07.06.2019 yildagi 467-son
Hujjat 10.06.2019 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Reyting ballarini hisoblash ushbu Nizomga 2-ilovada keltirilgan oliy ta’lim muassasalari reytingini aniqlash mezonlari asosida amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.

Bosqich

Mas’ullar

Chora-tadbirlar

Bajarish muddatlari


1-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

Reytingni aniqlashga oid ma’lumotlar bazasini shakllantirish maqsadida tegishli jadvallar ishlab chiqiladi va tizimida oliy ta’lim muassasalari bo‘lgan vazirliklar va idoralar hamda oliy ta’lim muassasalariga yetkaziladi.

oliy ta’lim muassasalari faoliyati o‘rganilayotgan (reytingi aniqlanayotgan) yilning 20-dekabriga qadar


2-bosqich

Vazirliklar va idoralar hamda oliy ta’lim muassasalari

Reytingni aniqlashga oid ma’lumotlar asoslovchi hujjatlari bilan birgalikda Davlat inspeksiyasiga taqdim etiladi.

har yili 1-fevralga qadar


3-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, sohalar bo‘yicha jalb qilinadigan mutaxassis-ekspertlar

Reytingni aniqlashga oid ma’lumotlarning ishonchliligini ta’minlash maqsadida ular tahlil qilinadi (o‘rganib chiqiladi).

har yili 1-aprelga qadar


4-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

O‘rganilgan ma’lumotlar tanishib chiqish va tasdiqlash uchun oliy ta’lim muassasalariga yuboriladi.

har yili 10-aprelga qadar


5-bosqich

Oliy ta’lim muassasalari rektorlari,

Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limlari

Reytingni aniqlashga oid ma’lumotlar tasdiqlangan holda Davlat inspeksiyasiga taqdim etiladi.

har yili 1-mayga qadar

6-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

oliy ta’lim muassasalarining ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limlari

Reytingni aniqlash jarayonida:

1. Professor-o‘qituvchilarning xorijiy til va axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga oid bilim darajasini aniqlash maqsadida test sinovlari o‘tkaziladi.

2. Talabalarning mutaxassislik fanlariga oid bilim darajasini aniqlash maqsadida nazorat ishlari (test sinovlari) va oliy ta’lim muassasalaridagi ta’lim sifatini o‘rganish yuzasidan so‘rovnoma o‘tkaziladi.

har yili may-iyun oylarida


7-bosqich

O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

Oliy ta’lim muassasalari bitiruvchilarining bilimi, malaka va ko‘nikmalarini aniqlash maqsadida ish beruvchilar o‘rtasida so‘rovnoma o‘tkaziladi.

har yili 20-iyulga qadar


8-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

Reytingni aniqlashga oid to‘plangan ma’lumotlar, o‘tkazilgan so‘rovnomalar va nazorat ishlari natijalari asosida oliy ta’lim muassasalarining reyting ballari hisoblanadi.

har yili 20 — 30-iyulda


9-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

Hisoblangan reyting ballari asosida oliy ta’lim muassasalarining reytingi tuziladi.

har yili 1-avgustga qadar


10-bosqich

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

ommaviy axborot vositalari

Reyting natijalari Davlat inspeksiyasining veb-saytida e’lon qilinadi va ommaviy axborot vositalarida keng yoritiladi.

har yili keyingi o‘quv yili boshlanishidan kechiktirmay

T/r

Reyting indikatorlari

Ball

JAMI:

100

I. Professor-o‘qituvchilarning ilmiy faoliyati

40

1.

Dunyoning nufuzli 1000 taligiga kiruvchi oliy ta’lim muassasalarida fan nomzodi, falsafa doktori (PhD) va fan doktori, fan doktori (DSc) ilmiy darajasini olgan professor-o‘qituvchilar ulushi (asosiy shtatdagi professor-o‘qituvchilarning umumiy soniga nisbatan foiz hisobida)

3

2.

Reytingni aniqlash yilida dunyoning nufuzli 1000 taligiga kiruvchi oliy ta’lim muassasalarida o‘quv mashg‘ulotlari (ma’ruzalar, amaliy mashg‘ulotlar, seminar-treninglar) o‘tkazgan professor-o‘qituvchilar ulushi (asosiy shtatdagi professor-o‘qituvchilarning umumiy soniga nisbatan foiz hisobida)

2

3.

Professor-o‘qituvchilarning ilmiy salohiyati (asosiy shtatdagilar bo‘yicha foizda), shu jumladan:

3

a) fan doktori, fan doktori (DSc) ilmiy darajasiga ega (shuningdek, ilmiy darajaga ega bo‘lmay professor ilmiy unvonini olgan yoki unga tenglashtirilgan) professor-o‘qituvchilar ulushi

2

b) fan nomzodi, falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasiga ega (shuningdek, ilmiy darajaga ega bo‘lmay dotsent ilmiy unvonini olgan yoki unga tenglashtirilgan) professor-o‘qituvchilar ulushi

1

4.

Professor-o‘qituvchilar tomonidan himoya qilingan doktorlik (PhD va DSc) dissertatsiyalari soni

6

5.

Xalqaro ko‘rsatkichlarga ko‘ra oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari nashrlariga iqtiboslar (“Web of Science”, “Scopus” va “Google Scholar” bazalari bo‘yicha, so‘nggi 5 yilda)

9

6.

Reytingni aniqlash yilida xalqaro ilmiy jurnallarda va mahalliy ilmiy nashrlarda (“Web of Science”, “Scopus” bazasiga va Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oliy attestatsiya komissiyasi ro‘yxatiga kiritilgan jurnallarda) chop etilgan maqolalar (bir nafar professor-o‘qituvchi hisobiga), shu jumladan:

5

a) xalqaro jurnallardagi ilmiy maqolalar

3

b) respublika ilmiy jurnallaridagi ilmiy maqolalar

2

7.

Oliy ta’lim muassasasida ilmiy-tadqiqot faoliyati va ilmiy-tadqiqot natijalarini amaliyotga taqdim etish asosida olingan mablag‘lar hajmi yoki boshqa nomoddiy ko‘rsatkichlar (ijtimoiy samaradorlik) (bir nafar professor-o‘qituvchiga to‘g‘ri keladigan), shu jumladan:

4

a) xorijiy ilmiy-tadqiqot markazlari grantlari va xorijiy ilmiy fondlar buyurtmalari hisobiga olingan mablag‘lar (bir nafar professor-o‘qituvchiga to‘g‘ri keladigan mablag‘)

2

b) sohalar buyurtmalari asosida o‘tkazilgan ilmiy-tadqiqot (ilmiy-ijodiy) faoliyatidan olingan moliyaviy mablag‘lar (bir nafar professor-o‘qituvchiga to‘g‘ri keladigan mablag‘)

1

v) davlat grantlari asosida o‘tkazilgan ilmiy tadqiqotlardan olingan mablag‘lar (bir nafar professor-o‘qituvchiga to‘g‘ri keladigan mablag‘)

1

8.

Professor-o‘qituvchilarning bilim darajasi, shu jumladan:

4

a) xorijiy tillar bo‘yicha

2

b) axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bo‘yicha

2

9.

Reytingi aniqlanayotgan yilda bajarilgan ilmiy-tadqiqot ishlarining samaradorligi, shu jumladan:

4

a) chop etilgan monografiyalar soni

2

b) ixtiro, foydali model, sanoat namunalari va seleksiya yutuqlari uchun olingan patentlar (tegishli tashkilotlar tomonidan tasdiqlangan hujjatlar asosida)

1

v) axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga oid dasturlar va elektron ma’lumotlar bazalari uchun olingan guvohnomalar, mualliflik huquqi bilan himoya qilinadigan turli materiallar

1

II. O‘quv-metodik ishlar va o‘qitish sifati

30

10.

Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim berish sifati darajasi va ijtimoiy-ma’naviy muhit (talabalar o‘rtasida o‘tkaziladigan so‘rovnoma natijalari asosida), shu jumladan:

7

a) ta’lim olish uchun yaratilgan sharoitlar

2

b) darslarning sifati

2

v) talabalar bilimining xolisona baholanishi

1

g) ta’lim muassasasidagi ijtimoiy-ma’naviy muhit

2

11.

Hisobot yilida oliy ta’lim muassasasi professor-o‘qituvchilari tomonidan yozib tayyorlangan va belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazilgan darsliklar va o‘quv qo‘llanmalari, shu jumladan:

8

a) darsliklar

6

b) o‘quv qo‘llanmalari

2

12.

Reyting aniqlanayotgan yilda xorijiy professor-o‘qituvchilar va talabalar ulushi (tegishli ravishda umumiy songa nisbatan foizda), shu jumladan:

7

a) xorijiy professor-o‘qituvchilar

3

b) xorijiy talabalar

4

13.

Hisobot yilida xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan almashuv dasturlari, konferensiyalar, ilmiy yoki o‘quv loyihalarida o‘qituvchilar va talabalarning ishtirok etganligi, shu jumladan:

5

a) akademik almashuv (talabalar tomonidan)

3

b) xalqaro konferensiyalar, seminarlar, ilmiy yoki o‘quv loyihalarida talabalar va professor-o‘qituvchilarning ishtiroki

2

14.

Ta’lim yo‘nalishlari (mutaxassisliklari) bo‘yicha xorijiy tilda o‘qitiladigan fanlar salmog‘i (mutaxassislik fanlarining jami soniga nisbatan foizda)

3

III. Talabalar bilimi va bitiruvchilar sifati

30

15.

Talabalarning bilim darajasi (nazorat ishlari natijalari asosida)

9

16.

�itiruvchilarning ishga joylashish darajasi (bitirganidan so‘ng 6 oy ichida)

9

17.

Oliy ta’lim muassasalari bitiruvchilari bilim va ko‘nikmalari sifati haqida ish beruvchilarning bahosi (so‘rovnoma asosida aniqlanadi)

9

18.

Reyting yilida xalqaro va respublika olimpiadalarida, nufuzli tanlovlarda sovrinli o‘rinlarni qo‘lga kiritgan hamda mukofot (diplom)larga sazovor bo‘lgan talabalar salmog‘i, shu jumladan:

3

a) xalqaro miqyosda

2

b) respublika miqyosida

1

Keyingi tahrirga qarang.