19.09.2018 yildagi PQ-3946-son
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 24-fevraldagi PQ-4611-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.02.2020-y., 07/20/4611/0209-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-band “a” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 24-fevraldagi PQ-4611-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.02.2020-y., 07/20/4611/0209-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-band “a” kichik bandining ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 13-dekabrdagi PF-5894-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.12.2019-y., 06/19/5894/4161-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-band “a” kichik bandining uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 13-dekabrdagi PF-5894-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.12.2019-y., 06/19/5894/4161-son)
Oldingi tahrirga qarang.
b) O‘zbekiston Respublikasining “Auditorlik faoliyati to‘g‘risida”gi Qonuniga tegishli o‘zgartirishlar kuchga kiradigan kundan boshlab auditorlik tashkilotlari auditorlik faoliyatini faqat Xalqaro buxgalterlar federatsiyasi tomonidan nashr etiladigan xalqaro audit standartlari asosida amalga oshiradi;
(5-bandning “b” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 24-fevraldagi PQ-4611-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.02.2020-y., 07/20/4611/0209-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(10-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 20-apreldagi PF-113-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2022-y., 06/22/113/0330-son)

T/r

Tadbir nomi

Amalga oshirish mexanizmlari

Ijro muddati

Mas’ul ijrochilar

I. Auditorlik xizmatlari bozori faoliyatining tashkiliy va normativ-huquqiy bazasini yanada takomillashtirish

1.

Auditorlik faoliyatini yanada rivojlantirishning auditorlik xizmatlari bozori barqaror faoliyat yuritishi va uning natijalariga talabning oshishini ta’minlaydigan ustuvor yo‘nalishlarini belgilash.

1. Auditorlik faoliyatini tartibga solish sohasidagi xorijiy mamlakatlar qonunchiligi va ilg‘or tajribasini o‘rganish.

2. “Auditorlik faoliyati to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish va unda quyidagilarga qaratilgan to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiladigan normalarni nazarda tutish:

auditorlik faoliyatini litsenziyalash jarayonini soddalashtirish;

xalqaro amaliyotni hisobga olgan holda auditorlarni sertifikatlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish;

auditorlik tashkilotlari ishi sifatining tashqi nazoratini amalga oshirish bo‘yicha zamonaviy va samarali monitoring tizimini rivojlantirish;

xalqaro audit standartlarini qo‘llash;

har yili auditorlik tekshiruvidan o‘tishi shart bo‘lgan ijtimoiy ahamiyatga ega korxonalarni aniqlash.

2018-yil dekabr

Moliya vazirligi (V. Pak),

Adliya vazirligi (N. Jo‘rayev),

Iqtisodiyot vazirligi (M. Mirzayev),
SSP (I. Jasimov),
auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari

2.

Qonun hujjatlarida belgilangan talablarga javob bermaydigan auditorlik tashkilotlari faoliyatini amalga oshirishga yo‘l qo‘ymaslik.

1. Adliya vazirligi huzuridagi Davlat xizmatlari agentligi va Moliya vazirligi o‘rtasida ro‘yxatdan o‘tgan auditorlik tashkilotlari to‘g‘risida axborot almashinuvini tashkil etish.

2. Quyidagilarni nazarda tutadigan mexanizmni joriy etish:

auditorlik faoliyatini amalga oshirish uchun litsenziyaga ega auditorlik tashkilotlari reyestri ma’lumotlarini davlat xizmatlari markazlarida ro‘yxatga olingan auditorlik tashkilotlari to‘g‘risidagi axborot bilan taqqoslash;

Adliya vazirligi huzuridagi Davlat xizmatlari agentligiga auditorlik faoliyatini amalga oshirish uchun litsenziyaga ega bo‘lmagan auditorlik tashkilotlarini qonun hujjatlariga muvofiq qayta ro‘yxatdan o‘tkazish choralarini ko‘rish uchun ular to‘g‘risida ma’lumotlarni yo‘llash;

belgilangan talablarga javob bermaydigan auditorlik tashkilotlari litsenziyalarining amal qilishini belgilangan tartibda tugatish.

2018-yil noyabr




2019-yil
1-yanvardan

Moliya vazirligi (V. Pak),

Adliya vazirligi huzuridagi

Davlat xizmatlari agentligi

(X. To‘raxo‘jayev)

3.

Xalqaro audit standartlariga muvofiq auditorlik faoliyatining normativ-huquqiy ta’minotini takomillashtirish.

