LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 30-dekabrdagi PQ-73-sonli “O‘zbekiston Respublikasining “2022-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Kapital qurilishda iqtisodiy islohotlarni yanada chuqurlashtirishning asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risida” 2003-yil 6-maydagi PF-3240-son Farmonini bajarish yuzasidan hamda kapital qurilish sohasida tovarlar, ishlar va xizmatlar xaridining yagona tizimini yaratish, tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish mexanizmini yanada takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi hududida kapital qurilishda tanlov savdolari to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oldingi tahrirga qarang.
markazlashtirilgan manbalar, davlat boshqaruv organlari va davlat korxonalari mablag‘lari, budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladigan kapital qurilish bilan bog‘liq tovarlar, ishlar va xizmatlar xaridi faqat tanlov savdolari natijalari bo‘yicha amalga oshiriladi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno;
(2-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2009-yil 22-dekabrdagi PQ-1245-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 52-son, 560-modda)
kapital qurilish bilan bog‘liq tovarlar, ishlar va xizmatlarni xarid qilishda tanlov savdolari majburiy o‘tkazilishi uchun buyurtmachilar, tanlov savdolarini o‘tkazishning belgilangan tartibiga rioya qilinishi uchun esa qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda tanlov savdolari tashkilotchilari javob beradilar;
sifatli bajarilgan ishlar va xizmatlarni o‘z vaqtida va to‘liq moliyalashtirish yuzasidan shartnoma shartlari bajarilmaganligi uchun shartnoma shartlariga muvofiq buyurtmachi moddiy javob beradi, shuningdek ko‘rsatib o‘tilgan sabablar natijasida soliq organlari tomonidan hisoblangan, ularga to‘langan jarimalar va penyani pudratchiga to‘liq qoplaydi;
Oldingi tahrirga qarang.
tanlov savdolari natijalari bo‘yicha tuzilgan shartnomada nazarda tutilgan shartlarning o‘zgarishi, buyurtmachi bilan pudratchi o‘rtasida kelishuv mavjudligidan qat’i nazar, faqat ular belgilangan tartibda tanlov komissiyasi tomonidan ko‘rib chiqilgandan va tasdiqlangandan keyin qabul qilingan deb hisoblanadi, ushbu bandning yettinchi xatboshida nazarda tutilgan hollardan tashqari;
(2-bandning beshinchi xatboshisi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 17-fevraldagi 42-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2012-y., 8-9-son, 79-modda)
qurilishning amaldagi qiymatini tanlov savdolari natijalari bo‘yicha shartnomada belgilangan shartnomaviy narxga nisbatan kamaytirish natijasida tejalgan mablag‘lar pudrat tashkilotining tasarrufida qoladi.
Oldingi tahrirga qarang.
buyurtmachi bilan pudratchi o‘rtasida kelishuv mavjudligidan qat’i nazar, qurish va rekonstruksiya qilishning hisob-kitob (smeta) qiymati oshishiga yo‘l qo‘yilgan obyektlar bo‘yicha tanlov savdolari natijalari bo‘yicha tuzilgan shartnomada nazarda tutilgan shartlarning o‘zgarishi qurilishi va rekonstruksiya qilinishi Hukumat darajasida tasdiqlanishi kerak bo‘lgan obyektlarning manzilli ro‘yxatlarini tasdiqlash bo‘yicha Hukumat komissiyasining qarori qabul qilingan taqdirdagina qabul qilingan deb hisoblanadi.
(2-band Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 17-fevraldagi 42-sonli qaroriga asosan yettinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2012-y., 8-9-son, 79-modda)
3. Belgilansinki, xorijiy pudrat tashkilotlari tomonidan amalga oshiriladigan va erkin muomaladagi valyutada haq to‘lanadigan xorijiy kreditlar va grantlar hisobiga moliyalashtiriladigan investitsiya loyihalarini amalga oshirishda, agar xalqaro va xorijiy moliyaviy institutlar bilan tuzilgan kredit shartnomalarida o‘zgacha hol nazarda tutilmagan bo‘lsa, tanlov hujjatlariga ishlar (xizmatlar) qiymatining kamida 50 foizi miqdorida ishlar (xizmatlar)ni bajarish uchun O‘zbekiston Respublikasining xo‘jalik yurituvchi subyektlari — rezidentlari ishtirok etishi shartlari kiritiladi.
4. Vazirlar Mahkamasining “Kapital qurilishda iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2000-yil 5-avgustdagi 305-son qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2000-y., 8-son, 48-modda) 2-ilova o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bir oy muddatda manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni mazkur qaror talablariga muvofiqlashtirsin.
6. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari K.N. To‘laganov zimmasiga yuklansin.
1. Mazkur Nizom kapital qurilish, shuningdek ilgari to‘xtatib qo‘yilgan obyektlar qurilishini davom ettirish bilan bog‘liq ishlar va xizmatlarning butun kompleksini (keyingi o‘rinlarda matnda ishlar, xizmatlar deb yuritiladi) bajarish, tovarlar xarid qilish, asbob-uskunalar sotib olish yuzasidan tanlov savdolari (tenderlar)ni tashkil etish va o‘tkazish tartibi va shartlarini belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
Oldingi tahrirga qarang.
2. Mazkur Nizom talablari O‘zbekiston Respublikasi hududida markazlashtirilgan manbalar (davlatning kapital qo‘yilmalari), davlat boshqaruv organlari va davlat korxonalari mablag‘lari, budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari hisobiga tovarlar, ishlar va xizmatlar xarid qilishda majburiy hisoblanadi bitta kontrakt bo‘yicha 100 ming AQSh dollaridan ortiq summaga.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
3. 2-bandda sanab o‘tilmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladigan qurilish obyektlari uchun mazkur Nizom talablari tavsiya xususiyatiga ega bo‘ladi.
4. Mazkur Nizom, agar xorijiy kreditlar va grantlar berish shartlariga ko‘ra o‘zgacha tartib belgilangan bo‘lsa, tovarlar, ishlar va xizmatlar xaridiga joriy etilmaydi.
5. Tanlov savdolari o‘tkazish to‘g‘risidagi qaror buyurtmachi tomonidan faqat tanlov savdolari predmeti tegishli hujjatlar (kredit shartnomasi, bank ma’lumotnomasi, qurilishlarning aniq ro‘yxati, davlat boshqaruv organi qarori va boshqalar) bilan tasdiqlangan moliyaviy resurslar bilan ta’minlangan taqdirda qabul qilinadi.
boshlang‘ich narx – buyurtmachi tomonidan yoki uning buyurtmasi bo‘yicha jalb etilgan tashkilot tomonidan aniqlanadigan tanlov savdolari predmetining hisoblab chiqilgan qiymati;
baholovchi guruh – ofertani baholash uchun tanlov komissiyasi tomonidan tashkil etiladigan vaqtinchalik organ;
baholovchi komissiya – erkin savdoda xaridni amalga oshirishda buyurtmachi tomonidan tashkil etiladigan doimiy yoki vaqtinchalik organ;
baholash mezonlari – talabgorlarni tanlash hamda ofertani baholash va savdolar g‘olibini aniqlash uchun foydalaniladigan ko‘rsatkichlar;
buyurtmachi – investor yoki tovarlar, ishlar va xizmatlar xaridini amalga oshirish uchun belgilangan tartibda investor tomonidan belgilangan yuridik shaxs;
talabgorning malakasini oldindan aniqlash – tanlov savdolarida qatnashishga qo‘yish uchun talabgorlarni tanlash;
Oldingi tahrirga qarang.
