16.09.2019 yilda ro‘yxatdan o‘tgan, ro‘yxat raqami 3182
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining qarori, 16.09.2019 yilda ro‘yxatdan o‘tgan, ro‘yxat raqami 3182
Кучга кириш санаси
16.09.2019
Hujjat kuchini yo‘qotgan 03.12.2021
Hujjat 18.06.2020 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Oldingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-maydagi 392-son “Maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, kasb-hunar va maktabdan tashqari davlat ta’lim muassasalari pedagog kadrlarini attestatsiyadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida”gi qaroriga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Maktabgacha ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Madaniyat vazirligi, Jismoniy tarbiya va sport vazirligi hamda Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Baholash obyekti

Ball

I. Davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1-bob. Umumiy tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati

Jami 100 ball

a)

mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun:

25 ball

9 ta va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

25 ball

6 — 8 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

20 ball

2 — 5 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

15 ball

b)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun:

25 ball

ikki marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

25 ball

bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

15 ball

v)

ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining tarbiyalanuvchilar tomonidan bajarilishi ko‘rsatkichlari uchun:

30 ball

bolalar rivojlanish xaritasida ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining to‘liq bajarilganligi uchun

30 ball

bolalar rivojlanish xaritasida ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining qisman bajarilganligi uchun

20 ball

g)

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali ta’lim-tarbiya berish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

mashg‘ulot (dars) o‘tish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillarni bilishi va mashg‘ulotlarda (darslarda) qo‘llay olish ko‘nikmalariga ega bo‘lsa

5 ball

j)

ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

tarbiyalanuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miq�sida

15 ball

maktabgacha ta’lim tashkiloti miqyosida

10 ball

b)

o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

30 ball

respublika miqyosida

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, shuningdek tuman (shahar) miqyosida

20 ball

v)

ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun:

30 ball

respublika miqyosida

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

10 ball

g)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

20 ball

xalqaro va respublika miqyosida

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

15 ball

tuman (shahar) miqyosida

10 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvch�lari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish
20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (er�aklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

2-bob. Ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan va qo‘shma tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun:

40 ball

9 ta va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

40 ball

5 — 8 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

30 ball

2 — 4 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

20 ball

b)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun:

40 ball

ikki marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

40 ball

bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

30 ball

v)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali ta’lim berish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

g)

axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish va korreksion faoliyatida ularni qo‘llay olish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

d)

xorijiy tillarni bilishi va mashg‘ulotlarda (darslarda) qo‘llay olish ko‘nikmalariga ega bo‘lsa

5 ball

e)

ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

15 ball

b)

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqanligi uchun:

40 ball

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa

40 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

30 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar ishlab chiqqan bo‘lsa

20 ball

v)

tarbiyalanuvchilar uchun variativ dasturlar ishlab chiqqan bo‘lsa

20 ball

g)

ilg‘or pedagogik ish tajribalari ommalashtirganligi uchun:

20 ball

ilg‘or pedagogik ish tajribasi respublika miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa

20 ball

ilg‘or pedagogik ish tajribasi Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa

15 ball

ilg‘or pedagogik ish tajribasi tuman (shahar) miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa

10 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

II. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1-bob. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi):

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik, dars jarayonida innovatsion ta’lim texnologiyalari va o‘quvchilarning egallagan bilim, ko‘nikma, malakalarini to‘g‘ri baholay olganlik uchun

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik uchun

30 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik uchun

20 ball

b)

ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

25 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

20 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

10 ball

v)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

15 ball

86 — 100 foiz

15 ball

71 — 85 foiz

10 ball

56 — 70 foiz

5 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali dars jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

ta’lim berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

ta’lim berish jarayonida ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

o‘quvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha)

40 ball

86 — 100 foiz

40 ball

71 — 85 foiz

30 ball

56 — 70 foiz

20 ball

b)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalar bilan ishtirok etganligi uchun:

20 ball

xalqaro va respublika miqyosida

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

15 ball

tuman (shahar) miqyosida

10 ball

v)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

15 ball

xalqaro va respublika miqyosida

15 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

10 ball

tuman (shahar) miqyosida

5 ball

g)

ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun:

25 ball

respublika miqyosida

25 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

15 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiri?dan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

2-bob. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari yuqori sinf o‘qituvchilarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi):

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik, dars jarayonida innovatsion ta’lim texnologiyalari va o‘quvchilarning egallagan bilim, ko‘nikma, malakalarini to‘g‘ri baholay olganlik uchun

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari egabo‘lganlik uchun

30 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik uchun

20 �all

b)

Ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

25 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

20 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

10 ball

v)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

15 ball

86 — 100 foiz

15 ball

71 — 85 foiz

10 ball

56 — 70 foiz

5 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

o‘quvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishlari orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha):

30 ball

86 — 100 foiz

30 ball

71 — 85 foiz

25 ball

56 — 70 foiz

20 ball

b)

o‘quvchilarining fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

15 ball

xalqaro va respublika miqyosida

15 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

10 ball

tuman (shahar) miqyosida

5 ball

v)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

15 ball

xalqaro va respublika miqyosida

15 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

10 ball

tuman (shahar) miqyosida

5 ball

g)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

15 ball

xalqaro va respublika miqyosida

15 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

10 ball

tuman (shahar) miqyosida

5 ball

d)

ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun:

25 ball

respublika miqyosida

25 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

15 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ij�diy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

III. Jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan maktab va maktab-internatlar pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi):

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan differensial va individual tarzda korreksion pedagogik ishlar olib borilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni mustaqil hayotga tayyorlashning pedagogik-psixologik usullarini to‘g‘ri tanlaganlik uchun

40 ball

Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni mustaqil hayotga tayyorlashning pedagogik-psixologik usullarini to‘g‘ri tanlaganlik uchun

30 ball

Jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan differensial va individual tarzda korreksion pedagogik ishlar olib borilganlik uchun

20 ball

b)

ochiq darslar o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida):

20 ball

uch marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

20 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

15 ball

bir marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida)

10 ball

v)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida):

20 ball

86 — 100 foiz

20 ball

71 — 85 foiz

15 ball

56 — 70 foiz

10 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarni korreksion rivojlantiruvchi metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari materiallari yaratganligi uchun:

30 ball

ta’lim oluvchilarni tayyorlash uchun rivojlantiruvchi (korreksion) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa

30 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

25 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar yaratgan bo‘lsa

20 ball

b)

o‘quvchilarining fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

20 ball

xalqaro va respublika miqyosida

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

15 ball

v)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

20 ball

xalqaro va respublika miqyosida

20 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

15 ball

g)

ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun:

30 ball

respublika miqyosida

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

25 ball

tuman (shahar) miqyosida

20 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish
20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

IV. “Barkamol avlod” bolalar markazlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun:

25 ball

34 soat va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

25 ball

22 — 30 soat mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

20 ball

12 — 18 soat mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida)

15 ball

b)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

ikki marta (O‘quv yili davomida)

25 ball

bir marta (O‘quv yili davomida)

20 ball

v)

to‘garak a’zolarining davlat talablarini o‘zlashtirish reyting ko‘rsatkichlari uchun:

30 ball

86 — 100 % foiz

30 ball

71 — 85 % foiz

25 ball

56 — 70 % foiz

20 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

guruhga to‘garak a’zolarining jalb qilinganligi uchun:

50 ball

guruhdagi to‘garak a’zolari soni 16 nafar va undan ortiq bo‘lsa

50 ball

guruhdagi to‘garak a’zolari soni 12 — 15 nafar bo‘lsa

40 ball

guruhdagi to‘garak a’zolari soni 10 — 11 nafar bo‘lsa

30 ball

b)

to‘garak a’zolarining xalqaro, respublika, viloyatlar (Toshkent shahri), tuman (shahar) miqyosidagi tadbirlar va turli musobaqalardagi ishtiroki uchun:

50 ball

xalqaro va respublika miqyosida bo‘lsa

50 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa

40 ball

tuman (shahar) miqyosida bo‘lsa

30 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

V. Sport turlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan davlat maktab-internatlari, ixtisoslashtirilgan olimpiya zaxiralari maktab-internatlari hamda bolalar-o‘smirlar sport maktablari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

dars tahlillari, jumladan dars mashg‘ulotlarini ta’lim oluvchilarga nazariy (ko‘rgazmali vositalar orqali) va amaliy (ko‘rsatib berish usullari) yetkazib berganlik uchun:

20 ball

dars tahlil qilingan bo‘lsa;

20 ball

b)

ochiq dars mashg‘ulotlari o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

30 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

30 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

20 ball

v)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari hamda sport turlari bo‘yicha to‘garaklarga jalb etilganligi uchun (sinf jurnallari asosida):

30 ball

86 — 100 foiz

30 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishlari orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha):

50 ball

86 — 100 foiz

50 ball

71 — 85 foiz

40 ball

56 — 70 foiz

30 ball

b)

ta’lim oluvchilarning sport musobaqalari va boshqa ko‘rik-tanlovlarda erishgan yutuqlari uchun:

25 ball

so�rinli o‘rinni olganligi uchun

25 ball

ishtirok etganligi uchun

10 ball

v)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

25 ball

xalqaro va respublika miqyosida

25 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

15 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

VI. Bolalar musiqa va san’at maktablari, ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1-bob. Bolalar musiqa va san’at maktablari pedagog kadrlari attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

dars tahlillari, jumladan pedagog kadrning ta’lim jarayonidagi ijodiy faoliyati: asar tahlili va ijrosi, ko‘rgazmalar, sahna ko‘rinishlari uchun (har o‘quv yilida):

30 ball

4 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

30 ball

3 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

20 ball

2 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

10 ball

b)

ochiq dars mashg‘ulotlari o‘ganlik uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

25 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

20 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

10 ball

v)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari asosida):

25 ball

86 — 100 foiz

25 ball

71 — 85 foiz

10 ball

56 — 70 foiz

5 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarining texnik, akademik va sinfdan-sinfga ko‘chirish imtihonlari natijalari uchun:

25 ball

86 — 100 foiz

25 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

b)

ta’lim oluvchilar hisobot konsertlari bir marta o‘tkazilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

25 ball

v)

ta’lim oluvchilarining ko‘rik-tanlovlar, olimpiadalar (nazariy fanlar) va turli festivallarda erishgan yutuqlari uchun:

25 ball

xalqaro va respublika miqyosida

25 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

20 ball

tuman (shahar) miqyosida

10 ball

g)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

25 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

25 ball

tuman (shahar) miqyosida

20 ball

muassasa miqyosida

10 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

2-bob. Ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining att�statsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

dars tahlillari, jumladan pedagog kadrning ta’lim jarayoidagi ijodiy faoliyati: asar tahlili va ijrosi, ko‘rgazmalar, sahna ko‘rinishlari uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

4 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

25 ball

3 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

20 ball

2 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida)

10 ball

b)

mahorat (ochiq) dars mashg‘ulotlari o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida):

25 ball

uch marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

25 ball

ikki marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

20 ball

bir marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

10 ball

v)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari va sinf jurnallari asosida)

30 ball

86 — 100 foiz

30 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

ta’lim berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarining texnik, akademik va sinfdan-sinfga ko‘chirish imtihonlari natijalari uchun (yakka tartibda, guruh kesimida):

25 ball

86 — 100 foiz

25 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

b)

ta’lim oluvchilar hisobot konsertlarining o‘tkazilganigi uchun:

15 ball

bir marta o‘tkazilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida)

15 ball

v)

ta’lim oluvchilarining ko‘rik-tanlovlar, olimpiadalar (nazariy fanlar) va turli festivallarda erishgan yutuqlari uchun:

20 ball

sovrinli o‘rinni olganligi uchun

20 ball

ishtirok etganligi uchun

10 ball

g)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari hamda pedagog kadrning ijodiy faoliyatiga doir tanlov va ko‘rgazmalarda ishtirok etganligi uchun:

20 ball

sovrinli o‘rinni olganligi uchun

20 ball

ishtirok etganligi uchun

10 ball

d)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

20 ball

ishtirok etgan bo‘lsa

20 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

VII. O‘rta maxsus ta’lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

dars tahlillari uchun (har o‘quv yilida):

30 ball

40 soat

30 ball

34 — 38

25 ball

28 — 32

20 ball

20 — 26

15 ball

18 soatdan kam

10 ball

b)

ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda):

30 ball

uch o‘quv yilida

30 ball

ikki o‘quv yilida

20 ball

bir o‘quv yilida

10 ball

v)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

20 ball

86 — 100 foiz

20 ball

71 — 85 foiz

15 ball

56 — 70 foiz

10 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarning tayyorgarligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan o‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasi bo‘yicha):

30 ball

86 — 100 foiz

30 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

b)

ta’lim oluvchilarning fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

30 ball

xalqaro va respublika miqyosida bo‘lsa

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa

20 ball

v)

o‘quv qo‘llanma, namunaviy dastur yozishda qatnashganlik, ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlar uchun:

20 ball

o‘quv qo‘llanmalar va namunaviy dasturlar yozishda qatnashganligi

20 ball

o‘quv qo‘llanma yozishda qatnashganligi

15 ball

ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlarga erishganligi

10 ball

g)

bitiruvchi o‘quvchilarining oly ta’lim muassasalarig o‘qishga kirganligi uchun:

20 ball

o‘qishga kirish darajasi 80 foizdan ortiq bo‘lganda

20 ball

o‘qishga kirish darajasi 70 foizdan 80 foizgacha bo‘lganda

15 ball

o‘qishga kirish darajasi 60 foizdan 70 foizgacha bo‘lganda

10 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

VIII. Boshlang‘ich professional, o‘rta professional va o‘rta maxsus professional ta’limmuassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari

1.

Dars o‘tish mahorati

jami 100 ball

a)

dars tahlillari uchun (har o‘quv yilida):

30 ball

40 soat dars

30 ball

34 — 38 soat

25 ball

28 — 32 soat

20 ball

20 — 26 soat

15 ball

18 soatda kam

10 ball

b)

ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda):

30 ball

uch o‘quv yilida

20 ball

ikki o‘quv yilida

15 ball

bir o‘quv yilida

10 ball

v)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun:

20 ball

86 — 100 foiz

30 ball

71 — 85 foiz

20 ball

56 — 70 foiz

10 ball

g)

ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

5 ball

d)

dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa

5 ball

e)

xorijiy tillardan birini bilsa

5 ball

j)

dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa

5 ball

2.

Mehnat samaradorligi

jami 100 ball

a)

ta’lim oluvchilarining tayyorgarligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan o‘quvchilarning o‘zlashtir?sh darajasi bo‘yicha):

40 ball

86 — 100 foiz

40 ball

71 — 85 foiz

30 ball

56 — 70 foiz

20 ball

b)

ta’lim oluvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yuuqlari uchun:

30 ball

xalqaro va respublika miqyosida

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

25 ball

tuman (shahar) miqyosida

20 ball

v)

attestatsiyadan o‘tuvchilarning turli kasbiy ko‘rik-tanlovlar va musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

30 ball

xalqaro va respublika miqyosida

30 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa

25 ball

tuman (shahar) miqyosida bo‘lsa

20 ball

3.

O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar)

(attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun)

a)

test savollari bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi

har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball

b)

yozma ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi

har bir javob 20 ballgacha baholanadi

v)

ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi

har bir ish 20 ballgacha baholanadi

g)

nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda:

100 ball

nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi

nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi

Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.