LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 18-sentabrdagi PF-5831-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi Farmoniga asosan 2020-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi.
O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi faoliyatini yanada takomillashtirish, Davlat budjeti maqsadli davlat jamg‘armalari va boshqa budjetdan tashqari jamg‘armalar mablag‘laridan oqilona foydalanishni moliyaviy nazorat qilishning g‘oyat muhim vositasi sifatida uning faoliyati ta’sirchanligi va samaradorligini oshirish, mazkur sohada qabul qilingan qarorlarning ijro etilishida davlat va xo‘jalik tuzilmalarining mas’uliyatini kuchaytirish maqsadida:
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2014-yil 8-iyuldagi PF-4631-sonli Farmoni tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 29-son, 356-modda)
1. Hisob palatasi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi bilan birgalikda Hisob palatasining mansabdor shaxslar tomonidan qilingan qoidabuzarliklarini huquqiy baholash va davlatning iqtisodiy manfaatlariga yetkazilgan zarari summasini qoplash bo‘yicha tekshiruv materiallarini prokuratura organlariga topshirish tartibi ishlab chiqilganligi va tasdiqlanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
mamlakat soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari, shuningdek, navbatdagi yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti va maqsadli davlat jamg‘armalari budjetlarining loyihalari Hisob palatasining tegishli xulosasi bilan Oliy Majlisga kiritiladi;
(2-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2014-yil 8-iyuldagi PF-4631-sonli Farmoni tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 29-son, 356-modda)
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi bo‘yicha har yilgi hisobot Hisob palatasi tomonidan tashqi audit va baholash o‘tkazilganidan so‘ng O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga tasdiqlash uchun taqdim etiladi.
(2-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 18-yanvardagi PF-5306-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.01.2018-y., 0618/5306/0593-son)
Hisob palatasi o‘z faoliyatini, Hisob palatasi vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan amaliy tizimli nazoratni ta’minlash zaruriyatidan kelib chiqqan holda shakllantiriladigan yillik nazorat ishlari dasturi asosida tashkil etadi. Nazorat ishlari dasturi Hisob palatasi raisi tomonidan tasdiqlanadi;
Hisob palatasining vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha tekshiruvlar barcha tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasining nazorat qiluvchi organlari faoliyatini muvofiqlashtiruvchi respublika kengashi bilan kelishilmagan holda amalga oshiriladi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 18-yanvardagi PF-5306-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.01.2018-y., 0618/5306/0593-son)
4. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Markaziy banki, Davlat soliq qo‘mitasi va Davlat bojxona qo‘mitasi Hisob palatasiga Davlat budjeti O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq tashkil etilgan maqsadli davlat jamg‘armalari va boshqa jamg‘armalarning daromad va xarajat moddalari maqsadli ijro etilishini birlamchi ma’lumotlarga ko‘ra nazorat qilish imkonini beruvchi axborot tizimlari va resurslariga kirishga sharoit yaratsin.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2014-yil 8-iyuldagi PF-4631-sonli Farmoni tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 29-son, 356-modda)
5. O‘zbekiston Respublikasi aloqa va axborotlashtirish agentligi Hisob palatasi hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda Hisob palatasida iqtisodiyot idoralarining axborot tizimlariga kirish imkonini beradigan ma’lumotlarni uzatish elektron tarmog‘ini ishlab chiqish va joriy etishni ta’minlasin.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan birgalikda mansabdor shaxslarning Hisob palatasi ko‘rsatmalarini bajarmaganligi uchun javobgarlik choralarini kuchaytirishni nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksiga qo‘shimchalar kiritish haqida takliflar tayyorlasin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Davlat soliq qo‘mitasi bilan birgalikda Hisob palatasi aniqlagan davlatning iqtisodiy manfaatlariga yetkazilgan zarar summasini Davlat budjeti daromadi hisobiga yo‘llash mexanizmini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda tasdiqlasin.
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining 2006-yil 11-dekabrdagi 101, 2006-52, 11-133-sonli “O‘zbekiston Respublikasi hisob palatasi tomonidan aniqlangan davlatning iqtisodiy manfaatlariga yetkazilgan zarar summalarini davlat budjeti daromadiga yo‘naltirish tartibi to‘g‘risida nizomni tasdiqlash haqida”gi qarori (ro‘yxat raqami 1651, 29.12.2006-y.).
7. O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi o‘n kun muddatda o‘z zimmasiga yuklatilgan vazifa va funksiyalarni inobatga olgan holda Hisob palatasini kadrlar bilan mustahkamlash bo‘yicha belgilangan tartibda takliflar kiritsin.
8. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda:
qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
9. Ushbu qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchilari V.A. Golishev va R.S. Shamshiyev zimmalariga yuklansin.