O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish va uni rivojlantirish Davlat dasturini amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2007-yil 19-sentabrdagi PF-3923-son Farmonini bajarish yuzasidan hamda hududiy sog‘liqni saqlash muassasalarining tashkiliy tuzilmasini takomillashtirish, aholiga, ayniqsa qishloq joylarda yashovchi aholiga tibbiy yordam ko‘rsatish samaradorligi va sifatini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi to‘g‘risidagi Nizom va uning tuzilmasi 1 va 1a-ilovalarga muvofiq;
Viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi to‘g‘risidagi Nizom va uning tuzilmasi 2 va 2a-ilovalarga muvofiq;
Viloyat tibbiy diagnostika markazi to‘g‘risidagi Nizom va uning tuzilmasi 3 va 3a-ilovalarga muvofiq;
Tuman (shahar) tibbiyot birlashmasi to‘g‘risidagi Nizom va uning tuzilmasi 4 va 4a-ilovalarga muvofiq;
Qishloq vrachlik punkti to‘g‘risidagi Nizom va uning tuzilmasi 5 va 5a-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazining faoliyati aralash tarzda — Davlat budjeti mablag‘lari, o‘z daromadlari va jalb qilinadigan manbalar (grantlar, homiylik mablag‘lari va boshqalar) hisobiga moliyalashtiriladi;
Viloyat tibbiy diagnostika markazining faoliyati pulli konsultatsiya-diagnostika xizmatlari ko‘rsatishdan olinadigan o‘z daromadlari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga moliyalashtiriladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi, tuman (shahar) tibbiyot birlashmasi va qishloq vrachlik punktlarining faoliyati Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladi.
Bunda budjet mablag‘lari markazlarga belgilangan tartibda ajratiladi, viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazlarining aholining imtiyozga ega bo‘lgan toifalariga tibbiy yordam ko‘rsatish, markazlarni asbob-uskunalar va texnika bilan jihozlash, shuningdek budjet mablag‘lari hisobiga mukammal ta’mirlash xarajatlariga haq to‘lash esa O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligi hududiy bo‘linmalari tomonidan amalga oshiriladi.
3. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bir oy muddatda viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazlarini, viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazlarini, viloyat tibbiy diagnostika markazlarini, tuman (shahar) tibbiyot birlashmalarini va qishloq vrachlik punktlarini tashkil etish bo‘yicha tashkiliy, moliyaviy va boshqa tadbirlar bajarilishini ta’minlasinlar.
markazlar faoliyati monitoringini tizimli asosda olib borsin va mavjud muammolarni tezkorlik bilan hal etsin;
tarmoqni rivojlantirish respublika dasturlarida viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot va diagnostika markazlarining faoliyatini tashkil etish va ularni moddiy-texnik jihatdan jihozlash, markazlarni rivojlantirishga investitsiyalar, grantlar va moliyalashtirishning qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalarini jalb etish chora-tadbirlarini ustuvor asosda nazarda tutsin;
markazlar faoliyati aniq muvofiqlashtirilishini va ular tomonidan diagnostika va bemorlarni davolashning yagona standartlariga rioya qilinishi, davolash-profilaktika muassasalari amaliyotiga zamonaviy tibbiyot texnologiyalari, boshqarishning iqtisodiy metodlari, aholiga tibbiy xizmat ko‘rsatishning ilg‘or tashkiliy shakllari va usullari joriy etilishi ustidan nazoratni ta’minlasin.
Amalga oshirilayotgan ishlar to‘g‘risida har chorakda, chorakdan keyingi oyning 10-kunigacha Vazirlar Mahkamasiga axborot berilsin.
5. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Qosimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi faoliyatini tashkil etish va moliyalashtirish tartibini belgilaydi.
Viloyat ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish va uni rivojlantirish Davlat dasturini amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2007-yil 19-sentabrdagi PF-3923-son Farmoniga muvofiq faoliyat ko‘rsatib turgan viloyat kasalxonalari va ayrim ixtisoslashtirilgan tibbiyot muassasalari bazasida tashkil etiladi hamda aholiga yuqori malakali ixtisoslashtirilgan statsionar, ambulatoriya konsultativ-diagnostika tibbiyot xizmati ko‘rsatuvchi davolash-profilaktika muassasasi hisoblanadi.
2. Markaz davlat muassasasi shaklida tashkil etiladi, mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, o‘z nomi yozilgan muhrga, shuningdek o‘zining faoliyati uchun zarur bo‘lgan boshqa atributlarga ega bo‘ladi.
Markaz tibbiyot va farmatsevtika kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish uchun klinik, o‘quv bazasi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga va boshqa qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining buyruqlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Markaz faoliyatning barcha sohalaridagi o‘z munosabatlarini Markazning maqsadi va faoliyatiga muvofiq yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tuzilgan shartnomalar asosida amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
aholining kasalliklarning asosiy yo‘nalishlari (rejali xirurgiya, terapiya, kardiologiya, otorinolaringologiya va boshqalar) bo‘yicha ixtisoslashtirilgan, yuqori texnologiyali diagnostika, davolash va profilaktika tibbiy yordami ko‘rsatishga bo‘lgan ehtiyojini qondirish;
viloyat tibbiyot muassasalarida tibbiy xizmatlar ko‘rsatishning zamonaviy metodlari va texnologiyalari joriy etilishini metodik ta’minlash.
