21.09.2018 yildagi PF-5544-son
Hujjat 22.09.2018 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlar nomlanishi

Amalga oshirish muddatlari

Amalga oshirish shakli

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

Kutilayotgan natijalar

I. Ilm-fan, ixtirochilik va texnologiyalar transferini rivojlantirish

1.

Davlat maqsadli fan-texnika dasturlari, texnologiyalar trasferi va ularni tijoratlashtirish masalalarini ishlab chiqish va moliyalashtirish uchun fan va texnologiyalarning ustuvor yo‘nalishlarini aniqlash.

2019-yil
1-martgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Davlat budjeti mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), Iqtisodiyot vazirligi (B. Xodjayev), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov), Sog‘liqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov),
Adliya vazirligi (R. Davletov)

Jahon fani va texnologiyalarini rivojlantirish tendensiyasi bo‘yicha ustuvor yo‘nalishlarni ishlab chiqish.

2.

Yoshlarni ilmiy faoliyatga jalb qilish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish.

2019-yil
1-maygacha

Kompleks chora-tadbirlar

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), Moliya vazirligi
(J. Ko‘chqorov)

Yosh ilmiy arboblarni ko‘paytirish, ilmiy hamjamiyatning o‘rtacha yoshini pasaytirish.

Tabiiy va gumanitar fanlar (fizika, kimyo, geografiya va boshqalar) bo‘yicha xalqaro olimpiadalar o‘tkazish.

Bir nechta loyihalardan iborat “Yosh olim” g‘oyasini amalga oshirish, shu jumladan televideniyeda yosh olimlar ishtirokida maxsus intellektual-ta’lim va ma’rifiy teleko‘rsatuvlarni tashkil etish.

Olimlarning maqomi, nufuzi va moddiy darajasini oshirishni nazarda tutuvchi, jahon darajasida fundamental tadqiqotlarni amalga oshiruvchi ilmiy muassasalar va laboratoriyalarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash, yoshlarni ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb qilish, tegishli ilmiy laboratoriyalarning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash.

3.

Noyob ilmiy-texnika uskunalaridan jamoaviy foydalanish markazlarini tashkil qilish.

2020-yil
1-yanvargacha

Vazirlar Mahkamasi qarori

Davlat budjeti mablag‘lari, korxonalar mablag‘lari

Fanlar akademiyasi (B. Yuldashev), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov)

Ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlanmalarini rivojlantirish orqali raqobatbardosh innovatsion mahsulotlar va yangi texnologiyalarni ko‘paytirish.

4.

O‘zbekiston Respublikasida ilmiy faoliyat nufuzini oshirish.

2020-yil
1-yanvargacha

Normativ-huquqiy hujjat

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov)

Innovatsion ko‘rinishdagi tadqiqotlarni o‘tkazish uchun ilmiy salohiyatni mustahkamlash va maxalliy ilm-fanning xalqaro tadqiqot dasturlarida ishtirokini kengaytirish.

Yetakchi xorij ilmiy markazlari va universitetlari negizida O‘zbekiston uchun istiqbolli va dolzarb yo‘nalishlar bo‘yicha oliy malakali kadrlar (falsafa doktorlari PhD) va fan doktorlarini (DSc) tayyorlash.

Xalqaro ilmiy jurnallarda ilmiy nashrlar sonini ko‘paytirish.

Ilmiy-tadqiqot muassasalari moddiy-texnik bazasini yaxshilash.

Ilm-fan arboblarining ish haqi va ijtimoiy ta’minot tizimini takomillashtirish.

Respublikada ilmiy aloqalarni rivojlantirish, tajriba almashish va malaka oshirish uchun tizimli ravishda yirik xalqaro forum va konferensiyalar o‘tkazish.

Ilmiy-texnik loyihalarni olib bori�, ���exnologiyalarini joriy qilish va innovatsion loyihalarni ishlab chiqish maqsadida tashkilotlarni rag‘batlantirish.

5.

Ilmiy-texnik ma’lumotlarning mahalliy va xorijiy manbalarini yig‘ish, saqlash va qayta ishlashga, axborot fondlari, ma’lumotlar bazalari va banklarini shakllantirish, yuritish va foydalanishga ixtisoslashtirilgan, respublika, tarmoq, hududiy ilmiy-texnika ma’lumotlari axborot resurslari va tashkilotlarini o‘z ichiga olgan ilmiy-texnika ma’lumotlari davlat tizimini yaratish.

2021-yil
31-dekabrgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Davlat budjeti mablag‘lari

Fanlar akademiyasi (B. Yuldashev), Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Majidov)

Ilmiy-texnika ma’lumotining avtomatlashtirilgan tizimini yaratish.

Axborot resurslarini shakllantirish va ularni jahon ilmiy-axborot makoniga integratsiya qilish.

Axborot hamkorligining barcha turlarini amalga oshir�sh uchun ma’lumotlarni yaratish, saqlash, qayta ishlash va ommalashtirish uchunrivojlangan axborot muhitini shakllantirish.

Jahon axborot makonida milliy ilmiy-texnika mahsulotlarini taqdim qilish.

6.

Intellektual mulk obyektlarini baholash mexanizmlarini takomillashtirish.

2019-yil
1-martgacha

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Davlat budjeti mablag‘lari

Intellektual mulk agentligi
(A. Fayzullayev), Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov), Axborottexnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), Moliya vazirligi
(A. Xaydarov)

O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi faoliyatini takomillashtirish, uning ilg‘or va samarali ish usullarini joriy etish.

Intellektual mehnat natijalarini baholash va mustahkamlashning zamonaviy mexanizmlarini rivojlantirish hisobiga milliy iqtisodiyotning intellektual jihatdan o‘sishi.

Intellektual mulkka bo‘lgan huquqlarni himoya qilish sohasida asosiy xalqaro shartnomalarni ratifikatsiya qilish va ularni milliy qonunchilik bilan uyg‘unlashtirish.

Intellektual mulk sohasida ma’muri� to‘siq va g‘ovlarni bartaraf etish.

Ilmiy-texnika faoliyatining huquqiy muhofazasini amalga oshirishni va uning natijalari himoyasini aniq reglamentatsiya qilish.

Intellektual mulk obyektlarining nolegal aylanishiga qarshi kurashish bo‘yicha ishlarni kuchaytirish.

7.

Texnologiyalarni transfer qilish milliy va hududiyofislarini yaratish.

