Tizimning ushbu imkoniyatidan foydalanish uchun Siz avtorizatsiya qilinishingiz kerak!
Ro‘yxatdan o‘tishni xohlaysizmi? Yoki tizimga o‘z loginingiz bilan kirasizmi?

Avtorizatsiya qilish Ro‘yxatdan o‘tish

×
 ×
O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida

1-ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasi

1-bob. Umumiy qoidalar

2-bob. Maktabgacha ta’lim tizimining joriy holati va uni rivojlantirishdagi mavjud muammolar

3-bob. Maktabgacha ta’lim tizimini rivojlantirishning maqsadlari va ustuvor yo‘nalishlari

§1. Maktabgacha ta’lim sohasida me’yoriy-huquqiy bazani yanada takomillashtirish

§2. Maktabgacha yoshdagi bolalarni intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan har tomonlama rivojlantirish uchun sharoitlar yaratish

§3. Bolalarni sifatli maktabgacha ta’lim bilan qamrab olish ko‘lamini oshirish, undan teng foydalanishi imkoniyatlarini ta’minlash, sohada davlat-xususiy sherikchilikni rivojlantirish

§4. Maktabgacha ta’lim tizimiga ilg‘or pedagogika va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish

§5. Maktabgacha ta’limni boshqarish tizimini takomillashtirish, maktabgacha ta’lim muassasalari faoliyatini moliyalashtirishning shaffofligi va samaradorligini ta’minlash

§6. Maktabgacha ta’lim tizimiga xodimlarni tayyorlash, qayta tayyorlash, malakasini oshirish, tanlab olish va rivojlantirishga mutlaqo yangi yondashuvlarni joriy etish

§7. Maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalarni sog‘lom va balanslashtirilgan oziq-ovqat, sifatli tibbiy parvarish bilan ta’minlash

4-bob. Konsepsiyani amalga oshirishdan kutilayotgan natijalar

5-bob. Konsepsiyaning amalga oshirilishini monitoring qilish

ILOVA
Konsepsiyada nazarda tutilgan tadbirlarni o‘z vaqtida, sifatli va to‘laqonli ijro etish bo‘yicha vakolatli organlarning faoliyatini baholash indikatorlari

2-ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini 2019-yilda amalga oshirish bo‘yicha “Yo‘l xaritasi”

Hujjat 10.05.2019 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
*3 va 4-ilovalar rus tilidagi matnda berilgan.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Konsepsiyani amalga oshirish monitoringi ilovaga muvofiq Konsepsiyada ko‘zda tutilgan tadbirlarni o‘z vaqtida, sifatli va to‘laqonli bajarish bo‘yicha vakolatli organlar faoliyatini baholash indikatorlari asosida amalga oshiriladi.

T/r

Ko‘rsatkich

Axborot manbalari

Kesimi

Maktabgacha ta’lim bilan qamrab olingan 3 — 7 yoshdagi bolalar

1.

Maktabgacha ta’lim muassasalari (keyingi o‘rinlarda — MTM) soni

MTV va Davlat statistika qo‘mitasi ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

2.

Ularning umumiy sonida nodavlat MTM ulushi

MTV va Davlat statistika qo‘mitasi ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

3.

Amaldagi oilaviy MTMlar soni

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

4.

MTMga qatnaydigan bolalar soni

MTV va Davlat statistika qo‘mitasi ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

5.

Tarbiyalanuvchilar umumiy sonida nodavlat MTMga qatnaydigan bolalar ulushi

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

6.

Oilaviy nodavlat MTMga qatnaydigan bolalar soni

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar va tumanlar bo‘yicha

7.

Tarbiyalanuvchilar umumiy sonida oilaviy nodavlat MTMga qatnaydigan bolalar ulushi

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar va tumanlar bo‘yicha

8.

MTMdagi joylar soni

3-4 yosh va 5-6 yoshli bolalar uchun joylar bo‘yicha alohida hisobga olinadigan MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

9.

Ularning umumiy sonida nodavlat MTMdagi joylarning ulushi

3-4 yosh va 5-6 yoshli bolalar uchun joylarni alohida hisobga olgan holda MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

10.

3-4 yosh va 5-6 yoshdagi bolalarning maktabgacha ta’lim xizmatlari bilan qamrab olinishi (MTMga qatnovchi bolalar sonining shu yoshdagi bolalarning doimiy aholi tarkibidagi umumiy soniga foizli nisbati)

MTV va Davlat statistika qo‘mitasi ma’lumotlari
(demografik statistika)

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

Kadrlar salohiyati ko‘rsatkichlari

11.

MTM pedagog xodimlari soni

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

12.

Oliy ma’lumotli pedagog xodimlar ulushi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi va MTV ma’lumotlari

MTM, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

13.

