LexUZ sharhi
Mazkur Qonun O‘zbekiston Respublikasining 2013-yil 7-oktabrdagi O‘RQ-355-sonli “O‘zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ayrim qonun hujjatlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risida”gi Qonuniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Qurilish sohasidagi huquqbuzarliklar uchun yuridik shaxslarning javobgarligi to‘g‘risidagi qonun hujjatlari ushbu Qonun va boshqa qonun hujjatlaridan iboratdir.
Yuridik shaxslar tomonidan aholi punktlarini, binolar va inshootlarni rejalash va qurish bosh rejalarining, loyihalarining buzilishi, davlat standartlari, qurilish normalari va qoidalari, texnik shartlariga, qurilish va binokorlik materiallari sanoati sohasidagi boshqa normativ hujjatlarning talablariga binolar, imoratlar, inshootlarning, ularning qismlari yoki konstruksiya ayrim elementlarining chidamliligi, mustahkamligi, puxtaligi, ishlab chiqarilayotgan binokorlik materiallari, konstruksiyalari va buyumlarining chidamlilik parametrlari pasayishi va yo‘qotilishiga sabab bo‘lgan tarzda rioya etilmasligi, shuningdek obyektlarni qurish va ularni foydalanishga qabul qilib olishning belgilangan tartibini buzadigan xatti-harakat qurilish sohasidagi huquqbuzarlik deb e’tirof etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi hududida joylashgan loyihalash, qurilish-montaj ishlarini bajaruvchi, binokorlik materiallari, konstruksiyalari va buyumlarini ishlab chiqaruvchi, qurilishda buyurtmachi hisoblanuvchi yoki bir yo‘la buyurtmachi va pudratchi vazifalarini bajaruvchi yuridik shaxslarga qurilish sohasidagi huquqbuzarliklar uchun ma’muriy tartibda jarima solinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Yuridik shaxsning javobgarlikka tortilishi uni o‘zi yo‘l qo‘ygan qoidabuzarliklarni bartaraf etish va zararning o‘rnini qoplash majburiyatidan, shuningdek aybdor mansabdor shaxslarni intizomiy, ma’muriy, fuqaroviy-huquqiy va jinoiy javobgarlikka tortishdan ozod etmaydi.
Aholi punktlarini rejalash va qurishning bosh rejalarini, loyihalarini, tarixiy imoratlar joylashgan dahalarni qayta qurish rejalarini, turar joy dahalari, kichik dahalar va shaharlarning sanoat zonalari, qishloq aholi punktlarini qurish va obodonlashtirish sifatini, shuningdek binolar va inshootlarning me’morchilik yechimlarini buzish —
Loyihalash, qurilish-montaj ishlarini bajarish chog‘ida qurilish sohasidagi normativ hujjatlarning talablarini buzish:
agar bu hol binolar, imoratlar, inshootlarning, ularning qismlari yoki konstruksiya ayrim elementlarining chidamlilik yoki mustahkamlik parametrlari yo‘qotilishiga sabab bo‘lsa, eng kam ish haqining ellik baravaridan yuz baravarigacha miqdorda;
agar bu hol binolar, imoratlar, inshootlarning, ularning qismlari yoki konstruksiya ayrim elementlarining chidamlilik yoki mustahkamlik parametrlari pasayishiga sabab bo‘lsa, eng kam ish haqining qirq baravaridan sakson baravarigacha miqdorda;
agar bu hol binolar, imoratlar, inshootlarning, ularning qismlari yoki konstruksiya ayrim elementlarining puxtaligi pasayishiga sabab bo‘lsa, eng kam ish haqining o‘ttiz baravaridan oltmish baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.
Binokorlik materiallari, konstruksiyalari va buyumlarini ishlab chiqarishda davlat standartlari, qurilish normalari va qoidalari, texnik shartlarining talablarini buzish —
Obyektlarni loyiha-smeta hujjatlarisiz va davlat idoradan tashqari ekspertizasining ijobiy xulosasisiz, shuningdek davlat arxitektura-qurilish nazorati organlari ro‘yxatidan o‘tkazmasdan va ularning ruxsatnomasisiz qurish —
Keyingi tahrirga qarang.
Qurilishda majburiy sertifikatlashtirilishi lozim bo‘lgan, lekin sertifikatlanmagan materiallar, buyumlar va konstruksiyalarni qo‘llash —
LexUZ sharhi
Batafsil ma’lumot olish uchun “Qurilishi tugallangan obyektlarni foydalanishga qabul qilish” Asosiy holatlar (ro‘yxat raqami 545, 23.11.1998-y.) ga qarang.
Davlat arxitektura-qurilish nazorati organlarining ko‘rsatmalarini bajarishdan bo‘yin tovlash yoki o‘z vaqtida bajarmaslik —
Qurilish sohasidagi huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi ishlarni O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksida belgilangan tartibda ko‘rib chiqish va jarima solish huquqiga:
O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasining raisi va uning o‘rinbosarlari;
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahri, shuningdek viloyatga bo‘ysunuvchi shaharlar arxitektura va qurilish bosh boshqarmalarining boshliqlari hamda davlat arxitektura-qurilish nazorati inspeksiyalarining boshliqlari va ularning o‘rinbosarlari egadirlar.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Qurilish sohasida yo‘l qo‘yilgan huquqbuzarlik uchun yuridik shaxsdan jarima undirish uchun ushbu Qonunning 8-moddasida ko‘rsatilgan mansabdor shaxslarning qarori asos bo‘ladi.
Yuridik shaxs jarimani jarima solish to‘g‘risidagi qaror chiqarilgan kundan e’tiboran o‘n besh kundan kechiktirmay to‘lashi kerak.
Keyingi tahrirga qarang.
Yuridik shaxs o‘ziga nisbatan chiqarilgan jarima solish to‘g‘risidagi qarorga rozi bo‘lmagan taqdirda, bu qaror ustidan bo‘ysunuv tartibida yuqori turuvchi organga yoki sudga qonun hujjatlariga muvofiq shikoyat qilishi mumkin. Bunda jarima solish to‘g‘risidagi qarorning amal qilishi shikoyatni ko‘rib chiqish muddatiga to‘xtatib turiladi.
LexUZ sharhi
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 17-sentabrdagi 404-son qarori bilan tasdiqlangan “Qurilish sohasidagi huquqbuzarliklar uchun yuridik shaxslarga solinadigan jarimalarni undirish tartibi to‘g‘risida”gi Nizomning 6-bandiga muvofiq, jarima solish to‘g‘risidagi qaror yuzasidan belgilangan tartibda shikoyat qilinganda yoki norozi bo‘linganda qaror shikoyat yoki norozilik qoniqarsiz qoldirilgandan so‘ng bajarilishi kerak. Bunday hollarda jarima shikoyat va norozilik qoniqarsiz qoldirilganligi to‘g‘risida xabardor qilingan kundan boshlab o‘n besh kundan ortiq bo‘lmagan muddatda to‘lanishi kerak.
Qurilish sohasidagi huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi ishlarni ko‘rib chiqishda davlat arxitektura-qurilish nazorati organlari mansabdor shaxslarining yuridik shaxslar zarar ko‘rishiga sabab bo‘lgan g‘ayriqonuniy xatti-harakatlari ustidan yuridik shaxslar sudga belgilangan tartibda shikoyat qilishlari mumkin.