1. Xorijiy mamlakatlarda xalqaro audit standartlarini (XAS) joriy etish amaliyotini o‘rganish.

2. XASni tan olishni nazarda tutadigan respublikada xalqaro audit standartlarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish hamda Moliya vazirligi va auditorlarning respublika jamoat birlashmalari veb-saytlarida rasman e’lon qilish.

3. XASni davlat tiliga tarjima qilishni va ularni Moliya vazirligi va auditorlarning respublika jamoat birlashmalari veb-saytlarida rasman e’lon qilishni tashkil etish.

4. Xalqaro auditorlik tarmoqlari va xalqaro uyushmalar a’zosi hisoblangan auditorlik tashkilotlari to‘g‘risida ma’lumotlarni Moliya vazirligi veb-saytida joylashtirish.

5. Auditni rivojlantirishning dolzarb masalalari bo‘yicha amaliy seminarlar va davra suhbatlarini tashkil etish va o‘tkazish.

2019-yil

mart

2019-yil iyul





2020-yil
1-yanvargacha


har yarim yillikda


doimiy ravishda

Moliya vazirligi (V. Pak),

auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari

4.

Auditorlik tashkilotlari faoliyatining shaffofligini ta’minlash va ularni davlat organlari bilan o‘zaro hamkorligi sohasiga axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish.

1. “Auditorlik tashkilotining shaxsiy kabineti” va “Auditorlar jamoat birlashmasining shaxsiy kabineti” veb-servisini yaratishni nazarda tutadigan “Audit” dasturiy majmuasini ishlab chiqish va joriy etish.

2. Quyidagilarni nazarda tutadigan kompleks choralarni amalga oshirish:

a) majburiy auditorlik tekshiruvidan o‘tgan xo‘jalik yurituvchi subyektlar to‘g‘risida quyidagi axborotni har yili 1-iyulga qadar Davlat soliq qo‘mitasi veb-saytida joylashtirish:

xo‘jalik yurituvchi subyektning identifikatsiya ma’lumotlari (soliq to‘lovchining nomi va identifikatsiya raqami);

auditorlik tashkilotining identifikatsiya ma’lumotlari (nomi, auditorlik faoliyatini amalga oshirish uchun litsenziyaning sanasi va raqami);

auditorlik xulosasining nusxasi;

b) majburiy auditorlik tekshiruvini o‘tkazmagan xo‘jalik yurituvchi subyektlarga nisbatan o‘z vaqtida chora ko‘rish;

v) quyidagilar bo‘yicha ma’lumotlar baz�sini shakllantirish:

majburiy auditorlik tekshiruvidan o‘tishi shart bo‘lgan xo‘jalik yurituvchi subyektlar;

majburiy auditorlik tekshiruvidan o‘tishdan bo‘yin tovlagan xo‘jalik yurituvchi subyektlar va ularning mansabdor shaxslariga qo‘llanilgan moliyaviy sanksiyalar.

2019-yil
15-martgacha


har yili

Moliya vazirligi (V. Pak),

Axborot texnologiyalari
va kommunikatsiyalarini

rivojlantirish vazirligi (O. Umarov)

DSQ (B. Musayev),

Moliya vazirligi (V. Pak)

5.

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar majburiy auditorlik tekshiruvidan o‘tishi ustidan nazoratni kuchaytirish.

Majburiy auditorlik tekshiruvidan o‘tishdan bo‘�in tovlayotgan subyektlarni aniqlash va aybdor shaxslarga nisbatan belgilangan javobgarlik choralarini qo‘llash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.


doimiy ravishda

DSQ (B. Musayev),

Moliya vazirligi (V. Pak)

6.

Auditorlik xizmatlari bozorida sog‘lom raqobat muhitini yaratish hamda auditorlik faoliyatini faol rivojlantirish uchun teng sharoitlar yaratish.

Ustav kapitalida davlat aksiyalari (ulushlari) to‘plami 50 foizdan ortiq bo‘lgan korxonalarda auditorlik tekshiruvini o‘tkazish uchun auditorlik tashkilotini tanlash tartibini bekor qilish.

2019-yil yanvar

Davlat raqobat qo‘mitasi (N. Sharipov),

Moliya v�zirligi (V. Pak)

II. Auditorlarning respublika jamoat birlashmalari faoliyatini yanada takomillashtirish

7.

Auditorlik tashkilotlari faoliyatini baholash mexanizmini baholash natijasining xolisligi va mustaqilligini ta’minlaydigan qiziqtirgan ranjirlovchi ko‘rsatkichlar bo‘yicha renking o‘tkazish yo‘li bilan takomillashtirish.

1. Auditorlik tashkilotlari faoliyatini reyting baholash amaliyotini tanqidiy o‘rganish hamda mazkur sohadagi xalqaro tajribani tahlil qilish.

2. Baholashning shaffof mexanizmi va baholash natijalaridan foydalanish tartibini ta’minlaydigan ko‘rsatkichlarni ranjirlashni o‘z ichiga olgan auditorlik tashkilotlari renkingi metodikasini ishlab chiqish.

3. Quyidagilarni ta’minlash:

auditorlarning respublika jamoat birlashmalari veb-saytlarida auditorlik tashkilotlari renkingi natijalarini joylashtirish hamda ularni ommaviy axborot vositalarida e’lon qilish;

auditorlik tashkilotlari faoliyatini baholashda ranjirlovchi ko‘rsatkichlarni doimiy ravishda dolzarblashtirish.

2018-yil
15-oktabrgacha


2019-yil 1-yanvargacha




renking o‘tkazilishiga qarab

Auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari,

Moliya vazirligi (V. Pak)

8.

Xalqaro amaliyotni hisobga olgan holda buxgalterlar va auditorlarning respublika jamoat birlashmalari faoliyatini takomillashtirish.

Buxgalterlar va auditorlarning respublika jamoat birlashmalarini Moliya vazirligida akkreditatsiyadan o‘tishi tartibini joriy etish va auditorlik faoliyatini litsenziyalashni bekor qilgan holda auditorlik tashkilotlarini akkreditatsiyadan o‘tgan jamoat birlashmalarida majburiy a’zoligini belgilash bo‘yicha takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2019-yilning ikkinchi yarim yilligida

yangi tartibni 2020-yildan joriy etish

Moliya vazirligi (V. Pak), auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari

9.

Auditorlarning respublika jamoat birlashmalarini XASni qo‘llash va auditorlik faoliyatini tartibga solishda jahonning ilg‘or tajribasini umumlashtirish va joriy etish bo‘yicha Xalqaro buxgalterlar federatsiyasi bilan o‘zaro hamkorligini yanada rivojlantirish.

Auditorlarning respublika jamoat birlashmalarini Xalqaro buxgalterlar federatsiyasi bilan o‘zaro hamkorligini kuchaytirish, shu jumladan auditorlik tashkilotlarini XAS hujjatlarini qo‘llash, ushbu standartlarni qo‘llash bo‘yicha jahonning ilg‘or tajribasini ommalashtirishni tashkil etish masalalarida faol uslubiy jihatdan qo‘llab-quvvatlash choralarini ko‘rish.

doimiy ravishda

Auditorlarning �espublika

jamoat birlashmalari,
Moliya vazirligi (V. Pak)

III. Buxgalteriya hisobi va audit sohasida mutaxassislarni tayyorlash hamda auditorlar malakasini oshirishning ilg‘or usullarini joriy etish

10.

Buxgalteriya hisobi va audit sohasida masofaviy va mustaqil o‘qishni tashkil etishni nazarda tutadigan innovatsion ilmiy yutuqlar, zamonaviy pedagogik va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qo‘llash imkoniyatlarini kengaytirish uchun zarur usullar va texnologiyalarni ta’lim tizimiga joriy etish.

1. 2018/2019 o‘quv yili davomida oliy ta’lim muassasalarining buxgalteriya hisobi va audit bo‘yicha o‘quv rejalari hamda dasturlarini kompleks tahlil qilish va amalga oshirish monitoringini olib borish.

Natijalari bo‘yicha ularni yaxshilash yuzasidan takliflar kiritish.

2. Ixtisoslashtirilgan oliy ta’lim muassasalari o‘quv reja hamda dasturlariga auditning xalqaro standartlari va moliyaviy hisobotning xalqaro standartlari bo‘yicha fanlarni kiritish.

3. Qayta tayyorlash va malaka oshirish jarayoniga o‘qitishn�ng innovatsion shakl va usullarini, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish asosida pedagog va boshqa kadrlarning professional bilimlarini, ko‘nikmalari va malakasini oshirish.

2018-2019-yy.




2018-2019-yy.




doimiy ravishda

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Madjidov),

Toshkent moliya instituti (U. Azizov),

Moliya vazirligi (V. Pak),

Auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari

11.

Xalqaro standartlar asosida auditorlarni professional sertifikatlash va ularning malakasini oshirishning zamonaviy tizimini yaratish.

