Qonunchilikka o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilganligi, shuningdek, sud amaliyotida masalalar kelib chiqqanligi munosabati bilan, “Sudlar to‘g‘risida”gi Qonunning 17-moddasiga asosan O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi Plenumi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi Plenumining jinoyat ishlari bo‘yicha quyidagi qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin:
1. “Harbiy xizmatni o‘tash tartibiga qarshi jinoyatlarga oid ishlarni ko‘rish bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2000-yil 15-sentabrdagi 23-sonli qarori:
“1.2. Harbiy jinoyatlarning subyekti O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari (Mudofaa vazirligi, Milliy gvardiya, Ichki ishlar vazirligining qorovul qo‘shinlari, Favqulodda vaziyatlar vazirligi, Davlat xavfsizlik xizmatining davlat chegarasini himoya qilish qo‘mitasi), Davlat xavfsizlik xizmati, boshqa vazirlik va idoralarning harbiy bo‘linmalari harbiy xizmatchilari, shuningdek, ularda harbiy yig‘inlarni o‘tayotgan shaxslar bo‘lishi mumkin”;
7-bandidagi “O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudining harbiy hay’ati, Respublika Harbiy sudi “ degan so‘zlar “O‘zbekiston Respublikasi Harbiy sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
“Jamiyatda yurish-turish qoidalarini qasddan mensimaslik deganda, normativ-huquqiy hujjatlar, odob va axloq normalari, urf-odat, an’analar bilan belgilangan jamoat tartibini (odamlararo munosabatlar, yurish-turish qoidalari, shakllangan ijtimoiy turmush tarzini) qo‘pol tarzda buzish tushuniladi. Jamoat tartibi qo‘pol tarzda buzilishi shaxs tomonidan JK 277-moddasi birinchi qismi dispozitsiyasida nazarda tutilgan harakatlardan birortasi sodir etilishida ifodalanadi”;
“Mayda bezorilik tushunchasi O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 183-moddasida berilgan bo‘lib, uning mazmuniga ko‘ra, ushbu huquqbuzarlik jamoat joylarida uyatli so‘zlar aytish, behayo qiliqlar ko‘rsatish, fuqarolarga nisbatan haqoratomuz shilqimlik qilish hamda jamoat tartibi va fuqarolar osoyishtaligini boshqacha tarzda buzish kabi jamiyatda yurish-turish qoidalarini mensimaslikda ifodalanadi. Bunda Jinoyat kodeksi 277-moddasining 1-qismida nazarda tutilgan jinoiy oqibatlar mavjud bo‘lmasligi kerak. Guruh tomonidan sodir etilgan mayda bezorilikni, basharti, huquqbuzarlarning harakatida Jinoyat kodeksi 277-moddasining 1-qismi alomatlari bo‘lmasa, Jinoyat kodeksi 277-moddasi 2-qismining “b” bandi bilan kvalifikatsiya qilish mumkin emas”;
“Ojiz ahvol deganda, jabrlanuvchining shunday ahvoli tushunilishi kerakki, bunday paytda u o‘zining fiziologik, jismoniy yoki ruhiy holati (jismoniy nuqsoni, ruhiyati buzilganligi, qattiq og‘riq yoki behushlik holati, alkogol, narkotik vositalar yoki psixotrop moddalar ta’sirida o‘ta mastlik holati)ga ko‘ra o‘zini o‘zi himoya qilish, aybdorga faol qarshilik ko‘rsatish yoki o‘ziga nisbatan sodir etilayotgan harakatlar xususiyati va mohiyatini tushunish yoki o‘z harakatlarini boshqarish imkoniyatiga ega bo‘lmaydi”;
6-bandining to‘rtinchi va beshinchi xatboshilari tegishincha beshinchi va oltinchi xatboshilar deb hisoblansin;
“11. Surishtiruv va dastlabki tergov organlari shaxsni ayblanuvchi tariqasida jinoyat ishida ishtirok etishga jalb qilish to‘g‘risidagi qarorda, ayblov dalolatnomasi yoki ayblov xulosasida, sud esa ayblov hukmida aynan qaysi belgilariga ko‘ra aybdorning qilmishi Jinoyat kodeksi 277-moddasining tegishli qismi va bandlari bilan kvalifikatsiya qilinganligini ko‘rsatishi shart.
Agar sud, sudlanuvchi zimmasiga ilgari qo‘yilgan ayblov bilan bog‘liq boshqa ayblovni qo‘yish uchun yoxud ayblovni og‘irroq ayblov bilan yoki haqiqiy holatlarga ko‘ra ayblov dalolatnomasi yoki ayblov xulosasida nazarda tutilganidan jiddiy farq qiladigan ayblov bilan almashtirish, boshqa shaxsni ayblanuvchi tariqasida jinoyat ishida ishtirok etishga jalb qilish uchun asoslar mavjud degan fikrga kelsa, Jinoyat-protsessual kodeksining 416 va 417-moddalariga muvofiq qaror qabul qiladi”;
“14. Sudlar bezorilik jinoyatlarini sodir etgan shaxslarga nisbatan jazo tayinlashda jazo tayinlashning umumiy asoslaridan va O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi Plenumining 2006-yil 3-fevraldagi “Sudlar tomonidan jinoyat uchun jazo tayinlash amaliyoti to‘g‘risida”gi 1-sonli qarorida berilgan tushuntirishlardan kelib chiqishlari lozim”.
