1-ILOVA
2-ILOVA
Bosqichlar | Subyektlar | Tadbirlar | Muddatlar | |||
1-bosqich | Fuqaro aviatsiyasi tashkilotlari, O‘zbekiston Respublikasi havo harakatini boshqarish markazi | Aviatsiya halokati to‘g‘risida tasdiqlangan ro‘yxat asosida tegishli davlat organlariga xabar berish. | Aviatsiya halokati to‘g‘risida xabar kelib tushishi bilan | |||
2-bosqich | Transport vazirligi | Tekshiruv komissiyasini tuzish. | Zudlik bilan | |||
3-bosqich | Tekshiruv komissiyasi | Transport vazirligiga keyingi xabarnomani tayyorlash va yuborish. | Aviatsiya halokati sodir bo‘lgan joyiga yetib kelgan vaqtdan e’tiboran 3 kun ichida. | |||
4-bosqich | Tekshiruv komissiyasi | Dastlabki hisobotni tayyorlash. | Hodisa sodir bo‘lgan kundan boshlab 30 kun ichida | |||
5-bosqich | Tekshiruv komissiyasi | 1. Tekshiruv ishlarini olib borish, tadqiqotlar o‘tkazish, tavsiyalar ishlab chiqish va Yakuniy hisobot loyihasini rasmiylashtirish. 2. Agar tekshiruv 12 oy davomida yakunlanmasa, har yilligiga oraliq axborotni e’lon qilish. | Tekshiruv yakunlanguncha | |||
6-bosqich | Tekshiruv komissiya�i | 1. Yakuniy hisobotni tegishli tashkilotlar, shu jumladan tekshiruvda ishtirok etgan davlatlarning tashkilotlari bilan kelishish. 2. Yakuniy hisobotni tasdiqlash. | Kelishishga yuborilgan sanadan 60 kun ichida | |||
3-ILOVA
Bosqichlar | Subyektlar | Tadbirlar | Muddatlar | |||
1-bosqich | Fuqaro aviatsiyasi tashkilotlarning dispetcherlik punktlari, O‘zbekiston Respublikasida havo harakatini boshqarish markazi | Aviatsiya insidenti to‘g‘risida tasdiqlangan ro‘yxat asosida tegishli davlat organlariga xabar berish. | Aviatsiya insidenti to‘g‘risida xabar kelib tushishi bilan | |||
2-bosqich | Transport vazirligi | Tekshiruv komissiyasini tuzish. | Aviatsiya insidenti to‘g‘risida xabar kelib tushishi bilan | |||
3-bosqich | Tekshiruv komissiyasi | Tekshiruv ishlarini olib borish, kerakli hollarda tadqiqotlar o‘tkazish, tavsiyalar ishlab chiqish va hisobotni rasmiylashtirish. | Buyruq imzolangan sanadan 15 kun ichida (qo‘shimcha tadqiqotlar o‘tkazilishi talab qilinmasa) | |||
4-bosqich | Tekshiruv komissiyasi | Hisobotni tasdiqlash. | Buyruq imzolangan sanadan 15 kun ichida, (qo‘shimcha tadqiqotlar o‘tkazilishi talab qilinmasa) | |||
4-ILOVA
5-ILOVA
6-ILOVA
SUHBAT BAYoNNOMASI | |||||||||
_____________________ | ___________ | ||||||||
Biz, quyida imzo chekuvchilar, ______________________________________________________________________________________________________________ | |||||||||
(guruhi a’zolarining F.I.O.) | |||||||||
prokuratura vakili ishtirokida (DXX, IIV) ______________________________________________________________________________________________________________ | |||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||
Suhbat o‘tkazildi: 1. Familiya, ism, shariflari __________________________________________________________________ 2. Tug‘ilgan yili va joyi _____________________________________________________________________ 3. Ishlash joyi, lavozimi, telefon raqami (ish yoki uy) _________________________________________________________________________________________ 4. Yashash joyi _____________________________________________________________________________ Suhbat boshlanishi _______ soat. _______ min. Audio-video yozuvlari qo‘llanganligi haqida ma’lumot. Savol: Javob: Savol: Javob: Suhbat yakunlandi _______ soat. _______ min. Mening so‘zlarim bilan to‘g‘ri yozilgan, o‘qib berildi (o‘zim o‘qidim). ___________________________________ | |||||||||
(Suhbatdan o‘tuvchining imzosi) | |||||||||
Suhbat guruhi boshlig‘i | ________________________ | _________________ | |||||||
Suhbat qatnashchilari | ________________________ | _________________ |
7-ILOVA
8-ILOVA
9-ILOVA
Parvoz kichik komissiyasi hisoboti | |||||
20 yil “____” _________________ | |||||
| |||||
_________________________________________________________________________________________________________ | |||||
| |||||
| |||||
Ushbu bo‘lim kichik komissiya hisobotining asosiy bo‘limi hisoblanib, ekipaj, parvozlarni ta’minlash xizmatlari mutaxassislari harakatlarining to‘g‘riligi, mavjud og‘ish va xatoliklarning sabablari haqidagi xulosalarni to‘liq asoslab berishi, kichik komissiyaning ishchi guruhlari tomonidan olingan natijalarni, zarur hollarda boshqa kichik komissiyalar ma’lumotlaridan foydalangan holda umumlashtirishi lozim. | |||||
| |||||
Qisqacha ko‘rinishda quyidagi ma’lumotlar keltiriladi: | |||||
| |||||
Parvozlarni ta’minlash va boshqarish xizmatlarining hamda ekipajning tayyorgarligi va harakatlarida, tegishli qonunchilik hujjatlarida tekshirish davomida aniqlangan, parvoz natijalariga bevosita ta’sir ko‘rsatmagan, ammo umuman parvozlar xavfsizligiga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan barcha kamchiliklar va qoidabuzilishlar ko‘rsatiladi. | |||||
| |||||