investor – tovarlar, ishlar va xizmatlar xaridiga o‘z mablag‘larini yoki qarz olingan mablag‘larni (budjetdan moliyalashtirishda – budjetdan ajratiladigan mablag‘larni) qo‘yuvchi yuridik yoki jismoniy shaxs;
(6-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 26-apreldagi 122-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2016-y., 17-son, 176-modda)
kapital qurilish – yangi qurilish, korxonalarni kengaytirish, rekonstruksiya qilish, zamonaviylashtirish va texnika bilan qayta jihozlash, obyektlar va asosiy vositalarni mukammal ta’mirlash, shu jumladan loyiha-qidiruv ishlarini bajarish;
tanlov savdolarida ishtirok etishga buyurtmanomalarni ta’minlash – oferent tomonidan buyurtmachining talabiga ko‘ra ular bo‘yicha dastlabki majburiyatni bank beradigan bank kafolati, topshiriq, zaxira akkreditivlar, cheklar shaklidagi tanlov savdolari shartlarida nazarda tutilgan istalgan majburiyatning, yoxud ta’minlashning boshqa turlarida ta’minlanishi;
talabgor – ofertasi savdo tashkilotchisi tomonidan ro‘yxatdan o‘tkazilgunga qadar taklif etilgan shartlarda tanlov savdolarida qatnashish niyatini bildirgan yuridik yoki jismoniy shaxs;
tanlov buyurtmanomasi aksepti – uning yutgan ofertasi e’tirof etilgan holda oferentga yuboriladigan va shartnoma tuzishga taklif hisoblanadigan buyurtmachining yozma bildirishnomasi;
tanlov komissiyasi – mazkur Nizomning 12-bandida sanab o‘tilgan funksiyalarni bajarish uchun buyurtmachi tomonidan tashkil etiladigan doimiy yoki vaqtinchalik organ;
tanlov savdolari – tanlov hujjatlarida nazarda tutilgan mezonlar va shartlarga muvofiq tovarning maqbul yetkazib beruvchisini, ishlarni bajaruvchini va xizmatlar ko‘rsatuvchini tanlash usuli;
tanlov savdolari tashkilotchisi – buyurtmachi yoki tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish uchun buyurtmachi tomonidan jalb etiladigan yuridik shaxs;
tanlov hujjatlari – tanlov savdolarining texnik, moliyaviy, tijorat, tashkiliy tavsiflari va boshqa tavsiflari to‘g‘risidagi hamda tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish shartlari, tartib-qoidalari to‘g‘risidagi dastlabki axborot mavjud bo‘lgan hujjatlar turkumi;
tovar – xomashyo, buyum, konstruksiya, asbob-uskunalarga butlovchi buyumlar, qattiq, suyuq yoki gazsimon holatdagi predmetlar, energiyaning barcha turlari, shuningdek yetkazib beriladigan tovarga qo‘shimcha ravishda ko‘rsatiladigan xizmatlar, agar ularning qiymati tovar qiymatining o‘zidan ortiq bo‘lmasa;
oferent – malaka tanlovidan o‘tgan va ofertasi tanlov savdolari tashkilotchisi tomonidan ro‘yxatdan o‘tkazilgan talabgor;
oferta – tanlov hujjatlarida belgilangan shartlarga muvofiq taqdim etilgan tanlov savdolari predmetiga nisbatan talabgorning taklifi;
shartnomaviy joriy narx – tanlov savdolari natijalari bo‘yicha belgilanadigan tanlov savdolari predmeti narxi;
shartnoma bajarilishini ta’minlash – buyurtmachining talabiga ko‘ra tanlov savdolari g‘olibi tomonidan ular bo‘yicha birlamchi majburiyatni bank o‘z zimmasiga oladigan bank kafolati, topshiriq, zaxira akkredetivlar, cheklar shaklidagi, naqd mablag‘lardagi depozitlar, yoxud boshqa shakllardagi depozitlar shaklidagi shartnomadagi mavjud majburiyatlar bajarilishining ta’minlanishi.
Oldingi tahrirga qarang.
Qurilish-pudrat tashkilotlari reyestri — qurilish-pudrat tashkilotlarining ixtisoslashuvga, tashkiliy tuzilmaga va bajariladigan qurilish-montaj ishlari xususiyatiga muvofiq doimiy ishlaydigan qurilish-ishlab chiqarish xodimlari bilan butlanganligi, ularda ishlab chiqarish fondlari (o‘z ishlab chiqarish bazasi, qurilish texnikasi, mashinalar va mexanizmlar, shuningdek kichik mexanizatsiya vositalari) mavjudligi hisobga olingan holda ular to‘g‘risidagi har yili yangilanadigan yagona elektron ma’lumotlar bazasi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 30-apreldagi 108-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 18-son, 201-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
7. Investor, buyurtmachi, tanlov savdolari tashkilotchisi, tanlov komissiyasi va oferentlar tanlov savdolarining asosiy qatnashchilari hisoblanadi.
talabgorning malakasini oldindan aniqlash yoki buningsiz tanlov savdolari o‘tkazish to‘g‘risida qaror qabul qilish;
rasmiy farmoyish beruvchi hujjat chiqargan holda tanlov savdolarini o‘tkazish shakli, turi va sanasini belgilash;
tanlov savdolari tashkilotchisi funksiyasini amalga oshirish (ushbu funksiyalarni jalb etiladigan tashkilotga berishi mumkin);
mustaqil ravishda yoki ixtisoslashtirilgan tashkilotni jalb etgan holda tanlov savdolari predmetining boshlang‘ich qiymatini belgilash.
tanlov komissiyasi tarkibini va ish tartibini shakllantiradi va tasdiqlaydi, uning ishida qatnashadi;
miqdori tanlov hujjatlarida qayd etiladigan aniq tanlov shartlariga bog‘liq bo‘ladigan tanlov savdolarida qatnashishga buyurtmanomalarni ta’minlash shaklini belgilaydi;
tanlov savdolarining tashkilotchisi bo‘ladi (ushbu funksiyalarni jalb etiladigan ixtisoslashgan tashkilotga berishi mumkin);
talabgorning malakasini oldindan aniqlash va tanlov savdolariga qo‘yiladigan asosiy talablarni, tanlov savdolari predmetiga qo‘yiladigan va tanlov hujjatlari tarkibiga kiritiladigan maxsus va texnik talablarni belgilaydi;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi tovar-xomashyo birjasining (O‘zRTXB) maxsus axborot portalida va ommaviy axborot vositalarida oferentlarning tanlov takliflari ochilish sanasidan kamida 30 kun oldin bosh pudratchini aniqlash bo‘yicha tanlov savdolari to‘g‘risidagi e’lonlarni joylashtiradi;
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 26-apreldagi 122-sonli qaroriga asosan yettinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2016-y., 17-son, 176-modda)
belgilangan tartibda ekspertizaning o‘tkazilishi va tanlov hujjatlari tasdiqlanishini ta’minlaydi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi bilan kelishgan holda tanlov savdolari natijalari to‘g‘risidagi hisobotni tasdiqlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
Buyurtmachi investor bilan belgilangan tartibda tuzilgan shartnomada nazarda tutilgan vakolatlar doirasida boshqa funksiyalarni ham amalga oshiradi.
