O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Kompyuterlashtirishni yanada rivojlantirish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish to‘g‘risida” 2002-yil 30-maydagi PF-3080-son Farmonini bajarish yuzasidan hamda aloqa va axborotlashtirish sohasida faoliyatni tashkil etish va takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Keyingi tahrirga qarang.
Budjetdan tashqari Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi to‘g‘risidagi Nizom va uning tashkiliy tuzilmasi 2, 3-ilovalarga muvofiq;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi radiochastotalar bo‘yicha Davlat komissiyasi to‘g‘risidagi Nizom 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Belgilansinki, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi hamda Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi tegishli ravishda O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligining hamda Pochta va telekommunikatsiyalarni rivojlantirishni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasining huquqiy vorislari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tomonidan chet el hamda mamlakatimiz kompyuter va axborot kompaniyalari bilan birgalikda Kompyuter va axborot texnologiyalarini rivojlantirish hamda joriy etish markazi tashkil etilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
4. Kompyuter va axborot texnologiyalarini rivojlantirish hamda joriy etish markazi 2005-yil 1-yanvargacha uning asosiy faoliyati bo‘yicha soliqlarning barcha turlarini, yig‘imlarni to‘lashdan va davlat maqsadli jamg‘armalariga ajratmalardan istisno tariqasida ozod qilinsin, budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasiga hamda Respublika yo‘l jamg‘armasiga ajratmalar bundan mustasno.
Belgilansinki, bunda bo‘shayotgan mablag‘lar Kompyuter va axborot texnologiyalarini rivojlantirish hamda joriy etish markazining moddiy-texnika bazasini mustahkamlashga yo‘naltiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Davlat soliq qo‘mitasi bo‘shayotgan mablag‘larning Kompyuter va axborot texnologiyalarini rivojlantirish hamda joriy etish markazi tomonidan maqsadli foydalanilishi ustidan qat’iy nazoratni ta’minlasinlar.
5. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi to‘g‘risidagi hamda Pochta va telekommunikatsiyalarni rivojlantirishni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash haqida” 1997-yil 28-avgustdagi 420-son qarori o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 5-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.
1. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi (bundan buyon matnda “Agentlik” deb yuritiladi) aloqa va axborotlashtirish sohasida davlat boshqaruvi va tartibga solishning maxsus vakolatli organi hisoblanadi.
2. Agentlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, mazkur Nizomga amal qiladi.
3. Agentlik Xalqaro elektr aloqasi uyushmasida, Jahon pochta uyushmasida va aloqa va axborotlashtirish sohasidagi boshqa xalqaro tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini ifodalashga vakil qilingan organ hisoblanadi.
4. Agentlik yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga, banklarda hisob raqamlarga ega bo‘ladi.
mahalliy, shaharlararo, xalqaro telefon-telegraf va pochta aloqasini barpo etish, ularning faoliyat ko‘rsatishi va xizmatlar ko‘rsatish, matbuotni, ma’lumotlarni uzatish tarmoqlarini, shu jumladan Internetni, radio aloqasi tarmoqlarini, radioeshittirish va televideniyeni yoyish sohasida strategik ustuvorliklarni amalga oshirish;
pochta aloqasi tizimida faoliyatni boshqarish, telekommunikatsiya va ma’lumotlarni uzatish tarmoqlarini rivojlantirishni davlat tomonidan tartibga solish, ushbu sohalarda raqobat muhitini barpo etish, faoliyatning tegishli turlarini litsenziyalash;
axborot tizimlari va vositalarini, telekommunikatsiyalar va ma’lumotlarni uzatish tarmoqlarini rivojlantirish va takomillashtirish uchun xorijiy investitsiyalarni jalb qilishga shart-sharoitlar yaratish;
zamonaviy xalqaro standartlarni joriy etish, telekommunikatsiya va axborot texnologiyalariga mamlakatimiz standartlarini, texnik shartlarni va talablarni ishlab chiqish va tasdiqlash;
axborot resurslari bozorini rivojlantirishni tashkil etish, davlat boshqaruvi, biznes, sog‘liqni saqlash, fan va ta’lim sohalarida, shuningdek jamiyat turmushining boshqa sohalarida axborot ayirboshlashning elektron shakllariga o‘tish dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish;
aloqa va axborotlashtirish sohasida iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish, pochta aloqasi, telekommunikatsiyalar, axborot tizimlari tarmoqlarining axborot xavfsizligini ta’minlash, davlat hokimiyati va boshqaruvi, O‘zbekiston Respublikasi mudofaasi va milliy xavfsizligi manfaatlari yo‘lida hamda favqulodda vaziyatlar sharoitlarida ulardan ustuvor foydalanish chora-tadbirlarini amalga oshirish.
