LexUZ sharhi
Mazkur hujjatda ko‘rsatilgan import va eksport kontraktini hisobga qo‘yish to‘g‘risidagi guvohnomalar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 25-avgustdagi PQ-1604-son qaroriga asosan 2011-yilning 1-sentabridan bekor qilingan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida tashqi savdo faoliyatini yanada erkinlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2003-yil 26-sentabrdagi PF-3321-son Farmonini bajarish yuzasidan, shuningdek respublikada import operatsiyalarini amalga oshirishni yanada tartibga solish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
1. Tashqi savdo operatsiyalarining bojxona monitoringini amalga oshirish tartibi to‘g‘risidagi Nizom 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
(1-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 30-dekabrdagi 379-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 2-son, 24-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 30-dekabrdagi 379-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2013-y., 2-son, 24-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Monitoringni amalga oshirish hamda bojxona organlarining soliq organlari va tijorat banklari bilan o‘zaro hamkorligi muvofiqlashtirilishi uchun shaxsiy javobgarlik O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi rahbariyati, hududiy boshqarmalar, bojxona komplekslari va postlari boshliqlari zimmasiga yuklansin.
(1-bandining ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
Keyingi tahrirga qarang.
2. 2003-yil 1-oktabrdan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi tomonidan Davlat soliq qo‘mitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, Markaziy bank, vakolatli banklar hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimi amalga kiritilishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Belgilansinki, O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasining Bojxona statistikasi va tahlili markazi, uning bo‘limlari va guruhlari hududiy boshqarmalar, bojxona komplekslari va postlari tarkibida bojxona yuk deklaratsiyalari asosida ma’lumotlarning statistik elektron bazasini shakllantiradilar hamda tovarlarning kelib tushishi yoki yuklab jo‘natilishi to‘g‘risidagi axborotlarning Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimiga o‘z vaqtida va to‘g‘ri kiritilishi uchun javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki va Davlat soliq qo‘mitasi bilan birgalikda zimmasiga monitoring olib borish va Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimi bilan ishlash funksiyalari yuklangan rahbarlar, xodimlar va texnik xodimlarni tayyorlash va qayta tayyorlashni ta’minlasin;
manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda Bojxona kodeksiga muvofiq O‘zbekiston Respublikasida tovarlar va transport vositalarini bojxonadan keyin nazorat qilish tizimini joriy etish, shu jumladan Davlat bojxona qo‘mitasi va uning hududiy boshqarmalari tuzilmasida uni amalga oshirish bo‘yicha bo‘linmalar tashkil etish yuzasidan takliflar tayyorlasin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligida ekspertizadan o‘tkaziladigan import kontraktlari bo‘yicha ma’lumotlarni xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimiga kiritish Vazirlikning tegishli xulosasi mavjud bo‘lgan taqdirda amalga oshiriladi;
(4-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 21-iyuldagi 199-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 30-son, 371-modda)
bojxona organlari tomonidan eksport-import operatsiyalari, bojxona rasmiylashtiruvi va tashqi savdo kontraktlariga doir hisob-kitoblarni amalga oshirish tartibi bo‘yicha qonun hujjatlari talablarining buzilishi hollari aniqlangan taqdirda bojxona organlari O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq chora-tadbirlar ko‘radilar, shuningdek ko‘rsatib o‘tilgan hollar va ko‘rilgan chora-tadbirlar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasiga axborot yuboradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi bojxona qo‘mitasi va Tashqi savdo vazirligi tashqi iqtisodiy faoliyat subyektlarining xabardorligini hamda bojxona tartibotlarining samarali amalga oshirilishini ta’minlash uchun Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimi ma’lumotlari, shuningdek muqobil manbalardan olingan axborotlar asosida eksport va import qilinayotgan tovarlarning narx ma’lumotlari byulletenini har oyda ommaviy axborot vositalarida e’lon qilsinlar.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-iyuldagi 499-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 29-son, 693-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
6. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, Moliya vazirligi, Davlat bojxona qo‘mitasi hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda amaldagi idoraviy normativ hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
8. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri O‘.T. Sultonov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom (keyingi o‘rinlarda matnda Nizom deb yuritiladi) “Xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyatining shartnomaviy-huquqiy bazasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida tashqi savdo faoliyatini yanada erkinlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2003-yil 26-sentabrdagi PF-3321-son, “O‘zbekiston Respublikasida investitsiya iqlimi va ishbilarmonlik muhitini yanada takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2014-yil 7-apreldagi PF-4609-son farmonlariga hamda O‘zbekiston Respublikasining tashqi iqtisodiy faoliyatni tartibga soluvchi boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga muvofiq ishlab chiqilgan va O‘zbekiston Respublikasi bojxona organlari va banklarida tashqi savdo operatsiyalari ustidan monitoring olib borish tartibini belgilab beradi.
