq e’lon qilib boradi va Oliy Majlis palatalari oldida hisobot beradi.
6. Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlari doirasida barcha respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarining qariyb 5 ming funksiyalari xatlovdan o‘tkazilib, 500 ga yaqin takrorlanadigan, o‘z ahamiyatini yo‘qotgan hamda amalga oshirish mexanizmlari bilan ta’minlanmagan funksiyalar aniqlanganligini inobatga olgan holda respublika va hududiy ijro etuvchi hokimiyat organlari funksiyalarining ochiq reyestrini (keyingi o‘rinlarda — Funksiyalar yagona reyestri) shakllantirish va uni doimiy yuritish amaliyoti yo‘lga qo‘yilsin.
Funksiyalar yagona reyestriga kiritilgan har bir funksiya bo‘yicha ularni respublika, viloyat va tuman (shahar) kesimida amalga oshirish uchun tashkiliy-huquqiy mexanizmlar, moliyaviy-iqtisodiy va kadrlar resurslari bilan ta’minlanganlik holati aks ettirilsin;
amalga oshirish mexanizmi bo‘lmagan funksiyalarni zarur tashkiliy-huquqiy mexanizmlar, moliyaviy-iqtisodiy va kadrlar resurslari bilan ta’minlash, o‘z ahamiyatini yo‘qotgan funksiyalarni esa bekor qilish bo‘yicha takliflar kiritilsin;
qonunchilik hujjatlari bilan ijro organlariga yuklatiladigan funksiyalar bir vaqtning o‘zida majburiy tarzda Funksiyalar yagona reyestriga kiritilib, takrorlanuvchi funksiyalar bekor qilinsin;
funksiyalarni raqamlashtirish va inson omilini qisqartirgan holda avtomatlashtirish yuzasidan takliflar kiritilsin.
Iqtisodiyot va moliya vazirligi tomonidan har yili respublika budjetidan respublika davlat boshqaruvi organlariga ajratiladigan mablag‘larning cheklangan miqdorlarini belgilashda Funksiyalar yagona reyestrida nazarda tutilgan funksiyalar mezon sifatida inobatga olinadi;
Adliya vazirligi tomonidan Funksiyalar yagona reyestrini elektron tarzda yuritish imkonini beradigan “Davlat funksiyalari” avtomatlashtirilgan onlayn axborot tizimi yuritiladi.
Adliya vazirligi manfaatdor idoralar bilan birgalikda 2023-yil 1-martga qadar Funksiyalar yagona reyestrini shakllantirish ishlarini yakunlasin hamda uni yuritish tartibi bo‘yicha qaror loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
8. Davlat boshqaruvida ochiqlik darajasini yanada oshirish, raqamli texnologiyalarni joriy etish, raqamlashtirilgan davlat boshqaruvi modeliga o‘tish maqsadida 2023-yil 1-yanvardan boshlab, sinov tariqasida, Adliya vazirligi tizimida idoraviy buyruq, qaror va farmoyishlarni “E-qaror” elektron tizimi orqali qabul qilish va e’lon qilish amaliyoti yo‘lga qo‘yilsin.
Adliya vazirligi manfaatdor idoralar bilan birgalikda 2023-yil 1-iyunga qadar sinov natijalari bo‘yicha 2023-yil 1-sentabrdan boshlab barcha respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarida buyruq, qaror va farmoyishlarni “E-qaror” elektron tizimi orqali qabul qilish va e’lon qilishni joriy etishni nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini kiritsin.
9. Davlat boshqaruvi apparatini saqlash bilan bog‘liq xarajatlarni maqbullashtirish, korrupsiyaviy omillarni bartaraf etish hamda budjet mablag‘larining sarflanishi ustidan ta’sirchan jamoatchilik nazoratini o‘rnatish maqsadida:
hududlarga xizmat safarlarini qisqartirgan holda joylardagi muammolarni aniqlash uchun “onlayn qabul”, “virtual tashrif” kabi hududlar bilan ishlashning zamonaviy texnologiyalarga asoslangan masofaviy usullarini qo‘llash tizimi joriy etilsin;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarini avtotransport vositalari bilan ta’minlash me’yorlari rahbar kadrlarning soni qisqartirilishini inobatga olgan holda maqbullashtirilsin;
ijro etuvchi hokimiyat organlari uchun energiya va boshqa resurslarning sarflanishini bosqichma-bosqich, shu jumladan tejamkor texnologiyalarni joriy etish hisobidan kamaytirish bo‘yicha maqsadli ko‘rsatkichlarni har yili belgilash hamda ajratiladigan budjet mablag‘larini ularga qarab maqbullashtirish amaliyoti joriy etilsin;
bino va inshootlarni qurish, ta’mirlash va jihozlash (qayta jihozlash) hamda rasmiy tadbirlarni o‘tkazish bo‘yicha maksimal narxlarni ichiga oluvchi me’yorlarni belgilash, shuningdek, ushbu maqsadlarga sarflangan mablag‘lar yuzasidan hisobotlarni xarajatlar iqtisodiy tasnifining moddalari kesimida e’lon qilib borish tartibi joriy etilsin;
nazorat tadbirlarini o‘tkazishning muqobil shakllari joriy etilishini va ularda jamoatchilik vakillarining ishtirokini ta’minlaydigan tizimni yo‘lga qo‘yish orqali barcha nazorat tadbirlari va obyektlari haqidagi ma’lumotlarning ochiqligi ta’minlansin.
10. Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlari doirasida amalga oshiriladigan birinchi navbatdagi chora-tadbirlar bo‘yicha “yo‘l xaritasi” ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
“Yo‘l xaritasi”da belgilangan tadbirlarning o‘z vaqtida va samarali amalga oshirilishini ta’minlash yuzasidan mas’ul ijrochi bo‘lgan davlat organlarining birinchi rahbarlariga shaxsiy mas’uliyat yuklansin.
11. O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi ommaviy axborot vositalarida ushbu qarorning maqsad va vazifalari keng yoritilishini tashkil etsin.
12. Adliya vazirligi bir oy muddatda ushbu qarordan kelib chiqib, qonunchilik hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar yuzasidan takliflar kiritsin.
13. Qaror ijrosini nazorat qilish, ijro uchun mas’ul tashkilotlar faoliyatini muvofiqlashtirish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari S.U. Umurzakov zimmasiga yuklansin.