29.09.2007 yilda ro‘yxatdan o‘tgan, ro‘yxat raqami 1723
O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining buyrug‘i, 29.09.2007 yilda ro‘yxatdan o‘tgan, ro‘yxat raqami 1723
Кучга кириш санаси
09.10.2007
Hujjat 12.12.2016 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Mazkur Qoidalar O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1993-yil, 6-son, 247-modda), O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 18-apreldagi 114-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududidan foydalanish to‘g‘risidagi nizom, Xalqaro standartlarga (Xalqaro FAsi to‘g‘risidagi Konvensiyaga 2, 6-ilovalar, 1944-y.) muvofiq O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududida fuqaro va eksperimental aviatsiyasi parvoz qilish aviatsiya qoidalarini qo‘llash tartibini belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan bir yuz beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan ikki yuzinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan ikki yuz to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(1-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 21-noyabrdagi 88-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-8, 06.12.2016-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan—O‘R QHT, 2016-y., 49-son, 562-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan qisqartmalar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(2-paragraf O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 21-noyabrdagi 88-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-8, 06.12.2016-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan —O‘R QHT, 2016-y., 49-son, 562-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 20-maydagi 77-N-son buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-7, 23.05.2016-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2016-y., 21-son, 243-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 20-maydagi 77-N-son buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-7, 23.05.2016-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2016-y., 21-son, 243-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
15. Fuqaro havo kemasini O‘zbekiston Respublikasi Fuqaro havo kemalarining davlat reyestrida ro‘yxatga olish paytida Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 1-martdagi 58-son qarori bilan tasdiqlangan Fuqaro havo kemasining ro‘yxatdan o‘tganligi to‘g‘risida guvohnoma berish tartibi to‘g‘risidagi nizomga asosan havo kemasiga shu havo kemasida qayd etiladigan ro‘yxat belgisi va davlat tanish belgisi beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(16-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 20-maydagi 77-N-son buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-7, 23.05.2016-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2016-y., 21-son, 243-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
20. Fuqaro havo kemasining uchishga yaroqlilik sertifikati Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 1-martdagi 58-son qarori bilan tasdiqlangan Fuqaro havo kemasining uchishga yaroqlilik sertifikatini berish tartibi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq beriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
a) O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 18-apreldagi 114-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududidan foydalanish to‘g‘risidagi nizom, ushbu Qoidalar, havo kemasida parvoz qilish chog‘ida ishlatiladigan qo‘llanma va boshqa normativ hujjatlarning o‘ziga tegishli qismlari bo‘yicha talablarning bajarilishi uchun;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
155. Havo transporti qatnoviga xizmat ko‘rsatish O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 18-apreldagi 114-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududidan foydalanish to‘g‘risidagi nizom, O‘zbekiston Respublikasining Fuqaro aviatsiyasida havo transporti qatnoviga xizmat ko‘rsatish Aviatsiya qoidalari (O‘z R AQ-71) (ro‘yxat raqami 2194, 2011-yil 10-fevral), (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami 2011-y., 6-son, 55-modda) va ushbu Qoidalar talablariga muvofiq tashkil etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
220. Parvozlarni ta’minlash O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi, ushbu Qoidalar va havo transporti orqali tashishlarni tashkil qilishni tartibga soluvchi boshqa normativ hujjatlar talablariga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
249. Mazkur Qoidalarning 248-bandida ko‘rsatilgan HK ekipajlari a’zolari uchun parvozdan oldingi tibbiy ko‘rik quyidagicha tashkil etilishi va o‘tkazilishi mumkin:
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(277-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 20-maydagi 77-N-son buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-7, 23.05.2016-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2016-y., 21-son, 243-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
297. VPQ bo‘yicha parvozlar mazkur Qoidalarning 13-ilovasida berilgan talablarga muvofiq sharoitlarda bajariladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
v) manzil aerodromida amaldagi va qo‘nish payti uchun (± 30 daqiqa) prognoz qilinadigan ob-havo 15-ilovadagi jadvalda keltirilgan variantlardan biriga to‘g‘ri kelsa va ushbu Qoidalarning 32—34-bandlari va 15-ilova jadvali talablariga javob beradigan zaxiradagi aerodrom mavjud bo‘lsa.
Oldingi tahrirga qarang.
327. Ushbu Qoidalarning 15-ilovasidagi jadvalning 1-varianti bo‘yicha parvoz qilish to‘g‘risida qaror qabul qilinayotganda qo‘nish aerodromidan olingan amaldagi ob-havo to‘g‘risidagi ma’lumot ko‘pi bilan bir soat oldin olingan bo‘lishi kerak.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
v) zaxira aerodromiga ketish mumkin bo‘lgan maksimal vaqt doirasida joylashgan HK uchun: mazkur bandning “a” va “b” kichik bandlarida ko‘rsatilgan masofa bo‘yicha mezonlarga javob beradigan aerodrom mavjud bo‘lmagan, birinchi zaxira aerodromi amaldagi uchish og‘irligini hisobga olib zaxiradagi aerodromgacha ketadigan maksimal vaqt doirasida joylashgan sharoitda.
