“Shahar yo‘lovchilar transporti to‘g‘risida”, “Avtomobil transporti to‘g‘risida”, “Shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlarini bajarish yuzasidan Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasida yo‘lovchilar aylanmasini va umumiy foydalaniladigan avtomobil va elektr transportida shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda hamda soatlar bo‘yicha tashilgan yo‘lovchilar sonini aniqlash tartibi to‘g‘risidagi Nizom 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasida cheklangan tariflar bo‘yicha aholiga xizmatlar ko‘rsatish munosabati bilan shaharda yo‘lovchilarni muntazam tashish bilan band bo‘lgan tashuvchilar ko‘radigan zararlarni moliyalashtirish va qoplash tartibi to‘g‘risidagi Nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Vazirlar Mahkamasining “Toshkent shahrida yo‘lovchi transporti tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2006-yil 31-yanvardagi 11-son qaroriga 1-ilova (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2006-y., 1-son, 6-modda) 8-bandining o‘ninchi xatboshidagi “yo‘lovchi transportining zarar ko‘rmasdan faoliyat ko‘rsatishini hisobga olgan holda transportda yurish kartochkalariga chegirmalar miqdorini belgilaydi” so‘zlari chiqarib tashlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Vazirliklar va idoralar bir oy muddatda idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari B.I.Zakirov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasida yo‘lovchilar aylanmasini va umumiy foydalaniladigan avtomobil va elektr transportida shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda hamda soatlar bo‘yicha tashilgan yo‘lovchilar sonini aniqlash tartibini belgilaydi.
2. Ushbu Nizom avtomobil va elektr transportida (tramvay, trolleybus va metropolitenda) shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda muntazam va soatlar bo‘yicha yo‘lovchilar tashishni amalga oshiradigan tashuvchilarga tatbiq etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
umumiy foydalaniladigan transport — yo‘lovchilar va yuk tashish uchun mo‘ljallangan jamoat yer usti va yer osti transporti (avtobus, tramvay, trolleybus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksilar, metropoliten);
Keyingi tahrirga qarang.
avtobus — yo‘lovchilar tashish uchun mo‘ljallangan va haydovchi o‘rnidan tashqari, 8 tadan ko‘p o‘rindiqqa ega bo‘lgan avtotransport vositasi;
tramvay — elektr privodga ega bo‘lgan, temir yo‘l polotnosi bo‘yicha harakatlanadigan va muntazam shahar yo‘nalishlarida yo‘lovchilar tashish uchun foydalaniladigan vagon (yoki bir-biri bilan ulangan bir nechta vagonlar);
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
trolleybus — elektr privodga ega bo‘lgan, ko‘chalar bo‘ylab harakatlanadigan va muntazam yo‘nalishlarda yo‘lovchilar tashish uchun foydalaniladigan vagon;
yo‘nalishli taksi — yo‘lovchilar talabiga ko‘ra to‘xtagan holda muntazam yo‘nalishlarda yo‘lovchilar tashish uchun mo‘ljallangan avtotransport vositasi (avtobus yoki yengil avtomobil);
yo‘nalishsiz taksi — taksometr (hisoblagich) ko‘rsatkichi bo‘yicha to‘lov to‘lanadigan, yo‘lovchilar buyurtmanomalari bo‘yicha tashish xizmatlari ko‘rsatadigan avtotransport vositasi;
metropoliten — elektropoyezdlarda yo‘lovchilar tashish uchun mo‘ljallangan yer osti va yer usti inshootlari tizimi;
tushum — avtobus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, tramvay, trolleybus va metropolitenda yo‘lovchilar tashishdan olingan daromad;
Keyingi tahrirga qarang.
oylik transportda yurish kartochkasi — harakatlanish hududi chegaralarida va ushbu hujjat amal qiladigan davr mobaynida barcha yo‘nalishlar bo‘yicha umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus va tramvayda) yurish imkoniyatini olishga yo‘lovchining huquqini tasdiqlaydigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat. Oylik yurish kartochkasi ikki turga – umumiy va imtiyozli kartochkaga bo‘linadi;
Keyingi tahrirga qarang.