aloqa va axborotlashtirishni rivojlantirishning milliy dasturlari va konsepsiyalarini ishlab chiqadi va ularni amalga oshirishni tashkil etadi;
aloqa va axborotlashtirish sohasidagi faoliyat masalalari yuzasidan qonun hujjatlari va normativ hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi va belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
mamlakatning yagona axborot makonini barpo etish maqsadida zamonaviy xalqaro standartlarni joriy etadi, telekommunikatsiya va axborot texnologiyalarining mamlakat standartlari, texnik shartlari va talablarini ishlab chiqadi, yuridik va jismoniy shaxslarning faoliyati uchun keng shart-sharoitlar yaratish yo‘li bilan aloqa va axborotlashtirish sohasida ular o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlarni belgilaydi;
pochta to‘lovining davlat belgilari namunalarini tasdiqlaydi va ularni nashr etish, joriy etish va muomaladan olib qo‘yish tartibini belgilaydi;
pochta indekslarini, yozma xat-xabarlarni olish oralig‘i normativlarini, shuningdek operatorlar va provayderlar uchun majburiy bo‘lgan pochta jo‘natmalari o‘tishining nazorat muddatlarini tasdiqlaydi;
telekommunikatsiyalar tarmoqlarining ulanish, operatorlar tomonidan o‘zaro xizmatlar ko‘rsatish hamda ular o‘rtasidagi o‘zaro hisob-kitoblarni amalga oshirish tartibi va shartlarini tasdiqlaydi;
muammoli ilmiy-tadqiqot ishlari, axborot texnologiyalarini, aloqa tarmoqlari va xizmatlarini, tarmoq standartlari va texnik shartlarni rivojlantirish va takomillashtirishning marketingi va monitoringi bo‘yicha ishlarni, axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining mamlakatimizda va jahonda rivojlanishi tendensiyalarini o‘rganish va tahlil etishni tashkil etadi hamda ular bo‘yicha ma’ruzalar tayyorlaydi;
radiochastota organi funksiyasini amalga oshiradi, radiochastota spektri, radioelektron vositalar va yuqori chastotali qurilmalardan foydalanish monitoringini olib borish, shuningdek radio to‘siqlar, shu jumladan industrial radio to‘siqlarni bartaraf etish ishlarini tashkil etadi;
aloqa hamda axborot tizimlari va vositalari tarmoqlarini tashkil etish va ularning faoliyat ko‘rsatishi bo‘yicha xo‘jalik yurituvchi subyektlarning faoliyati ustidan davlat nazoratini tashkil etish va amalga oshirish qoidalari va tartibini ishlab chiqadi va belgilangan tartibda tasdiqlaydi;
aloqa va axborot texnologiyalarining texnik vositalari va xizmatlarini sertifikatsiyalash ishlarini tashkil etadi;
telekommunikatsiyalar va axborotlashtirish sohasida faoliyatning ayrim turlarini litsenziyalaydi, litsenziyalarni beradi, qayta rasmiylashtiradi, amal qilishini to‘xtatib turadi, amal qilishini to‘xtatib qo‘yadi va bekor qiladi, litsenziya bitimlari bajarilishini nazorat qiladi;
raqamlash rejasini va tizimini ishlab chiqadi va tasdiqlaydi, telekommunikatsiyalar tarmoqlarini raqamlash resurslaridan foydalanishni hisobga oladi, tizimlashtiradi va ular ustidan nazorat qiladi hamda Internet tarmog‘ining milliy segmentini aniq makonda tarqatish ishlarini tashkil etadi;
pochta aloqasi, telekommunikatsiyalar tarmoqlari va vositalari, axborot tizimlari va resurslarining axborot xavfsizligini ta’minlash talablarini belgilaydi hamda ushbu masalada operatorlar va provayderlar faoliyatini muvofiqlashtiradi;
idoraviy mansubligidan qat’i nazar xo‘jalik yurituvchi subyektlarning texnik kuchlari va vositalaridan foydalangan holda mudofaa qobiliyatini va milliy xavfsizlikni ta’minlash, tabiiy ofatlar oqibatlarini bartaraf etish maqsadida manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va ularning bajarilishini tashkil etadi;
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda pochta aloqasi va telekommunikatsiyalarning universal xizmatlari ro‘yxatini, ular sifatiga qo‘yiladigan talablarni belgilaydi hamda pochta aloqasi va telekommunikatsiyalarning universal xizmatlariga tariflarni tasdiqlaydi;
foydalanuvchilarning manfaatlarini hisobga olgan holda telekommunikatsiyalarning ayrim xizmatlariga tariflarni va telekommunikatsiyalarning tarmoqlararo ulanishiga tariflarni tartibga soladi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida dasturiy mahsulotlar, axborot resurslari, xizmatlar bozorini shakllantirish va rivojlantirishga ko‘maklashadi;
foydalanuvchilarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qiladi, aloqa va axborotlashtirish sohasida xo‘jalik yurituvchi subyektlar va foydalanuvchilar o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlar masalalarini ko‘rib chiqadi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyati uchun teng sharoitlar yaratilishiga ko‘maklashadi;
O‘zbekiston Respublikasi Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi bilan birgalikda raqobatni rivojlantirishga ko‘maklashadi, aloqa va axborotlashtirish sohasida nohalol raqobatning oldini olish va monopolistik faoliyatni cheklash yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan chora-tadbirlarni ko‘radi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyatini muvofiqlashtiradi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida xalqaro faoliyatni amalga oshiruvchi O‘zbekiston Respublikasining vakolatli ma’muriyati sifatida ish ko‘radi. Xalqaro elektr aloqasi uyushmasi, Jahon pochta uyushmasi hamda aloqa va axborotlashtirish sohasidagi boshqa xalqaro tashkilotlarning kongresslari, syezdlari, konferensiyalarida O‘zbekiston Respublikasi nomidan qatnashadi, aloqa va axborotlashtirish sohasida belgilangan tartibda xalqaro idoraviy bitimlar va shartnomalar tuzadi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida xalqaro, hukumatlararo bitimlar va shartnomalar loyihalarini tayyorlaydi;
investitsiya siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashadi, pochta aloqasi vositalari va tarmoqlarini, telekommunikatsiyalarni, axborot tizimlari va texnologiyalarni, dasturiy mahsulotlarni rivojlantirishga xorijiy investitsiyalarni jalb etish, ijtimoiy ahamiyatga molik bo‘lgan xizmatlarni, ilmiy tadqiqotlarni qo‘llab-quvvatlash, mutaxassislar tayyorlash va ularni qayta tayyorlash chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
aloqa va axborotlashtirish sohasi uchun xorijiy mamlakatlarning moliyaviy institutlari, hukumatlari tomonidan ajratiladigan grantlardan foydalanishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilaydi va ularni taqsimlaydi;
aloqa va axborotlashtirish sohasini rivojlantirish uchun investitsiyalarni, shu jumladan xorijiy investitsiyalarni jalb etish yuzasidan tenderlar, tanlovlar va savdolarni tashkil etadi va ularni o‘tkazishda qatnashadi;
o‘ziga qarashli davlat tashkilotlari, korxonalari va muassasalari ishiga bevosita rahbarlik qiladi, ular faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini belgilaydi, belgilangan tartibda korxonalarni tashkil etadi va ularni tugatadi, o‘ziga qarashli korxonalar rahbarlarini lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod etadi, ularni rag‘batlantirish va jazolash to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq aloqa va axborotlashtirish sohasida tuzilmani takomillashtirish yuzasidan takliflarni ishlab chiqadi va belgilangan tartibda kiritadi;
Agentlik tizimining safarbarlik rejasini, davlat zaxirasiga moddiy vositalar jamlash tuzilmasi, tarkibi, normalari va rejasini ishlab chiqadi, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarini aloqa bilan ta’minlash uchun harbiy qism kuchlari va vositalari bilan avariya-tiklash ishlari bajarilishini, Agentlik tizimining alohida muhim obyektlari qo‘riqlanishini tashkil etadi;
Agentlik tizimiga kiruvchi budjetdan mablag‘ bilan ta’minlanadigan o‘quv yurtlari, maxsus korxonalar, harbiy bo‘linmalarning budjetdan moliyalashtirilishi ehtiyojini umumlashtiradi va budjetdan mablag‘ bilan ta’minlashni tashkil etadi;
aloqa va axborotlashtirish sohasida statistika hisobotini takomillashtirish ishlarini tashkil etadi, statistika hisobotini to‘playdi, asosiy texnik-iqtisodiy ko‘rsatkichlarni tahlil qiladi;*
aloqa va axborotlashtirish sohasi o‘quv yurtlarining yuqori iqtidorli talabalariga Agentlikning stipendiyalarini tayinlaydi.
o‘z vakolatlari doirasida O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq aloqa va axborotlashtirish sohasida xizmatlar ko‘rsatuvchi yoki ulardan foydalanuvchi, mazkur sohada tizimlar va inshootlarni loyihalashtiruvchi, quruvchi va ulardan foydalanuvchi yuridik va jismoniy shaxslar uchun majburiy bo‘lgan normativ hujjatlar chiqarish;
aloqaning texnik vositalari va axborot texnologiyalarini belgilangan tartibda sertifikatlash va O‘zbekiston Respublikasida radioelektron vositalar va yuqori chastotali qurilmalardan foydalanishga ruxsatnomalar berish;
davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarida Agentlik vakolatiga kiruvchi masalalarni hal etish, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga belgilangan tartibda tegishli takliflar kiritish;
favqulodda vaziyatlarda (harbiy harakatlar, zilzila, suv toshqini, yong‘in, epidemiyalarda va boshqalarda) pochta aloqasi, telekommunikatsiyalar va axborot tizimlarining har qanday tarmoqlari va vositalaridan ustuvor foydalanish, shuningdek ularning faoliyat ko‘rsatishini cheklash yoki to‘xtatib qo‘yish;
radioelektron vositalar va yuqori chastotali qurilmalar belgilangan standartlarga va texnik normalarga muvofiq bo‘lmagan taqdirda, fuqarolarning xavfsizligini, atrof muhit muhofazasini ta’minlamaganda, radiochastota spektridan foydalanganlik uchun haq to‘lanmaganda, shuningdek alohida holatlarda ulardan foydalanishni belgilangan tartibda taqiqlash;
aloqa va axborotlashtirish sohasidagi xalqaro tashkilotlarga O‘zbekiston Respublikasining a’zolik badallarini to‘lash uchun aloqa va axborotlashtirish sohasidagi tashkilotlar va kompaniyalarning ixtiyoriylik asosida berilgan mablag‘larini jamlash;
davlat boshqaruvi organlari, vazirliklar va idoralardan Agentlik vakolatiga tegishli bo‘lgan masalalarga doir zarur axborotni so‘rab olish;
Agentlik pochta to‘lovi davlat belgilarini muomalaga chiqarish va muomaladan olib qo‘yish bo‘yicha mutlaq huquqqa egadir.
aloqa va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish sohasida ustuvor va ijtimoiy ahamiyatga molik bo‘lgan loyihalarni, ilmiy-tadqiqot ishlarini mablag‘ bilan ta’minlash masalalari bo‘yicha — Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi;
pochta aloqasi va telekommunikatsiya tizimlari hamda axborot tizimlari va vositalari muammolarini tadqiq etish, ular marketingi va monitoringi, texnik vositalarni sertifikatlash bo‘yicha – Ilmiy-texnika va marketing tadqiqotlari markazi;
O‘zbekiston Respublikasida pochta va telekommunikatsiyalar sohasida xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyati ustidan davlat nazorati bo‘yicha — Davlat aloqa inspeksiyasi;
O‘zbekiston Respublikasining radiochastota spektridan foydalanishni davlat tomonidan tartibga solish va boshqarish bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasi radiochastotalar bo‘yicha Davlat komissiyasi;
aloqa, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, dasturiy mahsulotlarni ishlab chiqish, elektron-tijorat, axborot xavfsizligi, iqtisodiyot va menejment sohasida mutaxassislar tayyorlash, qayta tayyorlash va ular malakasini oshirish, shuningdek aloqa va axborotlashtirish sohasida ilmiy-tadqiqot ishlari olib borish bo‘yicha — Toshkent axborot texnologiyalari universiteti;
davlat hokimiyati va boshqaruvi oliy organlarining xat-xabarlarini hamda diplomatik xat-xabarlarni qabul qilish, yetkazib berish bo‘yicha — Davlat feldyegerlik xizmati;
respublika muassasalari, tashkilotlari va korxonalarining maxsus xat-xabarlarini va jo‘natmalarini qabul qilish, yetkazib berish bo‘yicha — Respublika maxsus aloqa uzeli;
telekommunikatsiyalar tarmoqlaridan samarali foydalanishni muvofiqlashtirish, telekommunikatsiyalar resurslaridan oqilona foydalanish va ularni rivojlantirish, telekommunikatsiyalar xizmatlariga bo‘lgan ehtiyojni to‘liqroq qondirish uchun turli operatorlar tarmoqlarini muvofiqlashtirgan boshqarish tizimini barpo etish, O‘zbekiston Respublikasi davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, mudofaa va milliy xavfsizlik manfaatlari yo‘lida tarmoqlardan ustuvor foydalanish bo‘yicha — Shaharlararo va xalqaro tarmoqlarni boshqarish markazi;
davlat va jamoat organlarining, fuqarolar, korxonalar, muassasalar va tashkilotlarning axborotga bo‘lgan ehtiyojini qondirish uchun Ma’lumotlar uzatish milliy tarmog‘ining faoliyat ko‘rsatishi va uning rivojlanishini ta’minlash, texnik vositalarni joriy etish, respublika yagona axborot makonining kommunikatsiya asoslarini takomillashtirish va uning jahon axborot makoniga kirishi imkoniyatlarini kengaytirish bo‘yicha — “UzPAK” ma’lumotlarni uzatish davlat tarmog‘i korxonasi;
O‘zbekiston Respublikasining butun hududida teleradio dasturlarni tarqatish va translatsiya qilish, radiokanallar bo‘yicha radio aloqasi xizmatlari ko‘rsatish bo‘yicha – Radio aloqasi, radioeshittirish va televideniye korxonasi;
radiochastota organi, radiochastotalardan foydalanishga ruxsatnomalar berish, elektrmagnit moslikni va radiochastota spektri monitoringini ta’minlash funksiyalarini bajarish bo‘yicha — Elektromagnit moslik markazi;
axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish, axborot, servis va konsalting xizmatlarining keng doirasini ko‘rsatish sohasida dasturlar va normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish bo‘yicha — Kompyuter va axborot texnologiyalarini rivojlantirish hamda joriy etish markazi;
mahalliy, shaharlararo, xalqaro, pochta, axborot, telekommunikatsiya tarmoqlari va radio aloqasi tarmoqlari, aloqa xizmatlari ko‘rsatuvchi radioeshittirish va televideniye tashkilotlari va muassasalari hamda harbiy tuzilmalar.
