1-modda. O‘zbekiston Respublikasining 1993-yil 7-mayda qabul qilingan “Valyutani tartibga solish to‘g‘risida”gi 841-XII-sonli Qonuni (O‘zbekiston Respublikasining 2019-yil 22-oktabrda qabul qilingan O‘RQ-573-sonli Qonuni tahririda) (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2019-yil, № 10, 672-modda) 9-moddasining uchinchi qismi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
“O‘zbekiston Respublikasi hududida realizatsiya qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) narxlarining chet el valyutalariga va shartli birliklarga bog‘lanishiga yo‘l qo‘yilmaydi. Alohida hollarda, davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimlar va O‘zbekiston Respublikasi Hukumati bilan investitsiya shartnomalari doirasida jalb etiladigan chet el investitsiyalari ishtirokida amalga oshiriladigan loyihalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi hududida realizatsiya qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) narxlarining chet el valyutalariga va shartli birliklarga bog‘lanishiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorlari asosida yo‘l qo‘yiladi”.
2-modda. O‘zbekiston Respublikasining 2019-yil 10-mayda qabul qilingan “Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida”gi O‘RQ-537-sonli Qonuniga (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2019-yil, № 5, 262-modda) quyidagi qo‘shimcha va o‘zgartishlar kiritilsin:
birinchi qismi “davlat-xususiy sheriklik” degan so‘zlardan keyin “shu jumladan konsessiyalar” degan so‘zlar bilan to‘ldirilsin;
“Konsessiya loyihalarini ro‘yobga chiqarish, shuningdek konsessiya shartnomalarini tuzish ushbu Qonunda davlat-xususiy sheriklik loyihalari uchun belgilangan tartibda amalga oshiriladi”;
davlat-xususiy sheriklik — davlat sherigi va xususiy sherikning muayyan muddatga yuridik jihatdan rasmiylashtirilgan, davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish uchun o‘z resurslarini birlashtirishiga asoslangan hamkorligi;
davlat-xususiy sheriklik loyihasi — iqtisodiy, ijtimoiy va infratuzilmaviy vazifalarni hal etishga qaratilgan, xususiy investitsiyalarni jalb etish va (yoki) ilg‘or boshqaruv tajribasini joriy etish asosida amalga oshiriladigan tadbirlar majmui;
davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasi — davlat sherigi va (yoki) xususiy tashabbuskor tomonidan tayyorlangan, davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish to‘g‘risida qaror qabul qilish uchun tanlovni asoslab beradigan, loyihaning qiymatini, loyihani moliyalashtirish manbaini hamda rentabelligini belgilaydigan, uni amalga oshirishning samaradorligi va dolzarbligi asoslarini o‘z ichiga olgan hujjat;
davlat-xususiy sheriklik obyekti — loyihalashtirilishi, qurilishi, barpo etilishi, yetkazib berilishi, moliyalashtirilishi, rekonstruksiya qilinishi, modernizatsiyalashtirilishi, ekspluatatsiya qilinishi va xizmat ko‘rsatilishi davlat-xususiy sheriklik loyihasini ro‘yobga chiqarish doirasida amalga oshiriladigan mol-mulk, mulkiy komplekslar, ijtimoiy infratuzilma, yer uchastkalari, shuningdek davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish jarayonida joriy etilishi lozim bo‘lgan ishlar (xizmatlar) va innovatsiyalar;
davlat-xususiy sheriklik obyektidan erkin foydalanilishi uchun to‘lov — davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga muvofiq davlat-xususiy sheriklik obyektidan foydalanish (uni ekspluatatsiya qilish) va (yoki) ushbu obyektga xizmat ko‘rsatish davrida undan erkin foydalanilishini ta’minlaganlik uchun xususiy sherikka davlat sherigi tomonidan amalga oshiriladigan to‘lovlar;
davlat sherigi — O‘zbekiston Respublikasi va (yoki) davlat boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan vakolat berilgan boshqa yuridik shaxslar yoki ularning birlashmalari;
konsessiya — davlat-xususiy sheriklikning shakllaridan biri bo‘lib, bunda davlat xususiy sherikka konsessiya shartnomasida nazarda tutilgan xo‘jalik faoliyatining muayyan turini amalga oshirish uchun ruxsatnoma bergan holda mol-mulkni va yer uchastkalarini taqdim etadi;
maxsus loyihalashtirish kompaniyasi — tender g‘olibi, zaxiradagi g‘olib, xususiy tashabbuskor yoki to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar ishtirokchisi tomonidan faqat davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish uchun tashkil etilgan va O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq ro‘yxatdan o‘tkazilgan yuridik shaxs;
talabgor — davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirishdan va tenderda ishtirok etishdan manfaatdor bo‘lgan, O‘zbekiston Respublikasining yoki chet davlatning qonunchiligiga muvofiq ro‘yxatdan o‘tkazilgan yakka tartibdagi tadbirkor, yuridik shaxs yoki yuridik shaxslarning birlashmasi;
foydalanganlik uchun to‘lov — tovarlarni (ishlarni, xizmatlarni) iste’mol qiluvchilardan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga muvofiq davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish doirasida xususiy sherik tomonidan yig‘ib olinadigan to‘lovlar;
xususiy sherik — O‘zbekiston Respublikasining yoki chet davlatning qonunchiligiga muvofiq ro‘yxatdan o‘tkazilgan, davlat sherigi bilan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzgan yakka tartibdagi tadbirkor, yuridik shaxs yoki yuridik shaxslarning birlashmasi”;
“davlat-xususiy sheriklik loyihalari bo‘yicha davlat sherigini tayinlashda noaniqlik yuzaga kelgan hollarda, davlat-xususiy sheriklik sohasidagi vakolatli organning taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi majlisining bayonnomasiga binoan davlat sherigini belgilaydi”;
“davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim muvaffaqiyatli rasmiylashtirilganligi uchun tender g‘olibidan yoki to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar ishtirokchisidan undiriladigan bir martalik to‘lov miqdorini belgilaydi”;
“umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihalarining tender hujjatlarini va davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimlarning loyihalarini kelishib oladi”;
“davlat-xususiy sheriklik loyihalarini amalga oshirish doirasida xalqaro moliya institutlari, xalqaro va mahalliy konsalting hamda loyihalashtirish tashkilotlari bilan konsalting va auditorlik xizmatlari ko‘rsatish to‘g‘risida muzokaralar olib boradi, shuningdek belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim muvaffaqiyatli rasmiylashtirilganligi uchun tender g‘olibidan yoki to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar ishtirokchisidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan miqdorda bir martalik to‘lov undirish to‘g‘risida shartnoma tuzadi”;
davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzilishi mumkin bo‘lgan o‘z tasarrufidagi obyektlarni aniqlaydi;
davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim asosida amalga oshirilishi mo‘ljallanayotgan istiqbolli loyihalarni, yer uchastkalarini tegishli hududning ehtiyojlarini hamda salohiyatini inobatga olgan holda o‘rganadi va belgilaydi;
tegishli hududdagi davlat-xususiy sheriklik loyihalarini o‘z vaqtida va samarali amalga oshirishga to‘sqinlik qiladigan omillarni aniqlaydi, ularni bartaraf etish choralarini ko‘radi;
davlat-xususiy sheriklik loyihalarini amalga oshirish maqsadida yer uchastkalarini auksion o‘tkazmasdan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda belgilangan muddatga ajratadi”;
ikkinchi qismidagi “Davlat sherigi tomonidan vakolat berilgan davlat korxonalari va (yoki) tashkilotlar” degan so‘zlar “Davlat sherigi tomonidan vakolat berilgan yuridik shaxslar yoki yuridik shaxslarning birlashmalari” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
birinchi qismining beshinchi xatboshisi “xususiy sherik aybi bilan” degan so‘zlardan keyin “davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim doirasida” degan so‘zlar bilan to‘ldirilsin;
uchinchi qismining to‘rtinchi xatboshisi “davlat sherigining aybi bilan” degan so‘zlardan keyin “davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim doirasida” degan so‘zlar bilan to‘ldirilsin;
“Xususiy sherik davlat-xususiy sheriklik shartlari asosida o‘ziga berilgan yer uchastkasidan foydalanish huquqini boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga o‘tkazishga haqli emas, bundan ushbu Qonunning 35-moddasida nazarda tutilgan hollar mustasno”;
“Xususiy tashabbuskor ushbu Qonunning 23-moddasiga muvofiq dastlabki malakalashdan o‘tgan taqdirda, davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasini olgan potensial davlat sherigi uning amalga oshirilishini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida o‘ttiz kalendar kun ichida qaror qabul qiladi”;
oltinchi qismidagi “manfaatdorligi to‘g‘risida ma’lum qilish taklifini” degan so‘zlar “manfaatdorligi to‘g‘risida ma’lum qilish taklifini, shuningdek ushbu Qonunning 23-moddasiga muvofiq dastlabki malaka hujjatlari to‘plamini taqdim etishga doir so‘rovni” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Agar davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasi e’lon qilingan paytdan e’tiboran qirq besh kalendar kun ichida potensial davlat sherigiga biror-bir yakka tartibdagi tadbirkor yoki yuridik shaxs davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirishdan o‘zining manfaatdorligini ma’lum qilmasa, potensial davlat sherigi davlat-xususiy sheriklik loyihasini xususiy tashabbuskor bilan amalga oshirish haqida qaror qabul qiladi va xususiy tashabbuskor bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar o‘tkazishga kirishadi, davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim loyihasini vakolatli davlat organi bilan kelishib oladi hamda davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim loyihasi vakolatli davlat organi bilan kelishib olingan kundan e’tiboran oltmish kun ichida xususiy tashabbuskor yoki maxsus loyihalashtirish kompaniyasi bilan tender o‘tkazmagan holda davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzadi”;
“Bunda davlat-xususiy sheriklik loyihasining qiymatidan qat’i nazar, bir bosqichli tender o‘tkaziladi va tender o‘tkazish to‘g‘risidagi e’lon ommaviy axborot vositalariga hamda davlat sherigining va vakolatli davlat organining rasmiy veb-saytlariga takroran joylashtirilmasdan, ushbu Qonunning 23-moddasida nazarda tutilgan tenderga oid mezonlarga javob beradigan talabgorlarga davlat sherigi tomonidan tender hujjatlari to‘plami o‘ttiz kun ichida taqdim etiladi. Talabgorlar tomonidan talabnomalarni berish uchun so‘nggi muddat tender takliflarini taqdim etishga doir so‘rovda ko‘rsatiladi va bu muddat talabgorlarga ushbu so‘rov yuborilgan sanadan e’tiboran qirq besh kundan kam bo‘lmasligi kerak. Tender komissiyasi tender g‘olibini va tenderning zaxiradagi g‘olibini ularning tender takliflarini baholash orqali aniqlaydi.
Manfaatdor bo‘lgan talabgorlardan hech biri dastlabki malaka hujjatlari to‘plamini taqdim etish to‘g‘risidagi so‘rov bo‘yicha malaka hujjatlarini belgilangan muddatda taqdim etmagan taqdirda (xususiy tashabbuskordan tashqari), tender takroran o‘tkazilishi mumkin emas va potensial davlat sherigi xususiy tashabbuskor bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar o‘tkazishga kirishadi”;
“Xususiy tashabbuskor tender g‘olibi bo‘lmagan taqdirda, xususiy tashabbuskorga davlat-xususiy sheriklik loyihasini tayyorlash bilan bog‘liq haqiqiy xarajatlarning o‘rni davlat-xususiy sheriklik loyihasi umumiy qiymatining bir foizidan oshmaydigan miqdorda tender g‘olibining yoki zaxiradagi g‘olibi mablag‘lari hisobidan qoplanadi”;
Umumiy qiymati bir million AQSh dollariga qadar bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasini tasdiqlash, unga o‘zgartishlar va (yoki) qo‘shimchalar kiritish tegishli davlat organi (tashkiloti) tomonidan mustaqil ravishda amalga oshiriladi.
Umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq va o‘n million AQSh dollariga qadar bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasini tasdiqlash, unga o‘zgartishlar va (yoki) qo‘shimchalar kiritish tegishli davlat organi (tashkiloti) tomonidan vakolatli davlat organi bilan kelishuvga ko‘ra amalga oshiriladi.
Umumiy qiymati o‘n million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasini tasdiqlash, unga o‘zgartishlar va (yoki) qo‘shimchalar kiritish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan amalga oshiriladi.
Davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasi tasdiqlanganidan keyin davlat sherigi davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirishning keyingi bosqichlariga o‘tadi.
Davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasiga xususiy tashabbuskorning, to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar ishtirokchisining, davlat sherigining, vakolatli davlat organining yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining taklifiga binoan belgilangan tartibda o‘zgartish va (yoki) qo‘shimchalar kiritilishi mumkin”;
Davlat-xususiy sheriklik loyihalari to‘g‘risidagi quyidagi ma’lumotlar davlat sherigining va vakolatli davlat organining rasmiy veb-saytlariga joylashtiriladi, bundan davlat siri bilan bog‘liq bo‘lgan hollar mustasno:
iste’molchilarga realizatsiya qilinadigan tovarlarning (ishlarning, xizmatlarning) tariflari (mavjud bo‘lgan taqdirda);
“Davlat sherigi tender yoki to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar natijalari bo‘yicha aniqlanadigan xususiy sherik bilan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzadi.
Umumiy qiymati bir million AQSh dollariga qadar bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha bir bosqichli tender o‘tkaziladi.
Bir bosqichli tenderni o‘tkazish chog‘ida tender ishtirokchilarining tender hujjatlarida ko‘rsatilgan konseptual qaror va shartlar asosida ishlab chiqilgan batafsil texnikaviy hamda tijoratga oid (moliyaviy) takliflari ko‘rib chiqiladi va baholanadi. Tenderni tashkil etish jarayonida talabgorlar bilan tender predmetining parametrlari bo‘yicha muzokaralar o‘tkazishga yo‘l qo‘yiladi.
tender o‘tkazish to‘g‘risidagi e’lonni ommaviy axborot vositalarida hamda davlat sherigining va vakolatli davlat organining rasmiy veb-saytlarida e’lon qilish;
tenderda ishtirok etish istagini bildirgan talabgorlarga dastlabki malaka hujjatlarini va tender hujjatlari to‘plamini berish uchun so‘rov taqdim etish;
Tenderda ishtirok etish uchun tender takliflarini berish muddati tender o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’lon berilgan sanadan e’tiboran o‘ttiz kalendar kundan kam bo‘lmasligi kerak.
Umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha ikki bosqichli tender o‘tkaziladi, bundan ushbu Qonunning 17-moddasida nazarda tutilgan hollar mustasno.
Ikki bosqichli tender dastlabki malakalash va tender g‘olibini saralash bosqichlarini o‘z ichiga oladi.
birinchi bosqichda talabgorlarning malaka hujjatlari ko‘rib chiqiladi va ularning tender hujjatlarida ko‘rsatilgan malaka mezonlariga mosligi baholanadi. Talabgorlar bilan tender predmetining parametrlari bo‘yicha muzokaralar o‘tkazishga yo‘l qo‘yiladi;
ikkinchi bosqichda kiritilgan texnikaviy va tijoratga oid (moliyaviy) takliflar tender predmetining aniqlashtirilgan parametrlari hisobga olingan, baho (tarif) albatta ko‘rsatilgan holda ko‘rib chiqiladi hamda baholanadi.
tender o‘tkazish to‘g‘risidagi e’lonni va dastlabki malaka hujjatlarini berishga doir so‘rovni ommaviy axborot vositalarida hamda davlat sherigining va vakolatli davlat organining rasmiy veb-saytlarida e’lon qilish;
dastlabki malakalashdan o‘tgan talabgorlarga davlat sherigi tomonidan tender hujjatlari to‘plamini yuborish;
tender g‘olibi yoki maxsus loyihalashtirish kompaniyasi bilan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzish.
Dastlabki malakalashda ishtirok etish uchun buyurtmalar yig‘ish muddati tender o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’lon berilgan sanadan e’tiboran o‘ttiz kalendar kundan kam bo‘lmasligi kerak.
Dastlabki malakalashni o‘tkazish natijasida kamida ikkita talabgor malaka talablariga muvofiq bo‘lishi kerak.
Tender g‘olibini tanlab olish bosqichida davlat sherigi dastlabki malakalashdan o‘tgan talabgorlarga tender takliflarini taqdim etishga doir so‘rovni va davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim loyihasini yuboradi.
Tender takliflarini berish uchun oxirgi muddat tender takliflarini taqdim etishga doir so‘rovda ko‘rsatiladi va u dastlabki malakalashdan o‘tgan talabgorlarga ushbu so‘rov yuborilgan sanadan e’tiboran qirq besh kalendar kundan kam bo‘lmasligi kerak.
Talabgorlardan hech biri bittadan ortiq tender taklifini taqdim etishga haqli emas. Talabgor tender komissiyasiga tender takliflarini taqdim etish muddati tugaguniga qadar istalgan vaqtda tender taklifini o‘zgartirishi yoki qaytarib olishi mumkin.
Tender takliflarini baholash tender komissiyasi tomonidan belgilangan muddat ichida o‘tkaziladi. Tender takliflarini baholash tender komissiyasi tomonidan tender hujjatlarida belgilangan tender mezonlari bo‘yicha amalga oshiriladi.
Tender ishtirokchilari yoki ularning vakillari tender takliflarini baholashda hozir bo‘lishga haqli emas. Baholash jarayonida tender komissiyasi tushuntirishlar berish, ulardan qo‘shimcha ma’lumotlarni so‘rab olish va taqdim etilgan hujjatlarning ishonchliligini tasdiqlash uchun talabgorlarni chaqirish huquqiga ega. Tender yakunlarini chiqarish chog‘ida tender ishtirokchilari va (yoki) ularning ishonchli shaxslari hozir bo‘lishi mumkin.
Tender komissiyasi barcha talabgorlarning tender takliflarini tender talablariga nomuvofiq deb topgan taqdirda, tenderni bo‘lib o‘tmagan deb topadi va takroriy tender o‘tkazishga haqli. Takroriy tender uni o‘tkazish tartib-taomilida belgilangan tartibda o‘tkaziladi.
Tender komissiyasi barcha talabgorlarning tender takliflarini tender takliflarining so‘rovi talablariga muvofiq emas deb topgan taqdirda, shuningdek, agar dastlabki malakalashdan o‘tgan talabgorlarning soni ikki nafardan kam bo‘lsa, tender bo‘lib o‘tmagan deb topiladi va tender komissiyasi takroriy tenderni e’lon qilishga haqli. Takroriy tender uni o‘tkazish tartib-taomilida belgilangan tartibda o‘tkaziladi.
Malaka buyurtmalarini va tender takliflarini qabul qilish tender hujjatlarida ko‘rsatilgan tartibda hamda hollarda elektron tarzda amalga oshirilishi mumkin.
Talabgorlarning tenderda ishtirok etishi munosabati bilan qilgan xarajatlarining o‘rni qoplanmaydi, bundan ushbu Qonunning 17-moddasida nazarda tutilgan hollar mustasno”;
“Davlat sherigi davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimni tuzish huquqi uchun tender o‘tkazishni tartibga soluvchi tender hujjatlarini, shuningdek davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim loyihasini tayyorlaydi va tasdiqlaydi.
“Umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha tender hujjatlari va davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim loyihasi vakolatli davlat organi bilan kelishib olinadi”;
ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi qismlari tegishincha uchinchi, to‘rtinchi va beshinchi qismlar deb hisoblansin;
tender taklifining mazmuni, tender takliflarini berish va ularning amal qilish usuli, joyi, muddatlari;
“O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va qarorlari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari bilan belgilangan hollarda”;
Davlat sherigi tender g‘olibi, to‘g‘ridan to‘g‘ri muzokaralar ishtirokchisi yoki maxsus loyihalashtirish kompaniyasi bilan ushbu Qonunning 17, 21 va 25-moddalariga muvofiq davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzadi.
Agar tender g‘olibi tender hujjatlarida nazarda tutilgan muddat tugaganidan keyin davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimni imzolamasa yoki tender komissiyasi tomonidan tender g‘olibi taqdim etgan axborotning haqiqatga to‘g‘ri kelmasligi aniqlangan taqdirda, tender komissiyasi uni diskvalifikatsiya qilish to‘g‘risida qaror qabul qiladi va tenderning zaxiradagi g‘olibini g‘olib deb topadi hamda unga tender g‘olibini diskvalifikatsiya qilish haqida qaror qabul qilingan sanadan e’tiboran o‘n kalendar kun ichida g‘olib shartlari asosida davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzishni taklif etadi.
Zaxiradagi g‘olib tender komissiyasining qaroriga muvofiq tender g‘olibining tender taklifidan so‘ng eng yaxshi tender taklifini bergan deb e’tirof etilgan talabgor hisoblanadi.
Tender komissiyasi tomonidan tenderning zaxiradagi g‘olibiga davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risida bitim tuzish haqidagi taklif yuborilgan sanadan e’tiboran o‘ttiz kalendar kun ichida undan ijobiy javob olinmagan taqdirda, tender komissiyasi tenderni bo‘lib o‘tmagan deb topadi va takroriy tender e’lon qiladi”;
“davlat-xususiy sheriklik obyektining texnik-iqtisodiy ko‘rsatkichlarga oid umumiy parametrlari va samaradorlik bo‘yicha talablar, shu jumladan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga muvofiq o‘tkazilgan yoki loyihalashtirilishi, qurilishi, barpo etilishi, moliyalashtirilishi, rekonstruksiya qilinishi, foydalanilishi va (yoki) xizmat ko‘rsatilishi lozim bo‘lgan boshqa davlat-xususiy sheriklik obyektlarining tavsifi, ulardan foydalanish maqsadlari va muddatlari to‘g‘risidagi”;
o‘n uchinchi xatboshisidagi “daromadlarning taqsimlanishi” degan so‘zlar “daromadlarning (foydaning) taqsimlanishi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga belgilangan tartibda qo‘shimcha ma’lumotlar kiritilishi mumkin”;
Agar qonunchilikda yoki davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda boshqacha qoida nazarda tutilmagan bo‘lsa, davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim taraflarning kelishuviga ko‘ra yoxud sudning qaroriga binoan o‘zgartirilishi, unga qo‘shimcha kiritilishi yoki u bekor qilinishi mumkin.
Umumiy qiymati bir million AQSh dollariga qadar bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimni o‘zgartish, unga qo‘shimcha kiritish yoki uni bekor qilish davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda belgilangan tartibda davlat sherigi va xususiy sherik tomonidan mustaqil ravishda amalga oshiriladi.
Umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimni o‘zgartirish, unga qo‘shimcha kiritish yoki uni bekor qilish vakolatli davlat organi bilan kelishuvga ko‘ra amalga oshiriladi.
Umumiy qiymati o‘n million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi davlat-xususiy sheriklik loyihasi bo‘yicha davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimni o‘zgartirish, unga qo‘shimcha kiritish yoki uni bekor qilish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bilan kelishuvga ko‘ra amalga oshiriladi”;
“Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim davlat sherigining davlat-xususiy sheriklik obyektini tashkil etuvchi mol-mulkni va (yoki) davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan boshqa mol-mulkni xususiy sherikka egalik qilish va undan foydalanish uchun berish majburiyatini nazarda tutishi mumkin. Bunda mol-mulkning berilishini ta’minlash yoki tashkil etish davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim va O‘zbekiston Respublikasining qonunchiligi asosida amalga oshiriladi hamda qo‘shimcha shartnomalar yoki bitimlar tuzish talab qilinmaydi.
Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimning mulk huquqiga ega bo‘lgan taraflari bunday huquqlarni, shu jumladan yer uchastkalarining, boshqa ko‘chmas, shuningdek ko‘char mol-mulkning va nomoddiy aktivlarning ijarasiga bo‘lgan huquqni, ularga egalik qilish, ulardan foydalanish huquqini davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan doirada, boshqa mulkiy huquqlar bilan bir qatorda bir-biriga berishi mumkin”;
“Davlat-xususiy sheriklik obyekti joylashgan va (yoki) davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda nazarda tutilgan faoliyatni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan, davlat sherigi yoki mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tasarrufida bo‘lgan yer uchastkalari yoki ularning bir qismi o‘z tegishliligiga muvofiq davlat sherigi yoki mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan xususiy sherikka davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda ko‘rsatilgan muddatga beriladi.
