O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Bolali oilalarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashni yanada kuchaytirish to‘g‘risida” 1996-yil 10-dekabrdagi Farmonini bajarish va aholini ijtimoiy muhofaza qilishning muayyan shaxsga qaratilganligini kuchaytirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
1. Voyaga yetmagan bolalari bo‘lgan oilalarga nafaqalar tayinlash va to‘lash to‘g‘risida Nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
16 yoshgacha bolalari bo‘lgan oilalarga nafaqalar tayinlash va to‘lash zimmasiga yuklanadigan fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari (shaharcha, qishloq, ovul va mahallalar fuqarolar yig‘inlari)ning joylashishini, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish ushbu organlari hududlarida yashaydigan oilalar sonidan kelib chiqqan holda, ikki hafta muddatda aniqlasinlar;
Keyingi tahrirga qarang.
mahallalarning fuqarolar yig‘inlari raislari (oqsoqollari)ga va kotiblariga mahalliy budjetdan mehnat haqi to‘lashni ta’minlasinlar. Bunda shunga amal qilinsinki, ish haqi (maosh) hududlarida kamida 500 oila yashaydigan mahallalarning fuqarolar yig‘inlari raisi (oqsoqol)lariga va kotiblariga tayinlanadi;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Moliya vazirligi va “Mahalla” xayriya jamg‘armasi bilan birgalikda 1997-yil 1-yanvargacha joylarda fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari xodimlarining oilalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashni tashkil etish va bunday qo‘llab-quvvatlashga muhtoj oilalarni aniqlash masalalari bo‘yicha o‘quvini amalga oshirsinlar.
(2-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi bilan birgalikda 16 yoshgacha bolalari bo‘lgan oilalarga nafaqalar to‘lashni mablag‘ bilan ta’minlash tartibini bir hafta muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Bolali oilalarga nafaqalar to‘lash uchun mo‘ljallangan mablag‘lardan belgilangan maqsadda va samarali foydalanishni nazorat qilish Bosh vazir o‘rinbosari, Makroiqtisodiyot va statistika vaziri R.S. Azimov, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vaziri O. Obidov, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari zimmasiga shaxsan yuklansin.
(3 va 4-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga ular tomonidan ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashga muhtoj oilalarni aniqlashda, ularga nafaqalar to‘lashda va oilalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashni tartibga soluvchi me’yoriy hujjatlarning izchil bajarilishini ta’minlashda har tomonlama amaliy va uslubiy yordam ko‘rsatsin.
(5-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Tuman (shahar) Bandlikka ko‘maklashish markazlari xodimlari faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida Nizom ishlab chiqilsin va tasdiqlansin, bunda ularga oilalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashni tashkil qilish masalalarida fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga amaliy yordam ko‘rsatish bo‘yicha yangi funksiyalarni yuklash hisobga olinsin;
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qaroriga muvofiq chiqarilgan — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori bilan chiqarilgan — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
7. O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligining tuman (shahar)lar Bandlikka ko‘maklashish markazlarining fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish hududiy organlariga biriktirilgan xodimlari uchun mehnatga haq to‘lash bo‘yicha Yagona tarif setkasi razryadlarini amaldagi razryadga nisbatan ikki razryadga oshirish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
8. Vazirlar Mahkamasining 1993-yil 11-martdagi 127-son qaroriga 3-ilovaning tuman (shaharlar mehnat, aholini ish bilan ta’minlash va ijtimoiy muhofaza qilish bo‘limlarining xodimlari soni normativiga doir qismi, Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 20-iyundagi 308-son qarorining 2-bandi 1997-yil 1-yanvardan boshlab o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
9. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchilik hujjatlariga kiritiladigan o‘zgartirishlar bo‘yicha 10 kun muddatda takliflar tayyorlasin.
