ТАСДИҚЛАНГАН
учувчи ходимларга | |||||||||||||||||||
____________________________________________________________________________________________ (малака даражасини бериш, ошириш, тасдиқлаш; ишга рухсат бериш; гувоҳнома олиш. муддатини узайтириш) __________________________________________________________________________________________га | |||||||||||||||||||
(фамилия, исми, шарифи) | |||||||||||||||||||
Эгаллаб турган лавозими______________________________________ Бўлинма __________________________ ҲК тури____________даража __________________________ берилди __________________________________ | |||||||||||||||||||
(даража, ихтисослиги) | (ким томондан, раками, | ||||||||||||||||||
________________________ Туғилган сана____________________ Маълумоти__________________________ | |||||||||||||||||||
баённома санаси) | (умумий) | ||||||||||||||||||
Махсус маълумоти ____________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(укув масканининг номи, курслар, ФА ЎМ, тугаллаган сана) | |||||||||||||||||||
________________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
ТУЕК учиш ишларига ярокли деб тан олди ________________________________ «_____» ___________ 200 й.га | |||||||||||||||||||
(ихтисослиги) | |||||||||||||||||||
Умумий учиш соати_____________________________ соат, ундан тунги____________________________ соат, уларнинг ичидан мустақил учиш соатлари ____________ соат, ундан тунгги____________соат ҲК турларида мустакил учиш ____________________________________________________________________ Белгиланган минимум__________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(ҲКК учун тулдирилади) | |||||||||||||||||||
Маълумотларни аниқлигини тасдиклайман: Штаб бошлиғи _______________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(имзо, фамилия, исми ва отасининг исмининг бош харфлари) | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
Командир___________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(АЭ, звено, ҲКК) | (имзо, фамилия) | ||||||||||||||||||
М.Ў. | Учиш отряди командири______________________________________________ | ||||||||||||||||||
(имзо, фамилия) | |||||||||||||||||||
«____»__________200 й. | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
Т | Фанларнинг номи | бахо | текширувчининг фамилияси, исми ва отаси исмининг бош харфлари | сана, текширувчининг имзоси | |||||||||||||||
1. | Бошкарув ҳужжатлари (ЎзР ҲК, ЎзР ХМФҚ) | ||||||||||||||||||
2. | ФА да учиш қоидалари | ||||||||||||||||||
3. | УХ ва авиация ходисалари | ||||||||||||||||||
4. | Учиш эксплуатацияси буйича қўлланма | ||||||||||||||||||
5. | ҲК амалий аэродинамикаси | ||||||||||||||||||
6. | Ҳаво навигацияси | ||||||||||||||||||
7. | Авиация метеорологияси | ||||||||||||||||||
8. | ҲК тузилиши хакида умумий маълумот ва унинг учиш эксплуатацияси | ||||||||||||||||||
9. | КК ва ЁКК нинг тузилиши хакида умумий маълумот ва учиш эксплуатацияси | ||||||||||||||||||
10. | ҲКнинг ускуна жихозлари ва унинг УЭ | ||||||||||||||||||
11. | ҲК радиожихозлари ва унинг УЭ | ||||||||||||||||||
12. | ҲК электрожихозланиши ва унинг УЭ | ||||||||||||||||||
13. | Радиоалоканинг олиб бориш коидалари, ФА РАҚ, Морзе алифбосининг сигналини эшитишини кабул килиш | ||||||||||||||||||
14. | Авиация техникасидан техник фойдаланиш буйича умумий маълумот ва ЁМВ | ||||||||||||||||||
15. | ҲК асосий учув-техника маълумотлари | ||||||||||||||||||
16. | Борт АҚВ ва авария холатларида ундан фойдаланиш коидалари. | ||||||||||||||||||
17. | ҲК юклаш-боғлаш ускунаси ва тузилиши. | ||||||||||||||||||
18. | Юкларга куйиладиган талаблар. Юкларни юклаш ва юкларни тушуриш қоидалари. ТХ | ||||||||||||||||||
19. | Йуловчиларга медицина хизмати | ||||||||||||||||||
20. | Йуловчиларни озик овкат билан таъминлаш | ||||||||||||||||||
21. | ХТ да ташишни ташкиллаштириш. Хавфли юкларни ташиш қоидалари. | ||||||||||||||||||
22. | Йуловчиларга хизмат кўрсатиш технологияси | ||||||||||||||||||
23. | ҲК электромаъиший жихозлари ва унинг эксплуатацияси | ||||||||||||||||||
24. | Чет тили (05.03.08 дан 30- иловага асосан бахолаш кўрсаткич даражаси) | ||||||||||||||||||
25. | Давлат тили | ||||||||||||||||||
26. | Парвоз географияси | ||||||||||||||||||
27. | Учиш фаолиятида инсонларнинг имкониятлари ва чекланишлари | ||||||||||||||||||
Изох: малака классининг тайинланишида, кутарилишида ва тасдикланишида, гувохноманинг олиниши, муддатининг узайтирилиши, мустакил ишга рухмат берилиши даврида: | |||||||||||||||||||
«Ш.Ф.» учувчилар: б.б. 1 — 13, 16, 24 (ХП учун); «Г.Ф.»: б.б.1 — 7, 13, 16, 24, 27 штурманларга: п.п. 1 — 7, 10 — 13, 15, 16, 24 (ХП учун); бортмухандислар: б.б. 1 — 5, 8 — 12, 14, 16, 24 (ХП учун); бортмеханиклар:б.б. 1 — 5, 8 — 12, 14, 16, 24 (ХП учун); бортрадистлар: б.б. 1 — 4, 6, 7, 10 — 13, 15, 16, 24 (ХП учун); бортоператорлар: б.б. 1 — 4, 12, 15 — 18, 21, 23, 24 (ХП учун); борткузатувчилар: б.б. 1 — 4, 15, 16, 19 — 26; 28 б. буйича барча мутахассислар учун факат гувохномани олаётган даврда. | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
т/б рақам | Машқ машғулот раками | Учиш соатлари | Парвозлар | Бахо | Лавозим, текширув- чининг Ф.И.Ш | ||||||||||||||
кун | тун | ||||||||||||||||||
Ж а м и: | |||||||||||||||||||
III. Парвоз махорати текширувидан (ишнинг амалий махорати) ўтди «____»_____________________________ Бахо____________________________________________________ Текширувчининг хулосаси _____________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ Текширувчи_________________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(лавозим, малака даражаси, фамилия, исми, шарифи бош харфлари) | |||||||||||||||||||
IV. Самолёт бошкарув махоратини рейс парвозлари текширувидан утди «_____»____________________________________Бахо_____________________________________________ Текширувчининг хулосаси _____________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ Текширувчи_________________________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(лавозим, малака даражаси, фамилия, исми, отаси исмининг бош харфлари) | |||||||||||||||||||
V. СКТда учиш соати __________йил давомида__________ соат. СКТда амалий текширув | |||||||||||||||||||
(тур) | |||||||||||||||||||
ишларидан_________ ўтди «____»_______200 г. Оценка________________________ | |||||||||||||||||||
(тур) | |||||||||||||||||||
Текширувчининг хулосаси (СТК йўриқчиси) _______________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ Текширувчи (СТК йўрикчиси)___________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
(лавозим, малака класси, фамилия, исми, отаси исмининг бош харфлари) | |||||||||||||||||||
ИЗОХ: 1, 2 бет. даража олганида, тасдикланганида, оширилганида, гувохномани олганида, муддатини узайтирганида, мустакил ишга рухсат олганида тўлдирилади; II б., 3 бет мустакил ишга рухсат олиш учун сафга туришдан сўнг мутахассисларга тўлдирилади; III, IV б., 3 бет мутахассисларга мустакил ишга рухсат олиш учун текширув пайтида, малака даражасининг тайинланишида, кўтарилишида ва тасдикланишида, гувохноманинг олиниши, муддатининг узайтирилиши, мустақил ишга рухсат берилиши даврида тўлдирилади; V б., 3 бет даража оширилганида ва гувохноманинг муддати узайтирилган пайтда тўлдирилади. Мутахассисларга хизмат тавсифномаси мустакил ишга рухсат олиш учун текширув пайтида, малака классининг тайинланишида, кўтарилишида ва тасдикланишида, гувохноманинг олиниши, муддатининг узайтирилиши, мустақил ишга рухсат берилиши даврида тўлдирилади. | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
ММК баённомаси «____» _________ 200 й.дан __________-сонли | |||||||||||||||||||
М.Ў. | ММК раиси____________________________________________________________________ | ||||||||||||||||||
(имзо, фамилия, И.О.исми) | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
МК баённомаси «____» ___________ 200 й.дан __________-сонли | |||||||||||||||||||
МК раиси______________________________________________________________________ | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
ОМК баённомаси «____» _________ 200 й.дан __________-сонли | |||||||||||||||||||
М.Ў. | ОМК раиси_____________________________________________________________________ |
Диспетчерлар таркибига | |||||||||
| |||||||||
М.Ў. | Комплекс директори___________________________________________________ | ||||||||
«____»_______________ 200 й. | |||||||||
1. БАХОЛАШ ВАРАҚАСИ | |||||||||
Т/р | ФАНЛАРНИНГ НОМИ | БАХО | Текширувчининг фамилияси, исми ва отаси исмининг бош харфлари | Сана, текширувчининг имзоси | |||||
1. | ЎзР Ҳаво кодекси, Ҳаво майдонидан фойдаланиш хакидаги Низоми (ХМФН) | ||||||||
2. | Парвоз қоидалари ва Ҳаво навигациясининг асослари | ||||||||
3. | ХХТ билан боғлиқ бўлган авиация ходисалари | ||||||||
4. | ХХТ га тегишли Авиация қоидалари, Ҳаво ҳаракатини таъминлаш бўйича Қўлланма (ФА ХХТҚ) | ||||||||
5. | ХХБ диспетчерининг иш технологияси | ||||||||
6. | Авиация метеорологияси | ||||||||
7. | ХХБ радиотехник воситалари | ||||||||
8. | Чет тили (05.03.08 дан 30- иловага асосан бахолаш кўрсаткич даражаси) | ||||||||
9. | ФА радиоалоканинг олиб бориш бўйича қўлланма | ||||||||
10. | ХХБга қўлланиладиган инсонларнинг имкониятлари ва чекланишлари | ||||||||
11. | Аэродинамиканинг асослари, ҲК учиш-техник тавсифномалари | ||||||||
12. | |||||||||
13. | |||||||||
14. |
| |||||||||
Т/р | Технологик операциялар | Бахолар | |||||||
1. | Навбатчиликни кабул килиш ва иш жойини тайёрлаш | ||||||||
2. | Назорат қилаётган районнинг (худуд) ҳаво ва метеорологик холатини билиш | ||||||||
3. | ХХБда белгиланган қоидаларга амал қилиш, технологияга асосан (парвозларни таъминлаш) | ||||||||
4. | ХХБ радиотехник воситаларидан фойдаланиш | ||||||||
5. | Радиоалмашинув фразеологияси ва радиоалоқа қоидаларига амал қилиш | ||||||||
6. | Белгиланган диспетчерлик ҳужжатларини олиб бориш (технологияга асосан) | ||||||||
7. | Чегарадош диспетчерлик пунктлари, парвозларни таъминловчи хизматлар, ИХХХ ва ҚХХ органлари билан ўзаро ҳаракат тартиби | ||||||||
Текширувчининг хулосаси __________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ | |||||||||
Текширувчи | |||||||||
«____»__________200 й. | |||||||||
| |||||||||
тренажер | машғулот | бахо | мулохаза | тр-р инструкторининг имзоси | |||||
Текширувчининг хулосаси (тр-р инструктори) ___________________________________________________________ | |||||||||
| |||||||||
ММК баённомаси « ____» ________ 200 й.дан _____сон | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
ММК раиси ____________________________________ | |||||||||
| |||||||||
МК баённомаси « ___» ___________ 200 й.дан ____сонли | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
МК раиси _____________________________________ (имзо, фамилия, И.Ш) | |||||||||
ОМК ҚАРОРИ | |||||||||
ОМК баённомаси « ____» ________ 200 й.дан _____сонли | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
ОМК раиси_____________________________________ |
Мухандис-техник таркибига | |||||||||
(ихтисослиги) | (ким оркали, сана, баённома раками) | ||||||||
Тугилган йили___________________Гувохнома: серия_____________________ раками _________________________ | |||||||||
АТБ бошлиғи (цехнинг бош мух.) _______________________________ | |||||||||
(имзо, фамилия, И.Ш.) | |||||||||
1. БАҲОЛАШ ВАРАҚАСИ | |||||||||
Т/р | ФАНЛАРНИНГ НОМИ | БАХО | Текширувчининг фамилияси, исми ва отаси исмининг бош харфлари | САНА, ИМЗО | |||||
1. | УзР ҲК | ||||||||
2. | Парвоз муддатини саклаш ва авиация-мухандислик буйича бошқарув ҳужжатлар | ||||||||
3. | АТ техник фойдаланиш буйича регламент, технология ва йурикнома (тури) | ||||||||
4. | Авиация ходисалари ва парвоз хавфсизлиги | ||||||||
5. | Қўлланиладиган ЁМВ | ||||||||
6. | ҲК тузилиши ва унинг техник эксплуатацияси (тури) | ||||||||
7. | Двигателнинг тузилиши, ЁКВ ва уларнинг техник эксплуатацияси (тури) | ||||||||
8. | Амалий аэродинамиканинг асослари (тури) | ||||||||
9. | ҲК электрожихозланиши (тури), фойдаланиш коидалари | ||||||||
10. | ҲК радиожихозланиши (тури), фойдаланиш қоидалари | ||||||||
11. | ҲК ускуна жихозланиши (тури), фойдаланиш қоидалари | ||||||||
12. | ҲК ТХга оид инсонларнинг имкониятлари ва чекланишлари | ||||||||
13. | Чет тили |
| |||||||||
(тури) | |||||||||
двигателлар билан________________________ мутахассислик бўйича_________________________ рухсат берилади. | |||||||||
(тури ) | |||||||||
Стажировканинг бошланиши__________________ Стажировканинг тугалланиши______________________________ | |||||||||
Т/р | Ўрганиб чиқиш ва ўзлаштириш учун саволларнинг қисқа мазмуни | Календарь кунларда стажировка вақти | Сана, баҳо ва зачёт қабул қилганнинг имзоси | ||||||
Масъул раҳбарнинг хулосаси ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ | |||||||||
«_____» ____________ 200 й. | ____________________________ | ||||||||
АТБ бош мухандиси (бўлинма) ва комиссия аъзоларининг хулосаси__________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ | |||||||||
«_____» ___________ 200 й. | ____________________________ (лавозим, имзо, фамилия, И.Ш.) | ||||||||
Комиссия аъзолари: ___________________ | |||||||||
__________________ | |||||||||
ММК ҚАРОРИ | |||||||||
ММК баённомаси « ____» ________ 200 й.дан _____сонли | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
ММК раиси _____________________________________ | |||||||||
| |||||||||
МК баённомаси « ___» ___________ 200 й.дан ____сонли | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
МК раиси _______________________________________ (имзо, фамилия, И.Ш) | |||||||||
ОМК ҚАРОРИ | |||||||||
ОМК баённомаси « ____» ________ 200 й.дан _____сонли | |||||||||
М.Ў. | |||||||||
ОМК раиси_______________________________________ |
ТАСДИҚЛАЙМАН | |||||||||
Ўзбекистон Республикаси Дававианазоратнинг | |||||||||
Қатнашувчилар: ОМК раиси ОМК раиси ўринб. ОМК котиби ОМК аъзолари: | Фамилия, И.О.исмлари бош харфлари Фамилия, И.О.исмлари бош харфлари Фамилия, И.О.исмлари бош харфлари Фамилия, И.О.исмлари бош харфлари......... | ||||||||
«Ўзбекистон Республикаси ФА Авиация ходимларга Гувохнома ва классификация бериш буйича Коида» ва Дававианазорат бошлиғининг «___»________200____й.дан ______ -сонли буйругига мувофик, МАК УК, ……. такдим этилган ҳужжатлари кўриб чиқилди. | |||||||||
ОМК раиси ОМК раиси ўринб. ОМК котиби ОМК аъзолари: | (имзо)……… ……… ……… | Фамилия, инициаллар |
Малакка даражаси оширилди | учувчи | штурман | б/инженер | б/механик | б/радист | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||
1-чи малака даражасига оширилди | ||||||||
2-чи малака даражасига оширилди | ||||||||
3-чи малака даражаси бериилди | ||||||||
Гувохнома берилди | ||||||||
Гувохнома алмаштирилди | ||||||||
Класс бериш рад этилди | ||||||||
Малака даражаси оширилди | б/оператор | б/кузатувчи | ХХБ диспетчери | ҲК ТХ буйича мухандис | ҲК ТХ буйича а/техник | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||
1-чи малака даражасига оширилди | ||||||||
2-чи малака даражасига оширилди | ||||||||
3-чи малака даражаси бериилди | ||||||||
Гувохнома берилди | ||||||||
Гувохнома алмаштирилди | ||||||||
Класс беришда рад этилди |
Ўзбекистон Республикаси Дававианазорат ОМКда |
Журнал мазмуни | |||||||||
Т/р | Сана | Текш. Ф.И.О | Муассаса | Лавозим | Билимни текшириш максади | Фан номи | Бахо | Билет сони | Текш. Ф.И.О. |
1. | 16.07.2001 | Саидов Т.К. | МАК УК | Ил-62 | Классга кутарилиш | 4, 5, 16 | 5 | 3 | |
Ғарбда ишлаб чикарилган ҲКга техник хизмат кўрсатиш бўйича мухандис (авиатехник) гувохномасини XII «Малака белгилари» (Rating) бандини, XIII «Махсус белгилар» (Special remarks) бандини тулдирилиш | |||||||||
а) рус тилида: «Самолет кўпдвигателли, қуруқликда юрувчи____________________ двигателлар билан ________________________; | |||||||||
(ҲК тури) | (двигатель тури) | ||||||||
«Планер ва двигателларга (АиРЭУ) ТХ курсатиш буйича авиатехник (инженер)»; | |||||||||
XIII «Махсус белгилар» | |||||||||
а) рус тилида: Рухсат берилди: двигателни мустакил ишга тушириш ва текширувига__________________________ самолетни __________________; | |||||||||
(двигатель тури) | (ҲК тури) | ||||||||
ЁКУ мустакил ишга тушириш ва текширувига__________________________ самолетни ________________________; | |||||||||
(ЁКУ тури) | (ҲК тури) | ||||||||
самолетни шатакга олиш бошкаруви __________________________________________________________________; | |||||||||
(ҲК тури) | |||||||||
двигателни бороскопия бўйича ишларини бажариш учун _________________________________________________; | |||||||||
(двигатель тури) | |||||||||
самолетни ETOPS бўйича ишларини бажариш учун ________________________________________ (А1/В1/С тоифа). | |||||||||
(ҲК тури) | |||||||||
АТК директрининг буйруғи ___________________ дан _______________-сонли. б) инглиз тилида: Authorized to perform and certify ____________________________________________ boroscope inspection procedures. | |||||||||
(тип двигателя) | |||||||||
Overhaul Base Edict №° __________________ dated _______________________; Authorized to release to service ____________________________________ aircraft up to A-check (для категории B1/B2); | |||||||||
(тип ВС) | |||||||||
Authorized to release to service ____________________________________________ aircraft up to and including C-check | |||||||||
(для категории С); Authorized to perform ETOPS Maintenance tasks _______________________________________ aircraft (for A-category); | |||||||||
(тип ВС) | |||||||||
Authorized to perform and certify ETOPS Maintenance tasks ___________________________ aircraft (for B/C — category). | |||||||||
(тип ВС) | |||||||||
Overhaul Base Edict №° __________________ dated _______________________; Authorized to running up APU _______________ of _________________________________________________ aircraft | |||||||||
(тип ВСУ) | (тип ВС) | ||||||||
Overhaul Base Edict №° __________________ dated _______________________; Authorized to running up engines ___________________ of __________________________________________ aircraft. | |||||||||
(тип двигателя) | (тип ВС) | ||||||||
Overhaul Base Edict №° __________________ dated _______________________; Authorized to towing _________________________________________________________________________ aircraft. | |||||||||
(тип ВС) | |||||||||
Overhaul Base Edict №° __________________ dated _______________________. |
МИСОЛЛАР: |
Класс | Максимал учиш оғирлиги (т) | |
самолётлар | верталётлар | |
1. | 75 ва юқори | 10 ва юқори |
2. | 30 дан 75 гача | 5 дан 10 гача |
3. | 10 дан 30 гача | 2 дан 5 гача |
4. | 10 гача | 2 гача |
1.1 Тил билимининг бахолаш курсаткичи | ||||||
ДАРАЖА | ТАЛАФФУЗ Авиация жамияти учун тушунарли булган акцент ва диалект назарда тутилмокда | ТУЗИЛИШ Аник вазифага мувофик муносиб грамматик тузили шва гап тузиш лингвистик функция билан белгиланади | ЛУГАТ ЗАХИРАСИ | НУТКНИНГ ТЕЗЛИГИ | ТУШУНИШ | МУЛОКОТ |
Малакали даража 6 | Талаффуз, ургу, ритм ва нутк, она тили ва худудий хусусиятларнинг таъсирига карамасдан, тушунишга хеч качон каршилик курсатмайди | Мураккаб грамматик тузилишлар ва гап тузиш доим таянч базасига амал килинади | Кенг даврада таниш ва нотаниш мавзуларда унумли муомала килиш учун лугат захираси ва ундан фойдаланиш етарли. Лугат захираси идиоматик, нюансларга бой ва стилистик жихатдан бойитилган | Узок давр мобайнида кийналмасдан табиий сузлаша олиш. Стилистик жихатдат бойитиш, масалан алохида жиатларга ургу бериш. Сузларнинг тузилма жихатларидан ва богланишидан тугри ва осон куллана олиш. | Лингвистик ва маданий нозикликни кушган холда амалий хар бир холатда дадиллик билан тушуниш | Хар бир вазиятда енгил мулокот кила олиш. Суз эътирозларини нутксиз белгиларни кабул кила олади ва унга тегишли равишда жавоб бермок. |
