от 15.05.2015 г. № УП-4725
См. предыдущую редакцию.
(абзац второй пункта 2 исключить с 1 сентября 2018 года Указом Президента Республики Узбекистан от 27 июля 2018 года № УП-5490 — Национальная база данных законодательства, 30.07.2018 г., № 06/18/5490/1584)
См. предыдущую редакцию.
(абзац третий пункта 2 исключить с 1 сентября 2018 года Указом Президента Республики Узбекистан от 27 июля 2018 года № УП-5490 — Национальная база данных законодательства, 30.07.2018 г., № 06/18/5490/1584)
См. предыдущую редакцию.
(абзац четвертый пункта 2 исключить с 1 сентября 2018 года Указом Президента Республики Узбекистан от 27 июля 2018 года № УП-5490 — Национальная база данных законодательства, 30.07.2018 г., № 06/18/5490/1584)
не возбуждается уголовное дело и освобождается от ответственности лицо, впервые совершившее преступление, предусмотренное статьей 184 УК Республики Узбекистан (уклонение от уплаты налогов или других обязательных платежей), если оно полностью возместило нанесенный государству ущерб, уплатило пени и другие виды финансовых санкций в течение 30 дней после обнаружения преступления.
См. предыдущую редакцию.
(абзац седьмой пункта 2 исключить с 1 сентября 2018 года Указом Президента Республики Узбекистан от 27 июля 2018 года № УП-5490 — Национальная база данных законодательства, 30.07.2018 г., № 06/18/5490/1584)
См. предыдущую редакцию.
(абзац второй пункта 4 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 11 сентября 2017 года № УП-5187 — СЗ РУ, 2017 г., № 37, ст. 980)
См. предыдущую редакцию.
(абзац четвертый пункта 4 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 11 сентября 2017 года № УП-5187 — СЗ РУ, 2017 г., № 37, ст. 980)
См. предыдущую редакцию.
(абзац первый пункта 5 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 30 апреля 2021 года № УП-6218 — Национальная база данных законодательства, 30.04.2021 г., № 06/21/6218/0398)
См. предыдущую редакцию.
(абзац второй пункта 6 исключен Указом Президента Республики Узбекистан от 15 января 2018 года № УП-5302)
См. предыдущую редакцию.
См. предыдущую редакцию.
(абзац второй пункта 8 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 31 января 2023 года № УП-16 — Национальная база данных законодательства, 02.02.2023 г., № 06/23/16/0067)
См. предыдущую редакцию.
(абзац третий пункта 8 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 17 марта 2022 года № УП-89 — Национальная база данных законодательства, 18.03.2022 г., № 06/22/89/0227)
 Комментарий LexUz
ПРИЛОЖЕНИЕ
к
Указу Президента Республики Узбекистан от 15 мая 2015 года № УП-4725

Наименование мероприятий

Механизм реализации

Сроки исполнения

Ответственные
исполнители

I. Повышение ответственности, вплоть до уголовной, должностных лиц государственных, правоохранительных и контролирующих органов за воспрепятствование и незаконное вмешательство в предпринимательскую деятельность, нарушение прав частных собственников

1.

Усиление мер административной ответственности за воспрепятствование, незаконное вмешательство в предпринимательскую деятельность и другие правонарушения, посягающие на права и законные интересы частных собственников и предпринимателей, в том числе предусмотрев отдельно административные штрафы за:

нарушение порядка проведения проверок и ревизий финансово-хозяйственной деятельности хозяйствующих субъектов правоохранительными и контролирующими органами;

нарушение порядка оказания государственных услуг;

истребование документов у субъектов предпринимательской деятельности, не предусмотренных законодательством;

незаконное приостановление деятельности хозяйствующих субъектов и (или) операций по их банковским счетам;

необоснованное истребование информации о наличии денежных средств на счетах хозяйствующих субъектов;

принудительное привлечение хозяйствующих субъектов к благотворительности и иным мероприятиям, связанным с отвлечением денежных средств;

нарушение требования законодательства о разрешительных процедурах.

Внесение дополнений в Кодекс Республики Узбекистан об административной ответственности с введением отдельной главы XVI1 «Административная ответственность за воспрепятствование, незаконное вмешательство в предпринимательскую деятельность и другие правонарушения, посягающие на права и законные интересы хозяйствующих субъектов»

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Минюст, Генпрокуратура, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, Минэкономики, Минфин, Центральный банк, ТПП

2.

Усиление ответственности должностных лиц контролирующих, правоохранительных и иных государственных органов за:

воспрепятствование законной предпринимательской деятельности вплоть до применения уголовной ответственности в отношении лиц, неоднократно нарушающих законодательство в сфере защиты свободы предпринимательской деятельности;

нарушение прав частных собственников, в том числе посягательство на частную собственность, навязывание собственнику заведомо неприемлемых условий, включая необоснованное требование передачи имущества или имущественных прав, а также захват собственности либо понуждение его на отказ от права на собственное имущество.

При этом в случае возмещения причиненного материального ущерба лицо, совершившее указанное правонарушение, освобождается от уголовной ответственности.

Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан



Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан и Кодекс Республики Узбекистан об административной ответственности

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года



Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Генпрокуратура, Минюст, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, МВД, Минэкономики, Минфин, Центральный банк, ТПП

Генпрокуратура, Минюст, МВД, Госкомконкуренции, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, Минфин, Минэкономики, ТПП

3.

Усиление уголовной ответственности служащего государственного органа путем введения в качестве квалифицирующего признака, отягчающего наказание, вымогательства вознаграждения в отношении лица в связи с осуществлением им предпринимательской деятельности.

Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Генпрокуратура, Минюст, Верховный суд, МВД

4.

Дальнейшее совершенствование процессуальных норм по возмещению убытков субъектам предпринимательства, причиненных государственными органами и их должностными лицами, путем:

внедрения механизма возмещения вреда в полном объеме, включая упущенную выгоду, причиненного субъекту предпринимательства в результате незаконных решений государственных органов, органов самоуправления граждан или действий (бездействия) их должностных лиц, в том числе принятия не соответствующего законодательству акта государственного органа или органа самоуправления граждан;

установления административной ответственности за снос зданий, иных строений, сооружений или насаждений на изымаемом земельном участке, принадлежащих субъектам предпринимательства, без предварительного и полного возмещения убытков по рыночной стоимости указанного имущества.

Внесение изменений и дополнений в Гражданский кодекс, Хозяйственно-процессуальный кодекс и Кодекс Республики Узбекистан об административной ответственности

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Минюст, Госкомконкуренции, Генпрокуратура, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, Минфин, Минэкономики, ТПП

5.

Льготы и преференции, предусмотренные законом для субъектов предпринимательства, применяются без всякого письменного обращения с их стороны.

Внесение изменений в Закон «О гарантиях свободы предпринимательской деятельности»

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Минюст, Генпрокуратура, Госкомконкуренции, Минфин, Минэкономики, Госналоговый комитет, ГТК, Госкомстат, ТПП

6.

Дальнейшее совершенствование системы правового регулирования в сфере предпринимательской деятельности, путем:

проведения полной инвентаризации нормативно-правовых актов, а также анализа правоприменительной практики в сфере предпринимательской деятельности с последующей выработкой предложений по их совершенствованию и унификации (исключение дублирования, отсылочных и устаревших норм, противоречий в актах законодательства и др.);

подготовки и реализации мер по кодификации законодательства в сфере предпринимательской деятельности, расширению практики принятия законов прямого действия, а также последовательному сокращению принятия ведомственных нормативно-правовых актов в сфере предпринимательской деятельности.



Инвентаризация нормативно-правовых актов, регулирующих предпринимательскую деятельность


Комплекс мер



Срок реализации — май — август 2015 года



Срок реализации — 2015
-2016 годы


Минюст, Минфин Минэкономики, МВЭСИТ, Генпрокуратура, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, МВД, Госкомконкуренции, Госналоговый комитет, Гостаможенный комитет, Центральный банк, ТПП, министерства и ведомства

7.

Создание на базе действующего Единого центра обслуживания вызовов АК «Узбектелеком» и «телефона доверия» Генеральной прокуратуры системы круглосуточного приема обращений субъектов малого бизнеса и частного предпринимательства по вопросам необоснованного вмешательства государственных, правоохранительных и контролирующих органов в их деятельность, воспрепятствования предпринимательской деятельности и нарушения прав собственников, с принятием предусмотренных законодательством мер воздействия в отношении лиц, виновных за нарушение законодательства о гарантиях свободы предпринимательской деятельности.

