LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 27-fevraldagi 57-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirishlar kiritish, shuningdek ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligining tuzilmasini maqbullashtirish va uning faoliyati samaradorligini yanada oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2015-yil 31-dekabrdagi PQ-2463-son qarori)”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Importni tartibga solish tizimini yanada takomillashtirish, davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlari importi bo‘yicha operatsiyalar samaradorligini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlari importiga tenderlar (tanlovlar) o‘tkazish tartibi 2-ilovaga muvofiq;
Davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlarini import qilish yuzasidan kontraktlarni O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi tomonidan ro‘yxatdan o‘tkazish tartibi 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 1-oktabrdagi 342-son qarori bilan tasdiqlangan Import kontraktlarini Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligida ro‘yxatdan o‘tkazish tartibining davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlari importi bo‘yicha kontraktlarni ro‘yxatdan o‘tkazishga oid qismi o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Vazirlar Mahkamasining Tashqi iqtisodiy faoliyatni muvofiqlashtirish departamentiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi huzuridagi “O‘zbektenderkonsalting” tenderlar o‘tkazuvchi agentlik keyingi o‘rinlarda “Agentlik” deb ataladi, O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligiga qarashli tashkilot va Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasi agenti hisoblanadi.
2. Agentlik oziq-ovqat tovarlarining asosiy turlarini davlat ehtiyojlari uchun xarid qilish samaradorligini oshirish maqsadida tashkil etilgan.
Keyingi tahrirga qarang.
davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat asosiy turlarini xarid qilish bo‘yicha savdolar, tanlovlar o‘tkazishga doir uslubiy va normativ hujjatlarni ishlab chiqish;
davlat ehtiyojlari uchun bevosita mahsulot ishlab chiqaruvchilar va tovar yetkazib beruvchilarni tanlov oldidan saralash;
Keyingi tahrirga qarang.
mahsulot yetkazib beruvchilarni oldindan tanlash, tushayotgan takliflarni ekspert baholash, reklama ishlarini tashkil etish.
1. Agentlik yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bank muassasalaridan birida schyotlarga ega bo‘ladi, o‘z nomidan shartnomalar tuzishga, mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishga hamda o‘z zimmasiga majburiyatlar olishga, sudlarda da’vogar va javobgar bo‘lishga haqlidir.
3. Agentlik o‘z faoliyatini tenderlarni o‘tkazishga tayyorgarlik ko‘rishning xolisligi prinsiplariga muvofiq quradi, O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlari va boshqa hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasi qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirining buyruqlariga, O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Agentlikning moliyaviy-xo‘jalik faoliyat bo‘yicha boshqa sheriklar bilan o‘zaro munosabatlari shartnoma asosida amalga oshiriladi.
6. Agentlik O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan, o‘z nomi o‘zbek va ingliz tillarida yozilgan muhrga, rasmiy ish qog‘ozlariga va tashqi identifikatsiyalashning boshqa vositalariga ega bo‘ladi.
Agentlik ko‘rsatib o‘tilgan vazifalarni ta’minlash uchun O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
davlat ehtiyojlari uchun import mahsulot yetkazib beruvchilarni tanlash shartlarini ishlab chiqadi va tasdiqlash uchun Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasiga taqdim etadi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasida va chet elda tenderlar o‘tkazish shartlari va tartibiga doir axborot faoliyatini amalga oshiradi;
tenderlar o‘tkazish bo‘yicha chet el ish tajribasini va tenderlar o‘tkazish sohasidagi xizmatlarning boshqa turlarini o‘rganadi;
davlat iste’molchilari uchun davlat ehtiyojlari uchun xarid qilishga oid normativ hujjatlarni qabul qilish va ularning amal qilishi bo‘yicha konsalting xizmatlari ko‘rsatadi.
ayirboshlash shartlarida yoki tijorat asosida tenderlar o‘tkazish bo‘yicha axborot berish (sotib olish) to‘g‘risida tenderlar o‘tkazish bo‘yicha boshqa xorijiy agentliklar bilan bitimlar tuzish;
vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, davlat hokimiyati mahalliy organlari, O‘zbekiston Respublikasi va xorijiy davlatlarning yuridik shaxslaridan o‘z vazifalarini amalga oshirish uchun Agentlikka zarur bo‘lgan axborotni belgilangan tartibda olish;
o‘z axborot xabarnomalari va boshqa axborot mahsulotini nashr etish va O‘zbekiston Respublikasida va chet elda tarqatish;
tenderlar o‘tkazilishi haqidagi axborotni chet el va mamlakatimiz tashkilotlariga shartnoma asosida berish;
kreditlar olish, o‘z nomidan shartnomalar tuzish, mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olish, sudda, xo‘jalik sudida va xolis hakamlar sudida da’vogar va javobgar bo‘lish;
tenderlar o‘tkazish bo‘yicha axborotni tarqatish uchun Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligining roziligi bilan mintaqaviy bo‘limlar tashkil etish;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq xo‘jalik faoliyatini, shu jumladan mazkur Nizom bilan belgilangan Agentlik maqsadlari va vazifalariga zid bo‘lmagan tashqi iqtisodiy faoliyatni amalga oshirish.
2. Agentlik mazkur Nizomda belgilangan vazifalarni hal etish uchun faoliyatning O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa turlarini amalga oshirish huquqiga egadir.
1. Agentlik O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligiga va Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasiga hisob beradi.
2. Agentlikka operativ rahbarlikni Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasi bilan kelishgan holda Tashqi iqtisodiy aloqalar vaziri tomonidan tayinlanadigan Direktor amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Agentlik tuzilmasi va shtatlari, shuningdek mansabdor shaxslarga haq to‘lash tizimi Agentlik Direktori tomonidan tasdiqlanadi.
4. Agentlik Direktori mazkur Nizom bilan unga berilgan vakolatlarga muvofiq Agentlik faoliyatiga rahbarlik qiladi va Agentlikka yuklangan vazifalar bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.
5. Agentlik Direktori O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlariga, mazkur Nizomga va O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligining normativ hujjatlariga muvofiq:
yuridik va jismoniy shaxslar, shu jumladan xorijiy yuridik va jismoniy shaxslar bilan shartnomalar tuzadi;
Agentlikning barcha xizmatlari va bo‘linmalari tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar, yo‘riqnomalar chiqaradi;
Agentlik nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha respublika organlari, respublika korxonalari va tashkilotlarida, shuningdek boshqa davlatlarda o‘z vakolati doirasida tender faoliyatini o‘tkazish masalalari bo‘yicha Agentlik nomidan vakillik qiladi;
Keyingi tahrirga qarang.
amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq Agentlikning tarkibiy birliklarini, bo‘limlarini va unga qarashli boshqa korxonalar va tashkilotlarni tashkil etish, qayta tashkil etish va tugatish;
Agentlik tuzilmasi va shtatlarini takomillashtirish, uning tarkibiy birliklari, bo‘limlari va unga qarashli boshqa korxonalar va tashkilotlarning xodimlari sonini va ish haqini belgilash;
xorijiy mutaxassislarni O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda va ular bilan kontraktlar imzolash asosida ishga qabul qilish bo‘yicha takliflar kiritadi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Agentlik amalga oshirilayotgan faoliyat bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq hisob va hisobotni amalga oshiradi.
2. Agentlikning operatsiya yili 1-yanvardan boshlanadi va 31-dekabrda tamom bo‘ladi. Har bir yil tamom bo‘lgandan keyin tasdiqlash uchun Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligiga taqdim etiladigan balans hamda foyda va zararlar schyoti tuziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Agentlik faoliyatini hujjatlar orqali taftish qilish va tekshirishni mustaqil auditorlik tashkilotlari va qonun hujjatlariga muvofiq bunday tekshirishlarni amalga oshirishga vakil qilingan nazorat qiluvchi boshqa organlar amalga oshiradi.
Agentlikning to‘liq xo‘jalik tasarrufida bo‘lgan asosiy fondlar va aylanma mablag‘lar, shu jumladan unga qarashli tarkibiy bo‘linmalarga foydalanish uchun berilgan asosiy fondlar va aylanma mablag‘lar;
tenderlar o‘tkazish bo‘yicha axborot xizmatlari va boshqa xizmatlar ko‘rsatishdan, Agentlik mahsulotlarini mamlakatimiz va chet el korxonalari, tashkilotlariga hamda xususiy shaxslarga sotishdan olingan daromadlar;
aksiyalar va qimmatli qog‘ozlarga dividendlar, o‘ziga qarashli korxonalar va qo‘shma korxonalar ustav sarmoyalariga ulushlar;
Agentlik mol-mulki, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa manbalardan ham shakllanishi mumkin.