bemorlarga O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlangan klinik standartlarga muvofiq yuqori malakali ixtisoslashtirilgan statsionar yordam ko‘rsatish;
tuman (shahar) tibbiyot birlashmalari mutaxassislariga konsultativ va tashkiliy-metodik yordam ko‘rsatish;
ma’muriy hudud davolash-profilaktika muassasalari amaliyotiga zamonaviy tibbiy texnologiyalarni va boshqarishning iqtisodiy metodlarini joriy etish;
tibbiyot xodimlarini va farmatsevtika kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishda qatnashish;
aholining umumiy kasallanishi va o‘limini, mehnatga qobiliyatini yo‘qotgan holda kasallanishini, nogironligini o‘rganish;
tibbiy yordamni rivojlantirish maqsadli dasturlarini shartnoma asosida ishlab chiqish va amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
8. Belgilangan maqsadlarga erishish va yuklangan vazifalarni bajarish uchun Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega:
Keyingi tahrirga qarang.
asosiy vositalarni ijaraga olish yoki ijaraga berish, kreditlarni, qarz mablag‘larni, grantlarni va boshqa moliyaviy yordamni jalb qilish;
budjet mablag‘lari va pulli tibbiy xizmatlar ko‘rsatishdan olingan daromadlar doirasida Markaz xodimlari mehnatiga haq to‘lash va ularni moddiy rag‘batlantirish miqdorlarini mustaqil ravishda belgilash;
xo‘jalik faoliyatini amalga oshirish jarayonida yaratilgan intellektual mulk obyektlariga mualliflik huquqlarini olish va ulardan foydalanish;
qonun hujjatlariga va O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga muvofiq xorijiy yuridik shaxslar bilan ilmiy va ilmiy-texnikaviy hamkorlikni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlariga, Markaz faoliyati maqsadlariga va faoliyati predmetiga zid bo‘lmagan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Markaz ko‘rsatiladigan pulli tibbiy xizmatlarning, amalga oshiriladigan ishlarning barcha turlariga tariflar va narxlarni mustaqil ravishda, Sog‘liqni saqlash vazirligi va tegishli moliya organlari bilan kelishgan holda belgilashga haqli.
tekin asosda — davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashga muhtoj, imtiyozga ega bo‘lgan shaxslarga (ushbu Nizomga ilova), shuningdek ambulatoriya yordami ko‘rsatishi;
pulli asosda (qonunda belgilangan hollarda — tekin asosda) — O‘zbekiston Respublikasi fuqarolariga (mazkur bandning uchinchi xatboshida ko‘rsatilgan shaxslardan tashqari), shuningdek xorijiy fuqarolar va fuqaroligi bo‘lmagan shaxslarga yuqori malakali ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam ko‘rsatishi;
diagnostika va davolashning tasdiqlangan standartlariga muvofiq tibbiy yordam ko‘rsatilishini ta’minlashi;
muntazam ravishda Markaz xodimlarini hamda viloyat davolash-profilaktika muassasalari tibbiyot xodimlarini qayta tayyorlashi va ularning malakasini oshirishi;
Markaz xodimlariga qonun hujjatlarida nazarda tutilgan mehnatni tashkil etish va unga haq to‘lash, texnika xavfsizligi, ijtimoiy ta’minot va muayyan ijtimoiy muhofaza shartlarini kafolatlashi;
Keyingi tahrirga qarang.
Markazning moddiy-texnika bazasini zamonaviy tibbiyot texnikasi va texnologiyalari bilan mustahkamlashi va rivojlantirishi;
Keyingi tahrirga qarang.
12. Markazga rahbarlikni tegishli ma’muriy hudud hokimining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan bosh vrach amalga oshiradi.
13. Bosh vrach o‘rinbosarlarga ega bo‘ladi. Markaz bosh vrachining o‘rinbosarlari O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri bilan kelishgan holda Markaz bosh vrachi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
14. Markaz bosh vrachi belgilangan tartibda Markaz faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, ishlarni tashkillashtiradi, Markaz nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda uning manfaatlarini ifodalaydi, Markaz mol-mulkini tasarruf etadi, shartnomalar, shu jumladan mehnat shartnomalari tuzadi, ishonchnomalar beradi, banklarda hisob raqamlari ochadi, moliyaviy mablag‘larni tasarruf etish huquqidan foydalanadi, shtatlarni tasdiqlaydi, buyruqlar chiqaradi va Markaz faoliyatining natijalari uchun shaxsan javob beradi.
15. Markaz bosh vrachi bo‘lmagan hollarda uning vazifalarini sog‘liqni saqlashni boshqarish hududiy organi bilan kelishgan holda uning o‘rinbosarlaridan biri bajaradi.
16. Markazning moliyaviy-xo‘jalik faoliyati qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
17. Markaz faoliyatining maqsadlariga muvofiq o‘z mol-mulkiga egalik qiladi, ulardan foydalanadi va ularni tasarruf etadi, bunda budjet mablag‘lari va budjetdan tashqari mablag‘lardan samarali foydalanilishini ta’minlaydi.
18. Markazning mol-mulki asosiy vositalar, shuningdek boshqa moddiy boyliklar va moliyaviy resurslardan iborat bo‘ladi.
19. Markaz vaqtincha foydalanilmayotgan binolarni shartnoma asosida, tushgan mablag‘lardan Markazni rivojlantirish uchun foydalangan holda ijaraga berish, shuningdek asbob-uskunalarni va mol-mulkni qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda balansdan chiqarish huquqiga ega.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Davlat budjeti mablag‘lari, budjetdan tashqari mablag‘lar va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar Markazni moliyalashtirish manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
21. Markazni moliyalashtirish aralash tarzda — Davlat budjeti mablag‘lari (tasdiqlangan xarajatlar smetasiga muvofiq qonun hujjatlarida belgilangan tartibda) Markazning o‘z daromadlari va jalb qilinadigan manbalar (grantlar, homiylik mablag‘lari va boshqalar) hisobiga amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Bunda budjet mablag‘lari Markazga belgilangan tartibda ajratiladi, aholining imtiyozga ega bo‘lgan toifalariga tibbiy yordam ko‘rsatish, markazlarni asbob-uskunalar va texnika bilan jihozlash, shuningdek budjet mablag‘lari hisobiga mukammal ta’mirlash xarajatlariga haq to‘lash esa G‘aznachilikning hududiy bo‘linmalari orqali amalga oshiriladi.
22. Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda buxgalteriya hisobi va hisobotini yuritadi, ularni O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligiga Davlat statistika qo‘mitasiga taqdim etadi, hujjatlarning saqlanishi va kelishilgan ro‘yxat bo‘yicha ularning davlat tomonidan saqlashga berilishi uchun javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Markazning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish va tekshirish sog‘liqni saqlash, soliq va moliya organlari, ular vakolatlari doirasida boshqa davlat organlari, shuningdek auditorlik tashkilotlari tomonidan, ular bilan tuzilgan shartnomalar asosida qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Markazni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. 1941—1945-yillardagi urush nogironlari va qatnashchilari, shuningdek ularga tenglashtirilgan shaxslar.
9. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlaridan nafaqa oluvchi kam ta’minlangan oilalar a’zolari.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Chaqiruv komissiyalari yo‘llanmalari bo‘yicha 15—17 yoshdagi o‘smirlar va chaqiriq yoshidagi (18—27 yoshar) shaxslar.
1. Ushbu Nizom viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi faoliyatini tashkil etish va moliyalashtirish tartibini belgilaydi.
Viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish va uni rivojlantirish Davlat dasturini amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2007-yil 19-sentabrdagi PF-3923-son Farmoniga muvofiq faoliyat ko‘rsatib turgan viloyat bolalar kasalxonalari bazasida tashkil etiladi hamda bolalarga yuqori malakali ixtisoslashtirilgan statsionar, ambulatoriya konsultativ-diagnostika xizmati ko‘rsatuvchi davolash-profilaktika muassasasi hisoblanadi.
2. Markaz davlat muassasasi shaklida tashkil etiladi, mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, o‘z nomi yozilgan muhrga, shuningdek o‘zining faoliyati uchun zarur bo‘lgan boshqa atributlarga ega bo‘ladi.
Markaz tibbiyot va farmatsevtika kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish uchun klinik, o‘quv bazasi hisoblanadi.
3. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari va boshqa qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining buyruqlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Markaz faoliyatning barcha sohalaridagi o‘z munosabatlarini Markazning maqsadi va faoliyatiga muvofiq yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tuzilgan shartnomalar asosida amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Ushbu Nizom Qoraqalpog‘iston Respublikasi bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markaziga ham tatbiq etiladi.
bolalarning kasalliklarning asosiy yo‘nalishlari (rejali xirurgiya, pediatriya, kardiorevmatologiya, otolaringologiya va boshqalar) bo‘yicha ixtisoslashtirilgan, yuqori texnologiyali diagnostika, davolash va profilaktika tibbiy yordami ko‘rsatishga bo‘lgan ehtiyojini qondirish;
viloyat bolalar tibbiyot muassasalarida tibbiy xizmatlar ko‘rsatishning zamonaviy metodlari va texnologiyalari joriy etilishini metodik ta’minlash.
bolalarga O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlangan standartlarga muvofiq yuqori malakali ixtisoslashtirilgan statsionar yordam ko‘rsatish;
tuman (shahar) tibbiyot birlashmalari mutaxassislariga konsultativ va tashkiliy-metodik yordam ko‘rsatish;
ma’muriy hudud davolash-profilaktika muassasalari amaliyotiga zamonaviy tibbiy texnologiyalarni va boshqarishning iqtisodiy metodlarini joriy etish;
aholining umumiy kasallanishi va o‘limini, mehnatga qobiliyatini yo‘qotgan holda kasallanishini, nogironligini o‘rganish;
8. Belgilangan maqsadlarga erishish va yuklangan vazifalarni bajarish uchun Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega:
Keyingi tahrirga qarang.
asosiy vositalarni ijaraga olish yoki ijaraga berish, kreditlarni, qarz mablag‘larni, grantlarni va boshqa moliyaviy yordamni jalb qilish;
budjet mablag‘lari va pulli tibbiy xizmatlar ko‘rsatishdan olingan daromadlar doirasida Markaz xodimlari mehnatiga haq to‘lash va ularni moddiy rag‘batlantirish miqdorlarini qonun hujjatlariga muvofiq mustaqil ravishda belgilash;
Keyingi tahrirga qarang.
bolalar kasalliklari bo‘yicha ilmiy tadqiqotlar o‘tkazishga Davlat budjetidan grantlar olish uchun tanlovlarda qatnashish;
xo‘jalik faoliyatini amalga oshirish jarayonida yaratilgan intellektual mulk obyektlariga mualliflik huquqlarini olish va ulardan foydalanish;
qonun hujjatlariga va O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga muvofiq xorijiy yuridik shaxslar bilan ilmiy va ilmiy-texnikaviy hamkorlikni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlariga, Markaz maqsadlariga va faoliyati predmetiga zid bo‘lmagan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Markaz ko‘rsatiladigan pulli tibbiy xizmatlarning, amalga oshiriladigan ishlarning barcha turlariga tariflar va narxlarni mustaqil ravishda, Sog‘liqni saqlash vazirligi va tegishli moliya organlari bilan kelishgan holda belgilashga haqli.
pulli asosda (qonunda belgilangan hollarda — tekin asosda) — xorijiy fuqarolar va fuqaroligi bo‘lmagan shaxslarga yuqori malakali ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam ko‘rsatishi;
diagnostika va davolashning tasdiqlangan standartlariga muvofiq tibbiy yordam ko‘rsatilishini ta’minlashi;
Markaz xodimlarini hamda viloyat davolash-profilaktika muassasalari tibbiyot xodimlarini muntazam ravishda qayta tayyorlashi va ularning malakasini oshirishi;
Markaz xodimlariga qonun hujjatlarida nazarda tutilgan mehnatni tashkil etish va unga haq to‘lash, texnika xavfsizligi, ijtimoiy ta’minot va muayyan ijtimoiy muhofaza shartlarini kafolatlashi;
Keyingi tahrirga qarang.
Markazning moddiy-texnika bazasini zamonaviy tibbiyot texnikasi va texnologiyalari bilan mustahkamlashi va rivojlantirishi;
Keyingi tahrirga qarang.
12. Markazga rahbarlikni tegishli ma’muriy hudud hokimining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan bosh vrach amalga oshiradi.
13. Bosh vrach o‘rinbosarlarga ega bo‘ladi. Markaz bosh vrachining o‘rinbosarlari O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri bilan kelishgan holda Markaz bosh vrachi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
14. Markaz bosh vrachi belgilangan tartibda Markaz faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, ishlarni tashkillashtiradi, Markaz nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda uning manfaatlarini ifodalaydi, Markaz mol-mulkini tasarruf etadi, shartnomalar, shu jumladan mehnat shartnomalari tuzadi, ishonchnomalar beradi, banklarda hisob raqamlari ochadi, moliyaviy mablag‘larni tasarruf etish huquqidan foydalanadi, shtatlarni tasdiqlaydi, buyruqlar chiqaradi va Markaz faoliyatining natijalari uchun shaxsan javob beradi.
15. Markaz bosh vrachi bo‘lmagan hollarda uning vazifalarini sog‘liqni saqlashni boshqarish hududiy organi bilan kelishgan holda uning o‘rinbosarlaridan biri bajaradi.
Keyingi tahrirga qarang.
17. Markaz faoliyatining maqsadlariga muvofiq o‘z mol-mulkiga egalik qiladi, ulardan foydalanadi va ularni tasarruf etadi, bunda budjet mablag‘lari va budjetdan tashqari mablag‘lardan samarali foydalanilishini ta’minlaydi.
18. Markazning mol-mulki asosiy vositalar, shuningdek boshqa moddiy boyliklar va moliyaviy resurslardan iborat bo‘ladi.
19. Markaz vaqtincha foydalanilmayotgan binolarni shartnoma asosida, tushgan mablag‘lardan Markazni rivojlantirish uchun foydalangan holda ijaraga berish, shuningdek asbob-uskunalarni va mol-mulkni qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda balansdan chiqarish huquqiga ega.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Davlat budjeti mablag‘lari, budjetdan tashqari mablag‘lar va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar Markazni moliyalashtirish manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
21. Markazni moliyalashtirish tasdiqlangan xarajatlar smetasiga muvofiq qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga, uning xarajatlariga haq to‘lash esa G‘aznachilikning hududiy bo‘linmalari orqali amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
22. Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda buxgalteriya hisobi va hisobotini yuritadi, ularni O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligiga hamda Davlat statistika qo‘mitasiga taqdim etadi, hujjatlarning saqlanishi va kelishilgan ro‘yxat bo‘yicha ularning davlat tomonidan saqlashga berilishi uchun javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Markazning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish va tekshirish sog‘liqni saqlash, soliq va moliya organlari, o‘z vakolatlari doirasida boshqa davlat organlari, shuningdek auditorlik tashkilotlari tomonidan, ular bilan tuzilgan shartnomalar asosida qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Markazni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom viloyat tibbiy diagnostika markazi faoliyatini tashkil etish va moliyalashtirish tartibini belgilaydi.
Viloyat tibbiy diagnostika markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish va uni rivojlantirish Davlat dasturini amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2007-yil 19-sentabrdagi PF-3923-son Farmoniga muvofiq, faoliyat ko‘rsatib turgan viloyat diagnostika markazi bazasida tashkil etiladi hamda aholiga konsultativ-diagnostika xizmati ko‘rsatuvchi davolash-profilaktika muassasasi hisoblanadi.
2. Markaz davlat muassasasi shaklida tashkil etiladi, mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, o‘z nomi yozilgan gerbli muhrga, shuningdek o‘zining faoliyati uchun zarur bo‘lgan boshqa atributlarga ega bo‘ladi.
Markaz tibbiyot kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish uchun klinik, o‘quv bazasi hisoblanadi.
3. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari va boshqa qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining buyruqlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Markaz faoliyatning barcha sohalaridagi o‘z munosabatlarini Markazning maqsadlari va faoliyati vazifalariga muvofiq yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tuzilgan shartnomalar asosida amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
zamonaviy yuqori texnologiyali tibbiy diagnostika asbob-uskunalaridan foydalangan holda aholiga qulay konsultativ-diagnostika xizmati ko‘rsatish.