Ведомственный акт

до 1 июля
2015 года

Генпрокуратура, Мининфоком

II. Усиление гарантий защиты частной собственности, продолжение процесса либерализации административного и
уголовного законодательства, регулирующего предпринимательскую деятельность

8.

Усиление защиты прав и законных интересов хозяйствующих субъектов и облегчение процедуры обращения ими в суды путем установления порядка, в соответствии с которым проверки правоохранительными органами деятельности хозяйствующих субъектов в связи с возбужденными уголовными делами осуществляются с участием привлеченных хозяйствующими субъектами адвокатов (за исключением случаев письменного отказа от данного права со стороны хозяйствующего субъекта).

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Генпрокуратура,

Минюст, Высший хозяйственный суд, Госналоговый комитет, Минфин, Минэкономики, ТПП

9.

Установление порядка, в соответствии с которым уголовное дело не возбуждается и лицо освобождается от ответственности, если оно впервые совершило преступление, предусмотренное статьей 184 Уголовного кодекса Республики Узбекистан, и полностью возместило нанесенный государству ущерб в виде неуплаты налогов и других обязательных платежей, уплатило пени и другие виды финансовых санкций в течение 30 дней после обнаружения преступления.

При этом факт данного правонарушения и лицо, его совершившее, подлежат обязательной постановке на учет в Информационном центре МВД Республики Узбекистан.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — август 2015 года

Генпрокуратура, Минюст, Высший хозяйственный суд, Госналоговый комитет, Минфин, Минэкономики, ТПП

10.

Декриминализация уголовного законодательства путем перевода из уголовной в административную юрисдикцию правонарушений в сфере правил торговли, торговой и посреднической деятельности, за исключением правонарушений, совершенных в особо крупном размере.

Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан и Кодекс Республики Узбекистан об административной ответственности

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Генпрокуратура,

Минюст, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, Минэкономики, Минфин, ТПП

11.

Установление порядка, в соответствии с которым не применяется наказание в виде лишения свободы при полном возмещении должностными лицами хозяйствующих субъектов нанесенного материального ущерба, предусмотренного за лжебанкротство и сокрытие банкротства.

Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Минюст, Госкомконкуренции, Генпрокуратура, Высший хозяйственный суд, Минэкономики, Минфин, ТПП

12.

Проведение полной инвентаризации функций и полномочий контролирующих органов и на основе ее результатов подготовка предложений по дальнейшему сокращению необоснованной и мешающей развитию бизнеса практики контролирующих органов, предусматривающих:

установление единого порядка проведения проверок деятельности хозяйствующих субъектов;

определение исчерпывающего перечня государственных органов, осуществляющих проверки, с указанием их контрольных полномочий;

установление единой периодичности проведения плановых проверок, в том числе не чаще одного раза в 4 года для микрофирм, малых предприятий и фермерских хозяйств, и в 3 года — для других субъектов предпринимательства,

сокращение срока проведения плановых проверок, не связанных с финансово-хозяйственной деятельности, с 30 до 10 календарных дней;

установление основным критерием оценки работы контролирующих органов — качество проведения профилактической работы с субъектами предпринимательства по предупреждению правонарушений до назначения комплексных проверок их деятельности;

предоставление возможности исправления допущенных ошибок в ходе проверок субъектов предпринимательства;

предотвращение случаев доведения субъектов предпринимательства до ликвидации по итогам проверок;

усиление ответственности сотрудников налоговых, таможенных и других контролирующих органов за незаконное вмешательство в деятельность субъектов предпринимательства, воспрепятствование законной предпринимательской деятельности, а также допущение увеличения количества внеплановых проверок;

разработку превентивных мер по повышению эффективности проводимой профилактической работы, направленной на повышение правовой грамотности субъектов предпринимательства и предотвращение нарушений законодательства в их деятельности.

Закон Республики Узбекистан
«О государственном контроле деятельности субъектов предпринимательства» (в новой редакции)

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Комплекс мер

Срок внесения в Кабинет Министров —
II квартал 2015 года

Республиканский совет по координации деятельности контролирующих органов, Госналоговый комитет, Минюст, Генпрокуратура, Минфин, Минэкономики, ТПП, контролирующие органы

13.

Сокращение с трех до двух критериев для применения моратория на проведение налоговых проверок финансово-хозяйственной деятельности субъектов малого предпринимательства:

своевременности уплаты ими налогов и других обязательных платежей;

обеспечения роста объемов производства (работ, услуг).

Внесение изменений в законодательство

II квартал 2015 года

Госналоговый комитет, Минфин, Минюст, Минэкономики, ТПП

14.

Усиление гарантий по защите прав субъектов предпринимательства путем:

предоставления хозяйственным судам права приостанавливать исполнение обжалуемого действия(решения)контролирующего органа;

сокращения срока вынесения хозяйственными судами определения о принятии искового заявления к производству и подготовке дела к судебному разбирательству с 10 до 5 дней;

установления порядка, в соответствии с которым изъятие имущества субъектов предпринимательства в связи с нарушением ими налогового и таможенного законодательства осуществляется исключительно на основании решений судов;

освобождения сторон (контролирующих органов и субъектов предпринимательской деятельности) от уплаты госпошлины по делам о применении в судебном порядке мер правового воздействия (прекращение деятельности; прекращение и (или) перепрофилирование деятельности объектов, оказывающих вредное воздействие на окружающую природную среду; применение финансовых санкций, за исключением начисления пени за просрочку уплаты налогов и других обязательных платежей и др.), не относящихся к категории исковых.

Внесение изменений в Хозяйственный процессуальный кодекс, Кодекс об административной ответственности, другие законодательные акты Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Высший хозяйственный суд, Минюст, Генпрокуратура, Минэкономики, ТПП

15.

Усиление гарантий и защиты прав субъектов предпринимательства при осуществлении экспортно-импортных операций путем установления порядка, в соответствии с которым:

взыскание доначисленных таможенных платежей, по которым имеется возражение со стороны плательщика, производится по решению суда;

суммы излишне уплаченных или взысканных таможенных платежей подлежат возврату либо зачету в счет будущих платежей по требованию плательщика в течение трех лет с момента уплаты или взыскания таких платежей в порядке, предусмотренном законодательством.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Гостаможенный комитет, Минфин, Минюст, Минэкономики, Высший хозяйственный суд, ТПП

16.

Дальнейшая либерализация уголовного законодательства путем смягчения ответственности должностных лиц, осуществляющих административно-распределительные и административно-хозяйственные полномочия в предпринимательских структурах и других негосударственных организациях путем введения в Уголовном кодексе отдельных статей, предусматривающих более мягкие меры наказания, в том числе за незаконное получение материального вознаграждения (коммерческий подкуп) и злоупотребление полномочиями.

При этом в случае полного возмещения причиненного материального ущерба в результате указанных правонарушений не применяется наказание в виде лишения свободы.

Внесение дополнений в Уголовный кодекс Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Генпрокуратура, Минюст, Верховный суд, Высший хозяйственный суд, Минфин, Минэкономики, ТПП

III. Дальнейшее упрощение всех видов регистрационных, разрешительных и лицензионных процедур, процедур осуществления
внешнеэкономической деятельности

17.

Создание на базе инспекций по регистрации субъектов предпринимательства при хокимиятах районов (городов) Единых центров по оказанию государственных услуг субъектам предпринимательства по принципу «одно окно» взамен существующих служб «одно окно» при различных ведомствах по оказанию отдельных видов государственных услуг, предусмотрев:

упрощение процедур получения физическими и юридическими лицами государственных услуг, сокращение количества документов, сроков их представления за счет унификации и автоматизации административных процедур предоставления государственных услуг;

исключение прямых контактов заявителей с должностными лицами, принимающими решение о предоставлении государственной услуги, за счет повышения уровня информационного обеспечения деятельности государственных органов при предоставлении государственных услуг;

повышение прозрачности и усиление контроля за деятельностью должностных лиц при предоставлении ими государственных услуг.

Оснащение центров «одно окно» современным компьютерным оборудованием и оргтехникой за счет средств местных бюджетов.

Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан














Комплекс мер

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года



внедрение механизма — с
1 января
2016 года

III квартал
2015 года

Минюст, ТПП, Минэкономики, Госархитектстрой, Госкомземгеодезкадастр, Мининфоком, Минфин, Госналоговый комитет, Минюст, ГАК «Узбекэнерго», Совет Министров Республики Каракалпакстан, хокимияты областей и г. Ташкента







Минфин, Минюст, Совет Министров Республики Каракалпакстан, хокимияты областей и г. Ташкента, Мининфоком, ТПП

18.

Сокращение излишних документов и процедур, необходимых для осуществления предпринимательской деятельности, путем отмены требований об обязательном:

наличии для субъектов малого предпринимательства круглых печатей;

наличии для субъектов предпринимательства заключений юридических служб хозяйствующих субъектов или привлеченных адвокатов при заключении хозяйственных договоров;

представлении в органы государственной таможенной службы документа, подтверждающего уплату таможенных платежей, с сохранением механизма обязательного внесения уполномоченными органами сведений об уплате таможенных платежей через Единую автоматизированную информационную систему Государственного таможенного комитета Республики Узбекистан;

представлении копий свидетельства о государственной регистрации субъектов предпринимательства при прохождении разрешительных процедур, лицензировании и получении других государственных услуг.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Минэкономики, Минюст, Минфин, МВЭСИТ, Госналоговый комитет, Центральный банк, Гостаможенный комитет, Мининфоком, ТПП, Высший хозяйственный суд

19.

Упрощение системы осуществления юридическими лицами отчислений на накопительные пенсионные счета своих работников, дальнейшее совершенствование единой электронной базы данных накопительной пенсионной системы путем:

внедрения на Едином портале интерактивных государственных услуг Республики Узбекистан (далее — ЕПИГУ) порядка приема и обработки электронных реестров накопительных пенсионных счетов Народного банка при государственной регистрации юридических лиц;

предоставления субъектам предпринимательства возможности подачи электронного заявления с интерактивным оформлением анкеты по постановке граждан на учет в накопительной пенсионной системе,

а также открытия индивидуальных накопительных пенсионных счетов через персональный «кабинет субъекта предпринимательства» на ЕПИГУ;

предоставления юридическим лицам возможности внесения изменений и дополнений в Реестр сведений о работниках, участвующих в накопительной пенсионной системе, через ЕПИГУ.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров —
II квартал
2015 года

внедрение механизма —
с 1 июля
2015 года

Народный банк, Минфин, Центральный банк, Госналоговый комитет, Мининфоком, Минэкономики, Минюст

20.

Упрощение процедур по осуществлению внешнеэкономической деятельности путем:

утверждения исчерпывающего перечня документов, требуемых при осуществлении экспортно-импортных операций;

установления запрета на истребование дополнительных документов, не предусмотренных в данном перечне документов.

Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

МВЭСИТ, Гостаможенный комитет, Минэкономики, Минфин, Центральный банк, ТПП

21.

Упрощение порядка осуществления деятельности индивидуальных предпринимателей, завозящих товары, предназначенные для коммерческой деятельности, путем:

упразднения порядка их регистрации в качестве участника внешнеэкономических связей в МВЭСИТ и органах государственной таможенной службы;

сокращения количества документов, представляемых ими для таможенного оформления импортированных товаров, путем исключения излишних и не отвечающих современным требованиям документов.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Гостаможенный комитет, Госналоговый комитет, МВЭСИТ, Минэкономики, ТПП

22.

Дальнейшее совершенствование процедур, связанных с предоставлением земельных участков и получением соответствующих разрешений на строительство, за счет:

внедрения уведомительного порядка регистрации территориальными инспекциями государственного архитектурно-строительного надзора объектов строительства и выдачи разрешений на производство строительно-монтажных работ с представлением субъектами предпринимательства необходимых документов (с заключением договоров на осуществление инспекциями надзорных функций за период выполнения строительно-монтажных работ до начала инспектирования объекта строительства);

оптимизации процедур и сроков подготовки, согласования и утверждения материалов по выбору и отводу земельного участка, а также упрощения процедур, связанных с получением соответствующих разрешений на строительство;

возложения на территориальные управления по архитектуре и строительству областей функций по получению технических условий на подключение к инженерно-коммуникационным сетям, разработке и выдаче проектной организации АПЗ (части I и II), согласованию изменения внешнего вида здания и сооружения (фасада) и генплана объекта.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Госархитектстрой, Госкомземгеодезкадастр, Госкомконкуренции, Минэкономики, Минюст, ТПП

23.

Упрощение механизмов по обеспечению доступа субъектов предпринимательства к инженерно-коммуникационным сетям, с внедрением механизмов их подключения на условиях «под ключ» путем передачи территориальным предприятиям эксплуатационных организаций полномочий по осуществлению всех процедур, начиная от получения технических условий до подключения к инженерно-коммуникационным сетям.

Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Минэкономики, Минюст, Агентство «Узкоммунхизмат», ГАК «Узбекэнерго», ГИ «Узгосэнергонадзор», Минфин, Госналоговый комитет, ТПП

24.

Установление порядка, в соответствии с которым выдача электронной цифровой подписи, обеспечивающей свободный доступ ко всем видам услуг, оказываемых органами государственного и хозяйственного управления, органами государственной власти на местах и коммерческими банками, осуществляется единым центром регистрации ключей электронных цифровых подписей Государственного налогового комитета Республики Узбекистан.

Внесение изменений и дополнений в законодательство

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Госналоговый комитет, Мининфоком, Центральный банк, ТПП

25.

Упрощение порядка осуществления государственных закупок товаров (работ, услуг) первой необходимости у субъектов предпринимательства посредством электронных торгов через специальный информационный портал Узбекской Республиканской товарно-сырьевой биржи.

Постановление Кабинета Министров

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Минфин, Госкомконкуренции, Минэкономики, УзРТСБ, ТПП

26.

Ускорение реализации проектов по переводу на электронную форму процедур, связанных с осуществлением предпринимательской деятельности, в рамках внедрения системы «Электронное правительство», с завершением до конца 2015 года:

формирования баз данных физических и юридических лиц с учетом интегрирования баз данных всех государственных регистрирующих и контролирующих органов, а также кредитных организаций;

перевода процедур по предоставлению земельных участков и выдаче соответствующих разрешений на строительство, по государственной регистрации прав на недвижимое имущество, подключению к инженерно-коммуникационным сетям в интерактивную форму;

создания и интеграции в единую платформу комплексов информационных систем «Солик», «Божхона», «Лицензия», «Коммунал» для обеспечения возможности прохождения всех процедур предоставления государственных услуг и осуществления оплаты за услуги в электронной форме по принципу «одно окно»;

внедрения системы единой электронной отчетности для субъектов предпринимательства, позволяющей сформировать статистические, налоговые, финансовые и иные отчеты с использованием автоматизированной системы обработки данных на Едином портале интерактивных государственных услуг Республики Узбекистан.

Решение Республиканской комиссии по координации реализации Комплексной программы развития Национальной информационно-коммуникационной системы Республики Узбекистан
на 2013 — 2020 годы

Утверждение — июнь 2015 года




Завершение реализации — до конца 2015 года

Мининфоком, Минфин, Минюст, Госкомстат, Госналоговый комитет, Гостаможенный комитет, Госкомземгеодезкадастр, Агентство «Узкоммунхизмат»

27.

Установление порядка, в соответствии с которым государственная регистрация и постановка на учет субъектов предпринимательства осуществляется круглосуточно через автоматизированную систему государственной регистрации и постановки на учет субъектов предпринимательства в сети Интернет, интегрированную в Единый портал интерактивных государственных услуг Республики Узбекистан.

Постановление Президента Республики Узбекистан

II квартал
2015 года

внедрение механизма —
с 1 апреля
2016 года

Минюст,

Минфин, Минэкономики, Мининфоком, ТПП, заинтересованные министерства

и ведомства

28.

Усиление общественного контроля путем ежемесячной публикации материалов о практической реализации принятых норм по совершенствованию процедур предоставления субъектам предпринимательства государственных услуг, в том числе по прохождению разрешительных процедур, через средства массовой информации.

Публикация материалов

ежемесячно

ТПП, министерства и ведомства, НТРК, УзАПИ

IV. Создание необходимых условий и возможностей для ускоренного развития частной собственности и частного предпринимательства, увеличения объемов их кредитования и улучшения бизнес-среды

29.

