LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-fevraldagi 87-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining o‘z ahamiyatini yo‘qotgan ayrim qarorlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘z ahamiyatini yo‘qotgan qonunchilik hujjatlarini qayta ko‘rib chiqish tizimini joriy etish orqali mamlakatda ishbilarmonlik muhitini yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-son Farmoni)”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
To‘qimachilik sanoatiga investitsiyalar jalb etishni yanada rag‘batlantirish, tarmoq korxonalarini paxta yetishtirish uchun o‘zining ishonchli xomashyosi bazasi mavjud bo‘lishi asosida oqilona joylashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
(1—4-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2006-yil 13-noyabrdagi PQ–510-son qarori bilan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 46-47-son, 454-modda)
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2003-yil 20-iyundagi PF-3267-son Farmonida va Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 25-martdagi 141-son qarorida nazarda tutilgan imtiyozlar “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi korxonalari uchun 2009-yil 1-yanvargacha bo‘lgan davrga uzaytirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Belgilab qo‘yilsinki, “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi korxonalarining aksiyalari paketini yoki mulk komplekslarini sotish faqat potensial xaridorlarda “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi Ekspert kengashi tomonidan ma’qullangan aniq investitsiya majburiyatlari mavjud bo‘lgan taqdirda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
7. “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasiga, zarurat bo‘lganda, O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi bilan kelishgan holda, ushbu qaror bilan tasdiqlangan To‘qimachilik sanoatiga investitsiyalar jalb etish dasturiga kiritilgan investitsiya loyihalari ro‘yxati va parametrlariga tuzatishlar kiritish huquqi berilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 8-sentabrdagi 206-son qarori — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 34—36-son, 264-modda)
8. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2006-yil 13-noyabrdagi PQ–510-son qarori bilan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 46-47-son, 454-modda)
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi va “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasining “Paxta tolasini kompleks qayta ishlaydigan korxonalarni qurish, qayta ixtisoslashtirish bo‘yicha takliflarni tayyorlash va ko‘rib chiqish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida” 2004-yil 3-sentabrdagi qaroriga muvofiq ishlab chiqilgan (O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan 2004-yil 8-sentabrda 1403-son bilan davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan).
2. Mazkur Nizom paxta tolasini kompleks qayta ishlaydigan korxonalarni qurish, qayta ixtisoslashtirish va zamonaviylashtirishga doir takliflarni ko‘rib chiqish va ular bo‘yicha “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi ekspert kengashi tomonidan xulosa berish tartibini belgilaydi. Shuningdek, mazkur Tartib yengil sanoatning boshqa tarmoqlari (tikuv-trikotaj, chinni va boshqalar) korxonalarini qurish, qayta ixtisoslashtirish va zamonaviylashtirish, ishlab turgan boshqa korxonalarini qayta jihozlash va zamonaviylashtirish bo‘yicha takliflarni ko‘rib chiqishda qo‘llaniladi.
3. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining kursi bo‘yicha hisoblab chiqilgan qurilish qiymati 25 mln. AQSh dollaridan ortiq miqdorga teng bo‘lgan, shuningdek moliyalashtirishning markazlashtirilgan manbalari, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi nomidan va (yoki) kafolati ostida jalb etilgan kreditlar hisobiga moliyalashtiriladigan loyihalarga tatbiq etilmaydi.
4. Paxta tolasini kompleks qayta ishlash bo‘yicha mulkchilikning har qanday shaklidagi korxonani qurish, qayta ixtisoslashtirish va zamonaviylashtirish bo‘yicha loyiha tashabbuskori (keyingi o‘rinlarda Ariza beruvchi deb yuritiladi) potensial investor bilan loyiha shartlarini ishlab chiqadi va loyihaning texnik-iqtisodiy asoslashlarini mustaqil ishlab chiqadi yoxud konsalting kompaniyasini jalb etadi.
Texnik-iqtisodiy asoslashni ishlab chiqish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 2-dekabrdagi 538-son qarori bilan tasdiqlangan Investitsiya loyihalari hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertizadan o‘tkazish va tasdiqlash tartibi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq Ariza beruvchi tomonidan yoki jalb etilgan kompaniya tomonidan amalga oshiriladi.