3. “Yarashuv to‘g‘risidagi ishlar bo‘yicha sud amaliyoti haqida” 2002-yil 25-oktabrdagi 27-sonli qarori:
“Agar sud majlisi davomida yarashuv, aybga iqror bo‘lish ixtiyoriy emasligi, zararni qoplashdan bosh tortish, shuningdek sodir etilgan qilmishda og‘irroq jinoyat tarkibi belgilari mavjudligi aniqlangudek bo‘lsa, sud umumiy qoidalar bo‘yicha surishtiruv yoki dastlabki tergov yuritilishi uchun ishni prokurorga yuborish to‘g‘risida ajrim chiqaradi”.
4. “Gumon qilinuvchi va ayblanuvchini himoya huquqi bilan ta’minlashga oid qonunlarni qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2003-yil 19-dekabrdagi 17-sonli qarori:
“Shuning uchun, jinoyat ishida gumon qilinuvchi, ayblanuvchi tariqasida ishtirok etishga jalb qilish to‘g‘risidagi qarorda, ayblov dalolatnomasida, ayblov xulosasida va sud hukmida Jinoyat-protsessual kodeksining 360, 361, 379, 38112, 467-moddalarida nazarda tutilgan holatlar aniq bayon etilishi kerak”;
“Ish bo‘yicha himoyachi sifatida qatnashishi mumkin bo‘lgan shaxslar toifasi JPK 49-moddasining ikkinchi va uchinchi qismlarida belgilangan. Ular jumlasiga, xususan, advokatlar hamda gumon qilinuvchining, ayblanuvchining, sudlanuvchining yaqin qarindoshlaridan biri yoki qonuniy vakillari kiradi. Bunda shuni e’tiborga olish lozimki, gumon qilinuvchining, ayblanuvchining, sudlanuvchining yaqin qarindoshi yoki qonuniy vakili ish bo‘yicha himoyachi sifatida faqat advokat bilan birga qatnashishiga yo‘l qo‘yiladi”;
“Tibbiy yo‘sindagi majburlov choralarini qo‘llash to‘g‘risidagi ishlarda, apellatsiya, kassatsiya va nazorat instansiyasi sudida ko‘rilayotgan ishlarda, shuningdek himoyachidan voz kechish to‘g‘risida noilojlikdan (himoyachining mehnatiga haq to‘lash imkoniyatining yo‘qligi, ish bo‘yicha himoyachining hozir bo‘lmasligi va h.k.) arz qilingan hollarda ham himoyachidan voz kechish qabul qilinmasligi mumkin”;
16-bandining ikkinchi xatboshisidagi “qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini” degan so‘zlar “qamoqqa olish, uy qamog‘i tarzidagi ehtiyot chorasini” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Jinoyat-protsessual kodeksining 51-moddasida nazarda tutilgan hollarda apellatsiya, kassatsiya, nazorat instansiyasi sudi majlisida himoyachining ishtiroki ta’minlanishi shart.
Mahkum himoyachidan voz kechgan hollarda, agar bu sud tomonidan JPK 52-moddasida nazarda tutilgan qoidalarga rioya qilingan holda qabul qilingan bo‘lsa, apellatsiya, kassatsiya, nazorat instansiyasi sudida ishni himoyachi ishtirokisiz ko‘rishga yo‘l qo‘yiladi”;
“JPK 50-moddasiga asosan yuridik yordam uchun haq to‘lashdan oilasida har bir oila a’zosiga to‘g‘ri keladigan yalpi oylik daromad ushbu masala ko‘rilayotgan vaqt uchun belgilangan eng kam oylik ish haqining bir yarim baravaridan ortiq bo‘lmagan gumon qilinuvchi, ayblanuvchi, sudlanuvchi ozod qilinadi. Yalpi oylik daromad to‘g‘risidagi masala O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida 2008-yil 2-dekabrda 1878-son bilan ro‘yxatga olingan Adliya vazirligi va Moliya vazirligining 2008-yil 26-noyabrdagi 8, 109-sonli qarori bilan tasdiqlangan Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi yoki sudlanuvchiga advokatlar tomonidan yuridik yordam ko‘rsatish bo‘yicha xarajatlarni davlat hisobiga o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomning 3-bandida belgilangan tartibda hal etiladi”.
5. “Jazolarni liberallashtirish to‘g‘risidagi qonunni iqtisodiyot sohasidagi jinoyatlarga nisbatan qo‘llashning ayrim masalalari haqida” 2004-yil 21-maydagi 4-sonli qarori:
“JK 167, 168, 180, 181, 181-1, 184, 1852, 1924, 19211-moddalarida nazarda tutilgan jinoyatlar uchun — jinoyat oqibatida yetkazilgan moddiy zarar qoplangan taqdirda;”;
“Moddiy javobgarlik turi, jinoyat oqibatida yetkazilgan zararni qoplash usulini belgilashga oid masalalarni hal etishda Oliy sud Plenumining 2016-yil 27-dekabrdagi “Jinoyat natijasida yetkazilgan mulkiy ziyonni qoplashga oid qonunchilikni qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida”gi 26-sonli qarorida berilgan tushuntirishlardan kelib chiqish lozim”;
“19. Sudlar shuni e’tiborga olishi lozimki, iqtisodiyot sohasidagi jinoyatlarga oid ishlar bo‘yicha moddiy zarar qoplanganligi munosabati bilan ozodlikdan mahrum qilish yoki ozodlikni cheklash bilan bog‘liq bo‘lmagan jazolarning tayinlanishi, mahkum jarimani to‘lashdan yoki majburiy jamoat ishlari yoxud axloq tuzatish ishlari tariqasidagi jazoni o‘tashdan bo‘yin tovlagan taqdirda, bu jazoni yana ozodlikdan mahrum qilish yoki ozodlikni cheklash jazosi bilan almashtirish imkoniyatini istisno etmaydi”.