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari B.S. Hamidov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(Nizomning nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda )
Oldingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Bolali oilalarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashni yanada kuchaytirish to‘g‘risida” 1996-yil 10-dekabrdagi PF–1657-son va “Aholining ijtimoiy himoyaga muhtoj qatlamlarini aniq yo‘naltirilgan tarzda qo‘llab-quvvatlashni kuchaytirish to‘g‘risida” 2002-yil 25-yanvardagi PF–3107-son Farmonlariga muvofiq 16 yoshgacha bolalari bo‘lgan, shuningdek umumta’lim maktablarida, akademik litseylarda va kasb-hunar kollejlarida ta’lim olayotgan 16 yoshdan 18 yoshgacha bolalari bo‘lgan oilalarga nafaqa (bundan keyin “nafaqa” deb yuritiladi) tayinlash va to‘lash tartibini belgilaydi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
2. Oilalarga nafaqa tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi qaror shaharcha, qishloq, ovul fuqarolar yig‘ini (vakillar yig‘ilishi) yoki fuqarolar yig‘ini tomonidan shunday masalalarni hal etish uchun vakil qilingan Komissiya tomonidan qabul qilinadi.
Fuqarolar yig‘ini tomonidan kam ta’minlangan oilalarga moddiy yordam tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni hal etish uchun vakil qilingan komissiya tarkibi fuqarolar yig‘ini (vakillar yig‘ilishi) tomonidan fuqarolar yig‘ini hududida istiqomat qiluvchi eng obro‘-e’tiborli va hurmatga sazovor fuqarolar orasidan saylanadi. Ushbu Komissiyaga fuqarolar yig‘inining raisi boshchilik qiladi. Komissiya a’zolari 2 yil muddatga, fuqarolar yig‘ini raisi esa — uning butun vakolati davriga saylanadi. Mazkur komissiya a’zolarining tarkibi — kamida 20 kishi. Bunda komissiya tarkibi, raisdan tashqari, har yili 50 foizga yangilanadi.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
3. Nafaqa ushbu nafaqani olishga muhtoj bo‘lgan, tug‘ilgan, bolalikka va xomiylikka (vasiylikka) olingan 16 yoshgacha (umumta’lim maktablarida, akademik litseylar va kasb-hunar kollejlarida ta’lim olayotgan 16 yoshdan 18 yoshgacha) bolalari bo‘lgan oilalarga tayinlanadi va to‘lanadi.
Nafaqa ota-onalardan birining shaxsiy arizasi asosida 6 oy muddatga tayinlanadi va to‘lanadi, ushbu muddat tugagach arizachi yangi muddatga nafaqa to‘lashni davom ettirish to‘g‘risida ariza bilan murojaat qilish huquqiga ega. Nafaqa har oyda to‘lanadi.
(3-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning to‘rtinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 17-fevraldagi 22-son qarori tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 6-7-son, 52-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning beshinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 17-fevraldagi 22-son qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2010-y., 6-7-son, 52-modda)
Agar belgilangan tartibda nafaqa belgilangan davr mobaynida eng kam oylik ish haqi miqdori o‘zgarsa nafaqa miqdori eng kam oylik ish haqi miqdori o‘zgargan oydan boshlab tegishli ravishda ko‘payadi.
ota-onaning ikkalasi ham bo‘lmagan, bolalar tarbiyasi bilan esa qarindoshlari shug‘ullanishadigan oilalar;
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ota-onadan biri yoki ikkalasi ham ishsiz bo‘lgan, Bandlikka ko‘maklashish markazlarida ish qidiruvchi sifatida hisobda turgan oilalar.
(5-bandning beshinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
6. Shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallaning fuqarolar yig‘inlari (bundan keyin fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi deb ataladi) yoki Komissiyalar nafaqalarni tayinlashda va to‘lashda quyidagi asosiy qoidalarga amal qilishlari kerak:
(6-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
katta yoshdagi mehnatga layoqatli aholi o‘rtasida boqimandalikka, o‘zining iqtisodiy faolligi hisobiga emas, balki davlat yordami hisobiga yashashga intilishga yo‘l qo‘ymaslik;
bolalar tarbiyasi uchun oila mas’uliyatini kuchaytirish, ularga jismoniy, aqliy va ma’naviy-axloqiy rivojlanish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish;
davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashsiz daromadlarini jiddiy oshirishning aniq imkoniyati mavjud bo‘lmagan, kam daromadli oilalarga nafaqalar berish.
bolalari to‘liq davlat ta’minotida bo‘lgan oilalarga. Agar oiladagi bolalarning hammasi ham to‘liq davlat ta’minotida bo‘lmasa, u holda nafaqa davlat ta’minotida bo‘lmagan bolalarni hisobga olgan holda to‘lanadi;
moddiy boyligi (daromadi) bolalarining jismoniy, aqliy va ma’naviy-axloqiy jihatdan maqbul rivojlanishini ta’minlash imkonini beradigan oilalarga.
Nafaqalar to‘lash uchun mo‘ljallangan mablag‘lar fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarining Xalq bankining mahalliy bo‘limlaridagi “Bolalar nafaqalari” maxsus schyotlariga o‘tkaziladi.
Ushbu schyotlardagi pul mablag‘laridan faqat nafaqalar to‘lash maqsadida, ushbu Nizomning 24-bandida ko‘rsatilgan hollarda esa bolali oilalarga natura bilan yordam berish sifatida foydalanish mumkin.
Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga yo‘naltiriladigan va nafaqalar to‘lashda foydalanilmagan qoldig‘i olib qo‘yilmaydi va ular kelgusi davrda nafaqalar to‘lashga yo‘naltiriladi.
10. Ushbu nafaqalarning to‘lanishi oilaga boshqa nafaqalar tayinlashni, shu jumladan kam ta’minlangan oilalarga moddiy yordam ko‘rsatishni rad etish uchun asos bo‘lib hisoblanmaydi.
11. Nafaqa doimiy yashash joyidagi fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organiga nafaqa tayinlash to‘g‘risida yozma ariza bilan murojaat qilishgan oilalarga, alohida hollarda esa ushbu organning raisi (oqsoqoli) taqdimnomasiga binoan tayinlanadi.
12. Nafaqa tayinlash to‘g‘risidagi ariza bolalarning ota-onasidan biri tomonidan oilaning yashash joyidagi fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish tegishli organiga ushbu organning raisi nomiga beriladi.
Arizada nafaqa olish uchun murojaat qilishga undagan sabablar, shuningdek, oilaning umumiy daromadini hisoblash uchun fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi tomonidan belgilangan davrda oila a’zolari olgan daromadning miqdori ko‘rsatiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
13. Nafaqa olish uchun murojaat qilgan shaxs, arizadan tashqari, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organiga quyidagi hujjatlarni topshiradi:
Keyingi tahrirga qarang.
v) vasiylik (homiylik)da bo‘lgan bolalarga nafaqa tayinlash chog‘ida vasiylik (homiylik) huquqini belgilovchi organning qaroridan ko‘chirma;
g) fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi talabiga ko‘ra—oila a’zolarining daromadlari haqida ma’lumotnoma.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
d) 16 dan 18 yoshgacha bo‘lgan bolalarga — mazkur shaxs haqiqatan ham o‘quv yurtida o‘qiyotganligi va stipendiya olmasligi to‘g‘risida o‘quv yurtidan ma’lumotnoma.
(O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qaroriga muvofiq 13-band “d” kichik band bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Nafaqa tayinlash uchun zarur bo‘lgan hujjatlarning asl nusxalari yoki belgilangan tartibda tasdiqlangan ko‘chirma nusxalari taqdim etilishi mumkin.
14. Nafaqa tayinlash to‘g‘risidagi arizalarni ro‘yxatdan o‘tkazish maxsus ro‘yxatga olish daftarida fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi raisi (oqsoqoli)ning kotibi tomonidan amalga oshiriladi, daftarda ariza tushgan sana, iltimosnomaning qisqacha mazmuni va fuqarolar yig‘ini qarori qabul qilingandan so‘ng, qaror sanasi va raqami ko‘rsatilgan holda qabul qilingan qaror to‘g‘risidagi ma’lumot yozib qo‘yiladi.
15. Oilaning nafaqaga muhtojligini aniqlash uchun fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi huzurida maxsus komissiya tuziladi, uning tarkibi fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi raisi (oqsoqoli) tomonidan tasdiqlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Komissiya tarkibiga o‘zini o‘zi boshqarish organining maslahatchilari va kotibi, tuman (shahar) hokimligi tomonidan vakil qilingan, nafaqalar tayinlash va ularni to‘lash qismi fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organiga amaliy yordam ko‘rsatuvchi tuman (shahar) “Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi, shuningdek tuman (shahar) soliq va moliya organlarining vakillari kiradi.
Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarida, agar ularning hududlarida nisbatan ko‘p oila yashasa, bir nechta komissiya tuzilishi mumkin. Bunday hollarda Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimining har bir komissiya ishida qatnashishi majburiydir.
