ILOVA
Baholash obyekti | Ball | |
I. Davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1-bob. Umumiy tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati | Jami 100 ball |
a) | mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun: | 25 ball |
9 ta va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
6 — 8 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
2 — 5 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 15 ball | |
b) | ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun: | 25 ball |
ikki marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 15 ball | |
v) | ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining tarbiyalanuvchilar tomonidan bajarilishi ko‘rsatkichlari uchun: | 30 ball |
bolalar rivojlanish xaritasida ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining to‘liq bajarilganligi uchun | 30 ball | |
bolalar rivojlanish xaritasida ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining qisman bajarilganligi uchun | 20 ball | |
g) | maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali ta’lim-tarbiya berish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | mashg‘ulot (dars) o‘tish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillarni bilishi va mashg‘ulotlarda (darslarda) qo‘llay olish ko‘nikmalariga ega bo‘lsa | 5 ball |
j) | ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | tarbiyalanuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 20 ball |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miq�sida | 15 ball | |
maktabgacha ta’lim tashkiloti miqyosida | 10 ball | |
b) | o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: | 30 ball |
respublika miqyosida | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, shuningdek tuman (shahar) miqyosida | 20 ball | |
v) | ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun: | 30 ball |
respublika miqyosida | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 10 ball | |
g) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 20 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 20 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 15 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 10 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvch�lari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (er�aklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
2-bob. Ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan va qo‘shma tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun: | 40 ball |
9 ta va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 40 ball | |
5 — 8 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 30 ball | |
2 — 4 ta mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
b) | ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun: | 40 ball |
ikki marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 40 ball | |
bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 30 ball | |
v) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali ta’lim berish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
g) | axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish va korreksion faoliyatida ularni qo‘llay olish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
d) | xorijiy tillarni bilishi va mashg‘ulotlarda (darslarda) qo‘llay olish ko‘nikmalariga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 20 ball |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 15 ball | |
b) | tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqanligi uchun: | 40 ball |
tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa | 40 ball | |
mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa | 30 ball | |
mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar ishlab chiqqan bo‘lsa | 20 ball | |
v) | tarbiyalanuvchilar uchun variativ dasturlar ishlab chiqqan bo‘lsa | 20 ball |
g) | ilg‘or pedagogik ish tajribalari ommalashtirganligi uchun: | 20 ball |
ilg‘or pedagogik ish tajribasi respublika miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa | 20 ball | |
ilg‘or pedagogik ish tajribasi Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa | 15 ball | |
ilg‘or pedagogik ish tajribasi tuman (shahar) miqyosida ommalashtirilgan bo‘lsa | 10 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
II. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1-bob. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi): | 40 ball |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik, dars jarayonida innovatsion ta’lim texnologiyalari va o‘quvchilarning egallagan bilim, ko‘nikma, malakalarini to‘g‘ri baholay olganlik uchun | 40 ball | |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik uchun | 30 ball | |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik uchun | 20 ball | |
b) | ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
v) | o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida) | 15 ball |
86 — 100 foiz | 15 ball | |
71 — 85 foiz | 10 ball | |
56 — 70 foiz | 5 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlash orqali dars jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | ta’lim berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | ta’lim berish jarayonida ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | o‘quvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha) | 40 ball |
86 — 100 foiz | 40 ball | |
71 — 85 foiz | 30 ball | |
56 — 70 foiz | 20 ball | |
b) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalar bilan ishtirok etganligi uchun: | 20 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 20 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 15 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 10 ball | |
v) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun: | 15 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 15 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 10 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 5 ball | |
g) | ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun: | 25 ball |
respublika miqyosida | 25 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 15 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiri?dan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
2-bob. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari yuqori sinf o‘qituvchilarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi): | 40 ball |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari ega bo‘lganlik, dars jarayonida innovatsion ta’lim texnologiyalari va o‘quvchilarning egallagan bilim, ko‘nikma, malakalarini to‘g‘ri baholay olganlik uchun | 40 ball | |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, o‘quvchilar tomonidan fanni o‘zlashtirganlik hamda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalari egabo‘lganlik uchun | 30 ball | |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik uchun | 20 �all | |
b) | Ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
v) | o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida) | 15 ball |
86 — 100 foiz | 15 ball | |
71 — 85 foiz | 10 ball | |
56 — 70 foiz | 5 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | o‘quvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishlari orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha): | 30 ball |
86 — 100 foiz | 30 ball | |
71 — 85 foiz | 25 ball | |
56 — 70 foiz | 20 ball | |
b) | o‘quvchilarining fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 15 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 15 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 10 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 5 ball | |
v) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: | 15 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 15 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 10 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 5 ball | |
g) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun: | 15 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 15 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 10 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 5 ball | |
d) | ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun: | 25 ball |
respublika miqyosida | 25 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 15 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ij�diy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
III. Jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan maktab va maktab-internatlar pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | Dars kuzatish natijalari uchun (dars jarayonida baholanadi): | 40 ball |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan differensial va individual tarzda korreksion pedagogik ishlar olib borilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni mustaqil hayotga tayyorlashning pedagogik-psixologik usullarini to‘g‘ri tanlaganlik uchun | 40 ball | |
Dars o‘tish jarayonida qo‘yilgan (ta’lim-tarbiyaviy va rivojlantiruvchi) maqsadlarga erishilganlik, jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni mustaqil hayotga tayyorlashning pedagogik-psixologik usullarini to‘g‘ri tanlaganlik uchun | 30 ball | |
Jismoniy va psixik rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan differensial va individual tarzda korreksion pedagogik ishlar olib borilganlik uchun | 20 ball | |
b) | ochiq darslar o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida): | 20 ball |
uch marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
ikki marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 15 ball | |
bir marta ochiq dars o‘tilganda (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
v) | o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida): | 20 ball |
86 — 100 foiz | 20 ball | |
71 — 85 foiz | 15 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarni korreksion rivojlantiruvchi metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari materiallari yaratganligi uchun: | 30 ball |
ta’lim oluvchilarni tayyorlash uchun rivojlantiruvchi (korreksion) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa | 30 ball | |
dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa | 25 ball | |
dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar yaratgan bo‘lsa | 20 ball | |
b) | o‘quvchilarining fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 20 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 20 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 15 ball | |
v) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun: | 20 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 20 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 15 ball | |
g) | ilg‘or pedagogik ish tajribalarini o‘rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun: | 30 ball |
respublika miqyosida | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 25 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 20 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
IV. “Barkamol avlod” bolalar markazlari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Mashg‘ulot (dars) o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | mashg‘ulot (dars) tahlillari uchun: | 25 ball |
34 soat va undan ortiq mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
22 — 30 soat mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
12 — 18 soat mashg‘ulot (dars) (O‘quv yili davomida) | 15 ball | |
b) | ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
ikki marta (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
