Vazirlar Mahkamasi qayd etadiki, “Toshshaharyo‘lovchitrans” uyushmasi korxonalarida xo‘jalik yuritishning bozor mexanizmlari sust joriy etilmoqda, davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirishning ko‘plab muhim masalalari hal etilmayapti, haydovchilar tarkibini hamda xizmat ko‘rsatuvchi xodimlarni moddiy rag‘batlantirish tizimi yetarli darajada amalga oshirilmayapti.
Uyushma (R. Hikmatullayev), avtoparklar, tramvay va trolleybus depolari rahbarlari korxonalarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash va rivojlantirish, tegishli infrastrukturani va tuzatish bazasini, shu jumladan xorijiy sarmoyani jalb etgan holda, yaratish uchun zarur chora-tadbirlar ko‘rmayaptilar. Harakatdagi sostavning texnik holati yomonlashmoqda, avtobuslar, tramvay va trolleybuslarning qatnov jadvallari tez-tez buzilmoqda, shahar aholisiga xizmat ko‘rsatish madaniyati pastligicha qolmoqda.
O‘tkazilgan tekshirishlarda yo‘nalishlarda chipta berilmasligi, naqd pullarning haydovchilar tomonidan o‘zlashtirilishi, olingan tushumning bir qismi o‘z vaqtida topshirilmasligi hollari ko‘plab aniqlandi. Idoralarga qarashli va xususiy transport bilan yo‘lovchilar tashish kutilgan samarani bermayapti. Shahar transportida haqiqiy bo‘lmagan guvohnomalar va oylik kartochkalar bilan yurish, shuningdek transportda imtiyozli yurish huquqini beruvchi hujjatlardan bunga huquqi bo‘lmagan shaxslarning g‘ayriqonuniy foydalanishi hollari ko‘plab qayd etilmoqda.
Ko‘rsatib o‘tilgan kamchiliklarni bartaraf etish, shahar yo‘lovchi tashish transportida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish va yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatishni yaxshilash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi rahbariyati (R. Hikmatullayev) respublika Hukumati qarorlarining tarkibiy bo‘linmalarni boshqarishni takomillashtirish, xo‘jalik yuritishning yangi shakllarini joriy etish, korxonalarning moliyaviy ahvolini mustahkamlash va aholiga uzluksiz transport xizmati ko‘rsatish darajasini oshirishga oid talablari hamda o‘z qarorlari to‘liq hajmda bajarilishini ta’minlamadi.
Vazirlar Mahkamasining Transport va aloqa majmui (K. Rahimov) hamda Toshkent shahar hokimligi (R.Fayzullayev) davlat uyushmasiga yuklatilgan vazifalarni hal etish, shahar transportining barcha turlari bilan yo‘lovchilar tashish masalalarini muvofiqlashtirish va topshirilgan ish sohasi uchun rahbarlarning mas’uliyatini oshirishga doir faoliyati ustidan lozim darajadagi nazoratni ta’minlamadilar.
Toshkent shahar hokimi (K. To‘laganov) va “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi mavjud kamchiliklarni bartaraf etish, harakatdagi sostavning, yo‘l va energetika xo‘jaligining texnik holatini yaxshilash, zarur infrastrukturani rivojlantirish, korxonalarni davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirishni amalga oshirish, naqd pul tushumini topshirish masalalarida zarur tartib o‘rnatish hamda yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatish darajasini oshirish bo‘yicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqsinlar va amalga oshirsinlar.
2. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi tarkibiga kiruvchi korxona va tashkilotlarning, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi boshqaruvining hamda Toshkent shahar hokimining ko‘rsatib o‘tilgan uyushmani Toshkent shahar hokimligi ixtiyoriga o‘tkazish to‘g‘risidagi takliflari qabul qilinsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 277-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2004-y., 24-son, 274-modda)
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, “O‘zistiqbolstat” davlat qo‘mitasi va tegishli idoralar budjetga va belgilangan prognozlarga zarur tuzatishlar kiritsinlar.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 277-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2004-y., 24-son, 274-modda)
4. O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi Toshkent shahar hokimligi bilan birgalikda 1996-1997-yillarda 3-ilovaga* muvofiq “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi korxonalarini kelgusida davlat tasarrufidan chiqarish va xususiylashtirish chora-tadbirlari dasturini amalga oshirsin, uyushma olgan mablag‘larni shahar yo‘lovchilar tashish transportini rivojlantirishga yo‘naltirsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 277-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2004-y., 24-son, 274-modda)
mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, yo‘lovchilar tashuvchi barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlar uchun yagona chipta tizimi majburiy qo‘llanilishini joriy etsin;
ikki oy muddatda tasarrufidagi jamoat transportining harakatdagi sostavini konduktorlar bilan ta’minlasin;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi bilan birgalikda yo‘lkira chiptalarini tayyorlash masalalarini hal etsin.
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki huzuridagi “Goznak” birlashmasi “O‘zavtotrans” korporatsiyasi, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi, Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligining buyurtmanomasiga binoan oylik yo‘lkira kartochkalari tayyorlashni ta’minlasin;
“O‘zavtotrans” korporatsiyasi, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi va Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi belgilangan tartibda bir oy muddatda naqd pul tushumi qabul qilib olinadigan barcha punktlarni nazorat — kassa apparatlari bilan jihozlasinlar.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari mazkur ishni amalga oshirishda yo‘lovchilar tashish transporti korxonalariga ko‘maklashsinlar.
7. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi davlat uyushmasi tarkibiga kirmaydigan yuridik va jismoniy shaxslar avtotransportini tegishli yo‘nalishlar bo‘yicha yo‘lovchilar tashishga shartnoma asosida jalb etsin.
Toshkent shahar hokimligi ikki hafta muddatda “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi va Adliya vazirligi bilan birgalikda aholiga transport xizmati ko‘rsatishning tomonlarning o‘zaro majburiyatlarini, olingan tushumdan foydalanish, haydovchilar va konduktorlarni moddiy rag‘batlantirish tartibini nazarda tutuvchi namunaviy kontrakti shaklini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
1996-yil 1-sentabrdan boshlab respublika Hukumati qarorlari bilan fuqarolarning alohida toifalariga shahar jamoat transportida tekin yurish bo‘yicha berilgan barcha imtiyozlar 4-ilovaga muvofiq bekor qilinsin;
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidan O‘zbekiston Respublikasining qonun hujjatlari bilan shahar yo‘lovchilar tashish transportida yo‘l haqi to‘lash bo‘yicha imtiyozga ega bo‘lgan shaxslar toifalari ro‘yxatini, mazkur toifalarni qisqartirishni nazarda tutgan holda ko‘rib chiqish iltimos qilinsin.
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasining “Shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida”gi Qonuni.
9. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi, “O‘zavtotrans” korporatsiyasi va O‘zbekiston Respublikasi Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi shahar yo‘lovchilar tashish transportida (taksidan tashqari) tekin yurish huquqini beruvchi hujjat (guvohnoma)ning yagona shaklini o‘n kun muddatda ishlab chiqsin va 1-oktabrdan boshlab O‘zbekiston Respublikasi hududida joriy etsin.
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki huzuridagi “Goznak” birlashmasi bir oy muddatda “O‘zavtotrans” korporatsiyasi, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi, Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi buyurtmanomasiga binoan mazkur guvohnomalar blanklarining tayyorlanishini ta’minlasin.
Oldingi tahrirga qarang.
10. Nazorat organlari faoliyatini muvofiqlashtirish respublika kengashi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi bilan birgalikda Vazirlar Mahkamasining xodimlarning ko‘rsatilgan toifalari mehnatiga haq to‘lash fondi miqdorlarini ko‘rsatilgan xizmatlar uchun tushuvchi mablag‘lar birligi normativlari bo‘yicha belgilanishini nazarda tutuvchi “Kommunal xizmat ko‘rsatish va yo‘lovchilar tashish transporti korxonalari ma’muriy-boshqaruv xodimlari mehnatiga haq to‘lashni takomillashtirish to‘g‘risida” 1995-yil 15-iyundagi 222-son qarorining bajarilishini muntazam o‘rganib borishni va nazorat qilishni ta’minlasin.
“Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi tomonidan lavozim vazifalarini vijdonan bajarmaganlik, transport vositalarini shikastlaganlik, yonilg‘i-moylash materiallaridan foydalanishni buzganlik uchun tarmoq korxonalari xodimlarining javobgarligini oshirish chora-tadbirlari tizimi ishlab chiqilganligi va joriy etilganligi, unda aybdorlarga nisbatan jarima sanksiyalari belgilash va ulardan yetkazilgan moddiy zararni undirib olish nazarda tutilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
(10-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
11. Ma’lumot uchun qabul qilinsinki, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi xodimlari uchun daromadlar rejasi bajarilganligi, yonilg‘i-moylash materiallarini tejalganligi, klassi, belgilangan xizmat muddati va shu kabilar uchun ish haqiga ustamalar va boshqa to‘lovlar belgilangan.
Toshkent shahar yo‘lovchi transporti (metro, avtobuslar, mikroavtobuslar, tramvaylar, trolleybuslar) xodimlarini moddiy rag‘batlantirishni kuchaytirish maqsadida:
1996-yil 1-sentabrdan boshlab xodimlarning ko‘rsatib o‘tilgan toifalari ish haqi Yagona tarif setkasining boshlang‘ich razryadini 600 so‘mgacha oshirish va 5-ilovaga muvofiq miqdorlarda belgilangan xizmat muddati uchun oylik ustamalar to‘lashni joriy etish hisobiga, mehnatga haq to‘lash fondining bazaviy darajasiga tegishli tuzatish kiritgan holda, o‘rtacha 2,0 baravar oshirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(11-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 7-oktabrdagi 346-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2002-y., 19-son, 147-modda)
umumiy foydalanishdagi shahar yo‘lovchilar transporti haydovchilariga fuqarolarga daromad solig‘i solishning qonun hujjatlari bilan belgilangan imtiyozli tartibi belgilansin, bunda daromadlarga soliq solish darajasi 25 foizdan oshmasligi kerak.
Keyingi tahrirga qarang.
Ish haqini oshirish bilan bog‘liq xarajatlar korxonalarning o‘z daromad manbalari, naqd tushumning to‘liq va o‘z vaqtida tushishi ustidan nazoratni kuchaytirish hisobiga amalga oshirilsin.
Oldingi tahrirga qarang.
12. O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi, “O‘zavtotrans” korporatsiyasi va Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi tomonidan zarur materiallar taqdim etilishiga ko‘ra respublikaning shahar yo‘lovchilar tashish transporti konduktorlariga shahar yo‘lovchilar tashish transporti haydovchilari uchun belgilangan imtiyozli shartlarda pensiyaga chiqish huquqini joriy etsinlar.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 6-apreldagi 162-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2001-y., 7-son, 36-modda)
13. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Toshkent shahar hokimligi 1996-yil oxirigacha “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasiga 965,1 mln. so‘m, shu jumladan:
400 mln. so‘m 65 ta “Mersedes-Bens” avtobusi sotib olishga avans to‘lovini amalga oshirish hamda ilgari olingan avtobuslar uchun xorijiy kreditlarni yil oxirigacha to‘lash uchun ajratsin.
Budjet loyihasini ishlab chiqishda har yili ushbu maqsadlar uchun zarur mablag‘lar nazarda tutilsin.
14. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasining harakatdagi sostavi uchun xizmat ko‘rsatish bo‘yicha tuzatish bazasini tashkil etish va yanada rivojlantirish maqsadida:
“Mersedes-Bens” avtobuslariga servis xizmati ko‘rsatish va ularni tuzatish bo‘yicha qo‘shma korxona tashkil etish tezlashtirilsin:
“Trolza-Aviaz” qo‘shma korxonasida trolleybuslarni tuzatish va yig‘ish bo‘yicha ishlar hajmlari ko‘paytirilsin.
ehtiyot qismlar sotib olish, tortuv kuchi beradigan kichik stansiyalarni, kontakt va kabel tarmoqlarini, tramvay yo‘llarini asosli tuzatish va rekonstruksiyalash, shuningdek vagon tuzatish zavodini rekonstruksiyalashni tugallash uchun mablag‘lar ajratish to‘g‘risidagi;
yo‘lovchilar tashishdan ko‘rilgan zararlarni qoplash uchun 1995-1996-yillarda “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasiga ajratilgan budjet ssudalarini to‘lash to‘g‘risidagi masalalarni ko‘rib chiqsinlar.
16. “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi hamda uning tarkibiga kiruvchi korxona va tashkilotlar rahbariyatini mustahkamlash maqsadga muvofiq deb hisoblansin.
Toshkent shahar hokimligi Vazirlar Mahkamasining, Davlat mulki qo‘mitasining, Moliya vazirligining, Adliya vazirligining mas’ul xodimlari ishtirokida ikki oy muddatda “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi korxonalari rahbar xodimlarini va o‘rta bo‘g‘in mansabdor shaxslarini attestatsiyadan o‘tkazsin.
17. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, “O‘zavtotrans” korporatsiyasi, “Toshshaharyo‘lovchitrans” davlat uyushmasi, O‘zbekiston Respublikasi Kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi va Moliya vazirligi ikki oy muddatda “Shahar yo‘lovchilar tashish transporti to‘g‘risida” Qonun loyihasini puxta ishlab chiqsinlar va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritsinlar.
18. Vazirlar Mahkamasining “Toshkent shahar yo‘lovchilar tashish transporti korxonalari davlat uyushmasi (“Toshaharyo‘lovchitrans”) faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 1992-yil 5-iyundagi 266-son qarori birinchi bandining birinchi xatboshi va uchinchi bandining birinchi xatboshisidagi ikkinchi jumla o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
19. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Bosh vazirning o‘rinbosari K.R. Rahimov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 277-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2004-y., 24-son, 274-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 11-iyundagi 277-sonli qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2004-y., 24-son, 274-modda)
1. O‘zbekiston Kompartiyasi Markaziy Komiteti va O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “O‘zbekiston SSR aloqa organlari ishini yanada yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1964-yil 3-iyuldagi 398-son qarori 11-bandining “v” kichik bandi.
2. SSSR Ministrlar Sovetining “Sudlar, prokuratura organlari va notarial kontoralarining ish sharoitlarini va moddiy-texnik ta’minlashni yaxshilashga oid chora-tadbirlar to‘g‘risida” 1970-yil 11-avgustdagi 653-son qarori yuzasidan O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining 1970-yil 23-sentabrdagi 486-son qarorining 11-bandi.
3. O‘zbekiston Kompartiyasi Markaziy Komiteti va O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining 1974-yil 20-maydagi 235-son qarori bilan tasdiqlangan Jamoat tartibini saqlash bo‘yicha ko‘ngilli xalq drujinalari to‘g‘risidagi nizom 22-bandining “j” kichik bandi.
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1992-yil 5-oktabrdagi 458-son qarori 11-bandining uchinchi xatboshi.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Yosh mualliflarning eng yaxshi asarlari va ilmiy ishlanmalari uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat mukofotini ta’sis etish to‘g‘risida” 1993-yil 11-maydagi 218-son qarori 7-bandining ikkinchi xatboshi.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 8-fevraldagi 61-son qarori bilan tasdiqlangan “Sog‘lom avlod uchun” hukumatga qarashli bo‘lmagan Xalqaro xayriya jamg‘armasi markaziy apparati xodimlari tomonidan jamoat transportidan (taksidan tashqari) bepul foydalanish huquqi to‘g‘risidagi nizom 4-bandining yettinchi xatboshi.
7. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Sog‘lom avlod uchun” jurnalini tashkil etish to‘g‘risida” 1995-yil 13-apreldagi 127-son qarori 6-bandining shahar yo‘lovchilar tashish transportining barcha turlaridan foydalanish huquqini beruvchi qismi.