Birjalarda va yarmarkalarda tuzilgan xo‘jalik yurituvchi subyektlarning tashqi savdo kontraktlarini hisobga olish xususiyatlari birjalar va yarmarkalar faoliyatini tartibga soluvchi qonun hujjatlari bilan tartibga solinadi.
barter kontrakti — O‘zbekiston Respublikasining rezidenti bilan norezidenti o‘rtasida barter asosida tovarlarni eksport qilish (ishlarni bajarish, xizmatlar ko‘rsatish) yuzasidan tuzilgan xo‘jalik shartnomasi;
tashqi savdo kontraktlari — xo‘jalik yurituvchi subyektlarning eksport, barter va import kontraktlari;
tovarlar importi — tovarlarni ularni qaytarib olib chiqish majburiyatisiz O‘zbekiston Respublikasining bojxona hududiga olib kirish;
ishlar (xizmatlar) importi — xorijiy davlatning yuridik va jismoniy shaxsi tomonidan O‘zbekiston Respublikasining xo‘jalik yurituvchi subyektiga ishlarni bajarish (xizmatlar ko‘rsatish), ular bajarilishi (ko‘rsatilishi) joyidan qat’i nazar;
import qiluvchilar — yuridik shaxslar — tovarlar, ishlar va xizmatlarni import qilishga O‘zbekiston Respublikasining norezidentlari bilan import kontraktlari tuzgan O‘zbekiston Respublikasi rezidentlari;
import kontrakti — tovarlar, ishlar va xizmatlar importiga import qiluvchi bilan O‘zbekiston Respublikasining norezidenti o‘rtasida tuzilgan kontrakt;
xo‘jalik yurituvchi subyektlar — O‘zbekiston Respublikasining eksport qiluvchilari va import qiluvchilari;
eksport qiluvchilar — yuridik shaxslar, shuningdek yuridik shaxs tashkil etmasdan tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi jismoniy shaxslar, — tovarlar, ishlar va xizmatlar eksportiga O‘zbekiston Respublikasi norezidentlari bilan eksport va barter kontraktlarini tuzgan O‘zbekiston Respublikasi rezidentlari;
eksport kontrakti — tovarlar, ishlar va xizmatlar eksportiga O‘zbekiston Respublikasi rezidenti bilan norezidenti o‘rtasida tuzilgan xo‘jalik shartnomasi, shuningdek qonun hujjatlariga muvofiq eksport kontraktlariga tenglashtirilgan kontraktlar (barter kontraktlaridan tashqari);
ishlar (xizmatlar) eksporti — O‘zbekiston Respublikasining yuridik va jismoniy shaxsi tomonidan xorijiy davlatning yuridik yoki jismoniy shaxsiga ishlar bajarilishi (xizmatlar ko‘rsatilishi), ular bajarilishi (ko‘rsatilishi) joyidan qat’i nazar;
tovarlar eksporti — agar qonunchilikda o‘zgacha hol nazarda tutilmagan bo‘lsa, tovarlarni ularni qaytarib olib kirish majburiyatisiz O‘zbekiston Respublikasining bojxona hududidan olib chiqish.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(II bobning nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
3.1. Muqaddima. Kontraktning kirish qismida kontraktning tartib raqami, kontrakt tuzilgan joy va sana, yuridik shaxslarning to‘liq nomi, kontraktni tuzgan shaxslarning lavozimi, familiyasi va ismi. Agar shaxs kontraktni ishonchnoma asosida tuzsa, bu kontraktning muqaddimasida ko‘rsatiladi.
3.2. Kontraktning mavzusi. Ushbu bo‘limda tovarlar, ishlar va xizmatlarning nomi, shuningdek bitishuv turi ko‘rsatiladi. Tovarning nomi bilan birgalikda uning tavsifi hamda miqdori va sifati bo‘yicha assortimenti ko‘rsatiladi.
Tovarning miqdori qabul qilingan o‘lchovlarning metrik tizimida xalqaro birliklarda ifodalanadi. O‘zbekiston Respublikasida qabul qilingan o‘lchov va og‘irliklar tizimi miqdorlarini belgilash tartibiga muvofiq o‘lchov birligini aniqlash mumkin.
Tovarning sifat tavsifi tovardan foydalanish uchun uning yaroqliligini aks ettiruvchi xossalar jamini belgilaydi. Shuningdek, TIF TN bo‘yicha tovarning kodiga havola ham zarur.
standart bo‘yicha: umumiy qabul qilingan xalqaro standartlar, O‘zbekiston Respublikasida amal qiluvchi GOSTlar;
asosiy moddalar mavjudligi bo‘yicha: ko‘rsatkich-minimum, aralashmalar bo‘yicha — ko‘rsatkich-maksimum beriladi;
Mashinalar, asbob-uskunalar va texnologik liniyalarni yetkazib berish uchun kontraktda ularning yangiligi yoki ulardan foydalanganligi holati ko‘rsatiladi (foydalanilganlari uchun — eskirish foizi yoki foydalanish muddati).
3.3. Etkazib berishning bazis shartlari. Tovarni yetkazib berish bo‘yicha sotuvchi va xaridorning quyidagi asosiy majburiyatlari aniqlanadi (“Inkoterms” xalqaro qoidalari bo‘yicha):
tovarni yetkazib berish bo‘yicha kontraktni tuzuvchi tomonlarning majburiyatlari va xarajatlarni taqsimlash;
tovarning tasodifiy yo‘qolishi yoki shikastlanishi tavakkalchiligining sotuvchidan xaridorga o‘tishi.
“Inkoterms”dan foydalanilganda yetkazib berish joyi (temir yo‘l stansiyasi, port, aeroport va boshqalarning nomi) ko‘rsatilishi kerak (qisqartirilgan so‘zlarning bosh harflari bilan birgalikda).
3.4. Tovarni yetkazib berish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish muddati. Kontraktda tovarni yetkazib berish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish muddati yoki sanasi ko‘rsatiladi. Tovarni yetkazib berish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish muddati vaqtinchalik davrni anglatadi, bu davr mobaynida tovar (yoki uning turkumi) sotuvchi tomonidan ko‘rsatilgan joyga yetkazib berilishi, ko‘rsatilgan joyda ishlar va xizmatlar bajarilishi kerak.
