O‘zbekiston Respublikasi Hukumati tomonidan taqdim etilib, muhokama qilish mobaynida Qonunchilik palatasi deputatlarining fikr-mulohazalari va takliflari hisobga olingan holda maromiga yetkazilgan O‘zbekiston Respublikasining 2010-yilgi Davlat budjeti loyihasini ko‘rib chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasining 2010-yilgi Davlat budjeti hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari Davlat budjeti taqchilligining eng yuqori darajasi yalpi ichki mahsulot hajmiga nisbatan 1,0 foiz miqdorida belgilangan holda qabul qilinsin.
2009 — 2012-yillarga mo‘ljallab qabul qilingan Jahon moliyaviy-iqtisodiy inqirozi oqibatlarining oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha inqirozga qarshi dasturni amalga oshirish, shu asosda iqtisodiy o‘sishning uzoq muddatli barqaror sur’atlarini va iqtisodiyotning muvozanatli rivojlanishini, inflatsiya darajasining belgilangan eng yuqori darajadan oshmasligini ta’minlash yuzasidan zarur chora-tadbirlar ko‘rsin;
iqtisodiyotning xalqaro sifat standartlariga mos keladigan hamda ichki va tashqi bozorlarda talab yuqori bo‘lgan raqobatbardosh mahsulotlar ishlab chiqarishga yo‘naltirilgan eng muhim tarmoqlarini modernizatsiya qilish, texnika va texnologiya jihatidan qayta jihozlash orqali iqtisodiyotdagi tarkibiy o‘zgarishlarni va uning diversifikatsiya qilinishini davom ettirsin;
sa’y-harakatlarini qishloq joylarda ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini, tadbirkorlik va kichik biznesni jadal rivojlantirishga, bandlikni ta’minlashga, qishloq aholisining turmushi sifatini oshirishga, fermer xo‘jaligi rivojlantirilishini har tomonlama qo‘llab-quvvatlashga qaratsin;
iqtisodiyot zimmasidagi soliq yukini kamaytirish va xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyatini qo‘llab-quvvatlashga qaratilgan soliq ma’muriyatchiligini soddalashtirish bo‘yicha ishlarni davom ettirsin;
budjet mablag‘laridan maqsadli foydalanilishi va ularning asossiz sarflanishiga barham berish ustidan qat’iy nazorat o‘rnatilishini ta’minlasin;
ish haqi, pensiyalar, stipendiyalar va ijtimoiy nafaqalar miqdorlarini inflatsiya sur’atlariga nisbatan ildam oshirib borish orqali aholining farovonligini izchil yaxshilashga qaratilgan chora-tadbirlar amalga oshirilishini bundan buyon ham davom ettirsin;
vazirliklar va idoralarning budjetdan tashqari fondlari (budjet tashkilotlarini rivojlantirish fondlari ham shunga kiradi) mablag‘lariga Davlat budjetining g‘azna ijrosi mexanizmini tatbiq etsin, shuningdek Davlat bojxona qo‘mitasi bo‘yicha tushumlarni g‘azna hisobvaraqlariga o‘tkazsin;
Davlat budjeti taqchilligini respublika budjetining zaruriy aylanma kassa mablag‘idan ortiq bo‘lgan bo‘sh qoldiqlari hamda boshqa noinflatsiyaviy manbalar hisobiga moliyalashtirilishini nazarda tutsin.
3. Mahalliy davlat hokimiyati organlari budjet daromadlarining tasdiqlangan ko‘rsatkichlari bajarilishini ta’minlasin, mintaqalarning soliq solinadigan bazasini kengaytirish va moliyaviy salohiyatini mustahkamlash yuzasidan zarur chora-tadbirlarni amalga oshirsin, budjet mablag‘laridan maqsadli foydalanilishi ustidan qat’iy nazorat o‘rnatsin.