6. “Qasddan odam o‘ldirishga oid ishlar bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2004-yil 24-sentabrdagi 13-sonli qarori:
“23. Sud JPK 415 — 417-moddalari talablariga rioya qilgan holda aybdorning harakatlarini JK 97-moddasi birinchi qismidan ikkinchi qismiga va ikkinchi qismining bir bandidan boshqa bandiga qayta kvalifikatsiya qilishga haqli”.
7. “Sudlar tomonidan jinoyat uchun jazo tayinlash amaliyoti to‘g‘risida” 2006-yil 3-fevraldagi 1-sonli qarori:
“jarima, majburiy jamoat ishlari, axloq tuzatish ishlari, ozodlikni cheklash tariqasidagi jazolar — JK 82, 83 va 841-moddalarida nazarda tutilgan muddat va miqdorlardan”;
171. Majburiy jamoat ishlari mehnatga layoqatli shaxsga nisbatan u sodir etgan jinoyatning xususiyati va ijtimoiy xavflilik darajasini hisobga olgan holda uni jamiyatdan ajratish zarurati bo‘lmaganda, bir yuz yigirma soatdan to‘rt yuz sakson soatgacha (voyaga yetmaganlarga nisbatan — oltmish soatdan ikki yuz qirq soatgacha) bo‘lgan muddatga tayinlanadi va olti oy davomida kuniga to‘rt soatdan ko‘p bo‘lmagan vaqtda o‘taladi.
Majburiy jamoat ishlari, shuningdek JK 44-moddasining uchinchi qismi va 82-moddasining ikkinchi qismida nazarda tutilgan hollarda ilgari tayinlangan jarima jazosini almashtirish tartibida ham qo‘llanilishi mumkin. Bunday holda majburiy jamoat ishlarining eng kam muddati to‘lanmagan jarima summasidan kelib chiqib, bir yuz yigirma soatdan (voyaga yetmaganlarga nisbatan — oltmish soatdan) kamroq bo‘lishi mumkin, biroq to‘rt yuz sakson soatdan (voyaga yetmaganlarga nisbatan-ikki yuz qirq soatdan) oshmasligi lozim.
mehnatga qobiliyatsiz (belgilangan tartibda birinchi, ikkinchi guruh nogironi deb topilgan) shaxslarga;
homilador va uch yoshgacha bolasi bor ayollarga, shuningdek, uch yoshgacha bo‘lgan bolani farzandlikka olgan yoki unga nisbatan vasiy bo‘lgan shaxslarga;
173. Majburiy jamoat ishlari, odatda, ishdan yoki o‘qishdan bo‘sh vaqtda mahkumni haq to‘lanmaydigan foydali jamoat ishlarini bajarishga majburiy tarzda jalb qilishdan iboratdir.
Mahkumlar majburiy jamoat ishlarini o‘tashi mumkin bo‘lgan joylar (obyektlar) va majburiy jamoat ishlarining turi mazkur jazoning ijrosini nazorat qiluvchi organlar tomonidan belgilanadi.
Majburiy jamoat ishlari muddatlariga oid masalani hal etishda sudlar sudlanuvchida ish yoki o‘qish joyi, doimiy yashash (ayniqsa voyaga yetmaganlarda) joyi bor-yo‘qligini aniqlashlari lozim.
Jinoyat kodeksining bir necha moddasi bo‘yicha majburiy jamoat ishlari tayinlanayotganda, jazo muddati har bir modda bo‘yicha alohida, so‘ngra esa, ularning majmui bo‘yicha belgilanadi. Bunda jazoning uzil-kesil muddati JK 451-moddasida belgilangan chegaradan oshishi mumkin emas.
174. Qonun mazmuniga ko‘ra, (JK 451-moddasining beshinchi qismi) tayinlangan majburiy jamoat ishlari muddatini o‘tashdan bo‘yin tovlaganda, sud majburiy jamoat ishlarining o‘talmagan muddatini majburiy jamoat ishlarining to‘rt soatini ozodlikni cheklashning yoki ozodlikdan mahrum qilishning bir kuniga tenglashtirgan holda hisoblab, ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish tariqasidagi jazo bilan almashtiradi.
175. Majburiy jamoat ishlarini ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish tariqasidagi jazoga almashtirish masalasini hal qilishda, sud, majburiy jamoat ishlari ijrosini amalga oshiruvchi organ tomonidan ushbu jazo ijrosini ta’minlash bo‘yicha choralar ko‘rilganligi, mahkum qonun talabiga muvofiq jazoni o‘tashdan bosh tortganlik uchun javobgarlik to‘g‘risida ogohlantirilganligi haqida berilgan ma’lumotlarga ega bo‘lishi lozim.
Agar taqdim etilgan hujjatlarda bunday ma’lumotlar mavjud bo‘lmasa, sudya tegishli tekshirish o‘tkazish uchun hujjatlarni ushbu jazo ijrosini amalga oshiruvchi organga yuborish haqida ajrim chiqaradi.
176. JPK 541, 542-moddalariga muvofiq majburiy jamoat ishlarining o‘talmagan qismini ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish jazosi bilan almashtirish haqidagi ishlar sud majlisida, odatda, mahkum ishtirokida ko‘rilishi lozim. Bu masala mahkum yashirinib yurganligi yoki sudga kelishdan bo‘yin tovlayotganligi to‘g‘risida ishonchli ma’lumotlar ishda mavjud bo‘lgan holdagina uning ishtirokisiz hal etilishi mumkin.