Tovarni yetkazib berish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish sanasi deyilganda sotuvchi tomonidan kontraktlarda ko‘rsatilgan tovarni yetkazib berish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish shartlariga muvofiq o‘z majburiyatlarining bajarilishi tushuniladi.
3.5. Kontraktning narxi va umumiy summasi. Tovarning narxini belgilashda kontraktda tovarning o‘lchov birligi, tovar birligi narxi va kontraktning umumiy summasi ko‘rsatiladi.
Kontraktning umumiy summasi sotilayotgan tovar, ishlar va xizmatlarning qiymatini anglatadi. Ishlarni bajarishga va xizmatlar ko‘rsatishga kontraktni tuzish paytida kontrakt summasini belgilash imkoni bo‘lmagan o‘ziga xos kontraktlar tuzilgan taqdirda kontraktning umumiy summasi ko‘rsatilmaydi.
Etkazib beruvchilar tomonidan montaj va (yoki) ishga tushirish-sozlash ishlari amalga oshirilishini, ular tomonidan xodimlarni o‘qitish xizmatlari va boshqa xizmatlar ko‘rsatilishini, royalti to‘lanishini nazarda tutuvchi asbob-uskunalar, qurilmalar, mexanizmlar, butlovchi buyumlar va ehtiyot qismlar xarid qilishga (sotishga) tashqi savdo kontraktlari bo‘yicha kontraktlarda (spetsifikatsiyalarda) bajariladigan ishlar, ko‘rsatiladigan xizmatlar va royalti summasi alohida ko‘rsatiladi.
3.6. To‘lov shartlari. Kontraktdagi to‘lov shartlarida valyuta, to‘lov shakli va muddati belgilanadi. Agar to‘lov valyutasi kontrakt valyutasidan farq qilsa, u holda valyutani qayta hisoblab chiqish kursi va ushbu kursni aniqlash manbai ko‘rsatiladi.
Tashqi savdo kontraktlarida to‘lov valyutasi xorijiy valyutada ko‘rsatiladi (qonun hujjatlarida belgilangan hollar bundan mustasno).
3.7. Tovarning kelib chiqishi, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish joyi. Kontraktda yetkazib berilayotgan tovar kelib chiqqan mamlakat va ishlab chiqaruvchi, shuningdek ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish joyi (mamlakati) ko‘rsatiladi.
3.8. Tomonlarning javobgarligi. Qabul qilingan majburiyatlarning tomonlar tomonidan bajarilishini ta’minlovchi shartlar sifatida kontraktda, qoidaga ko‘ra, kontrakt majburiyatlari bajarilmaganligi yoki zarur darajada bajarilmaganligi uchun tomonlar to‘laydigan penya va/yoki jarima shaklidagi jazo nazarda tutiladi. Aybdor tomonga zarar ko‘rgan tomonning talabiga ko‘ra unga neustoyka to‘lash majburiyati yuklanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
3.9. Tomonlarning rekvizitlari. Kontrakt matni tomonlarning rekvizitlarini ko‘rsatish bilan tugallanadi. Pochta rekvizitlari, manzil, bank rekvizitlari va yuklab jo‘natish rekvizitlari ko‘rsatiladi.
(3-bandning 3.9-kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 10-avgustdagi 661-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2019-y., 09/19/661/3571-son)
3.10. Barter kontraktlarida import tovarlarni jadal yetkazib berishni yoki muqobil bank kafolatlari taqdim etishni nazarda tutuvchi shartlar majburiy tartibda hisobga olinadi.
3.11. Tashqi savdo kontraktining matni davlat tilida yoki rus tilida bayon qilinishi kerak. Agar kontrakt matni boshqa tilda tuzilgan bo‘lsa, kontrakt davlat tiliga yoki rus tiliga tarjima qilinishi va belgilangan tartibda tasdiqlanishi kerak.
4. Kontrakt shartlariga kiritiladigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risidagi ma’lumotlar qo‘shimcha bitim bilan qayd etilishi kerak hamda kontraktlar bilan bo‘lgani singari tartibda tizimga kiritiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
41. Bojxona rasmiylashtiruvi maqsadlari uchun invoyslarda quyidagi asosiy ma’lumotlar bo‘lishi kerak:
Oldingi tahrirga qarang.
(41-bandning o‘n ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 10-avgustdagi 661-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2019-y., 09/19/661/3571-son)
5. Ushbu bo‘lim talablariga rioya etilishi uchun mas’uliyat xo‘jalik yurituvchi subyektlarga, shuningdek kontrakt shartlarining amaldagi qonun hujjatlariga muvofiqligi yuzasidan yuridik xulosa bergan shaxsga yuklanadi.
6. Tashqi savdo operatsiyalari ustidan monitoring olib borish tizimi xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan tuziladigan tashqi savdo kontraktlari bajarilishi ustidan zarur nazoratni ta’minlash hamda xo‘jalik yurituvchi subyektlar, bojxona va soliq organlari, Markaziy bank va tijorat banklari o‘rtasida ushbu Nizomga 1-ilovaga muvofiq sxema bo‘yicha Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimi (keyingi o‘rinlarda TSOYEAT deb ataladi) orqali axborot ayirboshlash maqsadida joriy etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Bunda Yagona g‘azna hisobvarag‘i bilan qamrab olingan budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilarning tashqi savdo kontraktlari bo‘yicha to‘lovlarning amalga oshirilishi bo‘yicha tegishli ma’lumot TSOYEATga g‘aznachilik bo‘linmalari tomonidan kiritiladi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 6-avgustdagi 620-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.08.2018-y., 09/18/620/1632-son)
7. TSOYEAT real vaqt rejimida ishlaydi va unda ushbu Nizomga 2-ilovada keltirilgan ma’lumotlar mavjud bo‘ladi.
Oldingi tahrirga qarang.
8. Xo‘jalik yurituvchi subyektlarning tashqi savdo operatsiyalari monitoringini olib borish maqsadida tijorat banklari:
(8-bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
avans to‘lovlar (oldindan haq to‘lash) amalga oshirilishida yoki import kontraktlar bo‘yicha akkreditiv ochishda;
Oldingi tahrirga qarang.
oldindan to‘langan haq (avans to‘lovi) tushganligi, akkreditiv ochilganligi, eksport kontraktini sug‘urtalash bo‘yicha bank kafolati va polis berilganligi to‘g‘risidagi belgilangan tartibda berilgan ma’lumotnomalarni TSOYEATda rasmiylashtirishda TSOYEATdagi ma’lumotlarni (shu jumladan qonun hujjatlariga muvofiq tegishli vazirlik va idoralarning xulosasi mavjudligini) solishtiradilar, ushbu Nizomning 121-bandida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno. Bunda ma’lumotnoma faqat O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Tashqi savdo faoliyatini yanada erkinlashtirish va tadbirkorlik subyektlarini qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 3-noyabrdagi PQ-3351-son qaroriga ilovada ko‘rsatilgan yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan meva-sabzavot mahsulotlari va xomashyo tovarlarini eksport qilishda (keyingi o‘rinlarda xomashyo tovarlari deb ataladi) va invoys asosida eksport qilishda rasmiylashtiriladi.
(8-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-martdagi 216-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.03.2019-y., 09/19/216/2764-son)
Kontrakt bilan xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan TSOYEATga kiritilgan ma’lumotlar o‘rtasida farqlar mavjud bo‘lmagan taqdirda banklar qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ushbu kontrakt bo‘yicha bank operatsiyalarini amalga oshiradilar.
Oldingi tahrirga qarang.
81. Budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilarning tashqi savdo amaliyotlari monitoringini amalga oshirish maqsadida g‘aznachilik bo‘linmalari to‘lovlarni amalga oshirishda yoki akkreditiv ochishda TSOYEATdagi ma’lumotlarni kontrakt shartlari bilan solishtirishni amalga oshiradilar.
Budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilar tomonidan TSOYEATga kiritilgan ma’lumotlar o‘rtasida farqlar mavjud bo‘lmagan taqdirda g‘aznachilik bo‘linmalari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ushbu kontrakt bo‘yicha operatsiyalarni amalga oshiradilar.
(81-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 6-avgustdagi 620-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.08.2018-y., 09/18/620/1632-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 24-noyabrdagi PF-5582-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 26.11.2018-y., 06/18/5582/2220-son)
Oldingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining bojxona postlari xo‘jalik yurituvchi subyekt tomonidan TSOYEATga kiritilgan kontrakt ma’lumotlarini bojxona yuk deklaratsiyasi ma’lumotlari bilan solishtiradilar hamda farqlar mavjud bo‘lmaganda qonun hujjatlarida belgilangan tartibda bojxona yuk deklaratsiyasini rasmiylashtiradilar, ushbu Nizomning 121-bandida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 8-sentabrdagi 259-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 36-son, 477-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Bunda eksportga bojxona rasmiylashtiruvi, invoys asosida eksport qilinadigan xomashyo tovarlari va tovarlardan tashqari, TSOYEATga hisob-kitoblar to‘g‘risidagi ma’lumotnomalarsiz amalga oshiriladi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
ular bo‘yicha to‘lov import qiluvchining o‘z mablag‘lari hisobiga amalga oshirilgan bir xo‘jalik yurituvchi subyektning ikki va undan ortiq import kontraktlari doirasida o‘zaro hisob-kitoblarni amalga oshirishga;
bir xo‘jalik yurituvchining ikki va undan ortiq eksport kontraktlari doirasida o‘zaro hisob-kitoblarni amalga oshirishga yo‘l qo‘yiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
12. Tashqi savdo kontrakti bo‘yicha o‘zaro hisob-kitoblar xo‘jalik yurituvchi subyekt tomonidan faqat, agar qonun hujjatlarida o‘zgacha hol nazarda tutilmagan bo‘lsa, kontraktda va TSOYEATda ko‘rsatilgan uning O‘zbekiston Respublikasi tijorat bankidagi hisob raqami orqali amalga oshirilishi mumkin.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
Oldingi tahrirga qarang.
121. Eksport qiluvchilar to‘liq to‘lov ularning O‘zbekiston Respublikasi banklaridagi hisob raqamlariga tushgandan va ushbu axborot TSOYEATga kiritilgandan so‘ng eksport kontraktlarini rasmiylashtirmasdan Internet tarmog‘idagi on-layn do‘konlar orqali tovarlar, ishlar va xizmatlar eksportini amalga oshirish huquqiga egadirlar, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno.
Oldingi tahrirga qarang.
Bunda, 3000 (uch ming) AQSh dollargacha bo‘lgan tovarlar elektron tijorat orqali TSOYEATga kiritmasdan va yuk bojxona delaratsiyasini rasmiylashtirmasdan, pochta xizmatlarini ko‘rsatish qoidalariga muvofiq realizatsiya qilinishi mumkin
(121-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 26-iyuldagi 583-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 27.07.2018-y., 09/18/583/1582-son)
Oldingi tahrirga qarang.
122. Eksport qiluvchilar tovarlar (xomashyo tovarlari bundan mustasno), ishlar va xizmatlar) eksportini to‘liq to‘lov ularning O‘zbekiston Respublikasi tijorat banklaridagi hisob raqamiga tushgandan va ushbu axborot TSOYEATga kiritilgandan keyin eksport kontraktisiz invoys asosida amalga oshirish huquqiga ega bo‘ladilar.
Oldingi tahrirga qarang.
(122-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 13-martdagi 216-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.03.2019-y., 09/19/216/2764-son)
Oldingi tahrirga qarang.
123. Eksport qiluvchilar tovarlar, ishlar (xizmatlar) eksportini, Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadigan ro‘yxat bo‘yicha ayrim tovarlardan tashqari, Internet tarmog‘ining elektron savdo maydonchalari vositasida eksport kontrakti tuzmasdan va tovarlar, ishlar (xizmatlar) eksporti uchun bank vositachilik haqi olinmasdan amalga oshirish huquqiga egadirlar.
(123-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 20-apreldagi 297-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2018-y., 09/18/297/1096-son)
13. Tovarlarni respublikaga olib kirish va “erkin muomala uchun chiqarish” rejimiga rasmiylashtirish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish yoki import kontraktlari bo‘yicha ular uchun to‘langan pul mablag‘larini qaytarish muddati:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq amalga oshiriladigan loyihalar doirasida tuzilgan kontraktlar bo‘yicha yoki kontraktlar Mahsulot taqsimoti to‘g‘risidagi bitimlarni amalga oshirish doirasida Boshqaruvchi qo‘mita tomonidan tasdiqlangan taqdirda — import kontraktlarida belgilangan muddatlardan;
Keyingi tahrirga qarang.
boshqa import kontraktlari bo‘yicha — to‘lov amalga oshirilgan kundan boshlab 180 kalendar kundan ortiq bo‘lmasligi kerak.
Oldingi tahrirga qarang.
muassislar — O‘zbekiston Respublikasi rezidentlari tomonidan chet eldagi tashkilotlarga (savdo uylari, savdo vakolatxonalari, shu’ba korxonalar, firma do‘konlar, dillerlik shoxobchalari va konsignatsiya omborlari), shuningdek — O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi a’zolari — xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan Palataning savdo-investitsiya uylari nomiga olib chiqilayotgan tovarlar amalda eksport qilingan kundan boshlab 180 kundan;
Keyingi tahrirga qarang.
qolgan eksport qiluvchilar uchun tovarlar, ishlar va xizmatlar amalda eksport qilingan kundan boshlab 120 kundan oshib ketmasligi kerak.
Bunda yengib bo‘lmaydigan kuch (fors-major) ta’siri yuzaga kelgan holatda xorijiy valyutadagi tushumning tushishi muddati ushbu ta’sir yuz bergan davlatning vakolatli organi tomonidan tasdiqlangan, yengib bo‘lmaydigan kuchning amal qilishi davriga uzaytiriladi.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
15. Eksport kontraktlari bo‘yicha to‘lovlar vakil banklar orqali amalga oshirilgan va vakil bankning bank vositachilik haqi eksport qiluvchining hisob raqamiga tushuvchi mablag‘lar hisobiga to‘lanadigan hollarda, u debitorlik qarz sifatida hisobga olinmasligi, balki eksport qiluvchi balansining xarajat qismida hisobga olinishi kerak.
Shuningdek, avans to‘lovlar bo‘yicha mablag‘lar qaytarib berilganda yoki vakil bankning bank vositachilik haqi import qiluvchining mablag‘lari hisobiga to‘langanda import kontraktlari bo‘yicha tovarlar to‘liq yetkazib berilmagan hollarda, u debitorlik qarz sifatida hisobga olinmasligi, balki import qiluvchi balansining xarajat qismida hisobga olinishi kerak.
Oldingi tahrirga qarang.
16. Xizmatlar eksportini amalga oshiruvchi va import qiluvchining mamlakatida ko‘rsatilgan xizmatlar uchun olingan daromadlardan (foydadan) qonun hujjatlarida belgilangan tartibda soliqlar to‘lagan eksport qiluvchilar o‘zining tijorat bankiga ushbu soliqlar chet elda to‘langanligi to‘g‘risidagi tasdiqnomani taqdim etadilar. Bunda qonun hujjatlarida belgilangan tartibda to‘langan summa kontrakt bo‘yicha debitorlik qarz sifatida hisobga olinmaydi.
(16-bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
Ushbu soliqlar asossiz to‘langanligi, ularning kamaytirilganligi yoki qaytarilganligi holatlari aniqlangan taqdirda kontrakt bo‘yicha debitorlik qarz tiklanishi kerak.
Oldingi tahrirga qarang.
