1. | Ikramov A.I. | — | O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, komissiya raisi |
2. | Alimov A.V. | — | O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri, komissiya raisining o‘rinbosari |
3. | Sayidaliyev S.S. | — | Sog‘liqni saqlash vazirining o‘rinbosari, O‘zbekiston Respublikasi Bosh davlat sanitariya vrachi, komissiya raisining o‘rinbosari |
4. | Xalilov F.K. | — | Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirining o‘rinbosari |
5. | Qo‘chqorov D.A. | — | O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirining o‘rinbosari |
6. | Usmanov A.A. | — | O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirining o‘rinbosari |
7. | lavozimi bo‘yicha | — | O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ta’lim, sog‘liqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari axborot-tahlil departamenti mudiri |
8. | Muhamedov K.K. | — | O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Sanitariya-epidemiologiya nazorati bosh boshqarmasi boshlig‘i |
9. | Almatov B.I. | — | Respublika davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazining bosh vrachi |
10. | Hakimov T.P. | — | O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Kadrlar bilan ishlash boshqarmasi boshlig‘i, komissiya kotibi |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 26.06.2015 yildagi 170-son
Кучга кириш санаси
06.07.2015
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat 14.02.2018 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish |
Respublikada sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilish tadbirlari izchil amalga oshirilishi natijasida aholi sog‘lig‘ini saqlash va mustahkamlashga yo‘naltirilgan qonunchilik bazasi shakllantirildi. Qishloq vrachlik punktlaridan tortib respublika ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlarigacha barcha darajalarni qamrab oluvchi aholiga tibbiy-profilaktik yordam berishning yaxlit tashkiliy tuzilmasi tashkil etildi.
Sanitariya-epidemiologiya masalalarida aholining xotirjamligini ta’minlash yuzasidan amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar natijasida respublikada alohida o‘ta xavfli yuqumli kasalliklar chetdan kirib kelishining oldi olindi, chaqaloqlarning poliomiyelit, difteriya, qizilcha, qoqshol kasalliklari qayd etilmayapti. Bolalarni rejali emlash bilan qamrab olish 98,3 foizni tashkil etdi.
Shu bilan birga, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi va Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati, shuningdek ularning hududiy bo‘linmalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari tomonidan “Fuqarolarning sog‘lig‘ini saqlash to‘g‘risida” va “Davlat sanitariya nazorati to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlari talablari to‘liq hajmda bajarilishi ta’minlanmayapti.
Rahbarlik usullarini takomillashtirish, sanitariya-epidemiologiya xizmati faoliyatini muvofiqlashtirish, uning moddiy-texnika bazasini nazorat qilish va kadrlar salohiyatini mustahkamlashning ahvoli, shuningdek sanitariya-epidemiologiya masalalarida aholining xotirjamligini ta’minlash yuzasidan amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar o‘sib borayotgan zamonaviy talablarga javob bermaydi.
Sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlarining moddiy-texnika bazasini tahlili maxsus laboratoriyalarning zamonaviy asbob-uskunalar bilan jihozlanganligi 60 — 70 foizni tashkil etishini ko‘rsatdi.
Sanitariya-epidemiologiya xizmati rahbar kadrlarini tanlash tizimida, birinchi navbatda ularning malakasi yetarlicha emasligi va qo‘yiladigan talablarga nomuvofiqligi bilan bog‘liq jiddiy kamchiliklar va nuqsonlar mavjud. Sanitariya-epidemiologiya xizmatining vrach kadrlar bilan ta’minlanganligi 84,4 foizni tashkil etadi. Vrachlar umumiy sonining 45 foizi malaka toifasiga ega emas, shu jumladan rahbar xodimlar orasida ushbu ko‘rsatkich 30 foizni tashkil etadi. Lavozim mavqeyini suiiste’mol qilish va o‘z kasbi bilan bog‘liq vazifalarga sovuqqonlik bilan qarash kabi salbiy holatlar bartaraf etilmagan.
Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish, sanitariya-epidemiologiya masalalarida aholining xotirjamligini ta’minlash, boshqaruvning ilg‘or shakllari va usullarini joriy etish, yuksak kasbiy va ma’naviy-axloqiy fazilatlarga ega bo‘lgan, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini egallagan, zamonaviy talablarga javob beradigan yuqori malakali kadrlarni tanlash va ular bilan to‘liq ta’minlash masalalarida davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlari faoliyati samaradorligini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
ish beruvchilar Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, tumanlar va shaharlar davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlarining bosh vrachlari bilan 5 yildan ortiq bo‘lmagan muddatga mehnat shartnomasi tuzadilar;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, tumanlar va shaharlar davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlarining bosh vrachlari 3 yilda bir marta davriylikda attestatsiyadan o‘tishlari kerak;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, tumanlar va shaharlar davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlarining bosh vrachlari egallab turgan lavozimida muvaffaqiyatli ishlashning besh yillik muddati tamom bo‘lgandan keyin egallab turgan lavozimidan past bo‘lmagan lavozimga yangi ish joyiga o‘tkazilishi kerak. Ishda jiddiy kamchiliklar mavjud bo‘lgan taqdirda ushbu shartli muddat sezilarli darajada qisqartirilishi mumkin;
davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining rahbar va boshqaruv kadrlari yangi ish joyiga o‘tkazilganda qonun hujjatlarida belgilangan tartibda xizmat turar joyi yoki u ijaraga olinganligi uchun kompensatsiya to‘lovi bilan ta’minlanadilar.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Quyidagilar davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlari faoliyatining eng muhim yo‘nalishlari etib belgilansin:
Keyingi tahrirga qarang.
respublikada sanitariya-epidemiologik ahvol va radiatsiya holati monitoringini olib borish, kelgusida aholi sog‘lig‘ini mustahkamlashga, yashash muhiti omillarining insonga zararli ta’sirini bartaraf etishga, atmosfera havosi, tuproq, oziq-ovqat mahsulotlari va ichimlik suv ta’minoti manbalari ifloslanishining oldini olishga qaratilgan kompleks sanitariya-gigiyena, epidemiyaga qarshi va tashkiliy chora-tadbirlarni amalga oshirish;
eng avvalo, o‘ta xavfli yuqumli kasalliklar profilaktikasi, ularning o‘choqlarini bartaraf etish va tarqalib ketishining oldini olishga yo‘naltirilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish hisobiga aholini virusli va yuqumli kasalliklardan himoya qilish tizimining samaradorligi va ishonchliligini oshirish;
binolar va inshootlarni, suv ta’minoti, kanalizatsiya, oqova suvlarni tozalash, gidrotexnika inshootlari tizimlarini va boshqa obyektlarni loyihalashtirish, qurish, rekonstruksiya qilishda, xomashyoning yangi turlarini, oziq-ovqat mahsulotlari, sanoat buyumlari, qurilish materiallari, ionlashtiruvchi nurlanish manbalari, kimyoviy moddalar, biologiya vositalari, tibbiy va immunobiologik preparatlarni ishlab chiqarish va qo‘llashda sanitariya normalari, qoidalariga va gigiyena normativlariga rioya qilinishi ustidan nazoratni ta’minlash;
aholi punktlari va hududlarni saqlash, sanoat, qishloq xo‘jaligi va xo‘jalik-maishiy chiqindilarni, shu jumladan radioaktiv va zararli moddalarni to‘plash, saqlash, tashish va utilizatsiya qilish ustidan zarur sanitariya-epidemiologik nazoratni ta’minlash;
avariyali vaziyatlarni tugatishda sanitariya-gigiyena va epidemiyaga qarshi tadbirlarni amalga oshirish, manfaatdor vazirliklar va idoralarning tegishli bo‘linmalarini jalb etgan holda yuqumli va parazitar kasalliklarni aniqlash;
oilada tibbiy madaniyatni oshirish, sanitariya normalari va qoidalariga rioya qilinishi, shuningdek sanitariya-epidemiologiya masalalarida xotirjamlikni ta’minlash bo‘yicha aholi orasida keng tushuntirish ishlari olib borilishini tashkil etish.
3. Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari rahbar kadrlarini tanlash, attestatsiyadan o‘tkazish va rotatsiya qilish bo‘yicha Respublika komissiyasining tarkibi (keyingi o‘rinlarda Respublika komissiyasi deb ataladi) ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining rahbar va boshqaruv kadrlarini attestatsiyadan o‘tkazish to‘g‘risidagi nizomni hamda Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining rahbar va boshqaruv kadrlarini tanlash, ularni rotatsiya qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomni bir oy muddatda tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati markazlarini malakali, zamonaviy fikrlaydigan, yuksak kasbiy va ma’naviy-axloqiy fazilatlarga ega bo‘lgan, axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini egallab olgan, yetarlicha boshqaruv ko‘nikmasi va tajribaga ega bo‘lgan kadrlar bilan ta’minlasin.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining rahbar va boshqaruv kadrlari lavozimlariga tavsiya etiladigan yuklangan vazifalar va majburiyatlarni samarali bajarishni ta’minlashga qodir bo‘lgan nomzodlar tanlanishi bo‘yicha shaxsiy mas’uliyat Sog‘liqni saqlash vaziri, O‘zbekiston Respublikasi Bosh davlat sanitariya vrachi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimlari zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari bilan birgalikda ikki oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga:
O‘zbekiston Respublikasi Davlat sanitariya-epidemiologiya xizmatining boshqaruv tuzilmasini yanada takomillashtirish;
o‘quv rejalari va dasturlarni qayta ko‘rib chiqish va yangilashga alohida e’tibor qaratgan holda davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining boshqaruv kadrlari va mutaxassislarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish;
sanitariya-epidemiologiya xizmati muassasalarining moddiy-texnika bazasini yanada mustahkamlash va modernizatsiyalash bo‘yicha takliflar kiritsinlar.
6. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi bir oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi va boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda:
ushbu qaror talablari hisobga olingan holda “Sanitariya-epidemiologiya masalalarida aholining xotirjamligi to‘g‘risida”gi qonun loyihasi puxta ishlanishi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim etilishini ta’minlasin;
Vazirlar Mahkamasining 1998-yil 8-apreldagi 147-son qarori bilan tasdiqlangan amaldagi Sanitariya qonunlarini buzganlik uchun jazo jarimalaridan tushadigan mablag‘lardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizomni qayta ko‘rib chiqsin, bunda davlat sanitariya-epidemiologiya xizmati organlari tizimining rahbar va boshqaruv kadrlari Respublika komissiyasining qarori bilan yangi ish joyiga o‘tkazilganda xizmat turar joyi yoki u ijaraga olinganligi uchun kompensatsiya to‘lovi bilan ta’minlanishini nazarda tutsin;
qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.I.Ikramov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 12-fevraldagi 107-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.02.2018-y., 09/18/107/0697-son)
Keyingi tahrirga qarang.