Повышение уровня участия субъектов предпринимательства на товарных рынках путем:

увеличения объемов реализации предприятиями высоколиквидной продукции через открытые биржевые торги;

расширения системы осуществления корпоративных и государственных закупок через открытые электронные торги.

Комплекс мер

2015-2016 годы

УзРТСБ, Госкомконкуренции, Минэкономики, Минфин

30.

Расширение в 2,5 раза в 2015 — 2019 годах объемов выделяемых коммерческими банками кредитов субъектам малого бизнеса и частного предпринимательства, в том числе долгосрочных кредитов на инвестиционные цели (для модернизации и технологического обновления производства, организации современных высокотехнологичных, инновационных производств).

Решения советов и кредитных комитетов банков

2015 — 2019 годы

Коммерческие банки, Центральный банк

31.

Предоставление права индивидуальным предпринимателям без образования юридического лица нанимать от одного до трех работников в зависимости от вида деятельности.

Утверждение Порядка осуществления предпринимательской деятельности индивидуальными предпринимателями с наймом работников, предусмотрев определение предельной численности нанимаемых работников в зависимости от вида деятельности, а также распространение льгот по освобождению от уплаты фиксированного налога, установленных законодательством для индивидуальных предпринимателей, на нанятых ими работников.

Внесение изменений в Налоговый кодекс и Закон Республики Узбекистан «О гарантиях свободы предпринимательской деятельности»

Постановление Кабинета Министров

Срок внесения в Кабинет Министров — июнь 2015 года

Госналоговый комитет, Минфин, Минэкономики, Минтрудсоцзащиты, Минюст, ТПП

32.

Установление порядка, в соответствии с которым:

ежегодные расходы хозяйственных обществ с государственной долей в их уставном капитале более 50 процентов и государственных предприятий на благотворительность и иную безвозмездную помощь не должны превышать 10 процентов чистой прибыли, полученной за предыдущий год, и осуществляются при выполнении показателей бизнес-плана организации в части чистой прибыли за предыдущий отчетный год;

лица, получившие благотворительные пожертвования и иную без-возмездную помощь обязаны раскрывать данную информацию в СМИ и на официальных веб-сайтах организаций (при наличии), а также вести их обособленный учет.

Внесение изменений и дополнений в законодательство и уставы

III квартал
2015 года

Госкомконкуренции, Минэкономики, Минфин

33.

Проведение опросов на основе репрезентативной выборки субъектов предпринимательства в каждом регионе для оценки состояния деловой среды в Республике Узбекистан, в том числе в Республике Каракалпакстан, областях и г. Ташкенте, с внесением результатов опроса в Министерство экономики.

Проведение опросов

ежеквартально

Госкомконкуренции, Институт прогнозирования и макроэкономических исследований, ТПП, Минэкономики


Олдинги таҳрирга қаранг.
(2-банднинг иккинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 27 июлдаги ПФ-5490-сонли Фармонига асосан 2018 йилнинг 1 сентябридан чиқарилади — Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 30.07.2018 й., 06/18/5490/1584-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(2-банднинг учинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 27 июлдаги ПФ-5490-сонли Фармонига асосан 2018 йилнинг 1 сентябридан чиқарилади — Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 30.07.2018 й., 06/18/5490/1584-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(2-банднинг тўртинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 27 июлдаги ПФ-5490-сонли Фармонига асосан 2018 йилнинг 1 сентябридан чиқарилади — Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 30.07.2018 й., 06/18/5490/1584-сон)
Ўзбекистон Республикаси ЖКнинг 184-моддасида назарда тутилган жиноятни (солиқлар ёки бошқа мажбурий тўловларни тўлашдан бўйин товлаш) биринчи марта содир этган, жиноят аниқлангандан кейин 30 кун ичида давлатга етказилган зарарни тўлиқ қоплаган, пеня ва бошқа турдаги молиявий санкцияларни тўлаган шахсга нисбатан жиноий иш қўзғатилмайди ва у жавобгарликдан озод қилинади.
Олдинги таҳрирга қаранг.
(2-банднинг еттинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 27 июлдаги ПФ-5490-сонли Фармонига асосан 2018 йилнинг 1 сентябридан чиқарилади — Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 30.07.2018 й., 06/18/5490/1584-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
Олдинги таҳрирга қаранг.
Олдинги таҳрирга қаранг.
(5-банднинг биринчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 30 апрелдаги ПФ-6218-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 30.04.2021 й., 06/21/6218/0398-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
Олдинги таҳрирга қаранг.
Олдинги таҳрирга қаранг.
(8-банднинг иккинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2023 йил 31 январдаги ПФ-16-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 02.02.2023 й., 06/23/16/0067-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(8-банднинг учинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 17 мартдаги ПФ-89-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 18.03.2022 й., 06/22/89/0227-сон)
 LexUZ шарҳи

Т/р

Тадбирларнинг номланиши

Амалга ошириш механизми

Ижро муддатлари

Масъул ижрочилар

I. ТАДБИРКОРЛИК ФАОЛИЯТИГА НОҚОНУНИЙ АРАЛАШИШ ВА ТЎСҚИНЛИК ҚИЛИШ, ХУСУСИЙ МУЛКДОРЛАР ҲУҚУҚЛАРИНИ БУЗГАНЛИК УЧУН ДАВЛАТ, ҲУҚУҚНИ МУҲОФАЗА ҚИЛИШ ВА НАЗОРАТ ҚИЛУВЧИ ОРГАНЛАРНИНГ МАНСАБДОР ШАХСЛАРИ ЖАВОБГАРЛИГИНИ ЖИНОИЙ ЖАВОБГАРЛИККА ТОРТИШ ДАРАЖАСИГАЧА ОШИРИШ

1.

Тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилиш ва ноқонуний аралашиш, хусусий мулкдорлар ҳамда тадбиркорларнинг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларига путур етказувчи бошқа ҳуқуқбузарликлар учун маъмурий жавобгарлик чораларини кучайтириш, шу жумладан қуйидагиларга алоҳида маъмурий жарималарни назарда тутиш:

ҳуқуқни муҳофаза қилувчи ва назорат қилувчи органлар томонидан хўжалик субъектларининг молия-хўжалик фаолиятини текшириш ва тафтиш қилиш тартибини бузиш;

давлат хизматларини кўрсатиш тартибини бузиш;

тадбиркорлик фаолияти субъектларидан қонунчиликда назарда тутилмаган ҳужжатларни талаб қилиш;

хўжалик субъектлари фаолиятини ва (ёки) уларнинг банк ҳисоб рақамлари бўйича операцияларни ноқонуний тўхтатиб қўйиш;

хўжалик субъектларининг ҳисобварақларидаги пул маблағлари тўғрисидаги маълумотни асоссиз талаб қилиш;

хўжалик субъектларини пул ажратиш билан боғлиқ хайрия ёки бошқа тадбирларга мажбурий жалб қилиш;

рухсат бериш тартиб-таомиллари тўғрисидаги қонунчилик талабларини бузиш.

Ўзбекистон Республикасининг Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексига «Тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилиш,

қонунга хилоф равишда аралашиш,

ҳамда хўжалик юритувчи субъектларнинг ҳуқуқлари ва қонуний

манфаатларига тажовуз қиладиган бошқа қонунбузарликлар учун маъмурий жавобгарлик» мазмунидаги XVI-1 алоҳида боб киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Адлия вазирлиги,
Бош прокуратура,

Олий суд,
Олий хўжалик суди, Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Марказий банк,

Савдо-саноат палатаси

2.

Назорат қилувчи, ҳуқуқни муҳофаза қилувчи ва бошқа давлат органларининг мансабдор шахслари масъулиятини қуйидагилар орқали ошириш:

қонуний тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилганлиги ва тадбиркорлик фаолияти эркинлигини ҳимоя қилиш соҳасидаги қонунчиликни бир неча марта бузган шахсларни жиноий жавобгарликка тортишгача бўлган жазо чораларини қўллаш;

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексига ўзгартиришлар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий суд,
Олий хўжалик суди,

ИИВ,
Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Марказий банк,

Савдо-саноат палатаси,

хусусий мулкдорларнинг ҳуқуқларини бузиш, шу жумладан хусусий мулкка тажовуз қилиш, мулкдорга номақбуллиги олдиндан аён бўлган шартларни мажбуран қабул қилдириш, шу билан бирга мулк ва мулк ҳуқуқларини топширишни асоссиз талаб қилиш, шунингдек, мулкни босқинчилик йўли билан эгаллаш ёки хусусий мулкдан воз кечишга мажбур қилиш.