17. Chet eldan xorijiy valyutadagi tushum tushishi kechiktirilishiga yo‘l qo‘ygan eksport qiluvchilar, shuningdek, “erkin muomala uchun chiqarish” rejimida tovarlarni respublikaga olib kirish va rasmiylashtirishni, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatishni 30 bank kunidan ortiq ta’minlamagan import qiluvchilar (kichik biznes va xususiy tadbirkorlik subyektlari uchun — 60 bank kuni) belgilangan muddatlar tamom bo‘lgandan keyin:
belgilangan muddatlardan 180 kungacha kechikkanda — tushmagan valyuta mablag‘lari yoki “erkin muomala uchun chiqarish” rejimida rasmiylashtirilmagan tovarlar (bajarilmagan ishlar, ko‘rsatilmagan xizmatlar) summasining 10 foiziga teng miqdorda;
belgilangan muddatlardan 180 kundan 365 kungacha kechikkanda — tushmagan valyuta mablag‘lari yoki “erkin muomala uchun chiqarish” rejimida rasmiylashtirilmagan tovarlar (bajarilmagan ishlar, ko‘rsatilmagan xizmatlar) summasining 20 foiziga teng miqdorda qo‘shimcha;
belgilangan muddatlardan 365 kundan ortiq kechikkanda — tushmagan valyuta mablag‘lari yoki “erkin muomala uchun chiqarish” rejimida rasmiylashtirilmagan tovarlar (bajarilmagan ishlar, ko‘rsatilmagan xizmatlar) summasining 70 foiziga teng miqdorda respublika budjeti daromadiga qo‘shimcha jarima to‘laydilar.
Ushbu Nizomda belgilangan jarima sanksiyalari qo‘llanilgan taqdirda, tashqi savdo operatsiyalari bo‘yicha muddati o‘tkazib yuborilgan debitor qarzdorlik undirilishi muddatlaridan qat’i nazar, ayni bir qarzdorlik predmeti va tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning amaldagi eksporti hajmi bo‘yicha eksport qiluvchiga takroriy sanksiyalar qo‘llanilmaydi.
Eksport kontraktining sug‘urta polisi bo‘yicha sug‘urta qoplamasi summasi (milliy va (yoki) xorijiy valyutalarda) eksport qiluvchining hisob raqamiga tushganda, ushbu eksport kontrakti bo‘yicha debitor qarzdorlik summasi moliyaviy sanksiyalarni qo‘llash maqsadlari uchun tushgan sug‘urta qoplamasi summasiga kamaytiriladi.
(17-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
Oldingi tahrirga qarang.
18. Xo‘jalik yurituvchi subyektlar, tijorat banklari, budjet tashkilotlari, budjet mablag‘lari oluvchilar, g‘aznachilik bo‘linmalari va davlat bojxona xizmati organlari tegishli axborot TSOYEATga o‘z vaqtida va to‘g‘ri kiritilishi uchun javob beradilar.
(18-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 6-avgustdagi 620-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.08.2018-y., 09/18/620/1632-son)
tovarlarning miqdori va sifati bo‘yicha amaldagi tavsiflar va assortiment TSOYEATda ko‘rsatilgan ma’lumotlarga muvofiqligi ustidan nazorat qiladilar:
tovarlarning kelib tushishi yoki yuklab jo‘natilishi to‘g‘risidagi ma’lumotlarning TSOYEATga o‘z vaqtida va to‘g‘ri kiritilishi uchun javob beradilar, ilovalar bilan birgalikda bojxona yuk deklaratsiyalari asosida ma’lumotlarning statistika elektron bazasini tuzadilar, tovarlarni olib kirish va olib chiqish bo‘yicha ma’lumotlarni hamda ular bo‘yicha amalga oshirilgan bojxona to‘lovlarini tahlil etadilar, shuningdek ma’lumotlarning elektron bazasi TSOYEATga o‘z vaqtida qo‘shilishini ta’minlaydilar;
kontrabanda operatsiyalari amalga oshirilishi yo‘llari va mexanizmlarini aniqlash, tovarlar va boshqa moddiy boyliklarning O‘zbekiston Respublikasi hududiga noqonuniy olib kirilishi hollariga barham berish, tashqi iqtisodiy faoliyat sohasidagi boshqa jinoyatlarni ochish bo‘yicha tezkor-tahliliy va qidiruv chora-tadbirlari o‘tkazilishini ta’minlaydilar.
Oldingi tahrirga qarang.
20. O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi va Tashqi savdo vazirligi O‘zbekiston Respublikasiga import qilinadigan tovarlarga narx belgilanishi tendensiyasi ustidan doimiy monitoring olib boradilar. Monitoring natijalari bo‘yicha TSOYEAT ma’lumotlari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasining rasmiy saytida elektron shaklda joylashtiriladigan muqobil manbalardan olingan ma’lumotlar asosida import qilinadigan tovarlarga narx ma’lumotlari byulleteni tuziladi.
(20-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-iyuldagi 499-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 29-son, 693-modda)
Import tovarlarning narxlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarning muqobil manbalari sifatida ishlab chiqaruvchi korxonalar yoki yetkazib beruvchilarning rasmiy e’lon qilinadigan ma’lumotnomalari, byulletenlari, birja kotirovkalari, prays-varaqlardan, ular uyushmalari yoki birlashmalarining yig‘ma narx ma’lumotnomalaridan, tovarlarni ishlab chiqaruvchi xorijiy kompaniyalar vakolatxonalarining, ularning rasmiy ro‘yxatdan o‘tkazilgan dilyerlari yoki distribyutorlarining ma’lumotlaridan, shuningdek narxlar konyunkturasini xolis shakllantiradigan umumiy foydalaniladigan narx to‘g‘risidagi ma’lumotlarning boshqa ishonchli manbalaridan foydalanish mumkin.
21. Byulleten tashqi iqtisodiy faoliyat subyektlarining import qilinadigan tovarlarga narx hosil bo‘lishida shakllanayotgan tendensiyalardan xabardorligini oshirish, shuningdek ularni bojxonada rasmiylashtirish tartib-qoidalarini samaraliroq va xolisona amalga oshirish uchun xizmat qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Byulleten ma’lumotlari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi hamda Davlat soliq qo‘mitasi bilan kelishilishi kerak.