umumiy oylik transportda yurish kartochkasi — metropoliten, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksilardan tashqari, umumiy foydalaniladigan transportning barcha turlarida yo‘lovchilar yurishini nazarda tutadigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat. Umumiy transportda yurish kartochkasining to‘liq qiymati umumiy foydalaniladigan transportdagi cheklangan tarifni, chegirishni hisobga olgan holda, yurishlar soniga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi;
Mazkur bandning o‘n birinchi xatboshisiga O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 29-sentabrdagi 330-sonli qarori bilan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
imtiyozli oylik transportda yurish kartochkasi — chegirish va imtiyozlarni hisobga olgan holda, yo‘lovchilarning ijtimoiy guruhi (pensionerlar, nogironlar, talabalar va o‘rta maktablar, litseylar, kollejlar o‘quvchilari) uchun transportda yurishni nazarda tutadigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnoma — shahar yo‘lovchilar transportini boshqarish organlari tomonidan beriladigan, qat’iy hisobda turadigan, belgilangan namunadagi, egasining nomi yozilgan hujjat. Transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnoma shakli hamda uni berish mexanizmi O‘zbekiston avtomobil va daryo transporti agentligi tomonidan tasdiqlanadi;
bir martalik chipta — shahar yer ustida yo‘lovchilar tashish transportida (yo‘nalishsiz taksidan tashqari) transportda bir marta yurish huquqini beradigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat;
Keyingi tahrirga qarang.
yo‘lovchilar aylanmasi — yo‘lovchi tashilgan masofani hisobga olgan holda, yo‘lovchi tashishlar sonini belgilovchi ko‘rsatkich;
o‘rtacha masofa— yo‘lovchilar oqimini tahlil qilish natijalari bo‘yicha aniqlanadigan yo‘l yurish masofasining uzoqligi;
Keyingi tahrirga qarang.
4. Tashilgan yo‘lovchilar soni umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, tramvay, trolleybus va metropolitenda) bajariladigan shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro tashuvlarning har bir turi hamda soatlar bo‘yicha tashuvlar uchun alohida-alohida aniqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
cheklangan tariflarni qo‘llagan holda avtobuslar, yo‘nalishli taksilar, tramvaylar va trolleybuslarda tashilganda — sotilgan bir martalik chiptalar soni bo‘yicha yoki tushumni cheklangan tarifga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi;
Mazkur bandning ikkinchi xatboshisiga O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 29-sentabrdagi 330-sonli qarori bilan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
metropolitenda tashilganda — jetonlar sotishdan olingan tushumni cheklangan tarifga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Oylik transportda yurish kartochkasi va transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnomalar bo‘yicha tashilgan yo‘lovchilar soni:
sotilgan oylik transportda yurish kartochkalari va transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnomalarning berilgan sonini ushbu Nizomga ilovaga muvofiq belgilangan oylik yurishlar soniga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi;
tashuvchilar o‘rtasida ulardan har birining bir martalik chiptalar bo‘yicha tashigan yo‘lovchilari soniga mutanosib ravishda taqsimlanadi.
7. Shahar atrofidagi yo‘nalishlarda tashilgan yo‘lovchilar soni yo‘lovchi aylanmasini ushbu muayyan yo‘nalishda yo‘lovchi bosib o‘tadigan o‘rtacha masofaga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi.
Shahar yo‘nalishidagi shahar atrofi yo‘nalishlarida tashilgan yo‘lovchilar soni tashilgan yo‘lovchilarning umumiy sonini shahardagi yo‘nalishning umumiy yo‘nalish masofasidagi ulushiga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi.
8. Shaharalararo va xalqaro yo‘nalishlarda tashilgan yo‘lovchilar soni sotilgan bir martalik chiptalar soniga teng holda qabul qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Soatlar bo‘yicha tashuvlarda tashilgan yo‘lovchilar soni yo‘lovchi tashuvlari sonini ushbu tashuvchining shahar atrofidagi yo‘nalishda yo‘lovchining bosib o‘tgan o‘rtacha masofasiga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi. Agar tashuvchida bunday tashuvlar mavjud bo‘lmasa, u holda hisoblash uchun 10 kilometrga teng bo‘lgan masofa olinadi.