So‘nggi 5 yil ichida malakasini oshirgan MTM pedagog xodimlari ulushi

MTV ma’lumotlari

MTM, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

14.

Davlat MTM pedagog xodimlari o‘rtacha ish haqining mamlakat bo‘yicha o‘rtacha ish haqiga nisbati

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi va MTV ma’lumotlari

Viloyatlar bo‘yicha

15.

5-6 yoshdagi tarbiyalanuvchilar guruhlari bilan ishlaydigan bitta pedagogga to‘g‘ri keladigan 5-6 yoshdagi tarbiyalanuvchilar soni

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

16.

O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligi hududiy bo‘linmalari xodimlarining soni

MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

17.

MTMdagi bo‘sh ish o‘rinlari soni

MTM ma’lumotlari

Tumanlar va shaharlar bo‘yicha

Bolalarning rivojlanishi va ularning umumiy boshlang‘ich ta’limga tayyorligi darajasi ko‘rsatkichlari

18.

MTMni bitirgan hamda O‘zbekiston Respublikasi erta va maktabgacha yoshdagi bolalarning rivojlanishiga Davlat talablarida hamda “Ilk qadam” Davlat o‘quv dasturida nazarda tutilgan maktabga tayyorlikning eng past darajasidan ham past rivojlanish ko‘rsatkichlariga ega 6-7 yoshdagi bolalarning ulushi

Har bir o‘quv yili yakunlari bo‘yicha MTM tarbiyalanuvchilari haqida ma’lumotlar natijalarini to‘plash

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

19.

Birinchi yillik attestatsiya yakunlariga ko‘ra qoniqarsiz baho olgan umumiy boshlang‘ich ta’lim muassasalari o‘quvchilarining ulushi

XTV va MTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

Bolalarga tibbiy xizmat ko‘rsatish ko‘rsatkichlari

20.

Maktabga chiqqanda rivojlanishidagi oqsoqliklar yoki surunkali kasalliklar birinchi marta aniqlangan bolalar soni

SSV va XTV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

21.

Tibbiy ko‘rsatmalarga ko‘ra tibbiy xizmat ko‘rsatilayotgan va parvarishlanayotgan maxsus ehtiyojli MTM tarbiyalanuvchilari ulushi

MTV va Tibbiy-ijtimoiy xizmatlar agentligi ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

22.

O‘quv yili davomida kamida bir marta pediatrning profilaktik ko‘rigidan o‘tgan MTM tarbiyalanuvchilari soni

MTV va SSV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

23.

MTMda bo‘lgan paytda bolalarning yuqumli kasalliklarni yuqtirishi hollari soni

SSV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

24.

MTMda bo‘lgan paytda bolalarning ovqatdan zaharlanishi va jarohat olishi hollari soni

SSV ma’lumotlari

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar bo‘yicha

Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirning nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Bajarish muddati

Mas’ul ijrochilar

1.

Maktabgacha ta’lim muassasalari holatini va moddiy-texnik jihozlanishini yaxshilash.

1. 2019-yilda maktabgacha ta’lim muassasalari obyektlarini qurish, rekonstruksiya qilish, kapital ta’mirlash va jihozlash bo‘yicha manzilli dasturni amalga oshirish choralarini ko‘rish.

2. Amaldagi maktabgacha ta’lim muassasalari obyektlari holatini o‘rganish va ularni O‘zbekiston Respublikasining 2020-yilga mo‘ljallagan Investitsiya dasturiga kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

2019-yil davomida



2019-yil
1-oktabrgacha

MTV (A. Shin),

Investitsiyalar
va tashqi savdo vazirligi
(S. Umurzakov),

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi
(B. Xodjayev),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

2.

Bo‘sh turgan davlat mulki obyektlari va sobiq maktabgacha ta’lim muassasalarining ishlamayotgan binolarini, ular negizida maktabgacha ta’lim muassasalari faoliyatini tashkil qilish maqsadida xatlovdan o‘tkazish.

1. Bo‘sh turgan davlat mulki obyektlari va sobiq maktabgacha ta’lim muassasalarining ishlamayotgan binolarini xatlovdan o‘tkazish uchun ishchi guruhlarini tashkil qilish, ularning holatini va ularni rekonstruksiya qilish va jihozlash uchun zarur mablag‘lar hajmini aniqlash.

2. Bo‘sh turgan davlat mulki obyektlari va sobiq maktabgacha ta’lim muassasalarining ishlamayotgan binolarining ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish.

2019-yil

1-iyungacha



2019-yil
1-sentabrgacha

MTV (A. Shin),

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (A. Haydarov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

3.

Nodavlat maktabgacha ta’lim muassasalari faoliyatini tashkil qilish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish.

1. Oilaviy nodavlat maktabgacha ta’lim muassasalarini ochishdan manfaatdor shaxslarga huquqiy va uslubiy yordam ko‘rsatish.