(21-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)
Byulletendan bojxona organlari baholashda va bojxona qiymatini nazorat qilishda “Bojxona tarifi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida nazarda tutilgan hollarda foydalanadi.
22. O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi o‘zining barcha hududiy bo‘limlari va bojxona postlarini bosma nusxalar bilan, TSOYEATga ulangan taqdirda esa — shuningdek byulletenning elektron versiyalari bilan muntazam ta’minlaydi.
23. Tovarlar (ishlar, xizmatlar) eksportidan tushum qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda tushmaganligi yoki to‘liq tushmaganligi yoxud import bo‘yicha tovarlar to‘liq tushmaganligi (ishlar va xizmatlar bajarilmaganligi) (avans to‘lovi qaytarilganligi) holatlari to‘g‘risidagi axborot TSOYEATda shakllantiriladi. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi tegishli chora-tadbirlar ko‘rish uchun TSOYEAT ma’lumotlaridan foydalanadi.
olib kirilayotgan tovarlar bojxona rasmiylashtiriluvidan o‘tkazilishida tovar bojxona qiymatining eksport qiluvchi mamlakatida qayd etilgan tovar qiymatiga nisbatan asossiz oshirilishi maqsadida ishonchsiz ma’lumotlar mavjud bo‘lgan hujjatlar bojxona organlariga taqdim etilishi;
tovarlar eksporti oldindan haq to‘lanmasdan, akkreditiv ochilmasdan, xaridorning banki kafolati olinmasdan yoki siyosiy va tijorat tavakkalchiliklaridan eksport kontraktlarini sug‘urta qilish polisi rasmiylashtirilmasdan amalga oshirilishi;
Oldingi tahrirga qarang.
eksport-import operatsiyalarini amalga oshirishda qonun hujjatlari buzilishining boshqa hollari aniqlangan taqdirda tergovga qadar tekshiruv va surishtiruv olib boradilar va qonun hujjatlarida belgilangan tegishli chora-tadbirlarni ko‘radilar.
(24-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 1-dekabrdagi 960-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 04.12.2017-y., 09/17/960/0355-son)
Hududiy bojxona boshqarmalari har oyda hisobot oyidan keyingi oyning 10-kunigacha xo‘jalik yurituvchi subyekt ro‘yxatdan o‘tkazilgan joy bo‘yicha soliq xizmati hududiy boshqarmalarining valyuta va eksport-import operatsiyalari ustidan nazorat qilish bo‘limlari (sho‘balari)ga va O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasiga yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan holatlar va ular bo‘yicha ko‘rilgan choralar haqida axborot taqdim etadilar.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi har oyda hisobot oyidan keyingi oyning 15-kunigacha ko‘rsatib o‘tilgan holatlar va ular bo‘yicha ko‘rilgan chora-tadbirlar haqidagi yig‘ma axborotni O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasiga yuboradi.
25. Davlat soliq xizmati organlari TSOYEATdan va davlat bojxona xizmati organlaridan olingan axborotni tahlil qiladi hamda pul mablag‘larini chet elga asossiz ravishda o‘tkazish alomatlari aniqlangan taqdirda Nazorat organlari faoliyatini muvofiqlashtiruvchi Respublika kengashining mintaqaviy bo‘linmalariga ushbu kontraktni tuzgan xo‘jalik yurituvchi subyekt faoliyatini tekshirishni eksport-import operatsiyalarini amalga oshirishning belgilangan tartibini va soliq haqidagi qonunlarga rioya qilinishini tekshirish uchun navbatdagi yil choragi jadvaliga kiritish to‘g‘risida buyurtmanomalar beradi. Zarurat bo‘lganda tekshirish davlat bojxona xizmati organlari bilan birgalikda o‘tkaziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Huquqni buzish sodir etilganligi holati tasdiqlangan taqdirda soliq organlari tomonidan qonun hujjatlarida nazarda tutilgan choralar ko‘riladi va tekshirish materiallari zarur choralar ko‘rish uchun belgilangan tartibda tegishli organlarga beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
26. Davlat bojxona xizmati organlari, tijorat banklari va TSOYEATga ulangan boshqa idoralar o‘z vakolatlari doirasida tizimdagi mavjud axborotni ruxsat berilmagan foydalanishdan, ma’lumotlarni buzishdan yoki tashqi savdo operatsiyalarini amalga oshirayotgan xo‘jalik yurituvchi subyektlarga yoki davlatga zarar yetkazishi mumkin bo‘lgan boshqa xatti-harakatlardan himoya qilish uchun zarur bo‘lgan tashkiliy va texnik chora-tadbirlarni ko‘rishlari kerak.
Davlat bojxona xizmati organlari, tijorat banklari va TSOYEATdagi mavjud ma’lumotlardan foydalanadigan boshqa idoralarning rahbarlari va boshqa xodimlari mazkur ma’lumotlarni oshkor qilish, ulardan shaxsiy maqsadlarda yoki uchinchi shaxslarning manfaatlari yo‘lida foydalanish, shuningdek shu jumladan axborotni himoya qilishning belgilangan qoidalarini buzish oqibatida uchinchi shaxslarning ma’lumotlarni olishiga imkoniyat yaratish huquqiga ega bo‘lmaydilar.
(26-bandining birinchi va ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
TSOYEATdagi mavjud axborotni himoya qilishning belgilangan qoidalari buzilganligi, ulardan tashqi savdo operatsiyalarini amalga oshiruvchi xo‘jalik yurituvchi subyektlarga yoki davlatga zarar yetkazilishiga olib kelgan shaxsiy maqsadlarda yoki uchinchi shaxslarning manfaatlari yo‘lida foydalanganligi uchun idoralarning aybdor rahbarlari yoki boshqa xodimlari qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
TSOYEATni texnik qo‘llab-quvvatlash va undan foydalanishni moliyalashtirishni O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi amalga oshiradi.
