23.08.2017 йилдаги ПҚ-3238-сон
 LexUZ шарҳи
 LexUZ шарҳи

1.

Салиев М.Х.

Ўзбекистон Республикаси уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш вазири, комиссия раиси

2.

лавозим бўйича

«Энергия тежаш миллий компанияси» акциядорлик жамияти директори, комиссия раиси ўринбосари

3.

Ли Д.Р.

Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Лойиҳа бошқаруви миллий агентлиги директорининг биринчи ўринбосари

4.

Кудратходжаев Б.Б.

Ўзбекистон Республикаси Бош прокуратураси ҳузуридаги Мажбурий ижро бюроси директори

5.

Мустафоев У.М.

«Ўзбекэнерго» АЖ бошқаруви раиси

6.

Усманов Р.Ж.

Тошкент шаҳар ҳокими

7.

Искандаров Э.Б.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси коммунал соҳа, транспорт, капитал қурилиш ва қурилиш индустрияси масалалари ахборот-таҳлил департаменти мудири ўринбосари

8.

Джамалов г.О.

Ўзбекистон Республикаси уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш вазири ўринбосари

9.

Уразаев Т.Р.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги «ЎзИнжиниринг» Республика лойиҳа институти директори

10.

Каримов С.Р.

Ўзбекистон Республикаси Бош прокуратураси Иқтисодий қонунчилик ижроси устидан назорат бошқармаси бошлиғи

11.

Кувондиков Х.О.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси коммунал соҳа, транспорт, капитал қурилиш ва қурилиш индустрияси масалалари ахборот-таҳлил департаменти етакчи мутахассиси

12.

Кахаров Б.А.

Ўзбекистон Республикаси Уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш вазирлиги Йиғма ахборот-таҳлил бошқармаси бошлиғи

13.

Гулямов Р.В.

Ўзбекистон Республикаси Уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш вазирлиги бошқарма бошлиғи

14.

Рузиев Б.Б.

Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги бошқарма бошлиғи.

Мамлакатимизда энергетика соҳасини янада ислоҳ қилиш, электр ва иссиқлик энергияси, табиий газ, сувдан (кейинги ўринларда — энергия ресурслари деб юритилади) оқилона фойдаланишни таъминлаш, шунингдек, тўлов интизомини мустаҳкамлаш чоралари кўрилмоқда.

Шу билан бирга, ўтказилган таҳлил энергия ресурсларидан самарасиз фойдаланишга олиб келаётган тизимли муаммоларни аниқлаш имконини берди, бу эса охир-оқибатда энергия ресурслари харажатларини мақбуллаштиришни ҳамда давлат ва хўжалик бошқаруви органлари, давлат корхоналари, муассасалари ва ташкилотларининг (кейинги ўринларда — давлат органлари ва ташкилотлари деб юритилади) энергия ресурсларидан қарздорлигини қисқартиришга эришишни таъминламаяпти. Хусусан:

энергия ресурслари истеъмолининг самарадорлигини мониторинг қилишнинг ҳамда давлат органлари ва ташкилотларида замонавий энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш хизматларини кўрсатишнинг таъсирчан тизими, шу жумладан, мазкур функцияларни бажаришга масъул бўлган ихтисослаштирилган муассасанинг мавжуд эмаслиги, бунинг оқибатида фойдаланиладиган энергия ресурслари ҳажмини камайтиришга қаратилган техник, технологик, иқтисодий ва бошқа чоралар кутилган натижани бермаяпти. Бу эса давлат органлари ва ташкилотларининг энергия ресурсларига харажатларини кўпайтиради;

иссиқлик таъминоти объектларини модернизация қилишдаги тизимли камчиликлар, ишдан чиқиши 70 фоизга етган ҳамда иссиқлик таъминотининг самарасизлиги ва энергия сарфи ҳажмининг катталигига сабаб бўлган, маънан ва жисмонан эскирган қозонхона асбоб-ускуналарининг ишлатилиши;

Давлат органлари ва ташкилотлари томонидан 2015 — 2019 йилларда иқтисодиёт тармоқлари ва ижтимоий соҳада энергия сарфи ҳажмини қисқартириш, энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш чора-тадбирлари дастурини бажариш бўйича ишлар лозим даражада ташкил қилинмаган. Бунинг оқибатида дастурда давлат органлари ва ташкилотларида энергия самарадор технологияларни жорий қилиш бўйича назарда тутилган лойиҳалар ижро этилмасдан қолган.

