O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilish davlat dasturi to‘g‘risida” 1998-yil 10-noyabrdagi PF-2107-son Farmoniga va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Farg‘ona viloyatida sog‘liqni saqlashning boshlang‘ich bo‘g‘inini isloh qilish loyihasini amalga oshirish to‘g‘risida” 1999-yil 5-martdagi 100-son qaroriga muvofiq “Salomatlik-1” loyihasini amalga oshirish doirasida Xalqaro tiklanish va taraqqiyot banki ishtirokida Farg‘ona, Sirdaryo, Navoiy viloyatlarida hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi va Xorazm viloyatining uch tumanida qishloq vrachlik punktlarini, qishloq vrachlik ambulatoriyalari va feldsher-akusherlik punktlari komplekslarini (keyingi o‘rinlarda matnda “boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami-BTSYo qishloq muassasalari” deb yuritiladi) bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib moliyalashtirish mexanizmi joriy etilgan.
Sog‘liqni saqlash sohasida islohotlarni yanada chuqurlashtirish, boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami barcha qishloq muassasalarida moliyalashtirishning yangi mexanizmini yoyish va uni BTSYo ayrim shahar muassasalarida eksperiment sifatida joriy etish, shuningdek “Salomatlik-2” va “Ayollar va bolalar sog‘ligini mustahkamlash” dasturlari doirasida boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami muassasalarini boshqarishni takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Jizzax, Qashqadaryo, Samarqand va Toshkent viloyatlarida — 2007-yil 1-yanvardan boshlab bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib moliyalashtirish sharoitlariga bosqichma-bosqich o‘tkazish nazarda tutilsin.
2. 2006-yil 1-yanvardan boshlab 1-ilovaga muvofiq Samarqand, Sirdaryo, Farg‘ona viloyatlari shaharlari va Toshkent shahrida BTSYo muassasalarini bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib moliyalashtirish bo‘yicha eksperiment o‘tkazilsin.
Samarqand, Sirdaryo, Farg‘ona viloyatlari va Toshkent shahri hokimliklari ko‘rsatib o‘tilgan eksperiment o‘tkazilishi uchun zarur shart-sharoitlarni ta’minlasin..
3. Belgilansinki, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri sog‘liqni saqlashiga xarajatlar tarkibida moliyalashtirishning yangi shartlariga o‘tayotgan BTSYo muassasalari xarajatlari ulushi belgilangan tartibda amalga oshiriladigan indeksatsiya hisobga olingan holda keyinchalik ko‘paytirib borilgan holda oldingi yildan past bo‘lmagan darajada saqlanib qoladi.
Boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami (BTSYo) qishloq muassasalarini moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi nizom 2-ilovaga muvofiq;
Boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami (BTSYo) shahar eksperimental muassasalarini moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi vaqtinchalik nizom 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami eksperimental shahar muassasasining namunaviy ustavini bir oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
“Salomatlik-2” (XTU) va “Ayollar va bolalar sog‘ligini mustahkamlash” (OTB) loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha qo‘shma byuro bilan birgalikda moliyalashtirishning yangi tartibi sharoitlarida qishloq va eksperimental shahar muassasalari tibbiyot xodimlari va ma’muriy-boshqaruv xodimlarini, shuningdek davolash va moliya-xo‘jalik faoliyatini tashkil etish bo‘yicha barcha darajalardagi sog‘liqni saqlash boshqaruv organlari rahbarlarini tayyorlashni ta’minlasin;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan birgalikda, 2006-yil 1-martgacha, “Ayollar va bolalar sog‘ligini mustahkamlash” loyihasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi bilan OTB o‘rtasidagi qarz bitimiga muvofiq, tuman (shahar) sog‘liqni saqlash turg‘un muassasalarini bir to‘liq davolangan holat hisobidan kelib chiqib moliyalashtirishga o‘tkazishga doir takliflarni ishlab chiqsin va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
eksperiment tariqasida Qoraqalpog‘iston Respublikasining Beruniy, Qonliko‘l va Nukus tumanlarida hamda Xorazm viloyatining Bog‘ot, Yangiariq va Xonqa tumanlarida markazlashtirilgan buxgalteriya tashkil etish yo‘li bilan boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami qishloq muassasalarini moliyalashtirish modelini takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirsin;
2007-yil 1-yanvargacha bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami shahar muassasalarini moliyalashtirish bo‘yicha eksperiment natijalarini umumlashtirsin va moliyalashtirishning ushbu modelini respublika boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami boshqa shahar muassasalariga joriy etishga doir takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Farg‘ona viloyatida sog‘liqni saqlashning boshlang‘ich bo‘g‘inini isloh qilish loyihasini amalga oshirish to‘g‘risida” 1999-yil 5-martdagi 100-son qarori o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Qosimov zimmasiga yuklansin.