2. Xususiy tadbirkorlik subyektlarini ularga zarur ruxsat beruvchi hujjatlarni olishga ko‘maklashish hamda uslubiy va amaliy yordam berish yo‘li bilan maktabgacha ta’lim tizimiga keng jalb qilish.

3. Nodavlat maktabgacha ta’lim muassasalari faoliyatini tashkil qilish uchun to‘g‘ridan to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni jalb qilish.

2019-yil davomida

MTV (A. Shin),

DXSh ni rivojlantirish agentligi (G‘. Xoljigitov),
SSP
(A. Ikramov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

4.

Avval faoliyat yuritgan maktabgacha ta’lim muassasalari binolarini O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligi yurituviga berish choralarini ko‘rish.

1. Davlat organlari va idoralari tomonidan boshqa maqsadlarda foydalanilayotgan, avval faoliyat yuritgan maktabgacha ta’lim muassasalari binolarini, shuningdek, ilgari davlat maktabgacha ta’lim muassasalarini tashkil etish uchun ajratilgan bo‘sh yer uchastkalarini xatlovdan o‘tkazish.

2. Avval faoliyat yuritgan maktabgacha ta’lim muass�salari binolarini, shuningdek, bo‘sh yer uchastkalarini O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligi yurituviga berish bo‘yicha takliflar tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2019-yil
1-iyulgacha


2019-yil
1-avgustgacha

MTV (A. Shin),

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (A. Haydarov),

manfaatdor vazirliklar
va idoralar

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

5.

Maktabgacha ta’lim sohasida davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

1. Davlat-xususiy sheriklik shartlari asosida faoliyat yuritayotgan maktabgacha ta’lim muassasalari faoliyati samaradorligi monitoringini o‘tkazish.

2. Monitoring natijalarini umumlashtirish hamda ular asosida davlat-xususiy sheriklik doirasidagi loyihalarni yanada samar�li amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

3. Maktabgacha ta’lim sohasiga davlat-xususiy sheriklikning yangi modellarini amaliyotda joriy etish.

2019-yil
1-oktabrgacha

2019-yil
1-noyabrgacha

2019-yil davomida

MTV (A. Shin),

DXSh ni rivojlantirish agentligi (G‘. Xoljigitov),

SSP
(A. Ikramov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

6.

Jamoatchilikni maktabgacha ta’lim muassasalarini boshqarish faoliyatiga yanada keng jalb qilish.

1. Jamoatchilikning maktabgacha ta’lim muassasalarining ta’lim va boshqa faoliyatida ishtirok etishi uchun sharoitlar yaratish.

2. Pedagoglar, ota-onalar va bolalar o‘rtasida o‘zaro ishonch munosabatlarini shakllantirish choralarini ko‘rish.

3. Maktabgacha ta’lim muassasalarining kuzatuv kengashlari to‘g‘risidagi axborotni maktabgacha ta’limni boshqarish axborot tizimiga kiritish.

4. Ota-onalar, kuzatuv kengashlari va maktabgacha ta’lim muassasalari o‘rtasidagi o‘zaro hamkorlikni yo‘lga qo‘yish uchun mobil ilovalar (chat botlar)ni tashkil etish.

2019-yil davomida


2019-yil davomida


2019-yil 1-iyungacha

2019-yil
1-dekabrgacha

MTV
(A. Shin),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sodiqov)

7.

“Ilk qadam” Davlat ta’lim dasturini keng joriy etish.

1. Maktabgacha ta’lim muassasalarining ta’lim-tarbiya jarayoniga xalqaro mutaxassislarni jalb qilgan holda “Ilk qadam” Davlat ta’lim dasturini joriy etish bo‘yicha treninglar o‘tkazish yo‘li bilan milliy mutaxassis-murabbiylarni tayyorlash.

2. Respublikaning barcha viloyatlarida milliy mutaxassis-murabbiylar tomonidan “Ilk qadam” Davlat ta’lim dasturini joriy etish bo‘yicha kaskad treninglarni o‘tkazish.

2019-yil
20-maygacha


2019-yil
1-iyulgacha

MTV
(A. Shin),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

8.

Bolalarni badiiy-estetik va musiqiy tarbiya asoslariga o‘rgatish.

1. Maktabgacha ta’lim muassasalarining musiqa xodimlari malakasini oshirish.

2. Maktabgacha yoshdagi bolalarni davlat talablariga muvofiq musiqiy tarbiyalash va ta’lim berish dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish.

2019-yil davomida

MTV
(A. Shin),

Madaniyat vazirligi (B. Sayfullayev)

9.

Maktabgacha ta’lim muassasalarini zamonaviy o‘quv-metodik va didaktik materiallar hamda ko‘rgazmali qurollar bilan ta’minlash.

1. Maktabgacha ta’lim muassasalari uchun o‘quv-metodik va didaktik adabiyotlarni ishlab chiqish uchun mualliflar, rassomlar va nashriyotlarga bo‘lgan ehtiyojni aniqlash va tanlab olish.

2. Maktabgacha yoshdagi bolalarning yosh va individual xususiyatlarini hisobga olgan holda o‘quv-metodik, didaktik materiallar va ko‘rgazmali qurollar maketlarini ishlab chiqish.

3. O‘quv-metodik, didaktik materiallar va ko‘rgazmali qurollarni ko‘paytirish va respublikaning maktabgacha ta’lim muassasalariga yetkazib berish.

2019-yil
1-iyungacha

2019-yil
1-avgustgacha

2019-yil
1-dekabrgacha

MTV
(A. Shin),

Moliya vazirligi
(J.
Qo‘chqorov),

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (K. Allamjonov)

10.

Qo‘shimcha pullik xizmatlar ko‘rsatish hisobiga maktabgacha ta’lim muassasalarining moddiy-texnik bazasini va xodimlarini moddiy rag‘batlantirishni yaxshilash.

1. Maktabgacha ta’lim muassasalari tomonidan ko‘rsatilayotgan qo‘shimcha pullik xizmatlar ko‘lamini kengaytirish.

2. Qo‘shimcha pullik xizmatlarni ko‘rsatish sifati ustidan doimiy monitoringni amalga oshirish.

3. Qo‘shimcha pullik xizmatlar ko‘rsatishdan tushgan mablag‘lardan, jumladan, maktabgacha ta’lim muassasalarining moddiy-texnik bazasini va xodimlarini moddiy rag‘batlantirishni yaxshilash uchun samarali foydalanilishini ta’minlash.

2019-yil davomida

MTV
(A. Shin)

11.

Maktabgacha ta’lim muassasalarining pedagog kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish.

1. Maktabgacha ta’lim tizimiga oliy ma’lumotli pedagog kadrlarni jalb qilish bo‘yicha zarur choralarni ko‘rish.

2. Pedagog bo‘lmagan oliy ma’lumotli kadrlarni olti oylik qisqa muddatli qayta tayyorlash kurslarida qayta tayyorlash.

3. Oliy ta’lim muassasalariga “Maktabgacha ta’lim” bakalavriat yo‘nalishi bo‘yicha maxsus sirtqi va kechki ta’lim yo‘nalishlariga qabul qilish kvotalarini oshirish.

2019-yil davomida

MTV
(A. Shin),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xodjayev)

12.

Davlat maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyalanuvchilar�ning to‘laqonli, oqilona, balanslashtirilgan va sog‘lom ovqatlanishini ta’minlash.

1. Tadbirkorlik subyektlarini sifat talablariga va sanitariya-gigiyena normalariga javob beradigan oziq-ovqat mahsulotlari hamda tayyor taomlarni tayyorlash va maktabgacha ta’lim muassasalariga yetkazib berish tizimiga yanada keng jalb qilish imkoniyatlarini o‘rganish.

2. Sog‘lom ovqatlanishni tashkil qilishga oid sanitariya qoidalari va me’yorlarini qayta ko‘rib chiqish.

3. Maktabgacha ta’lim muassasalari uchun taomnomalarning yangi taxminiy namunalarini ishlab chiqish.

4. Maktabgacha ta’lim muassasalari oziq-ovqat bloklari moddiy-texnika bazasini yangilash.

5. Maktabgacha ta’lim muassasalariga yetkazib berilayotgan oziq-ovqat mahsulotlari sifatini nazorat qilishni kuchaytirish.

2019-yil
1-iyungacha


2019-yil
1-avgustgacha

2019-yil
1-sentabrgacha

2019-yil davomida


2019-yil davomida

MTV
(A. Shin),

SSV
(A. Shodmonov)
,

Moliya vazirligi (J. Qo‘chqorov)

13.

Maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalarga tibbiy xizmat ko‘rsatish sifatini oshirish.

1. Maktabgacha ta’lim muassasalari tibbiyot xodimlarining malakasini oshirish.

2. Maktabgacha ta’lim muassasalari tibbiyot xodimlarining standartlari va kompetensiyalarini ishlab chiqish va tasdiqlash.

3. Maktabgacha ta’lim muassasalarining tibbiy xizmatlari faoliyatini takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlar kompleksini amalga oshirish.

4. Maktabgacha ta’lim muassasalarini sifatli dori vositalari va tibbiy maqsaddagi buyumlar bilan ta’minlash.

2019-yil davomida


2019-yil

1-sentabrgacha


2019-yil davomida

SSV
(A. Shodmonov),

MTV
(A. �in)


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi