Maqsadli ko‘rsatkichlar | O‘lchov birligi | Indikatorlar | ||||||||
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2027 | 2030 | |||
1. | Ilm-fanga ajratilgan mablag‘larning yalpi ichki mahsulotga nisbatan ulushi | Foiz | 0,2 | 0,5 | 0,8 | 1,0 | 1,1 | 1,2 | 1,6 | 2 |
2. | Ilm-fanni umumiy moliyalashtirish hajmida ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlariga xususiy sektor tomonidan ajratilgan mablag‘lar ulushi | Foiz | 8 | 12 | 15 | 17 | 18 | 20 | 25 | 30 |
3. | “Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda chop etilgan umumiy maqolalar sonida O‘zbekistonning ulushi | Foiz | 0,008 | 0,017 | 0,025 | 0,036 | 0,042 | 0,05 | 0,1 | 0,2 |
4. | “Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda o‘zbekistonlik olimlar tomonidan chop etilgan bitta maqolaga nisbatan xorijiy havolalar soni | Dona | 0,5 | 0,7 | 1 | 1,2 | 1,3 | 1,5 | 2,5 | 3 |
5. | “Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda har 100 nafar o‘zbekistonlik olimlar tomonidan chop etilgan maqolalar soni | Dona | - | 3 | 4 | 4 | 5 | 6 | 8 | 10 |
6. | Tadqiqotchilarning o‘rtacha yoshi | Yosh | 51 | 49 | 47 | 46 | 46 | 45 | 43 | 39 |
7. | Tadqiqotchilarning umumiy sonida 39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning ulushi | Foiz | 46,2 | 47 | 48 | 49 | 50 | 52 | 56 | 61 |
8. | 39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning umumiy sonida yuqori malakali ilmiy xodimlarning (fan nomzodi, falsafa doktori, fan doktori) ulushi | Foiz | 11 | 13 | 15 | 17 | 19 | 20 | 25 | 30 |
9. | Xorijiy ilmiy tashkilot va universitetlarga ilmiy stajirovkaga yuborilgan tadqiqotchilarning umumiy sonida 39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning ulushi | Foiz | 30 | 35 | 40 | 44 | 47 | 50 | 60 | 70 |
10. | Ilmiy-tadqiqotlar va ishlanmalar sohasida sotilgan mahsulotlarning (tovarlar, ishlar va xizmatlar) umumiy hajmida innovatsion mahsulotlar (tovarlar, ishlar va xizmatlar)ning ulushi | Foiz | 1,1 | 3 | 5 | 7 | 9 | 10 | 15 | 20 |
11. | Ixtirochilik faolligi koeffitsiyenti (respublikada topshirilgan mahalliy ixtirolarga patentga talabnomalar soni, aholining har 10 ming nafariga nisbatan) | Bir-lik | 0,14 | 0,35 | 0,5 | 0,7 | 1,0 | 1,2 | 1,5 | 2 |
12. | Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalarni amalga oshiruvchi tashkilotlarda mavjud mashina va uskunalarning umumiy qiymatida foydalanish davri 5 yilgacha bo‘lgan mashina va uskunalar qiymatining ulushi | Foiz | 12 | 15 | 20 | 24 | 27 | 30 | 40 | 50 |
13. | Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalar sohasidagi texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning umumiy hajmida tashkilotning o‘z kuchi bilan bajarilgan texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning ulushi | Foiz | 7 | 11 | 15 | 17 | 21 | 25 | 35 | 65 |
14. | Texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning umumiy hajmida mashina, asbob-uskuna va dasturiy vositalar sotib olish xarajatlarining ulushi | Foiz | 54 | 52 | 50 | 48 | 45 | 40 | 30 | 15 |
15. | Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalar sohasi�agi innovatsion mahsulotlar (tovarlar, ishlar va xizmatlar) hajmida innovatsion tovar, ishlar va xizmatlarning yangi sotuv bozorlari ulushi | Foiz | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 12 | 15 |
Chora-tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Ijro muddati | Moliyalashtirish manbasi | Mas’ul ijrochilar | |
---|---|---|---|---|---|
I. Ilm-fan sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish | |||||
1. | Ilm-fanga loyihaviy boshqaruv tizimini joriy qilish. | 1. Ilm-fan yo‘nalishlari bo‘yicha tematik loyihalar portfelini shakllantirish. 2. Vakolatli organ veb-sahifasida muntazam e’lonlarni berib borish. 3. Loyihalarni texnik va ilmiy ekspertizadan o‘tkazish. 4. Moliyalashtirishga tavsiya etish. | Belgilangan muddatlarda | Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
2. | Davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik birlashmalari huzuridagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy yo‘nalishlarini jahonda ilm-fanning rivojlanish tendensiyalari talablari, iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda to‘liq inventarizatsiyadan o‘tkazish. | 1. Davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik birlashmalari huzuridagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ro‘yxatini tuzish. 2. Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida tadqiqotlar amalga oshirilayotgan ilmiy yo‘nalishlarni xatlovdan o‘tkazish. 3. Tadqiqotlar amalga oshirilayotgan ilmiy yo‘nalishlarni jahonda ilm-fanning rivojlanish tendensiyalari talablari, iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning ehtiyojlari asosida qiyosiy tahlil qilish. 4. Ilmiy yo‘nalishlarni modernizatsiya qilish va ushbu yo‘nalishlarda ilmiy-tadqiqot ishlarini tashkil etish chora-tadbirlarini belgilash. | 2020-yil noyabr
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
3. | Mahalliy ilmiy salohiyatningdavlat ilmiy-texnik ekspertizasini va ilm-fanni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini mustaqil ilm-fan auditini o‘tkazish. | 1. Ilm-fan auditi uchun texnik vazifa va talabnomani shakllantirish.
| 2020 — 2022-yillar noyabr
sentyabr | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, ilmiy tashkilotlar |
4. | Ilmiy tashkilotlarning milliy reyting tizimini shakllantirish. | 1. Ilmiy tashkilotlar reytingini hisoblash metodikasini tasdiqlash. 2. Ilmiy tashkilotlar reytingini tuzish va e’lon qilish. | 2020-yil noyabr
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
5. | Ilmiy sohalarning texnologik imkoniyatlarini baholab boruvchi forsayt tadbirlarini o‘tkazish. | 1. Ilm-fan va ilmiy faoliyat auditi natijasi asosida forsayt uchun texnik vazifa va talabnomani shakllantirish. 2. Forsayt o‘tkazuvchilardan taklif olish va tanlash.
| 2020-yil noyabr
iyun | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
6. | Ilmiy tashkilotlarning boshqaruv tizimini isloh qilish. | 1. Ilmiy tashkilotlar direktorligiga iqtisodiy bilimga ega bo‘lgan yosh mutaxassisni tayinlash hamda bosh ilmiy maslahatchi lavozimini kiritish. 2. Yangi rahbarlarni tayinlash va ularni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida o‘qitish.
| 2020-yil dekabr
muntazam Har yili bir marta | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
7. | Fan yo‘nalishlari bo‘yicha nodavlat notijorat tashkilotlar sifatida Fan jamiyatlarini tashkil qilish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 1. Yetakchi fan yo‘nalishlari va ilmiy maktablarni tahlil qilish va ro‘yxatini shakllantirish. 2. Fan jamiyatlarini ro‘yxatdan o‘tkazish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish. 3. Yillik hisobotlarini eshitish. | 2020-yil dekabr
| Ijrochi tashkilotlar mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Adliya vazirligi |
8. | Ilm-fan sohalaridagi ustuvor yo‘nalishlarni tanlab olish va fan sohalarini tizimli bosqichma-bosqich isloh qilish. | 1. Matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarida ilm-fanni rivojlantirish yuzasidan belgilangan vazifalar ijrosini tahlil qilish. 2. Tahlillar natijasiga ko‘ra ushbu yo‘nalishlarni rivojlantirishning qo‘shimcha chora-tadbirlarini ishlab chiqish. | 2020-yil noyabr
reja asosida | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
9. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash va oliy ta’limdan keyingi ta’lim sohasida davlat boshqaruvi tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori loyihasini tayyorlash va loyihada shu jumladan quyidagilarni nazarda tutish: vakolatli davlat organida falsafa doktori (PhD) yoki fan doktori (DSc) ilmiy darajalari to‘g‘risidagi hujjatlarni tan olish va nostrifikatsiya qilish (ekvivalentligini qayd etish) talab etilmaydigan holatlarni belgilash; Oliy attestatsiya komissiyasining amaldagi vazifa va funksiyalarini qayta ko‘rib chiqib, uning faoliyatida samaradorlik, ochiqlik va shaff�flikni yanada oshirish, xodimlar mehnatiga haq to‘lash tizimini yaxshilash. | 1. Ishchi guruhi tuzish. 2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish. 3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, Moliya vazirligi |
II. Ilm-fan va ilmiy faoliyatni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish hamda moliyalashtirish manbalarini diversifikatsiyalash | |||||
10. | Ilm-fan sohasiga davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘larni bosqichma-bosqich 2030-yilga yalpi ichki mahsulotning 2 foiz miqdorigacha, shu jumladan 2022-yilgacha yalpi ichki mahsulotning 0,8 foiz miqdorigacha oshirish. | Ilm-fan sohasi va ilmiy-tadqiqot ishlarini 2021 — 2023-yillarda moliyalashtirish hajmini kengaytirish va moliyalashtirish manbalarinidiversifikatsiyalashning maqsadli parametrlarini amalga oshirish. | 2021 — 2023-yillar | Ilm-fan sohasiga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
11. | Ilmiy loyihalarni xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari bilan teng sheriklikda moliyalashtirish ko‘lamini kengaytirish. | 1. Xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari bilan davlat buyurtmasi doirasida korxonalar muammolarini yechimiga qaratilgan tematik loyihalar tanlovlarini tashkil qilish. 2. Tanlov natijalariga ko‘ra teng sheriklikda moliyalashtirishni amalga oshirish. | 2020 — 2022-yillar | Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar, xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
12. | Ilm-fan va ilmiy faoliyatga xorijiy davlatlar donor tashkilotlarning grantlari, texnik ko‘mak va boshqa tashqi beg‘araz ko‘mak mablag‘larini jalb qilish. | 1. Loyiha pasportlarini ishlab chiqish.
4. Xalqaro ilmiy fondlarni O‘zbekistonda akkreditatsiyadan o‘tkazish. | 2020-yil noyabr
| - | Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Fanlar akademiyasi |
13. | Innovatsion ishlanmalar va startap loyihalarni moliyalashtirish maqsadida xorijiy yet�kchi investitsion kompaniyalar bilan venchur fondlarini tashkil qilish. | 1. Innovatsion ishlanmalar va startap loyihalarni moliyalashtirishga xorijiy yetakchi investitsion kompaniyalarni jalb qilish va hamkorlikda venchur fondlarini tashkil qilish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish. 2. Chora-tadbirlar rejasida belgilangan vazifalar bajarilishi yakunlari bo‘yicha venchur fondlarini tashkil qilish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish. 3. Venchur fondi yordamida ilmiy ishlanmalarni tijoratlashtirishni amalga oshirish. | 2020-yil noyabr
may
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Fanlar akademiyasi |
14. | Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni mahalliy budjet mablag‘lari hisobidan moliyalashtirish. | 1. Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni ishlab chiqish.
| 2020-yil noyabr Belgilangan muddatlarda | Mahalliy budjet mablag‘lari | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Innovatsion rivojlanish vazirligi |
15. | Ilg‘or xorijiy tajriba va milliy amaliyotni o‘rganish natijalari asosida quyidagilar tasdiqlanishini nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish: Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan bajariladigan davlat ilmiy-texnikaviy dasturlari doirasida loyihalarni amalga oshirishni rejalashtirish, moliyalashtirish va xarajatlarni hisobga olish tartibi to‘g‘risidagi nizom; Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarini bazaviy moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi nizom. | 1. Ishchi guruhi tuzish. 2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish. 3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil dekabr | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar | |
III. Yuqori malakali ilmiy va muhandis kadrlar tayyorlash hamda ularni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish | |||||
16. | Ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlarni maqsadli tayyorlash mexanizmini joriy etish. | 1. Fan doktorlarini tayyorlash doirasida ustuvor ilmiy yo‘nalishlarni belgilash, mazkur yo‘nalishlarda ilmiy kadrlarga bo‘lgan ehtiyoj hamda ularni tayyorlashda oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarning salohiyatini o‘rganish. 2. O‘rganish natijalariga ko‘ra ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlarni maqsadli tayyorlashga o‘tish. | 2020-yil dekabr
yanvar | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
17. | Olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish tizimini joriy etish, ilmiy xodimlarning maqomini oshirishni nazarda tutuvchi ijtimoiy paket ishlab chiqish. | 1. Olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish. 2. Xorijiy tajribalar asosida olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish tizimini joriy etish, ilmiy xodimlarning maqomini oshirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. 3. Ilm-fanni rivojlantirishda mahalliy, xorijiy ilmiy va muhandis kadrlar ishtirokini ta’minlash. | 2020-yil dekabr 2021-yil fevral
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
18. | Davlat ilmiy tashkilotlarida yuqori malakali yangi ilmiy kadrlar tayyorlash amaliyotini joriy qilish. | 1. Dotsent va professor unvonini olishda doktoranturadan keyingi orttirilgan tajriba mavjudligiga oid quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini tayyorlash: kadrlar bilan ishlashning strategik boshqaruvini joriy etish; lavozimlarning yangi jadvalini tuzish; raqobatbardosh ish haqi to‘lanishini ta’minlash. 2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2021-yil mart