tanlov savdolari predmetiga qo‘yiladigan maxsus, texnik va tijorat talablarini hisobga olgan holda talabgorning malakasini oldindan aniqlash va tanlov savdolarini o‘tkazish uchun tanlov hujjatlarini ishlab chiqish;
belgilangan shakl bo‘yicha tanlov savdolari o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’lonni matbuotda chiqarish va/yoki potensial talabgorlarga taklifnomalar yuborish;
agar tanlov hujjatlarida o‘zgacha hol nazarda tutilmagan bo‘lsa, arizalar va ofertalarni qabul qilish, ularning hisobga olinishi va maxfiyligini ta’minlash;
jalb etiladigan buyurtmachi bilan shartnoma asosida mustaqil ekspertlar yoki maslahatchilarning ishlarini tashkil etish;
11. Tanlov savdolarini tashkil etish uchun ixtisoslashtirilgan tashkilot jalb etilgan taqdirda tanlov savdolari tashkilotchisining huquq va majburiyatlari u bilan buyurtmachi o‘rtasida tuziladigan shartnomada belgilanadi.
miqdori tanlov hujjatlarida qayd etilgan tanlov shartlariga bog‘liq bo‘lgan tanlov savdolarida qatnashishga buyurtmanomalarni ta’minlash shaklini tasdiqlaydi;
tegishli ravishda rasmiylashtirgan holda tanlov savdolarini o‘tkazish tartib-qoidalarini amalga oshiradi;
ichida ofertalar bo‘lgan konvertlarni ochadi, ularning tanlov hujjatlarida belgilangan talablarga muvofiqligini tekshiradi (hujjatlarning to‘liq taqdim etilishi, rasmiylashtirish va hokazolar) va konvertlarni ochish to‘g‘risidagi protokolni tasdiqlaydi;
mustaqil ekspertlarni (maslahatchilarni) jalb etish zarurligini belgilaydi yoki tanlov komissiyasi a’zolari orasidan baholash guruhini tuzadi;
tanlov hujjatlarida ko‘rsatilgan mezonlarga muvofiq ofertalarni o‘rganadi, tekshiradi va ko‘rib chiqadi, tanlov savdolari g‘olibini aniqlaydi yoki boshqa qaror qabul qiladi;
tanlov savdolarini o‘tkazish jarayonida paydo bo‘ladigan nizolar va kelishmovchiliklarni ko‘rib chiqadi va tartibga soladi hamda ular bo‘yicha tegishli xulosalar chiqaradi.
Oldingi tahrirga qarang.
Tanlov komissiyasi tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” respublika loyiha instituti, shuningdek, buyurtmachining tarmoq ilmiy-texnik kengashlari vakillari majburiy tartibda kiritiladi.
(13-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
Tanlov savdolari predmetiga bog‘liq ravishda tanlov komissiyasi tarkibiga loyiha, ekspert tashkilotlari va boshqa tashkilotlarning vakillari kiritilishi mumkin.
14. Tanlov komissiyasi tarkibida investor va buyurtmachining vakillari soni komissiya a’zolari umumiy sonining to‘rtdan bir qismidan ortiq bo‘lmasligi kerak.
15. Agar majlisda tanlov komissiyasi a’zolarining kamida to‘rtdan uch qismi qatnashsa tanlov komissiyasi huquqiy vakolatli hisoblanadi.
16. Tanlov savdolarini o‘tkazish tartib-qoidalari bosqichlari bo‘yicha qaror tanlov takliflarini baholash mezonlarini hisobga olgan holda tanlov komissiyasi tomonidan ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi.
17. Tanlov komissiyasi majlislarida “Davarxitektqurilish” qo‘mitasining vakolatli vakili ishtirok etadi.
Keyingi tahrirga qarang.
19. Ochiq yoki yopiq tanlov savdolari talabgorning malakasi oldindan aniqlangan holda yoki aniqlanmasdan, yoxud ikki bosqichli bo‘lishi mumkin.
Talabgorning malakasini oldindan aniqlash tanlov savdolarining birinchi turi, tanlov savdolarining g‘olibini aniqlash – uning ikkinchi turi hisoblanadi.
20. Talabgorning malakasi oldindan aniqlanadigan ochiq yoki yopiq tanlov savdolari o‘tkazishda talabgorlarning umumiy ro‘yxati tuziladi, talabgorning malakasi oldindan aniqlanadi va malakasi oldindan aniqlangan talabgorlar o‘rtasida tanlov savdolari o‘tkaziladi.
buyurtmachi tanlov savdolari predmetining aniq tavsifini va o‘ziga xosligini shakllantirish imkoniyatiga ega bo‘lmagan;
shartnomada ishlarni ularning rentabelligini ta’minlash uchun yetarli bo‘lgan yoki tadqiq etish yoki ishlab chiqishga sarflangan xarajatlar qoplanishini ta’minlaydigan hajmlarda bajarish nazarda tutilgan hollardan tashqari, buyurtmachi ilmiy tadqiqotlar, eksperimentlar o‘tkazishga, qidiruvlar yoki ishlanmalar yuzasidan shartnoma tuzish niyatida bo‘lgan hollarda o‘tkaziladi.
birinchi bosqichda konseptual qaror va texnik, tijorat jihatidan aniqlanishi va tuzatilishi kerak bo‘lgan, tanlov hujjatlarida ko‘rsatilgan shartlar asosida ishlab chiqilgan oferta bahosi ko‘rsatilmagan holda taqdim etiladi. Tanlov savdolari predmeti parametrlari bo‘yicha oferent bilan muzokaralar olib borilishiga yo‘l qo‘yiladi. Ofertalarning umumiy sonidan tanlov savdolarining ikkinchi bosqichida qatnashishga yo‘l qo‘yiladigan ofertalar tanlab olinadi;
ikkinchi bosqichda tanlov savdolari predmetining aniqlashtirilgan parametrlari hisobga olingan, bahosi majburiy tartibda ko‘rsatilgan holda ofertalari tanlov savdolarining ikkinchi bosqichiga o‘tgan qatnashchilarning takliflari va buyurtmanomalari berilgan holda tanlov hujjatlariga tuzatish kiritiladi.
Ikki bosqichli tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish qonun hujjatlariga muvofiq “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi tomonidan ishlab chiqiladigan va tasdiqlanadigan tartibga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Yopiq tanlov savdolari ishlar va xizmatlar yuqori darajada murakkabligi (yoki tor ixtisoslashuvi) bilan farqlanadigan va faqat pudratchilar (yetkazib beruvchilar)ning cheklangan soni bilangina bajarilishi mumkin bo‘lgan hollarda tashkil etiladi.