9. Agentlik O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga idoraviy bo‘ysunadi. Agentlik Kompyuterlashtirish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish bo‘yicha Muvofiqlashtiruvchi Kengashning ishchi organi hisoblanadi.
10. Agentlikka O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan Bosh direktor boshchilik qiladi.
11. Bosh direktorning o‘rinbosarlari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi, ularning sonini belgilash va ularni lavozimga tayinlash O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan amalga oshiriladi.
12. Bosh direktor lavozimiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi vaziriga, birinchi o‘rinbosar va o‘rinbosarlar — tegishli ravishda vazirning birinchi o‘rinbosari va vazir o‘rinbosarlariga tenglashtiriladi.
13. Agentlikning Bosh direktori bir vaqtning o‘zida O‘zbekiston Respublikasi radiochastotalar bo‘yicha Davlat komissiyasining raisi hisoblanadi.
Agentlikka yuklangan vazifalar bajarilishi uchun shaxsan javob beradi, o‘rinbosarlar o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi, o‘rinbosarlar, Agentlikka qarashli korxonalar va tashkilotlar rahbarlarining mas’uliyati darajasini belgilaydi;
unga aloqa va axborotlashtirish sohasida hamkorlik qilish to‘g‘risida xorijiy davlatlarning bunga vakil qilingan mansabdor shaxslari bilan bitimlar va shartnomalarni Hukumat nomidan imzolash vakolati belgilangan tartibda beriladi.
Agentlik apparati xodimlari mehnatiga haq to‘lash fondini, shtat ro‘yxatini, apparatga sarflanadigan xarajatlar smetasini tasdiqlaydi, yordamchi va xizmat ko‘rsatuvchi xodimlar soni va tarkibini, rag‘batlantirish va mehnatga haq to‘lash miqdori va tizimini belgilaydi;
Agentlik apparatining tasdiqlangan tuzilmasiga xodimlarning belgilangan soni doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqiga ega bo‘ladi;
tasdiqlangan nomenklaturaga muvofiq Agentlik apparati xodimlarini, Agentlikka qarashli davlat tashkilotlari, korxonalar va muassasalar rahbarlarini lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi.
15. Agentlikda Bosh direktor — hay’at raisi, lavozimiga ko‘ra Bosh direktor o‘rinbosarlari, shuningdek Agentlik tizimining boshqa rahbar xodimlaridan iborat 11 kishidan iborat tarkibda hay’at tashkil etiladi. Hay’atning shaxsiy tarkibi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Hay’at o‘z majlislarida aloqa va axborotlashtirish tizimini rivojlantirishning, ilmiy-texnika yutuqlaridan keng ko‘lamda foydalanish, idoralararo va davlatlararo aloqalarni rivojlantirishning asosiy masalalarini hamda faoliyatning boshqa masalalarini ko‘rib chiqadi, qonun hujjatlari va normativ hujjatlar loyihalarini muhokama qiladi.
Hay’at qarorlari, qoidaga ko‘ra, Agentlikning buyruqlari bilan hayotga joriy etiladi. Bosh direktor bilan hay’at o‘rtasida kelishmovchiliklar kelib chiqqan taqdirda Bosh direktor kelib chiqqan kelishmovchiliklar haqida Vazirlar Mahkamasiga axborot bergan holda o‘z qarorini hayotga joriy etadi. Hay’at a’zolari, o‘z navbatida, o‘z fikrini Vazirlar Mahkamasiga ma’lum qilishlari mumkin.
16. Agentlik apparati ta’minoti Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan, shuningdek qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa manbalardan amalga oshiriladi.
17. Agentlikni tugatish yoki qayta tashkil etish O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi (bundan buyon matnda “Jamg‘arma” deb yuritiladi) aloqa va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish sohasida ustuvor va ijtimoiy ahamiyatga molik bo‘lgan loyihalar, ilmiy-tadqiqot ishlarini mablag‘ bilan ta’minlash maqsadida tashkil etilgan.
2. Jamg‘arma o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, mazkur Nizomga amal qiladi.
3. Jamg‘arma yuridik shaxs hisoblanadi, o‘z balansiga, bank hisob raqamlariga, Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga, shtamplarga, blanklarga egadir.
Jamg‘armaning mablag‘lari mazkur Nizomda nazarda tutilgan maqsadlar va vazifalarni amalga oshirishga yo‘naltiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tizimiga kiruvchi aloqa obyektlari va korxonalarini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘larning 40 foizi;
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tizimiga kiruvchi aksiyadorlik jamiyatlari va qo‘shma korxonalar aksiyalarining davlatga tegishli paketlari (ulushlar) bo‘yicha dividendlarning 25 foizi;
aloqa va axborotlashtirish sohasidagi faoliyatni amalga oshirish huquqini beruvchi litsenziya berilganligi uchun davlat boji to‘lashdan tushuvchi mablag‘larning 50 foizi;
Jamg‘armaning vaqtincha bo‘sh turgan mablag‘larini amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq bank depozitlari shaklida va boshqa shakllarda joylashtirishdan tushgan daromadlar;
Keyingi tahrirga qarang.
aloqa sohasida normativ hujjatlar talablari, davlat tarmoq standartlari, ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifati buzilganligi uchun mulkchilik shakllari va idoraviy bo‘ysunishidan qat’i nazar, aloqa sohasida faoliyatni amalga oshirayotgan yuridik shaxslarga solingan jarima jazolari mablag‘lari, monopoliyaga qarshi qonun hujjatlari buzilganligi uchun solinadigan iqtisodiy jazolar va jarimalar bundan mustasno.
