O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 28-noyabrdagi PQ-1652-son “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2011-yil, 11-son, 341-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 29-martdagi 91-son “Tibbiyot muassasalarining moddiy-texnika bazasini yanada mustahkamlash va faoliyatini tashkil etishni takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2012-y., 14-son, 152-modda) ijrosini ta’minlash maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi va Moliya vazirligi qaror qiladilar:
1. Respublika ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlari xodimlarini, ularning pirovard moliyaviy natijalardagi mehnat ulushiga qarab, mehnat jamoasiga to‘lanadigan dividendlar hisobidan har yili moddiy rag‘batlantirish tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi va Moliya vazirligining 2012-yil 30-yanvardagi 3, 8-q/q va 9-son qaroriga
ILOVA
ILOVA
Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 28-noyabrdagi PQ-1652-son “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2011-yil, 11-son, 341-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 29-martdagi 91-son “Tibbiyot muassasalarining moddiy-texnika bazasini yanada mustahkamlash va faoliyatini tashkil etishni takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2012-y., 14-son, 152-modda) muvofiq aksiyadorlik jamiyatiga (bundan buyon matnda Jamiyat deb yuritiladi) aylantirilayotgan respublika ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlari xodimlarini, aksiyalarning 49% bo‘yicha to‘lanadigan dividendlar hisobidan, ularning pirovard moliyaviy natijalardagi mehnat ulushiga qarab, har yili moddiy rag‘batlantirish tartibini belgilaydi.
1. Aksiyalarning 49% (mehnat jamoasiga ulushni tasarruf qilish va taqsimlash huquqisiz foydalanish uchun berilgan) ulushi bo‘yicha to‘lanadigan dividendlar (bundan buyon matnda Dividend deb yuritiladi) Jamiyat faoliyatining pirovard moliyaviy natijalarida xodimlarning mehnat ishtiroki koeffitsiyentiga qarab ularni (shu jumladan, rahbarlar tarkibi uchun 10 foizgacha) moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladi.
2. Jamiyat kuzatuv kengashi Dividendlardan maqsadli foydalanilishi ustidan monitoring amalga oshiradi.
3. Xodimlarni, ularning Jamiyat faoliyatining pirovard moliyaviy natijalardagi mehnat ulushiga qarab, Dividendlar hisobidan moddiy rag‘batlantirish aksiyadorlarning umumiy yig‘ilishi tomonidan yillik Dividendlar to‘lash to‘g‘risidagi qaror qabul qilingan (e’lon qilingan) taqdirda amalga oshiriladi.
4. Xodimlarni, Dividendlar hisobidan moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha hisob-kitob Jamiyat ijroiya organi tomonidan tayyorlanadi va Jamiyat kuzatuv kengashiga tasdiqlash uchun kiritiladi.
5. Jamiyat kuzatuv kengashi xodimlarni moddiy rag‘batlantirish hisob-kitoblariga o‘zgartirish va tuzatishlar kiritish huquqiga ega.
6. Aksiyadorlarning yillik umumiy yig‘ilishi tomonidan Dividendlar to‘lash to‘g‘risidagi qaror qabul qilingan (e’lon qilingan) sanadan boshlab 60 kun muddat ichida xodimlarga moddiy rag‘batlantirish to‘lanadi.
7. Xodimlarni Dividendlar hisobidan moddiy rag‘batlantirish hisob-kitobi quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
Dividendlarning umumiy qiymatining 10 foizgacha miqdori rahbarlar tarkibini moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladi;
8. Har bir xodimning yillik moliyaviy natijalardagi mehnat ulushini aniqlash va xodimlarni moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha hisob-kitoblarni tayyorlash uchun Jamiyatning ijroiya organi tomonidan har bir xodimning yillik moliyaviy natijalardagi mehnat ulushini aniqlash bo‘yicha doimiy faoliyat yurituvchi komissiya (bundan buyon matnda Komissiya deb yuritiladi) tashkil etiladi.