aprel | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
19. | Mutaxassislarni qayta tayyorlash va doimiy ravishda malakasini oshirish. | 1. Ingliz tilini o‘rganayotgan olimlar uchun turli o‘quv kurslarini tashkil qilish. 2. Oliy ta’lim muassasalari va dunyoning yetakchi universitetlari o‘rtasida o‘qituvchilar va talabalar bo‘yicha dasturlarni amalga oshirish. 4. Tadqiqotchilar va olimlar uchun professional treninglar tashkil etish. | 2020 — 2022-yillar | Ijrochilar mablag‘lari | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, “El-yurt umidi” jamg‘armasi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
20. | Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (tayanch doktorantura va doktorantura) institutini takomillashtirish va jahon andozalariga moslashtirish. | 1. Yetakchi ilmiy tashkilotlar va universitetlarga mustaqil ilmiy darajalar berish vakolatlarini kengaytirib borish. 2. Dis�ertatsiya himoyasi va attestatsiya o‘tkazish amaliyotini ilg‘or xorijiy tajribalar asosida tubdan isloh qilish. | 2021-yil yanvar 2021-yil iyun | - | Oliy attestatsiya komissiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
21. | Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (doktorantura) institutiga kvotalar ajratish va uni monitoring qilish tizimini takomillashtirish. | Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (doktorantura) institutiga kvotalar ajratish va uni monitoring qilish tizimini to‘laligicha vakolatli davlat organiga yuklatish va raqamlashtirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2021-yil yanvar | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
22. | Grant loyihalari doirasida “falsafa doktori (PhD) va fan doktori (DSc)” tayyorlashga buyurtma berish va uni moliyalashtirish. | 1. Ilmiy-tadqiqot ishlariga davlat buyurtmasi asosida moliyalashtirilayotgan grant loyihalari doirasida qisqa va uzoq muddatli ilmiy stajirovkalarga yuborish, xalqaro ilmiy anjumanlarda ishtirokini ta’minlash. 2. Grant loyihalari doirasida falsafa doktori (PhD) va fan doktorlari (DSc)ni tayyorlashga buyurtmalarni shakllantirish va moliyalashtirish. | 2020 — 2022-yillar
yanvar, belgilangan muddatlarda | Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, “El-yurt umidi” jamg‘armasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
23. | Ilmiy tashkilotlar salohiyati va moddiy-texnika bazasidan foydalangan holda yuqori malakali ilmiy darajali kadrlarni tayyorlashda ishtirok etish. | 1. Ilmiy tashkilotlar olimlarini ta’lim jarayonlariga jalb etish va rag‘batlantirishning huquqiy mexanizmlarini yanada takomillashtirish. 2. Tegishli yo‘nalishdagi bakalavr va magistrlarning dars jarayonidagi laboratoriya amaliyotini tashkil etish uchun oliy ta’lim muassasalari bilan kelishuv imzolash. | 2020-yil dekabr | - | Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, tizimida ilmiy tashkilotlar bo‘lgan vazirlik, idora va tarmoq tashkilotlari |
24. | 4ta ustuvor yo‘nalishlar — matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarini ustuvor rivojlantirish. | 1. Matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarini ustuvor rivojlantirishga qaratilgan ilmiy loyihalarni tanlovlar asosida shakllantirish. 2. Tanlovlar natijalariga ko‘ra ilmiy loyihalarni amalga oshirish. | 2020-yil dekabr
| Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar |
25. | Noyob qo‘lyozma, toshbosma kitoblar va tarixiy hujjatlarni o‘rganish, tahlil qilish hamda natijalarini tegishli sohalarda keng foydalanish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | Qaror loyihasida, shu jumladan quyidagilar nazarda tutiladi: mamlakatimizdagi turli ilmiy va ta’lim muassasalarida, muzey hamda fondlarda saqlanayotgan noyob qo‘lyozma va toshbosma asarlarni tizimli o‘qib-o‘rganish, ularni tahlil qilish va ilmiy muomalaga kiritish. yosh tadqiqotchilarni jalb etish, ularni kasbiy malakasini oshirish, manba�unos va matnshunos kadrlar tayyorlash. Fanlar akademiyasining Abu Rayhon Beruniy nomidagi Sharqshunoslik institutining faoliyatini tubdan takomillashtirish. | 2020-yil dekabr | Davlat budjeti, Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari va boshqa manbalar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Madaniyat vazirligi, Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
IV. Ilm-fanni rivojlantirishning zamonaviy infratuzilmasini yaratish | |||||
26. | Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarini zamonaviy asbob-uskunalar bilan jihozlash hamda butlovchi qismlar bilan ta’minlash. | 1. Davlat buyurtmasi asosida tasdiqlangan ilmiy loyihalarga ajratilgan mablag‘larning kamida 40 foizini moddiy-texnika bazaga yo‘naltirish. 2. Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan iborat laboratoriyalar tashkil etish. | 2020 — 2022-yillar | Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
27. | Mavjud ilmiy faoliyat infratuzilmalari (ilmiy markazlar, ilmiy-tadqiqot institutlari va oliy o‘quv yurtlari) doirasida milliy ilmiy laboratoriyalar tarmog‘iniyaratish. | 1. Ilmiy va texnologik taraqqiyotning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha dastur va loyihalarning amalga oshirilishini ta’minlash. 2. Global bozorda raqobatbardosh ilmiy mahsulotlar va tijoriy texnologiyalarni ishlab chiqish. 3. Xalqaro ilmiy-texnologik hamkorlikda ishtirok etish hamda hamkorlikda ilmiy loyihalarni amalga oshirish asosida ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlar tayyorlash. | 2021-yil mart 2022-yil noyabr
| Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari, xalqaro grantlar | Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
28. | Ilmiy rivojlanishning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha jamoaviy foydalaniladigan ilmiy laboratoriyalar hamda GLP va GMP jahon standartlariga mos uskunalar bilan jihozlangan zamonaviy laboratoriya majmualarini bosqichma-bosqich tashkil etish. | 1. Ilmiy tashkilotlar talab va ehtiyojlari muhokamasiga bag‘ishlangan forsayt tadbirlarini tashkil qilish. 2. Yo‘nalishlar bo‘yicha takliflar tayyorlash va laboratoriyalar mas’ullarini belgilash. 3. Laboratoriyalarda bajariladigan loyihalar portfelini shakllantirish. 4. Davlat xaridlari orqali jihozlar sotib olishga texnik shartlarni shakllantirish. 5. Asbob-uskuna sotib olish uchun investitsiyalar jalb qilish, laboratoriyalar faoliyatini yo‘lga qo‘yish va uni natijadorligini ta’minlash. | 2020-yil dekabr
| Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar, xalqaro grantlar, ijrochilar mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, tizimida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari mavjud bo‘lgan vazirlik va idoralar |
29. | Nodavlat loyiha va konstruktorlik tashkilotlarini rivojlantirish hamda investitsiya dasturlari doirasida qo‘llab-quvvatlash. | 1. Takliflar ishlab chiqish va yo‘nalishlarni belgilash.
| 2020-yil noyabr
| - | Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Adliya vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
30. | Innovatsion faoliyat subyektlariga xizmat ko‘rsatuvchi yangi infratuzilmalarni tashkil etish va ularning samaradorligini oshirish. | 1. Startap akseleratorlar faoliyatini kengaytirish.
| 2020-yil noyabr
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar |
31. | Vodorod energetikasi texnologiyalari ilmiy-amaliy innovatsion markazini tashkil etish. | 1. Markazni tashkil qilish bo‘yicha Hukumat qarori loyiha�ini ishlab chiqish. 2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish. 3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil noyabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Moliya vazirligi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
32. | 2020 — 2024-yillarda mamlakatda biotexnologiyalarni rivojlantirish. | 1. Respublikada biotexnologiyalarni rivojlantirish maqsadida mavjud qonun hujjatlarini inventarizatsiyadan o‘tkazish. 2. Biotexnologiyalarni rivojlantirish yuzasidan amalga oshiriladigan chora-tadbirlar to‘g‘risida belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | 2020-yil noyabr
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
33. | Startap faoliyat to‘g‘risidagi qonunchilikni rivojlantirish. | 1. Startaplar faoliyati uchun zarur shart-sharoitlar yaratish va startap loyihalarni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish. 2. Ilg‘or xorijiy tajriba asosida startap faoliyat to‘g‘risidagi qonunchilikni yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil noyabr
| - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Savdo-sanoat palatasi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar |
34. | 2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasini tasdiqlash. | 1. 2019 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasida belgilangan vazifalarning bajarilishini tahlil qilish asosida kelgusi yillarda amalga oshiriladigan ustuvor vazifalarni aniqlash. 2. 2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasi loyihasini ishlab chiqish uchun forsayt tadbirlarini o‘tkazish. 3. 2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasi loyihasini ishlab chiqish. 4. Strategiyani belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil dekabr
avgust 2021-yil sentyabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Moliya vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
35. | Sun’iy intellektni bosqichma-bosqich rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish. | 1. Mamlakatning intellektual va texnologik salohiyatini oshirish bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish. 2. Xorijiy tajribalar asosida sun’iy intellektni bosqichma-bosqich rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish. 3. Strategiya loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2020-yil noyabr
dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, vazirlik va idoralar |
36. | Ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash. | 1. Ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. 2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2021-yil oktyabr 2021-yil dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar |
37. | Ilm-fanni 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasida belgilangan vazifalarni bajarish, tegishli ko‘rsatkichlarga erishish, shuningdek chet eldagi ilmiy yutuqlarni O‘zbekiston sharoitida qo‘llash maqsadida ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish. | 1. Ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish uchun ishchi guruh tuzish. 2. Ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish va tasdiqlash.
| 2020-yil noyabr 2020-yil dekabr
yanvar | Ijrochilar mablag‘lari | Tashqi ishlar vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Davlat xavfsizlik xizmati |
V. Ilm-fan taraqqiyotiga ko‘maklashadigan zamonaviy axborot muhitini shakllantirish | |||||
38. | Mamlakatning ilmiy salohiyatiga oid barcha ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan Milliy ilmiy portalni yaratish. | 1. Mamlakatning ilmiy salohiyatiga oid barcha ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan Milliy ilmiy portalni yaratish. 2. Ilmiy-tadqiqot loyihalarini moliyalashtirish uchun murojaatlarni avtomatik t?rzda topshirish va ro‘yxatdan o‘tkazish tizimini joriy qilish. | 2021-yil mart
iyun | Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
39. | Mamlakatning ilmiy-texnik salohiyatini baholash. | 1. Ilm-fan sohasi holati va uni yanada rivojlantirish tendensiyalarini tahlil qilish, mahalliy ilmiy-texnik salohiyatning “kuchli” va “zaif” tomonlarini aniqlash va tahlil qilish. 2. Ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarining ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishga ta’sir qiluvchi mexanizmlarini o‘rganish. 3. Tahlillar va o‘rganish natijalari asosida ilmiy-tadqiqot dasturlarining samaradorligi va natijadorligini baholash. | 2020-yil dekabr
may
iyul | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
40. | Ilmiy va ilmiy-texnikaviy rivojlanishni prognozlash. | 1. Mamlakatimizda va xorijda ilmiy tadqiqotlar natijalariga bo‘lgan talabni aniqlash. 2. Ilmiy-texnikaviy rivojlanishning milliy ustuvor yo‘nalishlarini belgilash. 3. Mamlakatimiz ilm-fanini va uning sanoat bilan o‘zaro hamkorliginirivojlantirish mexanizmlarini ishlab chiqish. | 2020-yil noyabr
2021-yil fevral | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
41. | Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalarida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy salohiyatini oshirish choralarini ko‘rish. | 1. Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalariga kiritish uchun salohiyati yuqori bo‘lgan ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari ilmiy jurnallarini aniqlash va ularni mazkur bazalarga kiritish bo‘yicha tashkiliy ishlarni amalga oshirish. 2. Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalarida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy xodimlari va professor-o‘qituvchilar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni xatlovdan o‘tkazish, ro‘yxatdan o‘tmagan respublika ilmiy tashkilotlari va oliy ta’lim muassasalari haqida ma’lumotlar kiritish. 3. Olimlar tomonidan chop etiladigan maqolalarning sohalarga taqsimlanishidan kelib chiqqan holda ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari ilmiy jurnallarini nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalariga kiritish uchun maqsadli yo‘naltirish. | 2020 — 2022-yillar | - | Oliy ta’lim vazirligi, Fanlar akademiyasi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari |
42. | Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tibbiyot yo‘nalishidagi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlar, ixtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy markazlardagi fan nomzodi, falsafa doktori (PhD) va fan doktori (DSc) ilmiy darajalariga hamda dotsent, professor, akademik ilmiy unvonlariga ega bo‘lgan barcha xodimlar tomonidan bir yilda kamida bitta “Web of Science” va “Scopus” ma’lumotlar bazasiga kiritilgan xalqaro ilmiy jurnallarda maqolalar chop etilishini ta’minlash. | Tegishli chora-tadbirlarni amalga oshirish. | 2020 — 2022-yillar | - | Sog‘liqni saqlash vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Fanlar akademiyasi |
43. | Ilmiy tashkilotlarni tadqiqotlarni olib borish, ma’lumotlarni tahlil qilish hamda raqamli modellashtirish uchun maxsus elektron dasturlar bilan ta’minlash. | 1. Zarur dasturiy ta’minotlarro‘yxatini va elektron dasturlar kompleksini shakllantirish. 2. Tarmoq tashkilotlari va korxonalarning maxsus jamg‘arma mablag‘lari hisobidan shakllantirilgan ro‘yxat asosida dasturiy mahsulotlar xaridini moliyalashtirish. 3. Xarid qilingan va institutlarga o‘rnatilgan elektron dasturlarni doimiy ravishda dolzarbligini ta’minlash choralarini ko‘rish — tegishli litsenziya va ruxsatnomalarni yangilab borish. | 2020-yil noyabrdan boshlab | Ilmiy tashkilotlar mablag‘lari | Ilmiy tashkilotlar, vazirlik va idoralar, tarmoq korxonalari |