24. Yopiq tanlov savdolarini o‘tkazishda tanlov savdolari tashkilotchisi pudratchilar (yetkazib beruvchilar) umumiy sonidan oldindan yetarlicha malaka ma’lumotlariga ega bo‘lganlarni, biroq ularning kamida uchtasini tanlaydi va ularga tanlov savdolarida qatnashishga taklifnoma yuboradi.
Oldingi tahrirga qarang.
25. Agar yopiq savdolarda qatnashishga rozilik bildirgan pudratchilar (yetkazib beruvchilar) soni uchtadan kam bo‘lsa, u holda tanlov shartlari aniqlashtirilgan va/yoki unga tuzatishlar kiritilgan holda takroriy tanlov savdolari e’lon qilinadi.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 1-apreldagi 100-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 14-son, 137-modda)
26. Yopiq tanlov savdolarini tashkil etishda matbuotda e’lon berilmaydi, tanlov savdolari taklif etilgan talabgorlar o‘rtasida o‘tkaziladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
27. Kamida 1 ming AQSh dollari summasidagi bitta kontrakt bo‘yicha yetkazib berishda xarid tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning narxi, sifati va yetkazib berish muddatlari bo‘yicha eng maqbul shartlarni taklif etgan yetkazib beruvchilar bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri shartnomalar tuzish yo‘li bilan amalga oshiriladi.
Bir ming AQSh dollaridan 100 ming AQSh dollarigacha summaga bitta kontrakt bo‘yicha yetkazib berishda xarid baholash komissiyasi tomonidan baholanadigan eng yaxshi takliflarni tanlab olish yo‘li bilan erkin savdoda amalga oshiriladi. Talabgorlarga yuboriladigan ofertada xarid qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning tavsifi va soni, bajarish muddati va tovarni yetkazib berish joyi haqidagi ma’lumot bo‘lishi kerak.
(27-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
Oldingi tahrirga qarang.
271. Ro‘yxati Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilanadigan markazlashtirilgan manbalar hisobiga moliyalashtiriladigan 500 mln so‘mgacha qiymatda bo‘lgan obyektlarni (suvga quduqlarni burg‘ulash bilan bog‘liq obyektlardan tashqari) qurish va rekonstruksiya qilish bo‘yicha ishlarni bajarish uchun pudrat tashkilotlarini tanlash faqat kichik biznes subyektlari o‘rtasida amalga oshiriladi.
(271-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 27-iyundagi 430-son qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 26-son, 592-modda)
28. Erkin savdoda xarid qilishda takliflarning yetkazib beruvchi yoki pudratchi tomonidan aloqa kanallari orqali yozma shaklda taqdim etilishiga yo‘l qo‘yiladi.
29. Erkin savdoda xarid qilishda yetkazib beruvchi yoki pudratchini tanlash baholash komissiyasi tomonidan amalga oshiriladi.
30. Baholash komissiyasi buyurtmachi tomonidan kamida besh nafar vakolatli mutaxassisdan iborat tarkibda tayinlanadi. Baholash komissiyasining qarori protokol bilan rasmiylashtiriladi.
xarid qilinadigan tovar (ish, xizmatlar) yagona yetkazib beruvchi (pudratchi) tomonidan ishlab chiqarilsa (realizatsiya qilinsa);
Oldingi tahrirga qarang.
import tovar Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi bilan kelishgan holda xarid qilinganda shartnomaning to‘g‘ridan to‘g‘ri tuzilishiga yo‘l qo‘yiladi.
(31-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
32. Agar tanlov savdolari predmetining boshlang‘ich qiymatiga nisbatan tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish xarajatlari iqtisodiy jihatdan foydali bo‘lmasa, bunday ishlar va ko‘rsatiladigan xizmatlar mustaqil lotlarga bo‘lingan holda bitta tanlov savdolariga birlashtiriladi, bunda g‘olib, qoidaga ko‘ra, har bir lot bo‘yicha aniqlanadi.
33. Buyurtmachining asoslangan qaroriga muvofiq tanlov savdolari predmetini lotlarga bo‘lgan holda tanlov savdolari o‘tkazilishiga yo‘l qo‘yiladi (qurilish va montaj ishlari, asbob-uskunalarni xarid qilish va montaj qilish, yuklarni transportda tashish va hokazo).
Bunda g‘olib, qoidaga ko‘ra, har bir lot bo‘yicha aniqlanadi, bosh pudratchi tashkilot funksiyasini buyurtmachi bajaradi va loyihada nazarda tutilgan ishlar va xizmatlarning butun kompleksi bajarilishi uchun javob beradi. Investor va/yoki buyurtmachi tovarlarni xarid qilishda tanlov savdolari predmeti bo‘linishi uchun javob beradi.
34. Tanlov savdolarini keyinchalik tanlov savdolari predmeti uchun nazarda tutilmagan turlar bo‘yicha o‘tkazish imkonini beruvchi uning qiymatini pasaytirish maqsadida tanlov savdolari predmetini ongli ravishda bo‘lishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
tanlov savdolari predmeti qiymatining kamida 20 foizi miqdoridagi aylanma mablag‘larning yoki ko‘rsatib o‘tilgan mablag‘larni berishga bank kafolatnomasi, ishlar (xizmatlar)ni bajarish uchun zarur bo‘lgan mehnat resurslari va mutaxassislarning mavjudligi;
(35-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 28-noyabrdagi 261-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2008-y., 49-son, 480-modda)
Tanlov savdolarida qatnashish talabgoriga buyurtmachi tomonidan belgilanadigan boshqa talablar ham qo‘yilishi mumkin.
36. Agar tanlov savdolari predmeti hisoblanadigan ishlar (xizmatlar)ni bajarish bilan bog‘liq faoliyat qonun hujjatlariga muvofiq litsenziyalanishi kerak bo‘lsa belgilangan tartibda berilgan tegishli litsenziyaga ega bo‘lgan talabgorlar tanlov savdolarida qatnashishga qo‘yiladi.
37. Tanlov komissiyasi talabgor (oferent)dan uning malaka ma’lumotlariga muvofiqligini tasdiqlovchi dalillarni hujjatli shaklda taqdim etishni talab qilishga haqlidir.
38. Talabgorlarga tanlov savdolarida qatnashishga malaka talablari tanlov hujjatlari tarkibida ko‘rsatib o‘tiladi.
39. Malaka talablariga muvofiq talabgorlar tomonidan taqdim etiladigan ma’lumotlarni baholash tanlov hujjatlarida belgilangan tartibda tanlov komissiyasi tomonidan amalga oshiriladi.
talabgorlar (oferentlar)ning tanlov hujjatlarida nazarda tutilmagan malaka ma’lumotlariga nisbatan mezonlar va talablarni belgilashga haqli emas.
Oldingi tahrirga qarang.
ta’sis hujjatlari, moliyaviy qatnashish, xolding shaklida va boshqa shakllarda ifodalangan bir-biri bilan bevosita tashkiliy-huquqiy yoki moliyaviy bog‘liq bo‘lgan qurilish tashkilotlarining;
markazlashtirilgan kapital qo‘yilmalar hisobiga moliyalashtiriladigan obyektlarda qurilish-montaj ishlarini amalga oshirish uchun Qurilish-pudrat tashkilotlari reyestriga kiritilmagan qurilish tashkilotlarining tanlov savdolarida qatnashishi taqiqlanadi.