Parvoz kichik komissiyasining (ijrochilar va muddatlar ko‘rsatilmagan holda) tekshirish davomida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalari ko‘rsatiladi. Bo‘lim quyidagi ikki qismdan iborat bo‘ladi: | |||||
Kichik komissiya raisi | ________________________________ | ________________ | |||
Kichik komissiya a’zolari | ________________________________ (F.I.O.) | ________________ (imzo) |
10-ILOVA
Muhandislik-texnik kichik komissiyasi | |||||||||
20 yil “____” ______________ | |||||||||
_________________________________________________________________________________________ | |||||||||
Kichik komissiya tomonidan bajarilgan asosiy ishlarning to‘liq ro‘yxati, ilova qilinayotgan barcha hujjatlarni ko‘rsatgan holda keltiriladi. Masalan: konstruksiya elementlarining to‘liq (to‘g‘ri) tartibda joylashtirish ishlari amalga oshirildi (hisobot, sxemalar va fotosuratlar ilova qilinadi); bort yozuv uskunasi yozuvlari bilan boshqaruv simini ajratishni imitatsiya qilish bo‘yicha eksperiment o‘tkazildi (ossillogramma protokoli ilova qilinadi) va boshqalar. | |||||||||
| |||||||||
| |||||||||
(qaysi) | (sana) | ||||||||
Xizmat ko‘rsatishning quyidagi manbalari va kalendar shartlariga ega: tayinlangan ___________ soat, __________ qo‘nishlar soni, __________ yil davomida; birinchi ta’mirga qadar ___________ soat, ___________ qo‘nishlar soni, ___________ yil davomida; ta’mirlararo ___________ soat, ___________ qo‘nishlar soni, ___________ yil davomida. | |||||||||
_________________ | ________________________________ samolyotida (vertolyotida) | ||||||||
(sana) | (aviakompaniya) | ||||||||
quyidagi shaklda texnik xizmat ko‘rsatildi ___________________ (oxirgi davriy xizmat), keyin samolyot (vertolyot) uchgan vaqti _______ soat _______ min., _______ qo‘nishlar soni. | |||||||||
(sana) | |||||||||
quyidagi shaklda __________________________________________________________ | |||||||||
(oxirgi operativ xizmat) | |||||||||
______________________________________________________________ tomonidan xizmat ko‘rsatildi. | |||||||||
(aeroport, aviakompaniya, tashkilot nomi) | |||||||||
| |||||||||
Aviatsiya halokati joyining tavsifi keltiriladi. Havo kemasining erga yoki boshqa to‘siqlarga birinchi tegish joyini, samolyot parchalari sochilgan maydonning o‘lchamlari va sochilish yo‘nalishi, yongin zonasining mavjudligi va joylashishi (mahalliy joyga bog‘langan holda) ko‘rsatiladi. Konstruksiyaning asosiy elementlari joylashuvining qisqacha tavsifi keltiriladi. | |||||||||
| |||||||||
Ushbu bo‘lim kichik komissiya hisobotining asosiy bo‘limi hisoblanib, aviatsiya texnikasining ishlash qobiliyati haqidagi yoki ishdan chiqish holatlari mavjudligi va sabablari, havo kemasining texnik ekspluatatsiyasi sifati to‘g‘risidagi xulosalarni to‘liq asoslab berishi, kichik komissiya ishchi guruhlari tomonidan olingan natijalarni, zarur hollarda, boshqa kichik komissiyalar ma’lumotlaridan foydalangan holda umumlashtirishi kerak. | |||||||||
| |||||||||
Qisqacha shaklda oxirgi parvozda aviatsiya texnikasining ishlash qobiliyatiga baho beriladi. Ishdan chiqish holatlari mavjud bo‘lsa, ularning sabablari, yuzaga kelish ketma-ketligi va o‘zaro ta’siri ko‘rsatiladi. | |||||||||
| |||||||||
Aviatsiya halokatidan so‘ng, funksional tizimlar bo‘yicha, havo kemasi holatiga qisqacha tavsif beriladi. | |||||||||
| |||||||||
Tekshirish davomida aviatsiya texnikasini loyihalashtirish, ishlab chiqarish, ta’mirlash va texnik xizmat ko‘rsatish, tegishli xizmatlar xodimlarini tayyorlashda aniqlangan, parvoz natijasiga bevosita ta’sir ko‘rsatmagan, ammo umuman parvozlar xavfsizligiga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan barcha kamchiliklar ko‘rsatiladi. | |||||||||
| |||||||||
Muhandislik-texnik kichik komissiya tomonidan ijrochilar va ijro muddatlari ko‘rsatilmagan holda, tekshirish davomida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar beriladi. Bo‘lim ikki qismdan iborat: | |||||||||
Kichik komissiya raisi | _____________________________ | _________________ | |||||||
Kichik komissiya a’zolari | _____________________________ | _________________ (imzo) |
MUHANDISLIK-TEXNIK KIChIK | |||||
Quyidagi tarkibdagi komissiya: ______________________________________________________________________________________________________________ | |||||
(lavozim, familiya, ismi, otasini ismi) | |||||
______________________________________________________________________________________________________________ __________________ bort raqami __________________ havo kemasi bilan sodir bo‘lgan aviahalokat | |||||
(rusum) | |||||
joyida (yozuv uskunalari, uning tarkibiy elementlari) konteynerini topdi. Holati (zarar ko‘rsatish, zavod raqami, muhr raqami, agar mavjud bo‘lsa) ____________________________________________________ Yozuv uskunasining konteyneri (ma’lumot tashuvchisi) voqea joyidan olinib, komissiya muhri bilan muhrlandi ______________ va ______________ga topshirildi. Yozuv uskunasining konteyneri (ma’lumot tashuvchisi): topshirdi: _____________________________________ | |||||