Бунда ушбу ҳуқуқбузарликни содир этган шахс етказилган моддий зарарни тўлаб берган тақдирда жиноий жавобгарликдан озод этилади.

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодекси ва Ўзбекистон Республикасининг Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги, ИИВ,
Давлат рақобат қўмитаси,
Олий суд,
Олий хўжалик суди,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

3.

Тадбиркорлик фаолиятини амалга ошириш муносабати билан тадбиркордан ҳақ тамагирлик қилишни жазони кучайтирувчи ҳолат сифатида квалификациялаш орқали давлат органи хизматчисининг жиноий жавобгарлигини кучайтириш.

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексига қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий суд,

ИИВ

4.

Давлат органлари ва уларнинг мансабдор шахслари томонидан тадбиркорлик субъектларига етказилган зарарларни қоплаш бўйича процессуал нормаларни қуйидагилар орқали янада такомиллаштириш:

давлат органлари, фуқароларнинг ўзини-ўзи бошқариш органлари ёки мансабдор шахсларнинг ҳаракатлари (ҳаракатсизлиги), шу жумладан давлат органи ёки фуқароларнинг ўзини-ўзи бошқариш органи томонидан қонунчиликка тегишли бўлмаган ҳужжатни қабул қилиш натижасида тадбиркорлик субъектига бой берилган фойда билан бирга етказилган зарарни тўлиқ ҳажмда қоплаб бериш механизмини жорий этиш;

тадбиркорлик субъектига тегишли бинолар, бошқа иморатлар, иншоотлар ёки олиб қўйилаётган ер майдонларидаги дарахтзорлар учун етказилган зарарларни ушбу мулкка бозор қийматида олдиндан ва тўлиқ қоплаб берилмаганлиги учун маъмурий жавобгарлик белгилаш.

Фуқаролик кодекси, Хўжалик процессуал кодекси ва Ўзбекистон Республикасининг Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Адлия вазирлиги,

Давлат рақобат қўмитаси,
Бош прокуратура,

Олий суд,
Олий хўжалик суди,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

5.

Тадбиркорлик субъектларига қонунчиликда назарда тутилган имтиёз ва преференциялар уларнинг ёзма мурожаатларисиз қўлланилади.

«Тадбиркорлик фаолияти эркинлигининг кафолатлари тўғрисида»ги Қонунга ўзгартиришлар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Адлия вазирлиги,
Бош прокуратура,

Давлат рақобат қўмитаси,
Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
ДСҚ, ДБҚ,
Давлат статистика қўмитаси,
Савдо-саноат палатаси

6.

Тадбиркорлик фаолияти соҳасида ҳуқуқий тартибга солиш тизимини қуйидагилар орқали янада такомиллаштириш:

тадбиркорлик фаолияти соҳасида норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни тўлиқ ҳатловдан ўтказиш ҳамда ҳуқуқни қўллаш амалиётини таҳлил қилиш ва кейинчалик уларни такомиллаштириш ва унификация қилиш бўйича таклифлар ишлаб чиқиш (такрорланишни, ҳаволаки ва эскирган нормаларни, қонун ҳужжатларидаги қарама-қаршиликлар ва бошқаларни чиқариб ташлаш);

Тадбиркорлик фаолиятини тартибга солувчи норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни инвентаризация қилиш

Амалга ошириш муддати — 2015 йил май — август

Адлия вазирлиги,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги, ТИАИСВ,

Бош прокуратура,

Олий суд,

Олий хўжалик суди, ИИВ, Давлат рақобат қўмитаси, ДСҚ, ДБҚ

тадбиркорлик фаолияти соҳасида қонунчиликни кодификация қилиш, тўғридан-тўғри амал қилувчи қонунларни қабул қилиш амалиётини кенгайтириш ҳамда тадбиркорлик фаолияти соҳасида идоравий норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни қабул қилишни изчиллик билан қисқартириш бўйича чора-тадбирлар тайёрлаш ва амалга ошириш.

Комплекс

чора-тадбирлар

Амалга ошириш муддати — 2015-2016 йиллар

Марказий банк,

Савдо-саноат палатаси, вазирлик ва идоралар

7.

Амалдаги «Ўзбектелеком» АК Қўнғироқларга хизмат кўрсатиш ягона маркази ва Бош прокуратура «ишонч телефони» негизида давлат, ҳуқуқни муҳофаза қилиш ва назорат қилувчи органларнинг кичик бизнес ва хусусий тадбиркорлик субъектлари фаолиятига асоссиз аралашиши, тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилиш ва мулкдорлар ҳуқуқларининг бузилишига доир масалалар бўйича мурожаатларни туну кун қабул қилиш ҳамда тадбиркорлик фаолияти эркинликлари кафолатлари тўғрисидаги қонунчиликни бузишда айбдор бўлган шахсларга нисбатан қонуний чоралар кўриш тизимини ташкил этиш.

Идоравий ҳужжат

2015 йил

1 июнгача

Бош прокуратура,

Ахборот технологиялари вазирлиги

II. ХУСУСИЙ МУЛКНИ ҲИМОЯ ҚИЛИШ КАФОЛАТИНИ КУЧАЙТИРИШ, ТАДБИРКОРЛИК ФАОЛИЯТИНИ ТАРТИБГА СОЛАДИГАН МАЪМУРИЙ ВА ЖИНОИЙ ҚОНУНЧИЛИКНИ ЛИБЕРАЛЛАШТИРИШ ЖАРАЁНИНИ ДАВОМ ЭТТИРИШ

8.

Ҳуқуқни муҳофаза қилувчи органлар томонидан хўжалик юритувчи субъектлар фаолиятини қўзғатилган жиноий ишлар муносабати билан текширишни хўжалик юритувчи субъект жалб этган адвокатлар иштирокида (хўжалик юритувчи субъект томонидан ушбу ҳуқуқнинг ёзма равишда рад этилиш ҳолатлари бундан мустасно) амалга ошириш тартибини ўрнатиш орқалихўжалик субъектларининг ҳуқуқий ва қонуний манфаатларини ҳимоя қилишни кучайтириш ва уларнинг судга мурожаат қилиш тартиб-таомилларини енгиллаштириш

Қонун ҳужжатларига ўзгартириш ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий хўжалик суди, ДСҚ,
Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

9.

Агар шахс Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексининг 184-моддасида назарда тутилган жиноятни биринчи марта содир этган ва жиноят аниқлангандан кейин 30 кун ичида солиқлар ёки бошқа мажбурий тўловларни тўлашдан бўйин товлаш кўринишидаги давлатга етказилган зарарни тўлиқ қоплаган, пеня ва бошқа турдаги молиявий санкцияларни тўлаганбўлса унга нисбатан жиноий иш қўзғатмаслик ва уни жавобгарликдан озод этилиши тартибини ўрнатиш.

Бунда мазкур ҳуқуқбузарлик факти ва уни содир этган шахс Ўзбекистон Республикаси ИИВ Ахборот марказига мажбурий ҳисобга қўйилади.

Қонун ҳужжатларига ўзгартириш ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил август

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий хўжалик суди, ДСҚ,
Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

10.

Савдо-сотиқ, савдо ва воситачилик фаолияти соҳасидаги ҳуқуқбузарликларни, бунда жуда катта миқдорда содир этилган ҳуқуқбузарликларни истисно қилган ҳолда жиноий юрисдикциядан маъмурий юрисдикцияга ўтказиш орқали жиноят тўғрисидаги қонун ҳужжатларини декриминализация қилиш

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодекси ва Ўзбекистон Республикасининг Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексига қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий суд,
Олий хўжалик суди, Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Савдо-саноат палатаси

11.

Шундай тартиб ўрнатилсинки, унга мувофиқ хўжалик

субъектларининг мансабдор шахслари томонидан сохта банкротлик ва банкротликни яширганлиги назарда тутилиб етказилган зарар тўлиқ қоплаб берилганда озодликдан маҳрум этиш жазоси қўлланилмайди.

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексига қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Адлия вазирлиги,

Давлат рақобат қўмитаси,
Бош прокуратура,

Олий хўжалик суди, Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Савдо-саноат палатаси

12.