(41-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 30-apreldagi 108-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 18-son, 201-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
42. Buyurtmachining tor ixtisoslashgan pudratchi tashkilotlari ochiq tanlov savdolarida umumiy asoslarda qatnashadilar, yopiq tanlov savdolarida esa tanlov savdolari tashkilotchisi kamida ikkita chet qatnashchini taklif qilishi shart.
43. Malaka ma’lumotlari to‘g‘risida noto‘g‘ri axborot aniqlangan taqdirda tanlov komissiyasi qarori bilan talabgor (oferent) bundan keyin tanlov savdolari tartibotida qatnashishdan chetlatiladi.
44. Malaka ma’lumotlari to‘g‘risida tanlov savdolari natijasiga ta’sir qilmaydigan unchalik muhim bo‘lmagan noaniqliklar mavjud bo‘lgan axborotni taqdim etgan talabgor (oferent)ga tanlov komissiyasi qarori bilan aniqlangan noaniqliklarni uning ofertasini ko‘rib chiqish davomida tuzatishiga ruxsat etilishi mumkin.
45. Qayta tashkil etish (bo‘linish, birlashish), tugatish yoki bankrotlik bosqichida bo‘lgan, mulki xatlab qo‘yilgan talabgorlar tanlov savdolari tartibotlarida qatnashishga qo‘yilmaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
46. Tanlov savdolari tashkilotchisi tanlov savdolari to‘g‘risida pudratchini (yetkazib beruvchini) aniqlash sanasidan kamida 30 kun oldin ommaviy axborot vositalarida e’lon beradi yoki potensial pudratchilarga (yetkazib beruvchilarga) tanlov savdolarida qatnashishga taklifnoma jo‘natadi.
(46-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
47. Tanlov savdolari o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’londa yoki tanlov savdolarida qatnashishga taklifnomada quyidagi ma’lumotlar bo‘lishi kerak:
Oldingi tahrirga qarang.
Tanlov savdolari va /yoki talabgorning malakasini oldindan aniqlash to‘g‘risidagi e’lon ommaviy axborot vositalarida chop etiladi. Buyurtmachining qaroriga ko‘ra xorijiy pudratchilar (yetkazib beruvchilar) tanlov savdolarida qatnashishga taklif etilishi mumkin. Bunda mamlakatimizning tovar ishlab chiqaruvchilari (ishlarni bajaruvchilari, xizmatlar ko‘rsatuvchilari) uchun qonun hujjatlarida nazarda tutilgan narx preferensiyalari, shuningdek qonunchilikka muvofiq kichik biznes subyektlari uchun ajratiladigan kvotalar miqdorlari to‘g‘risidagi ma’lumotlar mavjud bo‘lgan e’lon qoidaga ko‘ra, eng ommaviy davriy nashrida joylashtiriladi, gazetalarda, web-caytda va /yoki BMTning Development Business nashrida, shuningdek xorijiy mamlakatlarning elchixonalari orqali taklifnomalar jo‘natish vositasida amalga oshiriladi.
(47-bandning o‘ninchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
Oldingi tahrirga qarang.
48. Ofertalarni taqdim etish muddati e’lon ommaviy axborot vositalarida berilgan kundan boshlab kamida o‘ttiz kunni yoki taklifnomalar jo‘natilgan kundan boshlab o‘ttiz besh kunni tashkil etishi kerak.
“Melioratsiya obyektlarida ta’mirlash-tiklash ishlari obyektlari uchun ofertalarni taqdim etishning eng qisqa muddati ommaviy axborot vositalarida e’lon berilgan kundan boshlab 15 kunni yoki taklifnomalar jo‘natilgan kundan boshlab 20 kunni tashkil etadi”.
(48-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 28-noyabrdagi 261-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2008-y., 49-son, 480-modda)
49. Tanlov savdolari o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’lon faqat tanlov hujjatlariga ijobiy ekspert xulosasi mavjud bo‘lgan taqdirdagina chop etilishi mumkin.
50. Tanlov hujjatlari, qoidaga ko‘ra, uch qismdan: umumiy, texnik va tijorat qismidan iborat bo‘ladi.
talabgorning malakasini hamda uning texnik va moliyaviy ahvolini baholash talablari va mezonlarini, takliflarni moliyaviy baholash va tanlov savdolari g‘olibini aniqlash mezonlari, tanlov savdolari tartibotiga taalluqli boshqa hujjatlardan iborat bo‘lgan yo‘riqnoma.
52. Texnik qism Qurish, rekonstruksiya qilish, texnika bilan qayta jihozlash, loyihalash, qurilish obyektlari uchun materiallar, konstruksiyalar va jihozlar xarid qilishga doir tanlov hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizom talablariga muvofiq ishlab chiqiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Texnik topshiriq O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyihani boshqarish milliy agentligi bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda kelishilishi kerak.
(52-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-dekabrdagi 992-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
53. Tanlov hujjatlarining tijorat qismi tovar (ishlar, xizmatlar) narxidan, ishlar (xizmatlar)ni bajarish va/yoki tovarni yetkazib berish shartlaridan, mablag‘ bilan ta’minlash manbalari va shartlaridan, tanlov savdolari predmetini sotish muddatidan, shartnoma loyihasidan iborat bo‘ladi.
(53-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 20-fevraldagi 50-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 9-son, 89-modda)
54. Buyurtmachi tomonidan e’lon qilingan narx bilan tanlov savdolari o‘tkazilishi to‘g‘risida qaror qabul qilingan taqdirda tanlov savdolari predmetining boshlang‘ich narxi e’lon va taklifnomada ko‘rsatiladi. Bunda tanlov savdolari tanlov savdolari predmetining boshlang‘ich narxini pasaytirish yuzasidan o‘tkaziladi.
56. Xorijiy pudrat tashkilotlari tomonidan amalga oshiriladigan va erkin muomaladagi valyutada haq to‘lanadigan xorijiy kreditlar va grantlar hisobiga moliyalashtiriladigan investitsiya loyihalarini amalga oshirishda, agar xalqaro va xorijiy moliyaviy institutlar bilan tuzilgan kredit shartnomalarida o‘zgacha hol nazarda tutilmagan bo‘lsa, tanlov hujjatlariga ishlar (xizmatlar) qiymatining kamida 50 foizi miqdorida ishlar (xizmatlar)ni bajarish uchun O‘zbekiston Respublikasining xo‘jalik yurituvchi subyektlari — rezidentlari ishtirok etishi shartlari kiritiladi.
57. Tanlov va talabgorning malakasini oldindan aniqlash hujjatlariga, ofertani joylashga va markirovka qilishga, takliflarni texnik va moliyaviy baholash mezonlariga shartlar va talablar tanlov komissiyasi tomonidan ko‘rib chiqiladi va tasdiqlanadi.