Agentlik faoliyati Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasining qaroriga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi tomonidan to‘xtatiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
1.1. Mazkur tartib davlat ta’minoti muassasalari, maxsus iste’molchilar va davlat zaxirasi uchun oziq-ovqat tovarlari importiga tenderlarni tashkil etish prinsiplarini va uni o‘tkazish mexanizmini, tender qatnashchilarining takliflarini ko‘rib chiqish va Tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasi tomonidan qarorlar qabul qilish tartibini belgilaydi.
1.2. Vazirlar Mahkamasining “Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat turlarini xarid qilish tizimini takomillashtirish to‘g‘risida” 1997-yil 14-avgustdagi 397-son qarori bilan tasdiqlangan Tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasi (keyingi o‘rinlarda “Komissiya” deb ataladi) tender tashkilotchisi hisoblanadi.
1.3. Budjet resurslaridan foydalanish samaradorligini oshirish va davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat xarid qilish tenderlar o‘tkazishning maqsadi hisoblanadi.
1.4. Tenderlar qatnashchilari uchun teng raqobat shart-sharoitlarini va oshkoralikni, baholashning xolisligini hamda talablar birligini yaratish tenderlar o‘tkazishni tashkil etishning asosiy prinsiplari hisoblanadi.
2.1. Komissiya majlislari oziq-ovqat tovarlarini import qiluvchilarni aniqlash uchun zaruratga ko‘ra vaqti-vaqti bilan, biroq bir oyda kamida bir marta o‘tkaziladi.
2.2. Komissiya oziq-ovqat tovarlari ishlab chiqarish va ularni yetkazib berishga ixtisoslashtirilgan xorijiy kompaniyalar bo‘yicha umumlashtirilgan axborotlarni ko‘rib chiqadi.
2.3. Tender takliflarini ko‘rib chiqish va ularni baholash to‘g‘risidagi axborot baholash tartibotiga rasmiy aloqasi bo‘lmagan shaxslarga ma’lum qilinmaydi. Komissiya a’zolari mazkur axborot oshkor qilinganligi uchun O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligiga muvofiq javob beradilar.
2.4. Tender savdolarini o‘tkazishni amalda tashkil etuvchi asosiy agentlik bo‘lib (mahsulot yetkazib beruvchilarni tanlash, tushgan takliflarni ekspert baholash, binolar va yordamchi xodimlar berish, reklama ishlarini tashkil etish, tender komissiyasining hujjatlarini rasmiylashtirish va boshqalar) Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi huzuridagi “O‘zbektenderkonsalting” tenderlar o‘tkazuvchi agentlik hisoblanadi.
2.5. “O‘zbektenderkonsalting” o‘z yozishmalarini o‘zi olib boradi, tender takliflarini jo‘natadi, yig‘adi va O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi hamda mazkur Tartib asosida ish ko‘radi.
3.1. O‘tkazilish shakllariga ko‘ra tenderlar ochiq yoki yopiq (qatnashchilar soni cheklangan) bo‘lishi mumkin. Tenderlarni o‘tkazish shakli to‘g‘risidagi qarorni Komissiya qabul qiladi.
Maxsus iste’molchilar, davlat ta’minoti muassasalari va davlat zaxirasi uchun xarid qilinadigan mahsulotlarga eng qulay narxlarni shakllantirish maqsadida ularni import bo‘yicha xarid qilish faqat Komissiya tomonidan e’lon qilinadigan yopiq tender asosida amalga oshiriladi.
3.2. Ochiq tenderlarda tenderda qatnashish uchun talab etiladigan shartlarni bajargan xo‘jalik yurituvchi subyektlar qatnashishi mumkin.
Komissiya qaroriga ko‘ra, ochiq tenderlar tenderda qatnashish to‘g‘risida ariza yuborgan talabgorlarni oldindan tanlagan holda o‘tkazilishi mumkin.
3.3. Yopiq tenderlarda mazkur Tartibning 3.2-bandida ko‘rsatib o‘tilgan, Komissiyadan rasmiy taklif olgan xo‘jalik yurituvchi subyektlar qatnashishi mumkin.
tenderlarning ehtimol tutilgan qatnashchilarini belgilash va tenderda qatnashish uchun ularga taklifnomalar yuborish;
tender hujjatlarini (ixtisoslashtirilgan texnik va tijorat konsultantlarini jalb qilgan holda) tayyorlash;
Xo‘jalik yurituvchi subyektlarga davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat import qilish huquqini berish tenderning mavzusi hisoblanadi.
6.1. “O‘zbektenderkonsalting” agentligi tender o‘tkazish boshlangunga qadar kamida 30 kun oldin tender to‘g‘risidagi axborotni talabgorlarga yetkazadi. Axborot talabgorlarga:
ommaviy axborot vositalarida e’lonlar berish orqali yetkaziladi. E’lon “O‘zbektenderkonsalting” agentligi tomonidan beriladi;
aniq talabgorlarga rasmiy taklifnomalar pochta, telefaks orqali yoki boshqa shaklda yuboriladi. Bunda talabgor taklifnomaning asl nusxasini olishi kerak.
tender hujjatlarini olish mumkin bo‘lgan “O‘zbektenderkonsalting” agentligining manzili, telefoni va telefaksi;
tender komissiyasi tomonidan takliflarni qabul qilishning oxirgi muddati (kuni va soati ko‘rsatilgan holda).
tenderlar o‘tkazilishiga oid tushuntirishlar olish mumkin bo‘lgan “O‘zbektenderkonsalting” vakili bilan bog‘lanish uchun manzil;
qatnashchi tomonidan Komissiyaga tender taklifi taqdim etilgandan so‘ng unga o‘zgartirishlar kiritish va ularni rasmiylashtirish tartibi;
kelishilgan davr mobaynida tenderlar qatnashchisi taklifining qaytarib olinmasligini kafolatlovchi pul depozitining miqdori, uni to‘lash va qaytarish tartibi;
tender hujjatlari talablariga asoslangan taklif bilan bir qatorda tender qatnashchilari tomonidan muqobil takliflar taqdim etish mumkinligi to‘g‘risida axborotnoma;
tender qatnashchisining asoslangan iltimosi bo‘lganda tenderlarni yopishni boshqa kunga ko‘chirish mumkinligiga ko‘rsatma;
takliflar bo‘lgan konvertlarni ochish tartibi, tavsifi va komissiya tomonidan tenderlar g‘olibini aniqlash muddati.
8.1. Tenderlarda qatnashish uchun talabgorlarni oldindan tanlash to‘g‘risidagi Nizom Komissiya tomonidan tasdiqlanadi.
8.2. Talabgorlarni oldindan tanlash mazkur Tartibning 8.1-bandida ko‘rsatilgan qoidaga muvofiq “O‘zbektenderkonsalting” agentligi tomonidan o‘tkaziladi va Komissiya tomonidan tasdiqlanadi.
8.3. Oldindan tanlashda qatnashish uchun telefaks orqali buyurtmanomalar qabul qilishga yo‘l qo‘yiladi, keyinchalik oldindan tanlash o‘tkaziladigan kundan kamida 3 kun oldin buyurtmanomaning asl nusxasi taqdim etiladi. Oldindan tanlash qatnashchilari uchun yo‘riqnoma, zarur bo‘lganda, buyurtmachiga “O‘zbektenderkonsalting” agentligi tomonidan pochta yoki telefaks orqali yuboriladi.
oldindan tanlashdan o‘tish uchun zarur hujjatlarni, jumladan moliyaviy majburiyatlarni bajarish bo‘yicha bank kafolatlarini belgilangan muddatda taqdim etmagan;
moliyaviy, ishlab chiqarish yoki tijorat ko‘rsatkichlari bo‘yicha Komissiya talablariga javob bermaydigan talabgorlar tenderlarga qo‘yilmaydilar.
9.1. Tender takliflari to‘ldirilgan tender hujjatidan tashqari tender qatnashchisi to‘g‘risidagi axborot bilan birga quyidagi hujjatlarni o‘z ichiga olishi kerak:
tender qatnashchisi nomidan ish ko‘rishga vakil qilingan va yuridik hujjatlarni imzolash huquqiga ega bo‘lgan shaxslarning familiyalari.
9.2. Tender taklifiga bank kafolati yoki tender qatnashchisi tomonidan summasi Komissiya tomonidan belgilanadigan muqarrar va qaytarib olinmaydigan pul depoziti to‘laganligini tasdiqlovchi boshqa hujjat ilova qilinadi.
9.3. Tender qatnashchilarining huquqlarini kamsituvchi har qanday huquqni buzishlar (tenderda qatnashish uchun berilgan buyurtmanomalarni yashirish, yakun chiqarishda ularni hisobga olmaslik va boshqalar) O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligida nazarda tutilgan javobgarlikka olib keladi. Bunday hollarda tender natijalari haqiqiy emas deb e’tirof etiladi.
10.1. Komissiya e’loni ommaviy axborot vositalarida rasman e’lon qilingan sana yoki tender qatnashchisi pochta (sana pochta shtempeli bo‘yicha aniqlanadi), telefaks orqali yoki boshqa xil shaklda rasman xabardor qilingan (taklif etilgan) sana tenderlar ish boshlagan sana hisoblanadi.
10.2. O‘tkaziladigan tenderlar doirasida tender takliflarini tayyorlash muddati Komissiya tomonidan belgilanadi va tender ochilganligi to‘g‘risidagi e’londa ko‘rsatiladi.
Komissiya tenderning barcha qatnashchilariga tarqatiladigan tender takliflarini taqdim etish muddatini uzaytirish to‘g‘risida qaror qabul qilishi mumkin.
10.3. Komissiya o‘z ish tartibini mustaqil ishlab chiqadi va tasdiqlaydi. Mazkur masala bo‘yicha qaror Komissiya a’zolari umumiy sonining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lib qolgan hollarda Komissiya raisining ovozi hal qiluvchi ovoz hisoblanadi.
10.4. Har bir aniq holda Komissiya tenderda qatnashish uchun talabgor tomonidan depozit to‘lash tartibini, uning miqdori va shaklini belgilaydi.
10.5. Tender takliflari faqat muhrlangan ikki qavat konvertda qabul qilinadi. Tashkilotchining nomi va manzili ko‘rsatilgan ustki konvertda tender qatnashchisi tomonidan depozit kiritilganligini tasdiqlovchi hujjat bo‘ladi. Ichki konvertda tender taklifi, savdosi e’lon qilingan tovarning nomi va takliflarni qabul qilish uchun belgilangan sana ko‘rsatiladi.
10.6. Konvertlarni ochish tartibi, ularni ko‘rib chiqish va maxfiylik choralariga rioya qilgan holda saqlash tartibi Komissiya tomonidan qabul qilinadi.
10.7. Tender takliflari buyurtma xat bilan Komissiyaga yuboriladi yoki tilxat bilan “O‘zbektenderkonsalting” agentligiga topshiriladi. Ustki konvert olish sanasi va vaqti ko‘rsatilgan holda ro‘yxatdan o‘tkaziladi.
10.8. Komissiya tenderni yopish sanasini, konvertlarni ochish soati va joyini belgilaydi. Konvertlar Komissiya majlisida ochiladi. Tender yopilgandan so‘ng olingan tender takliflari ko‘rib chiqilmaydi va konvertlar ochilmasdan tender qatnashchilariga qaytariladi. Tender qatnashchisi tender yopilgandan so‘ng unga o‘zgartirish kiritsa yoki o‘zining tender taklifini qaytarib olsa garov depoziti tender qatnashchisiga qaytarilmaydi. Tender qatnashchisi o‘z tender taklifini tender yopilishidan kechi bilan 5 kun oldin qaytarib olishga haqlidir.
10.9. Tender takliflarini ko‘rib chiqish muddati konvertlar ochilgan paytdan boshlab Komissiya tomonidan belgilanadi. Takliflarni ko‘rib chiqishda ularning tender hujjatlari talablariga to‘g‘ri kelishi aniqlanadi, zarur hujjatlarning mavjudligi va ularning to‘g‘ri rasmiylashtirilganligi tekshiriladi.
10.10. Tender yakunlarini chiqarishda tender qatnashchilari yoki ularning ishonchli shaxslari qatnashishlari mumkin.
Baholash natijasida Komissiya tender takliflari tender hujjatlari mezonlariga muvofiq bo‘lgan talabgorlarni darajalarga ajratadi va tender taklifi eng ustun bo‘lgan tender g‘olibini aniqlaydi.
10.11. Tender g‘olibi tender tugagandan so‘ng Komissiya belgilagan muddat mobaynida o‘tkazilgan tender natijalari to‘g‘risidagi bayonnomani imzolashi kerak.
Agar tender g‘olibi belgilangan muddatda bayonnomani imzolamasa yoki qabul qilib bo‘lmaydigan shartlar qo‘ysa, u to‘lagan depozit qaytarib berilmaydi va uning huquqlari tender komissiyasining qo‘shimcha qarori bilan aniqlanadigan qatnashchiga beriladi. Agar bu qatnashchi ham bayonnomani imzolashdan bosh tortsa, tender natijalari bekor qilinadi.
10.12. Tender o‘tkazilgandan keyin tender tashkilotchisi qatnashchilarga (g‘olibdan tashqari) ularning depozitlarini qaytarib beradi. Depozit tender g‘olibi e’lon qilingan paytdan boshlab belgilangan muddatda, xarajatlarni chegirib qolgan holda, 11 bank kunidan kechiktirmay qaytariladi. Tender g‘olibining depoziti tender g‘olibi tomonidan bitim (kontrakt) shartlari zarur darajada bajarilishining kafolati sifatida bunday bitim shartlari bajarilishi tamom bo‘lguncha tender tashkilotchisi ixtiyorida qolishi mumkin.
10.13. Tenderni tashkil etish va o‘tkazish chiqimlari, shuningdek ekspert tashkilotlarning xizmatlariga haq; tender qatnashchilari tender hujjatlari sotib olish uchun to‘lagan mablag‘lardan to‘lanadi.
10.14. Tenderda qatnashish, tender yakunlari bo‘yicha majburiyatlarni bajarish yuzasidan huquqlarning boshqa yuridik shaxslarga berilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
taqdim etilgan tender hujjatlari tovarlarni import qilish bo‘yicha barcha talablarga javob bermasa Komissiya tenderlar o‘tkazilmadi deb e’lon qilishi mumkin.
10.16. Agar taqdim etilgan barcha tender takliflari tender hujjatlariga muvofiq kelmasa, tender bo‘lib o‘tgan, lekin salbiy natijaga ega bo‘lgan hisoblanadi.
11.1. Tender takliflari Komissiya tomonidan belgilangan muddatda baholanadi. Tender qatnashchilari yoki ularning vakillari tender takliflarini baholash paytida qatnashish huquqiga ega emaslar. Baholash davrida Komissiya talabgorlarni tushuntirishlar berish uchun chaqirish, ulardan qo‘shimcha ma’lumotlar va tasdiqnomalar so‘rab olish huquqiga ega.
11.2. Komissiya tender takliflarini baholash uchun ekspert va maslahat tashkilotlarining vakillarini jalb qilishi mumkin.
11.3. Tender qatnashchilarining taqdim etilgan takliflari bilan tanishgandan so‘ng Komissiyaning har bir a’zosi asoslangan yozma xulosa yozadi.
11.4. Tender g‘olibi to‘g‘risidagi rasmiy qaror Komissiya tomonidan qabul qilinadi. Ushbu masala bo‘yicha qaror Komissiya a’zolari umumiy sonining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.
11.5. Tender takliflari ko‘rib chiqilganligi va baholash to‘g‘risidagi axborot baholash tartibiga rasman aloqasi bo‘lmagan shaxslarga ma’lum qilinmaydi. Komissiya a’zolari va jalb qilingan ekspertlar ushbu axborot oshkor qilinganligi uchun javob beradilar.
11.6. Arifmetik yoxud boshqa xato mavjud bo‘lganda Komissiya tender takliflarini rad etishga yoki tender takliflarini tenderda keyin ko‘rib chiqish shartlarini belgilashga haqlidir, bu haqda tender qatnashchisi xabardor qilinadi.
11.7. Tender takliflarini baholash va tender g‘olibini aniqlash tender hujjatlarida ko‘rsatilgan mezonlar asosida amalga oshiriladi. Taqdim etilgan tender takliflarining qo‘shimcha texnik tashkiliy va tijorat afzalliklari, shuningdek tender qatnashchisining nom chiqarganligi ham e’tiborga olinishi mumkin.
11.8. Komissiyaning tender g‘olibi to‘g‘risidagi qarori bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi. Bayonnomada:
11.9. Tender o‘tkazilmagan deb hisoblansa yoki salbiy natijaga ega bo‘lsa, Komissiya tenderni takror o‘tkazishi mumkin.
11.10. Tenderni o‘tkazish bilan bog‘liq nizolar O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Mazkur Tartib respublikaning xo‘jalik yurituvchi subyektlari tomonidan tanlovdan o‘tgan xorijiy kompaniyalar bilan davlat ehtiyojlari uchun oziq-ovqat tovarlarini import qilish yuzasidan tuziladigan kontraktlar, shartnomalar (keyingi o‘rinlarda kontraktlar deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligida ro‘yxatdan o‘tkazish mexanizmini belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
I. Kontraktlar O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligiga taqdim etiladigan quyidagi hujjatlar asosida ro‘yxatdan o‘tkaziladi:
Davlat ehtiyojlari uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlarini xarid qilish bo‘yicha tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasining ijobiy xulosasi;
jo‘natishga tayyorlangan tovarning kelib chiqish sertifikati yoki tovarning kelib chiqishi to‘g‘risidagi kafolat xati — 1 nusxada;
taqdim etilgan kontrakt bo‘yicha kontrakt umumiy qiymatini qoplaydigan mablag‘ bilan ta’minlash manbaining mavjudligini tasdiqlovchi hujjat;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
kontraktning xalqaro savdo huquqining umumiy qabul qilingan me’yorlariga va O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligiga muvofiqligi;
kontraktning O‘zbekiston Respublikasi tomonidan boshqa davlatlar va xalqaro tashkilotlar oldida qabul qilingan majburiyatlarga muvofiqligi.
Kontrakt batartib taxt qilingan, kontrakt matni va tomonlarning muhrlari o‘qiladigan, sahifalarda tartib raqami qo‘yilgan bo‘lishi kerak;
1. Kontraktning kirish qismi (muqaddimasi), u kontrakt matnidan oldin beriladi va kontrakt raqami, kontrakt tuzish joyi va sanasi, bitishuvni amalga oshiruvchi tomonlarning atalishidan iborat bo‘ladi.
2. Kontraktning mavzusi, unda tovarning nomi, uning tavsifi hamda miqdori va sifati bo‘yicha assortimenti ko‘rsatiladi.
Tovarning miqdori miqdorni belgilash tartibi, O‘zbekiston Respublikasida yoki xalqaro savdoda qabul qilingan o‘lchov va og‘irlik tizimlariga muvofiq o‘lchov birliklarida belgilanadi.
Tovarning sifat jihatdan tavsifi tovarning undan muayyan maqsadda foydalanish uchun yaroqliligini aks ettiruvchi xususiyatlari jamini belgilaydi.
3. Etkazib berishning bazis shartlari, ushbu shartlar bilan kontrakt tuzuvchilarning tovarlarni berishga oid huquq va majburiyatlari, shu jumladan tovarni topshirish joyi va paytiga, tavakkalchilikning o‘tishiga (INKOTERMS—1990 xalqaro qoidalariga muvofiq) huquq va majburiyatlari belgilanadi.
4. Kontraktga oldindan rozilik bildirish. Kontraktning har bir sahifasi, shuningdek matndagi har bir tuzatish yoki qo‘shimcha kontrakt tuzayotgan mansabdor shaxslar yoki ularning bunga vakil qilingan shaxslari tomonidan imzolanishi kerak
6. Narx. Kontraktda tovar narxini belgilashda o‘lchov birligi, narx valyutasi (erkin muomaladagi valyutada ko‘rsatiladi) narx bazisi va narx darajasi ko‘rsatiladi.
7. To‘lovlar. To‘lov shartlarini belgilashda kontraktda to‘lov valyutasi, to‘lov muddati, to‘lov shakli ko‘rsatiladi.
8. O‘rash-joylash. Tovarni o‘rash-joylash zarur bo‘lgan hollarda kontraktda o‘rash-joylashning turi va xususiyati, uning sifati, o‘lchamlari ko‘rsatiladi.