44. | Tarmoq korxonalarida mavjud texnik-texnologik muammolar yechimiga tegishli ilmiy tashkilotlarni keng jalb qilib borish bilan aloqalarni jadallashtirish. | 1. Tarmoq korxonalaridagi innovatsion bo‘limlar faoliyatini takomillashtirish. 2. Ilmiy tashkilotlar bilan ishlarni tashkil etish, korxonada ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini yo‘lga qo‘yish, mav�ud muammolarni aniqlash va ular yechimiga ilmiy tashkilotlarni jalb qilish, erishilgan ilmiy-tadqiqot natijalarini joriy etish kabi vazifalarni o‘z ichiga olgan bo‘lim nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2020-yil noyabr | - | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar, ilmiy tashkilotlar |
T/r | Xarajatlar moddalarining nomi | Valyuta turi | Moliyalashtirish manbasi | Jami* | Shu jumladan yillar bo‘yicha: | ||
2021-yil | 2022-yil | 2023-yil | |||||
Jami xarajatlar | mln so‘m | 8 715 309,1 | 1 592 137,1 | 2 508 927,6 | 4 614 244,4 | ||
ming AQSh dollari | 284 515,4 | 30 283,1 | 102 542,3 | 151 690 | |||
shu juml�dan: | |||||||
I. | 2018 — 2021-yillarda ilmiy tashkilotlarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash dasturini amalga oshirish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 116 019,4 | 323 52,1 | 29 905,3 | - | |
ming AQSh dollari | 32 270,8 | 8 713,1 | 7 422,3 | - | |||
1.1. | Ilmiy tashkilotlarning bino va inshootlarini rekonstruksiya qilish va kapital ta’mirlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 116 019,4 | 32 352,1 | 29 905,3 | - |
1.2. | Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalar bilan jihozlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar** | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 30 375,3 | 8 201,3 | 6 986,3 | - |
1.3. | Zarur butlovchi qismlar, sarflanuvchi materiallar va reaktivlar bilan ta’minlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar** | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 1 895,5 | 511,8 | 436 | - |
II. | 2022 — 2025-yillarda ilmiy tashkilotlarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash dasturining II-bosqichini amalga oshirish asosida ilmiy-innovatsion faoliyat infratuzilmasini rivojlantirishga ajratiladigan mablag‘lar*** | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 250 000 | - | - | 250 000 |
ming AQSh dollari | Davlat budjeti mablag‘lari | 50 000 | - | - | 50 000 | ||
III. | Muntazam ravishda e’lon qilib boriladigan tematik ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 711 502,4 | 184 621,2 | 227 239,5 | 299 641,7 | |
3.1. | Tematikamaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 439 265,8 | 120 000 | 138 578,3 | 180 687,5 |
3.2. | Tematik innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 272 236,6 | 64 621,2 | 88 661,2 | 118 954,2 |
IV. | Maqsadli ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 776 115,4 | 113 295,1 | 274 688,2 | 388 132,1 | |
4.1. | Maqsadli amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 330 000 | 30 000 | 120 000 | 180 000 |
4.2. | Maqsadli innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 220 000 | 20 000 | 80 000 | 120 000 |
4.3. | Maqsadli fundamental loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 226 115,4 | 63 295,1 | 74 688,2 | 88 132,1 |
V. | Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 364 000 | 28 000 | 112 000 | 224 000 | |
5.1. | Hududiy amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Mahalliy budjet mablag‘lari | 208 000 | 16 000 | 64 000 | 128 000 |
5.2. | Hududiy innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Mahalliy budjet mablag‘lari | 156 000 | 12 000 | 48 000 | 96 000 |
VI. | Ilmiy tadqiqotlarning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha tashabbuskor ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 644 524,7 | 133 612,9 | 234 363,2 | 276 548,6 | |
6.1. | Amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 557 782,9 | 109 331,8 | 205 711,5 | 242 739,6 |
6.2. | Innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 86 741,8 | 24 281,1 | 28 651,7 | 33 809 |
VII. | Ustuvor tajriba-konstruktorlik va “startap” loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 294 000 | 42 000 | 84 000 | 168 000 | |
7.1. | Tajriba-konstruktorlik loyihalariga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 14 000 | 2 000 | 4 000 | 8 000 |
7.2. | “Startap” loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 280 000 | 40 000 | 80 000 | 160 000 |
VIII. | Ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanlik” dasturini amalga oshirish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 37 051,7 | 5 293,1 | 10 586,2 | 21 172,4 | |
8.1. | Ilmiy kadrlarningxizmat safarlari xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 3 941 | 563 | 1 126 | 2 252 |
8.2. | Ilmiy kadrlarningilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalaridaginoyob ilmiy obyektlar, ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlari, ilmiy laboratoriyalar va tajriba-konstruktorlik byurolari moddiy-texnika bazasidan foydalanish xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 8 912,4 | 1 273,2 | 2 546,4 | 5 092,8 |
8.3. | Ilmiy kadrlarning ilmiy maslahatchilari mehnatiga to‘lanadigan ish haqi to‘lovlari uchun ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 24 198,3 | 3 456,9 | 6 913,8 | 13 827,6 |
IX. | Tayanch doktorantura, doktorantura va stajor-tadqiqotchilik instituti orqali ilmiy darajali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 139 498,6 | 23 423,7 | 52 133,1 | 63 941,9 | |
ming AQSh dollari | 960 | - | 320 | 640 | |||
9.1. | Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan tayanch doktorantura va doktoranturada ilmiy darajali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 83 678,8 | 23 423,7 | 27 640 | 32 615,2 |
9.2. | Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan tayanch doktorantura va doktoranturada ilmiy darajali kadrlar tayyorlash kvotasini magistratura qabul kvotasining kamida 30 foizigacha oshirish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 31 453,5 | - | 12 581,4 | 18 872,1 |
9.3. | Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan stajor-tadqiqotchilik institutiga ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 7 782,3 | - | 3 619,7 | 4 162,6 |
9.4. | Xo‘jalik birlashmalarining buyurtmasiga asosan hamda ularning mablag‘lari hisobiga tayanch doktorantura va doktoranturada to‘lov-kontrakt asosida yuqori malakali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik birlashmalari mablag‘lari | 16 584 | - | 8 292 | 8 292 |
9.5. | Yetakchi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarda tayanch doktorantura va doktoranturaga xorijiy fuqarolarning ta’lim olishini tashkil etish hisobiga jalb etiladigan mablag‘larning prognoz ko‘rsatki�lari | ming AQSh dollari | Xorijiy fuqarolar mablag‘lari | 960 | 100 | 320 | 640 |
X. | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi ehtiyojlari uchun ajratiladigan mablag‘lar | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 331 000 | 100 000 | 110 000 | 121 000 |
XI. | Xalqaro ilmiy hamkorlikni rivojlantirish va qo‘shma fundamental, amaliy va innovatsion loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 92 654 | 8 030 | 36 208 | 48 416 | |
ming AQSh dollari | 13 660 | 2 410 | 4 550 | 6 700 | |||
11.1. | Qo‘shma ilmiy loyihalarni moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 90 924 | 7 800 | 35 708 | 47 416 |
11.2. | Nufuzli xorijiy jurnallarda maqolalarni chop etish va texnik ko‘mak markazlari — “Rroof reading” xizmatlari xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 330 | 30 | 100 | 200 |