Назорат қилувчи органларнинг вазифа ва ваколатларини тўлиқ инвентаризациядан ўтказиш ва унинг натижалари асосида назорат қилувчи органларнинг асосланмаган ва бизнесни ривожланишига тўсқинлик қилаётган амалиётни янада қисқартириш бўйича таклифлар тайёрлаш, бунда қуйидагиларни назарда тутиш:

хўжалик субъектлари фаолиятини текширишнинг ягона тартибини белгилаш;

назорат қилиш ваколатларини кўрсатган ҳолда текширувчи органларнинг тўлиқ рўйхатини белгилаш;

микрофирмалар, кичик корхоналар ва фермерлик хўжаликлари учун 4 йилда бир марта, бошқа тадбиркорлик субъектлари учун 3 йилда бир мартадан кўп бўлмаган ягона муддатли режали текширувлар белгилаш;

молия-хўжалик фаолияти билан боғлиқ бўлмаган режали текширувлар ўтказиш муддатини 30 дан 10 календарь кунгача қисқартириш;

тадбиркорлик субъектлари билан уларнинг фаолиятини комплекс текширишлар тайинлангунга қадар ҳуқуқбузарликларни олдини олиш бўйича профилактика ишларини сифатли олиб бориш — назорат қилувчи органлар ишларини баҳолашда асосий мезон сифатида белгилаш;

тадбиркорлик субъектларини текшириш давомида йўл қўйилган хатоларни тўғрилаш имконини бериш;

текширувлар натижаси бўйича тадбиркорлик субъектларини тугатиш ҳолатларини бартараф этиш;

тадбиркорлик субъекти фаолиятига ноқонуний аралашиш, қонуний тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилиш, шунингдек, режадан ташқари текширувлар сонини оширишга йўл қўйишда солиқчилар, божхона ва бошқа назорат қилувчи органлар масъулиятини кучайтириш;

тадбиркорлик субъектларининг ҳуқуқий саводхонлигини ошириш ва уларнинг фаолиятида қонун бузилишларни бартараф этишга йўналтирилган профилактика ишлари самарадорлигини ошириш бўйича превентив чора-тадбирларни ишлаб чиқиш.

«Тадбиркорлик субъектлари фаолиятини давлат томонидан назорат қилиш тўғрисида»ги Ўзбекистон Республикаси Қонуни (янги таҳрирда)

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Комплекс чора-тадбирлар

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил

II чорак

Назорат қилувчи органлар фаолиятини мувофиқлаштирувчи Республика кенгаши, ДСҚ,
Адлия вазирлиги,
Бош прокуратура,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси,
назорат қилувчи органлар

13.

Кичик тадбиркорлик субъектлари молия-хўжалик фаолиятини солиқ текширувлари ўтказишга мораторий қўллашга мезонларни учтадан иккитагача қисқартириш:

улар томонидан солиқлар ва бошқа мажбурий тўловларни ўз вақтида тўлаш;

ишлаб чиқариш (ишлар, хизматлар) ҳажмлари ўсишини таъминлаш.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар киритиш

2015 йил

II чорак

ДСҚ,
Молия вазирлиги,
Адлия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

14.

Тадбиркорлик субъектлари ҳуқуқларини ҳимоя қилиниши кафолатланишини қуйидагилар орқали кучайтириш:

хўжалик судларига назорат қилувчи органининг шикоят қилинаётган ҳаракати (қарорни) ижросини тўхтатиб туриш ҳуқуқини тақдим этиш;

хўжалик судлари томонидан даъво аризасини иш юритишга қабул қи�иш ва ишни суд муҳокамасига тайёрлаш тўғрисида ажрим чиқариш муддатини 10 кундан 5 кунга қисқартириш;

шундай тартиб ўрнатилсинки, унга мувофиқ солиқ ва божхона қонунчилигини бузган тадбиркорлик субъектлари мулкини тортиб олиш фақат суд қарорлари асосида амалга оширилади;

суд тартибида ҳуқуқий таъсир кўрсатиш чораларини қўллаш (фаолиятни тўхтатиш; атрофдаги табиий муҳитга зарарли таъсир келтирувчи объектларни тугатиш ва (ёки) қайта ихтисослаштириш, солиқлар ва бошқа мажбурий тўловларни тўлаш муддати ўтказиб юборилганлиги учун пеня ҳисоблашдан ташқари молиявий санкциялар қўллаш) тўғрисидаги ишлар бўйича даъво қилиш тоифасига кирмаган томонларни (назорат қилувчи органлар ва тадбиркорлик фаолияти субъектлари) давлат божи тўлашдан озод қилиш.

Хўжалик процессуал кодексига,

Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексга ва Ўзбекистон Республикасининг бошқа қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Олий хўжалик суди,

Адлия вазирлиги,
Бош прокуратура, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

15.

Қуйидаги тартибни ўрнатиш орқали экспорт-импорт операцияларини амалга оширишда тадбиркорлик субъектларини кафолат ва ҳуқуқларини ҳимоя қилишни кучайтириш, унга мувофиқ:

тўловчи томонидан эътироз қилинадиган қўшимча ҳисобланган божхона тўловлари суд қарори бўйича ундирилади;

ортиқча тўланган сумма ёки ундирилган божхона тўловлари қайтарилиши ёки тўловчининг талабига кўра бундай тўловлар тўланганидан ёки ундирилганидан бошлаб уч йил давомида қонунчиликда назарда тутилган тартибда келгусидаги тўловлар ҳисобига ҳисобланиши лозим.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

ДБҚ, Молия вазирлиги,
Адлия вазирлиги,

Иқтисодиёт вазирлиги,
Олий хўжалик суди,

Савдо-саноат палатаси

16.

Жиноят кодексига ноқонуний равишда моддий ҳақ олингани (тижоратда пора) ва ваколатлари суиистеъмол қилингани учун жазолашнинг енгилроқ чорасини назарда тутувчи алоҳида моддалар киритиш орқали

тадбиркорлик тузилмалари ва бошқа нодавлат ташкилотларда маъмурий тақсимлаш ва маъмурий хўжалик ваколатларни амалга оширувчи мансабдор шахсларга нисбатан жавобгарликни енгиллаштириш йўли билан жиноят қонунчилигини янада либераллаштириш.

Бунда кўрсатилган ҳуқуқбузарликлар натижасида етказилган моддий зарар тўлиқ қопланган тақдирда озодликдан маҳрум этиш кўринишидаги жазо қўлланилмайди.

Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексига қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Бош прокуратура,

Адлия вазирлиги,

Олий суд,
Олий хўжалик суди,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

III. БАРЧА ТУРДАГИ РЎЙХАТДАН ЎТКАЗИШ, РУХСАТ БЕРИШ ВА ЛИЦЕНЗИЯЛАШ, ТАШҚИ ИҚТИСОДИЙ ФАОЛИЯТНИ АМАЛГА ОШИРИШ ТАРТИБ-ТАОМИЛЛАРИНИ ЯНАДА СОДДАЛАШТИРИШ

17.

Туман (шаҳар) ҳокимиятлари ҳузуридаги тадбиркорлик субъектларини рўйхатдан ўтказиш инспекцияси негизида турли идоралар ҳузуридаги давлат хизматларининг алоҳида турлари бўйича мавжуд бўлган «ягона дарча» ўрнига тадбиркорлик субъектларига «ягона дарча» тамойили бўйича давлат хизматлари кўрсатиш ягона марказларини ташкил этиш, бунда қуйидагиларни назарда тутиш:

жисмоний ва юридик шахсларнинг давлат хизматларидан фойдаланиш тартиб-тамойилларини соддалаштириш, давлат хизматларини тақдим этиш жараёнларини унификациялаш ва автоматлаштириш ҳисобига ҳужжатлар сонини ва уларнинг муддатларини камайтириш;

давлат хизматларини кўрсатишда давлат органлари фаолиятининг ахборот таъминоти даражасини ошириш ҳисобига давлат хизматини тақдим этиш ҳақида қарор қабул қилувчи мансабдор шахслар билан буюртмачиларни тўғридан-тўғри алоқаларига йўл қўймаслик;

мансабдор шахсларнинг давлат хизматлари кўрсатишида шаффофликни ошириш ва фаолиятини назорат қилишни кучайтириш.