1. Buxgalter va auditorlarni sertifikatlash va ularning malakasini oshirish sohasida xorijiy mamlakatlar qonun hujjatlarini tahlil qilish va ilg‘or tajribasini o‘rganish.

2. Auditor malaka sertifikatini dastlab besh yillik muddatga berish, navbatdagi muddatini o‘n yilga uzaytirish va undan keyin muddatsiz davrga berishni nazarda tutgan holda malaka sertifikatini berish tartibini qayta ko‘rib chiqish.

3. Auditorlar malakasini oshirish tizimini monitoring qilishning zamonaviy tizimini joriy etish.

2018-yil
1-noyabrgacha





doimiy ravishda

Moliya vazirligi (V. Pak),

auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari

12.

Auditor kasbi nufuzini va yosh mutaxassislarning bu kasbni egallashga qiziqishini oshirish bo‘yicha chora-tadbi�larni amalga oshirish.

“buxgalteriya hisobi” va “audit” mutaxassisliklari bo‘yicha magistr diplomiga ega talabgorlar uchun auditor malaka sertifikatini olishi uchun malaka talablarini qayta ko‘rib chiqish.

2018-yil
1-noyabrgacha

Moliya vazirligi (V. Pak)

Adliya vazirligi (N. Jo‘rayev)

auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari.

IV. Nazoratning zamonaviy shakllarini joriy etish va auditorlik faoliyati to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun javobgarlikni oshirish

13.

Auditorlik tashkilotlarining xizmatlar sifati hamda ular beradigan xulosalarning haqqoniyligi uchun javobgarligini kuchaytirish, shu jumladan auditorlik tashkiloti auditorlari va rahbarining vakolatini suiiste’mol qilganligi, auditorlik faoliyatini amalga oshirishda litsenziya talablari va shartlarining buzilishiga yo‘l qo‘yganligi uchun ma’muriy javobgarlikni joriy etish.

1. Auditorlik faoliyati to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun ma’muriy va boshqa turdagi javobgarlik sohasidagi xorijiy mamlakatlarning qonun hujjatlarini tahlil qilish hamda ilg‘or tajribasini o‘rganish.

2. O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksi hamda boshqa qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha qonun loyihasini ishlab chiqish.

2019-yil
1-yanvargacha

Moliya vazirligi (V. Pak),

Adliya vazirligi (N. Jo‘rayev),

SSP (I. Jasimov),

Bosh prokuratura (S. Saidkarimov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar, auditorlarning respublika jamoat birlashmalari

14.

Auditorlik tashkilotlari faoliyati sifati tashqi nazoratining zamonaviy, samarali tizimini yarat�sh.

1. Auditorlik faoliyatini nazorat qilish, shu jumladan sifatning tashqi nazorati tizimining xalqaro amaliyotini tahlil qilish va umumlashtirish.

2. Majburiy auditorlik tekshiruvini o‘tkazadigan auditorlik tashkiloti ishi sifatining tashqi nazorati uslubiyotini ishlab chiqish, shuningdek, auditorlik tashkilotlari ishi sifatining tashqi nazorati davomida aniqlanadigan qoidabuzarliklar va kamchiliklarga nisbatan ta’sir choralarini ishlab chiqish hamda keyinchalik sifatning tashqi nazorati natijalarini Moliya vazirligi �eb-saytida joylashtirish.

2019-yil yanvar

Moliya vazirligi (V. Pak),

auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari,

SSP (I. Jasimov),

Bosh prokuratura (S. Saidkarimov)

V. Xalqaro audit standartlarini joriy etishning ahamiyati va zaruratini tushuntirish

15.

Xalqaro audit standartlarini amaliyotda qo‘llashning dolzarb masalalarini keng muhokama qilish hamda xalqaro audit standartlari mohiyati va mazmunini, ayniqsa iqtisodiyotning hozirgi sharoitida ko‘rsatilgan xizmatlar sifati uchun auditor mas’uliyatini oshirish mavzusini ommaviy axborot vositalarida yoritish.

Xalqaro audit standartlarini joriy etish va amaliyotda qo‘llash masalalariga bag‘ishlangan, shuningdek, xalqaro ekspertlarni jalb etgan holda seminarlar, davra suhbatlari, tele- va radio ko‘rsatuvlar tashkil etish va o‘tkazish, uslubiy qo‘llanmalar nashr qilish va turkum maqolalar chop etish.

2019-2020-yillar

Auditorlarning respublika

jamoat birlashmalari,

SSP (I. Jasimov),

Moliya vazirligi (V. Pak)