11.3. | Xorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy va ta’lim muassasalariga doktoranturada o‘qitishga yuborish xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari, “El-yurt umidi” jamg‘armasi mablag‘lari | 500 | 50 | 150 | 300 |
11.4. | Xorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy va ta’lim muassasalariga qisqa muddatli stajirovkalarga yuborish xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari, “El-yurt umidi” jamg‘armasi mablag‘lari | 3 560 | 860 | 1 200 | 1 500 |
11.5. | Xalqaro ilmiy-innovatsion tashkilotlarga a’zolik badallari uchun xarajatlarni moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 1 400 | 200 | 400 | 800 |
11.6. | Xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasidan foydalanish xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Davlat budjeti mab?ag‘lari | 1 200 | 300 | 400 | 500 |
11.7. | Olim va mutaxassislarning xalqaro anjumanlarda, o‘quv-trening seminarlarida hamda ilmiy stajirovkalarda ishtirokini maqsadli moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Davlat budjeti mablag‘lari | 900 | 200 | 300 | 400 |
11.8. | Ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalariga xorijiy grantlarni jalb qilishning prognoz ko‘rsatkichlari | ming AQSh dollari | Xalqaro donor tashkilotlar mablag‘lari | 6 000 | 1 000 | 2 000 | 3 000 |
11.9. | Ilmiy tadqiqotlar natijalarini belgilangan tartibda mahalliy va xalqaro miqyosda patentlash va tijoratlashtirish uchun intellektual mulk obyektlarini baholash xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 1 500 | - | 500 | 1 000 |
XII. | Davlat ilmiy ekspertizasini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan: | mln so‘m | 4 286,9 | 1 200 | 1 416 | 1 670,9 | |
ming AQSh dollari | 760 | 160 | 250 | 350 | |||
12.1. | Mahalliy ekspertlar uchun to‘lovlarni amalga oshirishni moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 4 286,9 | 1 200 | 1 416 | 1 670,9 |
12.2. | Xorijiy ekspertlar uchun to‘lovlarni amalga oshirishni moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Davlat budjeti mablag‘lari | 760 | 160 | 250 | 350 |
XIII. | Ilmiy-innovatsion faoliyatga xizmat ko‘rsatuvchi infratuzilmalar va tajriba-konstruktorlik ishlarini moliyalashtirish hajmini bosqichma-bosqich oshirish, shu jumladan: | mln so‘m | 2 617 547,2 | 708909 | 825 584,1 | 1 083 054,1 | |
13.1. | Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida tajriba-konstruktorlik markazlarini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 171 914,6 | 11 642,6 | 17 808 | 142 464 |
13.2. | Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlarini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 15 900 | - | 6 360 | 9 540 |
13.3. | Yetakchi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarda “Ilmiy-innovatsion texnoparklar” va ilm-fan klasterlarini hamda “biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini tashkil qilish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 16 484,2 | 584,2 | 6 360 | 9 540 |
13.4. | Yoshlar akademiyasi va uning hududiy bo‘linmalari faoliyatini, moddiy-texnika bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | 8 200,8 | 1 000 | 3 750,4 | 3 450,4 |
13.5. | Noyob ilmiy obyektlarni saqlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 64 956,2 | 18 182,8 | 21 455,7 | 25 317,7 |
13.6. | Oliy ta’lim muassasalari huzuridagi innovatsiya jamg‘armalari mablag‘lari hisobidan ilmiy va innovatsion loyihalarni (ishlanmalarni) moliyalashtirish | mln so‘m | Oliy ta’lim muassasalari huzuridagi innovatsiya jamg‘armalari mablag‘lari | 17 600 | 4 500 | 5 900 | 7 200 |
13.7. | Davlat tashkilotlarida ilmiy-pedagogik faoliyat bilan shug‘ullanayotgan, ta’lim va ilm-fan sohasida faoliyat olib borayotgan fan nomzodi yoki falsafa doktori (PhD) (yoki unga tenglashtirilgan ilmiy darajalar) ilmiy darajalariga ega xodimlarga 30 foiz, fan doktori yoki fan doktori (DSc) (yoki unga tenglashtirilgan ilmiy darajalar) ilmiy darajasiga ega xodimlarga 60 foiz oylik ish haqiga ustamalarni to‘lab berish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 1041 750 | 300 000 | 345 000 | 396 750 |
13.8. | Ilm-fan va ta’lim-tarbiyani rivojlantirish “Ziyo Forum” maxsus fondi mablag‘lari hisobidan ilm-fan va ta’limga oid tashabbuskor loyihalarni moliyalashtirish | mln so‘m | Ilm-fan va ta’lim-tarbiyani rivojlantirish “Ziyo Forum” maxsus fondi mablag‘lari | 680 000 | 200 000 | 220 000 | 260 000 |
13.9. | Ilmiy-tadqiqot muassasalariga budjetdan tashqari mablag‘larni jalb qilish asosida ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining budjetdan tashqari mablag‘lari | 600 742 | 173 000 | 198 950 | 228 792 |
XIV. | Ustav fondida 50 va undan ortiq foiz davlat ulushi bo‘lgan xo‘jalik jamiyatlaridagi davlat ulushi bo‘yicha hisoblanadigan dividendlarning hamda davlat korxonalarining Davlat budjetiga ajratmalarining prognoz ko‘rsatkichlari, shu jumladan: | mln so‘m | 2 202 357,6 | 172 000 | 451 320 | 1 579 037,6 | |
14.1. | Faoliyat ko‘rsatayotgan tarmoq ilmiy tashkilotlarni saqlash, moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 1160 000 | 40 000 | 160 000 | 960 000 |
14.2. | Yangi tashkil etiladigan tarmoq ilmiy tashkilotlarni saqlash, moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 740 000 | 48 000 | 192 000 | 500 000 |
14.3. | Yangi texnika va texnologiyalarni ishlab chiqish, zarur tajriba-sanoat sinovlarini o‘tkazish, mahsulotlarning tajriba partiyalarni va seriyalab ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yishga tayyorlash chora-tadbirlarini amalga oshirish bilan bog‘liq tadbirlarni moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 85 737,6 | 24 000 | 28 320 | 33 417,6 |
14.4. | Mos yo‘nalishdagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari bilan ilmiy-tadqiqot ishlarini bajarish bo‘yicha tuzilgan shartnomalarda ko‘zda tutilgan tadbirlarni moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 71 448 | 20 000 | 23 600 | 27 848 |
14.5. | Mos yo‘nalishdagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash, ularning eksperimental tadqiqotlar o‘tkazish, ilmiy ishlanmalarni joriy etish, ilmiy-texnik xodimlarni moddiy rag‘batlantirish va malakasini oshirish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 107 172 | 30 000 | 35 400 | 41 772 |
14.6. | Ratsionalizatorlik g‘oyalari mualliflarini moddiy rag‘batlantirish xarajatlarini moliyalashtirish | mln so‘m | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari | 38 000 | 10 000 | 12 000 | 16 000 |
XV. | Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan: | ming AQSh dollari | 100 000 | 16 000 | 35 000 | 49 000 | |
15.1. | Ilmiy va innovatsion faoliyat natijalarini tatbiq etish, shuningdek keyinchalik seriyali ishlab chiqarish uchun innovatsion mahsulotning tajriba-sanoat partiyalarini ishlab chiqarish xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari | 25 000 | 3 000 | 8 000 | 14 000 |
15.2. | Yuqori texnologik tadbirkorlik startap-loyihalarni birgalikda moliyalashtirish orqali amaliy natijalar olishga qaratilgan ilmiy, ilmiy-texnik va innovatsion faoliyatni rag‘batlantirish xarajatlarini moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari | 20 000 | 3 000 | 7 000 | 10 000 |
15.3. | Ta’sischilaridan biri ustav fondga o‘z ulushi sifatida intellektual mulk obyektini yoki tayyor texnologiyani kiritish orqali yangi tuzilayotgan tijorat tashkilotining ustav kapitaliga investitsiya qilish maqsadida loyihalarni moliyalashtirish yoki birgalikda moliyalashtirish xarajatlari | ming AQSh dollari | Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari | 55 000 | 10 000 | 20 000 | 25 000 |
XVI. | Fanlar akademiyasi ilmiy tashkilotlarining ilmiy xodimlari mehnatiga haq to‘lashni to‘g‘ridan to‘g‘ri Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan qoplashga yo‘naltirilgan bazaviy moliyalashtirish mexanizmlarini takomillashtirish | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 192 800 | 40 600 | 60 900 | 91 300 |
