Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzurida O‘zbekiston Qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazini tashkil etish to‘g‘risida”gi Farmonini amalga oshirish, qishloq xo‘jaligi fanining ishlab chiqarish bilan aloqasini mustahkamlash, qishloq, o‘rmon va suv xo‘jaligini ilmiy ta’minlashni boshqarishni takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb ataladi) tarkibiga kiruvchi hududiy bo‘limlar, birlashmalar, korxonalar va tashkilotlar ro‘yxati 1-ilovaga muvofiq;
Markazning markaziy apparati tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq, uning xodimlarining cheklangan soni 57 (xizmat ko‘rsatuvchi xodimlardan tashqari) nafar va uning hududiy bo‘limlari xodimlarining soni 70 nafardan iborat etib tasdiqlansin, ularning xarajatlari respublika budjeti hisobidan amalga oshiriladi:
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Markazga bosh direktor boshchilik qiladi. Markaz bosh direktorining ikki nafar o‘rinbosari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘lishiga ruxsat berilsin. Bosh direktor va uning o‘rinbosarlari Vazirlar Mahkamasi tomonidan tayinlanadi.
Markazda Ilmiy-texnika kengashi tashkil etiladi, uning tarkibiga lavozimiga ko‘ra Markaz bosh direktori (Kengash raisi), uning o‘rinbosarlari va bosh ilmiy kotib, Fan va texnika davlat qo‘mitasi raisi, Fanlar akademiyasi prezidenti, Qishloq va suv xo‘jaligi vaziri, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri, Davlat o‘rmon qo‘mitasi raisi, Gidrometeorologiya bosh boshqarmasi boshlig‘i, shuningdek yetakchi olimlar va mutaxassislar kiradilar. Ilmiy-texnika kengashi a’zolarining shaxsiy tarkibi (kengash tarkibiga lavozimiga ko‘ra kiradiganlardan tashqari) Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
O‘zbekiston Qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazi bosh direktori maqomi hamda moddiy va maishiy ta’minot sharoitlariga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi vaziriga, Markaz bosh direktorining birinchi o‘rinbosari — vazirning birinchi o‘rinbosariga, Markaz bosh direktorining o‘rinbosarlari O‘zbekiston Respublikasi vazir o‘rinbosarlariga tenglashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Markaz, Qoraqalpog‘iston Respublikasi vazirlar kengashi, viloyatlar hokimliklari Markazning hududiy bo‘limlarini tashkil etish quyicha tashkiliy tadbirlarni bir oy muddatda amalga oshirsinlar.
Belgilansinki, Markazning Qoraqalpog‘iston respublika va viloyatlar bo‘limlarining rahbarlari tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining va viloyatlar hokimliklarining taqdimnomasiga ko‘ra Markaz bosh direktori tomonidan tayinlanadi.
Markazning Qoraqalpog‘iston respublika bo‘limi xodimlari uchun Qishloq xo‘jaligi fanlari akademiyasida amalda bo‘lgan mehnatga haq to‘lash shartlari saqlab qolinsin. Markazning viloyat bo‘limlari xodimlari mehnatga haq to‘lash bo‘yicha viloyatlarning qishloq va suv xo‘jaligi boshqarmalari xodimlariga tenglashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Markaz va O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi ikki hafta muddatda Markazning hududiy bo‘limlari to‘g‘risida Namunaviy nizomni tasdiqlasinlar.
5. Belgilab qo‘yilsinki, budjet mablag‘lari va xo‘jalik faoliyatidan olingan daromadlar Markaz ilmiy-tadqiqot institutlari faoliyatini mablag‘ bilan ta’minlash manbalari hisoblanadi.
Ilmiy-tadqiqot institutlari faoliyatini xo‘jalik shartnomalari bo‘yicha (xo‘jalik hisobi) faoliyatdan mablag‘ bilan ta’minlash 2000-yilga borib 50 foizgacha yetkazilishi lozimligi belgilab qo‘yilsin.
Markaz, uning ilmiy tashkilotlari xodimlari uchun Qishloq xo‘jaligi fanlari akademiyasida amalda bo‘lgan mehnatga haq to‘lash shartlari saqlab qolinsin.