Agar majburiy jamoat ishlarining o‘talmagan qismini ozodlikdan mahrum qilish jazosi bilan almashtirish haqidagi materialni ko‘rish vaqtida JPK 533-moddasida ko‘rsatilgan holatlar aniqlansa, sud hukmning ijrosini kechiktirish masalasini muhokama qilishi shart”;
“Voyaga yetmagan shaxs tayinlangan axloq tuzatish ishlari muddatining o‘ndan bir qismidan ko‘prog‘ini o‘tashdan bo‘yin tovlasa, sud ushbu jazoning o‘talmagan qismini axloq tuzatish ishlarining har uch kunini ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish jazosining bir kuniga tenglashtirgan holda hisoblab, ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish tariqasidagi jazo bilan almashtiradi (JK 83-moddasining ikkinchi qismi)”;
25-1-bandining uchinchi xatboshisidagi “Ozodlikni cheklash olti oydan besh yilgacha muddatga” degan so‘zlar “Ozodlikni cheklash bir oydan besh yilgacha muddatga” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
27-bandining ikkinchi xatboshisidagi “olti oydan yigirma yilgacha bo‘lgan muddatga” degan so‘zlar “bir oydan yigirma yilgacha bo‘lgan muddatga” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“JK 451-moddasining beshinchi qismida nazarda tutilgan hollarda majburiy jamoat ishlari tariqasidagi jazoni almashtirish tartibida, — bir oydan kamroq muddatga tayinlanishi mumkin;”;
27-bandining beshinchi va oltinchi xatboshilari tegishincha oltinchi va yettinchi xatboshilar deb hisoblansin;
27-bandining oltinchi xatboshisidagi “olti oydan kamroq muddatga” degan so‘zlar “bir oydan kamroq muddatga” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
38-bandidagi “jumladan, jarima, muayyan huquqdan mahrum qilish, axloq tuzatish ishlari, xizmat bo‘yicha cheklash, ozodlikni cheklash, intizomiy qismga jo‘natish kabi jazolar JK 44 — 49-moddalariga rioya qilingan holda tayinlanishi mumkin” degan so‘zlar “jumladan, jarima, muayyan huquqdan mahrum qilish, majburiy jamoat ishlari, axloq tuzatish ishlari, xizmat bo‘yicha cheklash, ozodlikni cheklash, intizomiy qismga jo‘natish kabi jazolar JK 44 — 49-moddalariga rioya qilingan holda tayinlanishi mumkin” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Shuni nazarda tutish lozimki, tadbirkorlik faoliyati bilan shug‘ullanayotgan shaxslarga nisbatan tadbirkorlik faoliyati bilan shug‘ullanish huquqidan mahrum qilish tarzidagi jazo tayinlanishiga yo‘l qo‘yilmaydi, odam o‘lishiga yoki boshqa og‘ir oqibatlarga sabab bo‘lgan hollar bundan mustasno (JK 45-moddasi beshinchi qismi)”;
58-bandining uchinchi xatboshisidagi “qamoq yoki ozodlikdan mahrum qilish jazosining o‘tash muddatining boshlanishi” degan so‘zlar “tayinlangan ozodlikdan mahrum qilish yoki ozodlikni cheklash jazosining o‘tash muddatining boshlanishi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi, jinoyat ishlari bo‘yicha viloyatlar va Toshkent shahar sudi, O‘zbekiston Respublikasi Harbiy sudi:”.
8. “Sudlar tomonidan amnistiya aktlarini qo‘llashning ayrim masalalari to‘g‘risida” 2006-yil 22-dekabrdagi 16-sonli qarori:
“Sudlar shuni nazarda tutishlari lozimki, JK 77-moddasi, JIK 5-moddasiga muvofiq qamoqqa olish yoki uy qamog‘i tarzidagi ehtiyot chorasi qo‘llanilgan shaxs jazo o‘tovchi hisoblanmaydi. Shuning uchun ham uning hukm qonuniy kuchga kirgunga qadar namoyon etgan xulq-atvori uni jazoni o‘tash tartibini muttasil buzuvchi deb topish masalasi hal etilayotgan paytda inobatga olinishi mumkin emas. Ushbu qoida sudning qonuniy kuchga kirgan hukmi bo‘yicha ozodlikdan mahrum etish tariqasidagi jazoni o‘tayotgan vaqtda yangi jinoyat sodir etganligi uchun ehtiyot chorasi sifatida qamoqqa olingan shaxsga nisbatan tatbiq etilmaydi”;
“30. Agar sud amnistiya aktini qo‘llanilishi mumkin bo‘lmagan mahkumga nisbatan qo‘llagan bo‘lsa, apellatsiya, kassatsiya instansiyasi jabrlanuvchining shikoyati yoki prokuror protesti bo‘lgan taqdirda, hukmning jazo tayinlash qismini bekor qilib, qonunga muvofiq qaror qabul qiladi.
Biroq, agar apellatsiya, kassatsiya, nazorat instansiyasi amnistiya akti qo‘llanilgan holda hukmda tayinlangan jazo amnistiya akti qo‘llanilmagan holda ham mahkum uchun yetarli deb topsa, hukmni o‘zgartirishga — undan amnistiya aktini qo‘llash haqidagi xulosa va qarorni chiqarib, amnistiya akti qo‘llanilgan holda hukmda belgilangan muddat (miqdor) doirasida jazo tayinlashga haqli.
Shuni e’tiborga olish lozimki, JPK 500, 513-moddalarida belgilangan bir yillik muddat amnistiya akti qo‘llanilishi mumkin bo‘lmagan mahkumga nisbatan asossiz qo‘llanilgan hollarga ham taalluqlidir. Bunday hollarda yuqori instansiya sudi hukmni o‘zgartirishga — undan amnistiya aktini qo‘llash haqidagi xulosa va qarorni chiqarib, hukmda amnistiya akti qo‘llanilgan holda tayinlangan jazoni qoldirishga haqli”.
