Hujjat 01.01.2023 01 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
foyda solig‘i to‘liq hajmda (mazkur qarorga 4-ilovada ko‘rsatilgan yirik soliq to‘lovchilar, O‘zbekiston Respublikasida doimiy faoliyat olib boruvchi muassasa orqali faoliyat yurituvchi O‘zbekiston Respublikasi norezidentlari tomonidan, shuningdek, norezidentlarning to‘lov manbaida ushlab qolinadigan daromadlaridan to‘lanadigan foyda solig‘i bundan mustasno);
Bunda soliq turlari bo‘yicha daromadlar prognozining oshirib bajarilgan qismini hisoblashda yirik soliq to‘lovchilardan tushumlar (mazkur qarorga 4-ilovada ko‘rsatilgan yirik soliq to‘lovchilar tomonidan to‘lanadigan soliqlar bundan mustasno) hududlar kesimida inobatga olinadi.
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 30-dekabrdagi PQ-73-son qaroriga 6-ilovada nazarda tutilgan tovarlarni O‘zbekiston Respublikasi hududiga olib kirishda bojxona bojining nol stavkalarini qo‘llash tartibi 2024-yil 1-yanvarga qadar uzaytirilsin.
birinchi navbatda mazkur qarorning 2-bandi yettinchi xatboshisida nazarda tutilgan respublika budjetidan o‘tkazib beriladigan mablag‘lar hisobidan mahalliy budjetlarga ajratilgan maqsadli budjet ssudalarini qoplash choralarini ko‘rsin.
Keyingi tahrirga qarang.
2023-yil 1-aprelga qadar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 21-dekabrdagi “Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlarini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-269-son Farmoniga asosan “2023-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuniga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risida”gi qonun loyihasini;
Keyingi tahrirga qarang.

mln so‘m

T/r

Birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilari va uning tarkibidagi ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilari nomi*

Summa

1.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi

3 713 586,9

shundan ikkin�i darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

1.1.

Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi xizmati

295 115,1

2.

O‘zbekiston Respublikasi Sportni rivojlantirish vazirligi

1 218 692,4

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

2.1.

O‘zbekiston futbol federatsiyasi

5 064,5

2.2.

O‘zbekiston Milliy olimpiya qo‘mitasi

220 000,0

2.3.

O‘zbekiston Milliy paralimpiya qo‘mitasi

34 620,0

3.

O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi

363 353,9

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

3.1.

Madaniy meros agentligi

203 575,8

4.

O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

931 153,1

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

4.1.

O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi huzuridagi O‘zbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligi

73 426,8

5.

O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi

1 522 703,0

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

5.1.

O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi huzuridagi Kadastr agentligi

131 754,4

6.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi

1 948 979,0

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

6.1.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasi

7 052,8

6.2.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi

20 048,5

6.3.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oliy attestatsiya komissiyasi

2 948,1

6.4.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Din ishlari bo‘yicha qo‘mita

133 191,8

6.5.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Millatlararo munosabatlar va xorijiy mamlakatlar bilan do‘stlik aloqalari qo‘m�tasi

7 398,2

6.6.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Qatag‘on qurbonlari xotirasi davlat muzeyi

3 694,9

6.7.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

14 470,4

6.8.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Milliy antidoping agentligi

3 898,8

6.9.

“Nurli jol” va “Ovozi tojik” gazetalari tahririyatlari

4 169,5

6.10.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘zbekistondagi Islom sivilizatsiyasi markazi

16 398,5

6.11.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat personallashtirish markazi

11 700,8

6.12.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Imom Buxoriy xalqaro ilmiy-tadqiqot markazi

10 602,6

6.13.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘zbek tilini rivojlantirish jamg‘armasi

5 000,0

6.14.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Kosmik tadqiqotlar va texnologiyalar agentligi

63 998,6

6.15.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Narkotik moddalarni nazorat qilish milliy axborot-tahlil markazi

2 759,8

6.16.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Xorijiy tillarni o‘rganishni ommalashtirish agentligi

25 757,1

6.17.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Suv xo‘jaligi obyektlari xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

5 432,8

7.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi

1 199 844,5

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

7.1.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi

28 311,3

7.2.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Karimov nomidagi ilmiy-ma’rifiy yodgorlik majmuasi

12 490,5

7.3.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Strategik va mintaqalararo tadqiqotlar instituti

28 351,2

7.4.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

179 787,0

7.5.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi

20 728,7

7.6.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Tibbiyot bosh boshqarmasi

131 399,5

8

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi

394 533,0

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

8.1.

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi huzuridagi Nodavlat notijorat tashkilotlarini va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlarini qo‘llab-quvvatlash jamoat fondi

226 490,0

8.2.

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi huzuridagi Qonunchilik muammolari va parlament tadqiqotlari instituti

11 887,0

9.

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi

1 504 225,7

shundan ikkinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar mablag‘lari:

9.1.

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi

446 398,6

shundan obyektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qo‘yilmalar

25 000,0

9.2.

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti

198 408,6

Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Soliq to‘lovchilarning nomi

Soliq to‘lovchining identifikatsiya raqami (STIR)

1.

“Andijon gidroelektrstansiya” UK

200248365

2.

“Angren issiqlik elektr stansiyasi” AJ

200595949

3.

“Asia Trans Gas” MChJ

206948470

4.

“Baraka holding” MChJ

305162024

5.

“Bekobodsement” AJ

200459808

6.

“Buxoro neftni qayta ishlash zavodi” MChJ

202080378

7.

“Chirchiq gidroelektrstansiyalar kaskadi” UK

200942018

8.

“Chirchiq transformator zavodi” AJ

200941525

9.

“Coca-cola ichimligi Uzbekiston, Ltd” MChJ

200798458

10.

“Coscom” MChJ

201788904

11.

“Epsilon development company” MChJ

305922787

12.

“Farg‘ona issiqlik elektr markazi” AJ

200202146

13.

“Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi” MChJ

200202099

14.

“Farg‘onaazot” AJ

200202240

15.

“Farhod GES” UK

202256591

16.

“Gissarneftgaz” MChJ

205678302

17.

“Nisorak gidroelektrstansiya” UK

206976058

18.

“International beverages Tashkent” MChJ

301975029

19.

“Islom Karimov nomidagi Toshkent xalqaro aeroporti” MChJ

200640719

20.

“Issiqlik elektr stansiyalari” AJ

306349304

21.

“JV MAN Auto-Uzbekistan” MChJ

301305243

22.

“Ketring” MChJ

201676062

23.

“Ko‘kdumaloqgaz” MChJ

205222807

24.

“Maxam-Chirchiq” AJ

200941518

25.

“Jarkurgonneftqaytaishlash” MChJ

204917978

26.

“Muborak issiqlik elektr markazi” AJ

200698044

27.

Natural gas-stream” MChJ

207245357

28.

Navoiy issiqlik elektr stansiyasi” AJ

200850647

29.

Navoiy kon-metallurgiya kombinati” AJ

308425864

30.

Navoiyuran” DK

201204514

31.

Navoiy xalqaro aeroporti” MChJ

200003243

32.

Navoiyazot” AJ

200002933

33.

“O‘ztemiryo`lkonteyner” AJ

203607858

34.

“Ohangaronsement” AJ

200463344

35.

“Olmaliq kon-metallurgiya kombinati” AJ

202328794

36.

“O‘zaeronavigatsiya” markazi” DUK

201052000

37.

“O‘zavtosanoat” AJ

201053918

38.

“Katta Farg‘ona kanalidagi kichik gidroelektrostansiyalar kaskadi” UK

305909492

39.

“O‘rta Shirchiq gidroelektrstansiyalari kaskadi” UK

200439436

40.

“Ohangaron gidroelektrostansiya” UK

301266689

41.

“Tuyamo‘yin gidroelektrostansiyasi” UK

200209151

42.

“Qodiriya gidroelektrstansiyalar kaskadi” UK

200605332

43.

“O‘zbekgidroenergo” AJ

304952767

44.

“O‘zbekiston metallurgiya kombinati” AJ

200460222

45.

“O‘zbekiston milliy elektr tarmoqlari” AJ

306347741

46.

“O‘zbekiston Respublika tovar-xom ashyo birjasi” AJ

200933985

47.

“O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ

201051951

48.

“O‘zbekneftgaz” AJ

200837914

49.

“O‘zbektelekom” AJ

203366731

50.

“O‘zelektroapparat-Electroshield” AJ

201052167

51.

“O‘ztransgaz” AJ

200626188

52.

“Qizilqumsement” AJ

200002878

53.

“Quvasoysement” AJ

200124805

54.

“Quyi-Bo‘zsuv gidroelektrstansiyalar kaskadi” UK

200588275

55.

“Rubicon wireless communication” MChJ

201501439

56.

“Samarqand avtomobil zavodi” MChJ QK

202137344

57.

“Samarqand gidroelektrstansiyalar kaskadi” UK

205240509

58.

“Samarqand xalqaro aeroporti” MChJ

200791776

59.

“Sho‘rtan gaz-kimyo majmuasi” MChJ

203195074

60.

“Sirdaryo issiqlik elektr stansiyasi” AJ

201169179

61.

“Taxiyatosh issiqlik elektr stansiyasi” AJ

200366401

62.

“Tolimarjon issiqlik elektr stansiyasi” AJ

201284979

63.

“Tashkent tobacco” MChJ

205442074

64.

“To‘palang gidroelektrostantsiyasi” UK

206695638

65.

“To‘raqo'rg'on issiqlik elektr stansiyasi qurish direksiyasi” UK

302586084

66.

“Toshkent gidroelektrstansiyalari kaskadi” UK

200796373

67.

“Toshkent issiqlik elektr stansiyasi” UK

200605388

68.

“Toshkent issiqlik elektr markazi” UK

200624673

69.

“Toshkentvino kombinati” AJ

200547634

70.

“Unitel” MChJ

201838002

71.

“Universal mobile systems” MChJ

303020732

72.

“Uzauto motors” AJ

200244767

73.

“Uzauto trailer” MChJ

302320834

74.

“Uzbat” AJ

200987017

75.

“Uzbekistan airways” AJ

306628114

76.

“Uzbekistan airways technics” MChJ

200640797

77.

“Uzbekistan GTL” MChJ

207041936

78.

“VL Galperin nomidagi Toshkent quvur zavodi” MChJ

200897524

79.

“Yangi Angren issiqlik elektr stansiyasi” AJ

200595838

80.

“Sanoat energetika guruhi” MChJ XK

304936120

81.

“Nududgazta’minot” AJ

306605769

82.

“Uzgastrade” MChJ

309702449

83.

“Uzbekistan airports” AJ

306646884

84.

“O‘ztransgaz” AJ “Urganchtransgaz” UK

200407848

85.

“Nududiy elektr tarmoqlari” AJ

306350099

31 ta tijorat banklari

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish shakli

Ijro muddatlari

Mas’ul ijrochilar

1.

Budjet xarajatlarining samaradorligi va natijadorligini yanada oshirish maqsadida dasturiy budjetlashtirish tizimini joriy etishda budjet mablag‘lari taqsimlovchilarning budjet dasturlarini ishlab chiqish, monitoringini yuritish va ularning samaradorligini baholash tartibi bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023-yil 1 mart

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

Adliya vazirligi

2.

Mahalliy budjetlar qo‘shimcha manbalari hisobidan ma’lum bir sohalar va tadbirlarga aniq foizlarda mablag‘ ajratish amaliyoti bekor qilinishi munosabati bilan amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish kiritish yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2023-yil 1-aprel

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

“Nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarini boshqarish” (nodavlat-bogcha.uz) axborot tizimini takomillashtirish va davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlariga joriy etish orqali davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarida biometrik identifikatsiya qilish texnologiyasini qo‘llagan holda xodimlar va tarbiyalanuvchilarining davomatini yuritish, axborot tizimida shakllangan ma’lumotlar asosida xodimlar ish haqi, oziq-ovqat xarajatlari, bola ta’minoti uchun ota-onalar to‘lovi miqdorlari va boshqa to‘lovlarning avtomatlashtirilgan tarzda hisoblanishini yo‘lga qo‘yish.

Chora-tadbirlar

2023-yil 10-yanvar

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023-yil 10-sentabr

4.

Budjet tashkilotlarining shtatlar jadvali, tarifikatsiya ro‘yxatlari hamda xarajatlar smetasini shakllantirish, tasdiqlash va ro‘yxatdan o‘tkazish hamda ularga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish hamda ushbu jarayonlarning har bir bosqichida mas’ul xodimlarga tegishli vazifalar belgilanishini nazarda tutuvchi yo‘riqnomani ishlab chiqib, davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishini ta’minlash hamda ushbu tartiblar asosida tegishli axborot tizimlarini takomillashtirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2023-yil 1-mart

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi,

Adliya vazirligi

5.

Ichimlik va oqava suv ta’minoti korxonalarining mulki va obyektlarini t�liq xatlovdan o‘tkazish hamda foydalanishda bo‘lmagan va bo‘sh turganlarini belgilangan tartibda sotish hamda sotishdan kelib tushgan mablag‘larni kreditor qarzdorliklarni so‘ndirishga yo‘naltirish.

Chora-tadbirlar rejasi

2023-yil 1-iyun

Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi,

“O‘zsuvta’minot” AJ,

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi

6.

Fermer xo‘jaliklarining nasos agregatlari va sug‘orish quduqlari iste’mol qiladigan elektr energiyasi qiymatini qoplash uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan ajratiladigan subsidiyalarni “Agro-subsidiya” YaAT — qishloq xo‘jaligi ishlab chiqaruvchilariga subsidiya ajratish bo‘yicha materiallarni to‘plash, ko‘rib chiqish va vakolatli organlar va tashkilotlar bilan kelishishning yagona axborot tizimi bilan integratsiya qilgan holda to‘lashni joriy qilish.

Shuningdek, chorvachilik tarmoqlarini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlar ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihalari

2023-yil 1-mart

Qishloq xo‘jaligi vazirligi,

Suv xo‘jaligi vazirligi,

Energetika vazirligi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

7.

Xorijiy davlatlar tajribasini joyiga chiqib o‘rgangan holda ichimlikva oqava suv ta’minoti xizmatlari bo‘yicha tarif siyosatini takomillashtirish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish hamda tasdiqlash.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2023-yil 1-may

Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi,

“O‘zsuvta’minoti” AJ,

Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

8.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Respublikada suv balansini yuritish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash uchun kiritish:

suv havzalarida mavjud suv miqdori, suv havzalariga kirishi va chiqishi kutilayotgan suv miqdori, shuningdek, yog‘ingarchilik ko‘p bo‘lgan yillarda kelgusi yillarda foydalanish uchun suv zaxirasini yaratish;

mavjud suv resurslari va kutilayotgan sersuvlik darajasidan kelib chiqib ekinlarni joylashtirish;

suv yetkazib berish obyektlariga (nasos stansiyasi, kanal, suv ombori va hokazo) biriktirilgan ekin maydoni va unga yetkazib berilgan/beriladigan suv miqdori;

yetkazib berilgan suv va uni yetkazib berish uchun sarflangan elektr energiyasi miqdorini o‘zaro bog‘lash;

suv va elektr energiyasi resurslaridan unumli foydalanish va uni boshqarish uchun mas’ullar va ularning vazifalarini belgilash.

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023 yil 1 may

Suv xo‘jaligi vazirligi,

Qishloq xo‘jaligi vazirligi,

Tog‘-kon sanoati va geologiya vazirligi,

Statistika agentligi,

Gidrometeorologiya xizmati agentligi,

Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

9.

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi, Oliy ta’lim, fanva innovatsiyalar vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi hamda Madaniyat va turizm vazirligi tasarrufidagi tashkilotlar va muassasalarda ish haqiga qo‘shimcha va ustama to‘lovlarning hisoblanishiga oid normativ-xuquqiy hujjatlarni inventarizatsiyadan o‘tkazish hamda ularni yagona tartibga birlashtirish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023-yil 1-aprel

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi,

Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi,

Madaniyat va turizm vazirligi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

10.

Xorazm viloyatida o‘tkazilgan tajribadan kelib chiqib, ayrim soliq hisobotlarini soliq organlari tomonidan hisoblab chiqarish va shakllantirish imkoniyatini kengaytirish.

Axborot xati

2023-yil 15-yanvar

Soliq qo‘mitasi

Soliq to‘lovchilar takliflarini inobatga olgan normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023-yil 1-aprel

11.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi, xalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahri Kengashlarining budjet sohasidagi vakolatlarini yanada oshirish maqsadida hududiy budjet mablag‘larini taqsimlovchilar budjet mablag‘larining samarali va maqsadli sarflanganligi, xarajatlarning amaliy natijalari yuzasidan yillik faoliyati to‘g‘risida mahalliy Kengashlarga hisobot berishni to‘liq joriy etish.

Reja-grafik

Har yili 15-yanvar

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimligi

12.

Hisob palatasining “Davlat auditi” dasturiy kompleksida budjet mablag‘larini talon-toroj qilish holatlari bo‘yicha moliyaviy huquqbuzarliklar turlari tasnifi kesimida elektron hisobot hamda huquqni muhofaza qilish organlariga taqdim etilishi to‘g‘risidagi ma’lumotlar hisobi yuritilishini joriy etish hamda uni takomillashtirib borish.

Amaliychora-tadbirlar

2023-yil 1-fevral

Hisob palatasi,

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

13.

Budjetning birlamchi xarajatlarini qoplash uchun Yagona g‘azna hisobvarag‘ida saqlanishi lozim bo‘lgan mablag‘larning eng kam miqdorini aniqlash va ulardan foydalanish tartibini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori

2023-yil 1-iyun

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

14.

Suv xo‘jaligi tizimiga qarashli nasos stansiyalari hududida elektr energiyasini hisobga olish uskunasi o‘rnatilganligini tahlil qilib, hisobga olish uskunalari to‘liq o‘rnatilishini ta’minlash.

Chora-tadbirlar

2023-yil 1-may

Suv xo‘jaligi vazirligi

15.

Budjet mablag‘lari hisobidan qo‘shilgan qiymat solig‘i (QQS) salbiy farqini asossiz qaytarish xavfining oldini olish, tovarlarni import qilishda va tovarlarni (xizmatlarni) realizatsiya qilishda to‘lanadigan QQS summalarini o‘zaro hisobga olish imkoniyatini beruvchi yangi joriy etilayotgan institut natijalari hamda QQS qoplashda qo‘shilgan qiymat solig‘i to‘lovi zanjiri uzilishi koeffitsiyentini qo‘llash amaliyoti bo‘yicha xalqaro auditorlik tashkilotlari xulosalari asosida QQS ma’murchiligini yanada soddalashtirish va budjetga undirilgan summalar hisobini yuritishni takomillashtirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga takliflar kiritish.

Axborot xati

2023-yil 1-may

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

16.

Qishloq xo‘jaligi ekinlarini tumanbay joylashtirish metodikasi va tartibini ishlab chiqib, Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

Bunda, ekinlarni joylashtirish Adliya vazirligining “E-qaror” ATT va yer uchastkalarining kadastr raqamlariga o‘zaro bog‘langan holda integratsiyalangan tarzda amalga oshirilishi inobatga olinadi.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2023-yil 1-aprel

Qishloq xo‘jaligi vazirligi,

Adliya vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, “O‘zdaverloyiha” ilmiy-loyiha instituti,

Soliq qo‘mitasi,

Kadastr agentligi,

Statistika agentligi

17.

Masofaviy (kameral) nazoratni takomillashtirish orqali budjet tashkilotlarida nazorat tadbirlari samaradorligini oshirish.

Bunda, Navoiy, Namangan va Xorazm viloyatlari misolida mahalliy budjet mablag‘larining maqsadli va oqilona sarflanishi yuzasidan o‘rganishni davom ettirish.

Yillik ish reja

2023-yil davomida

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

Davlat moliyaviy nazoratii inspeksiyasi

18.

Mavzuli nazorat tadbirlarini joriy etish orqali budjet tashkilotlarida o‘rganish qamrovini kengaytirish, bunda, birinchi navbatda oziq-ovqat mahsulotlari va dori-darmon vositalariga e’tibor qaratish.

Yillikish reja

2023-yil davomida

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

Davlat moliyaviy nazorati inspeksiyasi

19.

Birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilarning 2023 2025-yillar uchun budjet mablag‘laridan foydalanish bilan bog‘liq maqsadli indikatorlarini ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2023-yil 1-aprel

Iqtisodiyot va moliya vazirligi,

tegishli vazirlik va idoralar

Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Ijro muddatlari

Mas’ul ijrochilar

1.

Vazirlik va idoralar tomonidan vaqtinchalik xarajatlar smetalarini belgilangan tartibda tuzish va taqdim etish.

O‘zbekiston Respublikasining “2023-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonuniga muvofiq respublika budjetidan birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar tomonidan ularga ajratiladigan mablag‘larning cheklangan miqdorlari doirasida vaqtinchalik xarajatlar smetalarini tuzish va taqdim etish.

2023-yil 5-yanvar

O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan moliyalashtiriladigan tashkilotlar

2.

2023-yil uchun tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasining respublika budjeti parametrlari doirasida xarajatlar smetalarini tuzish va taqdim etish.

O‘zbekiston Respublikasining “2023-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonuni bilan 2023-yil uchun respublika budjetidan birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilarga ajratiladigan mablag‘larning cheklangan miqdorlari doirasida xarajatlar smetasini tuzish va taqdim.

2023-yil 15-yanvar

O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan moliyalashtiriladigan tashkilotlar

3.

Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlariga muvofiq 2023-yil uchun respublika budjetidan birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar uchun tasdiqlangan cheklangan miqdorlarni qaytadan ko‘rib chiqish va takliflar tayyorlash.

1. Qaytadan tashkil qilinayotgan vazirlik va idoralar bo‘yicha qabul qilingan tegishli qarorlar asosida tegishli hisob-kitoblarni Iqtisodiyot va moliya vazirligiga taqdim etish.

2023-yil 1-mart

Manfaatdor vazirlik va idoralar

2. Qaytadan tashkil qilinayotgan vazirlik va idoralar tomonidan taqdim etilgan hisob-kitoblar asosida birinchi darajali budjet mablag‘larini taqsimlovchilar uchun tasdiqlangan cheklangan miqdorlarni qayta taqsimlash bo‘yicha takliflar tayyorlash.

2023-yil 10-mart

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

4.

Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlari doirasida “2023-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunni qayta ko‘rib chiqish.

“2023-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuniga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish.

2023-yil 1-aprel

Iqtisodiyot va moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar,

Hisob palatasi

5.

Qayta tashkil etilgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari xarajatlar smetasini ro‘yxatdan o‘tkazish.

1. Qayta tashkil etilgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari tizimidagi tashkilotlar xarajatlar smetasi tuzilishini, tasdiqlanishini ta’minlash.

2. Qayta tashkil etilgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan jamlanma xarajatlar smetasi va shtatlar jadvalini tuzish.

3. Qayta tuzilgan jamlanma xarajatlar smetasini xarajatlar guruhi kesimida ro‘yxatdan o‘tkazish uchun Iqtisodiyot va moliya vazirligiga taqdim etish.

2023-yil 1-may

Manfaatdor vazirlik va idoralar

6.

Yangi O‘zbekiston ma’muriy islohotlari doirasida respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining moliyaviy mustaqilligini ta’minlash yuzasidan tegishli qonunchilik hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish.

1. Tegishli qonunchilik hujjatlarini xatlovdan o‘tkazish.

2023-yil 10-yanvar

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

2. Normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

2023-yil 1-fevral

3. Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

2023-yil 1-mart

7.

Qayta tashkil etilayotgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari ish faoliyati uzluksizligini ta’minlash.

1. Vazirlik va idoralarda ish haqi va unga tenglashtirilgan to‘lovlarni, ularni saqlash xarajatlarini ushbu vazirlik va idoralar uchun amaldagi shaxsiy g‘azna hisobvaraqlaridan amalga oshirish.

2. Mavjud debitor va kreditorlik qarzdorliklarni qoplash.

Yangi shaxsiy g‘azna hisobvarag‘i ochilgunga qadar

Manfaatdor vazirlik va idoralar

8.

2022-yil va 2023-yil 1-chorak uchun O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan moliyalashtiriladigan budjet tashkilotlari tomonidan moliyaviy hisobotlarni tuzish va taqdim etish.

1. Qayta tashkil etilgan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan 2022-yilda budjetdan ajratilgan mablag‘larga mas’ul etib belgilangan vazirlik va idoralar bo‘yicha qonunchilikka muvofiq:

2022-yil uchun yillik moliyaviy hisobotlarni;

2023-yil 1-chorak uchun hisobotlarni tuzish va taqdim etish.

Qonunchilikda belgilangan muddatlarda

Barcha vazirlik va idoralar

9.

Davlat budjeti parametrlari tasdiqlangandan s�ng vazirlik va idoralarning xarajatlar smetasini ro‘yxatga olishda mablag‘larning xarajatlar iqtisodiy tasnifining moddalari bo‘yicha emas, faqat xarajat guruhlari bo‘yicha ajratilishini ta’minlash.

1. Texnik talab ishlab chiqish.

2023-yil yanvar

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

2. Iqtisodiyot va moliya vazirligining axborot tizimlariga (“DMBAT” va “UzAsbo” DT) tegishli o‘zgartirish kiritish.

2023-yil 1-mart

3. Iqtisodiyot va moliya vazirligining axborot tizimida vazirlik va idoralarga tegishli vakolatlar berish.

2023-yil 15-mart

Keyingi tahrirga qarang.
a) 33-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
4-band quyidagi mazmundagi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
6-band “Moliya vazirligiga taqdim etadi” so‘zlaridan keyin “hamda axborot tizimiga kiritadi” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
9-band “xabarnomalariga muvofiq to‘lanadi” so‘zlaridan keyin “hamda to‘langan mablag‘lar to‘g‘risidagi ma’lumot va to‘lovni tasdiqlovchi hujjatlar axborot tizimiga 3 (uch) ish kuni ichida kiritiladi” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
15-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
birinchi xatboshidagi “2022” raqami “2023” raqami bilan almashtirilsin;
ikkinchi xatboshidagi “4 000 so‘m” va “400 so‘m” so‘zlari tegishincha “2 000 so‘m” va “200 so‘m” so‘zlari bilan almashtirilsin;
uchinchi xatboshidagi “2 500” raqami “1 250” raqami bilan almashtirilsin;
b) “b” kichik band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
a) birinchi xatboshidagi “Moliya vazirligi (T.A. Ishmetov) Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (Sh.A. Vafayev),” so‘zlari “Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (Sh.A. Vafayev)” so‘zlari bilan almashtirilsin;
b) uchinchi xatboshidagi “2022” raqami “2024” raqami bilan almashtirilsin.
birinchi xatboshidagi “2023” raqami “2026” raqami almashtirilsin;
ikkinchi xatboshidagi “2022” raqami “2025” raqami almashtirilsin;
b) 8-ilovaning 22-pozitsiyasi “Ijro muddatlari” ustunidagi “2022” raqami “2024” raqami bilan almashtirilsin.
ikkinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
to‘rtinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
b) 10-ilova 40-pozitsiyasining “Tadbirlar nomlanishi” ustunidagi birinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
a) birinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) ikkinchi xatboshidagi “2022” raqami “2023” raqami bilan almashtirilsin.
a) 1-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:

ming AQSh dollari

T/r

Komponent nomi

Jami*

Moliyalashtirishning taxminiy hisobi

Kredit

Davlat budjeti mablag‘lari

1.

Loyihaning umumiy qiymati

72 000

60 000

12 000

2.

Investitsiyalar miqdori, jami

60 000

60 000

1-komponent. Soliq ma’muriyatchiligining asosiy biznes jarayonlarini avtomatlashtirish

48 700

48 700

2.1.

1.1-subkomponent — soliq organlarining yangi integratsiyalashgan axborot tizimini joriy etish

300

300

2.2.

1.2-subkomponent — texnik infratuzilmani yangilash (Ma’lumotlarni qayta ishlash markazi)

43 500

43 500

2.3.

1.3-subkomponent — axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini boshqarish va rejalashtirish sohasida salohiyatni oshirish

100

100

2.4.

1.4-subkomponent — tab�iy ofatlar xavfini boshqarish va faoliyatning uzluksizligini ta’minlash

4 800

4 800

2-komponent. Yashirin iqtisodiyot hajmini kamaytirish uchun soliq to‘siqlarini bartaraf etish

6 000

6 000

2.5.

2.1-subkomponent — soliq talablarini ta’minlash sohasida Davlat soliq qo‘mitasining salohiyatini oshirish

2 000

2 000

2.6.

2.2-subkomponent — talablarga ixtiyoriy rioya qilishni rag‘batlantirish

3 000

3 000

2.7.

2.3-subkomponent — xususiy sektor bilan konstruktiv hamkorlikni rivojlantirish

1 000

1 000

3-komponent. Kadrlar va institutsional salohiyatni oshirish

3 300

3 300

2.8.

3.1-subkomponent — xodimlarni yanada samarali boshqarish uchun Davlat soliq qo‘mitasining institutsional salohiyatini oshirish

1 700

1 700

2.9.

3.2-subkomponent — davlat soliq xizmati organlarining strategik maqsadlarga erishishini qo‘llab-quvvatlash uchun tashkiliy funksiyalar yaratish

800

800

2.10.

3.3-subkomponent — davlat soliq xizmati organlari xodimlarini kasbiy rivojlantirish

800

800

4-komponent. Notexnik komponent — loyiha boshqaruvini qo‘llab-quvvatlash

2 000

2 000

3.

O‘zbekiston Respublikasining soliq va bojxona to‘lovlariga qo‘shgan hissasi

12 000

12 000

4.

Loyihani amalga oshirish davri

2022 — 2027-yillar

5.

Kreditni qaytarish muddati

30 yil

shu jumladan, asosiy qarzning imtiyozli davri

5 yil

b) 3-ilovaning 13-pozitsiyasi chiqarib tashlansin.
a) 5-bandning birinchi xatboshisidagi “30 milliard so‘m, jumladan uning birinchi bosqichini moliyalashtirish uchun bir hafta muddatda” so‘zlari chiqarib tashlansin;
v) 1-ilovaning 15-pozitsiyasi “Chora-tadbirlar” ustunining ikkinchi xatboshisidagi “10 milliard so‘m” so‘zlari “5 milliard so‘m” so‘zlari bilan almashtirilsin.
b) ikkinchi xatboshi uchinchi xatboshi deb hisoblansin;
v) uchinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
a) 1-bandning birinchi xatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) 2-ilovaning 1-pozitsiyasida:
birinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
uchinchi va to‘rtinchi xatboshilar quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) 9-banddagi “tashkilotlari tasarrufida qoldiriladigan” so‘zlari “tashkilotlariga yo‘naltiriladigan” so‘zlari bilan almashtirilsin.
a) 2-bandning o‘n birinchi xatboshisidagi “yuridik shaxs” so‘zlari “yuridik yoki jismoniy shaxslar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
b) II bo‘lim 5-paragrafning nomi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
32. Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 9-martdagi 133-son qarori bilan tasdiqlangan Ilmiy-tadqiqot ishlariga davlat buyurtmasi to‘g‘risidagi nizomda 9010-banddagi “(uning barcha loyihalari bo‘yicha)” so‘zlari “(innovatsion, amaliy va fundamental loyihalar bo‘yicha)” so‘zlari bilan almashtirilsin.
to‘rtinchi xatboshi uchinchi xatboshi deb hisoblansin;
3-bob o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin;
beshinchi — yettinchi xatboshilar tegishincha uchinchi — beshinchi xatboshilar deb hisoblansin;
3 va 4-boblar o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
a) ikkinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) uchinchi xatboshidagi “2022-yil”, “4 000 so‘m” va “400 so‘m” so‘zlari tegishincha “2023-yil”, “2 000 so‘m” va “200 so‘m” so‘zlari bilan almashtirilsin.
a) “a” kichik bandning birinchi xatboshisidagi “1-iyundan” so‘zlari “1-sentabrdan” so‘zlari bilan almashtirilsin;
b) “v” kichik band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
birinchi xatboshidagi “300” raqami “200” raqami bilan almashtirilsin;
uchinchi xatboshidagi “200” raqami “100” raqami bilan almashtirilsin;
b) 3-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:

T/r

Hududlar nomi

Jami ajratiladigan mablag‘

shu jumladan:

irrigatsiya obyektlarida dastlabki ta’mirlash ishlariga talab etiladigan mablag‘

shundan:

nasos stansiyalari energetika boshqarmalari tomonidan amalga oshiriladigan ishlariga talab etiladigan mablag‘

shundan:

sug‘�rish tarmoqlarini tozalash xarajatlari

gidrotexnik inshootlarni ta’mirlash

sug‘orish tarmoqlarini betonlashtirish

nasos agregatlari sotib olish

nasos agregatlarini ta’mirlash

nasos stansiyalarining bosimli quvurlarini ta’mirlash

Sug‘orish quduqlarini qurish

uzunligi,

km

talab etiladigan mablag‘

soni,

dona

talab etiladigan mablag‘

uzunligi,

km

talab etiladigan mablag‘

soni,

dona

talab etiladigan mablag‘

soni,

dona

talab etiladigan mablag‘

uzunligi,

km

talab etiladigan mablag‘

soni,

dona

talab etiladigan mablag‘,

mln so‘m*

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

20 590

11 070

436

8 231

150

2 839

9 520

323

7 410

188

1 873

2,4

237

2.

Andijon

22 383

1 258

160

660

132

598

21 125

123

8 125

75

2 000

3,6

2 000

40

9 000

3.

Buxoro

19 955

5 372

72

2 345

122

3 027

14 583

250

6 783

78

7 800

4.

Jizzax

16 344

6 411

252

3 165

280

3 246

9 933

67

5 754

44

994

14

3 185

5.

Qashqadaryo

22 150

7 996

334

7 025

782

971

14 153

12

720

68

353

0,03

31

58

13 050

6.

Navoiy

6 071

2 202

42

410

43

1 792

3 869

22

924

26

2 045

4

900

7.

Namangan

14 047

6 683

511

2 315

275

4 368

7 364

29

6 321

55

193

0,45

650

2

200

8.

Samarqand

15 181

12 131

182

4 141

58

5 235

7

2 755

3 050

10

800

10

2 250

9.

Surxondaryo

16 587

2 981

119

2 100

88

881

13 606

22

1 945

145

2 464

2,38

3 796

24

5 400

10.

Sirdaryo

14 949

7 354

170

5 097

308

2 257

7 595

14

2 800

20

1 000

0,14

1 413

10

2 382

11.

Toshkent

9 131

6 725

203

5 696

64

1 029

2 406

9

600

14

456

6

1 350

12.

Farg‘ona

14 800

8 191

211

4 856

122

3 335

6 609

49

1 709

30

2 200

12

2 700

13.

Xorazm

7 812

4 433

404

3 206

96

1 227

3 379

9

455

280

2 016

1

908

Jami

200 000

82 806

3 095

49 246

2 520

30 805

7

2 755

117 193

929

43 547

955

16 393

10

9 035

258

48 217

.

a) 3-bandning uchinchi xatboshisidagi “2022-yil 1-sentabriga” hamda “2022 — 2026-yillar” so‘zlari tegishincha “2023-yil 1-martga” hamda “2023 — 2027-yillar” so‘zlari bilan almashtirilsin;