mazkur Nizomning 2-ilovasida ko‘rsatilgan xodimlarning faoliyatini baholash namunaviy mezonlariga muvofiq xodimlarning davolash jarayoniga qo‘shgan shaxsiy ulushlarini aniqlaydi;
mazkur Nizomning 2-ilovasida ko‘rsatilgan xodimlarning faoliyatini baholash namunaviy mezonlariga muvofiq davolash jarayonida ishtirok etmaydigan xodimlarning yillik moliyaviy natijalarga qo‘shgan shaxsiy ulushlarini aniqlaydi;
xodimlar mehnat ulushini aniqlashda asoslilik va xolislikni, oshkoralik va shaffoflikni ta’minlaydi;
moddiy rag‘batlantirish miqdorini xolisona belgilash uchun har bir xodim faoliyati natijalari monitoringini tashkil etadi va o‘tkazadi, tibbiyot xodimlarini davolash jarayoniga qo‘shgan shaxsiy ulushi, mehnatga va ko‘rsatilayotgan tibbiy xizmatlar sifatiga vijdonan yondashganligini baholaydi.
10. Komissiyaning shaxsiy tarkibi Jamiyat kuzatuv kengashi bilan kelishilgandan keyin Jamiyat ijroiya organi rahbari tomonidan tasdiqlanadi va quyidagilardan shakllanadi:
yil yakuni bo‘yicha Dividendlar to‘lash to‘g‘risida qaror qabul qilingan kalendar yili tugagan vaqtda ish staji 1 yildan kam bo‘lgan;
yil yakuni bo‘yicha Dividendlar to‘lash to‘g‘risida qaror qabul qilingan kalendar yili davomida qo‘llanilgan va/yoki muddati amal qilayotgan intizomiy javobgarlikka tortilgan.
12. Dividendlar hisobidan xodimlarni moddiy rag‘batlantirish hisob-kitobining namunaviy uslubi mazkur Nizomning 1-ilovasida keltirilgan.
13. Jamiyat tomonidan Moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltirilgan Dividendlar bo‘yicha alohida hisob yuritiladi.
14. Dividendlardan maqsadli foydalanish to‘g‘risidagi hisobot o‘rnatilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga taqdim etiladi.
Respublika ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlari xodimlarini, ularning pirovard moliyaviy natijalardagi mehnat ulushiga qarab, mehnat jamoasiga to‘lanadigan dividendlar hisobidan har yili moddiy rag‘batlantirish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
1 ILOVA
1 ILOVA
Mazkur namunaviy uslubda qo‘llanilgan mezon, chegara, cheklov va koeffitsiyentlar namunaviy hisoblanib tavsiyaviy xarakterga ega. Komissiya Jamiyat kuzatuv kengashi bilan kelishilgan holda xodimlarni moddiy rag‘batlantirishda o‘zining mezon, chegara, cheklov va koeffitsiyentlarini o‘rnatish huquqiga ega.
Xodimlarni Dividendlar hisobidan bir marotaba beriladigan moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha hisob-kitoblar moddiy rag‘batlantirish olishga haqli bo‘lgan xodimlarni quyidagi tartibda guruhlashtirish orqali amalga oshiriladi:
V guruh: Xo‘jalik xodimlari (muhandis, tibbiyot uskunalariga xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash bo‘yicha texnik-xodimlar va boshqa xodimlar).
Dividendlar hisobidan xodimlarni moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha hisob-kitoblar Komissiya tomonidan bir necha bosqichda amalga oshiriladi.
Birinchi bosqichda, xodimlarning har bir guruhi uchun moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasini aniqlash bo‘yicha hisob-kitoblar amalga oshiriladi.
Xodimlarning har bir guruhi bo‘yicha moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasini aniqlash uchun birinchi navbatda xodimlarning har bir guruh a’zolarining o‘rtacha oylik ish haqi summasining mehnat jamoasi barcha a’zolarining o‘rtacha oylik ish haqi summasiga nisbatan solishtirma miqdori (foizda) aniqlanadi.
Xodimlar guruhining har birini moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasi: har bir guruh a’zolarining o‘rtacha oylik ish haqi summasining mehnat jamoasining barcha a’zolarini o‘rtacha oylik ish haqi summasidagi solishtirma miqdorining (foizda) xodimlarni moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltirilayotgan mablag‘lar summasiga nisbati sifatida aniqlanadi.