«Ягона дарча» марказларини маҳаллий бюджетлар маблағлари ҳисобидан замонавий компьютер техникаси ва оргтехника билан жиҳозлаш.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарори

Комплекс

чора-тадбирлар

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь



Механизмни жорий этиш —

2016 йил январь ойидан

2015 йил III чорак

Адлия вазирлиги,

Савдо-саноат палатаси,
Иқтисодиёт вазирлиги, Давархитектқурилиш, «Давергеодезкадастр» қўмитаси,
Ахборот технологиялари вазирлиги,
Молия вазирлиги, ДСҚ,
Адлия вазирлиги, «Ўзбекэнерго» ДАК, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоятлар ва Тошкент шаҳар ҳокимликлари,

Молия вазирлиги,

Адлия вазирлиги, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоятлар ва Тошкент шаҳар ҳокимликлари,

Ахборот технологиялари вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

18.

Тадбиркорлик фаолиятини амалга ошириш учун зарур бўлган ортиқча ҳужжат ва тартиб-таомилларни қисқартириш, бунда қуйидаги мажбурий талабларни ишлаб чиқиш:

кичик тадбиркорлик субъектлари учун думалоқ муҳрнинг мавжуд бўлиши;

хўжалик шартномалари тузилганда тадбиркорлик субъектлари учун юридик хизматнинг хулосаси ёки жалб этилган адвокатлар бўлиши;

ваколатли органлар орқали Ўзбекистон Республикаси Давлат божхона қўмитасининг Ягона автоматлаштирилган ахборот тизими орқали бож тўловлари тўланганлиги ҳақидаги маълумотларни мажбурий киритиш механизмини сақлаб қолган ҳолда давлат божхона хизмати органларига божхона тўловлари тўланганлигини тасдиқловчи ҳужжатни тақдим этиш;

тадбиркорлик субъектлари рухсатнома олиш жараёнида, лицензиялаш ва бошқа давлат хизматлари олишларида давлат рўйхатидан ўтганлиги ҳақидаги гувоҳнома нусхасини тақдим этиш.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Иқтисодиёт вазирлиги,
Адлия вазирлиги,

Молия вазирлиги, ТИАИСВ, ДСҚ, Марказий банк, ДБҚ, Ахборот технологиялари вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси,
Олий хўжалик суди

19.

Юридик шахслар томонидан ходимларининг жамғариб бориладиган пенсия ҳисобварақларига ажратиладиган тўловлар тизимини соддалаштириш, жамғариб бориладиган пенсия тизими ягона электрон маълумотлар базасини янада такомиллаштириш, бунда:

Ўзбекистон Республикаси Интерактив давлат хизматлари ягона порталида юридик шахсларни давлат рўйхатидан ўтказишда Халқ банкининг жамғариб бориладиган пенсия ҳисобварақларининг электрон реестрларини қабул қилиш ва қайта ишлаш тартибини жорий этиш;

тадбиркорлик субъектларига электрон шаклда расмийлаштирилиб бериладиган аризани интерактив тарзда расмийлаштириб фуқароларни жамғариб бориладиган пенсия тизимида ҳисобга олиш, шунингдек, Интерактив давлат хизматлари ягона порталида шахсий «тадбиркорлик субъекти кабинети» орқали шахсий жамғариб бориладиган пенсия ҳисобварағини очиш;

жамғариб бориладиган пенсия тизимида иштирок этувчи ходимлар тўғрисидаги маълумотлар реестрига

Интерактив давлат хизматлари ягона портали орқали юридик шахсларга ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш имконини бериш.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил

II чорак

Жорий этиш механизми — 2015 йил 1 июлдан

Халқ банки,

Молия вазирлиги,

Марказий банк, ДСҚ, Ахборот технологиялари вазирлиги,

Иқтисодиёт вазирлиги, Адлия вазирлиги

20.

Ташқи иқтисодий фаолиятни амалга оширишга доир тартиб-тамойилларни соддалаштириш, бунда:

экспорт-импорт операцияларини амалга оширишда талаб қилинадиган ҳужжатларнинг тўлиқ рўйхатини тасдиқлаш;

ушбу ҳужжатлар рўйхатида назарда тутилмаган қўшимча ҳужжатларни талаб қилишни тақиқлаш.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарори

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

ТИАИСВ, ДБҚ,

Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Марказий банк,

Савдо-саноат палатаси

21.

Тижорат фаолияти учун товарларни олиб келувчи якка тартибдаги тадбиркорларнинг фаолият кўрсатиши тартибини қуйидагилар орқали соддалаштириш:

Ташқи иқтисодий алоқалар, инвестициялар ва савдо вазирлиги ва давлат божхона хизмати органларида ташқи иқтисодий алоқалар иштирокчиси сифатида уларни рўйхатдан ўтказиш тартибини бекор қилиш;

импорт қилинадиган товарларнинг божхона расмийлаштируви учун тақдим этиладиган ҳужжатлар сонини ортиқча ва замонавий талабга жавоб бермайдиган ҳужжатларни чиқариб ташлаган ҳолда қисқартириш.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

ДБҚ, ДСҚ, ТИАИСВ, Иқтисодиёт вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси

22.

Ер участкаларини тақдим этиш ва қурилишга тегишли рухсатномалар олиш билан боғлиқ жараёнларни янада такомиллаштиришни қуйидагилар ҳисобига амалга ошириш:

қурилиш объектлари бўйича давлат архитектура-қурилиш назорати ҳудудий инспекциялари томонидан хабардор қилиш тартибини жорий этиш ва тадбиркорлик субъектлари орқали зарур ҳужжатларни тақдим этган ҳолда қурилиш-монтаж ишларини амалга оширишга (қурилиш объектини мажбурий давлат текширувидан ўтказишдан олдин қурилиш-монтаж ишлари даврида инспекция томонидан назорат функцияларини амалга оширишга шартнома тузган ҳолда) рухсатнома бериш;

қурилишга тегишли рухсатнома олиш билан боғлиқ тайёргарлик жараёнлари ва муддатларини оптималлаштириш, ер участкасини танлаш ва ажратиш бўйича материалларни келишиш ва тайёрлаш, шунингдек, тартиб-тамойилларни соддалаштириш;

муҳандислик-коммуникация тармоқларига уланишнинг техник шартларини олиш, АРТ (I ва II-қисмлари) лойиҳа ташкилотига ишлаб чиқиш ва топшириш, бино ва иншоотнинг ташқи кўринишини (фасад) ва объектнинг бош режасини ўзгартиришга келишиш вазифасини архитектура ва қурилиш ҳудудий бошқармалар зиммасига юклаш.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

«Давархитектқурилиш» қўмитаси, «Давергеодезкадастр» қўмитаси,
Давлат рақобат қўмитаси,
Иқтисодиёт вазирлиги,

Адлия вазирлиги,

Савдо-саноат палатаси

23.

Тадбиркорлик субъектларини муҳандислик-коммуникация тармоқларидан фойдаланиш механизмини соддалаштириш, бунда ҳудудий эксплуатация корхоналарига техник шартларни олишдан муҳандислик-коммуникация тармоқларига уланишгача бўлган барча жараёнларни амалга ошириш орқали «тайёр ҳолда топшириш» шартларида уларни улаш механизмини жорий этиш.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарори

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Иқтисодиёт вазирлиги,
Адлия вазирлиги,

«Ўзкоммунхизмат» агентлиги,
«Ўзбекэнерго» ДАК,
«Ўздавэнергоназорат» ДИ,
Молия вазирлиги, ДСҚ,
Савдо-саноат палатаси

24.

Шундай тартиб ўрнатилсинки, унга мувофиқ давлат ва хўжалик бошқаруви органлари, маҳаллий давлат ҳокимияти органлари ҳамда тижорат банклари томонидан кўрсатиладиган барча турдаги хизматлардан эркин фойдаланишни таъминлайдиган электрон рақамли имзо сертификатини бериш электрон рақамли имзолар калитларини рўйхатдан ўтказиш Ўзбекистон Республикаси Давлат солиқ қўмитасининг ягона маркази томонидан амалга оширилади.

Қонун ҳужжатларига ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

ДСҚ,
Ахборот технологиялари вазирлиги,
Марказий банк,

Савдо-саноат палатаси

25.

Ўзбекистон Республика товар-хом ашё биржасининг махсус ахборот портали орқали электрон савдолар воситасида тадбиркорлик субъектларидан энг зарур товарларнинг (ишлар, хизматлар) давлат харидини амалга ошириш тартибини соддалаштириш.