kasallarni tadqiqotlarning zamonaviy, yuqori texnologiyali asbobli va laboratoriya metodlari yordamida tekshirish;
davolash-diagnostika jarayonining uzluksizligini ta’minlash maqsadida viloyat davolash-profilaktika muassasalari bilan o‘zaro hamkorlik qilish;
mahalliy shart-sharoitlardan kelib chiqqan holda diagnostika tadqiqotlari sohasida zamonaviy metodologiyalarni joriy etish;
barcha darajalardagi diagnostika xizmatlarining moddiy-texnika salohiyatini rivojlantirish, ularga o‘zlashtirilgan va diagnostika markazida joriy etilgan tibbiyot texnologiyalarini berish;
qonun hujjatlarida taqiqlanmagan hamda Markaz maqsadlariga va faoliyati predmetiga javob beradigan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Belgilangan maqsadlarga erishish va yuklangan vazifalarni bajarish uchun Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega:
asosiy vositalarni ijaraga olish yoki ijaraga berish, kreditlarni, qarz mablag‘larini, grantlarni va boshqa moliyaviy yordamni jalb qilish;
budjet mablag‘lari va pulli tibbiy xizmatlar ko‘rsatishdan olingan daromadlar doirasida Markaz xodimlari mehnatiga haq to‘lash va ularni moddiy rag‘batlantirish miqdorlarini mustaqil ravishda belgilash;
xo‘jalik faoliyatini amalga oshirish jarayonida yaratilgan intellektual mulk obyektlariga mualliflik huquqlarini olish va ulardan foydalanish;
qonun hujjatlariga va O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga muvofiq xorijiy yuridik shaxslar bilan ilmiy va ilmiy-texnikaviy hamkorlikni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlariga, Markaz maqsadlariga va faoliyati predmetiga zid bo‘lmagan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
10. Markaz ko‘rsatiladigan pulli tibbiy xizmatlarning, amalga oshiriladigan ishlarning barcha turlariga tariflar va narxlarni mustaqil ravishda, Sog‘liqni saqlash vazirligi va tegishli moliya organlari bilan kelishgan holda belgilashga haqli.
aholiga diagnostika va davolashning tasdiqlangan standartlariga muvofiq konsultativ-diagnostika va davolash yordami ko‘rsatilishini ta’minlashi;
Markaz xodimlariga qonun hujjatlarida nazarda tutilgan mehnatni tashkil etish va unga haq to‘lash, texnika xavfsizligi, ijtimoiy ta’minot va muayyan ijtimoiy muhofaza shartlarini kafolatlashi;
Keyingi tahrirga qarang.
Markazning moddiy-texnika bazasini zamonaviy tibbiyot texnikasi va texnologiyalari bilan mustahkamlashi va rivojlantirishi;
Keyingi tahrirga qarang.
13. Markazga rahbarlikni tegishli ma’muriy hudud hokimining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan direktor amalga oshiradi.
14. Direktor o‘rinbosarlarga ega bo‘ladi. Markaz direktorining o‘rinbosarlari sog‘liqni saqlash hududiy organi bilan kelishgan holda Markaz direktori tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
15. Markaz direktori belgilangan tartibda Markaz faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, ishlarni tashkil etadi, Markaz nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda uning manfaatlarini ifodalaydi, Markaz mol-mulkini tasarruf etadi, shartnomalar, shu jumladan mehnat shartnomalari tuzadi, ishonchnomalar beradi, banklarda hisob raqamlari ochadi, moliyaviy mablag‘larni tasarruf etish huquqidan foydalanadi, shtatlarni tasdiqlaydi, buyruqlar chiqaradi va Markaz faoliyatining natijalari uchun shaxsan javob beradi.
16. Markaz direktori bo‘lmagan hollarda uning vazifalarini sog‘liqni saqlash hududiy boshqarmasi bilan kelishgan holda uning o‘rinbosarlardan biri bajaradi.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Markaz faoliyat maqsadlariga muvofiq o‘z mol-mulkiga egalik qiladi, ulardan foydalanadi va ularni tasarruf etadi, bunda budjet mablag‘lari va budjetdan tashqari mablag‘lardan samarali foydalanilishini ta’minlaydi.
19. Markazning mol-mulki asosiy vositalar, shuningdek boshqa moddiy boyliklar va moliyaviy resurslardan iborat bo‘ladi.
20. Markaz vaqtincha foydalanilmayotgan binolarni shartnoma asosida, tushgan mablag‘lardan Markazni rivojlantirish uchun foydalangan holda ijaraga berish, shuningdek asbob-uskunalarni va mol-mulkni qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda balansdan chiqarish huquqiga ega.
Keyingi tahrirga qarang.
21. Pulli konsultatsiya-diagnostika xizmatlari ko‘rsatishdan olinadigan tushumlar, korxonalarning, nodavlat jamoat tashkilotlarining xayriya va ixtiyoriy badallari hamda qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar Markazning daromad manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
22. Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda buxgalteriya hisobi va hisobotini yuritadi, ularni O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligiga va Davlat statistika qo‘mitasiga taqdim etadi, hujjatlarning saqlanishi va kelishilgan ro‘yxat bo‘yicha ularning davlat tomonidan saqlashga berilishi uchun javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Markazning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish va tekshirish sog‘liqni saqlash, soliq va moliya organlari, o‘z vakolatlari doirasida boshqa davlat organlari, shuningdek auditorlik tashkilotlari tomonidan, ular bilan tuzilgan shartnomalar asosida qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
24. Markazni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom tuman (shahar) tibbiyot birlashmasi faoliyatini tashkil etish va moliyalashtirish tartibini belgilaydi.
Tuman (shahar) tibbiyot birlashmasi (keyingi o‘rinlarda Birlashma deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish va uni rivojlantirish Davlat dasturini amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2007-yil 19-sentabrdagi PF-3923-son Farmoniga muvofiq markaziy tuman (shahar) kasalxonasi, ko‘p tarmoqli markaziy tuman poliklinikasi (Toshkent shahrida) negizida tashkil etiladi.
2. Birlashma o‘z faoliyatida ikki tomonlama — tegishli hudud hokimligiga va sog‘liqni saqlashni boshqarish hududiy organiga bo‘ysunadi.
3. Birlashma davlat muassasasi shaklida tashkil etiladi, mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, o‘z nomi yozilgan gerbli muhrga, shuningdek o‘z faoliyati uchun zarur bo‘lgan boshqa atributlarga ega bo‘ladi.
Birlashma tibbiyot kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish bo‘yicha klinik o‘quv bazasi hisoblanadi.
4. Birlashma o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga va boshqa qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining buyruqlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga hamda ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
yagona tashkiliy-metodik rahbarlikni va aholiga ko‘rsatilayotgan tibbiy xizmatlar sifatini nazorat qilishni ta’minlaydigan sog‘liqni saqlash birlamchi bo‘g‘inining zamonaviy tashkiliy tuzilmasini yaratish;
Keyingi tahrirga qarang.
davolash-profilaktika, sanitariya-ma’rifiy tadbirlarni va tibbiy reabilitatsiya xizmatlarini amalga oshirishda qishloq vrachlik punktlariga, oilaviy poliklinikalarga va boshqa tibbiyot muassasalariga metodologik yordam ko‘rsatishning sifat jihatidan yangi darajasini tashkil etish.
Keyingi tahrirga qarang.
dastlabki shoshilinch, kechiktirib bo‘lmaydigan tibbiy yordam ko‘rsatishni, bemorlarni statsionar davolashni, shuningdek qishloq vrachlik punktlariga, oilaviy poliklinikalarga, tuman (shahar)ning boshqa tibbiyot muassasalariga tashkiliy-metodik rahbarlikni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
kasalliklarning, eng avvalo, yuqumli va virusli kasalliklarning oldini olish bo‘yicha profilaktika ishlarini hamda ta’sirchan chora-tadbirlarni amalga oshirish;
bemorlarga tibbiy yordam ko‘rsatishda diagnostika va davolash standartlarini joriy etish, shuningdek tuman (shahar) tibbiyot muassasalari tomonidan ularga rioya etilishini nazorat qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
aholi o‘rtasida oilada tibbiy madaniyatni oshirish va sog‘lom turmush tarzini targ‘ib qilish ishlarini tashkil etish;
tibbiyot kadrlarini joy-joyiga qo‘yish, ulardan oqilona foydalanish, ularning malakasini oshirish hamda ularni tarbiyalash chora-tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirish;
tuman (shahar) sog‘liqni saqlash muassasalarini prognozlashtirish, moliyalashtirish va ularning moddiy-texnika ta’minotini tashkil qilish.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Birlashma belgilangan maqsadlarga erishish va zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega:
Keyingi tahrirga qarang.
asosiy vositalarni ijaraga olish yoki ijaraga berish, grantlarni va boshqa moliyaviy yordamni jalb etish;
budjetdan ajratiladigan mablag‘lar doirasida Birlashma xodimlari mehnatiga haq to‘lash hamda ularni moddiy rag‘batlantirish miqdorlarini mustaqil ravishda belgilash;
qonun hujjatlariga, Birlashma faoliyatining maqsadlari va predmetiga zid bo‘lmagan boshqa ish turlarini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
aholiga bepul asosda yuqori malakali konsultatsiya va davolash-profilaktik tibbiy yordam ko‘rsatishi;
Keyingi tahrirga qarang.
bemorlarni zamonaviy talablardagi sifat va standartlar darajasida diagnostika qilishi hamda davolashni ta’minlashi va rivojlantirishi;
Birlashma xodimlarini muntazam ravishda qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshirishi;
Birlashma xodimlari uchun mehnatni tashkil etish va unga haq to‘lashning qonun hujjatlarida belgilangan shartlarini kafolatlashi, texnika xavfsizligini, ijtimoiy ta’minotni va muayyan ijtimoiy himoya qilishni ta’minlashi;
Keyingi tahrirga qarang.
Birlashmaning moddiy-texnika bazasini zamonaviy tibbiyot texnikasi va texnologiyalari bilan mustahkamlashi va rivojlantirishi;
qonun hujjatlariga muvofiq buxgalteriya hisobini va statistik hisobni hamda hisobotlarni yuritishi shart.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
tumanlar (shaharlar)da — shoshilinch tibbiy yordam bo‘limiga ega bo‘lgan markaziy tuman (shahar) kasalxonasi, ko‘p tarmoqli markaziy tuman (shahar) poliklinikasi, qishloq vrachlik punktlari, oilaviy poliklinikalar (shaharlarda), dispanserlar, akusherlik komplekslari, ixtisoslashtirilgan kasalxonalar, xususiy tibbiyot muassasalari;
Keyingi tahrirga qarang.
Toshkent shahrida — ko‘p tarmoqli markaziy tuman poliklinikasi, oilaviy poliklinikalar, dispanserlar (bemor o‘rinlari fondisiz), chaqaloqlar uylari, xususiy tibbiyot muassasalari.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Birlashmaga rahbarlikni tegishli viloyat yoki Toshkent shahar hokimining taqdimiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan Birlashma boshlig‘i — markaziy tuman (shahar) kasalxonasi bosh vrachi, Toshkent shahrida esa — Birlashma boshlig‘i — ko‘p tarmoqli markaziy tuman poliklinikasi mudiri amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Tumanlar (shaharlar)dagi Birlashma boshlig‘i ambulatoriya-poliklinika yordami bo‘yicha o‘rinbosarga — ko‘p tarmoqli markaziy tuman (shahar) poliklinikasi mudiriga ega bo‘ladi. Birlashma boshlig‘ining o‘rinbosari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar sog‘liqni saqlash boshqarmalari boshliqlari bilan kelishgan holda Birlashma boshlig‘i tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
13. Birlashma boshlig‘i belgilangan tartibda Birlashma faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, ishlarni tashkil qiladi, Birlashma nomidan ishonchnomasiz ish olib boradi, barcha tashkilotlarda uning manfaatlarini ifodalaydi, Birlashma mol-mulkini tasarruf etadi, shartnomalar, shu jumladan mehnat shartnomalari tuzadi, ishonchnomalar beradi, banklarda hisob raqamlari ochadi, moliyaviy mablag‘larni tasarruf etish huquqidan foydalanadi, shtatlarni tasdiqlaydi, buyruqlar chiqaradi hamda Birlashma faoliyati natijalari uchun shaxsan javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
15. Birlashmaning moliya-xo‘jalik faoliyati qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Birlashma o‘z mol-mulkiga egalik qiladi, undan faoliyati maqsadlariga muvofiq foydalanadi va uni tasarruf etadi, shu bilan birga budjet mablag‘lari hamda budjetdan tashqari mablag‘lardan samarali foydalanilishini ta’minlaydi.
17. Birlashma mol-mulki asosiy fondlardan, shuningdek boshqa moddiy boyliklardan va moliyaviy resurslardan iborat bo‘ladi.
18. Birlashma vaqtincha foydalanilmayotgan xonalarni, ulardan aholiga tibbiy yordam ko‘rsatish uchun foydalanish maqsadida, shartnoma asosida ijaraga berish, shuningdek asbob-uskunalar va mol-mulkni amaldagi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda balansdan chiqarish huquqiga ega.
Keyingi tahrirga qarang.
19. Davlat budjeti mablag‘lari, xayriya ehsonlari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar Birlashmani moliyalashtirish manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Birlashma xarajatlarini moliyalashtirish (to‘lash) belgilangan tartibda tasdiqlangan xarajatlar smetalariga muvofiq amalga oshiriladi.
21. Birlashmaning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
22. Birlashmani qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom qishloq vrachlik punktlari faoliyatini tashkil etish va moliyalashtirish tartibini belgilaydi.
Qishloq vrachlik punkti (keyingi o‘rinlarda QVP deb ataladi) tegishli hududda qishloq aholisiga vrachning dastlabki tibbiy-sanitariya yordami ko‘rsatishiga mo‘ljallangan davolash-profilaktika muassasasi hisoblanadi.
2. QVP qishloq joylarda aholining joylashish tizimi, aholi punktlari soni va yiroqda joylashganligi, xizmat ko‘rsatish doirasi, yo‘l tarmog‘i rivojlanganligi, qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishi va ishlab chiqarishning boshqa turlari xususiyati hisobga olingan holda tashkil etiladi.
3. QVP vrachlarining shtatdagi tarkibi soni QVP tipiga va xizmat ko‘rsatiladigan aholi soniga qarab belgilanadi.
4. QVP davlat muassasasi shaklida tashkil etiladi, mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, QVPning to‘liq nomi yozilgan muhrga ega bo‘ladi.
5. QVP barcha zarur kommunikatsiyalar: elektr, isitish, suv ta’minoti, kanalizatsiya va telefon aloqasi bilan ta’minlangan bo‘lishi kerak.
6. QVP o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga va boshqa qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining buyruqlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga hamda ushbu Nizomga amal qiladi.
7. Umumiy amaliyot vrachi va oilaviy tibbiy-ijtimoiy xizmat ko‘rsatish prinsiplari asosida qishloq aholisiga sifatli dastlabki tibbiy-sanitariya yordami ko‘rsatish QVPni tashkil etish va uning faoliyati maqsadi hisoblanadi.
qishloq aholisiga ham alohida mijozlar, ham butun oila darajasida eng ko‘p uchraydigan kasalliklar profilaktikasi va ularni davolash bo‘yicha tibbiy xizmatlar ko‘rsatish;
o‘z vaqtida tibbiy maslahat berish, kam uchraydigan kasalliklar, yoxud kasallik kechishining og‘ir va tipik bo‘lmagan variantlari holatida mijozlarni ko‘rsatkichlari bo‘yicha shifoxonaga yotqizish uchun ixtisoslashtirilgan tibbiyot muassasalariga yo‘llanma berish;
diagnostika va davolash standartlariga muvofiq xizmat ko‘rsatilayotgan hudud aholisiga shifoxonaga yotqizilgunga qadar shoshilinch tibbiy yordam ko‘rsatish;
xizmat ko‘rsatiladigan aholi o‘rtasida kasallanish, jarohatlanish, nogironlik hamda o‘limning oldini olish va kamaytirish tadbirlarini amalga oshirish;
kasalliklarni aniqlash, ijtimoiy ahamiyatli kasalliklarga, shu jumladan sil, teri-tanosil kasalliklari, xavfli o‘smalar, OITS va OIV infeksiyasiga qarshi kurash bo‘yicha tadbirlarni amalga oshirish maqsadida birinchi navbatda bolalar, o‘smirlar, bola tug‘ish yoshidagi ayollar, yolg‘iz, keksa kishilar, nogironlar, surunkali kasalliklarga chalingan bemorlarni tekshirish uchun oldini olish va maqsadli tibbiy tekshirishlarni tashkil etish;
kompleks sanitariya-epidemiyaga qarshi chora-tadbirlarni (profilaktik emlash, muassasalar va obyektlar, suv ta’minoti va aholi yashaydigan joylarni tozalash ustidan joriy sanitariya nazorati), aholini sanitariya-gigiyenik tarbiyalash, sog‘lom turmush tarzini, shu jumladan oqilona ovqatlanishni targ‘ib qilish, alkogol iste’mol qilish, chekish va boshqa zararli odatlarga qarshi kurash olib borish chora-tadbirlarini tashkil etish va amalga oshirish;
ijtimoiy yordam ko‘rsatish xodimlari bilan birgalikda yolg‘iz, keksa, nogiron, surunkali kasalliklarga chalingan bemorlar patronajini tashkil etish va tibbiy-ijtimoiy yordam ko‘rsatish;
vaqtincha mehnatga layoqatsizlik ekspertizasini belgilangan tartibda o‘tkazish, bemorlarning sog‘lig‘i va mehnatga layoqati holatini vrach ekspertizasidan o‘tkazish uchun Vrachlar maslahat komissiyasi va Tibbiy-mehnat ekspert komissiyasiga yo‘llanma berish, kasallikka chalinish va jarohatlanishni pasaytirish chora-tadbirlarini ishlab chiqish;
ommaviy dala ishlari davrida kasalxonadan tashqari yordamni qishloq xo‘jaligi xodimlariga yaqinlashtirish chora-tadbirlarini amalga oshirish;
jihozlash va diagnostika standartlariga muvofiq laboratoriya tadqiqotlari va instrumental tadqiqotlar olib borish.
9. QVP belgilangan maqsadlarga erishish va zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish uchun belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega:
asosiy vositalarni ijaraga olish yoki ijaraga berish, kreditlar, qarz mablag‘lari, grantlar va boshqa moliyaviy yordamni jalb etish;
QVP xodimlari mehnatiga haq to‘lash va ularni moddiy rag‘batlantirish miqdorlarini mustaqil belgilash;
professional faoliyatni amalga oshirish jarayonida yaratilgan intellektual mol-mulk obyektlariga mualliflik huquqlarini olish va ulardan foydalanish;
qonun hujjatlariga, QVP maqsadlari va faoliyati predmetiga zid bo‘lmagan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirish.
diagnostika va davolash standartlariga muvofiq shifoxonaga yotqizilgungacha shoshilinch va kechiktirib bo‘lmaydigan tibbiy yordam ko‘rsatishi;
mijozlarning huquqlariga, shu jumladan mijoz to‘g‘risidagi tibbiy axborotning maxfiyligi huquqiga rioya qilishi;
QVP xonalarida zarur sanitariya-gigiyena rejimini, aseptika va antiseptika qoidalarini, inyeksiyadan keyin asoratlar, zardobli gepatit, OITS, boshqa yuqumli kasalliklar profilaktikasini ta’minlaydigan instrumentlar va materiallarni sterilizatsiya qilish sharoitlarini ta’minlashi;
mavjud tibbiyot asbob-uskunalari, apparatlar va mol-mulk saqlanishi va ulardan samarali foydalanilishini ta’minlashi;
ommaviy yuqumli kasalliklar, ovqatdan zaharlanishning barcha hollari va favqulodda vaziyatlar to‘g‘risida tegishli xizmatlarni o‘z vaqtida xabardor qilishi shart.
12. QVPga belgilangan tartibda tuman tibbiyot birlashmasi boshlig‘i tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan mudir rahbarlik qiladi.
QVPda QVP mudirining o‘rinbosari huquqlariga ega bo‘lgan QVPning moliyaviy menejeri lavozimi joriy etiladi.
13. QVP mudiri belgilangan tartibda QVP faoliyatiga umumiy rahbarlik qiladi, uning ishini tashkil etadi, QVP nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda uning manfaatlarini ifodalaydi, QVP mol-mulkini tasarruf qiladi, shartnomalar, shu jumladan mehnat shartnomalari tuzadi, ishonchnomalar beradi, banklarda hisob raqamlari ochadi, moliyaviy mablag‘larni tasarruf etish huquqidan foydalanadi, shtatlarni tasdiqlaydi, buyruqlar chiqaradi va QVP faoliyati natijalari uchun shaxsan javob beradi.
14. QVP shtatlari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlanadigan normativlar bo‘yicha xizmat ko‘rsatiladigan aholi sonidan kelib chiqib belgilanadi.
17. QVP faoliyati maqsadlariga muvofiq o‘z mol-mulkiga egalik qiladi, undan foydalanadi va uni tasarruf qiladi, bunda budjet va budjetdan tashqari mablag‘lardan samarali foydalanilishini ta’minlaydi.
18. Asosiy fondlar, shuningdek boshqa moddiy boyliklar va moliyaviy resurslar QVPning mol-mulkini tashkil etadi.
19. Davlat budjeti va budjetdan tashqari mablag‘lar: korxonalar, jamoat tashkilotlari, nodavlat tashkilotlarning xayriya va ixtiyoriy badallari hamda qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar QVPni moliyalashtirish manbalari hisoblanadi.
20. To‘laqonli faoliyat ko‘rsatishi uchun QVP davlat budjeti mablag‘lari hisobiga tibbiyot asbob-uskunalari, qattiq va yumshoq inventar, tibbiyot mebeli, boshqa mol-mulk, dori-darmon vositalari, sanitariya va gigiyena buyumlari, sarflash materiallari, xo‘jalik ehtiyojlari va boshqa ehtiyojlar uchun vositalar bilan ta’minlanadi.
21. QVPning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
22. QVP qonun hujjatlarida belgilangan tartibda buxgalteriya hisobi va hisobotini yuritadi, uni tuman tibbiyot birlashmasiga va statistika organlariga taqdim etadi, hujjatlarning saqlanishi va ularning kelishilgan ro‘yxatga muvofiq davlat tomonidan saqlashga berilishi uchun javob beradi.
23. QVPning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qilish va tekshirish sog‘liqni saqlash organlari, soliq va moliya organlari, boshqa davlat organlari tomonidan ularning vakolatlari doirasida, shuningdek qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda auditorlik tashkilotlari bilan tuzilgan shartnomalar asosida auditorlik tashkilotlari tomonidan amalga oshiriladi.
25. QVPni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.