332. Ushbu Qoidalarning 329-bandiga muvofiq, agarda aerodrom dastlabki tayyorgarlik vaqtida o‘rganilgan bo‘lsa va trenajyorda undagi pasayish va qo‘nish uchun kirish sxemasiga muvofiq mashg‘ulot o‘tkazilgan bo‘lsa, hamda havo kemasi komandiri 1-klassli uchuvchi bo‘lsa tog‘ aerodromi zaxira sifatida tanlanishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(342-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2012-yil 13-iyuldagi 2n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-3, 09.08.2012-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2012-y., 32-son, 384-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
404. Kutish hududidagi parvozlar ANM hujjatlarida chop etilgan sxemalarga muvofiq ushbu Qoidalarning 4-ilovasiga ko‘ra bajariladi. Kutish hududidan navbatdan tashqari chiqish dispetcherning ko‘rsatmasi bo‘yicha amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
420. Mazkur Qoidalarning 423—429-bandlarida bayon etilganlarning hech biri havo kemasi komandiri tomonidan asosli qarorlar qabul qilinishiga va havo harakatidagi mojaroli vaziyatlarni hal etish yoki ehtimolli to‘qnashuvning oldini olish uchun optimal harakatlarni tanlash va amalga oshirish bo‘yicha o‘z vakolatlarini amalga oshirishiga to‘sqinlik qila olmaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
d) ekipaj QQBgacha qo‘nishning ushbu Qoidalarning 425-bandida keltirilgan qiymatlaridan past amaldagi sharoitlari to‘g‘risida xabar olganda, yoxud bir yoki bir necha meteorologik elementlar bo‘lmaganda, hattoki erdagi mo‘ljallar bilan ishonchli aloqa o‘rnatilgan bo‘lsa ham;
Oldingi tahrirga qarang.
529. Aviatsiya ishlarini bajarish O‘zbekiston Respublikasi fuqaro aviatsiyasi tomonidan manfaatdor tashkilotlar yoki alohida fuqarolar bilan tuzilgan shartnomalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksiga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 12-dekabrdagi 549-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududidan foydalanish to‘g‘risidagi Nizomga, ushbu qoidalarga, havo kemalarining PFQga muvofiq amalga oshiriladi.
547. Markirovka va tegishli asbob-uskunalarga ega qo‘nish maydonchalari buyurtmachining va ekspluatantning vakillaridan iborat komissiya tomonidan qabul qilinadi. Mazkur Qoidalarning 10-ilovasiga muvofiq komissiya tomonidan qabul qilingan qo‘nish maydonchalariga xomaki chizmalar va parvozlarni bajarish bo‘yicha yo‘riqnomalar tuziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
642. 1-klass vertolyotlarida transport-aloqa parvozlari mazkur Qoidalarning 19-ilovasidagi jadvalda keltirilgan ob-havo minimumlarida bajariladi. VPQ bo‘yicha bulutlar uzra parvoz ularning soni parvoz balandligidan 3-4 oktan (SCT) past bo‘lmaganida ruxsat etiladi. Bunda bulutlarning yuqori chegarasidan havo kemasigacha bo‘lgan oraliq masofa 300 metrdan (1000 futdan) kam bo‘lmasligi lozim.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
657. Sog‘liqni saqlash tashkilotlariga xizmat ko‘rsatish bo‘yicha shoshilinch parvozlar, ob-havo minimumlarida mazkur Qoidalarning 20-ilovasida keltirilgan jadvalga muvofiq, SHB organi bilan kelishgan holda havo trassalari, MHY va belgilangan eng qisqa yo‘nalishlarda bajariladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
b) ushbu Qoidalarning 691-bandi talablari bajarilsa;
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(787-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 20-maydagi 77-N-son buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-7, 23.05.2016-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2016-y., 21-son, 243-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi, mazkur Qoidalar, agar ularning qoidalari MDH davlatlarida belgilangan qoidalarga zid bo‘lmasa;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 18-apreldagi 114-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi samoviy hududidan foydalanish to‘g‘risidagi nizom, mazkur Qoidalarga, agar ularning talablari xorijiy davlatlar tomonidan belgilangan qoidalarga zid bo‘lmasa;
Keyingi tahrirga qarang.
s) O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksida va O‘zbekiston Respublikasi Davavianazorat tomonidan belgilangan xalqaro tashish qoidalarini;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
865. Halokatga uchragan havo kemasi va undagi mulklar butligini saqlash maqsadida komandir O‘zbekiston Respublikasining Havo kodeksi talablariga muvofiq HK, bagaj, yuk va pochtani saqlash bo‘yicha tegishli choralar ko‘rishga majbur.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(891-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(893-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(897-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(898-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(912-band O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 21-noyabrdagi 88-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-8, 06.12.2016-y.) asosan “g” kichik bandi bilan to‘ldirilgan —O‘R QHT, 2016-y., 49-son, 562-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(XXII bob O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2016-yil 21-noyabrdagi 88-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-8, 06.12.2016-y.) asosan 12-paragraf bilan to‘ldirilgan —O‘R QHT, 2016-y., 49-son, 562-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
959. Parvozda alohida holatlar yuzaga kelgani to‘g‘risida HK komandiri SHB organini zudlik bilan ogohlantiradi (halokat va shoshilinch signallar ro‘yxati mazkur Qoidalarning 5-ilovasida keltirilgan). Asosiy kanal bo‘yicha aloqani olib borish qiyinlashgan taqdirda 121,5 MGts. avariya chastotasiga o‘tiladi. Agar HK yoki undagi shaxslar xavfsizligiga xavf tug‘diruvchi avariya holati mahalliy ko‘rsatmalar yoki qoidalarni buzadigan harakatlarni amalga oshirilishini talab etsa, HK komandiri bu haqida tegishli mahalliy vakolatli organni (SHB) zudlik bilan ogohlantiradi. Insindent yuz bergan davlatning talabi bilan HK komandiri ushbu davlatning tegishli vakolatli organiga har qanday qoidabuzarlik haqida ma’lumot taqdim etadi. Bu hollarda HK komandiri 10 kunlik muddat ichida shunday ma’lumotlarning nusxasini o‘zining uchuv bo‘limi komandiriga ham taqdim etadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Seriya signalariTutib oluvchi guruhi signallariTutib olinayotgan havo kemasi javob signallari
signalning mazmunitutib oluvchining harakatlari

signal mazmuni

tutib olinayotgan havo kemasining harakatlari
12345
birinchiSiz tutib olindingiz.
Ortimda ergashing
Samolyotlar va vertolyotlar
Kunduzi — tutib oluvchi, oldinda sal yuqorida joylashgan holda, qoida tariqasida tutib olinayotgan havo kemasidan chap tarafda, qanotdan qanotga chayqaladi (navbati bilan chap va o‘ng kren hosil qilib).
Signal qabul qilinganligi haqida tasdiq olganidan keyin sekin , qoida tariqasida chapga, gorizontal qayrilishni amalga oshirib, harakatlanish kursini egallaydi.
Kechasi — xuddi kunduzi bajarilgan harakatlar hamda qo‘shimcha tarzda aeronavigatsiya chiroqlari va qo‘nish faralarini notekis o‘chirib yoqish
Sizni tushundim, bajaramanSamolyotlar
Kechasi yoki kunduzi — havo kemasini chayqaltirish, aeronavigatsiya chiroqlarini notekis o‘chirib yoqish va tutib olgan havo kemasi ortidan borish
Vertolyotlar
kechasi yoki kunduzi — navbati bilan o‘ng yoki chap tarafga og‘ib parvoz etadi, aeronavigatsiya chiroqlari va qo‘nish faralari bilan notekis intervallar oralig‘ida o‘chirib yoqishni amalga oshiradi va tutib oluvchiga ergashadi
IkkinchiSizn�ng yo‘lingiz ochiq, reja bo‘yicha parvozni davom ettirishingiz mumkinSamolyot va vertolyotlar kechasi va kunduzi — tutib olingan HK borayotgan kursni kesib o‘tmagan holda, balandlikni egallab, 90 va undan ortiq darajaga qayrilishni ichiga oluvchi, ishtiyoq bilan tutib olgan HKdan uzoqlashish manevriSizni tushundim, bajaramanSamolyotlar
Kechasi va kunduzi — qanotidan qanotiga chayqalish
Vertolyotlar
Kechasi va kunduzi — chap va o‘ng krenlarni navbatma-navbat bajarish bilan uchish
UchinchiMana shu aerodromda qo‘nishni bajaringlarSamolyot va vertolyotlar
Kunduzi — aerodrom ustida doira bo‘ylab parvoz, shassini chiqarish va qo‘nish yo‘nalishi bo‘yicha UQY ustidan parvoz,yoki, agarda tutib olingan HK vertolyot bo‘lsa, aerodrom (vertolyot qo‘nish maydonchasi) ustidan uchib o‘tish
Kechasi-kunduzi qilingan harakatlar va qo‘shimcha qo‘nish faralarini yoqish va uzluksiz yonib turishi
Sizni tushundim, bajaramanSamolyotlar
Kunduzi — shassini chiqarib tutib oluvchiga ergashish va agar UQY ustidan uchib o‘tilganda qo‘nish xavfsiz bo‘lsa, qo‘nishga kirish va qo‘nishni bajarish
Vertolyotlar
Kunduzi — tutib oluvchiga ergashish va qo‘nish faralarini yoqib ularning uzluksiz yorug‘ida qo‘nishni bajarish
Kechasi — xuddi kunduzi qilingan harakatlar va qo‘shimcha qo‘nish faralarini yoqilishi va uzluksiz yonib turishi
Vertolyotlar
Kechasi — tutib oluvchiga ergashish va yoqilgan qo‘nish faralarining uzluksiz yorug‘ida qo‘nishni bajarish
Oldingi tahrirga qarang.
Signallar seriyasiTutib olingan HK signallariTutib oluvchining signal-buyruqlari
signalning mazmunitutib olingan HK harakatlarisignal mazmunitutib oluvchining harakatlari
12345
To‘rtinchiSiz tomoningizdan ko‘rsatilgan aerodrom HK turiga mos emas, qo‘nishga yaroqsiz

HKlari
Kunduzi — UQY ustidan uchib o‘tishda aerodrom darajasidan 300 metrdan (1000 futdan) kam 600 metrdan (2000 futdan) ko‘p bo‘lmagan balandlikda shassilarni yig‘ib olish va aerodrom ustida doira bo‘ylab parvozda davom etish.
Kechasi — UQY ustidan uchib o‘tishda aerodrom darajasidan 300 metrdan (1000 futdan) kam 600 metrdan (2000 futdan) ko‘p bo‘lmagan balandlikda shassilarni yig‘ib olish va qo‘nish faralarini o‘chirib yoqish va aerodrom ustida doira bo‘ylab parvozda davom etish. Agar qo‘nish faralari bilan o‘chirib yoqishni iloji bo‘lmasa, mavjud har qanday chiroqlarni o‘chirib yoqish.
Vertolyotlar
Kunduzi — aerodrom (Vertolyot qo‘nish maydonchasi) ustidan 50 metrdan (165 futdan) kam va 100 metrdan (330 futdan) ortiq bo‘lmagan balandlikda uchib o‘tish hamda doira bo‘ylab uchishni davom ettirish.
Kechasi — aerodrom (Vertolyot qo‘nish maydonchasi) ustidan 50 metrdan (165 futdan) kam 100 metrdan (330 futdan) ortiq bo‘lmagan balandlikda uchib o‘tishda qo‘nish faralari va aeronavigatsiya faralarini o‘chirib yoqish va doira bo‘ylab uchishni davom ettirish.

Sizni tushundim, ortimdan boring Kechasi va kunduzi (agar tutib olingan HK tutib oluvchi ortidan zaxira aerodromga borishi talab etilsa) — shassini yig‘ishtirib tutib oluvchi signallarining birinchi klassini uzatish
Vertolyotlar
Kechasi va kunduzi (agar tutib olingan HK tutib oluvchi ortidan zaxira aerodromga yoki vertolyot qo‘nish maydonchasiga borishi talab etilsa) — tutib oluvchi birinchi seriya signallarni uzatadi

Samolyotlar va vertolyotlar
kechasi va kunduzi (agar tutib olingan HKni qo‘yib yuborish qarori qabul qilingan bo‘lsa) — tutib oluvchining ikkinchi seriya signalini yuboradi
BeshinchiSizning buyrug‘ingizni bajara olmaymanSamolyotlar va vertolyotlar kechasi va kunduzi — barcha bort chiroqlarini yaltirovchi chiroqlardan farqlay olishi mumkin bo‘lgan tarzda, doimiy o‘chirib yoqish Sizni tushunmadimSamolyotlar va vertolyotlar
Kechasi va kunduzi — tutib oluvchining ikkinchi seriya signallarni uzatadi
OltinchiHalokat holatidamanSamolyotlar va vertolyotlar kechasi va kunduzi — noteng vaqt oralig‘ida barcha bort chiroqlarini o‘chirib yoqish Sizni tushundimSamolyotlar va vertolyotlar
Kechasi va kunduzi — tutib oluvchining ikkinchi seriya signallarni uzatadi
HK harakatlanishi jarayonida uchuvchi ekipaj bilan aloqa qilish uchun foydalaniladigan texnik-ekspluatatsiya kommunikatsiya signallar 7-ilovaga ekspluatatsiya yoki texnik xarakterdagi qo‘l harakati orqali uzatiladigan signallarni standartlashtirish maqsadida kiritilgan.
O‘zbekiston Respublikasi FA havo kemasi bortida parvozlarni bajarishda ushbu qoidalarning 22-bandida ko‘rsatilgan kema hujjatlariga qo‘shimcha ravishda quyidagi hujjatlar bo‘lishi lozim:
Bortida 2-bandga muvofiq aniqlanadigan, yonilg‘ining talab etiladigan miqdoridan kam yonilg‘i bilan uchish taqiqlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(9-ilova O‘zbekiston Respublikasi Parvozlar xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘ining 2014-yil 16-sentabrdagi 51-n-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 1723-6, 15.10.2014-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 42-son, 525-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.

Lazerli ko‘rsatkichdan nurlanish
hodisalari taxmini to‘g‘risidagi
HISOBOT

F.I.O. (to‘liq) ___________________________________ yoshi _____________________

Lavozimi (HKK, 2 uchuvchi, dispetcher va h. k.) ________________ telefon raqami ______

Hodisa vaqtida foydalanilgan ko‘rish qobiliyatini tiklash vositasi (ko‘zoynak, ko‘rish

linzalari) ______________________________________________________________

HKning turi _____________________________________________________________

Qatnov raqami, HKning ro‘yxat raqami ________________________________________

Hodisa ro‘y bergan

vaqti va kuni (UTC) _______________________________________________________

Tashqi ta’sir etuvchi omillar:
Ob-havo sharoiti _________________________________________________________
SMU/PMU ______________________________________________________________
Tashqi yorug‘lik darajasi (kecha, kunduz, quyosh, tongotar, g‘ira-shira payt, yulduzli osmon,
oy nurlari va h. k.) ________________________________________________________
Hodisa joyi:
(aerodrom/shahar/aeronavigatsiya vositalari) hududi _____________________________
Uchish yo‘nalishi __________________________________________________________
Manevrning turi (balandlikka
ko‘tarilishi yoki qo‘nishga kirishi) ____________________________________________
Yo‘nalishi /agar HK qayrilsa, yo‘nalishning taxminan ahamiyati _____________________
________________________________________________________________________
Balandligi (erning ustki qismidagi) _________________________________________
Nurlanishning yo‘nalishi:
Ko‘zga tushishi, yorug‘lik oldindanmi yoki yonidanmi keldimi? _______________________
________________________________________________________________________
Yorug‘likning tavsifi:
Rangi ___________________________________________________________________
Nurlanishning xususiyati
(to‘xtovsiz/lipillashi/impulslari) __________________________________________
Yorug‘lik manbai (mustahkam yoki harakatchan) ____________________________________
Sizning taxminingizcha, nur HKni parvozda
qasddan kuzatganmi? _______________________________________________________
Nurning nisbatan kuchi
(chiroq-chaqnash, projektor, quyosh yorug‘ligi) _____________________________________
Nurlanishning davomiyligi
(soniyalarda) _____________________________________________________________
Hodisa ro‘y berguncha nur ko‘ringanmi? ________________________________________
Nurlanish manbasi ro‘y bergan joy (HKning geografik joyiga nisbatan)_____________
________________________________________________________________________
Ekipaj kabinasiga tushgan nur oynasi:
chap/oldingi chap/markaziy/oldingi o‘ng/o‘ng/boshqa _______________________________
Nurlanish ta’siri:
Ko‘rganingizni yoriting*/ruhiy/jismoniy nurlanish oqibatlari ___________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

Ko‘zga tushgan yorug‘lik harakati oqibatining davomiyligi (soniyalar/daqiqalar/
/soatlar/kunlar

________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Nurlanish oqibatida HKning parvozi paytida bajarilgan ishlar ___________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Imzo __________________ Sana _________________