9. Jo‘natish tartibi. Sotuvchiga tovar jo‘natishga tayyor ekanligi va jo‘natishning amalga oshirilganligi to‘g‘risida xaridorni xabardor qilish vazifasi yuklanadi, shuningdek bu vazifani bajarish tartibi belgilanadi.
10. Topshirish-qabul qilish tartibi. Tomonlarning mazkur majburiyatni amalga oshirish joyi va tartibi, shuningdek tovar sotuvchi tomonidan topshirildi va xaridor tomonidan qabul qilib olindi deb hisoblanadigan payt belgilanadi.
11. Reklamatsiya. Etkazib berilgan tovarning sifat va miqdor jihatdan kontrakt shartlariga muvofiq emasligi munosabati bilan xaridor tomonidan sotuvchiga bildiriladigan e’tirozlar. Kontrakt tuzuvchi tomonlar reklamatsiya bildirilishi mumkin bo‘lgan muddatlarni, ularni bartaraf etish bo‘yicha tomonlarning huquq va majburiyatlarini belgilaydilar.
12. Kafolatlar. Sotuvchi yetkazib beriladigan tovarning sifati uchun javobgarlikni o‘z zimmasiga oladi. Etkazib berilayotgan tovar umumiy yaroqlilik muddatining kamida 80 foiziga ega bo‘lishi kerak, bu kontraktda nazarda tutiladi. Tovar sifatining kontrakt shartlariga muvofiq emasligi aniqlangan holda sotuvchining majburiyatlari (almashtirish muddati hamda ushbu majburiyat kim hisobiga amalga oshirilishi) belgilab qo‘yiladi.
13. Jazo jarimalari. Kontraktda shartnoma bajarilishini ta’minlovchi shart-sharoitlar hamda biriga nisbatan shartnoma shartlaridagi o‘z majburiyatlarini bajarmagan tomon to‘laydigan penyalar, neustoykalar, jarimalar ko‘rinishidagi turli xil jazolar belgilashni o‘z ichiga oluvchi jazo jarimalari ko‘rsatiladi.
14. “Fors-major” holatlar. Kontraktda kontraktni to‘liq yoki qisman bajarish imkoni bo‘lmagan holatlar yuzaga kelganda tomonlarning majburiyatlari, bunday holat yuzaga kelganligidan va uning oqibatlaridan xabardor qilish tartibi ko‘rsatiladi.
15. Hakamlik Tomonlar o‘rtasida paydo bo‘lishi mumkin bo‘lgan va ikki tomonlama asosda hal etish mumkin bo‘lmagan nizolarni hal etish tartibi belgilanadi. Bunda kontrakt bo‘yicha nizolarni ko‘rib chiqish joyi hamda ko‘rib chiquvchi organ aniqlashtiriladi.
16. Kontraktning kuchga kirish shartlari. Kontrakt tenderlar o‘tkazishni muvofiqlashtiruvchi respublika komissiyasining ijobiy xulosasi asosida tomonlar imzolagandan, shuningdek Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligida va vakolatli banklarda ro‘yxatdan o‘tkazilgandan keyin kuchga kiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Kontrakt O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligiga murojaat qiluvchidan hujjatlar kelib tushgan vaqtdan boshlab 3 ish kuni mobaynida ro‘yxatdan o‘tkaziladi.
Ijobiy qaror qabul qilinganda kontrakt belgilangan shakldagi daftarda ro‘yxatdan o‘tkaziladi. Kontraktning har bir sahifasiga bunga vakil qilingan shaxsning imzosi chekilgan tegishli shtamp qo‘yiladi hamda muhr va identifikatsiya shtampi qo‘yilgan ro‘yxatdan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi sertifikat bilan murojaat etuvchiga qaytarib beriladi.
Kontrakt qo‘yilgan talablarga muvofiq kelmaganda bir kun muddatda murojaat etuvchiga yozma shakldagi nuqsonlarni bartaraf etish haqidagi tavsiyalar bilan puxta ishlash uchun qaytarib beriladi.
Keyingi tahrirga qarang.