1-ILOVA
Bosqichlar | Subyektlar | Tadbirlar | Muddatlar | |||
1-bosqich | Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti (keyingi o‘rinlarda — Davlat nazorati departamenti) | Mahsulotlarni “xavfni tahlil etish” tizimidan o‘tkazish asoslari: mahsulotlarning sifati yuzasidan jismoniy va yuridik shaxslarning arizalari, shikoyatlari va takliflarini o‘rganish; ijtimoiy tarmoqlarda mahsulotlarni sifati bo‘yicha tushayotgan e’tirozlarni o‘rganish; O‘zbekiston Respublikasiga olib kirilgan mahsulot (tovar)larning miqdori, olib kiruvchi (importyor), ishlab chiqaruvchi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni bojxona elektron dasturidan olish; “Single Window” elektron tizimi orqali mahsulot (tovar)larni sertifikatlashtirish, sanitariya xulosalari va sinov bayonnomalari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni olish va tahlil qilish; Yevropa Ittifoqi (YI) va Yevroosiyo iqtisodiy ittifoqida (EOII)ning xavfli mahsulotlar haqida tezkor xabar berish axborot tizimlariga kiritilgan mahsulotlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni olish va tahlil qilish; tahlil jarayonida mahsulot (tovar)larga tegishli bo‘lgan texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar mavjudligini aniqlash; savdo rastalaridagi mahsulot (tovar)larning texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga muvofiqligini tashqi ko‘rinishi, qadoqlanishi va yorliqlanishi jihatidan o‘rganish. | 3 ish kunida | |||
2-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Tahlil natijasida texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish va muvofiqlikni baholash sohasidagi qonunchilik talablariga ko‘ra nomuvofiq deb topilgan mahsulot (tovar)lar to‘g‘risidagi ma’lumotlar inspektor tomonidan rasmiylashtiriladi hamda ko‘rib chiqish uchun Departamentga taqdim etiladi. | 1 ish kunida | |||
3-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Inspektor tomonidan taqdim etilgan ma’lumotnomalar va hujjatlar komissiya ishtirokida ko‘rib chiqilib, nazorat xaridi o‘tkazish hamda mas’ul ijrochini tayinlash to‘g‘risida qaror qabul qilinadi. | 2 ish kunida | |||
4-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Mas’ul ijrochi nazorat xaridini mazkur Nizomga 2-ilovada keltirilgan tartibga asosan amalga oshiradi. | Tartibda belgilangan muddatlarda | |||
5-bosqich | Davlat nazorati departamenti | O‘rganish va sinovlar natijalariga asosan mahsulot nomuvofiq deb topilsa, olib kiruvchini ogohlantiradi; iste’molchilarni xabardor qilish maqsadida nomuvofiq mahsulotlar to‘g‘risida axborot OAV va ijtimoiy tarmoqlarda yoritadi; mahsulot nomuvofiq deb topilgan mahsulotlar reyestriga kiritadi; mahsulot olib kirishga taqiq qo‘yish bo‘yicha dasturga kiritadi. | 3 ish kunida | |||
6-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nomuvofiq deb topilgan mahsulot savdodan chiqartiriladi; kamchiliklarni bartaraf etmagan va savdodan chiqarishdan bosh tortgan mas’ullarga nisbatan moliyaviy va ma’muriy choralar ko‘radi. | 10 ish kunida | |||
2-ILOVA
Bosqichlar | Subyektlar | Tadbirlar | Muddatlar | |||
1-bosqich | Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti (keyingi o‘rinlarda — Davlat nazorati departamenti) | Nazorat xaridi ijtimoiy tarmoqlar orqali va to‘g‘ridan-to‘g‘ri yuridik �a jismoniy shaxslar murojaatlari, davlat nazorati natijalari, Prezident va Hukumat qarorlari hamda Hukumat komissiyasi bayonlari hamda Departamentning “Xavfni tahlil etish” tizimiga asosan amalga oshiradi. | Doimiy | |||
