от 03.12.2004 г. № 712-II
Кўриниш
A
A
A
Рус
Eng
Ўзб
O’zb
Рус|Ўзб
Рус|O‘zb
Закон Республики Узбекистан, от 03.12.2004 г. № 712-II
Кучга кириш санаси
04.01.2005
Қўшимча ахборот
Асосий реквизитлар
Кодификация
Қайта кўриб чиқилган ҳужжатлар
Ҳужжатни қайта кўриб чиқишга асос бўлган ҳужжатлар
Корреспондентлар
Респондентлар
Улашиш
Telegram
Facebook
Twitter
Instagram
Кўриниш
A
A
A
Рус
Eng
Ўзб
O’zb
Рус|Ўзб
Рус|O‘zb
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституционный строй / 01.17.00.00 Негосударственные некоммерческие организации (см. также 03.03.10.03) / 01.17.12.00 Иные объединения, движения, союзы и другие негосударственные некоммерческие организации;
2.
09.00.00.00 Предпринимательство и хозяйственная деятельность / 09.01.00.00 Законодательство о предпринимательстве / 09.01.10.00 Объединения (союзы, ассоциации и др.) предпринимателей / 09.01.10.01 Торгово-промышленная палата]
[
ТСЗ:
1.
Государственный и общественный строй / Общественные объединения (фонды), религиозные организации, политические партии]
Закон Республики Узбекистан
О ТОРГОВО-ПРОМЫШЛЕННОЙ ПАЛАТЕ РЕСПУБЛИКИ УЗБЕКИСТАН
Комментарий LexUz
Настоящий Закон принят в новой редакции в соответствии с
Законом
Республики Узбекистан от 9 июля 2018 года № ЗРУ-483 «О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Узбекистан «О Торгово-промышленной палате Республики Узбекистан»».
I. Общие положения
Статья 1.
Торгово-промышленная палата Республики Узбекистан
Торгово-промышленная палата Республики Узбекистан (далее — Палата) является негосударственной некоммерческой организацией, объединяющей на добровольной основе субъектов предпринимательской деятельности.
Наименование «Торгово-промышленная палата Республики Узбекистан» может быть использовано только в соответствии с положениями настоящего Закона. Другие организации не вправе использовать в своих наименованиях словосочетания «торгово-промышленная палата», «торговая палата», «промышленная палата» и образованные на их основе словосочетания.
Статья 2.
Законодательство о Палате
Законодательство о Палате состоит из настоящего Закона и иных актов законодательства.
Если международным договором Республики Узбекистан установлены иные правила, чем те, которые предусмотрены законодательством Республики Узбекистан о Палате, то применяются правила международного договора.
Статья 3.
Цели Палаты
Палата создается в целях формирования благоприятных условий для развития предпринимательства, совершенствования деловой среды, представления и защиты прав и законных интересов членов Палаты, содействия налаживанию связей предпринимателей с иностранными партнерами.
Статья 4.
Задачи Палаты
Задачами Палаты являются:
содействие развитию предпринимательства в Республике Узбекистан, прежде всего малого и частного;
оказание содействия предпринимателям в расширении деловых контактов и связей с иностранными партнерами, продвижении экспортной продукции на внешние рынки, а также в привлечении прямых иностранных инвестиций для создания новых и технического перевооружения действующих производств, обеспечивающих выпуск конкурентоспособной готовой продукции;
налаживание и развитие сотрудничества с торгово-промышленными палатами и общественными объединениями предпринимателей других государств;
оказание предпринимателям широкого спектра услуг, включая информационное обеспечение и консультационную помощь, организацию публикации бизнес-каталогов, включающих информацию о производителях Республики Узбекистан, производимой ими продукции и инвестиционных возможностях, а также сведения о потенциальных партнерах и возможностях приобретения современных технологий;
осуществление мер по формированию благоприятной среды для развития предпринимательства, внедрению общепризнанных норм международного права и практики ведения бизнеса, подготовке предложений по совершенствованию законодательства, направленных на улучшение правовых и экономических условий осуществления предпринимательской деятельности;
представление и защита прав и законных интересов предпринимателей, в том числе в отношениях с органами государственного и хозяйственного управления, а также в суде;
оказание поддержки в развитии системы образования и подготовки кадров для предпринимательской деятельности, организации обучения и повышения квалификации предпринимателей.