6. Belgilab qo‘yilsinki, Fanlar akademiyasi hamda Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining 5-ilovaga muvofiq ilmiy-tadqiqot tashkilotlari ilmiy-tematik rejalarining agrosanoat majmuini rivojlantirish muammolariga tegishli qismi Markazning Ilmiy-texnika kengashi bilan kelishib olinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Markazga Markazning (budjet mablag‘laridan tashqari) xo‘jalik va tadbirkorlik faoliyatidan olinadigan, shuningdek jalb etilgan boshqa mablag‘lar hisobiga maxsus moliya va innovatsiya (ilmiy-texnik rivojlantirish, innovatsiyalar, olimlarni ijtimoiy himoya qilish va boshqalar) jamg‘armalari tashkil etish huquqi berilsin.
Jamg‘armalar to‘g‘risidagi nizom, ularning mablag‘larini shakllantirish va sarflash tartibi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishib olinadi.
8. O‘zbekiston Qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazi Toshkent shahar, Usmon Yusupov ko‘chasidagi 1-uyga joylashtirilsin.
1997-1998-yillarda Markaz buyurtmanomalariga binoan Markazni va uning hududiy bo‘limlarini zamonaviy kompyuter va axborot tizimlari bilan ta’minlash, ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash uchun zarur mablag‘lar;
Markazga 3 ta yengil avtomobilni yangilash uchun mablag‘lar va hududiy bo‘limlar uchun 13 ta yengil avtomobil xarajatlariga limit ajratsin.
10. O‘zbekiston Respublikasi Aloqa vazirligi Markazni belgilangan tartibda telefon va teleks aloqasi, shu jumladan hukumat aloqasi bilan ta’minlasin.
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1991-yil 5-oktabrdagi 252-son va 1996-yil 16-yanvardagi 26-son qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
12. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari Q.G‘. Obidov zimmasiga yuklansin.
O‘zbekiston qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash va elektrlashtirish ilmiy-tadqiqot instituti, Toshkent viloyati;
Bog‘dorchilik, uzumchilik va vinochilik ilmiy-ishlab chiqarish korporatsiyasining Qoraqalpog‘iston filiali;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘zbekiston Qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1997-yil 6-yanvardagi Farmoni bilan tashkil etilgan.
2. Markaz qishloq xo‘jaligi sohasidagi ilmiy-tadqiqot institutlari, konstruktorlik byurolari, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari hamda boshqa ilmiy va ilmiy-yordamchi tashkilotlarning birlashmasi hisoblanadi.
3. Idoraviy mansubligidan qat’i nazar, respublika ilmiy muassasalari va oliy o‘quv yurtlari tomonidan agrosanoat majmuida o‘tkaziladigan ilmiy tadqiqotlarni muvofiqlashtirib boruvchi organ vazifasini bajaradi.
4. Markaz o‘z ishlarini O‘zbekiston Respublikasi Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, Fanlar akademiyasi, Fan va texnika davlat qo‘mitasi hamda boshqa vazirliklar va idoralar, ilmiy-tadqiqot tashkilotlari va oliy o‘quv yurtlari bilan birgalikda olib boradi.
5. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qarorlariga va boshqa hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga hamda boshqa normativ hujjatlarga amal qiladi.
6. Markaz yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va Markazning nomi davlat tilida yozilgan muhrga ega bo‘ladi, Markazning amaldagi qonunchilikka muvofiq banklarda joriy va valyuta hisob-kitob schyotlari bo‘ladi, o‘ziga ajratilgan mablag‘larni taqsimlaydi va ularni mustaqil ravishda tasarruf etadi.