5. Texnik-iqtisodiy asoslash tayyorlangandan keyin Ariza beruvchi “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi Ekspert kengashining ko‘rib chiqishi uchun yozma ariza taqdim etadi.
obyektning tanlangan muhandislik ta’minoti, texnologiyalar, moliyalashtirish manbalari, qurilish-montaj va ishga tushirish-sozlash ishlarini bajarishga dastlabki smeta, mahsulotni sotish uchun menejment va marketing xarajatlari ko‘rsatilgan holda loyihaning texnik- iqtisodiy asoslanishi;
asbob-uskunalar yetkazib berish shartlari, uning qiymati, asbob-uskunalarning markasi, texnik tavsiflari, ishlab chiqarilgan yili ko‘rsatilgan texnologiya asbob-uskunalari yetkazib berish yuzasidan kontraktlar loyihalari;
ishlab chiqarish rejalashtirilayotgan mahsulotlarni sotish uchun fyuchers kontraktlari loyihalari (mo‘ljal bayonnomalari).
Xulosa berish uchun taqdim etilgan hujjatlardagi ma’lumotlarning ishonchliligi uchun Ariza beruvchi javob beradi.
7. “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi Ekspert kengashining xulosasida quyidagi parametrlar bo‘yicha baholar aks ettirilishi kerak:
Ariza beruvchi zarurat bo‘lganda obyektni ekspert baholash uchun “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi Ekspert kengashi a’zolarining obyektga kirishini ta’minlashi zarur.
8. “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi huzuridagi Ekspert kengashi ikki hafta mobaynida arizani ekspert baholaydi. Zarurat bo‘lganda “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi tegishli xulosa olish uchun vakolatli konsalting kompaniyasini jalb etadi.
9. “O‘zbekyengilsanoat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasining Investitsiyalarni jalb qilish va qo‘shma korxonalar tashkil etish bosh boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda Bosh boshqarma deb yuritiladi) Ekspert kengashning ishchi organi hisoblanadi.
Ekspert kengashning xulosasini olish uchun tushgan arizalar ko‘rib chiqish va Ekspert kengashning qarorini tayyorlash uchun Bosh boshqarmaga yuboriladi.
10. Bosh boshqarma bir kun muddatda taqdim etilgan hujjatlarni o‘rganib, taqdim etilgan hujjatlarning to‘liqligini va mazkur Nizomning 5-bandiga muvofiqligini aniqlaydi.
Hujjatlar to‘liq hajmda va mazkur Nizomning 5-bandiga muvofiq taqdim etilgan taqdirda, Kengash raisi bilan kelishgan holda Ekspert kengash majlisini o‘tkazish sanasi belgilanadi (ariza olingandan keyin 9 kun mobaynida). Ekspert kengash a’zolariga majlis o‘tkazish sanasi to‘g‘risidagi axborot, ariza va tegishli xulosani tayyorlash uchun unga ilova qilingan hujjatlar yuboriladi.
Vakolatli konsalting kompaniyasining xulosasi zarur bo‘lganda Ariza beruvchi ishtirokida ikki kun muddatda majlis o‘tkaziladi va konsalting kompaniyasi belgilanadi. Jalb etilgan konsalting kompaniyasi tomonidan bajarilgan ishga haq to‘lash Ariza beruvchi va konsalting kompaniyasi o‘rtasida tuziladigan alohida shartnomaga muvofiq amalga oshiriladi.
Ariza bilan hujjatlar mazkur Nizomning 5-bandiga muvofiq to‘liq hajmda taqdim etilmagan taqdirda, Bosh boshqarma uch kun muddatda Ariza beruvchiga sabablarini ko‘rsatgan holda ariza ko‘rib chiqish uchun Ekspert kengash tomonidan qabul qilinmaganligi to‘g‘risida yozma shaklda ma’lum qiladi.
Ariza beruvchi ko‘rsatib o‘tilgan barcha kamchiliklar bartaraf etilgandan keyin takroran ariza berishga haqlidir. Takroran taqdim etilgan ariza belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi.
