O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Farmatsevtika tarmog‘ini boshqarish tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 7-noyabrdagi PF-5229-son Farmoniga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) faoliyatini samarali tashkil etishni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligining tashkiliy tuzilmasi 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligining boshqaruv xodimlari cheklangan soni 40 nafardan iborat bo‘lgan markaziy apparati tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq;
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish boshqarmalarining (keyingi o‘rinlarda hududiy boshqarmalar deb ataladi) namunaviy tuzilmasi 3-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi to‘g‘risidagi nizom 4-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi faoliyatining samaradorligini baholash mezonlari to‘g‘risidagi nizom 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziriga, zaruratga ko‘ra, boshqaruv xodimlarining belgilangan umumiy soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida Agentlik va uning hududiy boshqarmalarining tasdiqlangan tuzilmalariga o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
2. Belgilansinki, ushbu qarorga 2-3-ilovalarga muvofiq tasdiqlanayotgan yangi tashkil etilayotgan Agentlik va uning hududiy boshqarmalarining boshqaruv xodimlari soni, shu jumladan, xodimlar soni tegishlicha qisqartirilishi (jami — 32 birlik) hisobiga shakllantiriladi:
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika muomalasini tartibga solish Bosh boshqarmasi shtatlaridan — 2 birlik;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, viloyatlar sog‘liqni saqlash boshqarmalari dori vositalari va tibbiy buyumlar chakana savdosi shartlari va litsenziya talablariga rioya etish ustidan nazorat qilish bo‘linmalarining har biridan — 2 birlikdan, Toshkent shahar Sog‘liqni saqlash bosh boshqarmasidan — 4 birlik.
Agentlikning markaziy apparati uchun Sog‘liqni saqlash vazirligi Avtobazasi uchun nazarda tutilgan avtotransport vositalarining limitlari doirasida 4 ta yengil avtotransport vositasi, shu jumladan, 3 ta — shaxsiy, 1 ta — navbatchi avtotransport vositasi ajratsin;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish boshqarmalari to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlasin;
Agentlikni zarur ixtisoslikka ega bo‘lgan yuqori malakali mutaxassislar bilan ta’minlash va uning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash choralarini ko‘rsin.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari Q.V. Akmalov, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri A. Shadmanov va O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi direktori Z. Dusanov zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligining (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) maqomi, asosiy vazifalari, funksiyalari, huquqlari va majburiyatlarini, faoliyatini tashkil etish asoslarini belgilaydi.
2. Agentlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga hamda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining qarorlariga amal qiladi.
3. Agentlikning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlari tashkiliy-huquqiy shakllaridan qat’i nazar, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, xo‘jalik subyektlari tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
4. Agentlik o‘z faoliyatini davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, Sog‘liqni saqlash vazirligining tarkibiy bo‘linmalari, shuningdek, jismoniy va yuridik shaxslar bilan o‘zaro hamkorlikda amalga oshiradi.
5. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda hududiy boshqarmalar deb ataladi) o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlanadigan nizomlar asosida amalga oshiradi.
Agentlik tarkibiga kiruvchi “O‘zmedimpeks” davlat unitar korxonasi, Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi ekspertizasi va standartlashtirish davlat markazi, O‘zbekiston kimyo-farmatsevtika ilmiy-tadqiqot instituti, Toshkent vaksina va zardoblar ilmiy-tadqiqot instituti va “Sharq tabobati” ilmiy-tadqiqot instituti (keyingi o‘rinlarda idoraviy mansub tashkilotlar deb ataladi) o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlanadigan ustavlarga muvofiq amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Agentlik faoliyatini moliyalashtirish O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa mablag‘lar hisobiga amalga oshiriladi.
7. Agentlik mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhr va blankalarga, bank hisob raqamlariga ega bo‘ladi.
farmatsevtika tarmog‘ini barqaror rivojlantirish strategiyasini, shu jumladan, davlat-xususiy sheriklikni joriy etish orqali ishlab chiqish va amalga oshirish, farmatsevtika tashkilotlari faoliyatini muvofiqlashtirish, aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash dasturlarini amalga oshirish;
farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganishni tashkil qilish, ichki va tashki bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishga hamda ularning jahon bozorlariga kirishiga ko‘maklashish;
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi, shu jumladan, ularning mahalliy ishlab chiqarilgan turlari bilan ta’minlanganligi holatini tizimli tahlil qilish, shu asosda ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
farmatsevtika tarmog‘i korxonalarining asbob-uskunalarini modernizatsiya qilish va texnologik qayta jihozlashga ko‘maklashish, xorijiy investitsiyalarni, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlarining mablag‘larini keng jalb qilish;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini ishlab chiqarish jarayoniga innovatsion texnologiyalarni yanada joriy etish uchun ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilishini tashkil etish;
Oldingi tahrirga qarang.
Ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning ro‘yxatini takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqishda bevosita ishtirok etish;
(8-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-oktabrdagi 862-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/862/2097-son)
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqaruvchilarga yetakchi chet el farmatsevtika kompaniyalari bilan hamkorlikni tashkil etishda ko‘maklashish;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqarilgan mahsulot deb e’tirof etish uchun mezonlarni ishlab chiqishga ko‘maklashish;
davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida foydalanilayotgan tibbiyot texnikasining hisobi va reyestri yuritilishini ta’minlash hamda ularning holatini tahlil qilish;
davlat sog‘liqni saqlash muassasalari uchun dori vositalari, tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining markazlashtirilgan xaridini tashkil etish;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalari tarmog‘ini tashkil etish va faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
a) farmatsevtika tarmog‘ini barqaror rivojlantirish strategiyasini, shu jumladan, davlat-xususiy sheriklikni joriy etish orqali ishlab chiqish va amalga oshirish, farmatsevtika tashkilotlari faoliyatini muvofiqlashtirish, aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash dasturlarini amalga oshirish sohasida:
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning strategik yo‘nalishlari bo‘yicha o‘rtacha va uzoq muddatli istiqbolga mo‘ljallangan takliflar kiritadi;
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash bo‘yicha yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydi;
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning respublika va hududiy dasturlarini, shu jumladan, farmatsevtika tarmog‘ining erkin iqtisodiy zonalar hududlariga mo‘ljallangan dasturlarni davlat-xususiy sheriklik mexanizmlaridan foydalangan holda ishlab chiqish va amalga oshirishda ishtirok etadi;
farmatsevtika korxonalari va tashkilotlari faoliyatini muvofiqlashtiradi, aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash dasturlarini amalga oshiradi;
ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning import o‘rnini bosuvchi ishlab chiqarishlarini tashkil qilish bo‘yicha investitsiya dasturlari ishlab chiqilishi va amalga oshirilishida ishtirok etadi;
farmatsevtika faoliyati bilan shug‘ullanish uchun (dori vositalari va tibbiy buyumlarning chakana savdosi bundan mustasno), shuningdek, giyohvandlik vositalari, psixotrop moddalar va prekursorlarning muomalada bo‘lishi bilan bog‘liq faoliyat uchun litsenziya olgan shaxslar tomonidan litsenziya talablari va shartlariga rioya qilinishi ustidan nazoratni amalga oshirishda ishtirok etadi;
b) farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganishni tashkil qilish, ichki va tashki bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishga hamda ularning jahon bozorlariga kirishiga ko‘maklashish sohasida;
farmatsevtika bozorida marketing tadqiqotlarini tashkil qiladi va amalga oshiradi, talab katta bo‘lgan dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasini, ularni ishlab chiqarishni o‘zlashtirish yoki mavjud ishlab chiqarishlarga tuzatishlar kiritish maqsadida aniqlaydi;
mahalliy dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasini tashqi bozorlarga chiqarishga ko‘maklashadi, shuningdek, xorijiy davlatlarda talab katta bo‘lgan dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasini ishlab chiqarishni o‘zlashtirish bo‘yicha mahalliy ishlab chiqaruvchilar uchun tavsiyalar ishlab chiqadi;
v) aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi, shu jumladan, ularning mahalliy ishlab chiqarilgan turlari bilan ta’minlanganligi holatini tizimli tahlil qilish, shu asosda ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish sohasida:
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlanganligi darajasini tahlil qiladi;
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash darajasini oshirish, shuningdek, ularni ishlab chiqarishni mahalliylashtirish dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirishni tashkil etadi;
ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning hamda tibbiyot texnikasining import o‘rnini bosuvchi ishlab chiqarishlarini tashkil qilish bo‘yicha takliflar kiritadi;
g) farmatsevtika tarmog‘i korxonalarining asbob-uskunalarini modernizatsiya qilish va texnologik qayta jihozlashga ko‘maklashish, xorijiy investitsiyalarni, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlarining mablag‘larini keng jalb qilish sohasida:
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi ishlab chiqarishda foydalanilayotgan moddiy-texnik baza va texnologiyalarning holati monitoringini olib boradi va tahlil qiladi hamda natijalari bo‘yicha ishlab chiqarishni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash dasturlarini ishlab chiqadi;
ishlab chiqarishni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlashni nazarda tutuvchi investitsiya dasturlari ro‘yxatini har yil hududlar va har bir korxona bo‘yicha ishlab chiqadi va vakolatli organlarga taqdim etadi;
Oldingi tahrirga qarang.
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasining chet eldagi innovatsion va yuqori texnologik ishlab chiqarishlarini tahlil qiladi hamda ushbu tahlil asosida O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligiga yangi investitsiya loyihalarini shakllantirish bo‘yicha takliflar kiritadi;
(9-bandning “g” kichik bandi to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-maydagi 397-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.05.2019-y., 09/19/397/3123-son)
mavjud ishlab chiqarishlarni modernizatsiya qilish va ustuvor investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun xorijiy investitsiyalar, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlarining mablag‘larini jalb qilishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
d) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini ishlab chiqarish jarayoniga innovatsion texnologiyalarni yanada joriy etish uchun ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilishini tashkil etish sohasida:
original va samarali dori vositalari yaratish va ularning turkumli ishlab chiqarilishini o‘zlashtirish bo‘yicha ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilishini tashkil etadi;
ilmiy-tadqiqot muassasalari va farmatsevtika korxonalari o‘rtasida tayyor ilmiy ishlanmalarni ishlab chiqarishga joriy qilish va tadqiqotlarning, shu jumladan, o‘simliklardan dori vositalari ishlab chiqarishga qaratilgan tadqiqotlarning yangi yo‘nalishlarini boshlash bo‘yicha kooperatsiyani ta’minlaydi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi ishlab chiqarish bo‘yicha innovatsion ishlanmalarni rag‘batlantirish chora-tadbirlarini ishlab chiqadi;
Oldingi tahrirga qarang.
e) Ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning ro‘yxatini takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqishda bevosita ishtirok etish sohasida:
(9-band “e” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-oktabrdagi 862-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/862/2097-son)
Ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar ro‘yxatini takomillashtirish maqsadida import qilinadigan va mahalliy ishlab chiqaruvchilar tomonidan ishlab chiqariladigan dori vositalari va tibbiy buyumlarning nomenklaturasini tahlil qiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
ichki va tashqi farmatsevtika bozorlarining narx konyukturasini, import qilinadigan va mahalliy ishlab chiqaruvchilar tomonidan ishlab chiqariladigan dori vositalari va tibbiy buyumlarga narxlarning shakllanishi mexanizmlarini o‘rganadi;
(9-band “e” kichik bandining uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-oktabrdagi 862-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/862/2097-son)
j) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqaruvchilarga yetakchi chet el farmatsevtika kompaniyalari bilan hamkorlikni tashkil etishda ko‘maklashish sohasida:
mahalliy ishlab chiqaruvchilar bilan yetakchi xorijiy kompaniyalar o‘rtasida hamkorlikni tashkil etadi;
mahalliy tashkilotlar vakillarining xalqaro farmatsevtika ko‘rgazmalarida, forumlar, konferensiyalar, seminarlarda hamda xorijiy mamlakatlarda o‘tkaziladigan milliy ko‘rgazmalarda ishtirok etishini ta’minlaydi;
z) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqarilgan mahsulot deb e’tirof etish uchun mezonlarni ishlab chiqishga ko‘maklashish sohasida:
ishlab chiqaruvchi tashkilotlarda dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi ishlab chiqarishning texnologik jarayoni bosqichlarining mahalliylashtirilganligi darajasini tahlil qiladi;
dori vositalari, tibbiy buyumlari va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqarilgan mahsulot deb e’tirof etish uchun mezonlarni belgilash bo‘yicha tavsiyalar kiritadi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, sifatini nazorat qilish, standartlashtirish va sertifikatlash amalga oshirilishini ta’minlaydi;
tibbiyot amaliyotida qo‘llashga ruxsat etilgan Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi davlat reyestri yuritilishi va davriy nashr e’lon qilinishini ta’minlaydi;
farmokologik va/yoki dori vositalari va tibbiy buyumlarning klinikagacha va klinik tadqiqotlari natijalari ekspertizadan o‘tkazilishini tashkil qiladi;
dori vositalari va “in vitro” tashxis vositalariga farmakopeya hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish, kelishish va tasdiqlashni, shuningdek, tibbiy buyumlar (“in vitro” tashxis vositalaridan tashqari) va tibbiyot texnikasini texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni ekspertizadan o‘tkazish va kelishishni tashkil qiladi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining zararli ta’siri aniqlanganda ularni ishlab chiqarish, tayyorlash, import qilish va sotishni belgilangan tartibda to‘xtatib turishni ta’minlaydi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini sertifikatlash organlari, shu jumladan, sinov laboratoriyalari faoliyati muvofiqlashtirilishi va nazorat qilinishini ta’minlaydi;
sertifikatlanadigan dori vositalari va tibbiy buyumlar ishlab chiqarish sharoitlarini baholash amalga oshirilishini ta’minlaydi;
texnik jihatdan tartibga solish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlar fondini takomillashtirish chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
huquqni muhofaza qilish organlarining murojaatlari bo‘yicha dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini ekspertizadan o‘tkazishni ta’minlaydi;
farmatsevtika tarmog‘i mutaxassislarini malaka oshirish kurslarida, shu jumladan, xorijiy mamlakatlarda yoki xorijiy mutaxassislarni jalb qilgan holda o‘qitishni tashkil qiladi;
k) davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida foydalanilayotgan tibbiyot texnikasining hisobi va reyestri yuritilishini ta’minlash hamda ularning holatini tahlil qilish sohasida:
davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida foydalanilayotgan tibbiyot texnikasining elektron reyestrini ishlab chiqadi va yuritadi;
davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida tibbiyot texnikasi holati monitoringini olib boradi, ularni ta’mirlash va yangilash, shuningdek, ularga texnik xizmat ko‘rsatishni yaxshilash bo‘yicha takliflar kiritadi;
l) davlat sog‘liqni saqlash muassasalari uchun dori vositalari, tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining markazlashtirilgan xaridini tashkil etish sohasida;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan har yili belgilanadigan ehtiyojlar asosida ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining markazlashtirilgan xaridini ta’minlaydi;
davlat sog‘liqni saqlash muassasalari uchun dori vositalari va tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportini xarid qilish bo‘yicha tender savdolari o‘tkazilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tizimida amalga oshiriladigan investitsiya loyihalari doirasida tashkil qilingan loyihalarni amalga oshirish guruhlari faoliyatini dori vositalari va tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining markazlashtirilgan xaridiga tegishli qismi bo‘yicha muvofiqlashtiradi;
ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning sun’iy tanqisligini vujudga keltirish va narxlarini sun’iy oshirishga yo‘l qo‘ymaslikka qaratilgan kompleks chora-tadbirlarni doimiy ravishda ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar davlat sog‘liqni saqlash tizimining har bir davolash-profilaktika muassasasiga, shu jumladan, chekka qishloq joylariga yetkazib berilishini ta’minlaydi;
m) O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalari tarmog‘ini tashkil etish va faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash sohasida:
tasdiqlangan joylashtirishga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalar tarmog‘i tashkil etilishi va faoliyat yuritishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalarini dori vositalari va tibbiy buyumlar bilan uzluksiz ta’minlashni tashkil qiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalari faoliyatini muvofiqlashtiradi va ular faoliyati ustidan idoraviy nazoratni amalga oshiradi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining mahalliy standartlarini xalqaro standartlar bilan uyg‘unlashtirishni ta’minlaydi;
dori vositalarini ishlab chiqarish, muomalasini tartibga solish, sifatini nazorat qilish hamda “ISO” sifatni boshqarish tizimlarini va Zarur tarzdagi amaliyotni (GxP) joriy qilish sohasida xalqaro hamkorlikni muvofiqlashtiradi;
Zarur tarzda ishlab chiqarish amaliyoti qoidalari (GMP), Zarur tarzda distributsiya amaliyoti qoidalari (GDP), Zarur tarzda saqlash amaliyoti qoidalari (GSP), Zarur tarzda klinika amaliyoti qoidalari (GCP), Zarur tarzda laboratoriya amaliyoti qoidalari (GLP), Zarur tarzda dorixona amaliyoti qoidalari (GPP) talablariga muvofiqlik bo‘yicha audit o‘tkazilishini va tegishli xulosa va/yoki sertifikatlar berilishini tashkil qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
respublika farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishni nazarda tutuvchi kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish masalalari bo‘yicha davlat organlari va boshqa tashkilotlarning ishini muvofiqlashtirish;
davlat organlari va boshqa tashkilotlardan Agentlik vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha hujjatlar, statistik ma’lumotlar, hisobotlar, tahliliy materiallar, xulosalar va boshqa ma’lumotlarni so‘rash va olish;
xorijiy mamlakatlardan import qilinadigan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini belgilangan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazish va sertifikatlashni amalga oshirish;
Agentlikka yuklangan vazifalarni bajarish doirasida davlat organlari va boshqa tashkilotlar, nodavlat notijorat tashkilotlari, yetakchi loyiha institutlari, ilmiy-ta’lim muassasalari, xalqaro tashkilotlar, xorijiy kompaniyalarning yuqori malakali xodimlarini va mutaxassislarni jalb qilish;
xorijiy davlatlarning vakolatli organlari bilan farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish masalalari bo‘yicha to‘g‘ridan to‘g‘ri ma’lumot almashish;
farmatsevtika tarmog‘ining erkin iqtisodiy zonalarini tashkil qilish, faoliyatini yanada takomillashtirish va ularni boshqarish masalalarini kelishish;
belgilangan tartibda noshirlik faoliyatini amalga oshirish, axborot materiallari, davriy nashrlar va boshqa bosma mahsulotlarni chiqarish hamda tarqatish;
farmatsevtika korxonalarining Zarur tarzda ishlab chiqarish amaliyoti qoidalariga (GMP) muvofiqligini sertifikatlash;
farmatsevtika tarmog‘i sohasidagi muammolar bo‘yicha muvofiqlashtiruvchi, ilmiy-texnik, idoralararo ekspert komissiyalari tashkil qilish, maxsus yig‘ilishlar chaqirish, shuningdek, ushbu muammolarni o‘rganish, maslahatlashish va ularni hal qilish uchun mahalliy va xorijiy mutaxassislarni, ekspertlarni jalb qilish;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasiga belgilangan tartibda muvofiqlik sertifikatlari berish;
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish masalalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini, shu jumladan, idoralararo tusdagi shartnomalarni ishlab chiqishda qatnashish.
12. Agentlikka O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan direktor boshchilik qiladi.
Agentlik direktori maqomi, maishiy, tibbiy va transport ta’minoti shartlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirining birinchi o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
Agentlik direktori O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan o‘rinbosarlarga ega bo‘ladi.
Agentlikning hududiy boshqarmalariga O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri bilan kelishgan holda Agentlik direktori tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan boshliq rahbarlik qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Agentlik va uning hududiy boshqarmalari xodimlari mehnatga haq to‘lash shartlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi va uning hududiy bo‘linmalarining tegishli xodimlariga tenglashtiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
b) Agentlik va uning hududiy boshqarmalari xodimlarini belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
Agentlik vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlar va boshqa normativ hujjatlar loyihalarini;
idoraviy mansub tashkilotlar va hududiy boshqarmalar rahbarlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod qilish haqida taqdimnomalarni;
Keyingi tahrirga qarang.
Agentlik va uning hududiy boshqarmalari tuzilmasiga o‘zgartirishlar kiritish haqidagi takliflarni kiritadi (taqdim etadi);
d) Agentlik vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi, o‘z o‘rinbosarlarining hamda Agentlik, hududiy boshqarmalar va idoraviy mansub tashkilotlarning boshqa mansabdor shaxslarining vakolatlari, majburiyatlari va javobgarligi darajalarini belgilaydi;
e) o‘z vakolatlari doirasida Agentlik xodimlari tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan buyruqlar va farmoyishlar chiqaradi hamda ko‘rsatmalar beradi;
14. Agentlik direktori ish joyida bo‘lmagan hollarda uning vakolatlarini direktorning birinchi o‘rinbosari amalga oshiradi.
15. Agentlikni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasining “Dori vositalari va farmatsevtika faoliyati to‘g‘risida”gi Qonuniga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Farmatsevtika tarmog‘ini boshqarish tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 7-noyabrdagi PF-5229-son Farmoniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi faoliyatining samaradorligini baholash mezonlarini (keyingi o‘rinlarda baholash deb ataladi) belgilaydi.
2. Baholashdan maqsad O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligiga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi samaradorligini aniqlashdir.
4. Baholash O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi (keyingi o‘rinlarda Sog‘liqni saqlash vazirligi deb ataladi) tomonidan yil yakuniga ko‘ra har yili o‘tkaziladi.
5. Baholashni o‘tkazish rejasi Agentlik tomonidan Sog‘liqni saqlash vazirligiga yil yakuniga ko‘ra statistik va boshqa ma’lumotlarning taqdim etilishi muddatlarini o‘z ichiga oladi.
a) farmatsevtika tarmog‘ini barqaror rivojlantirish strategiyasini, shu jumladan, davlat-xususiy sheriklikni joriy etish orqali ishlab chiqish va amalga oshirish, farmatsevtika tashkilotlari faoliyatini muvofiqlashtirish, aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarini dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi bilan ta’minlash dasturlarini amalga oshirish sohasida:
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning, shu jumladan, farmatsevtika tarmog‘ini erkin iqtisodiy zonalarda rivojlantirishning ishlab chiqilgan dasturlari soni;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika ishlab chiqarishning o‘sishi hamda ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarni ishlab chiqarish parametrlari bajarilishi;
davlat investitsiya dasturlari bajarilishi parametrlari bajarilishi, farmatsevtika tarmog‘iga investitsiyalar jalb etilishining o‘sishi;
b) farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganishni tashkil qilish, ichki va tashki bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishga hamda ularning jahon bozorlariga kirishiga ko‘maklashish sohasida:
xorijiy mamlakatlarda ro‘yxatdan o‘tkazilgan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika soni;
v) aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi, shu jumladan, ularning mahalliy ishlab chiqarilgan turlari bilan ta’minlanganligi holatini tizimli tahlil qilish, shu asosda ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish sohasida:
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar bilan ta’minlanganligi darajasi;
yangi turdagi dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika, shu jumladan, ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar ishlab chiqarishni mahalliylashtirish ko‘rsatkichlarining bajarilishi;
g) farmatsevtika tarmog‘i korxonalarining asbob-uskunalarini modernizatsiya qilish va texnologik qayta jihozlashga ko‘maklashish, xorijiy investitsiyalarni, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlarining mablag‘larini keng jalb qilish sohasida:
ishlab chiqaruvchi tashkilotlarni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash darajasi;
d) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini ishlab chiqarish jarayoniga innovatsion texnologiyalarni yanada joriy etish uchun ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilishini tashkil etish sohasida:
yaratilgan yangi dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika soni, shu jumladan, jalb etilgan grantlar hamda yaratilgan yangi dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikaning ishlab chiqarishga joriy etilishi darajasi;
Oldingi tahrirga qarang.
e) Ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning ro‘yxatini takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqishda bevosita ishtirok etish sohasida:
(6-band “e” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-oktabrdagi 862-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/862/2097-son)
ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar importini, ularni ishlab chiqarishni o‘zlashtirish va ichki bozorda realizatsiya qilishni ta’minlash hisobiga qisqartirish;
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band “e” kichik bandining uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-oktabrdagi 862-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/862/2097-son)
j) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqaruvchilarga yetakchi chet el farmatsevtika kompaniyalari bilan hamkorlikni tashkil etishda ko‘maklashish sohasida:
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha xorijiy farmatsevtika kompaniyalari bilan tuzilgan shartnomalar soni;
xorijiy farmatsevtika kompaniyalarini hamkorlikka jalb etish hisobiga ishlab chiqarishni kengaytirish darajasi hamda yangi tashkil etilgan qo‘shma korxonalar soni;
z) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini mahalliy ishlab chiqarilgan mahsulot deb e’tirof etish uchun mezonlarni ishlab chiqishga ko‘maklashish sohasida:
mahalliy ishlab chiqarishning dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi mezonlarga ko‘ra mahalliy ishlab chiqarilgan mahsulot deb e’tirof etilishini asoslash darajasi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish tartibi va muddatlariga rioya etilishi;
k) davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida foydalanilayotgan tibbiyot texnikasining hisobi va reyestri yuritilishini ta’minlash hamda ularning holatini tahlil qilish sohasida:
davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida foydalanilayotgan tibbiyot texnikasi elektron reyestrining to‘liqligi va o‘z vaqtida yuritilishi;
l) davlat sog‘liqni saqlash muassasalari uchun dori vositalari, tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining markazlashtirilgan xaridini tashkil etish sohasida:
dori vositalari, tibbiy buyumlar, tibbiyot texnikasi va maxsus tibbiyot avtotransportining to‘liq va o‘z vaqtida markazlashtirilgan xaridi, shuningdek, ularning o‘z vaqtida yetkazib berilishi;
m) O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining ijtimoiy dorixonalari tarmog‘ini tashkil etish va faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash sohasida:
ijtimoiy dorixonalarning ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar bilan ta’minlanganligi darajasi;
ISO xalqaro sifat menejmenti tizimi va Zarur tarzdagi ishlab chiqarish amaliyoti (GMP) xalqaro standartlari talablari joriy etilgan tashkilotlar soni;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasi milliy standartlarining xalqaro standartlar bilan uyg‘unlashtirilishi darajasi;
audit o‘tkazish va Zarur tarzdagi amaliyotlar qoidalariga (GxP) muvofiqlikka sertifikatlar yoki xulosalar berish muddatlari, tartiblariga rioya etish.
Oldingi tahrirga qarang.
7. Ushbu Nizomning 6-bandida ko‘rsatilgan mezonlar bo‘yicha Agentlik faoliyatining samaradorligini baholash usulini ishlab chiqish va tasdiqlash, shuningdek, ularni metodologik qo‘llab-quvvatlash O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan amalga oshiriladi.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-maydagi 397-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.05.2019-y., 09/19/397/3123-son)
8. Agentlik faoliyatini baholash natijalari bo‘yicha Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan Agentlik bilan birgalikda aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish bo‘yicha tegishli takliflar tayyorlanadi va belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
9. Sog‘liqni saqlash vaziri va Agentlik direktori agentlikning faoliyati to‘g‘risida muntazam ravishda Vazirlar Mahkamasiga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasining tegishli tarkibiy bo‘linmalariga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga hisobot beradi.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-maydagi 397-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.05.2019-y., 09/19/397/3123-son)
Oldingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari Agentlik rahbarlariga yuklangan vazifalar samarali bajarilishi uchun ular faoliyati ustidan muntazam monitoring olib boradi, Agentlik faoliyati samaradorligiga xolisona baho beradi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-maydagi 397-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.05.2019-y., 09/19/397/3123-son)
11. Monitoring va baholash yakunlari bo‘yicha Agentlikning alohida o‘rnak ko‘rsatgan rahbarlari, mansabdor shaxslari va xodimlari rag‘batlantiriladi yoxud yo‘l qo‘yilgan jiddiy kamchiliklar uchun egallab turgan lavozimidan ozod etishgacha bo‘lgan javobgarlikka tortiladi.
12. Agentlik rahbariyati faoliyat samaradorligi sifatini oshirish choralari o‘z vaqtida ko‘rilishi uchun shaxsan javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.