7. Quyidagilar O‘zbekiston qishloq xo‘jaligi ilmiy-ishlab chiqarish markazining asosiy vazifalari hisoblanadi:
Vatanimiz va jahon ilm-fani va amaliyotining eng yaxshi yutuqlaridan to‘laroq foydalanishni hisobga olgan holda respublika agrosanoat majmuining eng muhim muammolari bo‘yicha ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish. Ularning natijalarini qishloq xo‘jaligi samaradorligini yanada oshirish maqsadida qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishiga joriy etish;
sug‘oriladigan, lalmi yerlarning va o‘rmon yerlarining, tog‘li, cho‘l hududlari va yaylovlarning unumdorligini hamda ulardan foydalanish samaradorligini oshirish ilmiy-uslubiy asoslarini ishlab chiqish. Qishloq xo‘jaligi ekinlarini o‘stirish, hosilini saqlash va qayta ishlashning, chorva mollari va parranda o‘stirishining, yer va suv resurslaridan oqilona foydalanishning resurslarni tejovchi texnologiyalarini joriy etish;
seleksiya va urug‘chilik sohasidagi tadqiqotlarni kengaytirish, seleksiyaga oid yutuqlarni sinab ko‘rish va muhofaza qilish;
chorvachilikning ilmiy muammolarini, veterinariyaning nazariy asoslarini ishlab chiqish, davolash-oldini olish tadbirlarining ilmiy asoslangan tizimlarini yaratish;
o‘simliklarni himoya qilishning biologik va uyg‘unlashtirilgan usullari sohasidagi tadqiqotlarni tashkil etish, kam zaharli erbitsidlarni, pestitsidlarni, o‘stirish ko‘makchilarini hamda atrof-muhit va ekologik jihatdan toza mahsulot olish uchun xavfsiz bo‘lgan boshqa yuqori sifatli birikmalarni qidirib topish;
ilmiy tadqiqotlar sohasida shartnoma munosabatlarini rivojlantirish, tugallangan, ishlanmalarni qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishiga joriy qilish uchun ilmiy xodimlar va mutaxassislarning manfaatdorligini hamda mas’uliyatini rag‘batlantiruvchi chora-tadbirlarni ishlab chiqish;
qishloq va suv xo‘jaligida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish muammolarini ishlab chiqish, yuqori samarali, ijtimoiy yo‘naltirilgan ko‘p ukladli iqtisodiyotni shakllantirish, tovar ishlab chiqaruvchilarning iqtisodiy mustaqilligini kengaytirish, xo‘jalik ichidagi munosabatlar mexanizmini takomillashtirish, qishloqda xususiy tadbirkorlikni va kichik biznesni tashkil qilish;
yuqori unum bilan ishlaydigan, mustahkam va tejamkor qishloq xo‘jaligi mashinalari va mexanizmlarining yangi turlarini yaratish va joriy etish;
eskidan sug‘orib kelinayotgan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash va rekonstruksiya qilishning ilmiy asoslarini ishlab chiqish va joriy etish, yangi yerlarni o‘zlashtirish, sug‘orishning ilg‘or usullarini va suvni tejovchi texnologiyalarni joriy etish;
qishloq xo‘jaligini tashkil etish va yuritishning jahon ilg‘or tajribasini o‘rganish va ijodiy qo‘llash, xalqaro va xorijdagi yetakchi ilmiy-tadqiqot markazlari bilan hamkorlikni rivojlantirish, tasarrufidagi tashkilotlar ilmiy xodimlarining chet el ilmiy muassasalarida malaka oshirishini tashkil etish;
respublikada hamda xorijda qishloq va suv xo‘jaligi rahbarlari va mutaxassislarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni tashkil etishda qatnashish;
o‘z muassasalari kuchi bilan agrosanoat majmuini rivojlantirishning muhim yo‘nalishlariga doir fundamental hamda amaliy tadqiqotlar loyihalari va dasturlarini ishlab chiqadi;
belgilangan tartibda ilmiy-tadqiqot muassasalarini, ularning filiallarini va tasarrufidagi boshqa tashkilotlarni tashkil qiladi, qayta tashkil etadi va tugatadi;
agrosanoat majmuining muhim dolzarb yo‘nalishlari bo‘yicha ilmiy, ilmiy-amaliy konferensiyalar, simpoziumlar uyushtiradi;
fundamental va amaliy tadqiqotlarning muhim yo‘nalishlari bo‘yicha ilmiy kengashlar, jamiyatlar va boshqa birlashmalar tashkil qiladi;
respublika agrosanoat majmuini rivojlantirishning ilmiy texnik potensialini rivojlantirish, ilm-fanning moddiy bazasini mustahkamlash bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
Vazirlar Mahkamasining topshiriqlariga, vazirliklar va idoralar talablariga binoan agrosanoat majmuini rivojlantirishning yirik ilmiy, ilmiy-texnik, ijtimoiy-iqtisodiy loyihalari va dasturlarini ekspertizadan o‘tkazadi, o‘z vakolatlari doirasida manfaatdor tashkilotlar va muassasalar bilan birgalikda ularni muhokama qiladi;
Markaz har yili o‘z faoliyati to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisobot topshiradi.