(15-bandning ikkinchi va uchinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
16. Maxsus Komissiya nafaqa olish uchun murojaat qilgan oilaning moddiy va mulkiy ahvolini ariza berilgan sanadan boshlab ikki hafta muddatda tekshiradi hamda arizani va taqdim etilgan hujjatlarni har tomonlama ko‘rib chiqish asosida nafaqa tayinlash to‘g‘risida yoki nafaqa tayinlashni rad etish haqida fuqarolar yig‘ini (fuqarolar vakillari majlisi)ga yoki fuqarolar yig‘ini tomonidan nafaqa tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni hal etish uchun vakil qilingan komissiyaga ikki hafta muddatda taklif kiritadi.
(16-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
17. Oilaning moddiy va mulkiy ahvolini tekshirish natijalari yuzasidan Tekshirish dalolatnomasi tuziladi (1-ilova), unda quyidagilar majburiy tartibda ko‘rsatilishi kerak:
katta yoshdagi (mehnatga layoqatli) oila a’zolarining ish bilan ta’minlanganligi to‘g‘risida ma’lumotnoma.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Oilaning nafaqaga muhtojligini aniqlash uchun mazkur oilaning har bir a’zosiga to‘g‘ri keladigan oila umumiy daromadining miqdori asos sifatida qabul qilinadi.
Har bir oila a’zosiga to‘g‘ri keladigan oilaning umumiy daromadini aniqlash uchun barcha turdagi daromadlar qo‘shib chiqiladi va hosil bo‘lgan summa oila a’zolari soniga taqsimlanadi (daromadlar deganda: soliq solinadigan daromadlar, pensiyalar, stipendiyalar va ijtimoiy xususiyatga ega bo‘lgan boshqa to‘lovlar, shuningdek, shaxsiy yordamchi xo‘jalikdan olinadigan daromadlar hisobga olinadi). Ikki va undan ortiq oy uchun oila a’zolarining daromadlari hisobga olinishi kerak bo‘lgan hollarda — hisobga olinishi kerak bo‘lgan davr uchun oila a’zolarining umumiy daromadi oila a’zolarining soniga va mazkur davrdagi oylar soniga taqsimlanadi.
19. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi mezonlarni va nafaqa tayinlash uchun asoslarni o‘zini o‘zi boshqarish organi schyotlaridagi mablag‘lar miqdoridan va nafaqaning belgilangan miqdorlaridan kelib chiqqan holda mustaqil ravishda belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Ariza bergan oilaning moddiy va mulkiy ahvolini tekshirish natijalari hamda maxsus komissiyaning xulosasi bo‘yicha nafaqa olishga muhtoj bo‘lgan oilalarning ro‘yxati tuziladi va shaharcha, qishloq, ovul, mahallalar fuqarolar yig‘ini yoki Komissiya ko‘rib chiqishi uchun taqdim etiladi.
21. Nafaqa tayinlash yoki uni tayinlashni rad etish to‘g‘risidagi qaror ochiq ovoz berish yo‘li bilan shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallalar fuqarolar yig‘ini yoxud fuqarolar yig‘ini tomonidan nafaqa tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni hal etish uchun vakil qilingan Komissiya tomonidan qabul qilinadi.
Agar qarorga shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallalar fuqarolar yig‘ini (vakillar majlisi) yoxud fuqarolar yig‘ini tomonidan nafaqa tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni xal etish uchun vakil qilingan Komissiya a’zolarining oddiy ko‘pchiligi ovoz bersalar, u qabul qilingan hisoblanadi.
Shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallalar fuqarolar yig‘ini (vakillar majlisi) yoxud fuqarolar yig‘ini tomonidan nafaqa tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni hal etish uchun vakil qilingan Komissiyaning qarori protokol bilan rasmiylashtiriladi.
22. Nafaqa tayinlash to‘g‘risida qaror qabul qilish chog‘ida arizachining fuqarolar yig‘inida (Komissiya yig‘ilishida) ishtirok etishi majburiydir. Arizachi uzrli sabab (kasallik yoki boshqa uzrli sabablar) bilan qatnashmagan hollarda fuqarolar yig‘inida yoki Komissiya yig‘ilishida oilaning balog‘at yoshiga yetgan boshqa a’zosi qatnashishi shart. Arizachi yoki oilaning boshqa vakili qatnashmagan xollarda mazkur oilaga nafaqa tayinlash to‘g‘risidagi masala ko‘rib chiqilmaydi va u fuqarolarning keyingi yig‘inida yoki Komissiya yig‘ilishida ko‘rib chiqish uchun qoldiriladi.
(20-22-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
23. Nafaqa tayinlash rad etilgan hollarda rad etish sababi ko‘rsatilgan holda tegishli qaror qabul qilingandan so‘ng 5 kun muddatda arizachi bu haqda yozma ravishda xabardor qilinadi.
24. Mehnat faoliyatidan bo‘yin tovlab yurgan va jamiyatga xilof ravishda turmush kechirayotgan ota-onalarning bolalariga ota-onalarining yozma arizalarisiz fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi raisi (oqsoqoli)ning taqdimnomasiga binoan fuqarolar yig‘ini tomonidan nafaqa tayinlanishi mumkin. Bunday hollarda nafaqa natura shaklida berilishi mumkin. Bunda komissiya a’zolaridan hisob beruvchi shaxs tayinlanadi. U patronaj tartibida, aytib o‘tilgan oilalarning bolalariga zarur bo‘lgan tovarlar (xizmatlar) sotib olishni va berishni amalga oshiradi.
Nafaqani natura shaklida berish savdo tashkiloti hisobiga pul mablag‘lari o‘tkazish yo‘li bilan amalga oshiriladi. Bunday tarzda sotib olingan tovarlar (xizmatlar) fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi raisi va hisob beruvchi shaxs tomonidan tasdiqlangan dalolatnoma bo‘yicha oluvchiga beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
25. Nafaqa tayinlangan davr davomida oilada bir yoki bir necha bola 16 yoshga (umumta’lim maktablari, akademik litseylar va kasb-hunar kollejlarida ta’lim olayotganlar—18 yoshga) yetsa, unda oilaga tayinlangan nafaqa miqdori mazkur Nizomning 4-moddasiga muvofiqlashtiriladi. 16 yoshgacha (umumtu’lim maktablarida, akademik litseylarda va kasb-hunar kollejlarida ta’lim olayotganlar—18 yoshgacha) bo‘lgan bolalar soni o‘zgarishi munosabati bilan fuqarolar yig‘inining yoki Komissiyaning qarori bo‘lishi shart emas.
(25-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
27. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi yoki Komissiyaning kotibi har oyning 1 (birinchi) kuniga fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi qarorining protokollari asosida nafaqa to‘lash uchun vedomost tuzadi, unda oluvchining familiyasi, pasporti raqami va manzili, shuningdek, to‘lanadigan summa ko‘rsatilgan bo‘ladi. O‘zini o‘zi boshqarish organi raisining imzosi va muhri bilan tasdiqlangan vedomost nafaqalar tayinlangan oyning 5-kunigacha bo‘lgan muddatda Xalq bankining tuman bo‘limiga jo‘natiladi.
Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari to‘lov topshiriqnomalarini Xalq banki bo‘limlariga mablag‘larning kelib tushishiga ko‘ra taqdim etadilar.
(26 va 27-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
28. Nafaqa shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallalar fuqarolar yig‘ini qaror qabul qilgan oyning keyingi oyidan boshlab oila yashab turgan joydagi Xalq banki tomonidan beriladi.
1997-yil yanvar oyi uchun nafaqa to‘lash mustasnodir. Bu oy uchun nafaqa 1997-yil yanvar oyida bo‘lgan shaharcha, qishloq, ovul yoki mahallalar fuqarolar yig‘ini qaroriga binoan beriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
29. Tayinlangan, ammo o‘z vaqtida talab qilib olinmagan (to‘lanmagan) nafaqalar o‘tgan vaqt uchun to‘liq miqdorda to‘lanadi. Bunday hollarda ushbu nafaqa olinmagan barcha davr uchun nafaqa bir yo‘la to‘lanadi. Bunda agar arizachi mazkur nafaqaga zarurati bo‘lmaganligidan uni o‘z vaqtida olmaganligi aniqlansa, ya’ni oila nafaqaga muhtoj bo‘lmasa, o‘zini-o‘zi boshqarish organi raisi (oqsoqoli)ning taqdimnomasiga ko‘ra, fuqarolar yig‘ini yoki Komissiya bundan keyin nafaqa berishni bekor qilish to‘g‘risida qaror qabul qilishi mumkin.
(29-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
30. Bolali oilalarga davlat ijtimoiy yordami ko‘rsatish uchun fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga amaliy yordam ko‘rsatish maqsadida, tuman (shahar) hokimligi tomonidan maxsus vakil qilingan shaxs — Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi tayinlanadi.
Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi tegishli fuqarolar yig‘inlari hududlariga doimiy biriktirib qo‘yiladi va u doimiy ishlash uchun fuqarolar yig‘ini boshqaruvi binosiga joylashtiriladi.
(30-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
31. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi hududiga biriktirib qo‘yilgan Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimining lavozim vazifalariga quyidagilar kiradi:
(31-bandning birinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
oilalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashga oid ishlarni tashkil etishda o‘zini o‘zi boshqarish organiga ko‘maklashish, shuningdek, nafaqalar tayinlash va to‘lashning belgilangan tartibining og‘ishmay bajarilishini ta’minlash;
mazkur o‘zini o‘zi boshqarish organi hududida yashovchilar orasidan nafaqaga muhtoj bo‘lgan oilalarni aniqlash;
nafaqa to‘lash uchun mo‘ljallangan pul mablag‘larining belgilangan maqsadda foydalanilishini nazorat qilish;
to‘lov hujjatlarini rasmiylashtirishda va pul mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risidagi hisobotlarni tayyorlashda amaliy yordam ko‘rsatish;
komissiya tarkibida oilalarning daromadlari va mulkiy ahvolini ko‘rib chiqish, shuningdek, nafaqa oluvchining arizasida bayon qilingan ma’lumotlarning to‘g‘riligini tekshirish.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
32. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi hududiga biriktirib qo‘yilgan Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi quyidagi huquqlarga egadir:
(32-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
fuqarolar yig‘inida yoki Komissiya yig‘ilishlarida ishtirok etish va fuqarolar yig‘iniga yoki Komissiyaga bolali oilalarga nafaqa tayinlash yoki tayinlashni rad etish haqida takliflar kiritish;
fuqarolar yig‘ini yoki Komissiya qarorlari amaldagi me’yoriy hujjatlarga muvofiq kelmagan hollarda ularning ustidan belgilangan tartibda shikoyat qilish;
(32-bandning ikkinchi va uchinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 25-yanvardagi 33-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2002-y., 2-son, 22-modda)
oila a’zolari daromadlarining to‘g‘ri ko‘rsatilganligiga shubha paydo bo‘lgan hollarda fuqarolarning daromadlarini qo‘shimcha tekshirish uchun soliq organlariga murojaat qilish;
mablag‘lardan amalda qanday foydalanilayotganligiga qarab fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari schyotlariga o‘tkaziladigan mablag‘lar summasini o‘zgartirish to‘g‘risida tuman (shahar) hokimligiga takliflar kiritish.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
33. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi hududiga biriktirib qo‘yilgan Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi nafaqa tayinlash va to‘lashning hamda ajratilgan mablag‘lardan belgilangan maqsadda foydalanishning belgilangan tartibiga rioya qilinishi uchun shaxsan javob beradi.
(33-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
34. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari o‘zlarining hisob-kitob schyotlariga kelib tushgan mablag‘larning, mazkur Nizomda nazarda tutilgan nafaqa to‘lash va boshqa to‘lovlar uchun xarajatlarning mustaqil hisobini yuritadilar.
35. Ajratilgan mablag‘lar va ularni sarflash hisobini fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi kotibi yoki ushbu hisobni olib borish uchun fuqarolar yig‘ini tayinlagan shaxs yuritadi.
36. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi nafaqa to‘lash uchun ajratilgan pul mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risidagi hisobotni 2-ilovaga muvofiq har oyda tuzadi.
Hisobotga mablag‘lardan, nafaqa to‘lashdan tashqari, boshqa maqsadlar uchun foydalanilganligi ko‘rsatilgan ma’lumotnoma ilova qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
37. Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organining raisi va Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi tomonidan imzolangan nafaqa to‘lashga ajratilgan mablag‘lardan foydalanish to‘g‘risidagi hisobot hisobot oyidan keyingi oyning 10-kunigacha bo‘lgan muddatda hokimlikning tuman moliya bo‘limiga va Bandlikka ko‘maklashish markaziga yuboriladi.