2019-yil
1-noyabrgacha

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni

Davlat budjeti mablag‘lari,

korxonalar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), Xalq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev)

“Bitta darcha” prinsipi bo‘yicha innovatsion imkoniyatlarni rivojlantirish va salohiyatini amalga oshirish uchun innovatsion jarayonlarning ishtirokchilarini barcha zarur xizmatlar bilan ta’minlash.

Texnologiyalarning ichki va tashqi transferini rivojlantirish.

8.

Ilg‘or texnologiyalarni ishlab chiqish va joriy etish uchun xabi, texnoparklar, erkin iqtisodiy zonalar, erkin industrial zonalar va ilmiy-ishlab chiqarish klasterlarini yaratish.

2021-yil
1-fevralgacha

Kompleks chora-tadbirlar

Davlat budjeti mablag‘lari,

korxonalar mablag‘lari,

Innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash fondi, venchur fondlari mablag‘lari

Iqtisodiyot vazirligi (B. Xodjayev),
Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov), Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi (S. Bekenov)

Ishlab turgan erkin iqtisodiy zonalar hududida zamonaviy yuqori texnologiyalari mahsulotlar ishlab chiqarishni tashkil etish.

9.

Xorijiy hamkorlar bilan ilm-fanga asoslangan mahalliy mahsulotlar ishlab chiqarish bo‘yicha qo‘shma tashkilotlarni shakllantirish va bu mahsulotlarning tashqi bozorda sotilishini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashni kuchaytirish.

2019-yil
1-maygacha

Kompleks chora-tadbirlar

Davlat budjeti mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Moliya vazirligi(A. Xaydarov)

Respublikada ilm-fanga asoslangan va yuqori texnologiyali mahsulotlar ishlab chiqarishga mablag‘ sarflayotgan investorlarga imtiyozlar, preferensiyalar, davlat kafolatlari va kreditlar taqdim etish.

Innovatsion loyihalarni saralashda tartib-taomillarning ochiqligi va shaffofligini ta’minlash, ekspert kengashini shakllantirish tartibini, loyihalar samaradorligi va maqsadga muvofiqligidan kelib chiqib ularni saralash mexanizmini qayta ko‘rib chiqish orqali tanlov tizimini takomillashtirish.

I. Innovatsion faoliyatni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish

10.

Ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlariga davlat sarf xarajatlarini oshirish va bu ko‘rsatkichni 2021-yilga borib yalpi ichki mahsulot hajmining 0,8 foizigayetkazish.

2019-y�l
1-yanvargacha

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Davlat budjeti mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Moliya vazirligi (A. Xaydarov), Markaziy bank (M. Nurmuratov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), Xalq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov), Maktabgacha ta’lim vazirligi (A. Shin)

Kredit berish, shu jumladan innovatsion moliyalashtirish hajmlarining ko‘payganligini, buning natijasida esa Innovatsiyalar global indeksining “Kredit berishning ichki bozorini rivojlantirish” qismi bo‘yichaO‘zbekiston pozitsiyasining yaxshilanishi (O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan xarajatlarni bosqichma-bosqich oshirib borish dasturining qabul qilinishi).

Biznesning innovatsion faolligini oshirish va yangi iinovatsion kompaniyalar paydo bo‘lishini jadallashtirish.

Budjet mablag‘laridan innovatsion rivojlanishni rag‘batlantirish maqsadlarida foydalanish samaradorligi va shaffofligini oshirish.

11.

Innovatsion faoliyatni moliyalashtirish bo‘yicha maxsus institutlar (innovatsion jamg‘armalar, innovatsion banklar, venchur jamg‘armalar) yaratish.

2019-yil
1-maygacha

Kompleks chora-tadbirlar

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Moliya vazirligi
(A. Xaydarov), Markaziy bank (M. Nurmuratov)

Innovatsion faoliyatni moliyalashtirishning amaldagi mexanizmlari va manbalarini kengaytirish.

Iinovatsion mahsulotlar va xizmatlarni tijoratlashtirishning bozor institutlarini rivojlantirish.

Innovatsion faoliyatni moliyalashtirishda venchur kapital hissasini oshirish.

12.

Mamlakatni innovatsion rivojlantirishni rag‘batlantirish uchun bankdan kredit olish talablari va qoidalarini soddalashtirish.

2019-yil
1-aprelgacha

Normativ-huquqiy hujjat

-

Markaziy bank (M. Nurmuratov),
Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov), Iqtisodiyot vazirligi (B. Xodjayev), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov)

Normativ-huquqiy bazani takomillashtirish.

Innovatsion faoliyat subyektlarining moliya resurslaridanfoydalana olishlarini ta’minlash.

Bank kreditini olish va sarflash hisobining elektron tizimini joriy etish.

Jahon bankining “Biznes yuritish” reytingiga muvofiq biznes-muhitni belgilovchi asosiy parametrlarni yaxshilash.

13.

Iinovatsion rivojlanishning mikromoliyalashtirish tizimini takomillashtirish.

2019-yil
1-maygacha

Qonunchilikka o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish

-

Markaziy bank (M. Nurmuratov),
Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov),
Moliya vazirligi (A. Xaydarov)

Kichik innovatsion loyihalarni amalga oshirishda mikromoliyalashtirish institutlarining rolini oshirish.

14.

Ilmiy-texnologik rivojlanishning ustuvorliklarini aniqlash va moliyalashtirishda hususiy sektorning ishtirokini rag‘batlantirish.

2019-yil
1-iyulgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Moliya vazirligi
(J. Ko‘chqorov)

Innovatsion loyihalarni moliyalashtirishga mahalliy hususiy va xorijiy investorlar keng doirasini jalb qilish.

Tadqiqotlar va ishlanmalarning ichki xarajatlari umumiy hajmida hususiy moliyalashtirish hissasini oshirish.

15.

Innovatsion loyihalar va salohiyatli investorlarning doimiy yangilanib turadigan yagona ma’lumotlar bazasini yaratish.

2019-yil
1-martgacha

Ma’lumotlar bazasi

Davlat budjeti mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov)

Yetakchi xalqaro innovatsion kompaniyalar va transmilliy korporatsiyalarni strategik investorlar sifatida jalb qilishni ta’minlash.

16.

Innovatsion loyihalarga texnik ko‘maklashish mablag‘lari va grantlarini olish va ishlatishda shaffoflikni oshirish va tartib-qoidalarini soddalashtirish.

2020-yil
1-martgacha

Vazirlar Mahkamasi qarori

Davlat budjeti mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi (L. Qudratov), Moliya vazirligi (A. Xaydarov)

Innovatsion faoliyatni yanada rivojlantirishni ta’minlash, ijtimoiy iqtisodiy va boshqa sohalarda istiqbolli innovatsion loyihalarni amalga oshirish.

III. Infratuzilma va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish

17.

Telekommunikatsiya sohasini normativ-huquqiy tartibga solish tizimini, shu jumladan, davlat-xususiy sherikchilik shartlarida tadbirkorlik subyektlari ishtirokini kengaytirish orqali takomillashtirish.

2020-yil
1-aprelgacha

Normativ-huquqiy hujjat

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), MTRK
(A. Xodjayev), Savdo-sanoat palatasi
(A. Ikramov), LBMA (D. Li)

Telekommunikatsiya sohasiga davlat-xususiy sherikchilik prinsiplarida tadbirkorlik subyektlarini keng jalb qilish.

18.

2021-yilga borib axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasida xizmatlar eksporti ulushini umumiy hajmning 4 foiziga yetkazish.

2021-yil
1-aprelgacha

Tashkiliy-amaliy kompleks chora-tadbirlar

Davlat budjeti mablag‘lari,
texnik ko‘maklashish, grantlar va boshqa

mablag‘lar

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov),

LBMA (D. Li)

Zamonaviy axborot kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish uchun ishbilarmonlik muhitini yanada rivojlantirish.

Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasida talab yuqori va professional kadrlarni tayyorlash.

Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasida har yili yirik xalqaro forumlar o‘tkazish.

Muxammad al-Xorazmiy nomidagi Toshkent axborot texnologiyalari universitetini dunyoning 1000 ta eng nufuzli universitetlari qatoriga kiritish bo‘yicha harakatlar rejasini ishlab chiqish.

19.

Barcha operatorlarning xalqaro telekommunikatsiya tarmoqlariga to‘g‘ridan to‘g‘ri ulanishini liberallashtirish.

2020-yil
1-yanvargacha

Normativ-huquqiy hujjat

Xususiy investorlar va tadbirkorlar mablag‘lari

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

Pirovard foydalanuvchilar uchun Internet tarmog‘iga ulanish narxini pasaytirish.

20.

Aholini axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanishga rag‘batlantirish.

2020-yil
1-fevralgacha

Chora-tadbirlar dasturi

Davlat budjeti mablag‘lari,
XMI kreditlari

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), Moliya vazirligi
(A. Xaydarov), Iqtisodiyot vazirligi
(B. Xodjayev)

Aholining Internet tarmog‘iga keng polosali qamrab olinishini kengaytirish.

Internet tarmog‘iga keng polosali ulanish imkonini beruvchi mobil tarmoqlarni kengaytirish (LTK, WIMAX).

21.

Startap-loyihalar uchun texnopark yaratish orqali dasturiy mahsulotlar ishlab chiqishning mahalliy sanoatini rivojlantirish.

2019-yil
1-oktabrgacha

Vazirlar Mahkamasi qarori

Xususiy investorlar va tadbirkorlar mablag‘lari

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), LBMA (D. Li)

“Mirzo Ulugbek Innovation Center” axborot texnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etishni qo‘llab-quvvatlash innovatsion markazida dasturiy mahsulotlar ishlab chiquvchilarni xalqaro bozorda marketing jihatdan qo‘llab-quvvatlash ixtisoslashtirilgan xizmatlar hamda keyinchalik hududiy filiallarini yaratgan holda dasturiy mahsulotlar ishlab chiqish sohasida startaplar uchun tajriba texnoparki yaratish.

IV. Ta’lim tizimini takomillashtirish va inson kapitalini rivojlantirish

22.

Ta’lim muassasalarida o‘quv-tarbiya jarayoniga yangi ta’lim dasturlari, zamonaviy pedagogik va smart-texnologiyalarini joriy etish orqali o‘qitish sifatini yanada yaxshilash (elektron modullarni shakllantirish va masofaviy o‘qitishni joriy etish).

2020-yil
1-sentabrgacha

Kompleks chora-tadbirlar

Davlat budjeti va xususiy investorlar mablag‘lari

Maktabgacha ta’lim vazirligi,
Xalq ta’limi vazirligi hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi vakillaridan iborat ishchi guruh

Ta’lim jarayonining uzluksizligi prinsipini ta’minlash orqali ta’lim sifatini oshirish.

Elektron onlayn-modul va masofaviy o‘qitish dasturlarini shakllantirish.

O‘qitishning innovatsion usullari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida yangi o‘quv dasturlarini ishlab chiqish.

E-learning (elektron ta’lim) tizimini keng joriy etish.

23.

Nogironligi bo‘lgan bolalarni teng o‘qitish va tarbiyalash uchun sharoitlar bilan ta’minlash maqsadida quyidagilarni inobatga olgan holda inklyuziv ta’limni rivojlantirish:

ta’lim muassasalarida ko‘tarish uskunalari, panduslar, sanitar xonalarida maxsus moslamalar o‘rnatish, tutqichlar, maxsus parta, stol va boshqa maxsus kompensator vositalari bilan jihozlash orqali “to‘siqsiz muhit”ni yaratish;

imkoniyati cheklangan bolalar uchun integratsiyalashgan ta’lim dasturlarini yaratish;

ta’lim muassasalarini munosib salohiyatli kadrlar bilan ta’minlash (pedagog-defektologlar, bolalarni psixologik-pedagogik jihatdan kuzatish mutaxassislar).

2019-yil
1-dekabrgacha

Takshiliy tadbirlar

Davlat budjeti mablag‘lari, xalqaro tashkilotlar grantlari (PPOOH, YUNESKO, YUNISEF)

Xalq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov), Maktabgacha ta’lim vazirligi (A. Shin), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov)

Jismoniy imkoniyatlari cheklangan shaxslarga ular ta’lim olishi davomida teng sharoitlar yaratish.

24.

Ta’lim sifatini va ta’lim jarayoni natijalarining monitoringini hududiy hamda milliy darajalarda tizimli o‘tkazish asosida mamlakatning innovatsion rivojlanish darajasiga ta’sirini baholash milliy tizimini ishlab chiqish va joriy etish.

2019-yil
1-martgacha

Vazirlar Mahkamasi qarori

Davlat budjeti mablag‘lari

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (U. Toshkenboyev), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov), �alq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov), Maktabgacha ta’lim vazirligi (A. Shin), Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov)

Ilg‘or xorij amaliyoti asosida ta’lim muassasalarining sifatli reyting tizimini (umumta’lim muassasalaridan tashqari) joriy qilish.

Ta’lim muassasalari reytingi natijalaridan ularni akkredatsiya qilish, pedagogik xodimlarni attestatsiyadan o‘tkazish, tekshirish va faoliyatini monitoring qilish va boshqalarda foydalanish.

Ta’lim statistikasining xalqaro metodologiyasi talab va prinsiplarini (YUNESKO, OESR) hisobga olgan holda ta’limning sifatini oshirish va takomillashtirish.

25.

Mehnat bozorining o‘zgarayotgan tendensiyalarini hisobga olib, qayta tayyorlashga ehtiyojmand yoshlar uchun kasb-hunar kollejlarida qisqa muddatli ta’limni tashkil qilish.

2020-yil
1-martgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Davlat budjeti va xususiy investorlar mablag‘lari

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Majidov), Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (U. Toshkenboyev)

Dolzarb va istiqbolli yo‘nalishlar bo‘yicha qisqa muddatli kasb-hunar ta’limi kurslarini tashkil qilish
(1 oydan 6 oygacha).

Mamlakat iqtisodiyotining ehtiyojlariga muvofiq yoshlarni ta’lim olishida jadallashuvni, ta’lim va ishlab chiqarish jarayonlarida integratsiya tezligini ta’minlash.

26.

Aholining oliy ta’lim bilan qamrab olinishini oshirish.

2019-yil
1-aprelgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Davlat budjeti va xususiy investorlar mablag‘lari

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Majidov), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov)

Ilg‘or xorij amaliyotini o‘rganish asosida yangi oliy ta’lim muassasalarini, shu jumladan, xorij va mahalliy oliy o‘quv yurtlari filiallarini, shuningdek, nodavlat oliy ta’lim muassasalarini tashkil etish.

Talabalarni to‘lov-shartnoma asosida oliy ta’lim muassasalariga qabul qilishda kvotalarni bosqichma-bosqich bekor qilish.

Oliy ta’lim muassasalariga talabalarni to‘lov-shartnoma asosida qabul qilish kvotalarini oliy o‘quv yurtining quvvati va kadrlarga bo‘lgan ehtiyojidan kelib chiqib mustaqil ravishda belgilash huquqini berish.

Abituriyentlarga bir vaqtning o‘zida bir nechta oliy ta’lim muassasalariga kirishga ruhsat berish.

Iqtisodiyot ehtiyojiga tegishliligini ta’minlashda oliy ta’lim muassasalarining ma’muriy, akademik va moliyaviy erkinligini kengaytirish.

27.

Tabiiy va texnika fanlari yo‘nalishlari bo‘yicha talabalar sonini ko‘paytirish.

2019-yil
1-dekabrgacha

Qabul kvotalarini qayta ko‘rib chiqish, o‘qitishning yangi yo‘nalishlarini tashkil etish

-

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Majidov), Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov), Iqtisodiyot vazirligi (B. Xodjayev)

Mamlakatda STEM — Science, Technology, Engineering and Mathematics (Ilm-fan, Texnologiya, Muhandislik va Matematika) ta’lim tizimini rivojlantirish.

Texnologik jarayonlarni rivojlantirish va bio- hamda nanotexnologiyalarni modernizatsiya qilishda yetakchi rol o‘ynaydigan ilmiy-muhandis kadrlarga bo‘lgan ehtiyojni ta’minlash.

28.

Chop etilgan ilmiy maqolalar miqdori, keltirilayotgan indeksi, xalqaro konferensiyalar va seminarlardagi ishtiroki, olingan patentlar soni bo‘yicha saralangan, mazkur sohada juda faol bo‘lgan oliy ta’lim muassasalarini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash asosida oliy ta’lim muassasalari tadqiqotlarini kuchaytirish.

2019-yil
1-iyungacha

Chora-tadbirlar dasturi

Innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi, korxonalar, venchur jamg‘armalarmablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Majidov)

Oliy ta’lim muassasalarining ilmiy-tadqiqot faoliyati samaradorligi ko‘rsatkichlarini takomillashtirish:

chop etilgan ilmiy maqolalar miqdori, keltirilayotgan indeksini oshirish, xalqaro konferensiyalar va seminarlardagi ishtiroki, olingan patentlar soni va boshqalar.

Oliy ta’lim muassasalarining eng faol va natijador ilmiy maktablarini qo‘llab- quvvatlash, ju jumladan moliyaviy jihatdan qo‘llash.

29.

Tarmoq va hududiy iqtisodiyot ssenariylari bo‘yicha takliflar ishlab chiqish maqsadida yetakchi oliy ta’lim muassasalarida Forsayt markazlarini innovatsion faoliyat rivojlanishini prognozlash tizimining alohida bo‘g‘imi sifatida yaratish.

Ichki va tashqi muhitning ilmiy-texnologik jihatdan prognoz qilishni ta’minlash, oliy ta’lim muassasalarining texnologik va innovatsion qurshovi hamda ustuvor innovatsion yo‘nalishlarini rivojlantirish.

2019-yil
1-iyungacha

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Davlat budjeti mablag‘lari va xususiy investorlar, Innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov), Moliya vazirligi
(J. Ko‘chqorov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov),

Innovatsion sektorda kooperatsiya jarayonlarini rivojlantirish:

ishlab chiqarish sohasidagi ilmiy yutuqlarni ro‘yobga chiqarish uchun oliy ta’lim muassasalarining yo‘nalishlarini oshirish hamda marketing tadqiqotlarini o‘tkazish.

Dolzarb ilmiy-texnika sohalarini prognoz qilish tizimi va doimiy monitoringini ta’minlash.Tadqiqotlar va ishlanmalarning jahon bozorida yetakchi pozitsiyalarga erishish.

Tafakkur “chashmalarini” shakllantirish, prognozlashtirish, innovatsion texnologiyalarni qo‘llagan holda yangi sohalarni izlash bilan shug‘ullanuvchi fanlararo tahliliy guruhlarni o‘qitish va tayyorlash tizimini tashkil etish.

V. Raqobatni rivojlantirish va ma’muriy to‘siqlarni qisqartirish

30.

Korporativ huquqni rivojlantirish va xalqaro tajribani hisobga olgan holda korporativ boshqaruvning zamonaviy prinsiplarini joriy etish.

2019-yil
1-aprelgacha

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Davlat budjeti mablag‘lari

Davlat raqobat qo‘mitasi (I. Sharipov), Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Moliya vazirligi
(A. Xaydarov), DSQ (B. Musayev), LBMA (D. Li)

Ustav fondlarida davlat ulushi bo‘lgan davlat unitar korxonalari va xo‘jalik jamiyatlarida korporativ boshqaruvning prinsiplaridan keng foydalanish.

Iqtisodiy faoliyat ko‘rsatkichlaridan kelib chiqib, ustav fondlarida davlat ulushi bo‘lgandavlat unitar korxonalari va xo‘jalik jamiyatlari faoliyatini baholashni joriy etish (kapital mablag‘larning samaradorligi, mehnat unumdorligini oshirish, xorij investitsiyalari, yangi texnologiyalarni jalb qilish hajmi, moliya hisobotining shaffofligi va boshqalar).

Aksiyadorlarning huquqlari, shu jumladan minoritar huquqlarini himoya qilishning ta’sirchan tizimini shakllantirish.

31.

Iqtisodiyotni rivojlantirishning innovatsion yo‘liga o‘tishini rag‘batlantiruvchi raqobat bozorini shakllantirish va resurslardan samarali foydalanish.

2020-yil
1-yanvargacha

Iqtisodiyotda raqobat muhitini rivojlantirish va monopoliyadan chiqarish konsepsiyasi

Davlat budjeti mablag‘lari

Davlat raqobat qo‘mitasi (N. Sharipov), Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmonov), Moliya vazirligi
(A. Xaydarov), Adliya vazirligi
(R. Davletov), DSQ (B. Musayev) LBMA (D. Li)

Tarmoq xo‘jalik birlashmalari ko‘rinishida bo‘lgan, ko‘p jihatdan tarmoq vazirliklari va idoralari maqomi va funksiyalariga ega, saqlanib qolgan tarmoq monopoliyalari (kvazi vazirlik tuzilmalari)ni tugatish.

Davlat-xususiy sherikligi rivojlantirish orqali samarasiz davlat monopoliya kompaniyalarini xususiylashtirish.

Davlat korxonalari, xo‘jalik birlashma va assotsiatsiyalarining xo‘jalik va boshqaruv funksiyalarini ajratish.

32.

Monopoliyaga qarshi siyosatni, shu jumladan davlat-xususiy sherikligini joriy etish hisobiga takomillashtirish, barcha yuridik va jismoniy shaxslar uchun tabiiy monopoliyalar subyektlarining tovarlar, ishlar va xizmatlardan cheklovlarsiz foydalanishni ta’minlash, monopolist-korxonalar mahsulotlariga baho belgilashning samarali mexanizmini joriy etish.

2019-yil
1-martgacha

Normativ-huquqiy hujjat

Davlat budjeti mablag‘lari

Davlat raqobat qo‘mitasi (N. Sharipov), Iqtisodiyot vazirligi (B. Xodjayev), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov)

Raqobat muhitini shakllantirish, ishlab chiqarish samardorligini va raqobatbardoshligini oshirishni rag‘batlantirishda monopoliyaga qarshi siyosat rolini oshirish.

Korxonalarning raqobatga qarshi harakatlarini aniqlash.

Monopoliyaga qarshi boshqarish organlarining institutsional va kadrlar salohiyatini oshirish, monopoliyaga qarshi bahslarni professional muhokama qiluvchi kadrlar tayyorlash.

Monopoliyaga qarshi tartibga solish organlari faoliyatida e’lon qilingan narxlarga rioya qilish ustidan nazorat funksiyasidan bozordagi to‘siqlarni aniqlash va bartaraf etish hamda monopol mavqeni egallab turgan tashkilotlar tomonidan suiiste’molchilikka yo‘l qo‘ymaslik orqali raqobat �uhitini r��vojlantiri� funksiyasiga e’tiborni qaratish.

33.

Tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirishning teng shart-sharoitlarini yaratish va ichki bozor monopoliyalashtirilishining oldini olish.

2019-yil
1-iyungacha

Qonunchilikka o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish

Davlat budjeti mablag‘lari

Moliya vazirligi (A. Xaydarov), Iqtisodiyot vazirligi (M. Mirzayev),
Bosh prokuratura (A. Mavlonov),
Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov)

Ijtimoiy so‘rovlar, iqtisodiy tadqiqotlar, ekpert baholash va statistika hisoboti negizida mo‘ljallangan sifat va miqdor indikatorlari asosida tovar bozorlaridagi raqobat muhiti holatini baholash ko‘rsatkichlarining kompleks tizimini shakllantirish.

O‘zbekiston Respublikasiga investitsiyalarni jalb qilishga ko‘maklashuvchi ishbilarmonlik muhitini yanada rivojlantirish.

34.

2021-yilga borib davlat kadastri ishlarini yuritishni to‘liq raqamlashtirishni ta’minlash va mulkni ro‘yxatdan o‘tkazish jarayonlarini soddalashtirish.

2019-yil
1-fevralgacha

Chora-tadbirlar dasturi

Davlat budjeti, texnik ko‘maklashish mablag‘lari, grantlar

Davyergeodezkadastr (A. Abdullayev), Adliya vazirligi (R. Davletov), Qurilish vazirligi (A. Tuxtayev), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

Ko‘chmas mulkning yagona elektron reyestrini yaratish.

Hududlarning bosh rejasini e’lon qilish.

Yer ajratishning ilg‘or mexanizmlarini joriy etish.

35.

2025-yilga borib energiyaning qayta tiklanadigan va muqobil manbalaridan foydalangan holda elektr energiyasini ishlab chiqarish hissasini 20 foizdan ko‘proqqa oshirish.

2019-yil
1-iyulgacha

Tashkiliy-amaliy kompleks chora-tadbirlar

Davlat budjeti, texnik ko‘maklashish mablag‘lari, grantlar va boshqa mablag‘lar

“O‘zbekenergo” AJ (U. Mustafoyev),
“O‘zbekgidroenergo” AJ (A. Sanginov), “NEK” AJ (D. Muratov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov), Moliya vazirligi (J. Ko‘chqorov), Iqtisodiyot vazirligi
(B. Xodjayev), O‘zatom (J. Mirzamaxmudov)

Yoqilg‘i-energetika balansini qayta tiklanadigan va muqobil energiya manbalaridan foydalangan, ikkilamchi energetika resurslarini energetik utilizatsiya qilgan holda elektr energiya ishlab chiqarish qismida diversifikatsiyalash,

quyosh, shamol energiyalari, mikro- va kichik gidroelektrostansiyalardan foydalanishda aprobatsiyadan o‘tgantexnologiyalar asosida ishlab chiqarish quvvatlarini yaratishga tadbirkorlik subyektlarini jalb qilish.

Qayta tiklanadigan manbalardan energiya, buning uchun uskunalar (qurilmalar) ishlab chiqaruvchilarni hamda investorlarni qo‘llab-quvvatlash va rag‘batlantirish sharoitlari va mexanizmlarini yaratish.

Zamonaviy energiya samarador va energiya tejovchi texnologiyalarni tatbiq qilish asosida amaldagi quvvatlarni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlashva yangilarini yaratish orqali chiqarilayotgan mahsulotlarning energiya sarfini kamaytirish.

Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Ko‘rsatkchi (ingliz.)

Ko‘rsatkich (uzb.)

Ma’lumotlar manbai

O‘zbekiston pozitsiyasi (2015)

Asosiy mas’ul organ*

Turdosh davlat organlari

Maqsad

(2030)

I. Davlat qurilishi sohasida

1.

Political stability and absence of vilence/terrorism

Siyosiy barqarorlik va zo‘ravonlik/terrorizmning yo‘qligi

Jahon bankining davlat boshqaruvi indikatorlari

50,6

Adliya vazirligi

Bosh prokuratura, DXX, IIV

75,0

2.

Governmen teffectiveness

Hukumatning samaradorligi

Jahon bankining davlat boshqaruvi indikatorlari

16,1

Adliya vazirligi

70,0

3.

Regulatory quality

Normativ sifat

Jahon bankining davlat boshqaruvi indikatorlari

4,4

Adliya vazirligi

70,0

4.

Rule of law

Qonun ustuvorligi

Jahon bankining davlat boshqaruvi indikatorlari

15,6

Adliya vazirligi

Bosh prokuratura

65,0

4-1.

Voice and Accountability Index

Ovoz berish va mas’uliyat indeksi

Jahon bankining davlat boshqaruvi indikatorlari

2,46

Vazirlar Mahkamasi

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi,
Adliya vazirligi, IHMM, Savdo-sanoat palatasi

76,0

4-2.

Control of Corruption

Korrupsiyaga qarshi kurashish

Jahon bankining Davlat boshqaruvi indikatorlari

8,65

Bosh prokuratura

Adliya vazirligi, DXX,IIV

77,0

5.

Cost of redundancy dismissal

Zahiraga olgan holda ishdan bo‘shatish qiymati

Jahon bankining biznes yuritish osonligi indeksi

81,4

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

96,0

6.

Ease of starting a business

Biznes yaratishning oddiyligi

Jahon bankining biznes yuritish osonligi indeksi

Iqtisodiyot vazirligi,

Savdo-sanoat palatasi

Moliya vazirligi, Bosh prokuratura

95,0

7.

Ease of resolving insolvency

Nochorlikni hal etishning oddiyligi (bankrotlikni tan olish)

Jahon bankining biznes yuritish osonligi indeksi

46,5

Davlat raqobat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi, Adliya vazirligi

Savdo-sanoat palatasi, Iqtisodiyot vazirligi

70,0

8.

Ease of paying taxes

Soliq to‘lashning oddiyligi

Jahon bankining biznes yuritish osonligi indeksi

68,3

Davlat soliq qo‘mitasi

Moliya vazirligi

80,0

II. Inson kapitali va tadqiqot faoliyatini rivojlantirish sohasida

9.

Government expenditure on education (% of GDP)

Ta’lim uchun davlat harajatlari (YIM dan %)

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Xalq ta’limi vazirligi,
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Moliya vazirligi

46,0

10.

Government expenditure on education per pupil, secondary education

Har bir o‘quvchining ta’lim olishi uchun davlat harajatlari, o‘rta ta’lim

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Xalq ta’limi vazirligi,
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Moliya vazirligi

25,0

11.

School life expectancy

Ta’limning davomiyligi

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

41,5

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Fanlar akademiyasi

65,0

12.

Assessment in reading, mathematics, and science

O‘qish, matematika va ilf-fanda baholash

Iqtisodiy hamkorlik va rivojlanish tashkilotining talabalarni xalqaro baholash dasturi

-

Xalq ta’limi vazirligi

Moliya vazirligi

480,0

13.

Pupil-teacherratio, secondary

O‘quvchi va o‘qituvchilar o‘rtasidagi nisbat, o‘rta ta’lim

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

13,3

Xalq ta’limi vazirligi,
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

10,0

14.

Tertiaryenrolment

Oliy ta’lim muassasalariga qabul qilish

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

6,96

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Iqtisodiyot vazirligi

60,0

15.

Graduatesinscienceandengineering

Ilm-fan va texnika sohasida bitiruvchilar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

41,48

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Fanlar akademiyasi

50,0

16.

Tertiary-levelinboundmobility

Oliy ta’lim muassasalaridagi chet el fuqarolari soni

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

0,51

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Tashqi ishlar vazirligi

2,97

17.

Researchers

Tadqiqotchilar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

6,34

Fanlar akademiyasi

24,0

18.

Gross expenditure on R&D (GERD)

Tadqiqotlar va ishlanmalar uchun yalpi harajatlar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Fanlar akademiyasi, Moliya vazirligi

26,50

19.

Global R&D companies, average expenditure top 3

Tadqiqotlar, ishlanmalar sohasida dunyo miqyosidagi kompaniyalar, o‘rtacha xarajatlar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Fanlar akademiyasi

Savdo-sanoat palatasi

20.

QS university ranking average score of top 3 universities

QS reytingibo‘yicha universitetlarning top 3ligi uchun o‘rtacha baho

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

25,0

III. Infratuzilmani rivojlantirish sohasida

21.

ICT access

Axborot-kommuni�atsiya texnologiyalari, shu jumladan Internet tarmog‘idanfoydalanish

Statistik ma’lumotlar

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

100%

22.

ICT use

LTE/WiMAX bilan aholini qamrab olish

Statistik ma’lumotlar

-

Axborot texnologiyalari va ommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

45%

23.

Government`s online service

Elektron hukumat xizmatlari

Statistik ma’lumotlar

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

63,0

24.

Online e-participation

Elektron tarzda ishtirok etish indeksi

Statistik ma’lumotlar

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

62,0

25.

Electricity output

Elektrenergiya ishlab chiqarish

Xalqaro energetika agentligi ma’lumotlari

9,07

“O‘zbekenergo” AJ

25,9

26.

Logistics performance

Logistika unumdorligi

Jahon bankining ma’lumotlari

11,9

“O‘zbekistontemir yo‘llari” AJ, “O‘zbekistonhavo yo‘llari” MAK, O‘zbekiston avtomobil transporti agentligi, DBQ

65,0

27.

Gross capital formation

Kapitalni yalpi tarzda to‘plash

Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

49,16

Markaziy bank, Iqtisodiyot vazirligi

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi

52,0

28.

GDP per unit of energy use

Energiya resurslaridan foydalanish birligiga nisbatan YIM

Xalqaro energetika agentligi ma’lumotlari

10,2

“O‘zbekenergo” AJ, “O‘ztransgaz” AJ, “O‘zbekko‘mir” AJ

40,0

29.

Environmental performance

Ekologik ko‘rsatkichlar

Yel universiteti huzuridagi Ekologik siyosat va huquq markazi ma’lumotlari

43,2

Davlat ekologiya qo‘mitasi

78,0

30.

ISO 14001 environmental certificates

ISO 14001 bo‘yicha ekologik sertifikatlar

Xalqaro standartlashtirish tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

0,70

Davlat ekologiya qo‘mitasi

“O‘zstandart” agentligi

33,0

IV. Bozorlarni rivojlantirish sohasida

31.

Ease of getting credit

Kredit olishning oddiyligi

“Biznes yuritish”, Jahon banki reytingi

40

Markaziy bank

70,0

32.

Domesticcredittoprivatesector

Xususiy sektorga ichki kredit berish

Jahon bankining statistik ma’lumotlari

-

Markaziy bank

22,0

33.

Micro finance institutions` gross loan portfolio

Mikromoliya tashkilotlarining kredit portfeli

Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

10,40

Markaziy bank

12,0

34.

Ease of protecting minority investors

Minoritar investorlar himoyasining oddiyligi

“Biznes yuritish”, Jahon banki reytingi

50,8

Davlat raqobat qo‘mitasi

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi,

Iqtisodiyot vazirligi

80,0

35.

Market capitalization

Bozor kapitallashuvi

Jahon bankining statistik ma’lumotlari

2,38

Iqtisodiyot vazirligi

Markaziy bank

24,0

36.

Venture capital deals

Venchur kapital bo‘yicha kelishuvlar

Xalqaro valyuta fondining ma’lumotlari

Iqtisodiyot vazirligi

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi

30,0

37.

Applied tariff rate, weighted mean

Qo‘llaniladigan tarif stavkasi, o‘rtacha ko‘rsatkich

Jahon bankining statistik ma’lumotlari

82,9

Moliya vazirligi

96,67

38.

Intensity of local competition

Mahalliy raqobatning intensivligi

Jaho� iqtisodiy foru�i ma’lumotlari

-

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi,

Savdo-sanoat palatasi

75,0

39.

Domestic market scale

Ichki bozor hajmi

Xalqaro valyuta fondining ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

500,0

V. Biznesni rivojlantirish sohasida

40.

Employment in knowledge-intensive services

Ilm-fanga asoslangan sohalarda bandlik

Xalqaro mehnat tashkiloti ma’lumotlari

-

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

Fanlar akademiyasi

60,0

41.

Firms offering formal training

Rasmiy o‘qitishni taklif qiluvchi firmalar

Korxonalar tadqiqotlari .Jahon banki ma’lumotlari

9,89

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

56,0

42.

GERD performedbybusinessenterprise

Biznes-korxonalar tomonidan qilingan tadqiqotlar va ishlab chiqishlarga yalpi harajatlar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Savdo-sanoat palatasi

16,5

43.

GERD financed by business enterprise

Biznes-korxonalar tomonidan bajarilgan tadqiqotlar va ishlanmalarga yalpi harajatlar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Savdo-sanoat palatasi

60,0

44.

Females employed with advanced degrees

Oliy ma’lumotli ayollarning ishlashi

Xalqaro mehnat tashkiloti ma’lumotlari

-

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi

50,0

45.

University/industry research sollaboration

Universitetlar va sohalar o‘rtasidagi ilmiy hamkorlik

Jahon iqtisodiy forumi ma’lumotlari

-

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi

50,0

46.

Stale of cluster development

Klasterni rivojlantirish holati

Jahon iqtisodiy forumi ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi

50,0

47.

GERD financed by abroad

Xorijda moliyalashtiriladigan tadqiqot va ishlanmalarning yalpi harajatlari

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Fanlar akademiyasi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

19,0

48.

Joint venture/strategic alliance deals

Qo‘shma korxona/strategik uyushmalar

Jahon iqtisodiy forumi ma’lumotlari

8,29

Iqtisodiyot vazirligi

Sohaviy idoralar

12,5

49.

Patent families filed in two offices

Ikki idoraga berilgan patent buyurtmanomalari

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

2,28

Intellektual mulk agentligi,
Adliya vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi

40,0

50.

Intellectual property payments

Intellektual mulk to‘lovlari

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Davlat soliq qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Intellektual mulkagentligi

30,0

51.

High-tech imports

Yuqori texnologiyali import

Yuqori texnologiyali soha va bilimlar bo‘yicha Yevrostat ko‘rsatkichlari

-

Tashqi savdo vazirligi

DBQ

43,0

52.

ICT servicesimports

AKT xizmatlari importi

Jahon savdo tashkilotining statistikma’lumotlari

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

44,5

53.

Foreign direct investment net in flows

To‘g‘ridan-to‘g‘riva xorijiy investi�iyalarning kirib kelishi

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

44,93

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi

50,0

54.

Research talent in business enterprise

Biznesda tadqiqotchilik iste’dodi

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Soha idoralari

20,0

VI. Fan va texnologiyalar sohasida

55.

Patent applications by origin

Kelib chiqishi bo‘yicha patent buyurtmanomalari

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

14,42

Intellektual mulk agentligi

Fanlar akademiyasi

26,8

56.

PCT international applications by origin

Patent kooperatsiyasi sohasida xalqaro hamkorlik bo‘yicha xalqaro buyurtmanomalar

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

0,38

Intellektual mulk agentligi

10,0

57.

Utility model applications by origin

Kelib chiqishi bo‘yicha foydali model ilovasi

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

17,28

Intellektual mulk agentligi

32,0

58.

Scientific and technical publications

Ilmiy-texnika nashrlar

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

2,43

Fanlar akademiyasi

Tasarrufida ilmiy-tadqiqot institutlari va oliy o‘quv yurtlari bo‘lgan vazirliklar va idoralar

45,0

59.

Citable documents H-index

Scimago ta’lim muassasalari reytingi

4,89

Fanlar akademiyasi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida ilmiy-tadqiqot institutlari va oliy o‘quv yurtl�ri bo‘lgan vazirliklar va idoralar

16,0

60.

Growth rate of GDP per person engaged

Har bir odam hisobiga YIMning o‘sishi sur’ati

Statistik ma’lumotlar

5,3

Iqtisodiyot vazirligi

2,5

61.

New business density

Biznesning yangi zichligi

“Biznes yuritish”, Jahon banki reytingi

4,25

TIL

Iqtisodiyot vazirligi

13,5

62.

Total computer software spending

Kompyuter dasturiy ta’minotiga umumiy harajatlar

IHS Mark it Ltd

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

53,0

63.

ISO 9001 quality certificates

ISO 9001 sifat sertifikatlari

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

0,81

“O‘zstandart”

agentligi

17,0

64.

High-tech and medium- high-tech output

Yuqori texnologiyali va o‘rta texnologiyali mahsulot

BMT hamda Iqtisodiy hamkorlik va rivojlanish tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi

38,0

65.

Intellectual property receipts

Intellektual mulkdan keladigan tushumlar

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Davlat soliq qo‘mitasi,
Iqtisodiyot vazirligi

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Intellektual mulk agentligi

0,3

66.

High-tech exports

Yuqori texnologiyali eksport

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Iqtisodiyot vazirligi

Tashqi savdo vazirligi

24,0

67.

ICT services exports

AKT xizmatlari eksporti

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

45,0

68.

Foreign direct investment net out flows

To‘g‘ridan-to‘g‘ri investitsiyalarning sof chiqib ketishi

Jahon bankining statistik ma’lumotlari

-

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi

49,0

VII. Ijodiy natijalarni rivojlantirish sohasida

69.

Trademark application class count by origin

Kelib chiqishi bo‘yicha tovar belgilari uchun ilovalar turkumi

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

16,32

Intellektual mulkagentligi

“O‘zstandart” agentligi ,
DBQ

38,9

70.

Industrial designs by origin

Kelib chiqishi bo‘yicha sanoat namunalari

Jahon intellektual mulk tashkiloti va Xalqaro valyuta fondi ma’lumotlari

-

Intellektual mulkagentligi

“O‘zstandart” agentligi

4,0

71.

ICTs and business model creation

AKT va biznes-modelni yaratish

Jahon iqtisodiy forumi ma’lumotlari

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

70,0

72.

ICTs and organizational model creation

AKT va tashkiliy model yaratish

Jahon iqtisodiy forumi ma’lumotlari

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

65,0

73.

Cultural and creative services exports

Madaniy va ijodiy xizmatlar eksporti

Jahon savdo tashkilotining statistik ma’lumotlari

-

Madaniyat vazirligi

Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, O‘zMTRK,
“O‘zbekkino” MA

30,0

74.

National feature films produced

Yaratilgan milliy badiiy filmlar

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

12,0

“O‘zbekkino” MA

23,0

75.

Global entertainment and media market

Jahon ko‘ngilochar va media bozori

Price water houseCoopers (konsalting va audit sohasida professional xizmatlarni taklif etuvchi xalqaro kompaniyalar tarmog‘i) va Jahon banki ma’lumotlari

-

Madaniyat vazirligi, O‘zMTRK,
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, “O‘zbekkino” MA

10,0

76.

Printing and publishing output

Matbuot va mahsulotni nashr etish

BMTning statistik ma’lumotlari

-

O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi

Fanlar akademiyasi

23,0

77.

Creative goods exports

Kreativ tovarlar eksporti

YUNESKOning statistik ma’lumotlari

-

Tashqi savdo vazirligi

Iqtisodiyot vazirligi,
Savdo-sanoat palatasi

34,0

78.

Generic top-level domains (gTLDs)

Yuqori darajadagi umumiy domenlar (gTLD)

Domen nomlariniintellektual boshqarish ZookNICma’lumotlari

0

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

15,0

79.

Country-code top-level domains (ccTLDs)

Domenlarning yuqori darajali domenlari (ccTLD)

Domenlar nomini intellektual boshqarish ZookNIC va BMT Kotibiyatining iqtisodiy va ijtimoiy masalalar departamenti ma’lumotlari

0,17

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

15,0

80.

Wikipedia yearly edits

Vikipediyada har yilgi o‘zgarishlar

Vikipediya fondi hamda BMT Kotibiyatining iqtisodiy va ijtimoiy masalalar departamenti ma’lumotlari

0,33

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantrish vazirligi

Xalq ta’limi vazirligi,
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Fa�lar akademiyasi

40,0

81.

Video uploads on YouTube

YouTube ga videoni yuklash

“YouTube” video xostingi hamda BMT Kotibiyatining iqtisodiy va ijtimoiy masalalar departamenti ma’lumotlari. Comscore (auditoriyaning platformalararo o‘lchovi, reklama va iste’molchilar hulq-atvori)

-

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

74,0

Keyingi tahrirga qarang.

1.

A.N. Aripov

O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, Komissiya raisi

2.

S.R. Xolmurodov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari — O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi raisi

3.

B.M. Mavlonov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosari

4.

J.A. Qo‘chqorov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari — moliya vaziri

5.

A.A. Abduhakimov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari

6.

M.B. Nurmuratov

O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki raisi

7.

I.Y. Abduraxmonov

O‘zbekiston Respublikasi innovatsion rivojlanish vaziri

8.

B.A. Xodjayev

O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiyot vaziri

9.

R.K. Davletov

O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri

10.

Sh.M. Sodiqov

O‘zbekiston Respublikasi axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri

11.

I.U. Majidov

O‘zbekiston Respublikasi oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri

12.

Sh.X. Shermatov

O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi vaziri

13.

A.V. Shin

O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim vaziri

14.

Sh.D. Kudbiyev

O‘zbekiston Respublikasi bandlik va mehnat munosabatlari vaziri

15.

J.A. Xodjayev

O‘zbekiston Respublikasi tashqi savdo vaziri

16.

M.B. Azimov

O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi raisi

17.

B.T. Qo‘chkorov

O‘zbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi raisi

18.

B.A. Begalov

O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi

19.

B.N. Umarov

O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi raisi

20.

B.A. Musayev

O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari

21.

B.S. Yuldashev

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi prezidenti

22.

A.N. Fayzullayev

O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi bosh direktori

23.

L.X. Tangriyev

O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi bosh direktori

24.

D.N. Sattorov

O‘zbekiston Standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish agentligi bosh direktori

25.

U.M. Mustafoyev

“O‘zbkenergo” AJ boshqaruvi raisi

26.

F.F. Sagdullayev

“O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ boshqaruvi raisining birinchi o‘rinbosari

27.

A.I. Ikramov

O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi raisi