O‘zbekiston Respublikasi Qishloq va suv xo‘jaligi vazir hamda boshqa idoralar bilan birgalikda dehqonchilik va chorvachilikning, tuproq unumdorligini, qishloq xo‘jaligi ekinlari hosildorligini va chorva mollari mahsuldorligini oshirish, qishloq xo‘jaligini intensifikatsiyalash, qishloq xo‘jaligi ekinlarining yangi serhosil navlarini mintaqalashtirish bo‘yicha resurslarni va energiyani tejovchi zamonaviy texnologiyalarning ilmiy asoslangan tizimi dasturini tuzadi;
Markaz tashkilotlari tomonidan bajarilgan ilmiy va texnik ishlanmalarning dehqonchilik, chorvachilik, irrigatsiya, melioratsiya va o‘rmon xo‘jaligiga joriy etilishi ustidan mualliflik nazoratini amalga oshiradi;
qishloq xo‘jaligining fan yutuqlariga nisbatan ta’sirchanligini oshirish, joriy etish xizmatini yaxshilash, ilmiy muassasalar, qishloq xo‘jaligi hamda suv xo‘jaligi korxona va tashkilotlari o‘rtasidagi xo‘jalik hisobi bo‘yicha, munosabatlarni rivojlantirish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
respublikaning urug‘chilik xo‘jaliklarini boshoqli don ekinlarining, g‘o‘za, sholi, sabzavot, yem-xashak va boshqa ekinlarning sara va sara urug‘lari bilan ta’minlaydi;
mollarning yangi zotlarini yaratish bo‘yicha naslchilik ishlari yaxshilashga doir tadbirlarni amalga oshiradi;
loyihalash va konstruktorlik tashkilotlarining qishloq xo‘jaligi mashinasozligi, yer tuzish, melioratsiya va suv xo‘jaligi sohasidagi hamkorligini mustahkamlaydi;
Markazda hamda joylarda fan va texnika yutuqlarini ishlab chiqarishga joriy etish uchun xo‘jalik hisobidagi bo‘linmalarni tashkil qiladi.
10. Markaz o‘ziga qarashli bo‘linmalarning mustaqilligini har tomonlama ta’minlab o‘z ishini kollegiallik, yakkaboshchilik va markazlashtirilgan rahbarlikni birga qo‘shish asosida tashkil etadi.
11. Markazga O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tayinlanadigan bosh direktor boshchilik qiladi.
12. Markazda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tayinlanadigan bosh direktorning birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosari lavozimlari joriy etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Markaz o‘z oldida turgan vazifalar doirasida vazirlik-idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari, korxonalar tashkilotlar, muassasalar oliy o‘quv yurtlaridan Markazning faoliyati uchun zarur axborotini belgilangan tartibda so‘rash va olish huquqiga egadir. Zarurat bo‘lganda Markaz boshqa vazirliklar, idoralar va muassasalar bilan birgalikda qarorlar, buyruqlar va yo‘riqnomalar qabul qiladi.
Markazga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, joriy masalalarni hal etadi, markazdagi ishlarning ahvoli yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi oldida shaxsan javob beradi;
yuqori davlat organlari, ilmiy muassasalar va xorijiy tashkilotlarda Markaz nomidan vakillik qiladi, uning manfaatlarini himoya qiladi;
tadqiqotlar dasturini tasdiqlaydi, eng muhim ilmiy-tadqiqot ishlari bajarilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
dolzarb ilmiy va ilmiy-texnik muammolarni hal etish, shuningdek, tashkiliy masalalar uchun olimlar va mutaxassislarning doimiy va vaqtinchalik ilmiy va maslahat jamoalarini tashkil etadi;
Markaz moliyaviy resurslarining bosh boshqaruvchisi hisoblanadi hamda ulardan to‘g‘ri foydalanilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
xodimlarning belgilangan soni doirasida Markaz markaziy apparati, budjetdan mablag‘ bilan ta’minlanadigan o‘ziga qarashli korxonalar va tashkilotlarning shtat jadvalini, o‘ziga qarashli muassasalar va tashkilotlar to‘g‘risidagi nizomlar (ustavlar)ni tasdiqlaydi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklarining taqdimnomasiga ko‘ra Markazning Qoraqalpog‘iston respublika va viloyat bo‘linmalari rahbarlarini lavozimga tayinlaydi va egallab turgan lavozimdan ozod qiladi;
Markaz apparati xodimlarini, o‘ziga qarashli institutlar, korxonalar, tashkilotlar va muassasalarning rahbar xodimlarini belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
Markaz barcha tarkibiy bo‘linmalari rahbarlarining va apparati xodimlarining javobgarligi darajasini belgilaydi, belgilangan tartibda rag‘batlantirish va jazo choralarini qo‘llaydi.
ko‘p yillik mehnati, o‘z vazifalariga vijdonan munosabatda bo‘lganligi, alohida muhim vazifalarni bajarganligi uchun markaziy apparat xodimlarining ayrim toifalari, o‘ziga qarashli institutlar va tashkilotlarning rahbarlari mansab maoshlar ustamalar belgilaydi;
Markaziy apparat, hududiy bo‘linmalar va o‘ziga qarashli institutlar, korxonalarning alohida o‘rnak ko‘rsatgan xodimlarini belgilangan tartibda davlat mukofotlari bilan mukofotlashga va faxriy unvonlar berishga taqdim etadi, xodimlarni Markazning faxriy yorliqlari, qimmatli sovg‘alar yoki pul mukofotlari bilan taqdirlaydi.
18. Markaz ilmiy-tarmoq va hududiy prinsip bo‘yicha quriladi, Uning tarkibiga tarmoq bo‘limlari, Markazning Qoraqalpog‘iston respublika va viloyat bo‘limlari, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari, ilmiy-tadqiqot institutlari, konstruktorlik byurolari, eksperimental zavodlar, xo‘jaliklar, kutubxonalar va boshqa ilmiy hamda ilmiy-yordamchi bo‘linmalar kiradi.
20. Markaz va uning muassasalari huzurida amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq mulkchilikning turli shakllaridagi tashkilotlar va korxonalarni birlashtiruvchi, eng yuqori reproduksiyalarni ishlab chiqarish, naslchilik ishlari, yangi texnologiyalarni keng foydalanish, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini qayta ishlash, qishloqda islohotlarni chuqurlashtirishga doir tavsiyalarni tekshirish va boshqa ilmiy-ishlab chiqarish faoliyati bilan shug‘ullanuvchi firmalar, kichik va qo‘shma korxonalar, xo‘jalik jamiyatlari, shirkatlar va uyushmalar tashkil etilishi mumkin.
21. Markaz, uning Qoraqalpog‘iston respublika va viloyatlar bo‘limlari, mustaqil ilmiy-tadqiqot institutlari, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari va ularga tenglashtirilgan tashkilotlar davlat ro‘yxatidan, o‘tkazilgan paytdan boshlab yuridik shaxs hisoblanadi.
22. Qoraqalpog‘iston respublika va viloyatlar bo‘limlari to‘g‘risidagi nizom Markaz hay’ati tomonidan tasdiqlanadi.
23. Ilmiy-texnik kengash tarkibiga lavozimiga ko‘ra Markazning bosh direktori (kengash raisi), uning o‘rinbosarlari va bosh ilmiy kotib, Fan va texnika davlat qo‘mitasi raisi, Fanlar akademiyasi prezidenti, Qishloq va suv xo‘jaligi vaziri, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri, davlat o‘rmon qo‘mitasi raisi, “Bosh-gidromet” boshlig‘i shuningdek, yetakchi olimlar va mutaxassislar kiradi. Ilmiy-texnik kengash a’zolarining shaxsiy tarkibi (uning tarkibiga lavozimiga ko‘ra kiruvchi shaxslardan tashqari) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekistonda dehqonchilik fani rivojlanishining muhim masalalarini ko‘rib chiqadi va uni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilaydi. Fanlar akademiyasi ilmiy-tadqiqot tashkilotlari hamda Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining dehqonchilik sanoati majmuini rivojlantirish muammolariga oid ilmiy-tematik rejalari Markazning ilmiy-texnik kengashi bilan kelishiladi;
respublika dehqonchilik sanoati majmuidagi innovatsiyalar to‘g‘risidagi axborotni eshitadi hamda fan va texnika yutuqlarini ishlab chiqarishga joriy etishni faollashtirishga doir tavsiyalarni ishlab chiqadi.
