30.09.2019 yildagi 823-son
Hujjat 30.09.2019 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Keyingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
o‘quv-tarbiya jarayoniga shaxsiy hissa qo‘shayotgan, o‘z kasbiga sodiq va tashabbuskor, yuqori kasb darajasini namoyon etayotgan pedagog, psixolog va kutubxona xodimlarini ularning faoliyatini ushbu Nizomga 1-ilovadagi baholash mezonlari asosida aniqlaydi, bazaviy tarif stavkasiga har oylik ustama belgilaydi, umumta’lim muassasasi xodimlarini mukofotlaydi hamda ularga moddiy yordam belgilaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Umumta’lim muassasasining pedagog xodimlari faoliyati davomida yuqori natijalar ko‘rsatgan taqdirda, mazkur Nizomning 21-bandida ko‘rsatilgan ustamalar o‘rniga bazaviy tarif stavkasiga nisbatan har oylik 100 foiz bo‘lgan ustama haq olishlari mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
26. Umumta’lim muassasasida o‘quv-tarbiya jarayoni sifatini yanada yaxshilash, pedagog xodimlarga o‘z vaqtida metodik yordamni tashkil etishda faolligi uchun Ishchi guruhning qarori bilan (mazkur Nizomning 4-bandida belgilangan o‘qituvchilar umumiy sonining 50 foizidan tashqari) umumta’lim muassasasining fan yo‘nalishlari bo‘yicha uslubiy birlashmalari rahbarlari bazaviy tarif stavkalariga 5 foiz har oylik ustama haq belgilanishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
32. Prezident maktablarining 5-sinfiga tanlov asosida qabul qilingan o‘quvchilarning boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari mazkur nizomning 28-bandidan tashqari Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan bazaviy tarif stavkasining ikki barobari miqdorida bir martalik mukofot puli to‘lash yo‘li bilan rag‘batlantirilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.

Ko‘rsatkichlar

Amalga oshirilgan aniq ishlarning qisqacha ta’rifi, uning natijalari (samaradorligi), qo‘llanilayotgan shakli va uslubi, o‘tkazilgan mashg‘ulotlarning soni, o‘quvchilar qamrovining o‘rtacha soni

Reyting bahosi

Maksimal ball

Faoliyat natijalariga ko‘ra qo‘yiladigan ballar

Ko‘rsatkichlar

Sinf jurnallaridagi choraklik baholarning o‘rtacha qiymati

Joriy va oraliq nazorat baholar asosida choraklik, shuningdek, yillik baholari o‘rtacha qiymati, o‘zlashtirishning sifat (“4” va “5” baho) ko‘rsatkichi.

5

0

Sifat ko‘rsatkichi umumiy o‘quvchilar sonining 0 — 55 foizini tashkil etganda.

3

Sifat ko‘rsatkichi umumiy o‘quvchilar sonining
56 — 70 foizini tashkil etganda

4

Sifat ko‘rsatkichi umumiy o‘quvchilar sonining 71 — 85 foizini tashkil etganda

5

Sifat ko‘rsatkichi umumiy o‘quvchilar sonining 86 — 100 foizini tashkil etganda

*“Fan olimpiadasi”, “Bilimlar bellashuvi” va boshqa ko‘rik tanlovlar, musobaqalarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisining ishtiroki

O‘quvchilarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘qituvchi faoliyatining tizimliligi, o‘quvchilarning olimpiada, ko‘rik-tanlovlar, musobaqalarda va boshqa tadbirlarda ishtiroki, ushbu tadbirlarning o‘tkazilish bosqichlari (maktab, tuman, shahar va boshqalarda) ko‘rsatilgan holda qamrab olingan o‘quvchilar soni va erishilgan natijalar, o‘quvchilar uchun ijodiy topshiriqlarni ishlab chiqish va ulardan foydalanish s�maradorligi.

20

0

Tanlovlarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisi to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 0 — 55 foizini tashkil etganda

10

Tanlovlarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisi to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 56 — 70 foizini tashkil etganda

15

Tanlovlarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisi to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 71 — 85 foizini tashkil etganda

20

Tanlovlarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisi to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 86 — 100 foizini tashkil etganda

**Boshlang‘ich sinf o‘qituvchi-larining faolligi, umumta’lim muassasasidagi kichik tanlovlar, tadbirlarda o‘quvchilari bilan faol qatnashishi

Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining faolligi, umumta’lim muassasasidagi kichik tanlovlar, tuman (shahar) miqyosidagi seminar va tadbirlarda o‘quvchilari bilan faol qatnashishi natijalari asosida amalga oshiriladi.

20

0

O‘qituvchining faollik ko‘rsatkichi hamkasblariga nisbatan 0 — 55 foizini tashkil etganda.

10

Ochiq darslarning samaradorligi, maktabda o‘tkazilgan tanlovlarda o‘quvchilari to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 55 — 70 foizini tashkil etganda

15

Ochiq darslarning samaradorligi hamda maktabdagi tadbirlarda faol ishtirok etish ko‘rsatkichi, o‘quvchilarining maktab miqyosidagi tanlovlarda to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 71 — 85 foizini tashkil etganda

20

Tuman (shahar) darajasidagi tanlovlar va tadbirlarda o‘quvchilari bilan faol ishtirok etishi natijasida to‘plashi mumkin bo‘lgan maksimal ballning ulushi 86 — 100 foizini tashkil etganda

O‘qituvchi ish tajribasining maktab, tuman, viloyat va respublika miqyosida ommalashti-rilganligi.

O‘qituvchi ish faoliyati davomida ma’lum bir yutuqlarga erishsa, dars o‘tayotgan sinflarida o‘quvchilarining bilim samaradorligi yuqori bo‘lsa, uning dars o‘tish uslublari ommalashtiriladi

10

4

Ish tajribasi maktab miqyosida ommalashtiril-ganda

6

Ish tajribasi tuman miqyosida ommalashtiril-ganda

8

Ish tajribasi viloyat miqyosida ommalashtiril-ganda

10

Ish tajribasi respublika miqyosida ommalashtiril-ganda

Pedagogik ish staji.

Umumta’lim muassasalaridagi pedagog xodimning qo‘nimlilik darajasiga qarab

10

4

Umumta’lim maktablaridagi ish staji 1 — 5 yil bo‘lganda

6

Umumta’lim maktablaridagi ish staji 6 — 10 yil bo‘lganda

8

Umumta’lim maktablaridagi ish staji 11 — 15 yil bo‘lganda

10

Umumta�lim maktablaridagi ish staji 16 yil va undan yuqori

Sinf rahbarligining samaradorligi

Amalga oshirilgan aniq ishlarning qisqacha ta’rifi, ularni tatbiq etish shakl va uslublari, o‘quvchilarning ahloqiy fazilatlarini, irodasini shakllantirishga qaratilgan tarbiyaviy soatlar, tadbirlar, uchrashuvlar tizimi, hayotiy ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan amaliy mashg‘ulotlarning o‘tkazilishi. Shuningdek, pedagogik nazoratga muhtoj o‘quvchilarning rahbarlik qilayotgan sinfida mavjudlik holati yuzasidan amalga oshirgan ishlari, yil davomida o‘quvchilarning sinfdagi davomat holati

15

5

O‘quv yili davomida o‘quvchilarining darslarga qatnashish davomati
95 foizi va undan yuqori bo‘lsa

10

O‘quv yili davomida o‘quvchilarining darslarga qatnashish davomati
95 foiz va undan yuqori bo‘sa, sinfdagi o‘quvchilari jamoa sifatida yutuqlarga erishsa

15

O‘quv yili davomida o‘quvchilarining darslarga qatnashish davomati
95 foiz va undan yuqori bo‘lsa, sinfdagi o‘quvchilari jamoa sifatida yutuqlarga erishsa, xulqi og‘ir o‘quvchi sifatida IIB ro‘yxatida bo‘lmasa

O‘z vaqtida malaka oshirishdan o‘tganligi.

Reja asosida har 3 — 5 yilda malaka oshirish kurslarda o‘qish holati

5

0

O‘z vaqtida malaka oshirish kurslaridan o‘tmagan yoki navbatdagi malaka oshirish kurslaridan o‘tib tegishli sertifikatga ega bo‘lmasa

5

O‘z vaqtida malaka oshirish kurslaridan o‘tib, tegishli sertifikatga ega bo‘lsa***

Sinfdan tashqari ishlari va to‘garak mashg‘ulotlarining samaradorligi.

Fan to‘garaklari va sport seksiyalari nomi, to‘garaklarga jalb qilingan o‘quvchilar soni, bo‘sh o‘zlashtiruvchi va iqtidorli o‘quvchilar bilan qo‘shimcha mashg‘ulotlar tashkil etilishi, o‘quvchilar tomonidan tayyorlangan ishlarning sifati, to‘garak a’zolarining turli musobaqa, ko‘rik va tanlovlarda ishtiroki natijalari, o‘quvchilarning sport seksiyalari hamda muntazam sport mashg‘ulotlari bilan qamrab olinishi, o‘quvchilar bo‘sh vaqtlarini mazmunli o‘tkazish bo‘yicha tadbirlar ro‘yxati va qamrab olingan o‘quvchilar soniga ko‘ra

5

3

Faqatgina bo‘sh o‘zlashtiruvchi va iqtidorli o‘quvchilar bilan qo‘shimcha mashg‘ulotlar olib borsa

5

Dars o‘tadigan sinflaridagi o‘quvchilarning 30 foiz va undan ortig‘ini qo‘shimcha mashg‘ulotlarga (to‘garaklar, seksiyalar) jalb etgan va sezilarli natijalarga erishgan bo‘lsa

Ilmiy-ijodiy ishlari.

Baholanayotgan o‘quv yilida ommaviy axborot vositalari, ta’limga oid veb-saytlardagi chiqishlari, ilmiy-metodik jurnallardagi hamda turli konferensiyalarda maqolalar, tezislar, konsepsiyalar, istiqbolli rejalari bilan qatnashish orqali ta’lim-tarbiya jarayonini yanada yaxshilashga oid tashabbuslari.

15

5

Tuman miqyosida kamida 2-marta

10

viloyat**** miqyosida kamida 2-marta

15

respublika miqyosida kamida bir marta

Umumta’lim muassasasining jamoasi, ota-onalar va o‘quvchilarning o‘qituvchi faoliyatiga bergan bahosi.

O‘qituvchining faoliyati davrida o‘quvchilari, ota-onalar va jamoadagi o‘zaro munosabati, ishdagi natijalari, darslarga tayyorgarligi va fidoyiligi yuzasidan ular o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovnoma (“qoniqarsiz”, “qoniqarli”, “yaxshi”, “a’lo”) natijalari

15

5

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar
55 — 70 foiz

10

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar
71 — 85 foiz

15

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar
86 — 100 foiz

MAKSIMAL BALL:

100

T/r

Mezonlar

Maksimal ball

Faoliyat natijalariga ko‘ra qo‘yiladigan ballar

Ko‘rsatkichlar

1.

Kutubxona bo‘yicha mutaxassislik ma’lumotiga ega bo‘lishi.

10 ball

0

Nomutaxassis o‘rta va o‘rta-maxsus, kasb-hunar ma’lumotiga ega bo‘lsa

5

Nomutaxassis, lekin oliy pedagogik ma’lumotga ega bo‘lsa

10

Oliy ma’lumotli mutaxassis bo‘lsa

2.

O‘z vaqtida malaka oshirishdan o‘tganligi.

5 ball

0

O‘z vaqtida malaka oshirish kurslaridan o‘tmagan yoki navbatdagi malaka oshirish kurslaridan o‘tib, tegishli sertifikatga ega bo‘lmasa

5

O‘z vaqtida malaka oshirish kurslaridan o‘tib, tegishli sertifikatga ega bo‘lsa

3.

Kutubxonachi lavozimidagi ish staji.

20 ball

5

Umumta’lim maktablarida ish staji 3 yilgacha

10

Umumta’lim maktablarida ish staji 4 — 8 yil

15

Umumta’lim maktablarida ish staji 9 — 15 yil

20

Umumta’lim maktablarida ish staji 16 yil va undan ko‘p

4.

Maktabda darslik va o‘quv-metodik adabiyotlarga bo‘lgan ehtiyojga ko‘ra buyurtmalarning to‘g‘ri shakllantirilishi va o‘quvchilarning darsliklar bilan ta’minlanish darajasi.

20 ball

0

Darsliklar bilan ta’minlanganlik

80 foizdan past bo‘lsa

5

Darsliklar bilan ta’minlanganlik

80 — 85 foiz oralig‘ida bo‘lsa

10

Darsliklar bilan ta’minlanganlik

86 — 90 foiz oralig‘ida bo‘lsa

15

Darsliklar bilan ta’minlanganlik

91 — 95 foiz oralig‘ida bo‘lsa

20

Darsliklar bilan ta’minlanganlik

96 — 100 foiz oralig‘ida bo‘lsa

5.

Pedagoglar va umumta’lim muassasasida faoliyat ko‘rsatayotgan boshqa xodimlarning kutubxonaga jalb qilinishi.

15 ball

5

Har oyda umumiy pedagog va ishchi-xodimlarning 55 — 75 foiz faol foydalansa

10

Har oyda umumiy pedagog va ishchi-xodimlarning 76 — 85 foiz faol foydalansa

15

Har oyda umumiy pedagog va ishchi-xodimlarning 86 — 100 foiz faol foydalansa

6.

Ta’lim muassasasi miqyosida ommaviy tadbirlarni yuqori darajada o‘tkazib, maktab kutubxona fondini boyitishdagi tashabbuskorligi

15 ball

5

O‘quv yili davomida maktab miqyosida kamida bir marotaba tadbir tashkil etsa

10

Kutubxona fondini boyitishda jonbozlik ko‘rsatsa va o‘quv yili davomida to‘rttagacha maktab miqyosida tadbirlar tashkil etsa

15

Tuman miqyosida faoliyat yo‘nalishida tanlovlarda faol ishtirok etsa, kutubxona fondini boyitishda jonbozlik ko‘rsatsa va o‘quv yili davomida har oyida kamida bir marta maktab miqyosida tadbirlar tashkil etsa

7.

Kutubxona xodimining faoliyati davrida o‘quvchilar, ota-onalar va jamoadagi o‘zaro munosabati, ishdagi natijalari, kasbiga fidoyiligi yuzasidan ular o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovnoma (“qoniqarsiz”, “qoniqarli”, “yaxshi”, “a’lo”) natijalari

15 ball

5

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar 55 — 70 foiz

10

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar 71  — 85 foiz

15

So‘rovnomada qatnashganlar soniga nisbatan “yaxshi” va “a’lo” ko‘rsatkichlar 86 — 100 foiz

MAKSIMAL BALL:

100

Keyingi tahrirga qarang.

___________ viloyati __________ tumani (shahri) _____-son maktabning _______________________ fani o‘qituvchisi ________________________________________ ning 20__-20 ___ o‘quv yilidagi faoliyatiga Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining o‘rnak ko‘rsatgan xodimlarini rag‘batlantirishning direktor jamg‘armasini tashkil etish va uning mablag‘laridan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizom asosida berilgan

BAHOLAR

Ko‘rsatkichlar

Maksimal ball

O‘qituvchi faoliyatining qisqacha tasnifi

Faoliyat natijalariga ko‘ra qo‘yilgan ball

Sinf jurnallaridagi choraklik baholarning o‘rtacha qiymati

5

“Fan olimpiadasi”, “Bilimlar bellashuvi” va boshqa ko‘rik tanlovlar, musobaqalarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisining ishtiroki

20

Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining faolligi, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining umumta’lim muassasasidagi kichik tanlovlar, tadbirlarda o‘quvchilari bilan faol qatnashishi**

O‘qituvchi ish tajribasining maktab, tuman, viloyat va respublika miqiyosida ommalashti-rilganligi

10

Pedagogik ish staji

10

Sinf rahbarligi samaradorligi

15

O‘z vaqtida malaka oshirishdan o‘tganligi

5

Sinfdan tashqari ishlari va to‘garak mashg‘ulotlarining samaradorligi

5

Ilmiy-ijodiy ishlari

15

Umumta’lim muassasasi jamoasi, ota-onalar va o‘quvchilarning o‘qituvchi faoliyatiga bergan bahosi

15


Ishchi guruh raisi: __________________ __________

Ishchi guruh raisi: __________________ __________

____________________ _________, ___________________ _______, ____________________ __________

Keyingi tahrirga qarang.

___________ viloyati __________ tumani (shahri) _____-son maktabning kutubxona xodimi ________________________________________ ning
20__ -20 ___ o‘quv yilidagi faoliyatiga
Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining o‘rnak ko‘rsatgan xodimlarini rag‘batlantirishning direktor jamg‘armasini tashkil etish va uning mablag‘laridan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizom asosida berilgan

BAHOLAR

Ko‘rsatkichlar

Maksimal ball

Kutubxona xodimi faoliyatining qisqacha tasnifi

Faoliyat natijalariga ko‘ra qo‘yilgan ball

Kutubxona bo‘yicha mutaxassislik ma’lumotiga ega bo‘lishi

10

O‘z vaqtida malaka oshirishdan o‘tganligi

5

Kutubxonachi lavozimidagi ish staji

20

Maktabda darslik va o‘quv-metodik adabiyotlarga bo‘lgan ehtiyojga ko‘ra buyurtmalarning to‘g‘ri shakllantirilishi va o‘quvchilarning darsliklar bilan ta’minlanish darajasi

20

Pedagoglar va umumta’lim muassasasida faoliyat ko‘rsatayotgan boshqa xodimlarning kutubxonaga jalb qilinishi

15

Ta’lim muassasasi miqyosida ommaviy tadbirlarni yuqori darajada o‘tkazib, maktab kutubxona fondini boyitishdagi tashabbuskorligi

15

Kutubxona xodimi faoliyati davrida o‘quvchilar, ota-onalar va jamoadagi o‘zaro munosabati, ishdagi natijalari, kasbiga fidoyiligi yuzasidan ular o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovnoma (“qoniqarsiz”, “qoniqarli”, “yaxshi”, “a’lo”) natijalari

15


Ishchi guruh raisi: __________________ __________

Ishchi guruh a’zolari: ____________________ _________, ___________________ _______

____________________ _________, ___________________ _______, ____________________ __________

Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.

Bosqichlar

Subyektlar

Tadbirlar

Bajarish muddati


1-bosqich

Maktab

Maktab pedagogik kengash qarori, muassasa direktorining buyrug‘i bilan umumta’lim muassasalari xodimlariga har oylik ustamalar belgilash, mukofotlash va ularga moddiy yordam berish bo‘yicha maktab huzurida Ishchi guruh tasdiqlanadi.

Doimiy

Har yangi o‘quv yili boshlangunga qadar


2-bosqich

Ishchi guruh

Maktabda faoliyat ko‘rsatayotgan o‘qituvchilar hamda kutubxona xodimlarini faoliyatini tasdiqlangan mezonlar asosida o‘rganib chiqib baholaydi va 10 foizdan 40 foizgacha bazaviy tarif stavkasiga har oylik ustama belgilash to‘g‘risidagi qaror qabul qiladi.

Umumta’lim muassasalarining o‘rnak ko‘rsatgan xodimlarini kalendar yili davomida jami ikki lavozim maoshigacha miqdorda mukofot to‘lash yuzasidan qarorlar qabul qiladi.

Umumta’lim muassasalari xodimlariga ularning murojaatlari yoki kasaba uyushmasi qo‘mitasining tashabbusiga ko‘ra moddiy yordam belgilaydi.

Har yili 1-iyulga qadar

Kalendar yili chorak yakunida.

Murojaatga asosan


3-bosqich

Ishchi guruh

Har oylik bazaviy tarif stavkalariga nisbatan 100 foizlik ustama haq olishga da’vogar o‘qituvchilar ro‘yxatini ko‘rib chiqib, tuman (shahar) xalq ta’limi bo‘limiga taqdim etadi.

Tuman (shahar) xalq ta’limi bo‘limi tomonidan tashqi monitoring tarzida baholash natijalari asosida har oylik bazaviy tarif stavkalariga nisbatan 100 foiz ustamalar belgilaydi.

Har yili 1-iyulga qadar


4-bosqich

Ishchi guruhi

Hududiy, respublika va xalqaro fan olimpiadalarida sovrinli o‘rinlarni qo‘lga kiritgan o‘quvchilarni tayyorlaganligi uchun Umumta’lim muassasalarining o‘qituvchilarini direktor jamg‘armasi hisobidan eng kam oylik ish haqining 5 baravaridan 50 baravarigacha miqdorda bir martalik pul mukofoti bilan taqdirlaydi.

Fan olimpiadalari yakunlariga ko‘ra


5-bosqich

Maktab

Ishchi guruhning qarorlari ijrosini ta’minlash yuzasidan maktab direktorining buyrug‘ini chiqaradi.

Doimiy


6-bosqich

Maktab

Umumta’lim muassasasining hammaga ko‘rinadigan joyidagi axborotlar stendi hamda maktabning Internet jahon axborot tarmog‘idagi rasmiy veb-saytida Ishchi guruhning qarori to‘g‘risidagi to‘liq ma’lumotlar muntazam ravishda e’lon qilib boriladi.

Doimiy


7-bosqich

Tuman (shahar) xalq ta’limi bo‘limi

Ishchi guruhning qarorlari asosida qabul qilingan maktab direktorining buyrug‘iga muvofiq umumta’lim muassasalari xodimlariga har oylik ustamalarni, mukofot va moddiy yordam pullarini to‘lab beradi.

Doimiy

Keyingi tahrirga qarang.