Mazkur Nizom boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami qishloq muassasalarining bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan va ularni moliyalashtirish shartlaridan kelib chiqib moliyalashtirishga o‘tishi tartib-qoidasini belgilaydi.
1. BTSYo qishloq muassasalarining bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib moliyalashtirishga o‘tishi uchun Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va tumanlar hokimliklari ularni moliyalashtirishni Qoraqalpog‘iston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligiga va viloyat hokimliklari sog‘liqni saqlash boshqarmalariga beradi.
2. Mahalliy sog‘liqni saqlash organlari ular hududida qishloq vrachlik punktlariga aylantirilmagan qishloq vrachlik ambulatoriyalari (QVA) qishloq uchastka kasalxonalari (QUK) va feldsher-akusherlik punktlari (FAP) mavjud bo‘lgan taqdirda, ularning negizida QVP-FAP, QVA-FAP-komplekslari tashkil etadilar.
QVP, QVP-FAP va QVA-FAP-komplekslari yuridik shaxs shaklida tashkil etiladi va boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami (BTSYo)ning muassasalari hisoblanadi.
3. Qayta o‘zgartirish yo‘li bilan BTSYo qishloq muassasalarini tashkil etishda ilgari QVA, FAP va QUKga tegishli bo‘lgan barcha mol-mulk, shu jumladan binolar belgilangan tartibda ularning balansiga beriladi.
4. Qayta o‘zgartirilgan BTSYo qishloq muassasalari shtatlarini shakllantirish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishuv bo‘yicha Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlangan shtat normativlariga muvofiq amalga oshiriladi.
5. Aholini BTSYo qishloq muassasalariga biriktirish mazkur Nizomga ilovaga muvofiq shakl bo‘yicha rejalashtirilayotgan davr boshida mavjud bo‘lgan uchastkalar asosida tegishli tuman markaziy kasalxonasining bosh vrachi buyrug‘iga binoan amalga oshiriladi.
BTSYo muassasalariga biriktirilgan aholining soni va tarkibi to‘g‘risidagi axborot tuman markaziy kasalxonasi bosh vrachi tomonidan tuziladi, aholining umumiy soni esa tuman statistika organining rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Bunda har qanday fuqaro tuman markaziy kasalxonasi bosh vrachini yozma ravishda xabardor qilib, tibbiy yordam olish uchun boshqa BTSYo muassasasini o‘z xohishicha tanlashga haqlidir.
6. BTSYo qishloq muassasalari budjetini rejalashtirish bir kishi hisobiga xarajatlarning bazaviy normativi asosida amalga oshiriladi.
7. Bir kishi hisobiga xarajatlarning bazaviy normativi har yili belgilanadi va Qoraqalpog‘iston Respublikasi yoki viloyatlar hududiy doirasida yagona hisoblanadi hamda quyidagi formula bo‘yicha aniqlanadi:
VSB — sanitariya-epidemiologiya nazorati xizmati, kapital qo‘yilmalar va markazlashtirilgan tadbirlar xarajatlaridan tashqari rejalashtirilayotgan yilga Qoraqalpog‘iston Respublikasi yoki viloyatlar sog‘liqni saqlashining umumiy budjeti;
O‘Us — rejalashtirilayotgan yilning 1-yanvariga BTSYo qishloq muassasalariga biriktirilgan viloyat aholisi soni;
ASs — hisobot davrida viloyat sog‘liqni saqlash budjetida viloyat qishloq BTSYo budjetining o‘rtacha ulushi (koeffitsiyentlarda). BTSYo qishloq muassasalari budjetini hisobot davridagi sanitariya-epidemiologiya nazorati xizmati xarajatlari, kapital qo‘yilmalar va markazlashtirilgan tadbirlar xarajatlarini istisno etgan holda viloyat sog‘liqni saqlash umumiy budjetiga bo‘lish yo‘li bilan aniqlanadi.
Bunda qishloq BTSYo budjetining o‘rtacha ulushi Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlar sog‘liqni saqlash muassasalarini qayta tashkil etish hisobiga ko‘paytirilishi kerak.
8. Alohida olingan BTSYo muassasasini moliyalashtirishning yillik hajmi tuzatish koeffitsiyentlaridan (jins-yosh tarkibi va aholi zichligi) foydalanilgan holda bir kishi hisobiga xarajatlarning bazaviy normativi va BTSYo muassasasiga biriktirilgan aholi soni hisobidan kelib chiqib belgilanadi.
9. Har bir keyingi rejalashtiriladigan yilga bir kishiga xarajatlarning bazaviy normativi belgilangan tartibda aniqlanadigan indeksatsiya koefitsiyentlari hisobga olingan holda hisoblab chiqiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
10. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Moliya vazirligi va Sog‘liqni saqlash vazirligi, viloyat hokimliklari moliya boshqarmalari va sog‘liqni saqlash boshqarmalari BTSYo qishloq muassasalari budjetlarini hisoblab chiqadi va ularni belgilangan tartibda tumanlar moliya organlariga va BTSYo muassasalariga yetkazadi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 15-iyundagi 164-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 25-son, 285-modda)
11. BTSYo qishloq muassasalari belgilangan tartibda moliya organlarida ro‘yxatdan o‘tkaziladigan xarajatlar smetasi, shtat jadvalini ajratilgan budjet doirasida mustaqil ishlab chiqadi va tasdiqlaydi.
12. BTSYo muassasalarining hisoblangan budjeti joriy faoliyat bo‘yicha ularning xarajatlarini qoplashi lozim.
BTSYo qishloq muassasalarining imtiyozli retseptlar bo‘yicha beriladigan dori-darmonlar uchun xarajatlari tuman markaziy kasalxonasi budjetida nazarda tutiladi. BTSYo muassasalari uchun kapital qurilish va qimmat turadigan uskunalarni sotib olish xarajatlari bir kishi hisobiga xarajatlar normativi bo‘yicha moliyalashtirish tizimi doirasidan tashqarida nazarda tutiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
13. BTSYo qishloq muassasalari xarajatlarini moliyalashtirish (ularni to‘lash) tasdiqlangan xarajatlar smetasiga muvofiq belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Hisobot yilining oxirida BTSYo muassasalari hisob raqamlarida qolgan mablag‘lar olib qo‘yilmaydi va ularni rivojlantirish uchun foydalaniladi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 26-iyundagi 129-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 25-26-son, 263-modda)
14. BTSYo muassasasi tibbiy, iqtisodiy va ma’muriy faoliyatiga umumiy rahbarlik qilish mudir tomonidan amalga oshiriladi.
15. Mudir shtat jadvalini mustaqil shakllantiradi, shtat normativlari va ajratilgan mablag‘ bilan ta’minlash miqdoriga muvofiq uni mutaxassislar bilan to‘ldiradi.
16. Mudir lavozimga Qoraqalpog‘iston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi yoki tegishli viloyat hokimligi sog‘liqni saqlash boshqarmasi bilan kelishilgan holda tuman markaziy kasalxonasi bosh vrachi tomonidan tayinlanadi.
17. BTSYo qishloq muassasalarining moliya-xo‘jalik faoliyatini tuman markaziy kasalxonasi bosh vrachi bilan kelishuv bo‘yicha BTSYo muassasasi mudiri tomonidan lavozimga tayinlanadigan moliyaviy menejerlar yuritadi. Agar eksperement tartibida bir nechta BTSYo muassasalariga xizmat ko‘rsatish uchun bitta moliyaviy menejer belgilangan taqdirda (Qoraqalpog‘iston Respublikasining Beruniy, Qonliko‘l va Nukus tumanlari, Xorazm viloyatining Bog‘ot, Yangiariq va Xonqa tumanlari), u Qoraqalpog‘iston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi yoki Xorazm viloyati hokimligi sog‘liqni saqlash boshqarmasi bilan kelishuv bo‘yicha tuman markaziy kasalxonasi bosh vrachi tomonidan lavozimga tayinlanadi.
18. BTSYo muassasalarining moliya-buxgalteriya hisobotlarini yuqori turadigan instansiyalarga o‘z vaqtida taqdim etish ishlarini muvofiqlashtirish tuman markaziy kasalxonasiga yuklanadi.
19. Biriktirilgan hududdagi aholiga boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami ko‘rsatish vazifasini bevosita hal etish uchun javobgarlik tuman markaziy kasalxonasiga yuklanadi.
T/r | BTSYo muassasalari nomi | Jami aholi, kishi | shu jumladan: | |||||
0—12 oylik | 3 oylik —14 yosh | 15 yosh va undan katta yoshdagi aholi | ||||||
Hammasi | shu jumladan: 15-49 yoshdagi ayollar | |||||||
Tuman bo‘yicha jami | ||||||||
Viloyat bo‘yicha hammasi | ||||||||
____________________tumani markaziy | ||||||||
kasalxonasi bosh vrachi | ______________________________ | |||||||
F.I.O. va imzosi | ||||||||
__________________tumani statistika | ||||||||
bo‘limi boshlig‘i | ______________________________ | |||||||
F.I.O. va imzosi | ||||||||
Ushbu Nizom Marg‘ilon, Samarqand, Guliston shaharlarida va Toshkent shahrining Yakkasaroy, Uchtepa, Yunusobod tumanlaridagi boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami shahar muassasalarining (keyingi o‘rinlarda matnda “BTSYo ShE muassasalari” deb yuritiladi) eksperiment tartibida bir kishi hisobiga xarajatlar normativi bo‘yicha moliyalashtirishga va ularning faoliyat ko‘rsatish sharoitlariga o‘tishi tartib-qoidasini belgilaydi.
1. BTSYo ShE muassasalarining bir kishi hisobiga xarajatlar normatividan kelib chiqib moliyalashtirishga o‘tishi uchun Samarqand, Sirdaryo, Farg‘ona viloyatlari va Toshkent shahri hokimliklari ularni moliyalashtirishni ushbu viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari sog‘liqni saqlash boshqarmalariga beradilar.
2. Yuridik shaxslar bo‘lmagan boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami muassasalari o‘zlari kirgan yuridik shaxslar tarkibidan boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami muassasalari tarzida mustaqil yuridik shaxslar sifatida ajralib chiqadilar.
3. BTSYo ShE muassasalari shtatlarini shakllantirish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishuv bo‘yicha Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlangan shtat normativlariga muvofiq amalga oshiriladi.
Marg‘ilon, Samarqand, Guliston shaharlarida — shahar markaziy kasalxonasi bosh vrachi buyrug‘i bo‘yicha;
Toshkent shahrida — tegishli tuman sog‘liqni saqlash organi rahbarining buyrug‘i bo‘yicha amalga oshiriladi.
Biriktirish rejalashtiriladigan davr boshiga BTSYo ShE muassasalariga xizmat ko‘rsatadigan uchastkalar asosida ushbu Nizomga ilovaga asosan shakl bo‘yicha amalga oshiriladi.
BTSYo ShE muassasalariga biriktirilgan aholi soni va tarkibi bo‘yicha axborotlar Marg‘ilon, Samarqand, Guliston shaharlari shahar markaziy kasalxonasi bosh vrachi, Toshkent shahrining tegishli tuman sog‘liqni saqlash organi rahbari tomonidan tayyorlanadi, aholining umumiy soni esa hududiy (tuman/shahar) statistika organi rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Bunda har bir fuqaro tegishli ravishda Marg‘ilon, Samarqand, Guliston shaharlarining shahar markaziy kasalxonasi bosh vrachini yoki Toshkent shahrining tegishli tuman sog‘liqni saqlash organini yozma ravishda xabardor qilgan holda tibbiy yordam olish uchun boshqa eksperimental BTSYo ShE muassasasini tanlash huquqiga egadir.
5. BTSYo ShE muassasalari budjetini rejalashtirish bir kishi hisobiga xarajatlarning bazaviy normativi asosida amalga oshiriladi.
6. Bir kishi hisobiga xarajatlarning bazaviy normativi har yili eksperimentda ishtirok etuvchi viloyatlarning har bir tumani (Toshkent shahar tumani) uchun alohida belgilanadi.
VSBy — sanitariya-epidemiologiya shoxobchalari, kapital qo‘yilmalar va rejalashtirilayotgan yil uchun markazlashtirilgan tadbirlar xarajatlaridan tashqari, viloyatlar, Toshkent shahar sog‘liqni saqlash umumiy budjeti;
ASy — rejalashtirilayotgan yilning 1-yanvardagi holatiga ko‘ra BTSYo ShE muassasalariga biriktirilgan viloyat shaharlari/Toshkent shahri aholisi soni;
O‘Uy — hisobot davrida tegishli viloyat/Toshkent shahar sog‘liqni saqlash budjetida BTSYo ShE muassasalari budjetining o‘rtacha ulushi (koeffitsentlarda). BTSYo ShE muassasalari budjetini hisobot davridagi sanitariya-epidemiologiya nazorati xizmatlari, kapital qo‘yilmalar va markazlashtirilgan tadbirlar xarajatlarini istisno etgan holda viloyatlar/Toshkent shahar sog‘liqni saqlash umumiy budjetiga bo‘lish yo‘li bilan aniqlanadi.
Bunda BTSYo ShE muassasalari budjeti o‘rtacha ulushi viloyatlar va Toshkent shahar sog‘liqni saqlash muassasalarini qayta tashkil etish hisobiga ko‘paytirilishi kerak.
7. BTSYo ShE muassasalari alohida olingan yillik mablag‘ bilan ta’minlash miqdori bir kishiga bazaviy xarajatlar normativi hisobidan hamda BTSYo ShE muassasalariga biriktirilgan aholi sonidan kelib chiqib, tuzatish koeffitsiyentlaridan (jins-yosh tarkibi va aholi zichligi) foydalangan holda aniqlanadi.
8. Har bir keyingi rejalashtirilayotgan yil uchun bir kishiga xarajatlarning bazaviy normativi belgilangan tartibda aniqlanadigan indeksatsiya koeffitsiyentlarini hisobga olgan holda hisoblab chiqiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
9. Farg‘ona, Samarqand, Sirdaryo viloyatlari hokimliklari moliya va sog‘liqni saqlash boshqarmalari hamda Toshkent shahar Sog‘liqni saqlash bosh boshqarmasi BTSYo ShE muassasalari budjetlarini hisoblab chiqadi va belgilangan tartibda tumanlar (shaharlar) moliya organlariga yetkazadi.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 15-iyundagi 164-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 25-son, 285-modda)
10. BTSYo ShE muassasalari ajratilgan budjet doirasida moliya organlarida belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkaziladigan xarajatlar smetasi, shtat jadvalini mustaqil ravishda ishlab chiqadi va tasdiqlaydi.
11. BTSYo ShE muassasalarining hisoblab chiqilgan budjeti ularning joriy faoliyati bo‘yicha xarajatlarini qoplashi kerak.
Imtiyozli retseptlar bo‘yicha dori-darmonlar bilan ta’minlash xarajatlari tegishli ravishda Marg‘ilon, Guliston, Samarqand shaharlarining shahar markaziy kasalxonalari hamda Toshkent shahar tegishli tumani sog‘liqni saqlash organi budjetlarida nazarda tutiladi.