25. Markazda 11 a’zodan iborat tarkibda hay’at tashkil etiladi. Markazning bosh direktori, uning o‘rinbosari va bosh ilmiy kotib lavozimlariga ko‘ra hay’at a’zolari hisoblanadilar. Hay’at a’zolarining shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bilan kelishiladi.
markazning tegishli bo‘limlari orqali ilmiy-tadqiqot muassasalari faoliyatiga rahbarlikni amalga oshiradi;
dehqonchilik fanining eng muhim muammolari bo‘yicha ilmiy kengashlar, qo‘mitalar, komissiyalarni tasdiqlaydi va ular faoliyatiga rahbarlik qiladi;
Markazga yuklangan vazifalarni bajarish uchun belgilan tartibda ilmiy-tadqiqot, ilmiy-yordamchi muassasalar va korxonalar tashkil etadi, ushbu muassasalar, korxonalar to‘g‘risidagi nizomlarni va ularning ustavlarini tasdiqlaydi, shuningdek, tashkil etiladigan ilmiy-tadqiqot muassasalarining ish yo‘nalishi ixtisoslashuvini belgilaydi;
ilmiy konferensiyalar va kengashlar chaqiradi, munozaralar o‘tkazadi, tadqiqot ekspeditsiyalari tashkil etadi;
fan va texnikani rivojlantirish yo‘nalishlari bo‘yicha Markazning faoliyati to‘g‘risidagi hisobotlarni tasdiqlaydi;
Markaz tizimida malakali kadrlar tayyorlash bo‘yicha rejalarni muhokama qiladi va ushbu ishlarga rahbarlik qiladi;
Markaz bo‘limlari va ilmiy muassasalarning fanga ajratgan mablag‘lardan samarali foydalanish to‘g‘risidagi hisobotlarni eshitadi;
institutlarning taqdimnomasi va Markaz bo‘limlarining tavsiyasi bo‘yicha ilmiy muassasalar ilmiy kengashlari tarkibini tasdiqlaydi;
dissertatsiyalarni himoya qilish bo‘yicha ixtisoslashtirilgan kengashlar tarkibini Oliy attestatsiya komissiyasi tasdiqlashi uchun taqdim etadi hamda ixtisoslashtirilgan kengashlar raislarining o‘z faoliyati to‘g‘risidagi hisobotlarini eshitadi;
ilmiy tadqiqotlar va tajriba-konstruktorlik ishlari natijalaridan amaliyotda foydalanishga ko‘maklashadi;
mazkur Nizomga Markazning barcha muassasalari va mansabdor shaxslari tomonidan rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
27. Markaz hay’ati uning majlisida o‘z a’zolarining kamida uchdan ikki qismi qatnashgan taqdirda qaror qabul qilish huquqi ega bo‘ladi.
30. Markazning ilmiy-tadqiqot va ilmiy-ishlab chiqarish faoliyati uning ilmiy-tadqiqot muassasalarida (institutlar, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari, konstruktorlik byurolari va boshqa muassasalarda) jamlangan.
31. Institutlar, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari o‘z faoliyatini Markaz bo‘limlarining uslubiy rahbarligida amalga oshiradilar.
32. Ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari, ilmiy-tadqiqot institutlari direktorlari, direktorlarning o‘rinbosarlari Markazning bosh direktori tomonidan yirik olimlar, odatda, fan doktorlari orasidan kontrakt asosida besh yilgacha muddatga tayinlanadilar.
33. Institutlar, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari direktorlari o‘zlari rahbarlik qilayotgan ilmiy muassasalar, ishlab chiqarish korxonalari faoliyati hamda fan yutuqlari ishlab chiqarishga joriy etilishi uchun shaxsan javob beradilar.
34. Institutning ilmiy kotibi, ilmiy-tadqiqot bo‘linmalari institut bo‘limi, shu’basi, laboratoriyasi, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmasi) mudirlari direktor tomonidan kontrakt asosida, odatda tanlovdan o‘tgan fan doktorlari orasidan tayinlanadilar.
35. Ilmiy-tadqiqot institutlari, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari huzurida belgilangan tartibda sanoat korxonalari, konstruktorlik, texnologik va loyiha byurolari, hisoblash markazlari, tajriba xo‘jaliklari, shuningdek, kooperativlar, kichik qo‘shma korxonalar tashkil etilishi mumkin.