Yer uchastkasi xususiy sherikka davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim bo‘yicha o‘z majburiyatlarini bajarish uchun auksion o‘tkazmasdan beriladi”;
birinchi qismidagi “qonunga” degan so‘z “davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
ikkinchi qismi “taqdirda” degan so‘zdan keyin “davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga muvofiq” degan so‘zlar bilan to‘ldirilsin;
“Agar davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim tuzilgan sanada amalda bo‘lgan O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligining o‘zgartirilishi to‘g‘ridan to‘g‘ri xususiy sherikning davlat-xususiy sheriklik loyihasi doirasidagi xarajatlari oshishiga yoki uning daromadlari kamayishiga olib kelsa, xususiy sherik, amalga oshirilayotgan loyihadan kelib chiqqan holda, davlat-xususiy sheriklik obyektidan erkin foydalanish uchun to‘lov va (yoki) foydalanganlik uchun to‘lov kompensatsiyalovchi tarzda oshirilishini, shuningdek davlat sherigidan bir martalik kompensatsiya to‘lovini va (yoki) davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga tegishli o‘zgartish va (yoki) qo‘shimchalar kiritilishini, agar bu davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda nazarda tutilgan bo‘lsa, talab qilishga haqli.
Ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan kafolatlarni qo‘llashga doir tartib, shartlar, cheklovlar va istisnolar davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda belgilanadi.
Ushbu modda birinchi qismining qoidalari davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim tuzilganidan keyin soliqlar va yig‘imlar o‘zgartirilishini nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi o‘zgargan taqdirda qo‘llanilmaydi, bundan muayyan bir davlat-xususiy sheriklik loyihasiga (loyihalariga) nisbatan kamsituvchi o‘zgarishlar mustasno”;
“Kreditorlar ishtirokidagi davlat-xususiy sheriklik loyihalari doirasida kreditorlar davlat sherigi yoki xususiy sherik bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri bitimlar tuzishi mumkin bo‘lib, ularda quyidagilar inobatga olinishi kerak:
xususiy sherik (xususiy sherik rahbariyatining) almashtirilishi yoki chetlashtirilishi munosabati bilan kreditorlarning huquqlari va majburiyatlari;
xususiy sherik almashtirilgan yoki chetlashtirilgan hollarda, davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimga muvofiq davlat sherigi tomonidan xususiy sherikka to‘lanishi lozim bo‘lgan to‘lovlarni kreditorlarga to‘lash majburiyati;
davlat-xususiy sheriklik loyihasining amalga oshirilishi haqidagi, taraflarning huquq va majburiyatlari ta’minlanishi to‘g‘risidagi axborotni almashish tartibi”;
ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi qismlari tegishincha uchinchi, to‘rtinchi va beshinchi qismlar deb hisoblansin;
“Xususiy sherik o‘z kreditorlariga ta’minotning har qanday turini yoki shaklini taqdim etishi, shu jumladan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim va ushbu bitimni bajarish uchun tuzilgan bitimlar bo‘yicha o‘z huquqlarini, davlat-xususiy sheriklik loyihasi tarkibiga kiruvchi huquqlarni, aktivlarni, yer uchastkasidan foydalanish huquqlarini, aksiyalar garovini, huquqlar garovini yoki huquqlardan o‘zganing foydasiga voz kechishni, mazkur bitim bo‘yicha o‘ziga tegishli bo‘lgan foydani va summalarni berishi mumkin”;
Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitim doirasida xususiy sherikning va (yoki) kreditorning (kreditorlarning) manfaatlarini himoya qilish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi qo‘llab-quvvatlashning quyidagi turlarini taqdim etishi mumkin:
subsidiyalar, shu jumladan xususiy sherikning davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirishdan oladigan, kafolatlangan eng kam daromadini ta’minlashga yo‘naltiriladigan subsidiyalar;
davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan aktivlar va mol-mulk tarzidagi qo‘yilmalar;
davlat-xususiy sheriklik loyihasini amalga oshirish jarayonida ishlab chiqarilgan yoki yetkazib berilgan tovarlarning (ishlarning, xizmatlarning) muayyan miqdorini yoki bir qismini iste’mol qilganlik yoki ulardan foydalanganlik uchun to‘lovga yo‘naltiriladigan O‘zbekiston Respublikasi budjeti tizimining budjetlar mablag‘lari;
budjet ssudalarini, qarzlarini, grantlarini, kredit liniyalarini va moliyalashtirishning boshqa turlarini berish;
investorlar tomonidan majburiyatlarning bajarilishini ta’minlash maqsadida o‘zaro kelishuvga ko‘ra qo‘shimcha kafolatlar;
Qo‘shimcha kafolatlar berish va (yoki) qo‘llab-quvvatlash O‘zbekiston Respublikasi bilan davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risida bitim tuzish orqali yoki davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
Davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risidagi bitim O‘zbekiston Respublikasi va xususiy sherik o‘rtasida tuziladigan, xususiy sherik va (yoki) kreditorlarga qo‘shimcha kafolatlar hamda qo‘llab-quvvatlash choralari (imtiyozlar va preferensiyalar) berilishini nazarda tutadigan yozma bitimdir.