10. Yo‘nalishsiz taksilarda tashilgan yo‘lovchilar soni to‘lovli bosib o‘tilgan masofani yo‘lovchilarning o‘rtacha soniga ko‘paytirish va yo‘lovchilar tashishning o‘rtacha masofasiga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi.
Shaharlararo va xalqaro yo‘nalishlarda yo‘nalishsiz taksida yo‘lovchilar tashilganda tashishning o‘rtacha masofasi shaharlararo va xalqaro yo‘nalishlarda avtobuslarda yo‘lovchilar tashishning o‘rtacha masofasiga teng holda qabul qilinadi.
11. Yo‘lovchilar aylanmasi umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, tramvay, trolleybus va metropolitenda) bajariladigan shahar, shahar atrofi, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda tashuvlarning har qaysi turi hamda soatlar bo‘yicha tashuvlar uchun alohida-alohida aniqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Yo‘lovchilar aylanmasi shahar yo‘nalishlarida avtobuslar, yo‘nalishli taksilar, tramvaylar, trolleybuslar va metropolitenda tashishda tashilgan yo‘lovchilar sonini yo‘lovchilar oqimini tanlab tahlil qilish asosida hisoblab chiqiladigan ushbu yo‘nalish bo‘yicha yo‘lovchi bosib o‘tadigan o‘rtacha masofaga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi.
Mazkur bandga O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 29-sentabrdagi 330-sonli qarori bilan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
13. Oylik transportda yurish kartochkalari bo‘yicha yo‘lovchilar aylanmasi, tashuvchilar o‘rtasida ular tomonidan tashilgan to‘lov to‘lab yuradigan yo‘lovchilar soniga mutanosib ravishda taqsimlanadi.
14. Transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnomalar bo‘yicha yo‘lovchilar aylanmasi, shu jumladan metropolitenda, tashuvchilar o‘rtasida ular tomonidan tashilgan to‘lov to‘lab yuradigan yo‘lovchilar soniga mutanosib ravishda taqsimlanadi.
15. Shahar atrofidagi yo‘nalishda yo‘lovchilar aylanmasi bir martalik chiptalar bo‘yicha yo‘lovchilar tashishdan tushgan umumiy tushumni tashilgan (bagaj tashishdan tushumni chegirgan holda) bir yo‘lovchi-kilometr uchun cheklangan tarifga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi.
16. Shaharlararo va xalqaro yo‘nalishlarda yo‘lovchilar aylanmasi bir martalik chiptalar bo‘yicha yo‘lovchilar tashishdan tushgan tushumni (bagaj tashish va sug‘urta to‘lovini chegirgan holda) bir yo‘lovchi-kilometr uchun cheklangan tarifga bo‘lish yo‘li bilan aniqlanadi.
17. Umumiy foydalaniladigan avtobusda soatlar bo‘yicha tashishlar uchun yo‘lovchilar aylanmasi (turizm-ekskursiya avtobuslaridan tashqari) 0,65 miqdoriga teng holda qabul qilinadigan avtobuslarning bosib o‘tgan masofasi va yo‘lovchi sig‘imidan foydalanish koeffitsiyentlarini hisobga olgan holda, avtobuslarning umumiy bosib o‘tgan masofasi va avtobuslarning o‘rindiqlari soni bo‘yicha sig‘imi hosilasi sifatida aniqlanadi.
18. Yo‘nalishsiz taksi bo‘yicha yo‘lovchilar aylanmasi tashilgan yo‘lovchilar sonini to‘lov to‘lab yuriladigan kilometrlarga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi.
19. Shahar, shahar atrofi, shaharlararo va xalqaro yo‘nalishlar bo‘yicha yo‘lovchilar aylanmasi va tashilgan yo‘lovchilar soni bo‘yicha yig‘ma hisobotni shakllantirish barcha yuridik shaxslar bo‘yicha, ularning tashkiliy-huquqiy shaklidan va idoraviy mansubligidan qat’i nazar, belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
O‘zbekiston Respublikasida yo‘lovchilar aylanmasini va umumiy foydalaniladigan avtomobil va elektr transportida shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda hamda soatlar bo‘yicha tashilgan yo‘lovchilar sonini aniqlash tartibi to‘g‘risidagi Nizomga
ILOVA
ILOVA
T/r | Yo‘lovchilar toifasi, transportda yurish hujjatining turi | Bir oyda transportda yurishlarning hisoblangan soni | To‘liq qiymatdan chegirish miqdori (%) | Chegirishni hisobga olgan holda, kartochka qiymatidan imtiyozlar (%) |
1. | Umumiy oylik transportda yurish kartochkasi (seriya “A” – avtobus, tramvay) | 130 | 23 | — |
2. | Transportning bitta turida yurish uchun oylik transportda yurish kartochkasi (seriya “AV” – avtobus) | 104 | — | |
3. | Pensionerlar va nogironlar uchun imtiyozli oylik transportda yurish kartochkasi (seriya “N” – avtobus, tramvay) | 130 | 50 | |
4. | Talabalar uchun imtiyozli oylik transportda yurish kartochkasi (seriya “T” –avtobus, tramvay) | 130 | 50 | |
5. | O‘quvchilar uchun imtiyozli oylik transportda yurish kartochkasi (seriya “O’” –avtobus, tramvay) | 130 | 50 | |
6. | “Shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq transportda bepul yurish huquqini beradigan yagona guvohnoma | 60 | — | 100 |
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom “Shahar yo‘lovchilar transporti to‘g‘risida”, “Avtomobil transporti to‘g‘risida”, “Shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiq ishlab chiqilgan.
2. Ushbu Nizomning amal qilishi shaharda aholini harakatlanishning muntazam yo‘nalishlari hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlangan cheklangan tariflar bo‘yicha aholini umumiy foydalaniladigan transportda tashishlarga tatbiq etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
3. Xo‘jalik faoliyatidan olingan daromadlar, o‘zining investitsiyalari va xorijiy investitsiyalar, budjetdan ajratiladigan mablag‘lar, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar shahar yo‘lovchilar tashuvchilari faoliyatini moliyalashtirishning manbalari hisoblanadi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 26-apreldagi 122-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2016-y., 17-son, 176-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
fuqarolarning ayrim toifalarini transportda bepul va imtiyozli yurishi bilan bog‘liq holda tashuvchilarning olinmay qoladigan daromadlarini qoplash;
Keyingi tahrirga qarang.
yo‘lovchilar stansiyalarini, bekat va dispetcherlik punktlarini loyihalash, qurish, obod qilish va saqlash;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
tushumlarning to‘liq yig‘ilishini ta’minlash, shuningdek ko‘rsatiladigan xizmatlar tannarxini pasaytirish tadbirlarini hisobga olgan holda, cheklangan tariflar bo‘yicha yo‘lovchilar va bagajni tashish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatilishi munosabati bilan shahar yo‘lovchi tashish transporti tashuvchilari ko‘radigan zararlarni qoplash.
(4-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2013-yil 9-oktabrdagi PQ-2048-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 545-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Ushbu bandning beshinchi—yettinchi xatboshilarda ko‘rsatilgan xarajatlar Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlari mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladi.
(4-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 26-apreldagi 122-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2016-y., 17-son, 176-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
5. Navbatdagi moliya yili uchun ushbu Nizomning 4-bandida nazarda tutilgan maqsadlarga mablag‘larning aniq summasi asoslangan hisob-kitoblarga muvofiq aniqlanadi hamda O‘zbekiston Respublikasi davlat budjetining tasdiqlangan parametrlari doirasida (yoxud qabul qilingan alohida qarorlar bo‘yicha, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining xarajat va daromad qismlarida, shuningdek 1-N-son shaklidagi hisobotlarda aks ettirilmasdan, Muddati o‘tkazib yuborilgan debitorlik va kreditorlik qarzlarni qisqartirish hamda budjetga to‘lovlar intizomini mustahkamlash bo‘yicha Respublika komissiyasi protokollari asosida maqsadli moliyalashtirish sxemalari o‘tkazish yo‘li bilan) ajratiladi.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 26-apreldagi 122-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2016-y., 17-son, 176-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
6. Transportda tashuvchilar tomonidan har yili mahalliy davlat organlariga tasdiqlash uchun quyidagilar taqdim etiladi:
yo‘lovchilar aylanmasining, shu jumladan oylik transportda yurish kartochkalaridan foydalanuvchi yo‘lovchilarning O‘zbekiston Respublikasida yo‘lovchilar aylanmasini va umumiy foydalaniladigan avtomobil va elektr transportida shaharda, shaharlar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda hamda soatlar bo‘yicha tashilgan yo‘lovchilar sonini aniqlash tartibi to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq aniqlanadigan prognoz ko‘rsatkichlari;
ularning amalda bajarilishi bo‘yicha hisobotni har chorakda taqdim etgan holda tushumlarning to‘liq yig‘ilishini, shuningdek ko‘rsatiladigan xizmatlar tannarxini pasaytirishni ta’minlash tadbirlari.
7. Fuqarolarning ayrim toifalarini transportda bepul va imtiyozli yurishi bilan bog‘liq holda tashuvchilarning olinmay qoladigan daromadlarini qoplash har oyda, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining tasdiqlangan parametrlari doirasida amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Tashuvchilarning olinmay qoladigan daromadlarini qoplashga mablag‘lar ajratish uchun quyidagilar asos hisoblanadi:
shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanish huquqiga ega bo‘lgan shaxslarni har yili xatlovdan o‘tkazish natijalari — shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilarni tashishda, har oyda teng ulushlar bilan moliyalashtirgan holda;
shahar yo‘lovchi transportini boshqarish organining oylik transportda yurish imtiyozli kartochkalarining amalda sotilishi to‘g‘risidagi axboroti — transportda imtiyozli yurish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilarni tashishda;
Keyingi tahrirga qarang.
8. Choraklik moliya hisobotini topshirgandan keyin dastlabki o‘n kun mobaynida tashuvchi mahalliy davlat hokimiyati tegishli organi bilan oldingi chorakdagi ish yakunlari bo‘yicha qoplanishi kerak bo‘lgan amalda ko‘rilgan zararlar hajmini kelishadi, bunda liniyadagi tushumning to‘liq yig‘ilishini ta’minlash, shuningdek ko‘rsatiladigan xizmatlar tannarxini pasaytirish bo‘yicha qabul qilingan tadbirlar hisobga olinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Tashuvchilar ko‘rgan zararlarni qoplash uchun zarur bo‘lgan mablag‘lar summasi tushumning to‘liq yig‘ilishi bo‘yicha chora-tadbirlarni hisobga olgan holda, amaldagi daromadlar, shuningdek fuqarolar ayrim toifalarining transportda bepul va imtiyozli yurishi bilan bog‘liq holda olinmay qoladigan daromadlarni qoplash summasi bilan amaldagi xarajatlar o‘rtasidagi tafovut tarzida aniqlanadi, bunda ko‘rsatiladigan xizmatlar tannarxini pasaytirish tadbirlari hisobga olinadi.
Bunda ko‘rilgan zararlarni qoplash summasi qonun hujjatlariga muvofiq shahar yo‘lovchi tashish transportida bepul va imtiyozli yurish huquqiga ega bo‘lgan fuqarolarning ayrim toifalari uchun chegirishlar va imtiyozlarni hisobga olgan holda aniqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Ushbu miqdorlar o‘rtasidagi tafovut nol yoki ijobiy (tashkilotlarning foydasi) bo‘lgan taqdirda ko‘rilgan zararlar qoplanmaydi.
10. Tashuvchilar ko‘rgan zararlarni qoplash miqdoriga yoqilg‘i-moylash materiallari, elektr energiyasi, asosiy ehtiyot qismlar va materiallar narxlari o‘zgarganda hamda cheklangan tariflarni shakllantirishda nazarda tutilmagan eng kam oylik ish haqining miqdori o‘zgarganda, shuningdek liniyadagi tushumning to‘liq yig‘ilishini ta’minlash, shuningdek ko‘rsatiladigan xizmatlar tannarxini pasaytirish tadbirlari hisobga olingan holda tuzatishlar kiritiladi.
Keyingi tahrirga qarang.