Keyingi tahrirga qarang.
ma’lumotlar uzatish tarmoqlarini va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish sohasida ustuvor loyihalar, ilmiy-tadqiqot ishlari va dasturlar;
aloqa, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasida xizmatlarning yangi turlarini ishlab chiqish va joriy etish hamda respublikaning butun hududida milliy va xalqaro axborot tarmoqlaridan yuqori tezlikda foydalanish;
aloqa, kompyuter va tarmoqli texnologiyalar, dasturiy mahsulotlar va ma’lumotlarning elektron bazalari sohasida mutaxassislar tayyorlash va ularni qayta tayyorlash tizimini rivojlantirish, shuningdek kompyuter va axborot texnologiyalaridan keng foydalanishga asoslangan o‘qitish tizimi;
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi apparati, shuningdek uning tizimiga kiruvchi daromadlarning mustaqil manbaiga ega bo‘lmagan telekommunikatsiya tizimlarini tartibga solish, boshqarish va nazorat qilish davlat organlari faoliyati;
tanlov asosida tanlanadigan aloqa va axborotlashtirish sohasini rekonstruksiya qilish, rivojlantirish va kompyuterlashtirish loyihalari;
efirga ruxsat berilmagan chiqishlarning va davlat tuzilmalari radio vositalariga to‘sqinlik qilishning oldini olish maqsadida radio chastota spektridan foydalanish ustidan davlat nazorati uchun maxsus nazorat-o‘lchov texnikasi sotib olish xarajatlarini qisman qoplash;
sifatli axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va mamlakatimizning dasturiy mahsulotlarini ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish;
qishloq joylarda xizmatlar ko‘rsatuvchi aloqa, radioeshittirish va televideniye korxonalariga vaqtinchalik moliyaviy yordam berish;
O‘zbekiston Respublikasining qishloqlari va chekka aholi punktlarining telekommunikatsiya infratuzilmasini maqsadli qayta jihozlash va yanada rivojlantirish;
operatorlar va provayderlar tomonidan ko‘rsatiladigan universal aloqa xizmatlarini rivojlantirishni mablag‘ bilan ta’minlash;
telekommunikatsiya asbob-uskunalari yetkazib berish bo‘yicha tuzilgan kontraktlar bo‘yicha “O‘zbektelekom” aksiyadorlik kompaniyasining qarzlarini qisman qaytarishni mablag‘ bilan ta’minlashda foydalanish.
6. Jamg‘arma mablag‘lari o‘z faoliyatini respublika hududida tegishli litsenziyalar asosida amalga oshiruvchi, asosiy faoliyati bo‘yicha xizmatlar hajmi tushum butun hajmining kamida 60 foizini tashkil etuvchi, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, faqat yuridik shaxslarga, shuningdek aloqa va axborotlashtirish sohasidagi o‘quv, ilmiy-tadqiqot muassasalariga hamda tartibga solish, boshqarish organlariga ajratilishi mumkin.
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining maxsus komissiyasi tanlovidan va “Aloqabank” aksiyadorlik-tijorat banki ekspertizasidan o‘tgan aloqa va axborotlashtirish sohasida rivojlantirish loyihalari uchun Jamg‘arma tomonidan beriladigan qarzlar;
Jamg‘armaning “Aloqabank” aksiyadorlik-tijorat bankidagi kredit liniyasi orqali kreditlar shaklida ajratiladi.
8. Jamg‘arma mablag‘lari Jamg‘armaning tasdiqlangan budjetiga muvofiq O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi hamda “Aloqabank”ning ekspertizasidan o‘tgan aloqa vositalari va tarmoqlarini, ma’lumotlarni uzatish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini, radioeshittirish va televideniyeni rivojlantirishning aniq loyihalariga ajratiladi.
Jamg‘arma mablag‘lari, shuningdek aloqa va axborotlashtirish sohasidagi kichik va o‘rta biznes subyektlariga Jamg‘armaning tasdiqlangan budjetiga muvofiq Jamg‘armaning “Aloqabank” aksiyadorlik-tijorat bankidagi kredit liniyasi orqali kreditlar shaklida ajratilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
mazkur Nizomning II bo‘limida belgilangan manbalardan tushuvchi mablag‘larni o‘zining bank hisob raqamlarida jamlash;
mablag‘larni aloqa korxonalari sarmoyasiga investitsiya qilish yo‘li bilan ulardan foydalanish, aloqa korxonalariga Jamg‘armaning “Aloqabank” aksiyadorlik-tijorat banki va uning filiallaridagi kredit liniyasi orqali kreditlar berish;
Jamg‘arma tomonidan ajratiladigan mablag‘lardan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish, mablag‘ bilan ta’minlashni to‘xtatib qo‘yish yoki qonun buzilishi aniqlangan taqdirda ajratilgan mablag‘larni chaqirib olish;
vaqtincha bo‘sh mablag‘larni qisqa muddatli likvidli moliyaviy vositalar (depozitlar, qimmatli qog‘ozlar, obligatsiyalar va hokazolar)ga joylashtirish.
10. Jamg‘arma mablag‘larini joylashtirishga doir barcha operatsiyalar Jamg‘arma Kengashi tomonidan har yili tasdiqlanadigan Jamg‘arma budjeti doirasida Jamg‘arma Kengashi bilan kelishgan holda amalga oshiriladi.
11. Jamg‘arma Jamg‘armaning mablag‘larini aloqa vositalari va tarmoqlarini rivojlantirish va rekonstruksiya qilish, ma’lumotlarni uzatish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, radioeshittirish va televideniyening aniq loyihalariga ajratish uchun shartlar, talablar va qoidalarni belgilashga haqlidir.
12. Jamg‘arma savdo-vositachilik, lizing, trast, ipoteka operatsiyalarini amalga oshirish, shuningdek qarz mablag‘larini jalb etish huquqiga ega emas.
axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va aloqa xizmatlarining barcha turlarini rivojlantirish va takomillashtirishga ko‘maklashishga;
har yilning 1-dekabridan kechikmay choraklar, tushum manbalari va xarajatlar yo‘nalishlari bo‘yicha navbatdagi yilga prognoz budjetni tuzishga hamda uni Jamg‘arma Kengashi tasdiqlashi uchun kiritishga;
har bir kalendar chorakdan keyin yigirma kun mobaynida O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga tugagan chorak uchun moliya-xo‘jalik faoliyati to‘g‘risida hisobot taqdim etishga;
har yili O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tugagan davr uchun Jamg‘arma faoliyati to‘g‘risida yoyma hisobot taqdim etishga majburdir.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi, Moliya vazirligi, Davlat mulki qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Hukumat aloqasi xizmati rahbarlarining o‘rinbosarlaridan iborat tarkibdagi Jamg‘arma Kengashi Jamg‘armani boshqarishning yuqori organi hisoblanadi.
