LexUZ sharhi
2. Shunday bo‘lsa-da, Ahdlashuvchi tomonlar nazorat bunday turdagi samaradorligini zarar yetkazmagan holda, iloji bo‘lsa, yuqorida bandda 1 ataladi chora-tadbirlar qo‘llash bilan bog‘liq nazorat turlari uchun murojaat qilish harakat qiladi, ushbu Konvensiya qoidalari, moddalarida xususan qoidalari 6 uchun 9.
2. Ushbu Konvensiyaga quyidagi 22 va 24-moddalarda belgilangan tartibda nazoratning boshqa turlariga doir yangi qo‘shimchalar kiritilishi mumkin.
6-modda qoidalariga zid bo‘lmagan holda, ushbu Konvensiya ushbu Konvensiyaning Ahdlashuvchi taraflari ushbu Konvensiyaga Ahdlashuvchi taraflar bo‘lgunga qadar tuzilgan shartnomalardan kelib chiqadigan huquq va majburiyatlarga ta’sir qilmaydi.
4. 22-moddasida nazarda tutilgan tartibda o‘zgartirish qabul qilingandan keyin, lekin uning kuchga kirishidan oldin qo‘yilgan har qanday bunday vosita ushbu o‘zgartirish kuchga kirgan kundan boshlab ushbu Konvensiyaning o‘zgartirilgan matniga taalluqli deb hisoblanadi.
2. Paragrafda nazarda tutilgan usullar bilan hal qilinishi mumkin yemas, bu Konvensiya talqini yoki qo‘llash haqida ikki yoki undan ko‘p shartnoma tomonlar o‘rtasidagi har qanday nizo 1 ushbu moddaning lozim, ulardan biri iltimosiga ko‘ra, quyidagicha topgan arbitraj sudiga ataladi: nizo har bir partiya hakamlik tayinlaydi, va bu hakamlik sudi boshqa hakam tayinlaydi, kim raisi bo‘ladi. Agar, so‘rov olingan kundan boshlab uch oydan so‘ng, tomonlardan biri hakam tayinlamagan yoki hakamlarni rais saylay olmagan bo‘lsa, yo partiya Birlashgan Millatlar tashkiloti Bosh kotibiga hakam yoki arbitraj sudining raisini tayinlashni talab qilishi mumkin.
3. 2-band qoidalariga muvofiq tayinlangan arbitraj sudining qarori yakuniy va nizoning taraflari uchun majburiydir.
2. Ushbu moddaning 1-bandiga muvofiq shart qo‘ygan har qanday Ahdlashuvchi tomon Birlashgan Millatlar tashkiloti Bosh kotibiga bildirishnoma bilan istalgan vaqtda ushbu shartni qaytarib olishi mumkin.
3. Ushbu moddaning 1-bandida nazarda tutilgan e’tirozlar bundan mustasno, ushbu Konvensiyaga boshqa e’tirozlarga yo‘l qo‘yilmaydi.
2. Ushbu Konvensiyaga har qanday taklif yetilgan o‘zgartirish 7-ilovada belgilangan tartib qoidalarga muvofiq barcha Ahdlashuvchi tomonlardan iborat ma’muriy qo‘mita tomonidan ko‘rib chiqiladi. Ma’muriy qo‘mita sessiyasida ko‘rib chiqilgan yoki ishlab chiqilgan va u tomonidan tasdiqlangan bunday o‘zgarishlar Birlashgan Millatlar Tashkilotining bosh kotibi tomonidan qabul qilish uchun shartnoma tuzish uchun yuboriladi.
4. Ushbu moddaning 3-bandiga muvofiq taqdim yetilgan taklif yetilgan tuzatishga e’tiroz bildirilgan taqdirda o‘zgartirish qabul qilinmagan hisoblanadi va u bilan bog‘liq hech qanday chora ko‘rilmaydi.
Birlashgan Millatlar tashkiloti Bosh kotibi barcha Ahdlashuvchi tomonlarni va barcha davlatlarni 22-moddaga muvofiq va har bir o‘zgartirish kuchga kirgan kundan e’tiboran amalga oshirilgan barcha so‘rovlar, kommunikatsiyalar yoki e’tirozlardan xabardor qiladi.
III) biroq, Birlashgan Millatlar tashkiloti Bosh kotibi qayta ko‘rib chiqish uchun taklif modda 22, 1-bandiga muvofiq o‘zgartirish taklifi sifatida ko‘rib chiqilishi mumkin, deb hisoblaydi, agar, u taklif qilgan shartnoma partiya roziligi bilan, modda 22 o‘rniga qayta ko‘rib chiqish tartibi nazarda tutilgan o‘zgartirish tartibi murojaat qilishi mumkin.
23 va 24-moddalarida nazarda tutilgan bildirishnomalar va kommunikatsiyalardan tashqari, Birlashgan Millatlar tashkiloti Bosh kotibi barcha davlatlarni xabardor qiladi:
a) 16-moddaga muvofiq imzo, ratifikatsiya, qabul qilish, tasdiqlash va qo‘shilish;
b) 17-moddaga muvofiq mazkur Konvensiyaning kuchga kirish sanalari;
v) 18-moddaga muvofiq denonsatsiya;
d) 19-moddaga muvofiq ushbu Konvensiyaning bekor qilinishi;
Ushbu Konvensiyaning 1 (d) — moddasida belgilangan veterinariya nazorati hayvonlar va hayvon mahsulotlarini tashish vositalari va sharoitlarini nazorat qilishni ham qamrab oladi. Bu, shuningdek, sifat nazorati, standartlar va turli qoidalarga o‘z ichiga olishi mumkin, misol uchun, xavf ostida turlari saqlash uchun nazorat, qaysi, samaradorligi sabablarga ko‘ra, ko‘pincha veterinariya nazorati bilan bog‘liq.
Ushbu Konvensiyaning 1 — “e” moddasida belgilangan fitosanitariya nazorati o‘simliklar va o‘simlik mahsulotlarini tashish vositalari va sharoitlarini nazorat qilishni ham qamrab oladi. Shuningdek, yo‘qolib ketish xavfi bo‘lgan o‘simlik turlarini saqlab qolishga qaratilgan chora-tadbirlarni ham o‘z ichiga olishi mumkin.
2. Shunday bo‘lsa-da, 1-modda qoidalariga zid holda, 1-bandda ko‘rsatilgan vakolatli xalqaro tashkilotlar ushbu Konvensiyaga ilova qilingan masalalarni ko‘rib chiqishda ma’muriy qo‘mita ishida kuzatuvchi sifatida ishtirok yetish huquqiga egadirlar.
III) Konvensiya 16-moddasining 2-bandi qo‘llanilgan taqdirda, ovoz berishda ushbu Konvensiya taraflari bo‘lgan mintaqaviy iqtisodiy integratsion tashkilotlar o‘z a’zo davlatlarining umumiy ovoz soniga teng bo‘lgan faqat bir qator ovozlarga ham ega bo‘ladilar. Bu ikkinchi holda, A’zo davlatlar ovoz berish huquqini amalga yemas.
IV) quyida subparagraph mavjud qoidalariga Mavzu “V”, takliflar subparagraflarda belgilangan shartlarga muvofiq hozirgi a’zolari va ovoz berish oddiy ko‘pchilik tomonidan qabul qilinadi “II” va “III” yuqorida.