— | investitsiyalar va tashqi savdo vaziri, kengash raisi | |
lavozim bo‘yicha | — | moliya vazirining o‘rinbosari, kengash raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Markaziy bank raisining o‘rinbosari, kengash raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | iqtisodiyot va sanoat vazirining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Davlat soliq qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | investitsiyalar va tashqi savdo vazirining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Davlat bojxona qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | adliya vazirining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘simliklar karantini davlat inspeksiyasi boshlig‘ining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Veterinariya davlat qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | “O‘zstandart” agentligi direktorining o‘rinbosari |
lavozim bo‘yicha | — | Sog‘liqni saqlash vazirligining Davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati Respublika markazi boshlig‘i |
lavozim bo‘yicha | — | Savdo-sanoat palatasi raisi |
lavozim bo‘yicha | — | Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining boshqarma boshlig‘i, kengash kotibi |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori, 28.01.2019 yildagi PQ-4135-son
Кучга кириш санаси
30.01.2019
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat 04.05.2019 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 28-yanvardagi “Investitsiya va tashqi savdo sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5643-son Farmoni ijrosi yuzasidan, shuningdek, chet el investitsiyalari keng jalb etilishini ta’minlash hamda respublikaning tashqi savdo faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha ishlar samaradorligini oshirish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (keyingi o‘rinlarda — Vazirlik) huzurida:
chet el investorlarini ma’lumotlar bilan ta’minlash va huquqiy ko‘mak berish, shuningdek, yuzaga kelgan muammolarni hal etish, zaruriy hujjatlarni rasmiylashtirish bo‘yicha ularga xizmat ko‘rsatish uchun Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi.
mahalliy xomashyo negizida yuqori qo‘shilgan qiymatli raqobatbardosh mahsulot ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yish uchun ilg‘or xorijiy texnologiyalarni izlab topish, jalb qilish va joriy etishga ko‘maklashish, ilmiy ishlanmalarni ekspertiza qilish, ularning miqyosini kengaytirish va tijoratlashtirishning samarali tizimini yaratish, ilg‘or texnologiyalarni ishlab chiquvchi va joriy etuvchi korxonalarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash mexanizmlarini shakllantirish maqsadida Texnologik rivojlanish agentligi tashkil etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Belgilansinki, Tarif va notarif tartibga solish kengashining tarkibi 1-ilovaga ko‘ra namunaviy tarkibga muvofiq shakllantiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining tashkiliy tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining markaziy apparati tuzilmasi 3-ilovaga muvofiq;
Vazirlik huzuridagi Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi hamda Texnologik rivojlanish agentligi tuzilmalari 4, 5 va 6-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlik, Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi va Texnologik rivojlanish agentligi boshqaruv xodimlarining cheklangan soni 1 183 nafar, shu jumladan, Vazirlikning markaziy apparati boshqaruv xodimlari — 200 nafar etib belgilansin.
Keyingi tahrirga qarang.
zarur hollarda, boshqaruv xodimlarining belgilangan umumiy soni doirasida Vazirlik markaziy apparati, Vazirlik huzuridagi Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi hamda Texnologik rivojlanish agentligi tuzilmasiga o‘zgartirishlar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlikning hududiy bo‘linmalari tuzilmalarini va boshqaruv xodimlarining belgilangan umumiy soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida ularning boshqaruv xodimlari cheklangan sonini tasdiqlash;
Vazirlikning budjetdan tashqari mablag‘lari hisobidan boshqaruv xodimlarining qo‘shimcha shtat birliklarini kiritish;
davlat organlari va boshqa tashkilotlar, yetakchi loyiha institutlari, ilmiy va ta’lim muassasalari, xalqaro tashkilotlar, xorijiy kompaniyalarning yuqori malakali mutaxassislarini, shuningdek, ekspertlarni maslahatchi sifatida jalb qilish;
malakali xorijiy mutaxassislarni ishga qabul qilish va ularga ish haqi miqdori hamda boshqa to‘lovlarni chet el valyutasida belgilash huquqi berilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlik huzuridagi Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi va Texnologik rivojlanish agentligi direktorlari — O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri taqdimnomasiga asosan;
Keyingi tahrirga qarang.
Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi va Texnologik rivojlanish agentligi direktorlari o‘rinbosarlari — O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri tomonidan;
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri, uning o‘rinbosari — Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri bilan kelishgan holda;
Keyingi tahrirga qarang.
viloyatlar hamda Toshkent shahar investitsiyalar va tashqi savdo boshqarmalari boshliqlari, ularning o‘rinbosarlari — viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri bilan kelishgan holda;
Keyingi tahrirga qarang.
tumanlar va shaharlar investitsiyalar va tashqi savdo bo‘limlari boshliqlari — tegishli tumanlar (shaharlar) hokimlari tomonidan Qoraqalpog‘iston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri, viloyatlar, shuningdek, Toshkent shahar investitsiyalar va savdo boshqarmalari boshliqlari taqdimnomasiga ko‘ra hamda O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar va tashqi savdo vaziri bilan kelishilgan holda lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Vazirlik O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Adliya vazirligi va Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi bilan birgalikda ikki oy muddatda investitsiya shartnomalarini tuzish va amalga oshirish tartibi to‘g‘risidagi nizomni qayta ko‘rib chiqqan holda investitsiya shartnomalarida xo‘jalik yurituvchi subyektlarni bozorda ustun mavqega olib chiquvchi alohida huquq va qoidalar kiritilishiga yo‘l qo‘ymaslik bo‘yicha aniq mexanizmlarini belgilab beruvchi namunaviy investitsiya shartnomalari hamda ularni tuzish va imzolash qoidalarini tasdiqlasin.
6. Belgilansinki, 2019-yil 1-iyuldan boshlab investorlar bilan o‘zaro aloqalar “yagona darcha” tamoyili asosida amalga oshiriladi, uning doirasida salohiyatli investorlarga konsultatsiya berish, ularning davlat xizmatlaridan foydalanishi, shu jumladan muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmasiga ulanishida yordamlashish, shuningdek investitsiya shartnomalarini tuzishda ko‘maklashish borasidagi ishlar bajariladi.
Vazirlik ikki oy muddatda investorlar bilan “yagona darcha” tamoyili asosidagi o‘zaro hamkorlik qilish tartibini, shuningdek tumanlar, shaharlardagi Vazirlik xodimlarining tegishli davlat xizmatlari markazlariga yuborilishini nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisining, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining investitsiyalarni jalb qilish va tashqi savdoni rivojlantirish uchun mas’ul o‘rinbosarlari har chorakda Vazirlikka iqtisodiyotning asosiy sohalariga to‘g‘ridan-to‘g‘ri chet el investitsiyalari va ilg‘or texnologiyalarni jalb qilish va infratuzilmani rivojlantirish hamda xalqaro moliya institutlari va xorijiy hukumat moliya tashkilotlarining texnik ko‘magi vositalari (grantlari) va imtiyozli kreditlari hisobidan loyihalarning amalga oshirilishi bo‘yicha qilingan ishlar to‘g‘risida tahliliy materiallar va hisobotlar taqdim etadi;
Vazirlik xodimlari uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan belgilangan tartibda ajratiladigan ko‘p yillik xizmatlari uchun ustamalar va qo‘shimcha to‘lovlar, shuningdek avvalgi ish joyida berilgan maxsus unvonlar, darajali unvonlar, diplomatik va boshqa martabalar saqlab qolinadi.
Vazirlik va uning hududiy bo‘linmalari faoliyatining joriy ta’minoti va moliyalashtirish xarajatlari (ish haqi, mukofotlar, ustamalar va boshqa to‘lovlarni o‘z ichiga olgan holda) O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, tumanlar va shaharlarning tegishli budjetlari mablag‘lari hamda qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan amalga oshiriladi;
Vazirlik huzuridagi Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi hamda Texnologik rivojlanish agentligi xodimlariga Vazirlikning markaziy apparati xodimlari uchun belgilangan mehnatga haq to‘lash, moddiy rag‘batlantirish va ijtimoiy himoya shart-sharoitlari joriy etiladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlikning hududiy bo‘linmalari xodimlariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 9-yanvardagi “Davlat boshqaruvi hududiy organlari faoliyatini yanada takomillashtirish va xodimlarini moddiy rag‘batlantirishni kuchaytirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2722-son qarorining 1-bandida nazarda tutilgan mehnatga haq to‘lash shartlari tatbiq etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Vazirlik tomonidan mahalliy hamda xorijiy investorlar va tashqi savdo faoliyati ishtirokchilari uchun noqulay sharoitlar mavjudligi to‘g‘risida kelib tushgan axborotlar bo‘yicha tezkor choralar ko‘rilsin.
foydalanilmayotgan ishlab chiqarish obyektlaridan samarali foydalanish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi bilan birgalikda xususiy tadbirkorlik subyektlarining bo‘sh turgan va qurilishi tugallanmagan obyektlari ishlab chiqarish faoliyatini tiklashga qaratilgan investitsiya loyihalari (“yo‘l xaritalari”)ni ishlab chiqish bo‘yicha idoralararo komissiyaning ishchi organi funksiyalarini amalga oshirish;
Tadbirkorlik faoliyati asoslarini o‘qitish respublika markazi qoshida tashqi savdo va eksport asoslari bo‘yicha bepul kurslarni tashkil etish hamda kelgusida bunday kurslarni tadbirkorlikka ko‘maklashish markazlarida tashkil etish to‘g‘risidagi taklifi qabul qilinsin.
Vazirlik, Davlat bojxona qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘simliklar karantini davlat inspeksiyasi va boshqa mas’ul vazirlik va idoralar tashqi savdo va eksport asoslari bo‘yicha kurslarni tashkil etish va o‘tkazishda Savdo-sanoat palatasiga ko‘maklashsin.
Keyingi tahrirga qarang.
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining davlat rivojlanish dasturlarini moliyalashtirish funksiyasini O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga yuklagan holda O‘zbekiston Respublikasining rivojlanish davlat dasturlarini moliyalashtirish jamg‘armasini 2019-yil 1-fevraldan boshlab tugatish va tugatilayotgan Jamg‘armaning 14 nafar boshqaruv xodimlarini hududiy moliya organlari tuzilmasiga berish to‘g‘risidagi taklifi qabul qilinsin.
axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining zamonaviy imkoniyatlarini joriy etishni ta’minlagan holda tan olinadigan mamlakatlarda O‘zbekiston Respublikasi mahsulotlarini o‘zini o‘zi sertifikatlash tizimini joriy etish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasining mansublik sertifikatini rasmiylashtirish funksiyasini Savdo-sanoat palatasiga berish bo‘yicha tadbirlar rejasini tasdiqlasin;
Vazirlik xodimlarining moddiy ta’minotini yaxshilash bo‘yicha, jumladan ular uchun turar joylar va xizmat uylari qurish va Vazirlikni joylashtirishni nazarda tutuvchi takliflar kiritsin;
b) uch oy muddatda eksport mahsulotlarini tizimli ravishda yetkazib berishni tashkil etish va kelgusida ularni mintaqaviy bozorlarda sotish maqsadida davlat-xususiy sherikligi asosida xorijda ulgurji-taqsimlash markazlarini tashkil etish bo‘yicha choralar ko‘rsin.
13. Vazirlik O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy axborot agentligi bilan birgalikda eksport mahsulotlarini ishlab chiqarish, sertifikatlash, yetkazib berish va sotish masalalariga oid ko‘rsatuvlar turkumini tashkil etish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirsin.
Keyingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Vazirlikni belgilangan tartibda telefon aloqasi, shu jumladan, hukumat aloqasi, Internet tarmog‘iga ulash hamda Vazirlikning samarali ishlashi uchun zarur bo‘lgan dasturiy mahsulotlar ishlab chiqilishi va joriy etilishini ta’minlasin.
ushbu qaror ijrosini ta’minlash yuzasidan Vazirlik xarajatlari uchun asoslangan hisob-kitoblar bo‘yicha 2019-yilga O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti parametrlari doirasida mablag‘ ajratsin va 2020-yildan boshlab zarur budjet mablag‘larini ko‘zda tutsin;
30 ta, shu jumladan, 25 ta shaxsiy biriktirilgan va ulardan 14 tasi Vazirlikning hududiy bo‘linmalari uchun mo‘ljallangan xizmat yengil avtomobillarining ta’minoti uchun limit belgilasin;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining 2019-yil uchun tasdiqlangan xarajatlar smetasiga ushbu qaror talablaridan kelib chiqib tegishli o‘zgartirishlar kiritsin.
Keyingi tahrirga qarang.
a) 2019-yil 1-iyunga qadar salohiyatli investorlarni qiziqtiruvchi dastlabki hisob-kitoblarga ega aniq loyihalar va boshqa ma’lumotlarni ko‘rsatgan holda har bir hududning ishlab chiqarish salohiyati va investitsiya hajmiga bo‘lgan ehtiyojini aks ettiruvchi O‘zbekiston Respublikasining interaktiv investitsiyaviy xaritasini ishlab chiqsin va joriy qilinishini ta’minlasin;
Vazirlikning markaziy apparati va uning hududiy bo‘linmalarini zarur nazariy bilimlar va amaliy ko‘nikmalarga ega, Vazirlikka yuklatilgan vazifalarni professional darajada amalga oshirish qobiliyatiga ega bo‘lgan yuqori malakali kadrlar bilan to‘ldirishni;
Vazirlikning tarkibiy va quyi bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizomlar (ustavlar), shuningdek, xodimlarning lavozim yo‘riqnomalari tasdiqlanishini;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Meva-sabzavot mahsulotlarini tashqi bozorlarga chiqarish samaradorligini oshirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2018-yil 17-oktabrdagi PQ-3978-son qaroriga muvofiq tashkil etilgan Meva-sabzavot mahsulotlarini eksport qiluvchilar axborot portalida respublika hududlari eksport salohiyati, iste’mol bozorlari hajmi bo‘yicha statistik hisobotlar, sanitar va fitosanitar talablar, shuningdek, xorijiy mamlakatlarning meva-sabzavot mahsulotlari bozorlariga kirishning boshqa shartlari haqidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan erkin foydalanish imkonini beruvchi elektron katalogning chop etilishini;
O‘zbekiston Respublikasi milliy mahsulotlari brendini, jumladan, ommaviy axborot vositalarida tanlov tashkil etish orqali ishlab chiqish bo‘yicha chora-tadbirlar amalga oshirilishini ta’minlasin;
v) Vazirlik, uning bo‘linmalari va ularning rahbarlari faoliyatini aniq natija va maqsadli indikatorlarga erishish, tashqi savdo va investitsiyalarni rivojlantirish bo‘yicha yaqin, o‘rta va uzoq muddatli istiqbollarga mo‘ljallangan strategiya dasturlari sifatli va samarali bajarilishini ta’minlash asosida baholashning mutlaqo yangi tizimini joriy etish choralarini ko‘rsin;
g) O‘zbekiston Respublikasining xorijdagi diplomatik vakolatxonalari bilan birgalikda doimiy ravishda tashqi bozorlar talablarini, jumladan, xorijiy mamlakatlardagi vakolatli organlarga doimiy ravishda so‘rovlar jo‘natish orqali o‘rgansin, xorijda yuqori talabga ega mahsulotlar ro‘yxatini shakllantirsin va umumfoydalaniladigan shaklda joylashtirsin;
d) tashqi bozorlarni tahlil qilish natijalari asosida mahsulotga bo‘lgan talabni, tegishli mamlakatga yetkazib berish rentabelligi va boshqa xususiyatlarni inobatga olgan holda mahsulotlarni eksport qilish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar va ruxsatnomalar olish masalalarini hal etish maqsadida mamlakatlar va mahsulotlar ro‘yxatini har yili 5-yanvarga qadar vakolatli organlarga taqdim etilishini ta’minlasin;
e) tegishli vazirlik va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga:
o‘zaro hamkorlikning aniq va samarali mexanizmlarini va bozorlarda yuzaga keluvchi vaziyatlarga o‘z vaqtida ta’sir chorasini ko‘rishni nazarda tutuvchi Vazirlik huzuridagi Tarif va notarif tartibga solish bo‘yicha Kengash faoliyati to‘g‘risidagi nizomni;
Vazirlikning bo‘linmalari va boshqa vakolatli organlarining mazkur sohadagi vakolatlarini aniq belgilagan holda, shuningdek, davlat boshqaruvi va mahalliy ijro hokimiyati organlari bilan hamkorligining aniq mexanizmlarini nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi to‘g‘risidagi nizomni;
Vazirlik huzuridagi Xorijiy investitsiyalarni jalb etish agentligi, Eksportni rag‘batlantirish agentligi va Texnologik rivojlanish agentligi to‘g‘risidagi nizomlarni;
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risidagi takliflarni kiritsin.
17. O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi Vazirlik va Moliya vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda “O‘zbekoziqovqatxolding” XKni tugatish choralarini ko‘rsin va ushbu sohada o‘zini o‘zi tartibga soluvchi tashkilot tuzish bo‘yicha takliflar kiritsin.
18. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh. Nizomiddinov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosari B.M. Mavlonov va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari E.M. G‘aniyev zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
LexUZ sharhi
3-ilovaga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 4-maydagi PQ-4308-sonli qarori bilan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.