Idoraning — TSOYEATdan foydalanuvchining tashabbusi yoki taklifi bilan TSOYEATni dasturiy ta’minlashga o‘zgartirishlar kiritish zarur bo‘lgan taqdirda TSOYEATni dasturiy ta’minlashga o‘zgartirishlar kiritishni moliyalashtirish dasturiy ta’minlashga o‘zgartirishlar kiritishning tashabbuskori bo‘lgan idoraning mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 6-avgustdagi 620-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.08.2018-y., 09/18/620/1632-son)
akkreditiv ochish sanasi, tartib raqami, summasi va muddati hamda uning bajarilishi to‘g‘risidagi axborot;
berilgan kafolatning sanasi, tartib raqami, summasi va muddati, kafilning nomi va kafolat bajarilganligi to‘g‘risidagi axborot;
berilgan sug‘urta polisining sanasi, tartib raqami, summasi va muddati, sug‘urta kompaniyasining nomi;
Oldingi tahrirga qarang.
(“g” band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 14-dekabrdagi 984-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 18.12.2017-y., 09/17/984/0419-son)
(1-ilovaning matni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 21-iyuldagi 199-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 30-son, 371-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Tashqi savdo operatsiyalarini amalga oshirishda xorijiy valyutadagi mablag‘lardan foydalanish ustidan nazoratni takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1996-yil 13-martdagi 95-son qarorida:
a) 2-bandning ikkinchi xatboshidagi “bojxona xizmati hududiy bo‘linmalarida – bir ish kunida” so‘zlari “import qiluvchi xo‘jalik yurituvchi subyekt davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan joydagi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining valyutani nazorat qilish bo‘limlarida – ikki ish kunida, hujjatlar topshirilgan kundan tashqari” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“Import kontraktlarini hisobga qo‘yish uchun import qiluvchi korxona ular vakolatli banklarda hisobga qo‘yilgandan keyin 7 ish kunidan ortiq bo‘lmagan muddatda import qiluvchi korxona davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan joydagi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining valyutani nazorat qilish bo‘limlariga bankning belgilari qo‘yilgan Pasportning undagi mavjud nusxalarini taqdim etadi, ular Pasportning birinchi va ikkinchi nusxalariga tegishli belgi qo‘yadilar”;
19-bandning ikkinchi jumlasiga “avans to‘lovlari” so‘zlaridan keyin “import kontraktlar import qiluvchi korxona davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan joydagi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining valyutani nazorat qilish bo‘limlarida hisobga qo‘yilgandan keyin” so‘zlari qo‘shilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Davlat ehtiyojlari uchun tanlov asosida oziq-ovqat tovarlari yetkazib berishni tashkil etish to‘g‘risida” 1997-yil 26-sentabrdagi 454-son qarorida:
“Davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlarini import qilish yuzasidan kontraktlarni O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi tomonidan ekspertizadan o‘tkazish tartibi 3-ilovaga muvofiq”;
“Davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlarini import qilish yuzasidan kontraktlarni O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi tomonidan ekspertizadan o‘tkazish tartibi”;
matndagi barcha “Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi” so‘zlari “Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
I bo‘limning birinchi va ikkinchi xatboshidagi hamda II bo‘limning birinchi xatboshidagi “ro‘yxatdan” so‘zi “ekspertizadan” so‘zi bilan almashtirilsin;
uchinchi xatboshidagi “ro‘yxatdan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi sertifikat bilan” so‘zlari “kontraktning ekspertizadan o‘tkazilganligi to‘g‘risida Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligining tegishli xulosasi bilan” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 6-iyundagi 427-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 07.06.2018-y., 09/18/427/1321-son)
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasida birja va yarmarka savdosini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 6-maydagi 223-son qaroriga 2-ilova 2-bandining uchinchi xatboshidagi (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1999-y., 5-son, 25-modda) “bojxona xizmati hududiy bo‘linmalarida – bir ish kunida” so‘zlari “import qiluvchi xo‘jalik yurituvchi subyekt davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan joydagi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining valyutani nazorat qilish bo‘limlarida – ikki ish kunida, hujjatlar topshirilgan kundan tashqari” so‘zlari bilan almashtirilsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 21-noyabrdagi 456-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2000-y., 11-son, 72-modda) bilan tasdiqlangan “Xom ashyo, materiallar, butlovchi buyumlar va asbob-uskunalar xarid qilish bo‘yicha tender savdolari o‘tkazish to‘g‘risida Nizom”ning XI bo‘limi 62-bandi birinchi va ikkinchi xatboshidagi “ro‘yxatga olish” so‘zlari “ekspertizadan o‘tkazish” so‘zlari bilan, “ro‘yxatga olinmaydi” so‘zlari “ekspertizadan o‘tkazilmaydi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Ichki valyuta bozorini yanada erkinlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2003-yil 16-iyuldagi 317-son qaroriga ilova (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2003-y., 7-son, 63-modda) 1-bandining ikkinchi jumlasiga “avans to‘lovlari” so‘zlaridan keyin “import kontraktlari import qiluvchi korxona davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan joydagi Davlat bojxona qo‘mitasi hududiy boshqarmalarining valyutani nazorat qilish bo‘limlarida hisobga qo‘yilgandan keyin” so‘zlari qo‘shilsin.