Палата может выполнять и другие задачи в соответствии с законодательством.
Статья 5.
Взаимоотношения Палаты с государственными органами
Государственные органы оказывают содействие Палате в выполнении ее задач и обеспечивают соблюдение прав и законных интересов Палаты.
Вмешательство государственных органов и их должностных лиц в деятельность Палаты, равно как и вмешательство Палаты в деятельность государственных органов и их должностных лиц, не допускается.
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституционный строй / 01.17.00.00 Негосударственные некоммерческие организации (см. также 03.03.10.03) / 01.17.02.00 Порядок создания и регистрации негосударственных некоммерческих организаций. Государственная регистрация религиозных организаций]
II. Порядок создания палаты
Статья 6.
Создание Палаты
Палата создается по инициативе учредителей на основе принципа добровольного объединения.
Учредители Палаты созывают учредительную конференцию Палаты, на которой принимается устав и образуются органы управления и контроля Палаты.
Статья 7.
Система Палаты
Палата вместе с ее территориальными управлениями, создаваемыми в Республике Каракалпакстан, областях и городе Ташкенте, образуют единую систему.
Статья 8.
Территориальные управления Палаты и их филиалы
В Республике Каракалпакстан, областях и городе Ташкенте может быть создано, соответственно, одно территориальное управление Палаты.
Территориальное управление Палаты является юридическим лицом и действует на основании положения, утверждаемого Палатой.
Территориальные управления Палаты, при необходимости, могут создавать районные и городские филиалы, не являющиеся юридическими лицами.
Статья 9.
Членство в Палате
Членами Палаты могут быть субъекты предпринимательской деятельности Республики Узбекистан, их объединения, а также иные организации, созданные для поддержки предпринимательской деятельности.
Члены Палаты имеют равные права и обязанности.
Членство в Палате оформляется путем заключения договора между субъектом предпринимательской деятельности или объединением субъектов предпринимательской деятельности либо иной организацией, созданной для поддержки предпринимательской деятельности, и Палатой.
Статья 10.
Устав Палаты
Устав Палаты должен содержать:
наименование и местонахождение (почтовый адрес) Палаты;
цели и задачи Палаты;
порядок создания территориальных управлений Палаты, а также их районных и городских филиалов;
порядок формирования и компетенцию органов управления и контроля Палаты, сроки их полномочий и порядок принятия ими решений;
условия и порядок приема в члены Палаты и выхода из нее;
права и обязанности членов Палаты;
источники формирования денежных средств и иного имущества Палаты;
порядок использования имущества Палаты в случае ее ликвидации;
порядок внесения изменений и дополнений в устав Палаты;
порядок реорганизации и ликвидации Палаты.
В уставе Палаты могут содержаться и иные положения, не противоречащие законодательству.
Статья 11.
Государственная регистрация Палаты
Государственная регистрация Палаты осуществляется Министерством юстиции Республики Узбекистан в порядке, установленном законодательством.
Государственная регистрация территориальных управлений Палаты, а также постановка на учет их районных и городских филиалов осуществляется соответственно Министерством юстиции Республики Каракалпакстан, управлениями юстиции областей и города Ташкента в порядке, установленном законодательством.
Изменения и дополнения, вносимые в устав Палаты, подлежат регистрации в том же порядке, что и регистрация Палаты.
Комментарий LexUz
См.
Положение
о порядке государственной регистрации негосударственных некоммерческих организаций, утвержденное постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 10 марта 2014 года № 57.
Статья 12.
Органы управления Палаты
Органами управления Палаты являются:
съезд Палаты;
центральный совет Палаты;
исполнительный комитет Палаты.
Высшим органом управления Палаты является съезд Палаты, который созывается не реже одного раза в три года.
Руководство деятельностью Палаты в период между съездами осуществляет центральный совет Палаты.
Исполнительный комитет Палаты осуществляет текущее руководство ее деятельностью и подотчетен съезду и центральному совету Палаты.
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституционный строй / 01.17.00.00 Негосударственные некоммерческие организации (см. также 03.03.10.03) / 01.17.03.00 Общественные объединения]
III. Основы деятельности палаты
Статья 13.
Права Палаты
Палата имеет право:
создавать в Республике Узбекистан и иностранных государствах организации, открывать свои представительства;
содействовать субъектам предпринимательской деятельности в патентовании изобретений, полезных моделей, промышленных образцов, регистрации товарных знаков, знаков обслуживания и наименований мест происхождения товаров;
организовывать и проводить выставки и ярмарки в Республике Узбекистан и за ее пределами;
предоставлять субъектам предпринимательской деятельности правовую и иную помощь;
издавать газеты, журналы и другие печатные материалы, а также оказывать издательские и рекламные услуги для обеспечения предпринимательской деятельности;
представлять интересы членов Палаты в международных и иностранных организациях в части, связанной с предпринимательской деятельностью;
принимать участие в разработке и обсуждении проектов нормативно-правовых актов по вопросам деятельности субъектов предпринимательства;
для разрешения экономических споров в соответствии с законодательством создавать третейские суды, в том числе международный коммерческий арбитражный суд;
подтверждать сертификаты о происхождении товаров в случаях обращения иностранных партнеров;
участвовать при проверках деятельности субъектов предпринимательства — членов Палаты;
содействовать субъектам предпринимательской деятельности в привлечении финансовой и технической помощи иностранных и международных организаций;
предъявлять иски в суд в интересах членов Палаты, а также обжаловать решения органов государственного и хозяйственного управления, действия (бездействие) их должностных лиц без уплаты государственной пошлины.
Палата может иметь и иные права в соответствии с законодательством.
Статья 14.
Собственность Палаты
Палата может иметь в собственности здания, сооружения, оборудование, инвентарь, денежные средства, в том числе в иностранной валюте, ценные бумаги и иное имущество, необходимое для выполнения уставных задач.
Собственность Палаты охраняется законом.
Статья 15.
Источники формирования имущества Палаты
Источниками формирования имущества Палаты являются:
вступительные и членские взносы членов Палаты;
доходы (прибыль), полученные от предпринимательской деятельности, используемые только для выполнения уставных целей;
отчисления от созданных ею организаций;
гранты и средства спонсоров;
иные поступления, не запрещенные законодательством.
Статья 16.
Вступительные и членские взносы членов Палаты
Члены Палаты уплачивают вступительные и членские взносы в порядке и размерах, определяемых уставом Палаты.
IV. Заключительные положения
Статья 17.
Международные связи Палаты
Палата в соответствии с законодательством может вступать в международные негосударственные некоммерческие организации, поддерживать прямые международные контакты и связи, заключать соответствующие соглашения о сотрудничестве.
Статья 18.
Разрешение споров
Споры в области организации и деятельности Палаты разрешаются в порядке, установленном законодательством.
Статья 19.
Ответственность по обязательствам Палаты и ее членов
Палата отвечает по своим обязательствам всем принадлежащим ей имуществом. Палата не отвечает по обязательствам своих членов. Члены Палаты не отвечают по обязательствам Палаты.
Статья 20.
Ответственность за нарушение законодательства о Палате
Лица, виновные в нарушении законодательства о Палате, несут ответственность в установленном порядке.
Президент Республики Узбекистан И. КАРИМОВ
г. Ташкент,
3 декабря 2004 г.,
№ 712-II
(Собрание законодательства Республики Узбекистан, 2005 г., № 1, ст. 3)
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституциявий тузум / 01.17.00.00 Нодавлат нотижорат ташкилотлари (шунингдек, 03.03.10.03га қаранг) / 01.17.12.00 Бошқа бирлашмалар, ҳаракатлар, уюшмалар ва ўзга нодавлат нотижорат ташкилотлари;
2.
09.00.00.00 Тадбиркорлик ва хўжалик фаолияти / 09.01.00.00 Тадбиркорлик тўғрисидаги қонунчилик / 09.01.10.00 Тадбиркорлар бирлашмалари (уюшмалар, ассоциациялар ва б.) / 09.01.10.01 Савдо-саноат палатаси]
[
ТСЗ:
1.
Давлат ва жамият қурилиши / Жамоат бирлашмалари (жамғармалари), диний ташкилотлар, сиёсий партиялар]
Ўзбекистон Республикасининг қонуни
ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ САВДО-САНОАТ ПАЛАТАСИ ТЎҒРИСИДА
LexUZ шарҳи
Мазкур Қонун Ўзбекистон Республикасининг ««Ўзбекистон Республикаси Савдо-саноат палатаси тўғрисида»ги Ўзбекистон Республикаси Қонунига ўзгартиш ва қўшимчалар киритиш ҳақида»ги 2018 йил 9 июлдаги ЎРҚ-483-сонли
Қонунига
мувофиқ янги таҳрирда қабул қилинган.
I. Умумий қоидалар
1-модда.
Ўзбекистон Республикаси Савдо-саноат палатаси
Ўзбекистон Республикаси Савдо-саноат палатаси (бундан буён матнда Палата деб юритилади) тадбиркорлик фаолияти субъектларини ихтиёрийлик асосида бирлаштирувчи нодавлат нотижорат ташкилотидир.
«Ўзбекистон Республикаси Савдо-саноат палатаси» номидан фақат ушбу Қонуннинг қоидаларига мувофиқ тарзда фойдаланилиши мумкин. Бошқа ташкилотлар ўз номларида «савдо-саноат палатаси», «савдо палатаси», «саноат палатаси» деган сўз бирикмаларидан ҳамда улар асосида тузилган сўз бирикмаларидан фойдаланишга ҳақли эмас.
2-модда.
Палата тўғрисидаги қонун ҳужжатлари
Палата тўғрисидаги қонун ҳужжатлари ушбу Қонун ва бошқа қонун ҳужжатларидан иборатдир.
Агар Ўзбекистон Республикасининг халқаро шартномасида Ўзбекистон Республикасининг Палата тўғрисидаги қонун ҳужжатларида назарда тутилганидан бошқача қоидалар белгиланган бўлса, халқаро шартнома қоидалари қўлланилади.
3-модда.
Палатанинг мақсади
Палата тадбиркорликни ривожлантириш учун қулай шароитлар яратиш, ишчанлик муҳитини такомиллаштириш, Палата аъзоларининг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларини ифода этиш ҳамда ҳимоя қилиш, тадбиркорларнинг чет эллик шериклар билан алоқаларини йўлга қўйишга кўмаклашиш мақсадида ташкил этилади.
4-модда.
Палатанинг вазифалари
Палатанинг вазифалари қуйидагилардан иборат:
Ўзбекистон Республикасида тадбиркорликни, энг аввало кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантиришга кўмаклашиш;
тадбиркорларга чет эллик шериклар билан амалий мулоқотлар ва алоқаларни кенгайтиришда, экспорт маҳсулотини ташқи бозорларга олиб чиқишда, шунингдек рақобатбардош тайёр маҳсулот чиқаришни таъминловчи янги ишлаб чиқаришлар барпо этиш ҳамда мавжуд ишлаб чиқаришларни техникавий жиҳатдан қайта жиҳозлаш учун тўғридан-тўғри чет эл инвестицияларини жалб этишда кўмаклашиш;
бошқа давлатларнинг савдо-саноат палаталари ва тадбиркорлар жамоат бирлашмалари билан ҳамкорликни йўлга қўйиш ҳамда ривожлантириш;
тадбиркорларга кенг турдаги хизматлар кўрсатиш, шу жумладан ахборот таъминоти ва маслаҳат ёрдами бериш, Ўзбекистон Республикасининг ишлаб чиқарувчилари ҳақидаги, улар томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулот ва инвестициявий имкониятлар тўғрисидаги ахборотни, шунингдек потенциал шерикларга ва замонавий технологиялар харид қилиш имкониятларига оид маълумотларни ўз ичига олувчи бизнес-каталоглар эълон қилинишини ташкил этиш;
тадбиркорликни ривожлантириш учун қулай муҳитни шакллантириш, халқаро ҳуқуқ ва бизнес юритиш амалиётининг умум эътироф этилган нормаларини жорий қилиш, тадбиркорлик фаолиятини амалга оширишнинг ҳуқуқий ва иқтисодий шароитларини яхшилашга қаратилган қонун ҳужжатларини такомиллаштириш юзасидан таклифлар тайёрлаш чора-тадбирларини кўриш;
тадбиркорларнинг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларини ифода этиш ҳамда ҳимоя қилиш, шу жумладан давлат ҳамда хўжалик бошқаруви органлари билан муносабатларда, шунингдек судда ифода этиш ҳамда ҳимоя қилиш;
тадбиркорлик фаолияти учун кадрлар таълими ва уларни тайёрлаш тизими ривожлантирилишини, тадбиркорларни ўқитиш ва уларнинг малакасини ошириш ташкил этилишини қўллаб-қувватлаш.
Палата қонун ҳужжатларига мувофиқ бошқа вазифаларни ҳам бажариши мумкин.
5-модда.
Палата билан давлат органларининг ўзаро муносабатлари
Давлат органлари Палатага у ўз вазифаларини бажаришида кўмаклашадилар ҳамда Палатанинг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларига риоя этилишини таъминлайдилар.
Давлат органларининг ва улар мансабдор шахсларининг Палата фаолиятига ҳамда Палатанинг давлат органлари ва уларнинг мансабдор шахслари фаолиятига аралашувига йўл қўйилмайди.
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституциявий тузум / 01.17.00.00 Нодавлат нотижорат ташкилотлари (шунингдек, 03.03.10.03га қаранг) / 01.17.02.00 Нодавлат нотижорат ташкилотларини ташкил қилиш ва рўйхатга олиш тартиби. Диний ташкилотларни давлат рўйхатига олиш]
II. Палатани ташкил этиш тартиби
6-модда.
Палатани ташкил этиш
Палата муассисларнинг ташаббусига кўра ихтиёрий бирлашиш принципи асосида ташкил этилади.
Палата муассислари Палатанинг таъсис конференциясини чақирадилар, унда Палатанинг устави қабул қилинади ҳамда бошқарув ва назорат органлари тузилади.
7-модда.
Палата тизими
Палата Қорақалпоғистон Республикаси, вилоятлар ва Тошкент шаҳрида тузиладиган ҳудудий бошқармалари билан биргаликда ягона тизимни ташкил этади.
8-модда.
Палатанинг ҳудудий бошқармалари ва уларнинг филиаллари
Қорақалпоғистон Республикаси, вилоятлар ва Тошкент шаҳрида тегишинча Палатанинг битта ҳудудий бошқармаси тузилиши мумкин.
Палатанинг ҳудудий бошқармаси юридик шахс ҳисобланади ва Палата томонидан тасдиқланадиган низом асосида фаолият кўрсатади.
Палатанинг ҳудудий бошқармалари, заруратга қараб, юридик шахс бўлмаган туман ва шаҳар филиалларини тузиши мумкин.
9-модда.
Палатага аъзолик
Ўзбекистон Республикасининг тадбиркорлик фаолияти субъектлари, уларнинг бирлашмалари, шунингдек тадбиркорлик фаолиятини қўллаб-қувватлаш учун тузилган бошқа ташкилотлар Палата аъзоси бўлиши мумкин.
Палата аъзолари тенг ҳуқуқ ва мажбуриятларга эга.
Палатага аъзолик тадбиркорлик фаолияти субъекти ёки тадбиркорлик фаолияти субъектларининг бирлашмаси ёхуд тадбиркорлик фаолиятини қўллаб-қувватлаш учун тузилган бошқа ташкилот билан Палата ўртасида шартнома тузиш йўли билан расмийлаштирилади.
10-модда.
