Qonun hujjatlarini amalga oshirishning ta’sirchan mexanizmini shakllantirish, vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar me’yoriy hujjatlarini sifatli tayyorlash hamda ularning qonuniyligini ta’minlash, tadbirkorlikni rivojlantirishga to‘sqinlik qiluvchi idoraviy me’yoriy hujjatlarning qabul qilinishini bartaraf etish, ularni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish tartibini takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar tomonidan qabul qilingan umumiy majburiy tusdagi normativ hujjatlar O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishi kerak va rasmiy e’lon qilingan kundan boshlab, agar hujjatning o‘zida kechroq muddat ko‘rsatilmagan bo‘lsa, kuchga kiradi;
fuqarolarning, tadbirkorlik subyektlarining huquqlari, erkinligi va qonuniy manfaatlariga taalluqli normativ hujjatlar “O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami” — “Sobraniye zakonodatelstva Respubliki Uzbekistan”da rasmiy e’lon qilinishi kerak;
Keyingi tahrirga qarang.
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning tarkibiy bo‘linmalari va hududiy organlari umumiy majburiy tusdagi huquqiy hujjatlar qabul qilishga haqli emaslar.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 323-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 650-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
umumiy majburiy tusdagi normativ hujjatlarning ular qabul qilingan kundan boshlab o‘n kun mobaynida O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun taqdim etilishini hamda keyinchalik normativ hujjatlarning barcha manfaatdor shaxslarga yetkazilishini ta’minlasinlar;
umumiy majburiy tusdagi huquqiy normalarni normativ tusda bo‘lmagan hujjatlarga kiritish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilmagan umumiy majburiy tusdagi normativ hujjatlarni ijro etish uchun jo‘natish va ommaviy axborot vositalarida e’lon qilish hollariga yo‘l qo‘ymasinlar.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar rahbarlari idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilish va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish tartibini belgilovchi Hukumat qarorlarining so‘zsiz bajarilishi uchun shaxsan mas’ul ekanliklari to‘g‘risida ogohlantirilsin.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 323-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 650-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
3. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, barcha darajalardagi hokimliklar tomonidan tadbirkorlik subyektlarini tashkil etishni, ro‘yxatdan o‘tkazishni va ularning faoliyatini murakkablashtiruvchi, asossiz ravishda qo‘shimcha ma’lumotnomalar va hujjatlar so‘rashni nazarda tutuvchi hujjatlar qabul qilinishi taqiqlansin.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 323-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 650-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar tomonidan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilish, davlat ro‘yxatidan o‘tkazish va amalga kiritishning belgilangan tartibi bajarilishi ustidan nazoratni ta’minlasin;
(4-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 323-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 650-modda)
idoraviy normalar chiqarishning ahvolini doimiy ravishda tahlil qilib borsin va zarurat bo‘lganda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tegishli takliflar kiritsin;
bir oy muddatda Idoraviy me’yoriy hujjatlarni tayyorlash va ularni qabul qilish qoidalarini ishlab chiqsin va tasdiqlasin, ularni vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarga yetkazsin;
Oldingi tahrirga qarang.
“Xalq so‘zi” — “Narodnoye slovo” gazetalari tahririyatlari bilan birgalikda barcha manfaatdor shaxslarni, shu jumladan, tadbirkorlik subyektlarini yangidan qabul qilingan umumiy majburiy tusdagi idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida, idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazishning holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni har haftada e’lon qilish yo‘li bilan, xabardor qilishni ta’minlasin;
(4-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 323-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 650-modda)
vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar bilan birgalikda 2000-yil 10-iyunga qadar, amaldagi qonunchilikka muvofiq kelmaydigan, jamiyat hayotining barcha tomonlarini erkinlashtirish siyosati talablariga javob bermaydigan, kichik va o‘rta biznesni rivojlantirish uchun asossiz to‘siqlar qo‘yayotgan, tadbirkorlik subyektlarining tashabbuskorligini va iqtisodiy erkinligini cheklayotgan hujjatlarni qayta ko‘rib chiqish va bekor qilish maqsadida idoraviy me’yoriy hujjatlarni xatlovdan o‘tkazsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar me’yoriy hujjatlarining qonuniyligini ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1997-yil 9-oktabrdagi 469-son qaroriga ilovaga muvofiq o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
6. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri O‘.T. Sultonov zimmasiga yuklansin,
ikkinchi xatboshidagi “paytdan boshlab” so‘zlari “kundan boshlab o‘n kun o‘tgandan keyin” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning fuqarolarning, shuningdek, tadbirkorlik subyektlarining huquqlari, erkinligi va qonuniy manfaatlariga taalluqli umumiy majburiy tusdagi me’yoriy hujjatlari “O‘zbekiston Respublikasi vazirliklari, davlat qo‘mitalari va idoralarining me’yoriy hujjatlari Axborotnomasi” — “Byulleten normativnix aktov ministerstv, gosudarstvennix komitetov i vedomstv Respubliki Uzbekistan”da albatta e’lon qilinishi kerak.
“Ko‘rsatib o‘tilgan Nizomni qo‘llashga doir tushuntirishlar O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan beriladi”.
3. 3-bandning ikkinchi xatboshidagi “qo‘llash” so‘zidan keyin “shuningdek, qabul qilingan me’yoriy hujjatlarni e’lon qilish va manfaatdor shaxslar e’tiboriga yetkazish” so‘zlari qo‘shilsin.