(14-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 28-fevraldagi 112-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2003-y., 4-son, 42-modda)
Jamg‘arma Kengashining shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi Bosh direktorining o‘rinbosari Jamg‘arma Kengashining raisi hisoblanadi.
15. Jamg‘arma Kengashi mablag‘lardan, shu jumladan foydadan foydalanishning ustuvor yo‘nalishlari va shartlarini belgilaydi, budjetni ko‘rib chiqadi, Jamg‘arma mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risida Jamg‘arma direktorining hisobotini eshitadi.
16. Jamg‘arma Kengashi majlisi bir chorakda kamida bir marta o‘tkaziladi. Zarurat bo‘lganda navbatdan tashqari majlislar chaqirilishi mumkin.
17. Jamg‘armaning joriy faoliyatiga va Jamg‘arma Kengashi qarorlari bajarilishiga rahbarlik qilish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bilan kelishgan holda O‘zbekiston aloqa va axborot agentligi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan hamda lavozimga Jamg‘arma Kengashi tomonidan tasdiqlanadigan direktor boshchiligidagi direksiya tomonidan amalga oshiriladi.
Jamg‘armaning joriy faoliyatini tashkil etadi va Jamg‘armaga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun javob beradi;
davlat organlari, muassasalar va korxonalar, yuridik va jismoniy shaxslar, shu jumladan xorijiy davlatlarning yuridik va jismoniy shaxslari, shuningdek xalqaro tashkilotlar oldida Jamg‘arma manfaatlarini ifodalaydi;
yuridik va jismoniy shaxslar bilan Jamg‘arma faoliyatiga tegishli shartnomalarni tuzadi, Jamg‘arma nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi;
shtat ro‘yxatini, Jamg‘arma mablag‘lari hisobiga Jamg‘arma apparati ta’minotiga xarajatlar smetasini tuzadi va tasdiqlash uchun Jamg‘arma Kengashiga taqdim etadi;
mazkur Nizomga va amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi.
19. Jamg‘arma O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq tugatiladi va qayta tashkil etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasining boshqaruv apparati tuzilmasi
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi radiochastotalar bo‘yicha Davlat komissiyasi (bundan buyon matnda Komissiya deb yuritiladi) O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi huzurida radiochastota spektridan foydalanishni tartibga solish sohasida ishlarni samarali bajarish, radiochastotalardan foydalanish va ularning yo‘nalishi masalalari bo‘yicha respublika manfaatlarini xalqaro tashkilotlarda huquqiy himoya qilish maqsadida tashkil etilgan.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Komissiya radiochastota spektrini taqsimlash va ulardan foydalanish sohasida davlat siyosatini amalga oshiruvchi davlat boshqaruvi organi hisoblanadi, radiochastotalardan foydalanish masalalari bo‘yicha xalqaro tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini ifodalaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Komissiya o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, Xalqaro elektr aloqasi uyushmasining normativ hujjatlariga va mazkur Nizomga amal qiladi hamda Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi.
4. Komissiya yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan, o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga va banklarda hisob raqamlariga ega bo‘ladi.
radiochastota organlari o‘rtasida radiochastota polosalarini taqsimlash, radiochastotalarni taqsimlash milliy jadvalini va radio aloqasi milliy reglamentini shakllantirish;
radiochastotani rejalashtirish, ularning vazifasi va ulardan foydalanish masalalarida xalqaro tashkilotlarda vakillik qilish va O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini xalqaro huquqiy himoya qilish;
radiochastota spektrini taqsimlash va undan foydalanish masalalari bo‘yicha o‘z vakolatlari doirasida normativ hujjatlar qabul qiladi;
chastota berishni xorijiy davlatlar aloqa ma’muriyatlari bilan belgilangan tartibda muvofiqlashtiradi va O‘zbekiston Respublikasi radioelektron vositalariga berilgan chastotalarni Xalqaro elektr aloqasi uyushmasida ro‘yxatdan o‘tkazadi;
radiochastota spektridan foydalanish sohasida qo‘shni davlatlar ma’muriyatlari bilan hamkorlik qiladi;
radiochastota spektrini taqsimlash va undan foydalanish masalalari bilan shug‘ullanuvchi xalqaro tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlari himoya qilinishini tashkil etadi;
Xalqaro elektr aloqasi uyushmasi, Aloqa mintaqaviy hamdo‘stligi va boshqa xalqaro tashkilotlar hamda ular organlarining radiochastota spektrini taqsimlash va undan foydalanish masalalari bo‘yicha konferensiyalari va yig‘ilishlari tayyorlanishini tashkil etadi va ularda qatnashadi hamda ular qarorlarining bajarilishini ta’minlaydi;
milliy yo‘ldosh tizimlari uchun radiochastotalar polosasini, turish nuqtalarini taqsimlashni va ulardan foydalanishni rejalashtiradi, shuningdek xorijiy mamlakatlarning sun’iy Yer yo‘ldoshlari orqali ishlovchi yo‘ldosh aloqaning yer usti stansiyalaridan O‘zbekiston Respublikasi hududida foydalanish uchun radiochastotalar polosalaridan foydalanish masalalarini hal etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi bilan xalqaro huquqiy xususiyatga ega bo‘lgan masalalarni hamda respublikaning xalqaro elektr aloqasi konvensiyasiga va boshqa xalqaro hujjatlarga tegishli majburiyatlarini kelishadi;
radioelektron vositalarni chastotali-hududiy tarqatish normalari va industrial radio to‘siqlarning yo‘l qo‘yiladigan ko‘rsatkichlari normalari ishlab chiqilishini tashkil etadi va ularni tasdiqlaydi;
radioelektron vositalarning elektromagnit mosligini belgilovchi talablar yuzasidan radioelektron vositalarga standartlar va texnik shartlar loyihalarini, radiochastotalardan, farqlash signallaridan foydalanishni, radioelektron vositalarni yetkazib berish tartibini kelishadi;
ilmiy-tadqiqot va loyiha-konstruktorlik ishlari mavzulari, davlat standartlarini ishlab chiqish yuzasidan takliflar tayyorlaydi va xulosalar beradi;
chastotalarni taqsimlashning milliy jadvalini va respublika radio aloqasi reglamentini ishlab chiqadi va nashr etadi;
vazirliklar, idoralar, tashkilotlar va fuqarolarning O‘zbekiston Respublikasi hududida radioelektron vositalardan va yuqori chastotali qurilmalardan foydalanish imkoniyati to‘g‘risidagi buyurtmanomalarini ko‘rib chiqadi va ular bo‘yicha qaror qabul qiladi;
elektromagnit moslikni belgilovchi texnik tavsiflar yuzasidan yuqori chastotali qurilmalar, elektr qurilmalar, mashinalar, apparatlar, priborlarga standartlarni, texnik shartlarni, shuningdek industrial to‘siqlarga umumdavlat standartlari loyihalarini ko‘rib chiqadi va kelishadi;
radiochastota organlari o‘rtasida radiochastota polosalarini taqsimlaydi va radiochastota spektridan foydalanish sohasida ular faoliyatini muvofiqlashtiradi;
ishlab chiqilayotgan (zamonaviylashtirilayotgan), ishlab chiqarilayotgan va chet eldan xarid qilinayotgan radioelektron vositalar va yuqori chastotali qurilmalar uchun radiochastotalar polosasini ajratadi.