bir marta (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
v) | to‘garak a’zolarining davlat talablarini o‘zlashtirish reyting ko‘rsatkichlari uchun: | 30 ball |
86 — 100 % foiz | 30 ball | |
71 — 85 % foiz | 25 ball | |
56 — 70 % foiz | 20 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | guruhga to‘garak a’zolarining jalb qilinganligi uchun: | 50 ball |
guruhdagi to‘garak a’zolari soni 16 nafar va undan ortiq bo‘lsa | 50 ball | |
guruhdagi to‘garak a’zolari soni 12 — 15 nafar bo‘lsa | 40 ball | |
guruhdagi to‘garak a’zolari soni 10 — 11 nafar bo‘lsa | 30 ball | |
b) | to‘garak a’zolarining xalqaro, respublika, viloyatlar (Toshkent shahri), tuman (shahar) miqyosidagi tadbirlar va turli musobaqalardagi ishtiroki uchun: | 50 ball |
xalqaro va respublika miqyosida bo‘lsa | 50 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa | 40 ball | |
tuman (shahar) miqyosida bo‘lsa | 30 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
V. Sport turlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan davlat maktab-internatlari, ixtisoslashtirilgan olimpiya zaxiralari maktab-internatlari hamda bolalar-o‘smirlar sport maktablari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | dars tahlillari, jumladan dars mashg‘ulotlarini ta’lim oluvchilarga nazariy (ko‘rgazmali vositalar orqali) va amaliy (ko‘rsatib berish usullari) yetkazib berganlik uchun: | 20 ball |
dars tahlil qilingan bo‘lsa; | 20 ball | |
b) | ochiq dars mashg‘ulotlari o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida): | 30 ball |
ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 30 ball | |
bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
v) | ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari hamda sport turlari bo‘yicha to‘garaklarga jalb etilganligi uchun (sinf jurnallari asosida): | 30 ball |
86 — 100 foiz | 30 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarning o‘zlashtirish samaradorligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishlari orqali aniqlanadigan reyting ko‘rsatkichlari bo‘yicha): | 50 ball |
86 — 100 foiz | 50 ball | |
71 — 85 foiz | 40 ball | |
56 — 70 foiz | 30 ball | |
b) | ta’lim oluvchilarning sport musobaqalari va boshqa ko‘rik-tanlovlarda erishgan yutuqlari uchun: | 25 ball |
so�rinli o‘rinni olganligi uchun | 25 ball | |
ishtirok etganligi uchun | 10 ball | |
v) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun: | 25 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 25 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 15 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
VI. Bolalar musiqa va san’at maktablari, ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1-bob. Bolalar musiqa va san’at maktablari pedagog kadrlari attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | dars tahlillari, jumladan pedagog kadrning ta’lim jarayonidagi ijodiy faoliyati: asar tahlili va ijrosi, ko‘rgazmalar, sahna ko‘rinishlari uchun (har o‘quv yilida): | 30 ball |
4 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 30 ball | |
3 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
2 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
b) | ochiq dars mashg‘ulotlari o‘�ganlik uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
v) | ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari asosida): | 25 ball |
86 — 100 foiz | 25 ball | |
71 — 85 foiz | 10 ball | |
56 — 70 foiz | 5 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarining texnik, akademik va sinfdan-sinfga ko‘chirish imtihonlari natijalari uchun: | 25 ball |
86 — 100 foiz | 25 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
b) | ta’lim oluvchilar hisobot konsertlari bir marta o‘tkazilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 25 ball |
v) | ta’lim oluvchilarining ko‘rik-tanlovlar, olimpiadalar (nazariy fanlar) va turli festivallarda erishgan yutuqlari uchun: | 25 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 25 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 20 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 10 ball | |
g) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: | 25 ball |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 25 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 20 ball | |
muassasa miqyosida | 10 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
2-bob. Ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining att�statsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | dars tahlillari, jumladan pedagog kadrning ta’lim jarayo�idagi ijodiy faoliyati: asar tahlili va ijrosi, ko‘rgazmalar, sahna ko‘rinishlari uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
4 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
3 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
2 ta turli murakkablikdagi asarlar uchun (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
b) | mahorat (ochiq) dars mashg‘ulotlari o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida): | 25 ball |
uch marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 25 ball | |
ikki marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 20 ball | |
bir marta mahorat (ochiq) darsi o‘tilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 10 ball | |
v) | ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari va sinf jurnallari asosida) | 30 ball |
86 — 100 foiz | 30 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | ta’lim berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarining texnik, akademik va sinfdan-sinfga ko‘chirish imtihonlari natijalari uchun (yakka tartibda, guruh kesimida): | 25 ball |
86 — 100 foiz | 25 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
b) | ta’lim oluvchilar hisobot konsertlarining o‘tkazilgan�igi uchun: | 15 ball |
bir marta o‘tkazilgan bo‘lsa (O‘quv yili davomida) | 15 ball | |
v) | ta’lim oluvchilarining ko‘rik-tanlovlar, olimpiadalar (nazariy fanlar) va turli festivallarda erishgan yutuqlari uchun: | 20 ball |
sovrinli o‘rinni olganligi uchun | 20 ball | |
ishtirok etganligi uchun | 10 ball | |
g) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari hamda pedagog kadrning ijodiy faoliyatiga doir tanlov va ko‘rgazmalarda ishtirok etganligi uchun: | 20 ball |
sovrinli o‘rinni olganligi uchun | 20 ball | |
ishtirok etganligi uchun | 10 ball | |
d) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: | 20 ball |
ishtirok etgan bo‘lsa | 20 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
VII. O‘rta maxsus ta’lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | dars tahlillari uchun (har o‘quv yilida): | 30 ball |
40 soat | 30 ball | |
34 — 38 | 25 ball | |
28 — 32 | 20 ball | |
20 — 26 | 15 ball | |
18 soatdan kam | 10 ball | |
b) | ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda): | 30 ball |
uch o‘quv yilida | 30 ball | |
ikki o‘quv yilida | 20 ball | |
bir o‘quv yilida | 10 ball | |
v) | o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida) | 20 ball |
86 — 100 foiz | 20 ball | |
71 — 85 foiz | 15 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarning tayyorgarligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan o‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasi bo‘yicha): | 30 ball |
86 — 100 foiz | 30 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
b) | ta’lim oluvchilarning fan olimpiadalari, ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 30 ball |
xalqaro va respublika miqyosida bo‘lsa | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa | 20 ball | |
v) | o‘quv qo‘llanma, namunaviy dastur yozishda qatnashganlik, ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlar uchun: | 20 ball |
o‘quv qo‘llanmalar va namunaviy dasturlar yozishda qatnashganligi | 20 ball | |
o‘quv qo‘llanma yozishda qatnashganligi | 15 ball | |
ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlarga erishganligi | 10 ball | |
g) | bitiruvchi o‘quvchilarining ol�y ta’lim muassasalarig� o‘qishga kirganligi uchun: | 20 ball |
o‘qishga kirish darajasi 80 foizdan ortiq bo‘lganda | 20 ball | |
o‘qishga kirish darajasi 70 foizdan 80 foizgacha bo‘lganda | 15 ball | |
o‘qishga kirish darajasi 60 foizdan 70 foizgacha bo‘lganda | 10 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi | |
VIII. Boshlang‘ich professional, o‘rta professional va o‘rta maxsus professional ta’limmuassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari | ||
1. | Dars o‘tish mahorati | jami 100 ball |
a) | dars tahlillari uchun (har o‘quv yilida): | 30 ball |
40 soat dars | 30 ball | |
34 — 38 soat | 25 ball | |
28 — 32 soat | 20 ball | |
20 — 26 soat | 15 ball | |
18 soatda� kam | 10 ball | |
b) | ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda): | 30 ball |
uch o‘quv yilida | 20 ball | |
ikki o‘quv yilida | 15 ball | |
bir o‘quv yilida | 10 ball | |
v) | ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun: | 20 ball |
86 — 100 foiz | 30 ball | |
71 — 85 foiz | 20 ball | |
56 — 70 foiz | 10 ball | |
g) | ta’lim berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlashi orqali dars o‘tish jarayonida qo‘llay olsa | 5 ball |
d) | dars berish jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lsa | 5 ball |
e) | xorijiy tillardan birini bilsa | 5 ball |
j) | dars berish jarayoni bilan bog‘liq ijtimoiy-siyosiy bilimlarga ega bo‘lsa | 5 ball |
2. | Mehnat samaradorligi | jami 100 ball |
a) | ta’lim oluvchilarining tayyorgarligi uchun (tashqi yoki ichki nazorat ishi orqali aniqlanadigan o‘quvchilarning o‘zlashtir?sh darajasi bo‘yicha): | 40 ball |
86 — 100 foiz | 40 ball | |
71 — 85 foiz | 30 ball | |
56 — 70 foiz | 20 ball | |
b) | ta’lim oluvchilarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yu�uqlari uchun: | 30 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida | 25 ball | |
tuman (shahar) miqyosida | 20 ball | |
v) | attestatsiyadan o‘tuvchilarning turli kasbiy ko‘rik-tanlovlar va musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: | 30 ball |
xalqaro va respublika miqyosida | 30 ball | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida bo‘lsa | 25 ball | |
tuman (shahar) miqyosida bo‘lsa | 20 ball | |
3. | O‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish, jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun nazariy va amaliy sinovlar) (attestatsiyadan o‘tuvchi barcha ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun) | |
a) | test savollari bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
test 40 ta savoldan iborat bo‘ladi, har bir savolga to‘g‘ri javob berilganligi baholanadi | har bir to‘g‘ri javob uchun 2,5 ball | |
b) | yozma ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo‘ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi | har bir javob 20 ballgacha baholanadi | |
v) | ijodiy ish bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi baholanadi | har bir ish 20 ballgacha baholanadi | |
g) | nazariy va amaliy sinovlar bo‘yicha aniqlanganda: | 100 ball |
nazariy sinov 4 ta savoldan, amaliy sinov 4 ta jismoniy mashqdan (100 metrga yugurish, joyidan turib uzunlikka sakrash, turnikda tortilish (erkaklar uchun), gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish (ayollar uchun), yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish) iborat bo‘ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to‘liq, to‘g‘ri va sifatli bajarilganligi belgilangan normativlarga asosan baholanadi | nazariy sinov 40 ballgacha (har bir savol uchun 10 ball), amaliy sinov 60 ballgacha (har bir mashq uchun 15 ball) baholanadi |