Ofertalarni taqdim etish muddati tugagungacha tanlov savdolari tashkilotchisi tanlov hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishga haqlidir, tashkilotchi ular to‘g‘risida tanlov hujjatlarini olgan talabgorlarga darhol xabar qilishi, ofertalarni taqdim etish muddatini ofertaga tuzatish kiritish uchun yetarli bo‘lgan vaqtga uzaytirishi kerak.
To‘lov miqdori buyurtmachi va/yoki tanlov savdolari tashkilotchisi tomonidan, tanlov hujjatlarini ko‘paytirish va tarqatish qiymatidan kelib chiqqan holda belgilanadi.
59. Tanlov savdolari tashkilotchisi talabgorning so‘roviga ko‘ra tanlov hujjatlarining mohiyati yoki mazmuni bilan bog‘liq bo‘lgan savollarga yozma ravishda javob berishi, tanlov savdolarining barcha qatnashchilariga javobni so‘rov manbaini ko‘rsatmasdan yuborishi shart.
60. Tanlov savdolarining asosiy qatnashchilari va /yoki talabgorlar o‘rtasida xabarlar, bildirishnomalar va boshqa axborotlarni almashish tanlov hujjatlari tarkibida tasdiqlangan shakl bo‘yicha yozma ravishda amalga oshiriladi.
62. Talabgorning imzosi va muhri qo‘yilgan oferta savdolar tashkilotchisiga konvertga solib yelimlangan holda jo‘natiladi.
Ofertani taqdim etish sanasi tanlov savdolari tashkilotchisining pochta bildirishnomasidagi oferta olinganligi to‘g‘risidagi qayd bo‘yicha yoki tanlov savdolari tashkilotchisining oferentga berilgan (oferta chopar orqali yetkazib beriladigan hol) oferta olinganligi to‘g‘risidagi bildirishnomasi sanasi bo‘yicha belgilanadi.
64. Talabgor oferta tarkibida tanlov savdolarida qatnashishga buyurtmanomani tanlov hujjatlarida ko‘rsatilgan, lekin tanlov savdolari predmeti hisoblab chiqilgan qiymatining ko‘pi bilan 2 foizi miqdorida ta’minlashni taqdim etadi.
65. Buyurtmachi tanlov hujjatlarida ta’minlash kafilining ishonchliligi bo‘yicha talablarni, uning shakllarini va tanlov savdolarida qatnashishga buyurtmanomani ta’minlashdan foydalanish tartibini belgilashi mumkin.
tanlov savdolari g‘olibiga – shartnoma tuzilgandan keyin, shartnoma ijrosini talab qilinadigan ta’minlash taqdim etilgach;
qolgan oferentlarga – tanlov savdolari g‘olibi bilan shartnoma tuzilgandan keyin, lekin ofertaning amal qilish muddatidan kechikmay;
ofertani qaytarib olgan oferentga – uni taqdim etishning oxirgi kuni va vaqti tugagungacha qaytariladi.
Buyurtmanomani ta’minlash uni qaytarish uchun asos paydo bo‘lgan vaqtdan boshlab o‘n kun mobaynida qaytariladi.
ofertani taqdim etishning oxirgi kuni va vaqti tugagach ofertani o‘zgartirgan yoki uni qaytarib olgan oferentga;
tanlov savdolari g‘olibiga – oferta uning amal qilish davrida qaytarib olinganda, tanlov hujjatlarida belgilangan shartlarda shartnoma tuzish yoki shartnoma ijrosining talab qilinadigan ta’minlanishini taqdim qilish rad etilganda qaytarilmaydi.
69. Tanlov komissiyasi majlisi ushbu Nizomning 48-bandida belgilangan muddat tugagandan keyin o‘tkaziladi.
Majlis vaqtida ofertalar solingan konvertlar ochiladi, shartlar va tartibotlarga rioya qilinishi, tanlov hujjatlarida ko‘rsatilgan hujjatlarning mavjudligi tekshiriladi.
70. Ofertalar solingan konvertlarni ochish qatnashish istagini bildirishgan oferentlar yoki ularning vakolatli vakillari ishtirokida amalga oshiriladi.
Tanlov komissiyasi majlislari natijalari to‘g‘risidagi axborot qatnashmagan oferentga yozma shaklda yetkaziladi.
71. Hujjatlar paketida tanlov hujjatlari talablarining buzilganligi aniqlangan taqdirda hujjatlar ularning mazmuni e’lon qilinmasdan oferentga qaytariladi.
72. Tanlov komissiyasi tanlov hujjatlarining e’lon qilingan shartlarga nomuvofiqligini yoki ofertani rasmiylashtirishdagi noaniqliklarni ular boshqa qatnashchilarning reytingiga ta’sir ko‘rsatmaydigan va ularga yo‘l qo‘ygan tanlov savdolari qatnashchisiga ustunlik bermaydigan hollarda e’tiborga olmasligi mumkin.
73. Tanlov hujjatlari shartlariga javob beradigan ofertalar bo‘yicha oferentning ismi (nomi), malaka ma’lumotlari, taklif qilingan narxlar va bajarish muddatlari, shuningdek oferent tomonidan tanlov hujjatlari talablariga muvofiq kiritilgan qo‘shimcha takliflar hisobga olinadi.
74. Tanlov komissiyasi majlisida ofertani ko‘rib chiqish davomida oferent tomonidan ofertaning mazmuni tushuntirib berilishiga yo‘l qo‘yiladi.
Bunda ofertaning mazmunini, shu jumladan narxi yoki bajarish muddatini o‘zgartiruvchi tushuntirishlar berilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
741. Qatnashchilarning tijorat takliflarini teng shartlarga keltirish maqsadida ular bo‘yicha qonun hujjatlariga muvofiq import qiluvchilar qo‘shilgan qiymat solig‘idan ozod qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ni importga yetkazib beriladigan tender takliflari qatnashchilarning tender takliflarini baholashda ko‘rsatib o‘tilgan soliq summasi qo‘shimcha ravishda hisobga olinadi.
(741-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 20-fevraldagi 50-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2009-y., 9-son, 89-modda)
75. Ofertada arifmetik xatolar mavjudligi aniqlangan taqdirda so‘zlar bilan ko‘rsatilgan yakuniy summa to‘g‘ri miqdor sifatida qabul qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
76. Savdolarning turidan qat’i nazar, tanlov savdolari g‘olibi tanlov komissiyasining yopiq majlisida aniqlanadi. Tender komissiyasi g‘oliblarni eng ko‘p raqobatli narxlar, yetkazib berish va ishlarni bajarish (xizmatlar ko‘rsatish) shartlari, to‘lov hamda tender shartlarida belgilangan boshqa mezonlar bo‘yicha, shuningdek tender savdolarida mamlakatimiz ishlab chiqaruvchilariga narx preferensiyalari berish tartibini tartibga soladigan boshqa normativ-huquqiy hujjatlar talablariga muvofiq aniqlaydi. Tanlov savdolari g‘olibi tanlov qatnashchilari ishtirokida e’lon qilinadi, ishtirok etmagan qatnashchilar belgilangan tartibda xabardor qilinadi.
(76-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 20-fevraldagi 50-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 9-son, 89-modda)
77. Ofertalarni ko‘rib chiqish, baholash va taqqoslash natijalari to‘g‘risidagi axborot oshkor qilinmaydi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno.