(imzo, lavozim, familiya, sana) | |||||
qabul qildi: ____________________________________ | |||||
(imzo, lavozim, familiya, sana) |
11-ILOVA
Ma’muriy kichik komissiyasi Hisoboti quyidagi shaklda tuziladi: | |||||
20 yil “____” _____________ | |||||
______________________________________________________________________ | |||||
Kichik komissiya tomonidan bajarilgan asosiy ishlarning to‘liq ro‘yxati il�va qilingan hisobot hujjatlari ko‘rsatilgan holda keltiriladi. | |||||
| |||||
Ushbu bo‘lim kichik komissiya hisobotining asosiy bo‘limi hisoblanib, tashishlarni tashkil etish xizmati, qidirish va avariyadan qutqarish xizmati xodimlari (qidirish va avariyadan qutqarish ishlari guruhi kichik komissiya tarkibiga kiritilgan bo‘lsa) harakatlarining to‘g‘riligi, shuningdek, havo kemasi yo‘lovchilarining aviatsiya halokatida omon qolishi haqidagi xulosalarni to‘liq asoslab berishi kerak. | |||||
| |||||
Qisqa shaklda: | |||||
| |||||
Tashishlarni tashkil etish xizmatining tashkillashtirishda va harakatlarida aniqlangan, parvoz natijasiga bevosita ta’sir ko‘rsatmagan, ammo kelajakda parvozlar xavfsizligiga ta’sir qilishi mumkin bo‘lgan barcha kamchiliklari ko‘rsatiladi. Qidirish va avariyadan qutqarish ishlari guruhi kichik komissiya tarkibiga kiritilgan bo‘lsa, ushbu xizmat uchun ham kamchiliklar ko‘rsatiladi. | |||||
| |||||
Ma’muriy kichik komissiyaning (ijrochilari va ijro muddatlari ko‘rsatilmagan holda), tekshiruv davomida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalari beriladi. Bo‘lim ikki qismdan iborat: parvoz natijasiga ta’sir etgan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar; parvoz natijasiga ta’sir etmagan, biroq umuman parvozlar xavfsizligiga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar. | |||||
Kichik komissiya raisi | _________________________________ | _______________ | |||
Kichik komissiya a’zolari | _________________________________ (F.I.O.) | _______________ (imzo) | |||
Ma’muriy kichik komissiyaning hisobotiga quyidagilar ilova qilinadi: ma’muriy kichik komissiya tarkibiga kiruvchi ishchi guruhlarning hisobotlari; ma’muriy kichik komissiya a’zolari va uning ishchi guruhlari ro‘yxati; ma’muriy kichik komissiya yig‘ilishlari bayonnomalari; quyidagi shakllar bo‘yicha dalolatnomalar. |
MA’MURIY KIChIK KOMISSIYA | ||||||||||||||||||
__________________________________________________________ havo kemasi bilan | ||||||||||||||||||
(rusumi, bort raqami) | ||||||||||||||||||
sodir bo‘lgan aviatsiya halokatida | ||||||||||||||||||
20__yil “____” _____________. | _____________ | |||||||||||||||||
T/r | F.I.O. | Aviachipta berilishiga asos bo‘lgan hujjat nomi, raqami va berilgan sanasi | Chipta raqami, qayerda berilgan, havo kemasida ko‘rsatilgan joy. | Qayerdan va qayerga yo‘nalgan | Kasbi, lavozim, ish joyi korxona (muassasa) manzili) | Yashash joyi manzili | Sudmed ekspertiza xulosasi asosida, vafotining sabablari | |||||||||||
Kichik komissiya raisi | ________________________________ | _______________ |
_____________________________________________ havo kemasi bilan | |||||||||||||||||||
(rusumi, bort raqami) | |||||||||||||||||||
sodir bo‘lgan aviatsiya halokatida tan jarohati olgan yo‘lovchilar va boshqa shaxslarning RO‘YXATI | |||||||||||||||||||
20__yil “____” _____________. | _____________ | ||||||||||||||||||
T/r | F.I.O. | Tug‘ilgan yili | Chipta raqami, qayerda berilgan, havo kemasida ko‘rsatil-gan joy. | Qayerdan va qayerga yo‘nalgan | Kasbi, lavozimi, ish joyi, tashkilot (muassasa) manzili | Yashash joyi manzili | Tibbiy tashxis. Tan jarohati darajasi (jiddiy, axamiyatsiz) | Shikastlanish sababi, manbai | Qanday yordam choralari ko‘rilgan (kasalxonaga, yashash joyiga va hokazolarga yuborilgan.) | ||||||||||
Kichik komissiya raisi | _______________________________ | ________________ |
Aviatsiya halokati joyida hujjatlar, | |||||||||||||||||
______________________ | _________________ | ||||||||||||||||
Komissiya quyidagi tarkibda:_______________________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||
va ichki ishlar vazirligi vakili ____________________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||
___________________________________________________________________________ havo kemasi bilan_____________da sodir | |||||||||||||||||
(rusumi, davlat belgisi) | (sana) | ||||||||||||||||
bo‘lgan aviatsiya halokati joyida hujjatlar, qimmatbaho buyumlar va pul topilganligi to‘g‘risida ushbu dalolatnomani tuzdik. | |||||||||||||||||
T/r | Paket (qadoq) larning umumiy holati | Mansubligi (F.I.O.) | Nomi va holati (singan, yongan va hokazo) | ||||||||||||||
Hujjatlar (seriyasi, raqami) | Qimmatbaho buyumlar (dona) | pul (kupyura) qammatida | |||||||||||||||