16.1. | Fanlar akademiyasining ilmiy tashkilotlarini to‘g‘ridan-to‘g‘ri Davlat budjetidan moliyalashtirish xarajatlari | mln so‘m | Davlat budjeti mablag‘lari | 192800 | 40 600 | 60 900 | 91 300 |
XVII. | Ilm-fan va innovatsiya faoliyatini rivojlantirishga xalqaro kredit tashkilotlarining mablag‘larini imtiyozli shartlarda jalb qilish, shu jumladan: | ming AQSh dollari | Xalqaro kredit tashkilotlarining mablag‘lari | 113 000 | 3 000 | 55 000 | 55 000 |
17.1. | Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kredit mablag‘larini jalb qilish va ilmiy-innovatsion loyihalarni moliyalashtirishga yo‘naltirish | ming AQSh dollari | Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kreditlari | 100 000 | - | 50 000 | 50 000 |
17.2. | Jahon bankining kredit mablag‘lari hisobiga qishloq xo‘jaligi sohasidagi innovatsion loyihalarni moliyalashtirish | ming AQSh dollari | Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kreditlari | 13 000 | 3 000 | 5 000 | 5 000 |
T/r | Chora-tadbirlar nomi | Amalga oshirish shakli va mexanizmi | Ijro muddati | Moliyalashtirish manbasi | Mas’ul ijrochilar |
I. Ilm-fan sohasi va ilmiy-tadqiqot ishlarini moliyalashtirish hajmini kengaytirish vamoliyalashtirish manbalarini diversifikatsiyalashning normativ-huquqiy asoslarini unifikatsiyalash va takomillashtirish chora-tadbirlari | |||||
1. | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari loyihalarini ishlab chiqish, texnologiyalar transferi va tijoratlashtirish faoliyatini moliyalashtirish uchun ilm-fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash. | Fan va texnologiyalar bo‘yicha respublika kengashining bayoni loyihasi. Loyihada ilg‘or xorijiy tajribalar va mahalliy amaliyotni chuqur tahlil qilish natijalari asosida ilm-fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash tartibi nazarda tutiladi. | 2021-yil yanvar | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi |
2. | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida loyihalarni amalga oshirishni rejalashtirish, moliyalashtirish va xarajatlarni hisobga olish tartibini takomillashtirish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi. Loyihada, shu jumladan: ilmiy xodimlar mehnatiga haq to‘lash; ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun sarflanadigan xarajatlar kalkulatsiyasini hisoblash; ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun sarf-xarajatlarni rejalashtirish va klassifikatsiyalash; ilmiy ishlanmalarning tannarxini rejalashtirish; ilmiy loyihalarni amalga oshirishni moliyalashtirish va ajratilgan mablag‘lardan foydalanishni nazorat qilish tartibini belgilash; ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun ajratilgan mablag‘lardan foydalanish hisobini yuritish va nazorat qilish nazarda tutiladi. | 2020-yil dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
3. | Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarini bazaviy moliyalashtirish tartibini belgilash. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi. Loyihada, shu jumladan: Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarning bino va inshootlarini saqlash xarajatlarini moliyalashtirish, ularning ayrim toifadagi xodimlari mehnatiga haq to‘lash tartibini belgilash; bazaviy moliyalashtirish subyektlari ro‘yxatini shakllantirish; bazaviy moliyalashtirish subyektlarini moliyalashtirish tartibi; hisobga olish va hisobdorlik tartibini belgilash nazarda tutiladi. | 2020-yil dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
4. | Ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini shakllantirish, amalga oshirish, moliyalashtirish va monitoring qilish tartibini ishlab chiqish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi. Loyihada, shu jumladan: ilmiy-tadqiqot o‘tkaziladigan tashkilotlar ro‘yxatini shakllantirish; ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini shakllantirish va amalga oshirish; ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini moliyalashtirish va uning monitoringini amalga oshirish tartibi nazarda tutiladi. | 2020-yil dekabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
5. | Yetakchi oliy ta’lim muassasalarida “Ilmiy-innovatsion texnoparklar”, “Ilm-fan klasterlari” hamda “Biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan yetakchi oliy ta’lim muassasalarida “Ilmiy-innovatsion texnoparklar”, “Ilm-fan klasterlari” hamda “Biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi. | 2021-yil may | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
6. | Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlari faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | Idoralararo normativ-huquqiy hujjat loyihasi. Loyihada, shu jumladan: ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlarini tashkil etish; markazlar faoliyatini moliyalashtirish manbalarini belgilash; markazlar faoliyatini monitoring qilish tartibini belgilash nazarda tutiladi. | 2021-yil avgust | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirl�gi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
II. Olim va mutaxassislarning ilmiy ishlanmalari natijalarini amalga oshirilishini rag‘batlantirish, ilm-fan nufuzini oshirish | |||||
7. | Olimlar tomonidan tayyorlangan ilmiy maqolalar matnini yuqori reytingga ega bo‘lgan jurnallar talablariga muvofiq tahrir qilish, yozma ingliz tili matnini yaxshilash, orfografik va grammatik xatoliklarni bartaraf etish, belgilangan texnik talablarga moslashtirish maqsadida “Proofreading Service” xizmati samaradorligini oshirish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan: ilmiy maqolalar ilmiy maqola chop etilishi rejalashtirilayotgan yuqori reytingga ega ilmiy jurnal(lar)ning texnik talablariga mos tarzda rasmiylashtirilgan holda Innovatsion rivojlanish vazirligiga Microsoft Word (.doc yoki .docx) formatida ingliz tilida taqdim etilishini nazarda tutuvchi interfaol xizmatni takomillashtirish; ushbu xizmatdan mamlakatimizda faoliyat yuritayotgan barcha tashkilotlarda mehnat qilayotgan fuqarolari yoki fuqaroligi bo‘lmagan olim va mutaxassislarning bepul foydalanishlarini ta’minlash nazarda tutiladi. | 2021-yil oktyabr | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi |
8. | Davlat ilmiy texnikaviy dasturlari doirasida amalga oshirilayotgan loyihalar natijalarini nufuzli xalqaro (Web of science, Scopusva boshqalar) ilmiy nashrlarda (impakt faktori 1 va undan yuqori bo‘lgan) chop etilgan maqolalar mualliflarini moddiy rag‘batlantirish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilmiy loyihalar natijalarini nufuzli xalqaro (Web of science, Scopusva boshqalar) ilmiy nashrlarda (impakt faktori 1 va undan yuqori bo‘lgan) chop etilgan maqolalar mualliflarini moddiy rag‘batlantirishni nazarda tutuvchi interfaol xizmatni yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi. | 2021-yil 1-yanvardan boshlab | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi |
9. | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida bajariladigan ilmiy loyihalarni amalga oshirishda fan va texnologiyalar sohasida ilg‘or xorijiy ilmiy markazlar va universitetlarning yetakchi olimlari va mutaxassislarini ijrochi sifatida jalb etish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ikki tomonlama kelishuv shartnomalari doirasida hamkorlikni belgilash nazarda tutiladi. | 2021-yil avgust | Ijrochilar mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
III. Hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishda ularning ilmiy-innovatsion salohiyatidan foydalanish tizimini takomillashtirish | |||||