Вазирлар Маҳкамаси қарори

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

Молия вазирлиги,

Давлат рақобат қўмитаси,
Иқтисодиёт вазирлиги,
ЎзРТХБ,
Савдо-саноат палатаси

26.

«Электрон ҳукумат» тизими доирасида тадбиркорлик фаолиятини амалга ошириш билан боғлиқ жараёнларни 2015 йил охиригача тугатган ҳолда электрон шаклга ўтказиш бўйича лойиҳаларни амалга оширишни жадаллаштириш:

барча рўйхатга олиш ва назорат қилувчи давлат органлари ҳамда кредит ташкилотларининг маълумотлар базасини интеграция қилишни ҳисобга олган ҳолда жисмоний ва юридик шахсларнинг маълумотлар базасини шакллантириш;

ер участкалари ҳамда қурилишга тегишли рухсатнома бериш, кўчмас мулкка бўлган ҳуқуқларни давлат рўйхатидан ўтказиш, муҳандислик-коммуникация тармоқларига уланишга оид тартиб-таомилларни интерактив шаклга ўтказиш;

давлат хизматларини тақдим этишнинг барча тартиб-таомилларидан ўтиш ҳамда хизматлар учун тўловларни «ягона дарча» тамойили бўйича электрон шаклда амалга ошириш имкониятини таъминлаш учун «Солиқ», «Божхона», «Лицензия», «Коммунал» ахборот тизимлар комплексини яратиш ва ягона платформага интеграциялаш;

Ўзбекистон Республикаси Ягона интерактив давлат хизматлари порталида ахборотларни қайта ишлашнинг автоматлаштирилган тизимидан фойдаланган ҳолда

тадбиркорлик субъектлари учун статистика, солиқ, молия ва бошқа ҳисоботларни шакллантириш имконини берувчи ягона электрон ҳисобот тизимини жорий этиш.

2013 — 2020 йилларда Ўзбекистон Республикасининг Миллий ахборот-коммуникация тизимини ривожлантириш комплекс дастури амалга оширилишини мувофиқлаштириш бўйича Республика комиссияси қарори

Тасдиқлаш — 2015 йил июнь

Амалга оширишни якунлаш — 2015 йил охирига қадар

Ахборот технологиялари вазирлиги,
Молия вазирлиги,

Адлия вазирлиги,

Давлат статистика қўмитаси,
ДСҚ, ДБҚ, «Давергеодезкадастр» қўмитаси, «Ўзкоммунхизмат» агентлиги

27.

Тадбиркорлик субъектларини давлат рўйхатидан ўтказиш ва ҳисобга қўйиш Ўзбекистон Республикаси Ягона интерактив давлат хизматлари порталига тадбиркорлик субъектларини давлат рўйхатидан ўтказиш ва ҳисобга қўйишнинг интеграциялашган автоматлаштирилган тизими орқали Интернет тармоғида туну-кун амалга ошириш тартибини ўрнатиш.

Ўзбекистон Республикаси Президенти қарори

2015 йил II чорак

Механизмни жорий этиш — 2016 йил

1 апрелдан

Адлия вазирлиги,

Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Ахборот технологиялари вазирлиги,
Савдо-саноат палатаси,
манфаатдор вазирлик ва идоралар

28.

Тадбиркорлик субъектларига давлат хизматларини тақдим этиш тартиб-таомилларини такомиллаштириш, шу жумладан рухсат бериш тартиб-тамойилларидан ўтиш бўйича қабул қилинган нормаларни амалиётга жорий этиш ҳақидаги материалларни ҳар ойда оммавий ахборот воситаларида эълон қилиш орқали жамоат назоратини кучайтириш.

Материалларни нашр қилиш

Ҳар ойда

Савдо-саноат палатаси,
вазирлик ва идоралар,
МТРК, ЎзМАА

IV. ХУСУСИЙ МУЛК ВА ХУСУСИЙ ТАДБИРКОРЛИКНИ ЖАДАЛ РИВОЖЛАНТИРИШ УЧУН ЗАРУР ШАРТ-ШАРОИТ ВА ИМКОНИЯТЛАР ЯРАТИШ, УЛАРНИ КРЕДИТЛАШ ҲАЖМЛАРИНИ ОШИРИШ ВА БИЗНЕС МУҲИТНИ ЯХШИЛАШ

29.

Қуйидагилар орқали товар бозорларида тадбиркорлик субъектларининг иштирок этиш даражасини ошириш:

тадбиркорлар томонидан очиқ биржа савдолари орқали юқори ликвидлик маҳсулотларни реализация қилиш ҳажмларини ошириш;

очиқ электрон савдолар орқали корпоратив ва давлат харидларини амалга ошириш тизимини кенгайтириш.

Комплекс

чора-тадбирлар

2015-2016 йиллар

ЎзРТХБ,
Давлат рақобат қўмитаси,
Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги

30.

2015 — 2019 йилларда тижорат банклари томонидан кичик тадбиркорлик ва хусусий тадбиркорлик субъектларига, шу жумладан инвестиция мақсадларида (ишлаб чиқаришни модернизация қилиш ва технологик янгилаш, замонавий юқори технологияли инновацион ишлаб чиқаришларни ташкил этишга) ажратиладиган кредитлар ҳажмини 2,5 баробарга кенгайтириш.

Банклар кенгашлари ва кредит қўмиталари қарорлари

2015 — 2019 йиллар

Тижорат банклари,

Марказий банк

31.

Хусусий тадбиркорларга фаолият турига қараб юридик шахс ташкил этмасдан биттадан учтагача ишчиларни ёллаши мумкин бўлган ҳуқуқни тақдим этиш.

Хусусий тадбиркорлар томонидан ходимларни ёллаган ҳолда тадбиркорлик фаолиятини амалга ошириш тартибини тасдиқлаш, бунда ёлланадиган ходимларнинг чекланган сонини фаолият турига қараб белгилаш ҳамда хусусий тадбиркорлар учун улар томонидан ёлланган ходимларга қонунчиликда қатъий белгиланган солиқ тўловидан озод қилиш бўйича имтиёзлар жорий этишни назарда тутиш.

Солиқ кодекси ва «Тадбиркорлик фаолияти эркинлигининг кафолатлари тўғрисида» Ўзбекистон Республикаси Қонунига ўзгартиришлар киритиш

Вазирлар Маҳкамаси қарори

Вазирлар Маҳкамасига киритиш муддати

— 2015 йил июнь

ДСҚ,
Молия вазирлиги, Иқтисодиёт вазирлиги,
Меҳнат вазирлиги,

Адлия вазирлиги,

Савдо-саноат палатаси

32.

Шундай тартиб ўрнатилсин, унга мувофиқ:

устав капиталида давлат улуши 50 фоиздан юқори бўлган хўжалик жамиятлари ва давлат корхоналарининг ҳомийликка ва бошқа беғараз ёрдамга сарфланадиган ҳар йилги харажатлари ўтган йилда олинган соф фойданинг 10 фоизидан ошмаслиги керак ҳамда бу харажатлар ташкилотлар бизнес-режасининг ўтган ҳисобот давридаги соф фойдага тааллуқли қисми кўрсаткичлари бажарилганда амалга оширилади;

ҳомийлик хайриялари ва бошқа ёрдам олган шахслар мазкур ахборотни ОАВ ва ташкилотнинг расмий веб-сайтларида (мавжуд бўлса) ошкор этиши ва уларнинг алоҳида ҳисобини юритиши шарт.

Қонун ҳужжатлари ва уставларга ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритиш

2015 йил III чорак

Давлат рақобат қўмитаси,
Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги

33.

Ўзбекистон Республикасида, шу жумладан, Қорақалпоғистон Республикаси, вилоятлар ва Тошкент шаҳрида ишбилармонлик муҳитининг ҳолатини баҳолаш учун ҳар бир минтақада тадбиркорлик субъектларини репрезентатив танлаш асосида сўров ўтказиш ва сўров натижаларини Иқтисодиёт вазирлигига киритиш.

Сўровномалар ўтказиш

Ҳар чоракда

Давлат рақобат қўмитаси, Прогнозлаштириш ва макроиқтисодий тадқиқотлар институти,
Савдо-саноат палатаси,

Иқтисодиёт вазирлиги

 LexUZ шарҳи