O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan taqdim etilgan 2017-yilgi Budjetnomani muhokama qilib, shuni ta’kidlaydiki, O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining budjetlari hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari O‘zbekiston Respublikasi Budjet kodeksining 96-moddasi qoidalariga muvofiq ishlab chiqilgan va kiritilgan.
O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining budjetlari loyihasi makroiqtisodiy muvozanatni va barqaror iqtisodiy o‘sishni saqlab qolishga, davlat qarzining asossiz o‘sishiga yo‘l qo‘ymaslikka, aholi daromadlari va turmush darajasi yanada yuksalishini ta’minlashga, chuqur tarkibiy o‘zgartirishlarga va muhandislik, yo‘l-transport hamda ijtimoiy infrastrukturani rivojlantirishga qaratilgan faol investitsiya siyosatini yuritishga, shuningdek budjetlararo munosabatlarni takomillashtirish, hududlarning daromad bazasini ko‘paytirish va mahalliy budjet xarajatlarini maqbullashtirib subvensiya oluvchi hududlarni kamaytirishga qaratilgandir.
Soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari loyihasi soliq yukini yanada kamaytirish, soliq tizimini soddalashtirish va soliq ma’muriyatchiligini yaxshilash, shuningdek budjet tashkilotlari xodimlarining ish haqi, pensiyalar, nafaqalar va stipendiyalar miqdorini yanada oshirishni, budjet mablag‘larini samarali rejalashtirishga, ulardan foydalanishning natijadorligini oshirishga hamda budjetlararo munosabatlarni takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshirishni nazarda tutadi.
Taqdim etilgan Budjetnomani — O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat budjetini, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarini hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlarini O‘zbekiston Respublikasi Budjet kodeksining 97-moddasiga muvofiq har tomonlama ko‘rib chiqib, siyosiy partiyalar fraksiyalarining, Ekologik harakat deputatlar guruhining takliflari va fikrlarini inobatga olgan holda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining budjetlari hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari Davlat budjeti taqchilligining eng yuqori darajasi yalpi ichki mahsulot hajmiga nisbatan 1,0 foiz miqdorida belgilangan holda qabul qilinsin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tasdiqlangan makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarning prognozlari, soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari bajarilishini, 2017-yilgi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining parametrlari ijro etilishini ta’minlasin. Bunda eng muhim iqtisodiy va ijtimoiy davlat dasturlarini amalga oshirish, shuningdek makroiqtisodiy mutanosiblikni, iqtisodiyotining isloh etilishini va tarkibiy o‘zgartirishlarni ta’minlash yuzasidan chora-tadbirlar ko‘rsin.
3. Siyosiy partiyalar fraksiyalariga, Ekologik harakat deputatlar guruhiga O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi masalalarini ko‘rib chiqish chog‘ida ularning ijro etilishi ustidan parlament nazoratini takomillashtirish yuzasidan aniq takliflar kiritish tavsiya etilsin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining qo‘mitalari makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarning tasdiqlangan prognozlari va O‘zbekiston Respublikasi 2017-yilgi Davlat budjetining, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining parametrlari hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari bajarilishiga, avvalo, ijtimoiy soha hamda infratuzilmani rivojlantirishga ajratiladigan budjet mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanilishiga parlament nazoratini amalga oshirish chog‘ida alohida e’tibor qaratsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Budjet va iqtisodiy islohotlar qo‘mitasi 2017-yil mobaynida O‘zbekiston Respublikasi 2017-yilgi Davlat budjetining, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining tegishli hisobot davridagi ijrosi hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari ijrosi yuzasidan muntazam ravishda nazorat-tahlil ishlarini amalga oshirsin.