Tadbir nomi | Amalga oshirish shakli | Amalga oshirish muddatlari | Mas’ul ijrochilar | |
I. Intellektual mulk sohasidagi qonunchilikni takomillashtirish | ||||
1. | Quyidagilarni nazarda tutuvchi intel�ektual mulk sohasidagi ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni loyihasini ishlab chiqish: Internetning kundalik hayotdagi tobora oshib borayotgan rolini inobatga olgan holda tovar belgilari “ommabopligi”ning aniq mezonlarini belgilash; intellektual mulk obyektlarini (tovar belgisi, sanoat namunasi va boshqalar) nohalol ro‘yxatdan o‘tkazish tushunchalarini mustahkamlab qo‘yish; tovar belgisidan foydalanishning aniq holatlarini uning maqsadli qo‘llanilishini nazarda tutgan holda belgilash. | O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi | 2019-yil iyun | Adliya vazirligi (Davletov), vazirlik va idoralar |
2. | Milliy qonunchilikka intellektual mulk sohasida umume’tirof etilgan xalqaro standartlarni, shu jumladan Xalqaro savdo tashkilotining Intellektual mulk huquqlarining savdo jihatlari bo‘yicha bitimi talablarini inobatga olgan holda implementatsiya qilish. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari | 2019-yil oktyabr | Adliya vazirligi (Davletov), vazirlik va idoralar |
3. | Intellektual mulk huquqi sohasidagi ma’muriy huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi ishlarni ko‘rib chiqish va ma’muriy jazo qo‘llash huquqini adliya organlariga taqdim etgan holda, intellektual mulk obyektlaridan noqonuniy foydalanganlik uchun ma’muriy javobgarlikni kuchaytirish. | O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi | 2019-yil iyun | Adliya vazirligi (Davletov), Oliy sud (Kamilov), Bosh prokuratura (Tadjiyev), DBQ (Azimov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (Xodjayev), IIV (Bobojonov) |
4. | Intellektual mulk obyektlaridan noqonuniy foydalanganlik uchun jinoiy javobgarlikni kuchaytirish. | O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi | 2019-yil iyun | Adliya vazirligi (Davletov), Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti (Raximov), Oliy sud (Kamilov), DBQ (Azimov) |
5. | Patent vakillari institutini, shu jumladan: patent vakillari faoliyatini muvofiqlashtirish va metodik ta’minlash tizimini; patent vakillarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tartibini; Intellektual mulk agentligining rasmiy veb-saytida patent vakillarini attestatsiyadan o‘tkazish jarayonini real vaqt rejimida audio va videotranslatsiya qilish amaliyotini joriy etish orqali patent vakillarini attestatsiyadan o‘tkazish qoidalarini; ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganish asosida advokatlarga patent vakillari sifatida faoliyat yuritish huquqini berish orqali takomillashtirish. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari | 2019-yil avgust | Adliya vazirligi (Davletov) |
6. | Intellektual mulk sohasidagi integratsiya jarayonini inobatga olgan holda, amaldagi patent bojlari stavkalarini qayta ko‘rib chiqish, shu jumladan 2020-yil 1-yanvardan boshlab patent bojlari va to‘lovlar stavkalarini, shuningdek norezidentlardan tovar belgisi, xizmat ko‘rsatish belgisi, tovar kelib chiqqan joy nomi va sanoat namunasiga huquqiy muhofaza taqdim etish uchun undiriladigan individual bojlar stavkalarini bosqichma bosqich kamaytirishni nazarda tutish. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari | 2019-yil aprel | Adliya vazirligi (Davletov), Moliya vazirligi (Xaydarov), Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (Umurzakov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (Xodjayev), vazirlik va idoralar |
II. Intellektual mulk huquqlarini himoya qilishning institutsional asoslarini takomillashtirish | ||||
7. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Intellektual mulk agentligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori loyihasini, shu jumladan Agentlik tuzilmasini tasdiqlash, uning xodimlariga adliya organlari va muassasalari xodimlarining mehnatiga haq to‘lash shartlari, martaba darajalari va boshqa rag‘batlantiruvchi ustamalar tatbiq etilishini nazarda tutgan holda kiritish. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasi | 2019-yil aprel | Adliya vazirligi (Davletov), Moliya vazirligi (Xaydarov) |
8. | Apellatsiya kengashini tashkil etish, apellatsiyalarni ko‘rib chiqishning ochiqligi va shaffofligini ta’minlash, qaror qabul qilishda tor idoraviy manfaatlar ustunligining oldini olishni nazarda tutuvchi Intellektual mulk agentligining Apellatsiya kengashi to‘g‘risidagi nizomning yangilangan loyihasini kiritish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2019-yil aprel | Adliya vazirligi (Davletov), vazirlik va idoralar |
9. | Toshkent davlat yuridik universitetida intellektual mulk kafedrasi faoliyatini tashkil etish. | Adliya vazirining buyrug‘i | 2019-yil mart | Adliya vazirligi (Davletov), TDYU (Kanyazov) |
10. | O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi qoshida Patent sudini tashkil etish masalasini o‘rganib chiqib, asoslangan ta�liflarni ishlab chiqish. | Axborot-tahliliy hujjat | 2019-yil mart | Adliya vazirligi (Davletov), Oliy sud (Kamilov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (Sharipov) |
11. | O‘zbekiston Respublikasining Tovar belgilari bo‘yicha qonunlar to‘g‘risidagi Singapur shartnomasiga, shuningdek mamlakatda investitsion muhitning yaxshilanishiga ko‘maklashuvchi intellektual mulk sohasidagi boshqa xalqaro shartnomalarga qo‘shilishi masalasini ilgari surish. | Axborot-tahliliy hujjat | 2019-yil dekabr | Adliya vazirligi (Davletov), TIV (Kamilov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (Xodjayev), Madaniyat vazirligi (Sayfullayev), MTRK (Xadjayev) |
III. Texnik va o‘quv-metodik bazani takomillashtirish, shuningdek intellektual mulk sohasidagi yutuqlarni amaliy ro‘yobga chiqarish. | ||||
12. | Intellektual mulk sohasida mutaxassislarni tayyorlash bo‘yicha o‘quv rejalar va dasturlarni, o‘quv-uslubiy material va qo‘llanmalarni ishlab chiqish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil sentyabr | Adliya vazirligi (Davletov), TDYU (Kanyazov) |
13. | Quyidagilarni ta’minlovchi intellektual mulk obyektlarining yagona va doimiy yangilanib boradigan integratsiyalashgan ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish va joriy etish: huquqiy himoya olgan va undan mahrum bo‘lgan intellektual mulk obyektlarini real vaqt rejimida kuzatib borish; huquqiy himoya olgan va undan mahrum bo‘lgan intellektual mulk obyektlarini avtomatik ravishda tegishlicha Intellektual mulk obyektlarining bojxona reyestriga kiritish va chiqarish; intellektual mulk huquqi buzilishi holatlarini aniqlash va oldini olishda manfaatdor davlat organlarining o‘zaro hamkorligini ta’minlash. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2019-yil iyun | Adliya vazirligi (Davletov), LBMA (Li), DBQ (Azimov), DSQ (Musayev), Iqtisodiy jinoyatlar bilan kurashish departamenti (Raximov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sadikov) |
IV. Jahon intellektual mulk tashkiloti (JIMT) bilan hamkorlikni yanada kengaytirish | ||||
14. | “Tashkent Law Spring” xalqaro yuridik forumi doirasida intellektual mulkni huquqiy muhofaza qilishning dolzarb tendensiyalarini muhokama qilish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil aprel | Adliya vazirligi (Davletov), TIV (Kamilov), “Taraqqiyot strategiyasi” markazi (Tulyakov) |
15. | Xalqaro normativ-huquqiy hujjatlar, JIMTning texnik qo‘llanmalari va ilmiy kitoblarini tarjima qilish va moslashtirish bo‘yicha JIMTning texnik ko‘magini oshirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | tasdiqlangan grafikka muvofiq | Adliya vazirligi (Davletov), TIV (Kamilov), TDYU (Kanyazov) |
16. | Intellektual mulk, shu jumladan uning huquqiy himoyasi sohasidagi milliy mutaxassislarni JIMTning shtab-kvartirasiga stajirovkaga yuborish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | tasdiqlangan grafikka muvofiq | Adliya vazirligi (Davletov), DBQ (Azimov), TIV (Kamilov) TDYU (Kanyazov) |
17. | Jamiyatda intellektual mulk obyektlariga bo‘lgan huquqqa nisbatan hurmat bilan qarash madaniyatini shakllantirishga qaratilgan targ‘ibot choralari va ishlarini o‘tkazish. | Tashkiliy chora-tadbirlar rejasi | tasdiqlangan grafikka muvofiq | Adliya vazirligi (Davletov), Innovatsiya vazirligi (Abduraxmonov), MTRK (Xadjayev) |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori, 08.02.2019 yildagi PQ-4168-son
Кучга кириш санаси
08.02.2019
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat 20.05.2020 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish |
Mamlakatda iqtisodiyot tarmoqlariga innovatsiyalarni joriy etish mexanizmlarini takomillashtirish, uning raqobatbardoshligini ta’minlash, faol tadbirkorlik va innovatsion faoliyatni rivojlantirishga qaratilgan sharoitlarni yaratish, intellektual mulkning ishonchli huquqiy himoyasini ta’minlash borasida izchil chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda.
Shu bilan birga, huquqni qo‘llash amaliyotining o‘tkazilgan tahlili shuni ko‘rsatdiki, intellektual mulk sohasidagi huquqbuzarliklarni o‘z vaqtida aniqlash va ularga barham berish bo‘yicha ishlarning lozim darajada bajarilmaganligi, davlat xizmatlari ko‘rsatish tizimining samarasizligi, idoralararo mustahkam hamkorlikning mavjud emasligi, intellektual mulk sohasida malakali kadrlarning yetishmasligi, shuningdek patent bojlari va to‘lovlarining yuqori darajada ekanligi ushbu sohani rivojlantirishga salbiy ta’sir etmoqda.
Intellektual mulk sohasida davlat boshqaruvini yanada takomillashtirish, mamlakatning investitsiyaviy jozibadorligini oshirish maqsadida, shuningdek 2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalarni inobatga olgan holda:
1. O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligining intellektual mulkni huquqiy muhofaza qilish va ushbu sohadagi umum e’tirof etilgan xalqaro normalarni implementatsiya qilish sohasidagi faoliyati qoniqarsiz deb topilsin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tizimiga o‘tkazilsin va O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Intellektual mulk agentligi (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) etib qayta nomlansin.
Agentlik, shu jumladan Intellektual mulk sohasida kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish o‘quv markazi mavjud shtat birliklari va moddiy-texnik bazasi bilan to‘liq hajmda, moliyalashtirish, mehnatga haq to‘lash va moddiy rag‘batlantirishning amaldagi tartibini saqlab qolgan holda o‘tkaziladi;
Oldingi tahrirga qarang.
Agentlikka O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan direktor boshchilik qiladi;
(2-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 19-maydagi PF-5997-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.05.2020-y., 06/20/5997/0634-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Agentlik direktori maqomi, mehnatga haq to‘lash, transport va tibbiy ta’minot shartlariga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining o‘rinbosariga tenglashtiriladi;
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 19-maydagi PF-5997-sonli Farmoniga asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.05.2020-y., 06/20/5997/0634-son)
Agentlik direktorining o‘rinbosarlari belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
tovar belgisi, xizmat ko‘rsatish belgisi va tovar kelib chiqqan joy nomini ro‘yxatdan o‘tkazish uchun talabnomalar topshirilgandan so‘ng, Agentlik bir ish kuni mobaynida ushbu talabnomalar haqidagi ma’lumotlarni o‘zining rasmiy veb-saytiga joylashtiradi;
Keyingi tahrirga qarang.
ishlab chiqaruvchilar, yetkazib beruvchilar, sotuvchilar yoki ularning vakillari talabnomalar e’lon qilingandan so‘ng Agentlikka ro‘yxatdan o‘tkazish uchun nohalol topshirilgan arizalar haqidagi yozma e’tirozlarini taqdim etishlari mumkin;
Keyingi tahrirga qarang.
tovar belgisiga va xizmat ko‘rsatish belgisiga doir mutlaq huquq, tovar kelib chiqqan joy nomi va (yoki) tovar kelib chiqqan joy nomidan foydalanish huquqi (keyingi o‘rinlarda — tovar belgisi) o‘sha kunning o‘zida tovar belgisi haqidagi ma’lumotlarni Agentlikning rasmiy veb-saytida majburiy tarzda joylashtirgan holda Tovar belgilari davlat reyestrida ro‘yxatdan o‘tkazilgan sanadan boshlab vujudga keladi;
Keyingi tahrirga qarang.
tovar belgisiga doir guvohnomaning amal qilishi tovar belgisi O‘zbekiston Respublikasi hududida so‘nggi uch yil mobaynida uzluksiz ravishda foydalanilmaganda, shuningdek, jamoaviy belgidan foydalanish to‘g‘risidagi kelishuv buzilgan taqdirda manfaatdor shaxsning arizasiga binoan qabul qilingan sud qarori asosida muddatidan avval to‘liq yoki qisman tugatilishi mumkin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining 2019-yil 1-sentabrdan boshlab tovar belgisini ro‘yxatdan o‘tkazish uchun taqdim etiladigan talabnomalarni faqat elektron shaklda davlat xizmatlari markazlari yoki O‘zbekiston Respublikasi Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali orqali topshirish tartibini joriy etish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi 2019-yil 1-iyulga qadar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tegishli davlat xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha ma’muriy reglamentlar loyihalarini kiritsin.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Intellektual mulkning samarali himoyasini ta’minlash bo‘yicha “Yo‘l xaritasi” ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Vazirlik va idoralar rahbarlari zimmasiga “Yo‘l xaritasi”da nazarda tutilgan tadbirlarning o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi yuzasidan shaxsiy javobgarlik yuklansin.
6. Belgilab qo‘yilsinki, 2019-yil 1-sentabrdan boshlab patent vakillari har besh yilda kamida bir marta keyinchalik attestatsiyadan o‘tkazilgan holda intellektual mulk sohasida o‘z malakalarini oshirishlari lozim.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi uch oy muddatda ilg‘or ta’lim standartlari va texnologiyalari hamda Toshkent davlat yuridik universitetining o‘quv va ilmiy salohiyatidan foydalangan holda intellektual mulk sohasida mutaxassislarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
7. Ma’lumot uchun qabul qilinsinki, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 23-maydagi PF-5446-son “Budjet mablag‘laridan foydalanish samaradorligini tubdan oshirish va iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish mexanizmlarini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoniga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamentiga “xufiyona iqtisodiyot” shakllanishi holatlarini aniqlash, yashirin ishlab chiqarish, kontrafakt mahsulotlarni ishlab chiqarish faoliyatiga chek qo‘yish funksiyalari yuklangan.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti bilan birgalikda:
2019-yil 1-iyuliga qadar O‘zbekiston Respublikasida ro‘yxatdan o‘tkazilgan hammaga ma’lum tovar belgilarining nohalol ro‘yxatdan o‘tkazilishini aniqlash nuqtai nazaridan O‘zbekiston Respublikasi hududida ro‘yxatdan o‘tkazilgan barcha tovar belgilarini to‘liq xatlovdan o‘tkazsin va qonun talablari buzilgan holda berilgan tovar belgilarini ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi guvohnomalarni bekor qilish choralarini ko‘rsin;
intellektual mulk sohasida huquqbuzarliklarni o‘z vaqtida aniqlash va oldini olish bo‘yicha ta’sirchan choralarni ko‘rsin.
8. Agentlik O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi, Bosh prokuratura huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi bilan birgalikda 2019-yil 1-iyulga qadar quyidagilarni ta’minlovchi intellektual mulk obyektlarining yagona va doimiy yangilanib boradigan integratsiyalashgan ma’lumotlar bazasini ishlab chiqsin va joriy etsin:
huquqiy himoya olgan va undan mahrum bo‘lgan intellektual mulk obyektlarini real vaqt rejimida kuzatib borish;
intellektual mulk obyektlari huquqiy himoya olgan va undan mahrum bo‘lganda ularni avtomatik ravishda tegishlicha Intellektual mulk obyektlarining bojxona reyestriga kiritish va chiqarish;
intellektual mulk sohasidagi huquqbuzarliklarni aniqlash va oldini olishda vakolatli davlat organlari bilan hamkorlik qilish.
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, boshqa manfaatdor idoralar bilan birgalikda intellektual mulkning ishonchli huquqiy himoyasini, shu jumladan Mulk huquqini himoya qilish xalqaro indeksi mezonlarini inobatga olgan holda ta’minlashning zamonaviy baholash va tahlil qilish tizimini joriy etish bo‘yicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqsin va 2019-yil 1-iyulga qadar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritsin;
Moliya vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda 2020-yil 1-yanvardan boshlab intellektual mulk sohasidagi integratsiya jarayonini inobatga olgan holda patent bojlari va to‘lovlarini, shuningdek norezidentlardan tovar belgisi va sanoat namunasining huquqiy muhofazasini berish uchun undiriladigan individual boj stavkalarini bosqichma-bosqich kamaytirish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda Agentlikning faoliyatini tashkil etish va takomillashtirish, shu jumladan uning xodimlarini moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha takliflar kiritsin;
manfaatdor idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin, shuningdek o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
10. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosari B.M. Mavlonov va O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri R.K. Davletov zimmasiga yuklansin.