Komissiya a’zolari | _______________________________ | _________________ |
Havo kemadagi tijorat yuklarining holati va og‘irligi bo‘yicha | |||||||||||||||||||||||||||||
____________________________ | _________________ | ||||||||||||||||||||||||||||
Komissiya quyidagi tarkibda:______________________________________________________ | |||||||||||||||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||||||||||||||
va ichki ishlar vazirligi vakili ___________________________________________________ | |||||||||||||||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||||||||||||||
_____________________________________ halokatga uchragan __________________________________ | |||||||||||||||||||||||||||||
(halokat sanasi va joyi) | (rusumi, davlat belgisi) | ||||||||||||||||||||||||||||
havo kemasidagi tijorat yuklari holatini tekshirdik va quyidagi ma’lumotlarni aniqladik. | |||||||||||||||||||||||||||||
Tijorat yuklarining umumiy holati | |||||||||||||||||||||||||||||
T/r | Buyumning nomi (rangi, materiali, shakli, o‘lchamlari va boshqa belgilari ko‘rsatiladi) | Soni | Og‘irligi, kg | Qanday holatda (yaxshi, qisman shikastlangan, butunlay buzilgan, kuygan va boshqa holatda) | |||||||||||||||||||||||||
YuK | |||||||||||||||||||||||||||||
T/r | Hujjatda ko‘rsatilgan | Aslida | |||||||||||||||||||||||||||
Yuk kvitansiyasi raqami | Yukning nomi, qabul qiluvchi | O‘rin soni | Qadoq nomi | Og‘irligi, kg | E’lon qilingan bahosi so‘m | Soni | Og‘irligi, kg | Har bir jo‘natma uchun alohida qadoqlangan o‘rinning holati (qisman, to‘liq) singan, yongan | Havo kemasida joylashgan o‘rni | ||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
T/r | Hujjatda ko‘rsatilgan | Aslida | |||||||||||||||||||||||||||
Pochta nakladnoyining raqami | Qadoqlash turi (qop,jo‘natma, paketlar) | Manzil | O‘rinlar soni | Og‘irligi, kg | E’lon qilingan bahosi, so‘m. | O‘rinlar soni | Og‘irligi, kg | Har bir jo‘natma uchun alohida qadoqlangan o‘rinning holati (qisman, to‘liq) singan, yongan | Havo kemasida joylashgan o‘rni | ||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
T/r | Hujjatda ko‘rsatilgan | Aslida | |||||||||||||||||||||||||||
Bagaj kvitansiyasi raqami (chipta) | Bagaj egasining familiyasi | Bagaj | Yo‘lovchida bo‘lgan buyumlar og‘irligi, kg. | Yo‘lovchida bo‘lgan buyumlar og‘irligi, kg | Har bir jo‘natma uchun alohida qadoqlangan o‘rinning holati (qisman, to‘liq) singan, yongan | Havo kemasida joylashgan o‘rni | |||||||||||||||||||||||
O‘rin soni | Og‘irligi, kg | E’lon qilingan bahosi so‘m | O‘rin soni | Og‘irligi, kg | |||||||||||||||||||||||||
Komissiya a’zolari | _______________________________ | _________________ |
Shikastlangan bagaj, qo‘l yuki, pochta va yuklar joylarini ochish va tekshirish haqida | |||||||||||||||||||
_________________________ | __________________ | ||||||||||||||||||
Komissiya quyidagi tarkibda:____________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||||
va ichki ishlar vazirligi vakili __________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||||||||||||||||
_______________________________ halokatga uchragan _____________________________________ | |||||||||||||||||||
(halokat sanasi va joyi) | (rusumi, davlat belgisi) | ||||||||||||||||||
havo kemasidagi tijorat yukining shikastlangan joylari ochildi, unda quyidagilar chiqdi: | |||||||||||||||||||
Bagaj kvitansiyasi raqami (chipta) | Bagaj egasining familiyasi | Qadoqlash turi | Ochilganda chiqqan buyumlarning nomi | Ochilganda chiqqan buyumlarning holati (yaxshi, shikastlangan, yaroqsiz holatga kelgan) | |||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
Egasining F.I.O. | Qadoqlash turi | Ochilganda chiqqan buyumlarning nomi | Ochilganda chiqqan buyumlarning holati (yaxshi, shikastlangan, yaroqsiz holatga kelgan) | ||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
T/r | Pochta nakladnoyining raqami, belgilari | Pochta egasi | Jo‘natilgan punkt | Manzil | Qadoqlash turi | Ochilganda chiqqan buyumlarning nomi | Ochilganda chiqqan buyumlarning holati (yaxshi, shikastlangan, yaroqsiz holatga kelgan) | ||||||||||||
| |||||||||||||||||||
T/r | Yuk nakladnoyining raqami, belgilari | Yuk egasi | Jo‘natilgan punkt | Manzil | Qadoqlash turi | Ochilganda chiqqan buyumlarning nomi | Ochilganda chiqqan buyumlarning holati (yaxshi, shikastlangan, yaroqsiz holatga kelgan) | ||||||||||||
Komissiya a’zolari | _______________________________ | ________________ |
Tijorat yuk qoldiqlarini yo‘q qilish to‘g‘risida | |||||
_________________________ | _______________ | ||||
Komissiya quyidagi tarkibda:____________________________________________________________________ | |||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||
va ichki ishlar vazirligi vakili __________________________________________________________________ | |||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||
