Mamlakatda huquqiy demokratik davlat, ochiq fuqarolik jamiyatini shakllantirish bo‘yicha olib borilayotgan islohotlarni chuqurlashtirishning g‘oyat muhim sharti aholining ijtimoiy, siyosiy faolligini oshirishdan, davlat va jamiyat boshqaruvida fuqarolarning amaliy ishtirokidan iboratdir.
Ushbu vazifalarni amalga oshirishda aholining huquqiy savodxonligi, siyosiy madaniyatini oshirishga, fuqarolarning xilma-xil huquqiy axborotlardan kengroq foydalanish imkoniyatini yaratishga, shuningdek, davlat-huquqiy va sud tizimini takomillashtirishning dolzarb muammolarini hal etishga ko‘maklashishi lozim bo‘lgan huquqiy davriy nashrlar muhim rol o‘ynaydi.
Hozirgi kunda mamlakatimizda davlat va jamiyat qurilishining siyosiy-huquqiy masalalari, qonun ijodkorligi faoliyati hamda huquqni qo‘llash amaliyotini yoritadigan 8 ta yuridik jurnal (umumiy tiraji 55 ming nusxadan ko‘proq) chop etilmoqda.
Shu bilan birga yuridik jurnallarning mazmuni hali zamon talablariga to‘liq javob bermaydi. Mavjud nashrlar o‘z mazmun yo‘nalishi va maqsadli vazifalarini belgilab beruvchi chuqur o‘ylangan, aniq o‘quvchilar doirasiga mo‘ljallangan konsepsiyaga ega emas. Mamlakatda demokratik islohotlarni chuqurlashtirish, aholining huquqiy madaniyatini oshirishning dolzarb siyosiy-huquqiy masalalariga tegishli darajada e’tibor berilmayapti. Jurnallar tahririyati mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad-vazifalari va mazmun-mohiyatini anglaydigan yuqori malakali mutaxassislar bilan yetarlicha ta’minlanmagan.
Davlat-huquqiy va sud tizimi, qonunchilik va huquqni qo‘llash amaliyotini takomillashtirish, fuqarolarning huquqiy ongini shakllantirish va huquqiy savodxonligini oshirishning dolzarb muammolarini hal etishda yuridik jurnallar rolini kuchaytirish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasida yuridik jurnallar tizimini rivojlantirish Konsepsiyasi va chop etiladigan yuridik nashrlar (jurnallar) ro‘yxati 1-2-ilovalarga* muvofiq ma’qullansin.
* 1-2-ilovalar rus tilidagi matnda berilgan.
Belgilansinki, davlat-huquqiy, sud-huquq sohalarida olib borilayotgan demokratik islohotlardan jamiyatning keng xabardor bo‘lishi, fuqarolarning huquqiy madaniyati va ma’rifiy saviyasi yuksalishi jamiyat va davlatni demokratik yangilash, mamlakatni modernizatsiyalash va isloh qilish jarayonlarini yanada chuqurlashtirishning g‘oyat muhim sharti bo‘lib qolmoqda.
2. Chop etilayotgan jurnallarning sifati, samaradorligi va saviyasi uchun javobgarlik jurnallarning bosh muassislari zimmasiga yuklansin.
davlat va jamiyat qurilishining dolzarb siyosiy-huquqiy muammolari, qonun ijodkorligi faoliyatini takomillashtirishning, fuqarolik jamiyati institutlarini rivojlantirish, sud-huquq tizimini liberallashtirishning ustuvor yo‘nalishlari, huquqni qo‘llash amaliyotini takomillashtirish, insonning ijtimoiy, siyosiy, iqtisodiy huquq va erkinliklarini ta’minlash muammolari keng muhokama qilinishini tashkil etish;
qonuniylikni ta’minlash, inson huquqlarini himoya qilish, profilaktika ishlari va jinoyatchilikka qarshi kurashni tashkil qilish, jamoat tartibini mustahkamlash, ijtimoiy-siyosiy va ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish jarayonini huquqiy jihatdan ta’minlash borasida sud va huquqni muhofaza qilish organlarining faoliyatini yoritish;
fuqarolarning, birinchi navbatda yoshlarning huquqiy ongini, ularning siyosiy madaniyati va ijtimoiy faolligini oshirishga, shuningdek, odamlar ongida demokratik qadriyatlarni shakllantirishga xizmat qiladigan materiallarni chop etish;
nashrlar sahifalarida yuridik fan rivojiga, milliy huquq maktabini shakllantirishga, yuqori malakali yuridik kadrlarni tayyorlashga oid dolzarb muammolar bo‘yicha munozaralar tashkil qilish;
qonun ijodkorligi faoliyati va huquqni qo‘llash amaliyotini takomillashtirish bo‘yicha xorijiy mamlakatlar tajribasini, xalqaro huquqni rivojlantirish, uning normalarini milliy qonunchilikka tadbiq etishning dolzarb muammolarini yoritish.
4. Adliya vazirligi, Konstitutsiyaviy sud, Oliy sud, Oliy xo‘jalik sudi, Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi, yuridik jurnallarning boshqa muassislari va tahrir hay’atlari bir oy muddatda:
jurnallarning tahririyatlarini chuqur huquqiy bilimlarga va ommaviy axborot vositalaridagi zarur ish tajribasiga ega bo‘lgan, mamlakatda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-siyosiy, ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning, davlat-huquqiy, sud-huquq tizimini demokratlashtirish va liberallashtirish jarayonlarining mohiyatini, maqsadli vazifalarini anglaydigan yuqori malakali kadrlar bilan ta’minlasin;
tahririyat xodimlari va faol mualliflar mehnatini chop etilayotgan materiallarning yuksak sifatli bo‘lishi hamda tahririyatlar jamoalari oldida turgan vazifalarning bajarilishi uchun ularning mas’uliyatini oshirishni ta’minlash imkonini beradigan moddiy va ma’naviy rag‘batlantirish tizimini rivojlantirish hamda samaradorligini oshirish choralarini ko‘rsin;
yuridik jurnallarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash, tahrir hay’atlarining zamonaviy talab va andozalarni hisobga olgan holda jurnallarning badiiy saviyasini oshirish, ularni rasmiylashtirish hamda dizayni sifatini yaxshilash maqsadida jurnalistlar, yozuvchilar, rassomlar ijodiy uyushmalari bilan mustahkam hamkorligini o‘rnatish chora-tadbirlarini ishlab chiqsin va amalga oshirsin;
ilmiy-tadqiqot, ta’lim muassasalari bilan birgalikda jurnallarning faoliyatiga, davlat-huquqiy va sud tizimlarini isloh qilish maqsad va vazifalarini amalga oshirishning dolzarb muammolarini muhokama qilishga yetakchi huquqshunos olimlar, tarixchilar, iqtisodchilar, sotsiolog va faylasuflar jalb etilishini ta’minlasin.
5. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi yuridik jurnallarning elektron versiyalari (saytlari)ni yaratish va ularni global Internet tarmog‘ida joylashtirishda mazkur nashrlarga yordam ko‘rsatsin.
Oldingi tahrirga qarang.
6. Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Madaniyat vazirligi va O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligi jamoat birlashmalari bilan birgalikda yuridik jurnallarning maqolalaridan mamlakatning muayyan yo‘nalishdagi oliy o‘quv muassasalari, kollejlari, litseylari, maktablari va boshqa tarbiya muassasalaridagi ta’lim-tarbiya jarayonida foydalanishni ta’minlasin.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 5-iyundagi PF-5456-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 07.06.2018-y., 06/18/5456/1316-son)
7. Ushbu qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R. Qosimov zimmasiga yuklansin.