Davlat-xususiy sheriklik loyihalarini amalga oshirish uchun davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risidagi bitim O‘zbekiston Respublikasi nomidan O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan imzolanadi.
Davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risidagi bitim, agar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorida yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorida boshqacha qoida nazarda tutilmagan bo‘lsa, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ushbu bitimni tasdiqlash to‘g‘risidagi qarori qabul qilingan kundan e’tiboran kuchga kiradi.
O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjetiga bevosita yoki bilvosita ta’sir etadigan qo‘shimcha kafolatlarning va (yoki) qo‘llab-quvvatlashning har qanday turlari davlat-xususiy sheriklik loyihasining konsepsiyasi tasdiqlanguniga qadar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishib olinishi kerak.
Soliq imtiyozlari va preferensiyalari O‘zbekiston Respublikasining Soliq kodeksida nazarda tutilgan tartibda belgilanadi.
Alohida hollarda, davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimlar doirasida jalb etiladigan chet el investitsiyalari ishtirokida amalga oshiriladigan davlat-xususiy sheriklik loyihalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi hududida realizatsiya qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) narxlarining chet el valyutalariga va shartli birliklarga bog‘lanishiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorlari asosida yo‘l qo‘yiladi.
O‘zbekiston Respublikasining rezidenti bo‘lgan xususiy sherik davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda va (yoki) davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risidagi bitimda nazarda tutilgan maqsadlarda xorijda bank hisobvaraqlarini ochishga haqli”;
“Davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimda to‘lovlarni amalga oshirish shartlari, shu jumladan mehnatga haq to‘lash, erkin foydalanish uchun to‘lov, foydalanganlik uchun to‘lov, xususiy sherikning davlat sherigiga to‘lovi va (yoki) boshqa to‘lovlar, xususan davlat-xususiy sheriklik loyihasi amalga oshirilishi munosabati bilan daromadlarni (foydani) taqsimlash shartlari nazarda tutilishi mumkin”.
1) O‘zbekiston Respublikasining 1995-yil 30-avgustda qabul qilingan “Konsessiyalar to‘g‘risida”gi 110-I-sonli Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1995-yil, № 9, 185-modda);
2) O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining 1995-yil 30-avgustda qabul qilingan “Konsessiyalar to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunini amalga kiritish haqida”gi 111-I-sonli Qarori (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1995-yil, № 9, 186-modda);
3) O‘zbekiston Respublikasining 2008-yil 31-dekabrda qabul qilingan “Soliq to‘g‘risidagi qonun hujjatlari takomillashtirilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasining ayrim qonunlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi O‘RQ-197-sonli Qonunining (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2008-yil, № 12, 640-modda) 11-moddasi;
4) O‘zbekiston Respublikasining 2017-yil 14-sentabrda qabul qilingan “O‘zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ayrim qonun hujjatlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risida”gi O‘RQ-446-sonli Qonunining (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2017-yil, № 9, 510-modda) 23-moddasi.
4-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ushbu Qonunning ijrosini, ijrochilarga yetkazilishini hamda mohiyati va ahamiyati aholi orasida tushuntirilishini ta’minlasin.
davlat boshqaruvi organlari ushbu Qonunga zid bo‘lgan o‘z normativ-huquqiy hujjatlarini qayta ko‘rib chiqishlari va bekor qilishlarini ta’minlasin.