11. Ekspert kengash a’zolari taqdim etilgan hujjatlar asosida, majlis o‘tkaziladigan kungacha, quyidagi jihatlar bo‘yicha ularning faoliyatiga tegishli bo‘lgan yozma xulosani tayyorlaydi:
12. Ekspert kengash majlisi belgilangan muddatda o‘tkaziladi va majlis bayonnomasi bilan rasmiylashtiriladi. Majlisda Kengash raisi raislik qiladi, u bo‘lmagan taqdirda — Kengash raisining o‘rinbosari, shuningdek uning vazifalarini vaqtincha bajaruvchi shaxs raislik qiladi.
Ekspert kengash majlisi uning a’zolarining 75 foizi qatnashgan taqdirda huquqiy vakolatli hisoblanadi. Kvorum ta’minlanmagan taqdirda, majlis 1 kunga kechiktiriladi. Majlis davomida kengash a’zolarining faoliyatiga tegishli jihatlar bo‘yicha ularning xulosalari o‘rganiladi va tegishli qaror chiqariladi.
Bayonnomada o‘tkazilgan majlisning joyi va vaqti, kun tartibi, Kengash raisi, kotib, qatnashgan kengash a’zolari, ariza beruvchi, uning tomonidan taklif etilayotgan loyiha to‘g‘risidagi axborot, loyiha bo‘yicha kengash a’zolarining xulosasi va Ekspert kengash qarori ko‘rsatiladi.
13. Ekspert kengash taklif etilayotgan loyihani va taqdim etilgan hujjatlarni har tomonlama va xolisona o‘rganib chiqib:
kredit resurslari jalb etilmaydigan loyihalar bo‘yicha — arizani O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi va Iqtisodiyot vazirligiga ko‘rib chiqish uchun yuborish to‘g‘risida;
Hukumat kafolatisiz kreditlar jalb etilgan loyihalar bo‘yicha — arizani, keyinchalik O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi va Iqtisodiyot vazirligi uchun xulosa tayyorlangan holda, moliyalashtiruvchi (korxonaning asosiy hisob raqamlariga xizmat ko‘rsatuvchi) tijorat bankiga ekspertizadan o‘tkazish uchun yuborish to‘g‘risida;
hujjatlar to‘liq hajmda taqdim etilmagan, shuningdek ularda xatolar, ishonchsiz axborot va boshqa kamchiliklar aniqlangan taqdirda ularni bartaraf etish uchun Ariza beruvchiga qaytarib berilishi to‘g‘risida qaror qabul qiladi.
14. Loyiha bo‘yicha Ekspert kengash a’zolarining tegishli xulosalari asosida xulosa tasdiqlanadi va arizani ko‘rib chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligiga, Iqtisodiyot vazirligiga yoki ekspertizadan o‘tkazish uchun mazkur idoralar tomonidan vakil qilingan moliyalashtiruvchi tijorat bankiga yuborish to‘g‘risida qaror qabul qilinadi. Umumlashtirilgan xulosada mazkur Nizomning 11-bandida nazarda tutilgan talablar aks ettirilishi kerak.
Ekspert kengash a’zolari xulosalarning o‘z faoliyatiga tegishli qismi ishonchliligi uchun javobgar hisoblanadilar.
15. Tasdiqlangan xulosa ilova qilinadigan ariza va boshqa hujjatlar bilan birgalikda bir kun muddatda O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligiga, Iqtisodiyot vazirligiga yoki ekspertizadan o‘tkazish uchun ushbu idoralar tomonidan vakil qilingan moliyalashtiruvchi tijorat bankiga yuboriladi.
16. Kamchiliklar bartaraf etilgandan keyin takroran taqdim etilgan arizalar bir hafta muddatda ko‘rib chiqiladi.
17. O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi yoki vakolatli moliyalashtiruvchi tijorat banki tomonidan Ariza beruvchiga va Ekspert kengashga qaytarilgan hujjatlar bo‘yicha ekspertiza o‘n kun muddatda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.