Xodimlar guruhining har birini moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasini aniqlash bo‘yicha hisob-kitoblar tartibi va ketma-ketligi quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
Xodimlar guruhining o‘rtacha oylik ish haqi summasi | Xodimlar guruhi o‘rtacha oylik ish haqi summasining mehnat jamoasi barcha a’zolarining o‘rtacha oylik ish haqi summasiga nisbatan solishtirma miqdori (%) | Xodimlar guruhini moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasi | |
I guruh | Z1 | U1=Z1/Z*100 | S1=S* U1/100 |
II guruh | Z2 | U2=Z2/Z*100 | S2=S* U2/100 |
III guruh | Z3 | U3=Z3/Z*100 | S3=S* U3/100 |
IV guruh | Z4 | U4=Z4/Z*100 | S4=S* U4/100 |
V guruh | Z5 | U5=Z5/Z*100 | S5=S* U5/100 |
Hammasi: | Z | 100% | S |
Ikkinchi bosqichda, har bir guruhning har bir a’zosi uchun moddiy rag‘batlantirish summasini aniqlash bo‘yicha hisob-kitoblar Markaz xodimlari faoliyatini baholash natijasida to‘plagan ballaridan kelib chiqqan holda amalga oshiriladi.
Har bir moliyaviy yil uchun xodimlarning har bir guruhi faoliyatini baholash mezonlari (bundan buyon – “Baholash mezonlari” deb ataladi) yil yakunlari bo‘yicha xodimlarni moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha hisob-kitob qilinadigan joriy yilning birinchi oyi ichida Jamiyat kuzatuv kengashi tomonidan tasdiqlanishi lozim. Jamiyatning har bir xodimi Baholash mezonlari bilan tanishib chiqish imkoniyatiga ega bo‘lishi lozim.
Guruhning har bir xodimi faoliyatini baholash natijalarida ularning to‘plagan ballari bo‘yicha xodimlar guruhlarga bo‘linadi. Bunda, yig‘ilgan ballar miqdorining o‘sishiga qarab har bir xodim uchun moddiy rag‘batlantirish summasi ham ortib boradi.
Yig‘ilgan ballar miqdori | Xodimlar soni | Bir xodimga moddiy rag‘batlantirish summasi (C) |
0-40 | K1 | C |
40-55 | K2 | 1,1C |
55-70 | K3 | 1,3C |
70-85 | K4 | 1,6C |
85-100 | K5 | 2,0C |
Yuqoridagi formuladan Sn (aniq bir xodimlar guruhini moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘lar summasi) va K1-K5 (mos ballar miqdorini to‘plagan xodimlar guruhidagi xodimlar soni) miqdoriy ko‘rsatgichlari ma’lum bo‘lgan holda S – to‘plagan ballari 40 ballgacha bo‘lgan xodimning moddiy rag‘batlantirish summasi hisoblanadi. Hisoblab topilgan S miqdorini 1,1 ga ko‘paytirish orqali to‘plagan ballari 40 dan 55 ballgacha bo‘lgan xodim uchun moddiy rag‘batlantirish summasi hisoblanadi va hokazo.
