Oldingi tahrirga qarang.
(qaror nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Raqobat, tabiiy monopoliyalar, iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish, tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari va reklama to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga rioya qilinishi ustidan samarali nazoratni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi.
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Raqobat, tabiiy monopoliyalar, iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish va reklama to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun ish qo‘zg‘atish va ularni ko‘rib chiqish tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
2. Vazirlar Mahkamasining “Monopoliyaga qarshi qonun hujjatlarini buzganlik to‘g‘risida ish qo‘zg‘atish va ularni ko‘rib chiqish tartibini tasdiqlash haqida” 1997-yil 25-iyundagi 321-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1997-y., 6-son, 23-modda) hamda Vazirlar Mahkamasining 1998-yil 26-avgustdagi 370-son qarori bilan tasdiqlangan Iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish va reklama to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzilganligi uchun monopoliyaga qarshi faoliyatni amalga oshiruvchi davlat organi tomonidan solinadigan jarimalarni xo‘jalik yurituvchi subyektlarga qo‘llash tartibining 6-bandi o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari V.A. Golishev zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(nizom nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Nizom “Raqobat to‘g‘risida”, “Tabiiy monopoliyalar to‘g‘risida”, “Iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida”, “Reklama to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiq raqobat, tabiiy monopoliyalar, iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish va reklama to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzilganligi (keyingi o‘rinlarda matnda “qonun hujjatlari buzilganligi” deb yuritiladi) to‘g‘risidagi ishlarning O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi va uning hududiy organlari (keyingi o‘rinlarda “monopoliyaga qarshi organ” deb yuritiladi) tomonidan ko‘rib chiqilishining tashkiliy va huquqiy asoslarini belgilaydi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
2. Monopoliyaga qarshi organ o‘z vakolatlari doirasida xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari, shuningdek jismoniy shaxslar tomonidan raqobat to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risida ish qo‘zg‘aydi va ularni ko‘rib chiqadi.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
3. Xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlarining mansabdor shaxslari tomonidan qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ishlarni ko‘rib chiqish O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksiga muvofiq amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Raqobat to‘g‘risidagi qonun hujjatlarida belgilangan hollarda jismoniy shaxslarga nisbatan ma’muriy jazolarni qo‘llash to‘g‘risidagi ishlarni ko‘rib chiqish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksiga muvofiq amalga oshiriladi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ish jismoniy shaxsga, xo‘jalik yurituvchi subyektga, davlat boshqaruvi organiga va mahalliy davlat hokimiyati organiga nisbatan ular joylashgan joy bo‘yicha tegishli monopoliyaga qarshi organ tomonidan qo‘zg‘atiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
o‘zining tekshirish va o‘rganish materiallarini belgilangan tartibda ko‘rib chiqish uchun hududiy organga yuborishga haqlidir.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
monopoliyaga qarshi organ tomonidan belgilangan tartibda nazorat funksiyalarining amalga oshirilishi, shuningdek o‘rganish davomida huquqni buzish belgilari mavjudligini ko‘rsatuvchi yetarlicha ma’lumotlarning bevosita aniqlanishi.
(5-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
davlat organlari, mahalliy davlat organlari va boshqa organlardan tushgan axborot, shuningdek jismoniy va yuridik shaxslarning arizalari, ommaviy axborot vositalaridagi huquq buzilishi belgilari mavjudligini ko‘rsatuvchi ma’lumotlar mavjud bo‘lgan xabarlar (keyingi o‘rinlarda matnda “ariza” deb yuritiladi).
6. Ariza monopoliyaga qarshi organga qonun hujjatlari buzilganligi holatlari (belgilari)dan dalolat beruvchi hujjatlar ilova qilingan holda yozma shaklda beriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Arizada ariza beruvchi va unga nisbatan ariza berilgan shaxs to‘g‘risidagi ma’lumotlar bo‘lishi, qonun hujjatlari buzilishi holatlari (belgilari) tavsiflanishi zarur.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Monopoliyaga qarshi organ mazkur Nizomga rioya qilgan holda berilgan arizani oldindan ko‘rib chiqadi va ariza bilan birga berilgan hujjatlar va materiallarni o‘rganadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Monopoliyaga qarshi organ arizani oldindan ko‘rib chiqishda hamda boshqa hujjatlar va materiallarni o‘rganishda:
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ishning to‘g‘ri va har tomonlama ko‘rib chiqilishi uchun zarur bo‘lgan boshqa masalalarni hal etadi.
Keyingi tahrirga qarang.
xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlaridan va fuqarolardan tanishish uchun zarur materiallar va hujjatlarni so‘rab olishga, ulardan nusxa ko‘chirishga hamda ularni ish materiallariga qo‘shib qo‘yishga;
Oldingi tahrirga qarang.
ariza beruvchi, shuningdek jismoniy shaxs ularga nisbatan ariza berilgan xo‘jalik yurituvchi subyekt, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari vakillari bilan suhbat o‘tkazishga;
(8-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
ariza beruvchidan va ularga nisbatan ariza berilgan shaxslardan ariza bilan murojaat qilishga sabab bo‘lgan holatlar (belgilar) bo‘yicha yozma yoki og‘zaki tushuntirishlar olishga;
har tomonlama, to‘liq va xolisona ko‘rib chiqish uchun zarur bo‘lgan boshqa chora-tadbirlarni ko‘rishga haqlidir.
Oldingi tahrirga qarang.
arizani oldindan ko‘rib chiqish materiallari bo‘yicha xulosalar va tushuntirishlar berish uchun vakolatli ekspertlar yoki mutaxassislarni jalb etish.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 2-iyundagi 105-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 23-son, 182-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
9. Qonun hujjatlari buzilishi to‘g‘risidagi ishlarni ko‘rib chiqish uchun monopoliyaga qarshi organda qonun hujjatlari buzilganligini ko‘rib chiqish bo‘yicha monopoliyaga qarshi organning mas’ul xodimlaridan iborat maxsus komissiyalar (keyingi o‘rinlarda “komissiya” deb yuritiladi) tashkil etiladi. Komissiya tarkibiga komissiya tomonidan qabul qilinadigan qarorlar yuzasidan jamoatchilik nazoratini ta’minlash maqsadida iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish va tadbirkorlik subyektlari faoliyati erkinligi kafolatlarini ta’minlash sohasidagi boshqa davlat boshqaruv organlarining hamda nodavlat notijorat tashkilotlarining vakillari kiritilishi mumkin.
(9-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Aniq bir ishni ko‘rib chiqishda komissiya a’zolarining kamida uchdan ikki qismi, shu jumladan rais qatnashadi.
10. Arizani oldindan ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha, taqdim etilgan materiallar asosida komissiya raisi:
Keyingi tahrirga qarang.
murojaatda ko‘rsatilgan masalalar, monopoliyaga qarshi organning vakolatiga tegishli emasligi yoxud qonun buzilganligi belgilari yo‘qligi munosabati bilan ish qo‘zg‘ash rad etilishi to‘g‘risidagi masalani hal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Qonun hujjatlari buzilganligi holati (belgisi) bo‘yicha ish qo‘zg‘ash yoki ish qo‘zg‘ash rad etilishi to‘g‘risida komissiya raisi tomonidan ajrim chiqariladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Ajrim topshirilganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan birgalikda buyurtmali xat bilan ishni ko‘rib chiqishda ishtirok etuvchilarga yuboriladi. Ishni ko‘rib chiqish bo‘yicha qatnashchilarga ajrim, shuningdek tilxat ostida monopoliyaga qarshi organda yoki ular joylashgan joy bo‘yicha topshirilishi mumkin.
(11-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Zaruriyat bo‘lganda qonun hujjatlari buzilganligi holati (belgisi) bo‘yicha ish qo‘zg‘ash to‘g‘risidagi ajrim faksimil aloqa, elektron pochta orqali yoki ajrim yuborilganning uni olganligi holatini qayd etish imkonini beradigan boshqa aloqa vositalaridan foydalangan holda yuborilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Quyidagilar qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqish qatnashchilari hisoblanadi:
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(12-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
13. Qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqish qatnashchilari ish qo‘zg‘ash to‘g‘risida ajrim chiqarilgan kundan boshlab:
Keyingi tahrirga qarang.
ish materiallari bilan tanishish (davlat siri hisoblangan va qonun bilan qo‘riqlanadigan boshqa maxfiy ma’lumotlardan tashqari) va ulardan ko‘chirma olish;
Oldingi tahrirga qarang.
(13-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qaroriga asosan yettinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
14. Ishni komissiya majlisida ko‘rib chiqish rais tomonidan ishning holatlari eng to‘liq va har tomonlama o‘rganilishi va unga baho berilishini ta’minlaydigan, qonun hujjatlari buzilishini bartaraf etadigan va uning oldini oladigan, qonun hujjatlari buzilishi to‘g‘risida unga nisbatan ish olib borilayotgan shaxslar, shuningdek boshqa manfaatdor shaxslarning huquq va manfaatlari ta’minlanadigan tarzda olib boriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
15. Qonun hujjatlari buzilishi to‘g‘risidagi ish ariza tushgan yoki nazorat funksiyalari va o‘rganishlar amalga oshirilishi natijalariga ko‘ra ish qo‘zg‘atilgan paytdan boshlab bir oy muddatda ko‘rib chiqiladi. Istisno hollarda ko‘rsatilgan muddat uzaytirilishi, biroq bir oydan ortiq bo‘lmagan muddatga uzaytirilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Ishning ko‘rib chiqilishi vaqti va joyi to‘g‘risida ularga nisbatan ish qo‘zg‘atilgan jismoniy shaxslar xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari, ishda qatnashish uchun jalb etiladigan boshqa shaxslar xabardor qilinadi.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
16. Ishni ko‘rib chiqish komissiya tarkibini e’lon qilishdan boshlanadi. Komissiya majlisida raislik qiluvchi qanday ish ko‘rib chiqilishi kerakligini e’lon qiladi va unga nisbatan ish ko‘rilayotgan shaxsning nomini aytadi.
Oldingi tahrirga qarang.
ishni ko‘rib chiqish bo‘yicha qatnashchilarning tushuntirishlarini, mutaxassislarning va boshqa manfaatdor shaxslarning xulosalarini, guvohlarning ko‘rsatmalarini eshitadi;
(17-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Qonun hujjatlari buzilganligi mavjudligi yoki buzilmaganligi to‘g‘risida xulosa chiqarish imkonini beradigan dalillar yetarli bo‘lmaganda yoki mavjud bo‘lmaganda ishni ko‘rib chiqishda ishtirok etayotgan qatnashchilardan qo‘shimcha materiallar talab qilinishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Ishni ko‘rib chiqish quyidagi hollarda komissiyaning navbatdagi majlisi sanasi va vaqti ko‘rsatilgan holda komissiya tomonidan kechiktirilishi mumkin:
vakilning majlisda qatnasha olmasligi sababli ishni ko‘rib chiqish kechiktirilishi to‘g‘risida subyektning asoslangan iltimosnomasi munosabati bilan;
subyektning qonun hujjatlari buzilishini ko‘rsatmasiz ixtiyoriy ravishda bartaraf etish to‘g‘risidagi iltimosnomasi munosabati bilan;
Keyingi tahrirga qarang.
ishni ko‘rib chiqish qatnashchilaridan birortasining hozir bo‘lmaganligi yoki tomonning vakilida ishonchnoma yo‘qligi munosabati bilan;
komissiya fikriga ko‘ra ishni ko‘rib chiqishga ekspertlarni jalb etish yoki boshqa shaxslarning ishtiroki albatta zarurligi munosabati bilan;
sudda xulosalari ishni ko‘rib chiqish natijalari uchun ahamiyatli bo‘lgan boshqa ish ko‘rilayotganda;
Oldingi tahrirga qarang.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 2-iyundagi 105-sonli qaroriga asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 23-son, 182-modda)
Ishni ko‘rib chiqish uni to‘xtatishga sabab bo‘lgan holatlar bartaraf etilgandan keyin davom ettiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Ishni ko‘rib chiqish komissiya tomonidan quyidagi hollarda to‘liq yoki qismlari bo‘yicha tugatilishi mumkin:
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlari buzilishi to‘g‘risida unga nisbatan ish qo‘zg‘atilgan xo‘jalik yurituvchi subyekt tugatilganda yoki jismoniy shaxs vafot etganda;
Keyingi tahrirga qarang.
unga nisbatan ish qo‘zg‘atilgan xo‘jalik yurituvchi subyekt va jismoniy shaxs qonun buzilishini ixtiyoriy ravishda bartaraf etganda;
monopoliyaga qarshi organ tomonidan ko‘rib chiqilayotgan qonun hujjatlari buzilishi to‘g‘risidagi ish bo‘yicha sud tomonidan qaror qabul qilinganda.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
21. Ishni ko‘rib chiqishni kechiktirish, to‘xtatib turish, qayta tiklash va tugatish to‘g‘risida ajrim chiqariladi, u komissiya raisi va a’zolari tomonidan imzolanadi, uning nusxasi ishni ko‘rib chiqish qatnashchilariga ushbu Nizomning 11-bandida nazarda tutilgan tartibda birga jo‘natiladi.
(21-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlari buzilishi holati aniqlanganligi va huquqiy ta’sir ko‘rsatishning tegishli choralari ko‘rilganligi to‘g‘risida;
Keyingi tahrirga qarang.
(22-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
23. Komissiya tomonidan qaror ko‘rib chiqalayotgan masala bo‘yicha taklif etilgan shaxslar ishtirokisiz, ochiq ovoz berish orqali ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lgan taqdirda komissiya raisi ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
Komissiya raisi va a’zolari ovoz berishda betaraf qolish huquqiga ega emaslar. Komissiya raisi eng oxirida ovoz beradi.
Agar komissiya raisi yoki a’zosi qarorga rozi bo‘lmasa, u uni imzolashi shart va o‘zining alohida fikrini bayon qilishga haqlidir, uning fikri ishga qo‘shib qo‘yiladi.
24. Komissiya tomonidan qabul qilingan qaror ishni ko‘rib chiqish tugallangach darhol ma’lum qilinadi. Bunda uning faqat ko‘rsatma qismi ma’lum qilinadi, matni esa ishga qo‘shib qo‘yiladi.
Komissiyaning qarorning xulosa qismi ma’lum qilingan majlisi o‘tkazilgan sana qarorning qabul qilingan sanasi hisoblanadi.
26. Komissiya majlisida protokol yuritiladi, u komissiya a’zolarining bittasi tomonidan yoki komissiya raisi protokolni tuzish uchun maxsus jalb etgan monopoliyaga qarshi organ mutaxassisi tomonidan tuziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ishni ko‘rib chiqish qatnashchilarining hozir bo‘lganligi va ularning vakolatini tasdiqlovchi hujjatlar tekshirilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
ishni ko‘rib chiqish qatnashchilarining ishda qatnashayotgan boshqa shaxslarning iltimosnomalari va dalillariga qarshi e’tirozlari;
ishni ko‘rib chiqish qatnashchilarining tushuntirishnomalari, mutaxassislarning yozma izohlarini e’lon qilish to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
Keyingi tahrirga qarang.
Qaror (ko‘rsatma)ning muddatida bajarilmasligi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan javobgarlikka olib keladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Qaror va ko‘rsatmaning jo‘natilganligini bildiruvchi pochta hujjatlari yoki boshqa hujjatlar ish materiallariga qo‘shib qo‘yiladi.
Ko‘rsatmaning bajarilganligi subyektni tekshirish dalolatnomasi bilan yoxud qonun hujjatlari buzilishi bartaraf etilganligini tasdiqlovchi hujjat bilan tasdiqlanadi, ushbu hujjatlar ish materiallariga qo‘shib qo‘yiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Agar tekshirish chog‘ida qonun hujjatlari buzilishlari bartaraf etilmaganligi yoki bartaraf etish chora-tadbirlari ko‘rilmaganligi aniqlansa ko‘rsatma bajarilmagan hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
ko‘rsatmaga muvofiq bartaraf etilishi kerak bo‘lgan barcha qonun hujjatlari buzilishlari bartaraf etilmaganda;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
ko‘rsatmada nazarda tutilgan barcha jismoniy shaxslarga yoki xo‘jalik yurituvchi subyektlarga yoxud boshqaruv organlariga nisbatan qonun hujjatlari buzilishi bartaraf etilmaganda.
(28-bandning to‘qqizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Ko‘rsatmalarni bajarishdan bosh tortish yoki bajarmaslik deganda subyekt ko‘rsatmani bajarishdan bosh tortishi yoki qisman bajarmasligi yoxud ko‘rsatmani o‘z vaqtida bajarmasligi tushuniladi;
(28-bandning o‘ninchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Ko‘rsatmalar o‘z vaqtida bajarilmagan deganda ko‘rsatmaning unda ko‘rsatilgan muddatni buzgan holda bajarilishi tushuniladi.
Oldingi tahrirga qarang.
29. Jismoniy shaxslar, xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda ularning mansabdor shaxslari ko‘rsatmani bajarish muddatini uzaytirish to‘g‘risida iltimosnoma kiritishlari mumkin.
(29-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Ko‘rsatilgan muddatni uzaytirish to‘g‘risidagi qaror qonun hujjatlari buzilishlarini ko‘rib chiqish komissiyasi tomonidan qabul qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Iltimosnomada ko‘rsatilgan holatlar komissiya tomonidan sababli deb e’tirof etilgan taqdirda komissiya ko‘rsatmaning bajarish muddatini uzaytirish, lekin ko‘pi bilan uch oyga uzaytirish to‘g‘risida ajrim chiqaradi.
Keyingi tahrirga qarang.
monopoliyaga qarshi organning to‘liq nomi, ishning tartib raqami, ajrim chiqarilgan sana, komissiya tarkibi, ko‘rib chiqish predmeti;
Keyingi tahrirga qarang.
komissiyaning qonun hujjatlariga asoslangan holda, o‘z xulosasini chiqarishiga asos bo‘lgan sabablar;
Keyingi tahrirga qarang.
qaror qabul qilgan monopoliyaga qarshi organning nomi, komissiya tarkibi, ishning tartib raqami, qarorning qabul qilingan sanasi va joyi, ishni ko‘rib chiqish predmeti, ishi ko‘rib chiqilayotgan shaxs to‘g‘risidagi, shuningdek ishni ko‘rib chiqishning boshqa qatnashchilari to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
Keyingi tahrirga qarang.
ishni ko‘rib chiqishda aniqlangan holatlarning, komissiyaning ushbu holatlar to‘g‘risidagi xulosalariga asos bo‘lgan dalillarning, sodir etilgan qonun hujjatlari buzilganligi uchun javobgarlikni nazarda tutuvchi qonunchilikka asoslanishning bayoni;
Keyingi tahrirga qarang.
qonun hujjatlari buzilganligi fakti aniqlangani to‘g‘risidagi xulosa, mazkur qonun buzilishi uchun nazar tutilgan moliyaviy sanksiyalar miqdori, moliyaviy sanksiyalarni ixtiyoriy ravishda to‘lash muddati va tartibi to‘g‘risidagi tushuntirish;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Qarorda ishni ko‘rib chiqish davomida aniqlangan jinoyatlar belgilari bo‘yicha jinoiy ishlar qo‘zg‘ash to‘g‘risidagi masalani hal etish uchun materiallarni tegishli organlarga jo‘natish haqida tavsiyalar berilishi mumkin.
(32-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
shaxs tomonidan bajarilishi kerak bo‘lgan aniq xatti-harakatlar (to‘xtatish, bartaraf etish, bundan keyin qonun hujjatlari buzilishiga yo‘l qo‘ymaslik, asossiz olingan daromadni iste’molchilarga qaytarish, dastlabki holatni tiklash va boshqalar) hamda bajarish muddatlari;
(33-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda —O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(34-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Komissiyaning ajrimi, qarori va ko‘rsatmasi topshirilgani to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan buyurtmali xat orqali jo‘natiladi yoxud qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqish qatnashchilariga yoki ularning vakillariga tilxat bo‘yicha taqdim etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
35. Moliyaviy sanksiya qo‘llanishi nazarda tutilgan qonun hujjatlari buzilganligi fakti aniqlanganligi to‘g‘risida o‘ziga nisbatan qaror chiqarilgan shaxs monopoliyaga qarshi organ belgilagan muddat mobaynida qonun hujjatlarida belgilangan moliyaviy sanksiyalar summasini ixtiyoriy ravishda to‘lashga haqlidir.
Keyingi tahrirga qarang.
Moliyaviy sanksiyalar summasi ixtiyoriy ravishda to‘langan taqdirda uning to‘langanini tasdiqlovchi to‘lov hujjati to‘lov vaqtidan boshlab ikki ish kuni mobaynida monopoliyaga qarshi organga taqdim etilishi kerak.
Keyingi tahrirga qarang.
36. Agar qonun hujjatlarini buzgan shaxs belgilangan muddat mobaynida o‘zi sodir etgan qonun hujjatlari buzilgani uchun qonun hujjatlarida nazarda tutilgan moliyaviy sanksiyalar summasini ixtiyoriy ravishda to‘lamasa monopoliyaga qarshi organ tegishli moliyaviy sanksiyalar belgilash to‘g‘risida sudga murojaat qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Agar raqobat to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzilishiga yo‘l qo‘ygan yuridik yoki jismoniy shaxs jarima solish to‘g‘risidagi qarorni darhol bajarish uning moliyaviy ahvolini yomonlashtirishi mumkinligini isbot qilsa, monopoliyaga qarshi organ ushbu shaxsga undirish to‘g‘risida qaror qabul qilingan kundan boshlab olti oy mobaynida jarimani kechiktirib yoki har oylik to‘lovlar bilan bo‘lib-bo‘lib to‘lash imkoniyatini berishga haqlidir;
(36-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Xo‘jalik yurituvchi subyektning oxirgi hisobot sanasidagi joriy aktivlari summasining jami 20 foizidan ortiq bo‘lgan moliyaviy sanksiyalarni undirish undiriladigan summani to‘lovchiga undirish to‘g‘risida qaror qabul qilingan kundan boshlab 6 oy mobaynida har oyda bo‘lib-bo‘lib to‘lash imkonini bergan holda amalga oshiriladi.
Moliyaviy sanksiyalarni to‘lash monopoliyaga qarshi organning qarorini yoki ko‘rsatmasini bajarish yoxud qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa harakatlarni amalga oshirish majburiyatidan ozod qilmaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
37. Qonun hujjatlari buzilganligi to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqish qatnashchilari monopoliyaga qarshi organning qarori (ko‘rsatmasi)ga qo‘shilmagan taqdirda qaror (ko‘rsatma) qabul qilingan kundan boshlab bir oy muddatda qaror (ko‘rsatma)ni to‘liq yoki qisman haqiqiy emas deb e’tirof etish to‘g‘risidagi ariza bilan sudga yoki yoxud qaror (ko‘rsatma)ni bekor qilish yoki o‘zgartirish haqidagi ariza bilan O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasiga murojaat qilishga haqlidir.
O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasiga berilgan ariza ushbu bandning birinchi xatboshida ko‘rsatilgan muddat tugagandan keyin ko‘rib chiqishga qabul qilinmaydi.
(37-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
38. Ariza berish monopoliyaga qarshi organ qarori (ko‘rsatmasi)ning amal qilishini arizani ko‘rib chiqish davrida to‘xtatib turadi.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 23-maydagi 143-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2012-y., 21-son, 232-modda)
Keyingi tahrirga qarang.