9. “Sudga qadar ish yuritish bosqichida qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasining sudlar tomonidan qo‘llanilishi to‘g‘risida” 2007-yil 14-noyabrdagi 16-sonli qarori:
“2. Sudlarning e’tibori shunga qaratilsinki, qonunga ko‘ra, sudlarning vakolatiga nafaqat ishni sudga qadar yuritish bosqichida qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash hamda qamoqda saqlab turish muddatini uzaytirish yuzasidan qaror qabul qilish, balki JPK 243-moddasi o‘ninchi qismi 21-bandida nazarda tutilgan hollarda, boshqa ehtiyot chorasini qo‘llash huquqi ham kiradi”;
ushlab turilgan gumon qilinuvchi, ayblanuvchi O‘zbekiston Respublikasida doimiy yashash joyiga ega bo‘lmagan;
jinoyat ozodlikdan mahrum qilish tariqasidagi jazoni o‘tash davrida sodir etilgan hollarda qo‘llanilishi mumkin”;
“Ushlab turish vaqti JPK 226-moddasining birinchi qismiga muvofiq shaxs ichki ishlar organiga yoki huquqni muhofaza qiluvchi boshqa organga keltirilgan vaqtdan boshlab hisoblanishi kerak”;
“8. Prokuror, shuningdek prokurorning roziligi bilan surishtiruvchi, tergovchi jinoyat ishi bo‘yicha JPK 236, 242-moddalarida nazarda tutilgan holatlar aniqlanganda, gumon qilinuvchi yoki ayblanuvchiga nisbatan qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash to‘g‘risida iltimosnoma qo‘zg‘atish haqida qaror chiqarishga haqli”;
“Iltimosnoma va materiallar sudga ushlab turish muddati tugashidan kamida sakkiz soat oldin taqdim etiladi. Materialga qo‘shilgan hujjatlar nusxasi surishtiruvchi yoki prokuror tomonidan tasdiqlangan va muhr qo‘yilgan bo‘lishi zarur”;
11-bandining birinchi xatboshisidagi “jinoyat ishlari bo‘yicha tuman (shahar) sudining, okrug, hududiy harbiy sudning” degan so‘zlar “jinoyat ishlari bo‘yicha tuman (shahar) sudining, hududiy harbiy sudning” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“Qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash to‘g‘risidagi iltimosnoma material kelib tushgan paytdan e’tiboran sakkiz soat ichida, lekin JPK 226-moddasining birinchi qismida nazarda tutilgan ushlab turish muddati oxiridan kechiktirmay ko‘rib chiqiladi. Ushlab turish tariqasidagi protsessual majburlov chorasi qo‘llanilmagan ayblanuvchiga nisbatan qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash haqidagi iltimosnoma ham sakkiz soat ichida ko‘rib chiqilishi lozim”;
“Qonunga ko‘ra, qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash to‘g‘risidagi iltimosnoma prokuror, gumon qilinuvchi yoki ayblanuvchi, himoyachi (agar u ishda qatnashayotgan bo‘lsa) ishtirokida ko‘rib chiqiladi. Bunday iltimosnomani sud majlisida ko‘rishda gumon qilinuvchi yoki ayblanuvchining qonuniy vakili (agar u ishda qatnashayotgan bo‘lsa) va surishtiruvchi, tergovchi ishtirok etishi mumkin. Zarurat tug‘ilganda sud majlisiga surishtiruvchi, tergovchi taklif qilinishi mumkin.
Qamoqda saqlab turish muddatini uzaytirish to‘g‘risidagi iltimosnoma prokuror, ayblanuvchi va himoyachi (agar u ishda qatnashayotgan bo‘lsa) ishtirokida ko‘riladi. Bunday iltimosnomani sud majlisida ko‘rishda surishtiruvchi, tergovchi ham ishtirok etishi mumkin. Zarurat tug‘ilganda sud majlisiga surishtiruvchi, tergovchi taklif qilinishi mumkin”;
“Iltimosnomani ko‘rib chiqish prokuror ma’ruzasi bilan boshlanadi, u qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash yoki qamoqda saqlash muddatini uzaytirishning zaruratini asoslab beradi. So‘ngra gumon qilinuvchi yoki ayblanuvchi, uning himoyachisi, qonuniy vakili, shuningdek sudda hozir bo‘lgan boshqa shaxslar eshitiladi, taqdim etilgan materiallar tekshiriladi. So‘ngra sudya ajrim chiqarish uchun alohida xonaga kiradi”;
“23. Iltimosnoma qanoatlantirilmay qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash rad qilinganda, gumon qilinuvchi, ayblanuvchi (ushlab turish oxirgi muddati tugagan yoki tugamaganligidan qat’iy nazar) unga nisbatan JPK 243-moddasi o‘ninchi qismi 21-bandida nazarda tutilgan ehtiyot choralaridan birini qo‘llagan holda sud zalida qamoqdan ozod qilinadi”;
“Sud zarurat yuzaga kelganda surishtiruvchi, tergovchini eshitadi, taqdim etilgan materiallarni tekshiradi”;
“31. Apellatsiya instansiyasi sudi qamoqqa olish tarzidagi ehtiyot chorasini qo‘llash yoki qamoqda saqlab turish muddatini uzaytirish to‘g‘risidagi masala bo‘yicha chiqarilgan ajrim ustidan berilgan shikoyat (protest)ni ko‘rib chiqib, o‘zining ajrimi bilan JPK 243-moddasining o‘n uchinchi qismida nazarda tutilgan qarorlardan birini qabul qiladi.
Apellatsiya instansiyasi sudining ajrimi prokurorga ijro qilish uchun, sud majlisining boshqa ishtirokchilariga — ma’lumot uchun taqdim etiladi”.
10. “Bir necha jinoyat sodir etilganda qilmishni kvalifikatsiya qilishga doir masalalar to‘g‘risida” 2008-yil 15-maydagi 13-sonli qarori:
“Jinoyat qonunida alohida nazarda tutilgan ayrim hollarda, shaxs ilgari sudlangan jinoyatlarga aynan o‘xshash bo‘lmagan yangi jinoyatning qasddan sodir etilishi ham xavfli retsidiv jinoyat deb topiladi (masalan, JK 105, 118, 119, 210, 211, 212, 274, 276-moddalari ikkinchi qismlari, 104, 164, 213, 214, 273-moddalari uchinchi qismlari, 131-moddasi to‘rtinchi qismi)”;
23-bandining rus tili matnidagi “JK 59-moddasi oltinchi qismi” degan so‘zlar “JK 59-moddasi sakkizinchi qismi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
31-bandidagi “Jinoyat ishlari bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
11. “Ruhiy kasallikka chalingan shaxslarga nisbatan tibbiy yo‘sindagi majburlov choralarini qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2008-yil 12-dekabrdagi 23-sonli qarori:
27-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
12. “Sud hujjatlarini bajarishdan bo‘yin tovlash va ularning ijro etilishiga to‘sqinlik qilish uchun jinoiy javobgarlikka doir qonunlarni qo‘llashning ayrim masalalari to‘g‘risida” 2009-yil 10-apreldagi 7-sonli qarori:
“Jinoyat kodeksi 232-moddasi dispozitsiyasida nazarda tutilgan sud hujjati deganda, qonuniy kuchga kirgan sud buyrug‘i, ajrim, qaror, hal qiluv qarori, hukm tushunilishi lozim”;
4-bandining ikkinchi xatboshisidagi “sud ijrochisi” degan so‘zlar “davlat ijrochisi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
5-bandining birinchi va uchinchi xatboshisidagi “sud ijrochisi” degan so‘zlar “davlat ijrochisi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
9-bandining ikkinchi xatboshisidagi “sud ijrochisi” degan so‘zlar “davlat ijrochisi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
10-bandining to‘rtinchi xatboshisidagi “sud ijrochisi” degan so‘zlar “davlat ijrochisi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
11-bandining to‘rtinchi xatboshisidagi “sud ijrochisi” degan so‘zlar “davlat ijrochisi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin;
“14. Quyidagilar shaxsni JK 122-moddasiga muvofiq jinoiy javobgarlikka tortish shartlari hisoblanadi:
moddiy yordamga muhtoj bo‘lgan voyaga yetmagan yoki mehnatga layoqatsiz shaxsni moddiy ta’minlash haqida sudning qonuniy kuchga kirgan hal qiluv qarori yoki sud buyrug‘i mavjudligi;
bunday shaxsni moddiy ta’minlashdan bo‘yin tovlaganlik uchun shaxsga nisbatan muqaddam ma’muriy jazo chorasi qo‘llanilganligi;
“15. Surishtiruv, tergov organlari va sudlarga tushuntirilsinki, shaxsni voyaga yetmagan yoki mehnatga layoqatsiz shaxslarni moddiy ta’minlashdan bo‘yin tovlaganlik, shuningdek ota-onani moddiy ta’minlashdan bo‘yin tovlaganlik uchun jinoiy javobgarlikka tortish uchun qarzdorlikning umumiy muddati ketma-ketligidan qat’i nazar, ikki oydan ortiq bo‘lishi lozim.
Bunda, voyaga yetmagan yoki mehnatga layoqatsiz shaxslarni moddiy ta’minlashdan bo‘yin tovlash deb, shaxsning sud hujjatida belgilangan aliment miqdorini to‘liq hajmda to‘lamasligi holati ham tushunilishi lozim.