Мукаммал даража 5 | Талаффуз, ургу, ритм ва нутк, она тили ва худудий хусусиятларнинг таъсирига карамасдан, тушунишга хеч качон каршилик курсатмайди | Мураккаб грамматик тузилишлар ва гап тузиш доим таянч базасига амал килинади. Мураккаб тузилмалардан фойдаланишга уриниш, аммо хатолар билан, баъзан маънони нотугри англатиб куяди. | Иш билан боглик булган аник ва умумий мавзуларда унумли фойдаланиш учун лугат захираси ва ундан тугри фойдаланиш етарли. Парафразалар дадиллик ват угри фойдаланилади. Лугат захираси баъзан идиоматик. | Таниш мавзуларда узок давр мобайнида нисбатан кийналмасдан сузлаша олиш, бирок стилистик жихатдан бойита олмаслик. Сузларнинг тузилма жихатларидан ва богланишидан тугри куллана олиш. | Ходисаларнинг кутилмаганда узарган холларида, ёки сузлашаётганнинг лингвистик ёки кийин вазиятлари пайдо булганида уни аник тушуниш, ва ишга оид умумий ва аник мавзуларни мукаммал билиш. Хар хил суз узгаришларини кабул кила олиш (диалект ё/ёки акцент) ёки стилистик даража. | Маълумотий ва етарди даражада тезкор жавоб бера олиш. «Сузловчи — эшитувчи» диалогини унумли куллаб кувватлайди. |
1.2 Тил билимининг бахолаш курсаткичи | ||||||
ДАРАЖА | ТАЛАФФУЗ Авиация жамияти учун тушунарли булган акцент ва диалект назарда тутилмокда | ТУЗИЛИШ Аник вазифага мувофик муносиб грамматик тузили шва гап тузиш лингвистик функция билан белгиланади | ЛУГАТ ЗАХИРАСИ | НУТКНИНГ ТЕЗЛИГИ | ТУШУНИШ | МУЛОКОТ |
4, 5 ва 6даражалар бундан олдинги сахифада | ||||||
Иш даражасидан паст | Талаффуз, ургу, ритм ва нутк, она тили ва худудий хусусиятларнинг таъсирида, тушунишга каршилик курсатади | Умумий грамматик тузилмалар ва олдиндан маълум буладиган вазиятлардан гап тузилишда доим хам риоя килинавермайди. Хатолар купинча маънога таъсир курсатади. | Иш билан боглик булган аник ва умумий мавзуларда унумли фойдаланиш учун лугат захираси ва ундан тугри фойдаланиш етарли, аммо лугат захираси чекланганлиги учун сузлар хар доим хам тугри танлаб олинмайди. Купинча лугат захираси кам булганлиги сабаб, парафразалардан тугри фойдалана олинмайди. | Аник белгиланган давр мобайнида иавзуни етарли даражада куллаб туради, аммо баъзан жумлаларни нотугри тузиб, узок муддат сукут саклайди. Тилнинг ишончсиз ва суст тушунищи унумли мулокот килиш учун каршилик килади. «Паразит — сузлар» тушунишга баъзан каршилик курсатади. | Халкаро уюшма фойдаланувчилари учун тушунарли булган, аник ва иш билан боглик булган акцент ва узгаришларни куп холларда тугри тушуниш. Сузловчида лингвистик ва вазият кийинчилиги пайдо булганида ёки ходисанинг кутилмаган узгаришида, бироз тушунмовчилик вазиятлари пайдо булади. | Баъзида тезкор, етарли даражада ва маълумотли жавоб бермок. Олдиндан аник булган ва таниш мавзуларда ташаббускорона ва енгил мулокот кила олиш. Умуман олганда кутилмаган вазиатларда коникарсиз иш. |
Бошлангич даража 2 | Талаффуз, ургу, ритм ва нутк, она тили ва худудий хусусиятларнинг таъсири юксак даражада тушунишга каршилик курсатади | Факат чекланган оддий ёдлаб олинган грамматик тузилмалар ва гап шакллари намойиш этилади. | Лугат захираси чекланган, факат алохида сузлардан ва ёдлаб олинган жумлалардан иборат. | Тез-тез тутилиб колиб жуда киска ёдлаб олинган жумлаларни талаффуз кила олиш ва камрок таниш булган сузлар артикулляцияси ва ифодаларни танлашда тушунишга тускинлик кила оладиган «паразит-сузлар»дан фойдаланиш. | Алохида ва ёдлаб олинган жумлаларни тушуниш качонки улар диккат билан ва секин артикуляция килинганда | Таъсирчанлиги суст ва куп холларда мувофиксиз. Оддий маълумот алмашиш билан мулокот чекланади. |
Бошлангич даражадан паст 1 | Билими бошлангич даражадан паст | Билими бошлангич даражадан паст | Билими бошлангич даражадан паст | Билими бошлангич даражадан паст | Билими бошлангич даражадан паст | Билими бошлангич даражадан паст |