36. Ilmiy-tadqiqot muassasalari (institutlar, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari, konstruktorlik byurolari) va Markazning barcha ishlab chiqarish tuzilmalari mazkur Nizom va Markaz hay’ati tomonidan tasdiqlanadigan namunaviy ustavlar asosida faoliyat ko‘rsatadi.
37. Markaz faoliyatining iqtisodiy asosini ishlab chiqarish fondlari hamda egalik qilish va foydalanish uchun unga davlat tomonidan berilgan boshqa mol-mulk, institutlar, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari va boshqa ilmiy muassasalarning, shuningdek, Markaz tizimiga qo‘shib olingan ishlab chiqarish korxonalarining ishlab chiqarish fondlari va mol-mulki tashkil etadi.
38. Markaz va uning muassasalari amaldagi qonun hujjatlarga muvofiq tashqi iqtisodiy faoliyatda qatnashishlari mumkin.
39. O‘zbekiston Respublikasi davlat budjeti mablag‘lari xo‘jalik shartnomasi (xo‘jalik hisobi) faoliyatidan olingan daromadlar Markaz ilmiy muassasalari faoliyatini mablag‘ bilan ta’minlash manbalari hisoblanadi.
40. Ilmiy-tadqiqot, xo‘jalik, tashqi iqtisodiy faoliyat hamda O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari bilan nazarda tutilgan boshqa faoliyatdan tushgan mablag‘lar Markazning mulki hisoblanadi.
41. Markazning ilmiy tadqiqot tashkilotlari joriy ishlarni va boshqa ishlarni bajarish uchun asosiy fondlardan va uning ixtiyoridagi aylanma mablag‘lardan foydalanadilar.
42. Markazning xo‘jalik hisobidagi muassasalari, birlashmalari, ilmiy-tadqiqot tashkilotlari o‘z xo‘jalik, tadbirkorlik ilmiy va innovatsiya faoliyatini ushbu faoliyatdan olingan daromatlar va budjetdan ajratiladigan mablag‘lar hisobiga amalga oshiradilar.
43. Markaz o‘z mablag‘lari (budjet mablag‘laridan tashqari o‘z muassasalarining xo‘jalik va tadbirkorlik faoliyatidan olgan daromadlarning bir qismi, shuningdek, boshqa jalb qilingan mablag‘lar hisobiga maxsus moliyaviy va innovatsiya jamg‘armalari (ilmiy-texnik va ijtimoiy rivojlanish, olimlarni ijtimoiy himoya qilish, innovatsiya va boshqa jamg‘armalar) tashkil etish mumkin. Mablag‘larni shakllantirish va sarflash tartibi Markaz tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan kelishuv bo‘yicha ishlab chiqilgan maxsus nizomga muvofiq belgilanadi.
44. Ilmiy asarlarni, shuningdek, agrosanoat majmuidagi innovatsiya masalalari bo‘yicha tavsiyalar va uslubiy ishlanmalarni nashr etish.
45. Olimlarning qo‘lyozmalari va arxivlarini, o‘z muassasalarining fan uchun qimmatli hisoblangan arxiv materiallari va boshqa materiallarni saqlash.
46. Boshqa xil ilmiy muassasalar, boshqa mamlakatlarning oliy yurtlari, kutubxonalari, muzeylari, nashriyotlari va muassalari bilan bosma nashrlarni ayirboshlash.
Keyingi tahrirga qarang.
Hududiy bo‘limlar xodimlarining soni: | |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi | —10 kishi |
Andijon viloyati | — 5 kishi |
Buxoro viloyati | —4 kishi |
Jizzax viloyati | —6 kishi |
Qashqadaryo viloyati | —6 kishi |
Navoiy viloyati | —4 kishi |
Namangan viloyati | —4 kishi |
Samarqand viloyati | —6 kishi |
Sirdaryo viloyati | — 5 kishi |
Surxondaryo viloyati | — 5 kishi |
Toshkent viloyati | —6 kishi |
Farg‘ona viloyati | — 5 kishi |
Xorazm viloyati | —4 kishi |
Jami: | 70 kishi |
Keyingi tahrirga qarang.