Qonunga ko‘ra, agar shaxs aliment majburiyatlari bo‘yicha qarzdorlikni to‘liq to‘lasa, u jinoiy javobgarlikdan ozod qilinishi lozim”;
20-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
13. “Nomusga tegish va jinsiy ehtiyojni g‘ayritabiiy usulda qondirishga doir ishlar bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2010-yil 29-oktabrdagi 13-sonli qarori:
19-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
14. “Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga oid ishlar bo‘yicha sud amaliyotining ayrim masalalari to‘g‘risida” 2011-yil 11-fevraldagi 1-sonli qarori:
10-bandidagi “Jinoyat ishlari bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
15. “O‘zbekiston Respublikasining Davlat chegarasini kesib o‘tish tartibini buzishga oid ishlar bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2011-yil 25-noyabrdagi 9-sonli qarori:
“Dastlabki tergov organlari va sudlar tomonidan jinoyat-protsessual qonuni talablariga rioya etilmasligi ishning JPK 416 va 417-moddalari talablaridan kelib chiqib hal qilinishiga sabab bo‘ladi”;
14-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
16. “Jinoyat ishlari bo‘yicha ashyoviy dalillarga oid qonunchilikni qo‘llashning ayrim masalalari to‘g‘risida” 2012-yil 13-dekabrdagi 17-sonli qarori:
“a) jinoyat quroli — ashyoviy dalil deb e’tirof etilgan, jinoyatga tayyorgarlik ko‘rish yoki jinoyat sodir etish uchun maxsus mo‘ljallangan, tayyorlangan yoki moslashtirilgan narsalar (masalan, odam o‘ldirish qurollari, qimmatliklarni talon-toroj qilish yoki egallashda vosita bo‘lgan narsalar, o‘qotar qurol, brakonyerlik qurollari — qopqonlar, to‘rlar, soxta hujjat va h.k.), shuningdek jinoiy maqsadga erishish uchun jinoyat sodir etish jarayonida bevosita foydalanilgan mol-mulk (masalan, transport vositalari);”;
“jinoyat qurollari — gumon qilinuvchiga, ayblanuvchiga, sudlanuvchiga, mahkumga tegishli bo‘lganda musodara qilinishi kerak va ular tegishli muassasalarga topshiriladi yoki yo‘q qilib yuboriladi. Gumon qilinuvchiga, ayblanuvchiga, sudlanuvchiga, mahkumga tegishli bo‘lmagan mol-mulk qonuniy egalariga, mulkdorlariga yoki ularning huquqiy vorislariga, shuningdek merosxo‘rlariga qaytarib beriladi. Gumon qilinuvchiga, ayblanuvchiga, sudlanuvchiga, mahkumga tegishli bo‘lmagan mol-mulkning qonuniy egalari, mulkdorlari yoki ularning huquqiy vorislari, xuddi shuningdek merosxo‘rlari aniqlanmagan taqdirda, ushbu mol-mulk davlat daromadiga o‘tkaziladi;”;
12-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
17. “Soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlarni to‘lashdan bo‘yin tovlaganlik uchun javobgarlikka oid qonunchilikning sudlar tomonidan qo‘llanilishi to‘g‘risida” 2013-yil 31-maydagi 8-sonli qarori:
“3. MJtK 174-moddasining birinchi qismi, JK 184-moddasining birinchi qismi dispozitsiyasi blanket (havolaki) bo‘lib, shu sababli “daromadlar”, “foyda”, “soliq solinadigan obyektlar”, “soliqlar”, “boshqa majburiy to‘lovlar” kabi tushunchalar mazmunini aniqlash uchun qilmish sodir etilgan paytda amalda bo‘lgan Soliq kodeksi (bundan buyon matnda — SK) normalaridan kelib chiqish lozim.
SKda nazarda tutilgan hollarda va tartibda soliq solishning soddalashtirilgan tartibi qo‘llanilishi mumkin (yagona soliq to‘lovi, yagona yer solig‘i, tadbirkorlik faoliyatining ayrim turlari bo‘yicha qat’iy belgilangan soliq).
4) ayrim turdagi tovarlar bilan chakana savdo qilish va ayrim turdagi xizmatlarni ko‘rsatish huquqi uchun yig‘im.
Qonunga ko‘ra (SK 23-moddasi yettinchi qismi), davlat umummilliy dasturlarini amalga oshirish davrida tegishli jamg‘armalar tashkil etilishi mumkin bo‘lib, ularga qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda majburiy to‘lovlar belgilanadi”;
“14. Soliqlarni to‘lashdan bo‘yin tovlash shaxs tomonidan soliqqa oid qonunchilikning muayyan normasi talablarini bajarmaslik bilan bog‘liq. Shu tufayli, JK 184-moddasida nazarda tutilgan jinoyatlarga oid ishlar bo‘yicha surishtiruv, tergov organlari va sudlarning e’tibori shaxsni ayblanuvchi tariqasida javobgarlikka tortish haqidagi qarorda, ayblov dalolatnomasida, ayblov xulosasi va ayblov hukmida ayblanuvchi yoki sudlanuvchi tomonidan soliqqa oid qonunchilikning jinoyat sodir etilgan vaqtda amalda bo‘lgan aynan qaysi normasi talablari buzilganligi ko‘rsatilishi shartligiga qaratilsin”;
20-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
18. “Bojxona to‘g‘risidagi qonunchilikni buzish va kontrabandaga oid ishlar bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2013-yil 6-sentabrdagi 18-sonli qarori:
20-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
19. “Tadbirkorlik faoliyati bilan bog‘liq ishlar bo‘yicha sud amaliyotining ayrim masalalari to‘g‘risida” 2013-yil 11-dekabrdagi 20-sonli qarori:
15-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
“Ishda to‘plangan dalillarning yetarli emasligi, dalillar qonunga zid ravishda olinganligi sababli ular dalil hisoblanmasligi yoki qo‘yilgan ayblovda sudlanuvchining to‘liq aybdorligi to‘g‘risidagi shubhani bartaraf qilishning imkoni yo‘qligi haqidagi sudning asoslantirilgan xulosasi oqlov hukmi chiqarish uchun asos bo‘ladi, bu JPK 464-moddasi mazmunidan kelib chiqadi”;
“24. Jinoyatni Jinoyat qonunining u yoki bu moddasi, uning qismi yoki bandi bilan tavsiflash bo‘yicha sudning asoslantirilgan xulosasi ayblov hukmining tavsif qismining muhim belgisi hisoblanadi. Bunda sudlanuvchining harakatlari nima uchun aynan shu modda, qism, band bilan tavsiflanayotganligi aniq ko‘rsatilishi kerak. Sud sudlanuvchini baholovchi kategoriyalarga tegishli (masalan, jiddiy ziyon, og‘ir oqibatlar va h.k) belgilarga qarab aybdor deb topishda, ushbu belgining jinoiy qilmishda mavjudligini tasdiqlovchi dalillarni keltirishi shart.
JPK 467-moddasiga binoan ayblovning o‘zgartirilishi sud tomonidan hukmning tavsif qismida asoslantirilgan bo‘lishi kerak.
JPK 415-moddasiga binoan sud ayblovni o‘zgartirishga haqli. Bunda ayblovning bir qismi yoki jinoyatni kvalifikatsiyalovchi belgilari chiqarib tashlanadi.