____________________________________ halokatga uchragan _________________________________________ | |||||
(halokat sanasi va joyi) | (rusumi, davlat belgisi) | ||||
havo kemasidagi tijorat yuki qoldiqlarini yo‘q qilish to‘g‘risida dalolatnoma tuzdik. Havo kemasi bortida bo‘lgan_____________________________________________________________________ | |||||
(o‘rin soni, og‘irligi) | |||||
______________________________________________________________________________________________________________ | |||||
kelgusida foydalanish uchun yaroqsiz holga kelib qolgan va yoqib yuborish bilan yo‘q qilindi. | |||||
Komissiya a’zolari | _____________________________ | _________________ |
Aviatsiya halokati joyida ishni tugatish to‘g‘risida | |||||
_________________________ | _______________ | ||||
____________________________________________________________________________________ havo kemasi bilan sodir bo‘lgan | |||||
(rusumi, davlat belgisi) | |||||
aviatsiya halokati tekshiruv komissiyasi qaroriga muvofiq, Komissiya quyidagi tarkibda:______________________________________________________________________________________ | |||||
(lavozimi, F.I.O.) | |||||
va prokuratura vakili _________________________________________________________________________________ ishtirokida | |||||
lavozimi, F.I.O.) | |||||
aviatsiya halokati joyini ko‘zdan kechirdik va havo kemasining qoldiqlari olib tashlangani, bino va inshootlarga yetkazilgan zarar bartaraf etilgani va hudud sanitariya ishlovi berilganligini aniqladik. | |||||
Komissiya a’zolari | _____________________________ | _________________ |
___________________________________ning _______________________________________________________________________ | |||||||||
(tashkilot nomi) | (rusumi, davlat belgisi) | ||||||||
havo kemasi bilan bog‘liq aviatsiya hodisasidan ko‘rilgan zarar haqida | |||||||||
Zarar turi | Dastlabki hisobot | Aniqlangan hisobot | |||||||
Havo kemasining qoldiq qiymat narxi | |||||||||
Havo kemasini tiklash narxi | |||||||||
Dvigatellarning qoldiq qiymat narxi | |||||||||
Dvigatellarni tiklash narxi | |||||||||
Jihozlarning qoldiq qiymat narxi | |||||||||
Jihozlarni tiklash narxi | |||||||||
Vayron bo‘lgan yoki buzilgan yukning qiymati narxi | |||||||||
Vayron bo‘lgan binolar yoki ekinlarning narxi | |||||||||
Boshqa xarajatlar (ro‘yxati) | |||||||||
Zararlarning umumiy miqdori | |||||||||
Rahbar | __________________________________ | ________________ | |||||||
Bosh iqtisodchi | __________________________________ | ________________ | |||||||
________________ |
12-ILOVA
TASDIQLAYMAN | ||||||||
Tekshiruv natijalari bo‘yicha | ||||||||
Bo‘lim aviatsiya halokati holatining qisqacha bayoni bilan boshlanadi. Aviatsiya halokati yuzasidan tekshirish o‘tkazgan vakolatli organning nomi, tekshirish komissiyasi tarkibi, tekshirishga jalb qilingan vakolatli vakil (vakillar) ko‘rsatiladi. | ||||||||
(komissiya tayinlagan shaxsning lavozimi) | (sana) | |||||||
buyruq bo‘yicha quyidagi tarkibda tekshirishni olib bordi: | ||||||||
Rais __________________________________________________________________________________________________________ | ||||||||
Tekshiruv o‘tkazish muddati: boshlanishi __________________________ | ||||||||
(sana) | ||||||||
tugashi ___________________________________ | ||||||||
(hisobotni tasdiqlash sanasi) | ||||||||
Tekshiruvda quyidagilar ishtirok etdilar: | ||||||||
_________________________________________________________________________________________________ | ||||||||
tomonidan dastlabki tergov o‘tkazildi. | ||||||||
| ||||||||
Quyidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan qisqacha ta’rif keltiriladi: halokat sanasi, havo kemasi turi, davlat ro‘yxatidan o‘tish belgisi, havo kemasi va ekipaj mansubligi (aviakompaniya); bajarilayotgan topshiriq, reys raqami, parvoz marshruti, bortdagi insonlar soni, ularning fuqaroligi, tijorat yuklanishining xarakteri, uning miqdoriy va sifat xususiyatlari; ��oxirgi uchib chiqish aeroporti, uchib chiqish vaqti (mahalliy yoki UTC), mo‘ljallangan qo‘nish punkti; parvozning halokat sodir bo‘lgan vaqtdagi bosqichi, vaqt (mahalliy yoki UTC, kun, tun), meteosharoitlar (oddiy, murakkab); parvozga tayyorgarlik, parvoz ta’rifi va aviatsiya halokatining sharoitlari; oson aniqlanadigan joyga nisbatan halokat joyining geografik o‘rni (kenglik, uzunlik), uning dengiz sathidan balandligi, hududning qisqacha tavsifi. | ||||||||
| ||||||||
Quyidagi shakl to‘ldiriladi (raqamlarda). | ||||||||
Tan jarohati | Ekipaj | Yo‘lovchilar | Boshqa shaxslar | |||||
O‘limga olib keladigan natija bilan | ||||||||
Jiddiy | ||||||||
Ahamiyatsiz / yo‘q | ||||||||
Bortdagi odamlarning o‘lim sabablari haqida ma’lumotlar beriladi, har bir sabab bo‘yicha o‘limlar soni ko‘rsatiladi. O‘limga olib kelgan tan jarohatlari, aviatsiya halokati natijasi o‘limning bevosita sababi deb belgilangan barcha o‘lim holatlarini, o‘z ichiga oladi. Jiddiy tan jarohatlari ushbu Qoidalarning 3-bandida belgilangan. O‘lim sababi bo‘lmagan va jiddiy tasniflanmagan jarohatlar ahamiyatsiz jarohatlar hisoblanadi. | ||||||||
| ||||||||
Aviatsiya halokati natijasida havo kemasiga yetkazilgan shikastlanishning (bo‘laklarga ajralib ketgan, jiddiy shikastlangan, shikastlanishi jiddiy bo‘lmagan, shikastlanmagan) qisqacha tavsifi beriladi. | ||||||||
| ||||||||
Havo kemasidan tashqari boshqa obyektlarga yetkazilgan shikastlanishlarning qisqacha tavsifi keltiriladi. | ||||||||
| ||||||||
Ekipaj haqida ma’lumot. Ekipaj a’zolarining har biri haqida quyidagi ma’lumotlar keltiriladi: | ||||||||
| ||||||||
Havo kemasi to‘g‘risida ma’lumot: | ||||||||
| ||||||||
Aviatsiya halokati joyida prognoz qilingan va haqiqiy ob-havo ko‘rsatiladi: aviatsiya halokati vaqtida tabiiy yorug‘lik sharoiti, gorizontal va vertikal ko‘rish imkoniyati, bulutlar qoplami, yog‘ingarchilik mavjudligi, shamol yo‘nalishi va tezligi, havo harorati, shudring nuqtasi, havo namligi, atmosfera bosimi, xavfli meteohodisalarning mavjudligi, uchish-qo‘nish yo‘lagidagi yopishuvchanligi (ssepleniye) koeffitsiyenti. Zarur hollarda asosiy va zaxira aerodromlarda, parvoz yo‘nalishi bo‘ylab prognoz qilingan va haqiqiy ob-havo ham ko‘rsatiladi va sinoptik vaziyat tahlili ilova qilinadi. | ||||||||
| ||||||||
Jihozlash tabeliga muvofiq uskunalarning mavjudligi, sozligi, ulardan foydalanish. Navigatsiya, qo‘nish va havodagi harakatni boshqarish vositalari ishdan chiqishi yoki ulardan noto‘g‘ri foydalanish holatlari qayd etiladi. | ||||||||
| ||||||||
Aviatsiya aloqasi vositalari haqida ma’lumot, ularning faoliyatini baholash. Aviatsiya aloqasi vositalari haqida ma’lumot, ularning ishlash qobiliyatini baholash. | ||||||||
| ||||||||
Uchish-qo‘nish yo‘lagi, oxirgi xavfsizlik yo‘lagi, yon xavfsizlik yo‘lagining holati, qoplamasining turi, qiyaligi, uzunligi va kengligi (aviatsiya halokati undan tashqariga chiqib ketish bilan bog‘liq bo‘lsa), aerodrom hududidagi to‘siqlarning joylashishi, yoritish signal uskunalari va boshqalar (halokat aerodrom hududida to‘siq bilan to‘qnashish yoki muddatidan oldin pasayish holati bilan bog‘liq bo‘lsa). | ||||||||
| ||||||||
Havo kemasida o‘rnatilgan yozish uskunalarining turlari, topilgandan keyingi holati va ular yordamida olingan ma’lumotlar. | ||||||||
| ||||||||
Halokat joyi va konstruksiya elementlarining sochilishi xarakteri haqida umumiy ma’lumotlar. Bu bo‘limga halokat sxemasi (kroki) va uning tavsifi kiritilishi mumkin. | ||||||||
| ||||||||
O‘tkazilgan tadqiqotlar natijalarining qisqacha tavsifi va bunda aniqlangan tegishli ma’lumotlar. | ||||||||
| ||||||||
Ekipaj, yo‘lovchilar va boshqa shaxslar joylashgan joy va ular olgan tan jarohatlari haqida qisqacha ma’lumot. Tekshiruvning texnik jihatlariga tegishli quyidagi tibbiy ma’lumotlar taqdim etiladi: havo kemasi bortidagi shaxslarga ta’sir etuvchi kuch va ortiqcha yuklanishlar: to‘qnashish vaqtida havo kemasining holati; tan jarohatlarining o‘rindiqlar konstruksiyasi xususiyatlari, havo kemasi konstruksiyasi elementlarining qismlarga ajralib ketishi, tutun va yonish mahsulotlari bilan nafas olish, razgermetizatsiya bilan bog‘liqligi. | ||||||||
| ||||||||
Aviatsiya halokati joyini topish vaqti, avariyadan qutqarish komandasi yetib kelishi va uning tarkibi, bortda bo‘lgan shaxslarni havo kemasidan evakuatsiya qilish vaqti haqida ma’lumotlar beriladi. Yonginning kelib chiqish sabablari va xarakteri, uni bartaraf etish vaqti, o‘t o‘chirish texnikasi miqdori, avariyadan qutqarish ishlari va o‘t o‘chirish tizimlarining samaradorligi ko‘rsatiladi. | ||||||||
| ||||||||
Tajriba-sinov va tadqiqotlar natijalarining qisqacha tavsifi keltiriladi. | ||||||||
| ||||||||
Havo kemasini ekspluatatsiyasi bilan bog‘liq tashkilotlar va ularning ma’muriy faoliyati to‘g‘risida tegishli ma’lumotlar keltiriladi. Masalan, havo kemasi ekspluatanti va egasi, havodagi harakatni boshqarish xizmati, aerodromni ekspluatatsiya qilish xizmatlari, meteoxizmatlar va shu kabi korxonalar, shuningdek, tartibga soluvchi organlar tashkilotlar qatoriga kiradi. Ma’lumot tashkilotlarning iqtisodiy statusi, tuzilmalari, vazifalari, resurslari, ma’muriy faoliyati va me’yoriy hujjatlari haqidagi ma’lumotlardan iborat bo‘lishi mumkin. | ||||||||
| ||||||||
Halokat sabablari haqidagi xulosani asoslash uchun zarur bo‘lgan va hisobotning oldingi bo‘limlarida aks ettirilmagan barcha faktlarga asoslangan ma’lumotlar taqdim etiladi. Zarur hollarda, tekshiruvning boshqa materiallariga aniq havolalar qilinadi. | ||||||||
| ||||||||