Қайд этилганларни инобатга олган ҳолда ҳамда давлат органлари, ташкилотларида замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни кенг жорий қилиш, энергия ресурсларидан оқилона фойдаланишни таъминлаш мақсадида Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни янада жорий этиш чора-тадбирлари тўғрисида»ги қарори қабул қилинди.

Давлат раҳбарининг мазкур қарорига мувофиқ «Энергия тежаш миллий компанияси» акциядорлик жамияти (кейинги ўринларда — «ЭТМК» АЖ деб юритилади) ташкил қилинди ва унинг асосий вазифалари этиб қуйидагилар белгиланди:

давлат органлари ва ташкилотларида энергия ресурслари истеъмолининг самарадорлигини мониторинг қилиш;

давлат органлари ва ташкилотларида замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш бўйича таклифларни тайёрлаш;

давлат органлари ва ташкилотларида замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни жорий қилиш;

давлат органлари ва ташкилотларининг харажатларини мақбуллаштириш, товарлар (ишлар, хизматлар) таннархини пасайтириш, энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш ва энергия ресурслари учун харажатларни қисқартириш ҳисобига бюджет ҳамда ўз маблағларини тежаш;

фойдаланиладиган энергия ресурслари ҳажмини камайтиришга қаратилган техник, технологик, иқтисодий ва бошқа чораларни амалга ошириш.

Ўзбекистон Республикаси Уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш вазирлиги, Ташқи иқтисодий фаолият миллий банки, «Асакабанк» АТБ ва «Туронбанк» АТБ «ЭТМК» АЖнинг таъсисчилари ҳисобланади.

Шу ўринда, «ЭТМК» АЖ давлат органлари ва ташкилотларида энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни энергия сервис шартномалари асосида жорий қилиш бўйича товарлар (ишлар, хизматлар)нинг ягона етказиб берувчиси этиб белгиланди. Унинг харажатларини қоплаш энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологиялар жорий қилингандан кейин олинган тежаш миқдорларидан келиб чиқиб амалга оширилади.

Энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш бўйича товарлар (ишлар, хизматлар) учун давлат органлари ва ташкилотлари томонидан тўловларни таъминлаш мақсадида қарор билан давлат органлари ва ташкилотларининг мажбуриятлари юзасидан Ўзбекистон Республикаси давлат кафолатини бериш механизми назарда тутилди. Тежаш даражаси тасдиқланганда бундай кафолат «ЭТМК» АЖга берилади.

Шу билан бир қаторда, энергия самарадорлиги юқори бўлган ўхшаш товарлар мавжуд бўлган тақдирда, давлат органлари ва ташкилотларига энергия самарадорлиги паст товарлар (ишлар, хизматлар)ни харид қилиш тақиқланди.

Янги тузилган ташкилот ўз вазифаларини бажариш учун зарур бўлган кадрлар билан тўлдирилишини таъминлаш мақсадида «ЭТМК» АЖнинг директорига истисно тариқасида юқори малакали хорижий мутахассисларни ишга қабул қилишга ҳамда уларга иш ҳақи ва бошқа тўловларни эркин конвертация қилинадиган валютада белгилашга рухсат берилди.

Шунингдек, қарор билан уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш соҳасидаги лойиҳаларни танқидий таҳлил қилиш ва уларни оптималлаштириш юзасидан таклифлар тайёрлаш бўйича комиссия ташкил этилди.

Комиссияга:

уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш соҳасида, шу жумладан, хорижий ва халқаро молия институтлари иштирокида амалга оширилаётган лойиҳалар бўйича танқидий таҳлил ўтказиш;

уй-жой коммунал хизматларнинг бюджет харажатлари ва ташкилий-штат тузилмасини, уй-жой коммунал хизмат кўрсатиш соҳасида Ўзбекистон Республикаси инвестиция дастурларини оптималлаштириш юзасидан таклифлар тайёрлаш вазифалари юклатилди.

Бундан ташқари, тегишли вазирлик ва идораларга:

давлат органлари ва ташкилотларида замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни жорий этишнинг шартлари ва аниқ мезонларини белгилайдиган таклифларни киритиш;

Қозонхона асбоб-ускуналарини модернизация қилиш бўйича давлат дастури лойиҳасини Вазирлар Маҳкамасига киритиш топширилди.

Давлат раҳбарининг мазкур қарори қабул қилиниши, шубҳасиз, давлат органлари ва ташкилотларининг замонавий энергия самарадор ва энергия тежайдиган технологияларни жорий этиш борасидаги фаолиятини жадаллаштириш, энергия ресурсларидан оқилона фойдаланишни таъминлашга хизмат қилади.


 Комментарий LexUz
Настоящее постановление утратило силу в соответствии с Указом Президента Республики Узбекистан от 18 июня 2020 года № УП-6010 «О дополнительных мерах по совершенствованию механизма реализации природного газа и электрической энергии».
 Комментарий LexUz
ПРИЛОЖЕНИЕ № 1
к
постановлению Президента Республики Узбекистан от 23 августа 2017 года № ПП-3238
ПРИЛОЖЕНИЕ № 2
к
постановлению Президента Республики Узбекистан от 23 августа 2017 года № ПП-3238

1.

Салиев М.Х.

министр жилищно-коммунального обслуживания Республики Узбекистан, председатель комиссии

2.

по должности

директор акционерного общества «Национальная энергосберегающая компания», заместитель председателя комиссии

3.

Ли Д.Р.

первый заместитель директора Национального агентства проектного управления при Президенте Республики Узбекистан

4.

Кудратходжаев Б.Б.

директор Бюро принудительного исполнения при Генеральной прокуратуре Республики Узбекистан

5.

Мустафоев У.М.

председатель правления АО «Узбекэнерго»

6.

Усманов Р.Ж.

хоким г. Ташкента

7.

Искандаров Э.Б.

заместитель заведующего ИАД по вопросам коммунальной сферы, транспорта, капитального строительства и стройиндустрии Кабинета Министров Республики Узбекистан

8.

Джамалов г.О.

заместитель министра жилищно-коммунального обслуживания Республики Узбекистан

9.

Уразаев Т.Р.

директор Республиканского проектного института «Узинжиниринг» при Кабинете Министров Республики Узбекистан

10.

Каримов С.Р.

начальник Управления по надзору за соблюдением экономического законодательства Генеральной прокуратуры Республики Узбекистан

11.

Кувондиков Х.О.

ведущий специалист ИАД по вопросам коммунальной сферы, транспорта, капитального строительства и стройиндустрии Кабинета Министров Республики Узбекистан

12.

Кахаров Б.А.

начальник сводного информационно-аналитического управления Министерства жилищно-коммунального обслуживания Республики Узбекистан

13.

Гулямов Р.В.

начальник управления Министерства жилищно-коммунального обслуживания Республики Узбекистан

14.

Рузиев Б.Б.

начальник управления Министерства финансов Республики Узбекистан.

В стране принимаются меры по дальнейшему реформированию энергетической отрасли, обеспечению рационального потребления электро- и теплоэнергии, природного газа, воды (далее — энергоресурсы), а также укреплению платежной дисциплины.

Вместе с тем проведенный анализ позволил выявить системные проблемы, приводящие к неэффективному потреблению энергоресурсов, что, в конечном итоге, не позволяет оптимизировать затраты на энергоресурсы и добиться сокращения задолженности органов государственного и хозяйственного управления, государственных предприятий, учреждений и организаций (далее — государственные органы и организации) за энергоресурсы. В их числе:

отсутствие действенной системы мониторинга эффективности потребления энергоресурсов и оказания услуг по внедрению современных энергосберегающих технологий в государственные органы и организации, в том числе специализированного учреждения, ответственного за выполнение данных функций. В результате этого не дают ожидаемого результата технические, технологические, экономические и иные меры, направленные на уменьшение объема используемых энергоресурсов, что влечет увеличение затрат государственных органов и организаций на энергоресурсы;

системные недостатки в модернизации объектов теплоснабжения, использование морально и физически устаревшего котельного оборудования, изношенность которого достигает 70 процентов, что является причиной большой энергоемкости и неэффективности теплоснабжения;

государственными органами и организациями не организована должным образом работа по выполнению Программы мер по сокращению энергоемкости, внедрению энергосберегающих технологий в отраслях экономики и социальной сфере на 2015 2019 годы, в результате чего предусмотренные в ней проекты по внедрению энергоэффективных технологий в государственных органах и организациях остались неисполненными.

С учетом изложенного и в целях широкого внедрения современных энергоэффективных и энергосберегающих технологий в государственных органах и организациях, обеспечения рационального потребления энергоресурсов принято постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему внедрению современных энергоэффективных и энергосберегающих технологий».

В соответствии с настоящим постановлением главы государства создано акционерное общество «Национальная энергосберегающая компания» (далее — АО «НЭК»), основными задачами которого определены:

осуществление мониторинга эффективности потребления энергоресурсов в государственных органах и организациях;

подготовка предложений по внедрению современных энергоэффективных и энергосберегающих технологий в государственных органах и организациях;

внедрение современных энергоэффективных и энергосберегающих технологий в государственных органах и организациях;

оптимизация расходов государственных органов и организаций, снижение себестоимости товаров (работ, услуг), экономия бюджетных и собственных средств за счет внедрения энергосберегающих технологий и сокращения затрат на энергоресурсы;

реализация технических, технологических, экономических и иных мер, направленных на уменьшение объема потребляемых энергоресурсов.

Учредителями АО «НЭК» выступают Министерство жилищно-коммунального обслуживания, Национальный банк внешнеэкономической деятельности Республики Узбекистан, АКБ «Асакабанк» и АКБ «Туронбанк».

При этом АО «НЭК» определено единственным поставщиком товаров (работ, услуг) по внедрению на основе энергосервисных договоров энергоэффективных и энергосберегающих технологий в государственных органах и организациях, покрытие затрат которого будет осуществляться исходя из размеров экономии, получаемой после внедрения таких технологий.

С целью обеспечения оплаты государственными органами и организациями товаров (работ, услуг) по внедрению энергоэффективных и энергосберегающих технологий постановлением предусматривается механизм выдачи государственной гарантии Республики Узбекистан по обязательствам государственных органов и организаций. Такая гарантия будет выдаваться АО «НЭК» при подтверждении уровня экономии.

Наряду с этим государственным органам и организациям запрещено приобретать товары (работы, услуги), имеющие низкий уровень энергоэффективности, при условии наличия аналогичных товаров, имеющих высокую энергоэффективность.

С целью обеспечения укомплектования вновь созданной организации кадрами, необходимыми для выполнения поставленных задач, директору АО «НЭК» разрешено, в порядке исключения, принимать на работу высококвалифицированных иностранных специалистов и устанавливать им размеры заработной платы и иных выплат в свободно конвертируемой валюте.

Также постановлением образована Комиссия по проведению критического анализа проектов в сфере жилищно-коммунального обслуживания и подготовке предложений по их оптимизации.

На данную Комиссию возложены задачи по:

проведению критического анализа проектов в сфере жилищно-коммунального обслуживания, в том числе реализуемых с участием зарубежных и международных финансовых институтов;

подготовке предложений по оптимизации бюджетных расходов и организационно-штатных структур жилищно-коммунальных служб, а также оптимизации инвестиционных программ в сфере жилищно-коммунального обслуживания.

Кроме того, соответствующим министерствам и ведомствам поручено:

внести предложения, определяющие условия и конкретные критерии внедрения энергоэффективных и энергосберегающих технологий в государственных органах и организациях;

внести в Кабинет Министров проект Государственной программы по модернизации котельного оборудования.

Принятие данного постановления главы государства, несомненно, послужит активизации деятельности государственных органов и организаций по внедрению современных энергоэффективных и энергосберегающих технологий, обеспечению рационального потребления энергоресурсов.