Qoidaga ko‘ra, bu – talabgor malakasini oldindan aniqlash, konvertlarni ochish, tanlov savdolari g‘oliblarini aniqlash va tanlov savdolari o‘tkazish tartiboti bilan bog‘liq bo‘lgan boshqa protokollardir.
79. Tanlov savdolari buyurtmachi tomonidan belgilangan tartibda tasdiqlangandan keyin tugallangan hisoblanadi.
80. Buyurtmachi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi bilan kelishilgan kundan boshlab besh kun muddatda ommaviy axborot vositalarida tanlov savdolari natijalari (predmeti, g‘olibi, investitsiya loyihasining shartnomaviy narxi va uni amalga oshirish muddati) to‘g‘risidagi axborotni e’lon qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(81-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 1-apreldagi 100-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 14-son, 137-modda)
oferentlar tomonidan taklif etilgan narxlar tanlov savdolari predmeti boshlang‘ich qiymatidan ancha ortiq bo‘lsa;
“Davarxitektqurilish” qo‘mitasi bilan kelishuv bo‘yicha tanlov komissiyasi tomonidan asoslangan boshqa holatlar paydo bo‘lsa o‘tkazilmagan hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
kichik biznes subyektlari uchun ajratilgan kvotalar bo‘yicha o‘tkaziladigan tanlov savdolari qatnashchilari o‘rtasida ushbu toifa korxonalar mavjud bo‘lmasa.
(81-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 1-apreldagi 100-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 14-son, 137-modda)
82. Tanlov savdolarining o‘tkazilmagan deb e’lon qilinishi asosiy qatnashchilardan birontasining mulkiy yoki boshqacha tusdagi javobgarligiga olib kelmaydi.
83. Agar tanlov savdolari o‘tkazilmagan deb e’tirof etilsa tanlov savdolari takroran o‘tkaziladi, bunda tanlov hujjatlari shartlarining qaytadan ko‘rib chiqilishiga yo‘l qo‘yiladi.
84. Tanlov savdolari tashkilotchisi ular tugallangandan keyin tanlov savdolari g‘olibiga besh kundan kechikmay yozma bildirishnoma jo‘natadi.
85. Shartnoma tanlov savdolari g‘olibi bildirishnomani olgan kundan boshlab o‘n kun muddatda tuziladi.
86. Agar tanlov savdolari g‘olibi shartnoma tuzishni rad etsa yoki shartnoma ijrosini ta’minlashni belgilangan muddatda taqdim etmasa, u holda buyurtmachi tanlov komissiyasi bilan birgalikda ofertasi ikkinchi bahoni olgan oferentni tanlov savdolari g‘olibi deb e’tirof etishi yoki takroriy tanlov savdolari o‘tkazishni tayinlashi mumkin.
87. Shartnoma ijrosini ta’minlash miqdori buyurtmachi tomonidan, lekin tanlov savdolarida belgilangan qiymatning ko‘pi bilan 10 foizi miqdorida belgilanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
88. Tanlov savdolari natijalari bo‘yicha tuzilgan, erkin muomaladagi valyutada amalga oshiriladigan shartnomani ro‘yxatdan o‘tkazish belgilangan tartibda Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligida amalga oshiriladi.
(88-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 8-sentabrdagi 206-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 34-36-son, 264-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
89. Tanlov hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish, tanlov savdolarini o‘tkazishning maqsadga muvofiqligi hamda uning metodlari va usullarining asoslanganligini aniqlash, tanlov savdolarini tashkil etish, tanlov savdolarini o‘tkazish shartlari va tartibotiga rioya qilish monitoringi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Loyihalarni va import kontraktlarini kompleks ekspertiza qilish markazi tomonidan amalga oshiriladi.
(89-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 20-fevraldagi PQ-3550-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.02.2018-y., 07/18/3550/0793-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Tanlov savdolari tashkilotchisi tomonidan tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish masalalarini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlar shartlariga hamda ushbu Nizomga rioya qilinishi tanlov hujjatlari ekspertizasi predmeti hisoblanadi.
moliyaviy resurslarni tasdiqlovchi tegishli hujjatlar (kredit shartnomasi, bank ma’lumotnomasi, qurilishlarning aniq manzilli ro‘yxati, davlat boshqaruv organi qarori va boshqalar). Zarur hollarda ekspertiza organi savdolar tashkilotchisidan qo‘shimcha ma’lumotlarni so‘rab oladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Import tovarlar (ishlar va xizmatlar)ni xarid qilishda buyurtmachi tanlov hujjatlari tarkibida Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligining narxlar konyunkturasi bo‘yicha xulosasini taqdim etadi.
(91-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 8-sentabrdagi 206-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 34-36-son, 264-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
92. Tanlov hujjatlari ekspertizasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Loyihalarni va import kontraktlarini kompleks ekspertiza qilish markazi tomonidan tasdiqlangan Qurilish, rekonstruksiya qilish, texnika bilan qayta jihozlash, loyihalash, qurilish obyektlari uchun materiallar, konstruksiyalar va jihozlar xarid qilishga doir tanlov hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi Nizom talablariga muvofiq o‘tkaziladi.
(92-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 20-fevraldagi PQ-3550-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.02.2018-y., 07/18/3550/0793-son)
Keyingi tahrirga qarang.
93. Tanlov hujjatlari ekspertizasi va ekspertiza organi tomonidan tegishli xulosani berish ushbu Nizomning 91-bandida sanab o‘tilgan hujjatlar taqdim etilgan kundan boshlab o‘n kun muddatda amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
95. Monitoring buyurtmachi va pudratchi tomonidan tomonlarning tanlov savdolari shartlarini bajarishi to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Loyihalarni va import kontraktlarini kompleks ekspertiza qilish markaziga har oyda taqdim etiladigan axborotlarni tahlil qilish yo‘li bilan amalga oshiriladi.
(95-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 20-fevraldagi PQ-3550-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.02.2018-y., 07/18/3550/0793-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Tanlov hujjatlariga buyurtmachi va pudratchi tomonidan axborotlar taqdim etish bo‘yicha majburiyatlarni kiritish tanlov savdolari shartlarining uzviy qismi hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Monitoring natijalarini umumlashtirish O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Loyihalarni va import kontraktlarini kompleks ekspertiza qilish markazi tomonidan amalga oshiriladi.
(95-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 20-fevraldagi PQ-3550-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.02.2018-y., 07/18/3550/0793-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
96. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Loyihalarni va import kontraktlarini kompleks ekspertiza qilish markazi har chorakda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Apparatiga tahliliy ma’lumotnomani takliflar bilan birga taqdim etadi.
(96-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 20-fevraldagi PQ-3550-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.02.2018-y., 07/18/3550/0793-son)
Keyingi tahrirga qarang.
98. Birinchi moliyaviy yil mobaynida narxlarga hamda tovarlar, ishlar va xizmatlar xarid qilish yuzasidan shartnomani bajarish muddatiga tuzatishlar kiritishga yo‘l qo‘yilmaydi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno.
99. Ikkinchi yil va undan keyingi yillar uchun shartnoma narxlariga tuzatishlar kiritish belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
100. Tanlov savdolari g‘olibi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda obyekt qurilishining sug‘urta qilinishini ta’minlaydi.
101. Tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish, tanlov hujjatlarini ishlab chiqish bilan bog‘liq xarajatlar shartnoma asosida amalga oshiriladi.
102. Tanlov savdolari tanlov savdolari predmetini sotishning maqsadga muvofiq emasligi sababli bekor qilingan taqdirda ularni tashkil etish va o‘tkazish bilan bog‘liq xarajatlar amaldagi xarajatlar bo‘yicha buyurtmachi tomonidan qoplanadi.
103. Tanlov savdolari qatnashchilari qonun hujjatlariga va ushbu Nizom talablariga muvofiq javob beradilar.
tanlov savdolari predmeti uchun nazarda tutilmagan shakllar bo‘yicha tanlov savdolarini amalga oshirish imkonini beradigan uning qiymatini kamaytirish maqsadida tanlov savdolari predmetini bo‘lishga yo‘l qo‘yilishi;
shartnomada kelishilgan muddatlarda fizik, sifatga doir va texnik parametrlar bo‘yicha shartnoma shartlarining bajarilmaganligi;
tomonlar o‘rtasidagi shartnomaviy majburiyatlarning bajarilishi tugallangandan keyin uch yil mobaynida ofertalar originallarining saqlanmaganligi;
tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish tartibotlarining boshqacha buzilishlari uchun javob beradi.
Agar uning uchun qonun hujjatlariga muvofiq shartnoma tuzish shart bo‘lgan buyurtmachi shartnomani tuzishdan voz kechsa yoki bosh tortsa tanlov savdolari g‘olibi shartnomani tuzish yoki yetkazilgan zararni va boy berilgan foydani undirish to‘g‘risidagi talab bilan sudga murojaat qiladi.
ofertalar taqdim etish muddati tugagungacha tanlov hujjatlariga tanlov hujjatlarini olishgan talabgorlarga o‘z vaqtida xabar qilmasdan va ofertaga tuzatishlar kiritish uchun yetarli bo‘lgan vaqt uchun ofertalarni taqdim etish muddatini uzaytirmasdan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilganligi;
tanlov savdolari o‘tkazilishi to‘g‘risidagi e’lonni tanlov hujjatlariga ijobiy ekspert xulosasisiz chop etganlik;
arizalar va ofertalarni qabul qilib olishni rad etganlik, ularni hisobga olishni ta’minlamaganlik, konvertlarni ochishgacha ularning maxfiyligini va saqlanishini ta’minlamaganlik;
tanlov savdolarini tashkil etish va o‘tkazish tartibotining boshqacha buzilishlari uchun javob beradi.
tanlov savdolarini o‘tkazish tartibotlari bosqichlari bo‘yicha kam ovoz bilan va/yoki tanlov takliflarini baholash mezonlarini hisobga olmasdan qaror qabul qilinganligi;
talabgor (oferent)dan uning malaka ma’lumotlariga muvofiqligini tasdiqlovchi dalillarni hujjatli shaklda taqdim etishning asossiz talab qilinishi;
talabgorlarning o‘z intellektual mulki yoki tijorat sirini muhofaza qilishga bo‘lgan huquqi buzilganligi;
talabgorlar (oferentlar)ning malaka ma’lumotlariga nisbatan tanlov hujjatlarida nazarda tutilmagan mezonlar va talablar belgilanganligi;
Oldingi tahrirga qarang.
markazlashtirilgan kapital qo‘yilmalar hisobiga moliyalashtiriladigan obyektlarda qurilish-montaj ishlarini amalga oshirish uchun Qurilish-pudrat tashkilotlari reyestriga kiritilmagan qurilish tashkilotlarining;
(106-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 30-apreldagi 108-sonli qaroriga asosan yettinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 18-son, 201-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
muassislik hujjatlari, moliyaviy qatnashish, xolding shaklida va boshqa shakllarda ifodalangan bir-biri bilan bevosita tashkiliy-huquqiy yoki moliyaviy bog‘liq bo‘lgan tashkilotlarning;
qayta tashkil etish (bo‘linish, birlashish) tugatish yoki bankrotlik bosqichida bo‘lgan, mulki xatlab qo‘yilgan talabgorlarning qo‘yilganligi;
talabgor (oferent)ning tanlov savdolari tartibotida qatnashishdan asossiz ravishda chetlatilganligi;
tanlov savdolarining boshqa qatnashchilari reytingiga ta’sir qilmaydigan, ularga yo‘l qo‘ygan tanlov savdolari qatnashchisiga ustunlik bermaydigan hollarda tanlov hujjatlarining e’lon qilingan shartlarga yoki ofertani rasmiylashtirishdagi noaniqliklarga nomuvofiqligi e’tiborga olinganligi;
oferta mazmunini o‘zgartiradigan tushuntirishlar va tuzatishlarga yo‘l qo‘yilganligi, shu jumladan narxlar yoki bajarish muddati o‘zgartirilganligi;
ofertani tanlov komissiyasi majlisida ko‘rib chiqish davomida oferentning tushuntirish berishiga asossiz ravishda yo‘l qo‘yilmaganligi;
axborotning oshkor qilinganligi, savdolar qatnashchilarining o‘zaro yoki jalb etilgan mutaxassislar bilan kelishuviga yo‘l qo‘yilganligi, shuningdek qonunga zid boshqa xatti-harakatlar qilinganligi;
tanlov savdolari g‘olibining tanlov komissiyasining ochiq majlisida aniqlanganligi, tanlov savdolari g‘olibini e’lon qilish tartiboti buzilganligi, ishtirok etmagan qatnashchilarning o‘z vaqtida xabardor qilinmaganligi;
fizik, sifatga doir va texnik parametrlar bo‘yicha shartnoma shartlarining shartnomada nazarda tutilgan muddatlarda bajarilmaganligi;
Agar tanlov savdolari g‘olibi shartnoma tuzishni rad etsa yoki belgilangan muddatda shartnoma bajarilishi ta’minlanishini taqdim etmasa, u holda buyurtmachi tanlov komissiyasi bilan birgalikda ofertasi ikkinchi bahoni olgan oferentni tanlov savdolari g‘olibi deb e’tirof etishi yoki takroriy tanlov savdolari o‘tkazishni tayinlashi mumkin.
108. Tanlov savdolari tartibotidan kelib chiqqan kelishmovchiliklar va nizolar, buyurtmachi, savdolar tashkilotchisi yoki tanlov savdolari boshqa qatnashchilarining xatti-harakatlari va qarorlar yuzasidan shikoyatlari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
109. Tanlov (tender) savdolarini o‘tkazishda raqobat to‘g‘risidagi qonun hujjatlari talablariga rioya qilinishi monopoliyaga qarshi organ tomonidan nazorat funksiyalarini amalga oshirishda, o‘rganishlar o‘tkazishda, shuningdek xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruv organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari murojaatlari va tegishli organlarning taqdimnomasi asosida nazorat qilinadi. Ushbu nazorat va o‘rganishni amalga oshirish tartibi monopoliyaga qarshi organ tomonidan belgilanadi.
(XIII-bo‘lim O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)