Палатанинг устави
Палатанинг уставида қуйидагилар бўлиши лозим:
Палатанинг номи ва жойлашган ери (почта манзили);
Палатанинг мақсад ва вазифалари;
Палатанинг ҳудудий бошқармаларини, шунингдек уларнинг туман ва шаҳар филиалларини тузиш тартиби;
Палатанинг бошқарув ва назорат органларини шакллантириш тартиби ҳамда уларнинг ваколатлари доираси, муддати ва қарорлар қабул қилиш тартиби;
Палата аъзолигига қабул қилиш ҳамда аъзоликдан чиқиш шартлари ва тартиби;
Палата аъзоларининг ҳуқуқлари ва мажбуриятлари;
Палатанинг пул маблағлари ва бошқа мол-мулкини шакллантириш манбалари;
Палата тугатилган тақдирда унинг мол-мулкидан фойдаланиш тартиби;
Палатанинг уставига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш тартиби;
Палатани қайта ташкил этиш ва тугатиш тартиби.
Палата уставида қонун ҳужжатларига зид бўлмаган бошқа қоидалар ҳам бўлиши мумкин.
11-модда.
Палатани давлат рўйхатидан ўтказиш
Палатани давлат рўйхатидан ўтказиш қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда Ўзбекистон Республикаси Адлия вазирлиги томонидан амалга оширилади.
Палатанинг ҳудудий бошқармаларини давлат рўйхатидан ўтказиш, шунингдек уларнинг туман ва шаҳар филиалларини қайд этиш қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда тегишинча Қорақалпоғистон Республикаси Адлия вазирлиги, вилоятлар ва Тошкент шаҳар адлия бошқармалари томонидан амалга оширилади.
Палатанинг уставига киритиладиган ўзгартиришлар ва қўшимчалар Палата қандай тартибда рўйхатдан ўтказилган бўлса, шундай тартибда рўйхатдан ўтказилиши лозим.
LexUZ шарҳи
Қаранг: Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2014 йил 10 мартдаги 57-сонли қарори билан тасдиқланган «Нодавлат нотижорат ташкилотларини давлат рўйхатидан ўтказиш тартиби тўғрисида»ги
низом
.
12-модда.
Палатанинг бошқарув органлари
Палатанинг бошқарув органлари қуйидагилардир:
Палата қурултойи;
Палата марказий кенгаши;
Палата ижроия қўмитаси.
Палата бошқарувининг олий органи уч йилда камида бир марта чақириладиган Палата қурултойидир.
Қурултойлар оралиғидаги даврда Палата фаолиятига раҳбарликни Палата марказий кенгаши амалга оширади.
Палата фаолиятига жорий раҳбарликни Палата ижроия қўмитаси амалга оширади ва у Палата қурултойи ҳамда марказий кенгашига ҳисобдордир.
[
ОКОЗ:
1.
01.00.00.00 Конституциявий тузум / 01.17.00.00 Нодавлат нотижорат ташкилотлари (шунингдек, 03.03.10.03га қаранг) / 01.17.03.00 Жамоа бирлашмалари]
III. Палата фаолиятининг асослари
13-модда.
Палатанинг ҳуқуқлари
Палата қуйидаги ҳуқуқларга эга:
Ўзбекистон Республикасида ва чет давлатларда ташкилотлар тузиш, ўз ваколатхоналарини очиш;
тадбиркорлик фаолияти субъектларига ихтиролар, фойдали моделлар ва саноат намуналарини патентлашда, товар белгилари, хизмат кўрсатиш белгилари ҳамда товар келиб чиққан жой номларини рўйхатдан ўтказишда кўмаклашиш;
Ўзбекистон Республикасида ва унинг ҳудудидан ташқарида кўргазмалар ҳамда ярмаркалар ташкил этиш ва ўтказиш;
тадбиркорлик фаолияти субъектларига ҳуқуқий ва бошқа хил ёрдам кўрсатиш;
газеталар, журналлар ва бошқа босма материаллар нашр этиш, шунингдек тадбиркорлик фаолиятини таъминлаш учун ноширлик ва реклама хизматлари кўрсатиш;
халқаро ва чет эл ташкилотларида тадбиркорлик фаолияти билан боғлиқ соҳада Палата аъзоларининг манфаатларини ифода этиш;
тадбиркорлик субъектларининг фаолияти масалаларига тааллуқли норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни ишлаб чиқиш ва муҳокама қилишда иштирок этиш;
иқтисодий низоларни ҳал қилиш учун қонун ҳужжатларига мувофиқ ҳакамлик судларини, шу жумладан халқаро тижорат арбитраж судини ташкил этиш;
чет эллик шериклар мурожаат этган ҳолларда товарларнинг келиб чиқиши тўғрисидаги сертификатларни тасдиқлаш;
Палата аъзоси бўлмиш тадбиркорлик субъектлари фаолиятини текширишларда иштирок этиш;
тадбиркорлик фаолияти субъектларига чет эл ва халқаро ташкилотларнинг молиявий ҳамда техник ёрдамини жалб этишда кўмаклашиш;
давлат божи тўламасдан судга Палата аъзолари манфаатларини кўзлаб даъво тақдим этиш, шунингдек давлат ва хўжалик бошқаруви органларининг қарорлари, улар мансабдор шахсларининг ҳаракатлари (ҳаракатсизлиги) устидан шикоят бериш.
Палата қонун ҳужжатларига мувофиқ бошқа ҳуқуқларга ҳам эга бўлиши мумкин.
14-модда.
Палатанинг мулки
Бинолар, иншоотлар, асбоб-ускуналар, инвентарь, пул маблағлари, шу жумладан чет эл валютасидаги маблағлар, қимматли қоғозлар ҳамда ўз уставида белгиланган вазифаларни бажариши учун зарур бошқа мол-мулк Палатанинг мулки бўлиши мумкин.
Палатанинг мулки Қонун билан муҳофаза қилинади.
15-модда.
Палатанинг мол-мулкини шакллантириш манбалари
Палатанинг мол-мулкини шакллантириш манбалари қуйидагилардан иборат:
Палата аъзоларининг кириш ва аъзолик бадаллари;
Палата тадбиркорлик фаолиятидан оладиган ва фақат ўз уставида белгиланган вазифаларини бажариш учун фойдаланадиган даромадлар (фойда);
Палата томонидан ташкил этилган ташкилотлардан ажратмалар;
грантлар ва ҳомийлардан келадиган маблағлар;
қонун ҳужжатларида тақиқланмаган бошқа тушумлар.
16-модда.
Палата аъзоларининг кириш ва аъзолик бадаллари
Палата аъзолари Палата уставида белгиланадиган тартибда ҳамда миқдорларда кириш ва аъзолик бадаллари тўлайди.
IV. Якунловчи қоидалар
17-модда.
Палатанинг халқаро алоқалари
Қонун ҳужжатларига мувофиқ Палата халқаро нодавлат нотижорат ташкилотларига кириши, тўғридан-тўғри халқаро мулоқотлар ва алоқалар олиб бориши, ҳамкорлик тўғрисида тегишли битимлар тузиши мумкин.
18-модда.
Низоларни ҳал этиш
Палатани ташкил этиш ва унинг фаолият юритиши соҳасидаги низолар қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда ҳал этилади.
19-модда.
Палата ва унинг аъзолари мажбуриятлари бўйича жавобгарлик
Палата ўз мажбуриятлари бўйича ўзига қарашли барча мол-мулк билан жавоб беради. Палата ўз аъзоларининг мажбуриятлари бўйича жавоб бермайди. Палата аъзолари Палатанинг мажбуриятлари бўйича жавоб бермайди.
20-модда.
Палата тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузганлик учун жавобгарлик
Палата тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузганликда айбдор шахслар белгиланган тартибда жавобгар бўладилар.
Ўзбекистон Республикасининг Президенти И. КАРИМОВ
Тошкент ш.,
2004 йил 3 декабрь,
712-II-сон
(Ўзбекистон Республикаси Қонун ҳужжатлари тўплами, 2005 й., 1-сон, 3-модда)
×
Ҳужжат бўйича хабар бериш
Таклиф турини танланг
Ҳужжатга таклиф
Техник хатолик
Қонунчиликка таклиф бериш
қоидалари
билан танишдим
×