Sud JPK 416 va 417-moddalarida nazarda tutilgan tartibda surishtiruv, dastlabki tergov organlari tomonidan e’lon qilingan aybni o‘zgartirishga yoki to‘ldirishga haqli”;
“25. Sud sudlanuvchiga avval e’lon qilingan aybni jabrlanuvchining shikoyatiga asosan qo‘zg‘atiladigan jinoyat uchun javobgarlikni nazarda tutuvchi JK moddasiga (JK 105-moddasining birinchi qismida, 109-moddasida, 110-moddasining birinchi qismida, 111-moddasida, 118-moddasining birinchi qismida, 119-moddasining birinchi qismida, 121-moddasining birinchi qismida, 136-moddasida, 139-moddasining birinchi va ikkinchi qismlarida, 140-moddasining birinchi va ikkinchi qismlarida, 1411-moddasining birinchi qismida, 149-moddasida, 167, 170, 172, 173-moddalari) o‘zgartirish zarurligi to‘g‘risida xulosaga kelganda, jabrlanuvchining sudlanuvchini jinoiy javobgarlikka tortish haqidagi arizasi ishda mavjud-mavjud emasligidan kelib chiqib, qaror qabul qiladi”;
“Agarda JK moddasining sanksiyasida asosiy jazo bilan birga majburiy qo‘shimcha jazoni qo‘llash ko‘zda tutilgan bo‘lsa, sud tomonidan qo‘shimcha jazo faqat JK 45-moddasining beshinchi qismi va 57-moddasida ko‘rsatilgan asoslar bo‘yicha qo‘llanmasligi mumkin”.
21. “Transport harakati va undan foydalanish xavfsizligiga qarshi jinoyatlar bilan bog‘liq ishlar yuzasidan sud amaliyotining ayrim masalalari to‘g‘risida” 2015-yil 26-iyundagi 10-sonli qarori:
“27. Sudlarning e’tibori shunga qaratilsinki, transport vositalari harakati va ulardan foydalanish xavfsizligiga qarshi jinoyatlarga oid ishlarni ko‘rishda mazkur jinoyatlar oqibatida yetkazilgan moddiy zararni undirish muhim ahamiyatga ega. Ushbu masalalarni hal etishda, sudlar O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi Plenumining “Jinoyat natijasida yetkazilgan mulkiy ziyonni qoplashga oid qonunchilikni qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2016-yil 27-dekabrdagi 26-sonli, shuningdek, “Ma’naviy zararni qoplash haqidagi qonunlarni qo‘llashning ayrim masalalari to‘g‘risida” 2000-yil 28-apreldagi 7-sonli qarorlarida bayon etilgan tushuntirishlarga amal qilishlari lozim”.
22. “Sudlanganlik holati tugallanishi va olib tashlanishiga oid qonunchilikni qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2015-yil 18-sentabrdagi 13-sonli qarori:
“Masalan, intizomiy qismga jo‘natish, ozodlikdan mahrum qilish jazolariga qo‘shimcha sifatida muayyan mansabni egallash yoki muayyan faoliyat bilan shug‘ullanish huquqidan mahrum qilish tariqasidagi jazo tayinlangan holda, bu jazo qayd etilgan asosiy jazolarni o‘tashning barcha vaqtiga tatbiq etilib, sudlanganlik holati tugallanishi yoki olib tashlanishi muddatlari esa qo‘shimcha jazo o‘tab bo‘lingan paytdan boshlab hisoblanadi”;
14-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha Oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
23. “Jinoyat natijasida yetkazilgan mulkiy ziyonni qoplashga oid qonunchilikni qo‘llash bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2016-yil 27-dekabrdagi 26-sonli qarori:
“Jinoyat natijasida yetkazilgan moddiy zararni undirish masalasini hal etishda mol-mulkning hukm chiqarilgan kundagi qiymatidan kelib chiqish lozim”;
10-bandining ikkinchi va uchinchi xatboshilari tegishincha uchinchi va to‘rtinchi xatboshilar deb hisoblansin;
“Mulkiy ziyon miqdorining o‘zgartirilishi jinoyat kvalifikatsiyasiga yoki ayblov hajmi mahkumning ahvolini og‘irlashtiradigan darajada o‘zgarishiga ta’sir qilishi mumkin bo‘lgan hollarda, basharti shu asoslarga ko‘ra prokuror protesti yoki jabrlanuvchi (uning vakili) tomonidan shikoyat keltirilgan bo‘lsa, hukm o‘zgartirilib, tegishlicha jinoyat kvalifikatsiyasi yoki ayb hajmi o‘zgartiriladi.”;
21-bandidagi “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat va fuqarolik ishlari bo‘yicha Oliy sudlari” degan so‘zlar “jinoyat va fuqarolik ishlari bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi sudlari” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
24. “Jinoyat ishlari bo‘yicha sud qarorlarini ijro etishga oid qonunlarni qo‘llash amaliyoti to‘g‘risida” 2016-yil 27-dekabrdagi 27-sonli qarori:
20-bandidagi “Jinoyat ishlari bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.
25. “Jazoni o‘tashdan muddatidan ilgari ozod qilish va jazoni yengilrog‘i bilan almashtirish bo‘yicha sud amaliyoti to‘g‘risida” 2016-yil 27-dekabrdagi 28-sonli qarori:
30-bandidagi “Jinoyat ishlari bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi oliy sudi” degan so‘zlar “Qoraqalpog‘iston Respublikasi jinoyat ishlari bo‘yicha sudi” degan so‘zlar bilan almashtirilsin.