“Mazkur Nizom maqsadlari uchun idoralar deganda vazirlik yoki davlat qo‘mitasi hisoblanmagan, ijro etish va (yoki) farmoyish berish funksiyalari, shuningdek, umumiy majburiy tusdagi me’yoriy hujjatlarni qabul qilish huquqi berilgan boshqaruvning umumdavlat organlari yoxud maxsus vakolatli boshqaruv organlari (agentliklar, komissiyalar, markazlar, boshqarmalar va boshqalar) tushuniladi”.
“Belgilangan tartibda vakolatli davlat organlari tomonidan ro‘yxatdan o‘tkaziladigan standartlashtirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlar, shuningdek, standartlashtirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlarga tegishli bo‘lmagan texnik qoidalar va normalar mazkur Nizomga muvofiq Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilmaydi. Qoidalar va normalarni texnik hujjatlarga tegishli deb topish Adliya vazirligi bilan kelishuv bo‘yicha amalga oshiriladi”.
“Davlat ro‘yxatidan o‘tmagan me’yoriy hujjatlar qo‘llanilganligi aniqlangan taqdirda Adliya vazirligi tegishli vazirlik yoki idoraga ushbu hujjatni bekor qilish va bajarishdan chaqirib olish to‘g‘risida taqdimnoma kiritadi. Vazirliklar va idoralar o‘n kun muddatda Adliya vazirligining talabini bajarishlari shart. Adliya vazirligi “Xalq so‘zi” — “Narodnoye slovo” gazetalarida va boshqa ommaviy axborot vositalarida mazkur me’yoriy hujjatning noqonuniyligi to‘g‘risidagi axborotni e’lon qilishga haqlidir”.
“Me’yoriy hujjatlar Idoraviy me’yoriy hujjatlarni tayyorlash va ularni qabul qilish qoidalari talablariga muvofiq tayyorlanishi va qabul qilinishi kerak”.
“Vazirliklar va idoralar o‘z vakolatlari doirasida me’yoriy hujjatlarni buyruqlar, qarorlar, nizomlar, qoidalar, yo‘riqnomalar va ko‘rsatmalar shaklida qabul qiladilar.
Me’yoriy yozma ko‘rsatmalar (xat, telefonogramma, xususiy masalalar bo‘yicha tushuntirishlar va boshqalar)ning huquqiy hujjat hisoblanmagan hujjatlarga, shuningdek, yakka tartibdagi xususiyatga ega bo‘lgan hujjatlarga kiritilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
Vazirliklar va idoralar huquqiy tartibga solishni talab qiladigan masalalar paydo bo‘lgan taqdirda, agar ushbu masalalarni me’yoriy tartibga solish o‘z vakolatlariga kirsa, tegishli me’yoriy hujjatlarni o‘z vaqtida qabul qilishlari kerak. Adliya vazirligi vazirliklar va idoralarga tegishli me’yoriy hujjatni qabul qilish zarurligi, uni ishlab chiqish muddati haqida taqdimnoma kiritishga haqlidir.
Qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlarini bajarish yuzasidan me’yoriy hujjat qabul qilish muddati, agar boshqa muddat belgilanmagan bo‘lsa, bir oydan oshmasligi kerak”.
“Amaldagi me’yoriy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yo‘li bilan hal etish mumkin bo‘lgan masalalar bo‘yicha o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish shaklidagi hujjatlar qabul qilinadi”.
“vazirlik yoki idora rahbarining yoxud uning vazifasini bajaruvchi shaxsning ushbu organ muhri bilan tasdiqlangan imzosi”.
“me’yoriy hujjatni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish Adliya vazirining buyrug‘i bilan rasmiylashtiriladi.
Me’yoriy hujjat, agar hujjatning o‘zida yanada kechroq muddat ko‘rsatilmagan bo‘lsa, davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan kundan boshlab o‘n kun o‘tgach kuchga kiradi va bajarilishi kerak”.
“Bunda qonunlarni, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qarorlarini, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlarini, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlarini bajarish yuzasidan, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi taqdimnomasiga ko‘ra qabul qilingan me’yoriy hujjatlarni mukammallashtirish va davlat ro‘yxatidan o‘tkazishga takroriy taqdim etish muddati bir oydan oshmasligi kerak”.
“mazkur bandda va mazkur Nizomning 20-bandida nazarda tutilgan me’yoriy hujjatning amal qilishini to‘xtatib qo‘yish hamda uni qayta kuchga kiritish Adliya vazirining buyrug‘i bilan rasmiylashtiriladi, uning nusxasi tegishli organga jo‘natiladi”.
“Vazirliklar va idoralar tomonidan qabul qilingan me’yoriy hujjatlar davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan kundan boshlab o‘n kun muddatda barcha manfaatdor shaxslarga yetkazilishi kerak. Me’yoriy hujjatni manfaatdor shaxslarga yetkazish me’yoriy hujjatning matni bilan to‘siqsiz (erkin) tanishish huquqini beruvchi har qanday shakllarda amalga oshirilishi mumkin. Mazkur qoida bajarilmagan taqdirda Adliya vazirligi vazirlik yoki idora tomonidan tegishli chora-tadbirlar ko‘rilmaguncha me’yoriy hujjatning amalda bo‘lishini to‘xtatib qo‘yishga haqlidir”;