2-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nazorat xaridi amalga oshirilishi to‘g‘risidagi axborotni rasmiy veb-saytda joylashtiradi. | Tadbirdan 1 kun oldin | |||
3-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nazorat xaridini amalga oshirishda foydalanish uchun maqsadli korporativ bank kartasini ochadi va Departamentni�g “Budjet tashkilotini rivojlantirish jamg‘armasi” hisobidan zarur miqdorda pul mablag‘i o‘tkazadi. | Doimiy | |||
4-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Zarur hollarda, nazorat xaridini hamkorlikda amalga oshirish uchun vakolatli organdan (Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik xizmati, Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish jamiyati, OAV vakillari, sertifikatlashtirish idoralari) mutaxassislarni jalb qiladi. | Tadbir o‘tkazilishidan 3 kun avval | |||
5-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Inspektor tomonidan taqdim etilgan ma�lumotnomalar va hujjatlar komissiya ishtirokida ko‘rib chiqilib, nazorat xaridini amalga oshirish hamda mas’ul ijrochini tayinlash to‘g‘risida qaror qabul qiladi. | 1 kun muddatda | |||
6-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nazorat xaridini amalga oshirish to‘g‘risida Davlat nazorati departamenti boshlig‘i buyruq chiqaradi. | 1 kun muddatda | |||
7-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nazorat xaridini amalga oshirish uchun mablag‘ ajratadi. | 1 kun muddatda | |||
8-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Mas’ul xodim komissiya qarorida ko‘rsatilgan xo‘jalik yurituvchi subyektdan (joyiga chiqqan holda) mahsulot (tovar)ni kassa va/yoki tovar cheki bilan sotib oladi (bunda, zarur hollarda foto va videotasvirga olish vositalaridan foydalaniladi). | Buyruqda ko‘rsatilgan sanada | |||
9-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Mahsulot (tovar) namunasini tanlab olish dalolatnomasi va nazorat xaridini amalga oshirish to‘g‘risida ma’lumotnoma rasmiylashtiradi. (Inspektor tomonidan mahsulot identifikatsiya qilinadi va sinov dasturi ishlab chiqiladi). | Nazorat xaridi o‘tkazilgan kunda | |||
10-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Nazorat xaridi davomida olingan mahsulot (tovar) namunalari tamg‘alangan va raqamlangan holda sinov laboratoriyasiga topshiriladi. | 1 ish kunida | |||
11-bosqich | Sinov laboratoriyalar | Texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarda belgilangan talablarga asosan sinovlar o‘tkaziladi. | Sinov uslublarida belgilangan muddatlarda | |||
12-bosqich | Davlat nazorati departamenti | Sinov natijalari tahlil qilinadi va ma’lumotlar Departamentga kiritiladi. | Sinov laboratoriyasi xulosasi olingan kun | |||
“ | 15. | O‘zbekiston Texnik jihatdan tartibga solish agentligi huzuridagi maxsus jamg‘arma | Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasidagi qonunchilik hujjatlarining talablari buzilganligi uchun moliyaviy va ma’muriy jarimalar | 100 | ”. |
Byuro boshlig‘i | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
“O‘zbekiston ilmiy-sinov va sifat nazorati markazi” davlat muassasasining Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlardagi filiallari vakillari* | Xalqaro va davlatlararo talablar bo‘yicha konsultativ xizmatlar ko‘rsatish bo‘limi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asosiy kattaliklar | Asosiy kattaliklar birliklari | ||||
nomi | o‘lchamligi | nomi | belgilanishi | ta’rifi | |
1. | Vaqt | T | Sekund | s | sekund — seziy rezonansi (ΔνCs)chastotasining qaydlangan sonli qiymatini, seziy 133 atomi asosiy holatining qo‘zg‘almagan o‘ta yupqa o‘tish chastotasini gers birliklarida 9 192631 770 ga teng qabul qilish orqali aniqlanadi, bu erda gers s-1ga mos. |
2. | Uzunlik | L | Metr | m | metr — vakuumda c yorug‘lik tezligining qaydlangan sonli qiymatini m/s birliklarida 299 792 458 ga teng qabul qilish yo‘li bilan aniqlanadi. |
3. | Massa | M | Kilogramm | kg | kilogramm — Plank doimiysining (h) qaydlangan sonli qiymatini J∙s birliklarida 6,62 607 015×10-34 ga teng qabul qilish yo‘li bilan aniqlanadi. |
4. | Elektr toki | I | Amper | A | amper — elementar zaryadning (e)qaydlangan sonli qiymatini C birliklarida 1,602 176 634×10-19 ga teng qabul qilish yo‘li bilan aniqlanadi. |
5. | Termodinamik harorat* | Θ | Kelvin | K | kelvin — Bolsman doimiysining (k) qaydlangan sonli qiymatini J∙K-1 birliklarida 1,380 649×10-23 ga teng qabul qilish yo‘li bilan aniqlanadi. |
6. | Mo?da miqdori | N | Mol | mol | mol — tizimning tarkibida roppa-rosa 6,022 140 76×1023 tuzilma obyektlari bo‘lgan modda miqdori. Bu son Avogadro doimiysining qaydlangan sonli qiymati hisoblanadi (NA). |
7. | Yorug‘lik kuchi | J | Kandela | sd | kandela — berilgan yo‘nalishda 540·1012 gers chastotali monoxramatik nurlanishni tarqatuvchi va shu yo‘nalishda energetik yorug‘lik kuchi 1/683 vatt taqsim |
Ilmiy kengash | Direktor * |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Direktorning standartlashtirish bo‘yicha o‘rinbosari * | Direktorning muvofiqlikni baholash va o‘quv masalalari bo‘yicha o‘rinbosari * | Direktorning moliyaviy masalalar bo‘yicha o‘rinbosari * | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ilmiy kotib * | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Matbuot kotibi * | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Standartlashtirish ilmiy-tadqiqot bo‘limi (1 nafar */**) | Standartlar resurs markazi ** | Axborot texnologiyalarini joriy etish bo‘limi ** | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Buxgalteriya (1 nafar */**) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tadbirkorga muvofiqlikni baholashda uslubiy ko‘mak ko‘rsatish bo‘limi ** | Iqtisodiy tahlil va rejalashtirish bo‘limi ** | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanitariya va fitosanitariya choralari bo‘yicha sektor | Korrupsiyaga qarshi kurashish va kompleans nazorati * | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moddiy texnik ta’minot bo‘limi ** | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Og‘ir sanoat sektori | Kadrlar malakasini oshirish va qayta tayyorlash | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murojaatlar bilan ishlash va ijro nazorati bo‘limi ** | Bosh yuriskonsult * | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mashinasozlik sanoati sektori | “Milliy Standart” jurnali tahririyati va nashriyoti ** | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kadrlar bo‘limi ** | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Devonxona | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yengil sanoat sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neft-kimyo sanoati sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrotexnika sanoati sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strategik rivojlanish va innovatsiyalarni joriy etish bo‘limi ** | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ijtimoiy va AKT sohalari sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qurilish materiallari sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Standartlashtirish bo‘yicha xalqaro aloqalar bo‘limi (1 nafar */**) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Savdodagi texnik to‘siqlar bo‘yicha axborot sektori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subyektlar | Tadbirlar | Bajarish muddatlari | ||||
1-bosqich | Ariza beruvchi | O‘lchash vositalarining turini tasdiqlash maqsadida davlat sinovidan o‘tkazish uchun zarur bo‘lgan hujjatlarni va arizani tayyorlaydi hamda ijrochiga taqdim etadi. | Zarur bo‘lgan hollarda | |||
2-bosqich | Ijrochi | Arizani va unga ilova qilingan hujjatlarni ko‘rib chiqib: o‘lchash vositalarini davlat sinovlaridan o‘tkazishga ariza beruvchi bilan shartnoma tuzadi; davlat sinovlaridan o‘tkazish imkoniyati bo‘lmagan taqdirda ariza beruvchiga arizani rad etish sabablarini ko‘rsatgan holda xat yuboradi. | Bir ish kuni mobaynida | |||
3-bosqich | Ijrochi | Taqdim etilgan hujjatlarni ekspertizadan o‘tkazadi hamda ekspertiza yakunlari bo‘yicha ekspert xulosasini rasmiylashtiradi. | Besh ish kuni mobaynida | |||
Ariza beruvchi | Ekspertiza natijalari salbiy bo‘lganda — nomuvofiqliklarni bartaraf etadi va hujjatlarni qayta ekspertiza qilish uchun taqdim etadi. | O‘ttiz ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatda | ||||
Ijrochi | Hujjatlarni takroriy ekspertizadan o‘tkazadi. | Uch ish kuni mobaynida | ||||
Ijrochi | Ekspertiza natijalari ijobiy bo‘lganda — o‘lchash vositalarini sinash dasturi va qiyoslash uslubiyotini ishlab chiqadi. | Besh ish kuni mobaynida | ||||
4-bosqich | Ijrochi | 1. O‘lchash vositalarini keyinchalik turlarini tasdiqlagan holda davlat sinovlaridan o‘tkazadi. 2. Sinovlar natijalari bo‘yicha dalolatnoma va bayonnomani rasmiylashtiradi. | O‘n ish kuni mobaynida | |||
5-bosqich | Ijrochi | Sinovlar natijalari salbiy bo‘lganda, nomuvofiqliklar sabablarini ko‘rsatgan holda yozma ravishda ariza beruvchiga bu haqda xabar beradi. | Uch ish kuni mobaynida | |||
6-bosqich | Ariza beruvchi | Nomuvofiqliklarni bartaraf etish choralarini ko‘radi. | Ariza ro‘yxatga olingan kundan boshlab uch oydan ko‘p bo‘lmagan muddatda | |||
7-bosqich | Ijrochi | Nomuvofiqliklarni bartaraf etish bo‘yicha taqdim etilgan hujjatlarni tekshiradi, lozim bo‘lganda o‘lchash vositalari takroriy davlat sinovlaridan o‘tkaziladi. | Uch ish kuni mobaynida | |||
8-bosqich | Ijrochi | O‘lchash vositalarini takroriy sinovdan o‘tkazish natijalari salbiy bo‘lganda, ariza beruvchiga nomuvofiqliklarni ko‘rsatgan holda keyinchalik o‘lchash vositalarini sinovdan o‘tkazishni rad etish to‘g‘risida xulosa beradi. | Bir ish kuni mobaynida | |||
9-bosqich | Ijrochi | O‘lchash vositalarini davlat sinovlaridan o‘tkazish natijalari ijobiy bo‘lganda yoki o‘lchash vositalarining takroriy davlat sinovlaridan o‘tkazishni tasdiqlaydigan hujjatlar mavjud bo‘lganda, ularni O‘zbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligiga yuboradi. | Ikki ish kuni mobaynida | |||
10-bosqich | O‘zbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligi | O‘lchash vositalarining turini tasdiqlaydi va reyestrda ro‘yxatga oladi. | Bir ish kuni mobaynida | |||
11-bosqich | Ijrochi | O‘lchash vositalarining turi tasdiqlangandan so‘ng vositalari turini tasdiqlaydigan sertifikatni va reyestr uchun o‘lchash vositasi turining ta’rifini rasmiylashtiradi va sertifikat beradi. | Ikki ish kuni mobaynida | |||
”. |