Respublika ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlari xodimlarini, ularning pirovard moliyaviy natijalardagi mehnat ulushiga qarab, mehnat jamoasiga to‘lanadigan dividendlar hisobidan har yili moddiy rag‘batlantirish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
2-ILOVA
2-ILOVA
Xodimlarning har bir guruhi faoliyatini baholash mezonlari | Ballar miqdori |
I guruh: | |
Davolangan bemorlarning rejaviy miqdorini ta’minlash | 10 |
Jamiyat faoliyatiga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini tatbiq etish | 10 |
Murakkab va o‘ta murakkab operatsiyalarni amalga oshirishni ta’minlash | 15 |
Davolanib chiqayotgan bemorlarning 80% dan ortig‘ining sog‘lig‘ini yaxshilanishiga erishish | 20 |
Yillik biznes-reja va daromadlar va xarajatlar smetasining ijrosi | 15 |
Chet tillarni bilish | 10 |
Bilim va malaka darajasini muntazam oshirib borish, shu jumladan, chet eldagi yetakchi klinikalarda malakasini oshirish | 10 |
Moliyaviy, ijro va mehnat intizomiga rioya qilish | 10 |
Jami: | 100 |
II guruh: | |
O‘z vaqtida klinik diagnostik ko‘rikdan o‘tkazish, diagnostika va davolash standartlariga amal qilgan holda to‘g‘ri diagnoz qo‘yish va davolash | 10 |
Amalga oshirilgan ishlarning murakkabligi va hajmi (intensivligi) | 10 |
Amalga oshirilgan ishlarning tibbiy samaradorligi, shu jumladan tibbiy xizmatning sifati | 10 |
O‘z tibbiy faoliyat yo‘nalishidagi zamonaviy diagnostika va davolash metodlarini, jahon tibbiyot fani va texnologiyalarining oxirgi yutuqlarini tatbiq etish | 10 |
Davolash sifati va axloq prinsiplariga amal qilinishi bo‘yicha bemorlarning asosli shikoyatlarining mavjud emasligi | 10 |
Kasallik tarixi varaqasi va boshqa tibbiy hujjatlarni o‘z vaqtida va sifatli yuritish | 10 |
Bilim va malakasini muntazam oshirib borish, shuningdek malakasini chet eldagi yetakchi klinikalarda oshirish, aholining tibbiy madaniyatini shakllantirish bo‘yicha ishlarni amalga oshirish | 10 |
Chet tillarni bilish | 10 |
Zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalardan foydalanish | 10 |
Mehnat intizomiga rioya qilish, shuningdek amaldagi buyruqlarni o‘z vaqtida va sifatli bajarish | 10 |
Jami: | 100 |
III guruh: | |
Shifokor ko‘rsatmalarini o‘z vaqtida va sifatli bajarish | 15 |
Mehnat ta’tili va kasallik tufayli ishga chiqmaganlar o‘rniga ishlab berish | 10 |
Jamoat ishlarida ishtirok etish | 10 |
Dori vositalari va tibbiy texnika buyumlarini hisobini yuritish, ulardan foydalanish va saqlash intizomiga rioya etilishi | 10 |
Muolajalar sifati va axloq prinsiplariga amal qilinishi bo‘yicha bemorlarning asosli shikoyatlarining mavjud emasligi | 15 |
Texnika xavfsizligi, yong‘in xavfsizligi, sanitariya-epidemiologiya rejimi talablariga rioya etilishi | 10 |
Tibbiy hujjatlarni o‘z vaqtida va sifatli yuritish | 10 |
Shaxsiy gigiyena talablariga rioya etilishi (ozodalik, tashqi ko‘rinish) | 10 |
Mehnat intizomiga rioya qilish, shuningdek amaldagi buyruqlarni o‘z vaqtida va sifatli bajarish | 10 |
Jami: | 100 |
IV guruh: | |
Bemorlar va xodimlarning asosli shikoyatlarining yo‘qligi | 20 |
SanPiN talablariga muvofiq joriy va asosiy yig‘ishtirish-tozalash ishlarini o‘z vaqtida amalga oshirish | 20 |
Bemorlarni vijdonan parvarishlash (hojatxona, choyshablarni almashtirish va hokazo) | 20 |
Texnika xavfsizligi, yong‘in xavfsizligi, sanitariya-epidemiologiya rejimi talablariga rioya etilishi | 20 |
Shaxsiy gigiyena talablariga rioya etilishi (ozodalik, tashqi ko‘rinish) | 10 |
Mehnat intizomiga rioya qilish, shuningdek amaldagi buyruqlarni o‘z vaqtida va sifatli bajarish | 10 |
Jami: | 100 |
V guruh: | |
Murakkab tibbiyot (shuningdek, boshqa) asbob-uskunalarini uzluksiz ishlashini ta’minlash | 20 |
Murakkab tibbiyot (shuningdek, boshqa) asbob-uskunalarini profilaktika va ta’mirlash ishlarini o‘z vaqtida va to‘liq amalga oshirish | 20 |
Texnika, yong‘in, sanitariya-epidemiologiya rejimi talablariga rioya etilishi | 20 |
Xodimlarning asosli shikoyatlarining yo‘qligi | 20 |
Jamoat ishlarida ishtirok etish | 10 |
Mehnat intizomiga rioya qilish, shuningdek amaldagi buyruqlarni o‘z vaqtida va sifatli bajarish | 10 |
Jami: | 100 |