O‘zbekiston Respublikasi hududida radiochastota spektridan foydalanish va radioelektron vositalarining elektromagnit mosligini ta’minlash tartibini belgilash;
radioelektron vositalar uchun davlat standartlari, texnik shartlar, normalar, foydalanish qoidalari va boshqa normativ-texnik hujjatlarni ishlab chiqishda qatnashish;
qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda radiochastota spektridan vaqt va (yoki) hudud bo‘yicha foydalanishni to‘xtatib yoki cheklab qo‘yish;
radiochastota organlarining qarorlari Radiochastotalar bo‘yicha Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan amaldagi normativ hujjatlar talablarini buzgan taqdirda ularni bekor qilish;
radiochastota organlarining radiochastota spektrini samarali taqsimlash va foydalanishga oid faoliyatini tartibga solish;
davlat boshqaruvi organlari, jismoniy va yuridik shaxslardan Komissiya vakolatiga tegishli masalalar bo‘yicha zarur axborotlarni so‘rab olish.
Komissiyaning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlari davlat boshqaruvi organlari hamda radiochastota spektridan foydalanuvchilar tomonidan bajarilishi majburiydir.
8. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining bosh direktori Komissiyaning raisi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Ichki ishlar vaziri, Mudofaa vaziri, Favqulodda vaziyatlar vaziri, Adliya vaziri, Tashqi ishlar vaziri, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirining o‘rinbosarlari;
Milliy xavfsizlik xizmati, Davlat chegaralarini himoya qiluvchi qo‘mita, Davlat soliq qo‘mitasi, Davlat bojxona qo‘mitasi, “Vatanparvar” mudofaaga ko‘maklashuvchi tashkilotlar markaziy kengashi, Geologiya va mineral resurslar davlat qo‘mitasi, “O‘zbekneftgaz” milliy xolding kompaniyasi, “O‘zbekiston temir yo‘llari davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, “O‘zbekenergo” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi raisining o‘rinbosarlari;
Keyingi tahrirga qarang.
“O‘zbekiston havo yo‘llari” milliy aviakompaniyasi, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi bosh direktorining o‘rinbosarlari;
Hukumat aloqa xizmati, “Davavianazorat” inspeksiyasi boshliqlarining o‘rinbosarlari lavozimiga va yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan vazirliklar, idoralar va tashkilotlar rahbarlarining taqdimnomasiga ko‘ra Komissiya a’zolari etib belgilangan.
10. Komissiya a’zolari o‘z vazifalarini jamoatchilik asosida bajaradilar. Xodimlari Komissiya tarkibiga kiritilgan vazirliklar, idoralar va davlat boshqaruvi boshqa organlari rahbarlari ularning Komissiya tarkibida ishlashi uchun shart-sharoit yaratib beradilar.
11. Komissiyaning muvofiqlashtirish, materiallarni ishlab chiqish va tayyorlash bo‘yicha joriy tezkor faoliyatini tashkiliy-texnik jihatdan ta’minlash uchun O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi huzurida Komissiya raisining o‘rinbosari boshchilik qiladigan Komissiyaning ijro etuvchi direksiyasi tashkil etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Ijro etuvchi direksiya faoliyati radiochastota spektridan foydalanganlik uchun to‘lov mablag‘lari hisobiga mablag‘ bilan ta’minlanadi.
13. Komissiya raisi ijro etuvchi direksiya tuzilmasini, shtatlar ro‘yxatini va xarajatlar smetasini tasdiqlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga kiritilayotgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1992-yil 20-fevraldagi 73-son qarori bilan tasdiqlangan Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Hukumat aloqa xizmati haqidagi Nizom I bo‘limi 11-bandining ikkinchi xatboshidagi hamda II bo‘limi 2 va 3-bandlaridagi “pochta va telekommunikatsiyalar” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi radiochastotalar bo‘yicha davlat komissiyasi to‘g‘risida” 1992-yil 3-sentabrdagi 406-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1992-y., 9-son, 27-modda) 3-bandning ikkinchi xatboshi hamda 4-band chiqarib tashlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1993-yil 7-iyundagi 275-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1993-y., 6-son, 21-modda) bilan tasdiqlangan Muqobil xizmatni tashkil etish va o‘tash tartibi to‘g‘risidagi Nizomga ilovaning yettinchi xatboshidagi “pochta va telekommunikatsiyalar” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish” so‘zlari bilan almashtirilsin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish, rekonstruksiya qilish va ularning ish sifatini yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1994-yil 12-oktabrdagi 502-son qarori 4 va 5-bandlaridagi “Aloqa vazirligining” va “Aloqa vazirligi huzuridagi” so‘zlari tegishli ravishda “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining” va “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi huzuridagi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmog‘ini 2010-yilgacha bo‘lgan davrda rekonstruksiya qilish va rivojlantirish milliy dasturi to‘g‘risida” 1995-yil 1-avgustdagi 307-son qarorida:
5 va 9-bandlardagi “O‘zistiqbolstat” davlat qo‘mitasi”, “Aloqa vazirligiga”, “Aloqa vazirligi” so‘zlari tegishli ravishda “Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
1-ilova 2-bobining oxirgi xatboshidagi “Toshkent aloqa elektrotexnika instituti” so‘zlari “Toshkent axborot texnologiyalari universiteti” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasining “INTELSAT” yo‘ldosh aloqasi xalqaro tashkilotiga kirishi to‘g‘risida” 1997-yil 24-fevraldagi 105-son qarorining 2-bandidagi “pochta va telekommunikatsiyalar” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish” so‘zlari bilan almashtirilsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 1997-yil 31-iyuldagi 380-son qarorida:
3-bandning uchinchi va to‘rtinchi xatboshidagi, 4-bandning ikkinchi xatboshidagi “pochta va telekommunikatsiyalar” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish” so‘zlari bilan almashtirilsin;
Keyingi tahrirga qarang.
8. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1998-yil 15-apreldagi 159-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1998-y., 4-son, 15-modda) bilan tasdiqlangan Kichik korxonalar uchun soliq solishning soddalashtirilgan tizimini qo‘llash tartibining 1-bandi quyidagi mazmundagi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
“Mazkur Tartibning amal qilishi dasturiy vositalar ishlab chiqarishga, kompyuter texnikasi va dasturiy vositalarga servis xizmati ko‘rsatishga, kompyuter texnikasida va axborot texnologiyalari bilan ishlashga o‘qitishga ixtisoslashayotgan tashkilotlarga (xodimlar sonidan qat’i nazar) ham tatbiq etiladi”.
Keyingi tahrirga qarang.
9. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligining Maxsus avariya-tiklash boshqarmasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 1998yil 1-iyuldagi 274-son qarori nomida va matnida hamda qarorga ilovalarda O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligiga ko‘rsatmalar O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga ko‘rsatmalar bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Chastota spektridan foydalanish, radioteledasturlarni shakllantirish va tarqatish hamda ma’lumotlar uzatish samaradorligini oshirish yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 1998-yil10-iyuldagi 293-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1998-y., 7-son, 26-modda):
ikkinchi xatboshidagi “pochta va telekommunikatsiyalar” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish” so‘zlari bilan almashtirilsin;
uchinchi va to‘rtinchi xatboshidagi “O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi”, “Davlat matbuot qo‘mitasi” so‘zlari “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
v) 2-ilovaning 5, 9 va 10-bandlaridagi “O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi, O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari tegishli ravishda “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
5-banddagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligiga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasiga” so‘zlari “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligiga, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga” so‘zlari bilan almashtirilsin, “Fan va texnika davlat qo‘mitasi” so‘zlari chiqarib tashlansin;
6-banddagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi” so‘zlari “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin, “Fan va texnika davlat qo‘mitasi” so‘zlari chiqarib tashlansin;
8-bandning birinchi xatboshidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi” so‘zlari tegishli ravishda “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
10-banddagi “O‘zbekiston Respublikasi Davlat matbuot qo‘mitasi”, “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari tegishli ravishda “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi”, “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Ma’lumotlar uzatish milliy tarmog‘ini tashkil etish va jahon axborot tarmoqlaridan foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida” 1999-yil 5-fevraldagi 52-son qarorida:
a) 1-banddagi va 2-bandning uchinchi xatboshidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
uchinchi xatboshidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
beshinchi xatboshidagi “O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnika davlat qo‘mitasi, O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
12. Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 26-martdagi 137-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1999-y., 3-son, 17-modda) bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasida provayderlar va abonentlarning Ma’lumotlarni uzatish milliy tarmog‘idan axborot olishi va ulardan foydalanishi qoidalarida:
a) 4-bandning ikkinchi xatboshidagi hamda 8 va 9-bandlardagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“7. Mazkur Qoidalarning bajarilishini nazorat qilish Pochta va telekommunikatsiyalar xo‘jalik yurituvchi subyektlari faoliyati ustidan davlat nazoratini amalga oshiruvchi davlat aloqa inspeksiyasi, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi hamda O‘zbekiston Milliy axborot agentligi tomonidan amalga oshiriladi”;
v) 21-bandning v) kichik bandidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi hamda Fan va texnika davlat qo‘mitasi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
13. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “1999-2003-yillarda O‘zbekiston Respublikasi Ma’lumotlarni uzatish milliy tarmog‘ini modernizatsiya qilish va uni rivojlantirish dasturi to‘g‘risida” 1999-yil 22-apreldagi 193-son qaroriga ilova 1.3-kichik bandining birinchi xatboshidagi va 3-jadval nomidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmog‘ini rivojlantirish (II bosqich) uchun Yaponiya xorijiy iqtisodiy hamkorlik jamg‘armasining imtiyozli kreditiga xizmat ko‘rsatish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 6-iyuldagi 331-son qarori 5-bandining to‘rtinchi xatboshidagi, 6-bandining birinchi xatboshidagi, 7-bandidagi, 9-bandining birinchi va ikkinchi xatboshidagi va 10-bandidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
15. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbektelekom” aksiyadorlik kompaniyasi faoliyatini tashkil etish masalalari to‘g‘risida” 2000-yil 30-iyundagi 253-son qarorida:
ikkinchi xatboshidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
b) 5-banddagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
v) 4-ilova nomidagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
16. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Telekommunikatsiyalar va pochta aloqasi sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2000-yil 22-noyabrdagi 458-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2000-y., 11-son, 73-modda):
a) 1-banddagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi”, “telekommunikatsiyalar va pochta aloqasi” so‘zlari “aloqa va axborotlashtirish so‘zlari bilan almashtirilsin;
2 va 30-bandlardagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
42-banddagi “Pochta va telekommunikatsiyalarni rivojlantirishni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi” so‘zlari “Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish budjetdan tashqari jamg‘armasi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
Telekommunikatsiyalar sohasidagi faoliyatni litsenziyalash to‘g‘risidagi Nizomga 2 va 3-ilovalardagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
17. Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 26-oktabrdagi 429-son qarori bilan tasdiqlangan (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2001y., 10-son, 60-modda) O‘zbekiston Respublikasida radiochastota spektridan foydalanganlik uchun haq to‘lash tartibi to‘g‘risidagi Nizomda:
4-banddagi “O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“Radiochastota spektridan foydalanganlik uchun olingan va radiochastota spektridan foydalanishni davlat tomonidan boshqarish hamda monitoring olib borish xarajatlarini qoplashga yo‘naltirilgan mablag‘lar daromad hisoblanmaydi va tegishli ravishda ularga soliq solinmaydi”.
18. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Toshkent teleminorasining uzatuvchi televizion kompleksini zamonaviylashtirish va rivojlantirish” loyihasini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2001-yil 6-noyabrdagi 440-son qaroridagi O‘zbekiston pochta va telekommunikatsiyalar agentligiga ko‘rsatmalar O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga ko‘rsatmalar bilan almashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.