10. | Mahalliy davlat hokimiyati organlari huzuridagi innovatsion ishlanmalar va texnologiyalar transferi markazlari faoliyatini takomillashtirish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan mahalliy davlat hokimiyati organlari huzuridagi innovatsion ishlanmalar va texnologiyalar transferi markazlari tomonidan hududlarda yaratilgan innovatsion ishlanmalar va texnologiyalarnitijoratlashtirish va transfer qilishni faollashtirishning samarador mexanizmini ishlab chiqish nazarda tutiladi. | 2020-yil dekabr | Ijrochilar mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
11. | Hududiy iqtisodiyot tarmoqlaridagi muammolarni ilmiy yechimini ta’minlashga hamda tijoratlashtirishga yo‘naltirilgan yangi mahsulotlar ishlab chiqarishni nazarda tutuvchi tematik ilmiy grantlar buyurtmasi portfelini shakllantirish va ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlar doirasida grant loyihalari tanlovini tashkil etish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan hududlarni innovatsion rivojlantirish bo‘yicha hududiy ilmiy dasturlar ishlab chiqish nazarda tutiladi. | 2021-yil 1-yanvardan boshlab | Mahalliy budjetlar mablag‘lari | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi |
12. | Hududiy ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalari, tarmoq ilmiy tashkilotlar tomonidan amalga oshirilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlari samaradorligini oshirish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan yuqori ilmiy salohiyatga ega bo‘lgan hududlarda ilmiy tashkilotlar bilan birgalikda hududlarni innovatsion rivojlantirishga qaratilgan ularning iqtisodiy salohiyati, geografik joylashuvi va mavjud resurslarini inobatga olgan holda kompleks chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish nazarda tutiladi. | 2021-yil mart | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
13. | Hududlarni innovatsion rivojlantirishda yuqori texnologiyalarni qo‘llashni nazarda tutuvchi ilmiy-innovatsion klaster tizimini shakllantirish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan-innovatsion klaster tizimini shakllantirish konsepsiyasini ishlab chiqish va uni amalga oshirish nazarda tutiladi. | 2021 — 2023-yillar | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
14. | Hududlarni innovatsion rivojlantirishda iqtisodiyot tarmoqlariga ilg‘or xalqaro amaliyot, innovatsion ishlanmalar va texnologiyalarni joriy etish ko‘lamini kengaytirish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan: hududlarni innovatsion rivojlantirish bo‘yicha dasturlar ishlab chiqish va tasdiqlash; hududlardagi mavjud muammolarni kompleks va tizimli hal etish, uning samaradorligini oshirish, eksportbop mahsulotlarni ishlab chiqarish, xalqaro ekspertlarni jalb etish nazarda tutiladi. | 2021 — 2023-yillar | Tanlovlar asosida | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
IV. Ilm-fan va innovatsion texnologiyalar sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish | |||||
15. | Ilm-fan va innovatsion texnologiyalar sohasida dunyoning ilg‘or xorijiy davlatlari bilan ustuvor yo‘nalishlar bo‘yicha hamkorlikda tanlovlar tashkil etish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan davlatlararo ilmiy-texnik hamkorlik yuzasidan imzolangan memorandumlar, shartnomalar va “Yo‘l xaritalari” doirasida qo‘shma ilmiy-texnik loyihalarni amalga oshirish nazarda tutiladi. | 2021 — 2023-yillar | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlariga ajratilgan mablag‘lar doirasida | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
16. | Ilmiy-texnik sohada hamkorlik o‘rnatilgan davlatlar bilan ilm-fan va innovatsiya sohasida amalga oshirilayotgan loyihalar hamda O‘zbeki�tonda yaratilgan innovatsion texnologiyalarni tijoratlashtirish imkonini beruvchi yagona elektron platformani yaratish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan elektron veb-portal (platforma) yaratish va ishga tushirish nazarda tutiladi. | 2021-yil mart | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
17. | Ilm-fan va innovatsiya sohasiga oid nufuzli xalqaro konferensiyalar, forumlar va boshqa tadbirlarda faol ishtirok etish va ularda O‘zbeki�tonda yaratilgan ilmiy ishlanmalar va innovatsion texnologiyalarni keng targ‘ib qilish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilm-fan va innovatsiya sohasiga oid xalqaro konferensiyalar, forumlar va boshqa tadbirlarda ishtirok etish, ularning natijalari bo‘yicha mamlakatimizda ilm-fan va innovatsiyani yanada rivojlantirish nazarda tutiladi. | 2021 — 2023-yillar | Ijrochilar mablag‘i | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, vazirlik va idoralar |
18. | O‘zbekiston va xorijiy davlatlar texnoparklari, innovatsiya va texnologiyalar transferi markazlari o‘rtasida o‘zaro hamkorlikni yo‘lga qo‘yish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. | 2020-yil dekabr | Ijrochilar mablag‘i | Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar |
V. Ilmiy va innovatsion loyihalar bilan ishlash tizimini yanada takomillashtirish | |||||
19. | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida tashkil qilinadigan tanlovlarda shaffoflik va raqobat muhitini yaratish. | Amaliy chora-tadbirlar. Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida tanlovlarni tashkil qilish va o‘tkazishning Yagona elektron tizimini (dasturini) joriy etish va onlayn rejimida tanlov o‘tkazilishini ta’minlash va bunda tanlov ishtirokchilaridan hujjatlarni elektron tarzda qabul qilish nazarda tutiladi. | 2021-yil mart | Ijrochilar mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar |
20. | Ilmiy loyihalarni ekspertizadan o‘tkazish va ularga xulosa berish jarayoniga malakali xorijiy ekspertlarni jalb etish. | Idoralararo normativ-huquqiy hujjat loyihasi. Loyihada, shu jumladan: ekspertiza jarayoniga xorijiy ekspertlarni jalb etish; startap, innovatsion ishlanma, tajriba-konstruktorlik va amaliy loyihalarni ekspertizadan o‘tkazish jarayoniga injener-texnik, konstruktor, texnolog va yetakchi tadbirkorlarni (yo‘nalishlar bo‘yicha) jalb etish; ilmiy-texnik kengash rahbari va a’zolari ro‘yxatini yangilab borish; ekspertlar javobgarligi va mas’uliyatini oshirish hamda loyihaning dolzarbligi, maqsadga muvofiqligi, natijasini tijoratlashtirish imkoniyatini aniq baholash tizimini joriy etish; ilmiy-texnik kengash a’zoligiga ekspertlarni aniq mezonlar bo‘yicha tanlov asosida tanlab olish; loyihalar tanlovi tugagan kundan boshlab 5 ish kunida loyihalar ekspertizasini tashkil qilish va yakuniy xulosani shakllantirish; ilmiy-texnik kengashlar qarorini elektron tarzda shakllantirish va rasmiylashtirish bo‘yicha barcha zarur moddiy-texnik resurslar bilan ta’minlash nazarda tutiladi. | 2021-yil mart | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi |
21. | Nufuzli xorijiy tashkilotlarni jalb qilish orqali ilmiy tashkilotlar faoliyati va ilmiy-texnik loyihalar samaradorligini baholash. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan nufuzli xorijiy tashkilotlar ro‘yxati va ular bilan shartnomalar tuzish nazarda tutiladi. | 2021-yil noyabr | Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi |
22. | Ilmiy loyihalar hisobotlarini elektron shaklda qabul qilish va antiplagiat dasturi orqali tekshirish mexanizmini yaratish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, �u jumladan yagona elektron dasturni (platformani) yaratish nazarda tutiladi. | 2021-yil mart | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
23. | Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida bajarilayotgan ilmiy loyihalar va ularning hisobotlari elektron bazasini shakllantirish. | Chora-tadbirlar rejasi loyihasi. Loyihada, shu jumladan elektron ma’lumotlar bazasini yaratish nazarda tutiladi. | 2021-yil iyun | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |