T/r | Chora-tadbirning nomlanishi | Amalga oshirish shakli | Ijro muddati | Mas’ul ijrochilar |
I. Nogironligi bo‘lgan shaxslarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash yuzasidan qonunchilik bazasini takomillashtirish | ||||
1. | Tibbiyot muassasalarida davolanayotgan nogironligi bo‘lgan bolaga g‘amxo‘rlik qilish uchun shu muassasada uning otasi yoki onasiga (ularning o‘rnini bosuvchi shaxsga) yoxud oilaning bolani bevosita parvarishlayotgan boshqa a’zosiga nogironligi bo‘lgan bolaning yonida birga bo‘lish uchun sharoit yaratishni, jumladan statsionar tibbiyot muassasalarida nogironligi bo‘lgan bolani parvarish qilish bilan band bo‘lgan shaxslarga mazkur davr uchun mehnatga layoqatsizlik varaqasi berilishini va bolalikdan nogironligi bo‘lgan shaxslarga qarovchi shaxslar uchun davlat statsionar tibbiyot muassasalarida bepul ovqatlanish yo‘lga qo‘yilishini ko‘zda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil aprel | Sog‘liqni saqlash vazirligi, Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik, idora va tashkilotlar |
2. | O‘zbekiston Respublikasining “Ijara to‘g‘risida”gi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishni nazarda tutuvchi qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Loyihada ijarachi nogiron deb topilganligiga qaramasdan amaldagi ijara shartnomasi bo‘yicha o‘z majburiyatlarini bajarishni davom ettirish istagini bildirgan taqdirda ijara shartnomasining amal qilishi to‘xtatilmasligi nazarda tutiladi. | O‘zbekiston Respublikasining qonuni loyihasi | 2023-yil aprel | Adliya vazirligi, Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
3. | Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 1-iyuldagi “Muhtoj shaxslarni protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalari bilan ta’minlash tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida”gi 411-son qaroriga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishni nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Loyihada: fuqarolarni tibbiy-ijtimoiy ekspertizadan o‘tkazish va nogironlikni belgilash bilan bir vaqtda tegishli protez-ortopediya buyumlari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalarini olish uchun tibbiy xulosa tibbiy-ijtimoiy ekspert komissiyalari tomonidan “Tibbiy-ijtimoiy ekspertiza” elektron axborot tizimiga kiritilishi; protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalarini olish uchun talab etiladigan tibbiy xulosaning mavjudligi o‘zaro axborot almashinuvi orqali aniqlanishi; “Tibbiy-ijtimoiy ekspertiza” elektron axborot tizimiga kiritilgan tibbiy xulosa asosida mazkur axborot tizimga integratsiya qilingan “Ijtimoiy xizmat” elektron platformasida nogironligi belgilangan shaxsning murojaatiga (shu jumladan, elektron tartibda) ko‘ra protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalarini olish uchun elektron sertifikat shakllantirilishi; nogironligi bo‘lgan shaxslarni “Ijtimoiy xizmat” elektron platformasi orqali zamonaviy protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalari bilan ta’minlashda joriy etiladigan shaffof elektron navbat doirasida “Ijtimoiy himoya yagona reyestri”ga kiritilgan oila a’zolariga ustuvorlik berilishi; protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalari bilan ta’minlash uchun so‘rovnomalar “Ijtimoiy himoya yagona reyestri”ga kiritilgan nogironligi bo‘lgan shaxslar ro‘yxatidan bitta so‘rovnoma va umumiy ro‘yxatdan bitta so‘rovnoma tartibida navbatma-navbat shakllantirilishi; protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalarining amaldagi ro‘yxatini kengaytirish ko‘zda tutiladi. | Hukumat qarori loyihasi | 2023-yil iyun | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
4. | Pediatriya tibbiy-ijtimoiy ekspert komissiyalari tomonidan bolalarning nogironligi bo‘lgan shaxs deb topilishi asosli ekanligini aniqlash maqsadida ularni Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasi tuman (shahar) bo‘limlarining yo‘llanmasiga asosan qaytadan tibbiy-ijtimoiy ekspertizaga yuborishni nazarda tutuvchi idoraviy normativ-huquqiy hujjatni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2023-yil mart | Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi |
5. | Nogironligi bo‘lgan shaxslarni ishga qabul qilishda ularga nisbatan dastlabki sinov muddatini qo‘llamaslik tartibini joriy etish bo‘yicha xorijiy mamlakatlar tajribasini o‘rganish hamda takliflar kiritish. | Tahliliy ma’lumotnoma | 2023-yil may | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Adliya vazirligi, Bosh prokuratura, Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz |
6. | Nogironlikni belgilashning ijtimoiy modeliga o‘tish, jumladan uning mezonlarini jahon andozalariga mos tartibini joriy etish bo‘yicha rivojlangan xorijiy mamlakatlarning ilg‘or tajribalarini o‘rganish safarlarini tashkil etgan holda tahlil qilish. Tahlil natijalariga ko‘ra aniq takliflar kiritish. | Tahliliy ma’lumotnoma | 2023-yil aprel | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
II. Nogironligi bo‘lgan shaxslarga yanada qulay shart-sharoitlar yaratish | ||||
7. | 2022 — 2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasida aholining muhtoj qismini zamonaviy protez-ortopediya buyumlari va reabilitatsiya vositalari bilan ta’minlash darajasini 60 foizga yetkazish bo‘yicha belgilangan vazifa doirasida Davlat budjetidan sohaga ajratilgan mablag‘lar hisobidan 2023-yilda muhtoj shaxslarni xorijiy texnologiyalar asosida tayyorlangan quyidagi turdagi sifatli zamonaviy oyoq protez-ortopediya buyumlari: nogironligi bo‘lgan shaxslarni son olib tashlangandan keyingi oyoq protezi bilan; “Ijtimoiy himoya yagona reyestri”ga kiritilgan hamda I guruh nogironligi bo‘lgan shaxslarni son protezi, boldir protezi va oyoq kamari ortoped apparatlari bilan bepul ta’minlash. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil davomida | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
8. | Nogironligi bo‘lgan shaxslar va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi fuqarolar uchun qonunchilikda belgilangan imtiyozlarning yagona ro‘yxatini shakllantirish. Mazkur ro‘yxatni “Advice.uz” (e-maslahat.uz) huquqiy axborot portalida e’lon qilib, Internet tarmog‘i orqali keng yoritib borish. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil may | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Adliya vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi |
9. | Advokatlik tuzilmalari va advokatlarga nogironligi bo‘lgan shaxslarga ixtiyoriy bepul yordam ko‘rsatishga (pro bono) ko‘maklashish doirasida “Yuridik yordam” axborot tizimida advokatlik tuzilmalari va advokatlar foydalanishi uchun ochiq bo‘lgan, nogironligi bo‘lgan shaxslarning ixtiyoriy bepul yuridik yordam olish bo‘yicha murojaatlari bo‘limini yaratish hamda ularni xabardor qilish funksiyalarini joriy etish. Bunda, “Yuridik yordam” axborot tizimini texnik jihatdan takomillashtirish. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil aprel | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Advokatlar palatasi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
10. | Davlat organlari va tashkilotlarida I va II guruh nogironligi bo‘lgan shaxslarga, nogironligi bo‘lgan bolalarga va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi (yo‘lda kuzatib boruvchi) bir nafar fuqaroga navbatsiz xizmat ko‘rsatilishini anglatuvchi maxsus axborot belgilari o‘rnatish. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil may | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari, Madaniyat va turizm vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
11. | “Ijtimoiy xizmat” elektron platformasiga “Ijtimoiy himoya yagona reyestri” axborot tizimi ma’lumotlarini integratsiya qilish. | Amaliy chora-tadbirlar | 2023-yil may | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
12. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar markazlari hamda Toshkent shahrida nogironligi bo‘lgan shaxslar tomonidan tayyorlangan mahsulotlarning savdo ko‘rgazmalarini tashkil etish hamda nogironligi bo‘lgan shaxslarga ular tomonidan tayyorlangan mahsulotlar savdosini yo‘lga qo‘yishda har tomonlama ko‘maklashish. Bunda: ko‘rgazma savdolari Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlar markazlari hamda Toshkent shahrida tashkil etiladigan hunarmandchilik mahsulotlari savdo pavilonlarida doimiy faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash; nogironligi bo‘lgan shaxslar tomonidan tayyorlangan mahsulotlarning mahalliy va xorijiy elektron platformalarda savdosini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha amaliy yordam ko‘rsatish. | Amaliy chora-tadbirlar | Doimiy | Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Madaniyat va turizm vazirligi, “Hunarmand” uyushmasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari, manfaatdor vazirlik va idoralar |
13. | Ommaviy axborot vositalarida nogironligi bo‘lgan shaxslarning faol ijtimoiy roli ijobiy qabul qilinishi hamda ularning ijtimoiy integratsiyasiga imkon beruvchi ijobiy yondashuvni gavdalantirishga qaratilgan axborotni keng yoritib borish, shuningdek, nogironligi bo‘l�an shaxslarning qadr-qimmati va qobiliyati hamda ularning ish joyidagi va mehnat faoliyatidagi jamoa yutuqlariga qo‘shayotgan hissasi e’tirof etilishiga ko‘maklashish. | Amaliy chora-tadbirlar | Doimiy | Adliya vazirligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
14. | Nogironligi bo‘lgan shaxslarga berilgan imtiyozlar to‘g‘risida, shuningdek, nogironlik belgisiga ko‘ra kamsitilishga yo‘l qo‘ymaslik, nogironligi bo‘lgan shaxslarga o‘z huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlaridan foydalanishlari uchun qulay sharoitlar yaratish haqida keng tushuntirish ishlarini amalga oshirish. | Amaliy chora-tadbirlar | Doimiy | Adliya vazirligi, Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori, 27.02.2023 yildagi PQ-74-son
Kuchga kirish sanasi
27.02.2023
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Inson huquqlari, jumladan nogironligi bo‘lgan shaxslar huquqlarining kafolatlarini mustahkamlash, inklyuziv rivojlanish, aholining barcha qatlamlari teng huquq va imkoniyatlarga ega bo‘lishlarini ta’minlashning samarali mexanizmlarini joriy etish, nogironligi bo‘lgan shaxslarning jamiyat hayotining barcha sohalarida ishtirok etishlari uchun zarur shart-sharoitlar yaratish maqsadida:
1. Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi, Adliya vazirligi, Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz, O‘zbekiston nogironlar jamiyati, O‘zbekiston nogironlar assotsiatsiyasi, Advokatlar palatasi hamda jamoatchilikning quyidagi takliflari ma’qullansin:
nogironligi bo‘lgan muhtoj shaxslarni zamonaviy protez-ortopediya moslamalari bilan ta’minlash hamda nogironligi bo‘lgan shaxslarni reabilitatsiya qilish muassasalari uskunalarini modernizatsiya qilish;
I va II guruh nogironligi bo‘lgan shaxslar, nogironligi bo‘lgan bolalar hamda ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi fuqarolarga davlat idoralari va tashkilotlari tomonidan ko‘rsatiladigan davlat xizmatlaridan navbatsiz foydalanish bo‘yicha imtiyozlar berish;
nogironligi bo‘lgan shaxslarning huquqiy kafolatlarini mustahkamlash va ularga yuridik yordam ko‘rsatish tizimini takomillashtirish.
2. 2022 — 2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasida aholining muhtoj qismini zamonaviy protez-ortopediya buyumlari va reabilitatsiya vositalari bilan ta’minlash darajasini 60 foizga yetkazish belgilanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Mazkur ko‘rsatkichga erishish doirasida Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi 2023-yilda muhtoj shaxslarni xorijiy texnologiyalar asosida tayyorlangan sifatli zamonaviy oyoq protez-ortopediya buyumlari, shu jumladan “Ijtimoiy himoya yagona reyestri”ga kiritilgan nogironligi bo‘lgan shaxslar hamda I guruh nogironligi bo‘lgan shaxslarni son protezi, boldir protezi va oyoq kamari ortoped apparatlari bilan bepul ta’minlasin.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 27-fevraldagi PQ-88-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.02.2024-y., 07/24/88/0159-son )
4. Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi Sog‘liqni saqlash vazirligi hamda Iqtisodiyot va moliya vazirligi bilan birgalikda 2023-yil 1-iyulga qadar nogironligi bo‘lgan muhtoj shaxslar ta’minlanadigan protez-ortopediya moslamalari va reabilitatsiya qilishning texnik vositalari ro‘yxatini kengaytirish bo‘yicha Hukumat qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
5. Belgilab qo‘yilsinki, I va II guruh nogironligi bo‘lgan shaxslar, nogironligi bo‘lgan bolalar va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi (yo‘lda kuzatib boruvchi) bir nafar fuqaro uchun davlat idoralari va tashkilotlari tomonidan, shu jumladan davlat xizmatlari markazlari, sog‘liqni saqlash, ta’lim, madaniyat muassasalarida fuqarolarning bevosita hozirligida (joyida) ko‘rsatiladigan xizmatlardan navbatsiz foydalanish, davlat idoralari rahbarlari (mansabdor shaxslari) qabuliga navbatsiz kirish bo‘yicha imtiyoz beriladi.
6. Shunday tartib o‘rnatilsinki, unga muvofiq 2023-yil 1-maydan boshlab tibbiyot muassasalarida davolanayotgan nogironligi bo‘lgan bolaga g‘amxo‘rlik qilish uchun shu muassasada uning otasi yoki onasiga (ularning o‘rnini bosuvchi shaxsga) yoxud oilaning bolani bevosita parvarishlayotgan boshqa a’zosiga nogironligi bo‘lgan bolaning yonida birga bo‘lish uchun sharoit yaratiladi, jumladan:
statsionar tibbiyot muassasalarida nogironligi bo‘lgan bolani parvarishlayotgan shaxsga mazkur davr uchun mehnatga layoqatsizlik varaqasi beriladi;
bolalikdan nogironligi bo‘lgan shaxslarga g‘amxo‘rlik qiluvchi shaxslar (ota-onasi va boshqalar) uchun davolash davrida davlat statsionar tibbiyot muassasalarida bepul ovqatlanish yo‘lga qo‘yiladi.
7. Belgilab qo‘yilsinki, pediatriya tibbiy-ijtimoiy ekspert komissiyalari tomonidan bolalarning nogironligi bo‘lgan shaxs deb topilishi asosli ekanligini aniqlash maqsadida ularni Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasi tuman (shahar) bo‘limlarining yo‘llanmasiga asosan qaytadan tibbiy-ijtimoiy ekspertizaga yuborish tartibi bekor qilinadi.
8. Fuqarolarga yuridik yordam ko‘rsatish jarayonlarini raqamlashtirish, advokatura sohasini sudlar va huquqni muhofaza qiluvchi organlar hamda boshqa davlat organlari faoliyati bilan integratsiya qilishni nazarda tutuvchi “Yuridik yordam” axborot tizimi ishga tushirilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Belgilansinki, nogironligi bo‘lgan shaxslarning ixtiyoriy bepul yordam olishlariga (pro bono) ko‘maklashish uchun “Yuridik yordam” axborot tizimida advokatlik tuzilmalari va advokatlar foydalanishi uchun ochiq bo‘lgan nogironligi bo‘lgan shaxslarning murojaatlari bo‘limi yaratiladi.
nogironligi bo‘lgan shaxslarning ixtiyoriy bepul yuridik yordam (pro bono) olish bo‘yicha murojaatlari “Yuridik yordam” axborot tizimiga kiritiladi hamda ixtiyoriy yordam ko‘rsatilishi uchun advokatlik tuzilmalari va advokatlar e’tiboriga yetkaziladi;
ixtiyoriy bepul yuridik yordam ko‘rsatish istagida bo‘lgan advokatlik tuzilmalari hamda advokatlar uchun bunday yordam taklif qilishning texnik imkoniyati yaratiladi;
advokatlik tuzilmalari va advokatlardan ular ko‘rsatgan ixtiyoriy bepul yuridik yordam (pro bono) to‘g‘risida hisobot talab qilinmaydi.
a) nogironligi bo‘lgan shaxslar, nogironligi bo‘lgan bolalar va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi shaxslarga o‘z huquqlaridan foydalanishda qulaylik yaratish maqsadida:
Sog‘liqni saqlash vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi hamda manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda 2023-yil 1-iyunga qadar nogironligi bo‘lgan shaxslar va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi fuqarolar uchun qonunchilikda belgilangan imtiyozlarning yagona ro‘yxatini shakllantirsin va doimiy yangilab borsin;
Adliya vazirligi bilan birgalikda nogironligi bo‘lgan shaxslar va ularga g‘amxo‘rlik qiluvchi fuqarolar uchun belgilangan imtiyozlarning yagona ro‘yxatini “Advice.uz” (e-maslahat.uz) huquqiy axborot portalida e’lon qilib, Internet tarmog‘i orqali muntazam yoritib borishni ta’minlasin;
b) Adliya vazirligi, Bosh prokuratura, Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz bilan birgalikda uch oy muddatda nogironligi bo‘lgan shaxslarni ishga qabul qilishda dastlabki sinov muddatini qo‘llash masalasini xorijiy ilg‘or tajribalar asosida o‘rganib chiqsin hamda Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.
10. Belgilansinki, 2023/2024 o‘quv yilidan boshlab “Maxsus pedagogika, defektologiya” magistratura mutaxassisliklari bo‘yicha davlat oliy ta’lim muassasalariga qabul to‘liq davlat granti asosida amalga oshiriladi.
Bunda, davlat granti asosida o‘qitish davlat oliy ta’lim muassasalari magistraturasiga ajratilgan davlat granti asosidagi umumiy qabul parametrlari doirasida amalga oshiriladi.
2023/2024 o‘quv yiliga qabul jarayonidan boshlab qabul tartibi, test sinovlari to‘g‘risida abituriyentlarga ma’lumot berish uchun tayyorlanadigan materiallar nogironligi bo‘lgan shaxslar uchun qulay formatda bo‘lishi, jumladan videoroliklar surdotarjima yoki subtitrlar bilan namoyish etilishini ta’minlasin;
ta’lim olayotgan nogironligi bo‘lgan talabalarga ta’lim jarayonida ko‘maklashish uchun nogironligi bo‘lgan shaxsning oila a’zosi yoki boshqa shaxslarga oliy ta’lim muassasasida nogironligi bo‘lgan shaxsning yonida birga bo‘lishi uchun sharoit yaratish choralarini ko‘rsin.
12. Nogironligi bo‘lgan shaxslarni qo‘llab-quvvatlash tizimini takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar rejasi ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
13. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-avgustdagi “Nogironligi bo‘lgan shaxslarga ko‘rsatilayotgan tibbiy-ijtimoiy xizmatlar sifatini yanada yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-5217-son qarori 2-bandining o‘ninchi xatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
“bolalar tserebral falaji, umurtqa pog‘onasining patologik sinishi bilan kasallangan bolalar va kattalarda mustaqil yurish funksiyalarini qayta tiklash uchun Nogironligi bo‘lgan shaxslarni reabilitatsiya qilish va protezlash milliy markazi va uning hududiy markazlarini 2021-2022-yillarda 28 ta, shundan 2021-yilda 14 ta zamonaviy ekzoskelet uskunasi, 2023-yilda robotlashtirilgan lokomat to‘plami va boshqa zamonaviy reabilitatsiya uskunalari bilan ta’minlash”.
14. Iqtisodiyot va moliya vazirligi mazkur qarorning 2, 6 va 13-bandlarida nazarda tutilgan chora-tadbirlarni moliyalashtirish 2023-yilda Davlat budjetidan tegishli sohalarga ajratilgan mablag‘lar doirasida amalga oshirilishini, 2024-yildan boshlab esa Davlat budjeti parametrlarini shakllantirishda zarur mablag‘larni inobatga olsin.
Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz hamda Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi bilan birgalikda nogironligi bo‘lgan shaxslarga berilgan imtiyozlar, nogironlik belgisi bo‘yicha kamsitishga yo‘l qo‘ymaslik, nogironligi bo‘lgan shaxslarga o‘z huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlaridan foydalanishlari uchun qulay sharoitlar yaratish haqida keng tushuntirish ishlarini amalga oshirsin;
O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari bilan birgalikda mazkur qarorning mazmun-mohiyati va ahamiyatining aholi o‘rtasida tushuntirilishini, ommaviy axborot vositalarida, shu jumladan Internet jahon axborot tarmog‘i orqali muntazam ravishda va keng ko‘lamda yoritib borilishini ta’minlasin.
16. Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda qonunchilik hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
17. Mazkur qaror ijrosini muhokama qilib borish, ijro uchun mas’ul tashkilotlar faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.