BTSYo ShE muassasalari uchun kapital qurilish va qimmat turadigan uskunalarni sotib olish xarajatlari bir kishi hisobiga xarajatlar normativi bo‘yicha mablag‘ bilan ta’minlash tizimi doirasidan tashqarida nazarda tutiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
12. BTSYo ShE muassasalarini moliyalashtirish Farg‘ona, Samarqand, Sirdaryo viloyatlari tegishli tumanlari (shaharlari) hamda Toshkent shahar moliya organlari tomonidan tasdiqlangan xarajatlar smetalariga muvofiq har oyda bitta summada (xarajatlar guruhlariga bo‘lmasdan) amalga oshiriladi. Sog‘liqni saqlash budjetini ajratishda mahalliy moliya organlari birinchi navbatda BTSYo muassasalari uchun moliyaviy mablag‘lar ajratilishini ta’minlashi lozim.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 15-iyundagi 164-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 25-son, 285-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
13. BTSYo ShE muassasalari xarajatlarini moliyalashtirish (ularni to‘lash) tasdiqlangan xarajatlar smetasiga muvofiq belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 26-iyundagi 129-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 25-26-son, 263-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
14. Hisobot yilining oxirida muassasalar hisob raqamlarida qoladigan mablag‘lar olib qo‘yilmaydi va ularni rivojlantirish uchun foydalaniladi.
(14-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 26-iyundagi 129-sonli qaroriga muvofiq chiqarilgan — O‘R QHT, 2007-y., 25-26-son, 263-modda)
15. Boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami muassasalarining davolash, iqtisodiy va ma’muriy faoliyatiga umumiy rahbarlik qilish BTSYo ShE muassasasi bosh vrachi tomonidan amalga oshiriladi.
Bosh vrach shtat jadvalini mustaqil shakllantiradi, shtat normativlari va ajratilgan moliyalashtirish miqdoriga muvofiq uni mutaxassislar bilan to‘ldiradi.
Marg‘ilon, Samarqand, Guliston shaharlarida — viloyat hokimligi sog‘liqni saqlash boshqarmasi bilan kelishuv bo‘yicha shahar markaziy kasalxonasi bosh vrachi tomonidan;
Toshkent shahrida — Toshkent shahar Sog‘liqni saqlash bosh boshqarmasi bilan kelishuv bo‘yicha tuman sog‘liqni saqlash boshqarmasi organi tomonidan lavozimga tayinlanadi.
16. BTSYo ShE muassasalarining moliya-xo‘jalik faoliyatini BTSYo ShE muassasasi bosh vrachi tomonidan lavozimga tayinlanadigan moliyaviy menejerlar yuritadi.
Agar bir nechta BTSYo ShE muassasasiga xizmat ko‘rsatish uchun bitta moliyaviy menejer belgilangan bo‘lsa, u tegishli viloyat hokimligi sog‘liqni saqlash boshqarmasi yoki Toshkent shahar Sog‘liqni saqlash bosh boshqarmasi tomonidan lavozimga tayinlanadi.
17. BTSYo ShE muassasalarining moliyaviy-buxgalteriya hisobotlarini yuqori turadigan instansiyalarga o‘z vaqtida taqdim etish yuzasidan ishlarni muvofiqlashtirish:
18. BTSYo ShE muassasalariga biriktirilgan hududdagi aholiga boshlang‘ich tibbiy-sanitariya yordami ko‘rsatish vazifasini bevosita hal etish uchun javobgarlik Marg‘ilon, Samarqand va Guliston shaharlarining shahar markaziy kasalxonalari, shuningdek Toshkent shahrining tegishli tumanlari sog‘liqni saqlash organlariga yuklanadi.
Boshlang‘ich tibbiy-sanitariya shahar eksperimental muassasalarini moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi Vaqtinchalik nizomga
ILOVA
ILOVA
T/r | Poliklinika nomi | Biriktirilgan aholi, jami (kishi) | shu jumladan: | |||||
0—12 oylik | 3 oylik —14 yosh | 15 yosh va undan katta yoshdagi aholi | ||||||
Jami | shu jumladan: 15—49 yoshdagi ayollar | |||||||
Shahar (Toshkent shahri tumani) bo‘yicha jami | ||||||||
__________________ shahar (Toshkent shahri tumani) | ||||||||
sog‘liqni saqlash organi boshlig‘i | ______________________________ | |||||||
F.I.O. va imzosi | ||||||||
__________________ shahar (Toshkent shahri tumani) | ||||||||
statistika bo‘limi boshlig‘i | ______________________________ | |||||||
F.I.O. va imzosi | ||||||||