Ushbu bo‘lim komissiya Yakuniy hisobotining asosiy bo‘limi bo‘lib, halokat sabablari va komissiya tavsiyalari bo‘yicha xulosani to‘liq asoslab berishi lozim. Bo‘lim quyidagilarni o‘z ichiga olishi kerak: alohida vaziyatning yuzaga kelishi va rivojlanishi davomida sodir bo‘lgan hodisalarning xronologik tavsifi, ular o‘rtasidagi sabablar va oqibatlarning o‘zaro bog‘liqligini ochib bergan holda; tekshirish jarayonida mansabdor shaxslarning harakatlari, aviatexnikaning ishlashida aniqlangan og‘ishlar, loyihalash, ishlab chiqarish, ekspluatatsiya qilish normalaridan og‘ishlar, parvozlarni tayyorlash va ta’minlashdagi hamda boshqaruv hujjatlaridagi kamchiliklarni va boshqa jihatlarni tahlil qilish, bunda ushbu og‘ishlarning parvoz natijalariga ta’sir etish darajasini aniqlash va bartaraf etish bo‘yicha profilaktik chora-tadbirlarni ishlab chiqish zaruratini asoslash; alohida vaziyatning vujudga kelishi va rivojlanishiga hamda parvoz natijalariga ta’sir etgan og‘ishlar yuzaga kelishi sabablarini tahlil qilish va asoslash. Tahlilda parvoz natijasiga yoki aviatsiya halokati oqibatlariga ijobiy ta’sir ko‘rsatgan omillar ham aks ettirilishi kerak. Tahlilni tushunish va asoslash uchun zarur bo‘lgan faktlarga asoslangan barcha ma’lumotlar bevosita matnda bayon etiladi yoki Yakuniy hisobotga ilova sifatida kiritiladi. Zarur hollarda, tekshiruvning boshqa materiallariga aniq havolalar beriladi. | ||||||||
| ||||||||
Aviatsiya halokati sababini (sabablar) bayon etish matni ixtiyoriy shaklda aks ettiriladi. Bayon etish matni alohida vaziyatning yuzaga kelishi va rivojlanishiga olib kelgan barcha og‘ishlarni o‘z ichiga olishi kerak. Xulosaning matnida og‘ishlarni (sabab/omillar) bayon etish ketma-ketligi ularning a�amiyatlilik darajasini bildirmaydi. | ||||||||
| ||||||||
Ekipaj hamda parvozlarni ta’minlash va boshqarish xizmatlari xodimlari tayyorgarligi va harakatlarida, aviatsiya texnikasini loyihalash, ishlab chiqarish va texnik ekspluatatsiya qilishda yo‘l qo‘yilgan barcha kamchilik va qoidabuzilishlar, tekshiruv davomida boshqaruv hujjatlarida aniqlangan, parvoz natijasiga be?osita ta’sir ko‘rsatmagan, ammo umuman parvozlar xavfsizligiga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan kamchiliklar qayd etiladi. | ||||||||
| ||||||||
Bo‘limda tekshirish davomida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar (ijrochilar va muddatlar ko‘rsatilmagan holda) keltiriladi. Bo‘lim ikki qismdan iborat: | ||||||||
Komissiya raisi | ______________________________ | ______________ | ||||||
Komissiya a’zolari | ______________________________ | ______________ | ||||||
|
13-ILOVA
14-ILOVA
TASDIQLAYMAN ________________________ | |||||
____________________________________________________________________________________________ | |||||
Quyidagi tarkibdagi komissiya: | |||||
Rais: ______________________________________________________________________________________ | |||||
_________________dagi __________ son _____________________________________________________________________ buyrug‘i | |||||
(sana) | (komissiya tayinlagan shaxsning lavozimi) | ||||
bilan tayinlangan va _____________________________________________________________________________ havo kemasi bilan | |||||
________________________________________________________________________da sodir bo‘lgan insident tekshiruvini o‘tkazdi. | |||||
(sana, joyi) | |||||
| |||||
Ixtiyoriy shaklda quyidagi ma’lumotlar bayon etiladi: | |||||
| |||||
Havo kemasi komandiri (va ekipaj a’zolari, ular insidentga aloqasi bo‘lsa) haqida quyidagi ma’lumotlar keltiriladi: lavozimi, jinsi, yoshi, malaka klassi, ma’lumoti (o‘quv muassasasining nomi va tamomlagan yili), meteominimum (havo kemasi komandiri uchun); | |||||
| |||||
Quyidagi ma’lumotlar keltiriladi: lavozimi, jinsi, yoshi, ma’lumoti (o‘quv muassasasi nomi va bitirgan yili), ushbu lavozimdagi ish staji, maxsus tayyorgarligi, malakasi. | |||||
| |||||
Quyidagilar ko‘rsatiladi: rusumi, davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi va tanitish belgisi; zavodda berilgan raqami, ishlab chiqargan zavod va ishlab chiqarilgan sanasi; resurs: kafolatli, belgilangan, birinchi ta’mirgacha, ta’mirlararo; ekspluatatsiya qilish boshlangandan uchish vaqti, qo‘nishlar soni; ta’mirlar soni, ta’mirlovchi zavod va oxirgi ta’mirlash sanasi, oxirgi ta’mirdan keyingi uchish vaqti va qo‘nishlar soni; oxirgi davriy va operativ texnik xizmat ko‘rsatishning turi va sanasi; havo kemasining massasi va tsentrovkasi haqida ma’lumot, ular maqbul chegaralar doirasida bo‘lganmi; aviatexnika oxirgi parvozga tayyorlanishi va uning ishlashi yuzasidan ekipaj e’tirozlarining mavjudligi (yoki yo‘qligi). Hodisa dvigatellarning nosozligi bilan bog‘liq bo‘lsa, bu dvigatellar bo‘yicha quyidagilar ko‘rsatiladi: rusumi, zavodda berilgan raqami, ishlab chiqargan zavod va ishlab chiqarilgan sanasi; resurs: kafolatli, belgilangan, birinchi ta’mirgacha, ta’mirlararo; ekspluatatsiya boshlangan vaqtdan uchish soatlari, oxirgi ta’mirdan keyin uchish soatlari, ta’mirlar soni, ta’mirlovchi zavod va oxirgi ta’mirlash sanasi. Havo kemasi texnik ekspluatatsiyasi belgilangan talablarga muvofiqligining qisqacha bahosi, texnik xarakteristikalar haqida ma’lumot beriladi. Hodisa agregat ishdan chiqishi bilan bog‘liq bo‘lsa, bu agregat bo‘yicha ma’lumotlar ko‘rsatiladi. | |||||