(37-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
___________________________________ Bandlikka ko‘maklashish markazi xodimi |
Oilaning moddiy va mulkiy ahvolini tekshirish |
DALOLATNOMASI |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 10-dekabrdagi 437-son qarori bilan tasdiqlangan 16 yoshgacha bolalari bo‘lgan oilalarga nafaqalar tayinlash va to‘lash to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq faoliyat ko‘rsatayotgan _____________________________________________ |
(komissiya a’zolarining F.I.O.) |
____________________________________________________________ dan iborat tarkibdagi |
komissiya _______________________________________________________________ yashovchi |
Fuqaro _______________________________ ning moddiy va mulkiy ahvolini tekshirib chiqdi. |
Fuqaro ___________________ ning oilasi _________________ kishidan iborat, shu jumladan: |
16 yoshgacha bo‘lgan bolalar ____ kishi; |
16 yoshgacha bo‘lgan nogiron bolalar ____ kishi; |
oilaning ishga layoqatli, balog‘at yoshidagi a’zolari _________ kishi; |
ulardan: |
ish bilan ta’minlanganlari _______________________ kishi; |
doimiy ish bilan ta’minlanmaganlari _________________ kishi; |
ishsiz sifatida ro‘yxatga olinganlari _________________ kishi; |
bola 3 yoshga to‘lgungacha parvarish qilish bo‘yicha ta’tildagi ona _____ (ha, yo‘q) |
199__ yil _____________________________________________ oylarida oilaning daromadi |
(tekshirishdan oldingi oylar) |
_______________ so‘mni tashkil etdi, shu jumladan: |
ish haqi ___________ so‘m; |
pensiyalar _________ so‘m; |
_______ sotix, ga maydondagi shaxsiy yordamchi xo‘jalikdan ________ so‘m; |
boshqa daromadlar (manbalari ko‘rsatilsin) __________________ so‘m; |
Komissiya tavsiyasi: Fuqaro ____________________________________________ oilasining |
moddiy va mulkiy ahvolini hisobga olib uning oilasiga nafaqa _________________________ |
(tayinlansin/rad etilsin) |
Komissiya a’zolarining imzosi: |
_________________________________ |
_________________________________ |
_________________________________ |
_________________________________ |
Keyingi tahrirga qarang.
(ilova matni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 8-maydagi 95-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 19-20-son, 195-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
_________________________________ Tuman (shahar) _________________________ | |||
(o‘zini o‘zi boshqarish organining nomi) | (tuman, shahar nomi) | ||
T/r | Hisobot oyida | Yil boshidan buyon | |
1. | Schyotga ajratilgan (tushgan) pul mablag‘lari, so‘m | ||
1.1. | shu jumladan budjetdan | ||
2. | Oilalarga jami to‘langan, so‘m shu jumladan: | ||
2.1. | nafaqalar, so‘m | ||
2.2. | tovarlar va xizmatlar uchun o‘tkazilgan*, so‘m | ||
3. | Oy oxirida schyotdagi pul mablag‘lari qoldig‘i, so‘m | X | |
4. | Nafaqa olayotgan oilalar soni, jami shu jumladan: | X | |
4.1. | bir bolali oila | X | |
4.2. | ikki bolali oila | X | |
4.3. | uch va undan ko‘p bolali oila | X | |
4.5. | bir bolali to‘liq bo‘lmagan oila yoki nogiron bolali oila | X | |
5. | Nafaqa olish uchun ariza bilan murojaat qilgan oilalar soni ulardan: | ||
5.1. | nafaqa tayinlangan oilalar | ||
5.1.1. | shu jumladan yil davomida ikkinchi marta nafaqa tayinlangan oilalar soni | ||
5.2. | nafaqa tayinlash rad etilgan oilalar soni | ||
199 _ yil “ ___ ” __________ | |||
M.O‘. | |||
_________________O‘zini o‘zi boshqarish organi raisi |
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 17-fevraldagi 22-son qarori tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 6-7-son, 52-modda)
Keyingi tahrirga qarang.