| |||||
Hodisa joyidagi haqiqiy va prognoz qilingan ob-havo taqdim etiladi, shuningdek, havo kemasiga berilgan ob-havo ma’lumotlari ham keltiriladi. Hodisa salbiy ob-havo sharoitlari tufayli sodir bo‘lganda yoki ular hodisaga sabab bo‘lgan taqdirda, barcha zarur ma’lumotlar “Aviatsiya halokatlari va insidentlarini tekshirishda meteoma’lumotlarni yig‘ish va tahlil qilish bo‘yicha yo‘riqnoma” talablariga muvofiq taqdim etiladi. | |||||
| |||||
Jihozlash tabeliga muvofiq uskunalarning mavjudligi, sozligi, ulardan foydalanish ko‘rsatiladi. Navigatsiya, qo‘nish va havodagi harakatni boshqarish vositalari ishdan chiqishi yoki ulardan noto‘g‘ri foydalanish holatlari qayd etiladi. Parvozning radiosvetotexnik ta’minotiga qisqacha baho beriladi. | |||||
| |||||
Uchish-qo‘nish yo‘lagi va uning elementlari holati, qoplamasining turi, qiyaligi, uzunligi va kengligi (agar aviatsiya insidenti undan tashqariga chiqib ketish bilan bog‘liq bo‘lsa), aerodrom hududida to‘siqlarning joylashishi, yoritishsignal uskunalarining turi, holati va boshqalar (hodisa aerodrom hududida muddatidan oldin pasayish yoki aerodrom hududida to‘siq bilan to‘qnashish, yoxud to‘qnashish tahdidi bilan bog‘liq bo‘lsa). | |||||
| |||||
Hodisa joyini topish vaqti, avariyadan qutqarish guruhining kelishi haqida ma’lumotlar beriladi. Yong‘inning kelib chiqish sabablari va xarakteri, uni bartaraf etish vaqti, jalb qilingan yongin o‘chirish texnikasining soni, avariyadan qutqarish ishlarining samaradorligi ko‘rsatiladi. Termik kuyishga uchragan shaxslar (ekipaj a’zolari, yo‘lovchilar, avariyadan qutqarish ishlarida ishtirok etgan shaxslar) soni ko‘rsatiladi. | |||||
| |||||
Hodisadan jabrlanganlar sog‘ligiga yetkazilgan zararning og‘irligi ko‘rsatilgan holda ularning har biri uchun tashxislar keltiriladi. | |||||
| |||||
Aviatexnikani tekshirish, sinovdan o‘tkazish, ko‘zdan kechirish va yoqilg‘i-moylash materiallarini tahlil qilish natijalari ko‘rsatiladi. Bort yozuv uskunalaridan ma’lumotlari bo‘yicha parvoz ma’lumotlarining tahlili beriladi. Hodisa sabablari to‘g‘risidagi xulosani asoslash uchun zarur bo‘lgan va hisobotning oldingi bo‘limlarida aks ettirilmagan, faktlarga asoslangan barcha ma’lumotlar keltiriladi. Zarur hollarda, tekshiruvning boshqa materiallariga aniq havolalar beriladi. | |||||
| |||||
Ushbu bo‘lim komissiya hisobotining asosiy bo‘limi bo‘lib, halokat sabablari va komissiya tavsiyalari bo‘yicha xulosani to‘liq asoslab berishi lozim. | |||||
| |||||
Aviatsiya hodisasi sababini (sabablar) bayon etish matni ixtiyoriy shaklda aks ettiriladi. Bayon etish matni alohida vaziyatning yuzaga kelishi va rivojlanishiga olib kelgan barcha og‘ishlarni o‘z ichiga olishi kerak. | |||||
| |||||
Ekipaj hamda parvozlarni ta’minlash va boshqarish xizmatlari xodimlari tayyorgarligi va harakatlarida, aviatsiya texnikasini loyihalash, ishlab chiqarish va texnik ekspluatatsiya qilishda yo‘l qo‘yilgan barcha kamchilik va qoidabuzilishlar, tekshiruv davomida boshqaruv hujjatlarida aniqlangan, parvoz natijasiga bevosita ta’sir ko‘rsatmagan, ammo umuman parvozlar xavfsizligiga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan kamchiliklar qayd etiladi. | |||||
| |||||
Bo‘limda tekshirish davomida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar (ijrochilar va muddatlar ko‘rsatilmagan holda) keltiriladi. Bo‘lim ikki qismdan iborat: alohida vaziyatning yuzaga kelishi, rivojlanishi va parvoz natijasiga ta’sir etgan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar; alohida vaziyatning yuzaga kelishi, rivojlanishi va ushbu parvoz natijasiga ta’sir etmagan, lekin umuman parvozlar xavfsizlig�ga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan kamchiliklarni bartaraf etishga qaratilgan tavsiyalar. | |||||
Komissiya raisi | ______________________________ | _______________ | |||
Komissiya a’zolari | ______________________________ (F.I.O.) | _______________ (imzo) | |||
Hisobotning alohida bo‘limlarini rasmiylashtirishga hojat bo‘lmasa, bo‘limlarda faqat ularni to‘ldirmaslik sababi ko‘rsatiladi. Tekshiruv Hisobotiga hodisani tekshirish materiallari ilova qilinadi. Hodisa yig‘ma jildida materiallar quyidagicha joylashtiriladi: tekshiruv Hisoboti; tekshirish komissiyasini tayinlash to‘g‘risidagi buyruq; komissiya yig‘ilishlarining bayonnomalari; kichik komissiyalar hisobotlari, ilovalari bilan; kichik komissiyalar tarkibiga kirmaydigan ishchi guruhlarning hisobotlari, ilovalari bilan; tekshi�ish komissiyasining tegishli topshiriqlari ilova qilingan holda maxsus tadqiqotlarning natijalari va ekspert xulosalari. |