Tadbirlarning nomlanishi | Amalga oshirish shakli | Kutilayotgan natija | Amalga oshirish muddati | Mas’ul ijrochilar | |
1. Yagona davlat huquqiy siyosati sifatini takomillashtirish, huquq ijodkorligi faoliyatini muvofiqlashtirish | |||||
1. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni tayyorlash va qabul qilish qoidalariga (ro‘yxat raqami 2565, 2014-yil 28-fevral) idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilish, ularni huquqiy ekspertiza va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish jarayonlarini yanada soddalashtirishga qaratilgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazishni rad etishga sabab bo‘layotgan tizimli muammolarni bartaraf etish hamda amaldagi qonunchilik hujjatlarini o‘zaro muvofiqlashtirish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
2. | 1990 — 2016-yillar oralig‘ida qabul qilingan O‘zbekiston Respublikasi hukumatining qarorlarini xatlovdan o‘tkazish, xatlov natijasida eskirgan va o‘z ahamiyatini yo‘qotgan normalarni bekor qilish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Milliy qonunchilik bazasini ortiqcha normativ-huquqiy hujjatlardan holi etish, uning tizimliligini ta’minlash, huquqni qo‘llash amaliyotida yuridik ta’sir kuchiga ega bo‘lmagan hujjatlarni bekor qilish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
3. | Normativ-huquqiy hujjatlar va ularning loyihalarini tartibga solish ta’sirini baholash tartibi doirasida xarajatlarni avtomatlashtirilgan tarzda tahlil qiluvchi elektron dasturni ishlab chiqish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Normativ-huquqiy hujjatning tartibga solish ta’sirini baholashda shaffoflik va tizimlilikni ta’minlash hamda xodimlarning vaqti va resurslarini tejash. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
4. | Ijtimoiy ta’minot va ijtimoiy sug‘urta, moliya va kredit, tadbirkorlik va xo‘jalik faoliyati, tashqi iqtisodiy faoliyat va bojxona ishi sohalariga oid amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarning korrupsiyaga qarshi ekspertizadan o‘tkazilishini tashkil etish. Ekspertiza natijasiga ko‘ra Vazirlar Mahkamasiga qonunchilik hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Qonunchilik hujjatlarini takomillashtirish orqali ijtimoiy himoya tizimi mustahkamlanishi va tadbirkorlik faoliyati yanada rivojlanishiga, shuningdek, mamlakat investitsion jozibadorligini yanada oshirishga erishish. | 2022-yil davomida | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
5. | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar faoliyatiga cheklovlar, qo‘shimcha talablar, majburiyatlar yoxud xarajatlar joriy qilish, shuning�ek, har qanday turdagi imtiyoz, kafolat, preferensiyalarni belgilashni nazarda tutuvchi amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarning mas’ul vazirlik va idoralar tomonidan tartibga solish ta’sirini baholashdan o‘tkazilishini ta’minlash. Baholash natijasiga ko‘ra Vazirlar Mahkamasiga qonunchilik hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritish. | Normativ-huquqiy hujjatlarni tartibga solish ta’sirini baholashdan o‘tkazish rejasi | Xo‘jalik yurituvchi subyektlarning huquqlari ta’minlanishi orqali ularning ishlab chiqarish va xizmat ko‘rsatish hajmini oshirish. | 2022-yil davomida | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
6. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni huquqiy ekspertizadan o‘tkazish jarayonini avtomatlashtirish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Normativ-huquqiy hujjatlar matnlarini avtomatlashtirilgan tahlil qilish, o‘zini o‘zi o‘rganish mexanizmidan foydalanish orqali normativ-huquqiy hujjatlarni tasniflash va tizimlashtirish muammolarini hal qilish, xarajatlarni kamaytirish va ish samaradorligini oshirish imkoniyatini yaratish. | 2022-2023 yillar | Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
7. | “Legal-Tech” huquqiy tarmog‘ini joriy etish tizimini “sun’iy intellekt” mexanizmlaridan foydalangan holda takomillashtirish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Hujjatlar loyihalarini tayyorlash uchun sarflanadigan resurslar va vaqtni tejash, tayyorlanadigan loyihalar sifatini oshirish hamda loyihalarni tayyorlash jarayonini avtomatlashtirish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi |
8. | Yuridik xizmat ko‘rsatish markazlari, tuman (shahar) davlat xizmatlari markazlari va ularning filiallari hamda FHDY organlari o‘z ishini tuman (shahar) adliya bo‘limlari tarkibida davom ettirishi munosabati bilan ularni yagona ma’muriy binoga joylashtirish. | Dastur | Tuman (shahar) miqyosidagi alohida faoliyat ko‘rsatuvchi 4 ta tuzilma 1 ta tuzilmaga aylantiriladi va yagona ma’muriy binoga joylashtiriladi, ortib qolinadigan ma’muriy binolar belgilangan tartibda xususiy sektorga realizatsiya qilinadi. | 2022-yil 1-iyul | Adliya vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi |
2. Huquqni qo‘llash amaliyoti va davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini kompleks tahlil qilish | |||||
9. | “E-SNARTNOMA” yagona elektron portalini yaratish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | “E-SNARTNOMA” yagona elektron portalini joriy qilish orqali shartnomalarni yagona platforma orqali tayyorlash va ular bilan ishlash jarayonini soddalashtirish, uni boshqarish va nazorat qilish imkoniyatini yaratish. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, vazirlik va idoralar |
10. | Yuridik xizmat ko‘rsatish markazlari tomonidan kelgusida xizmat ko‘rsatiladigan tashkilotlar sonini oshirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Kelgusida bosqichma-bosqich tuman va shahar darajasidagi davlat organlariga malakali yuridik xizmat ko‘rsatilishini kengaytirish orqali qonun ustuvorligini ta’minlash. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
11. | Mahalliy davlat hokimiyati organlarining qarorlarini ishlab chiqish, kelishish va ro‘yxatdan o‘tkazishning yagona elektron — “E-qaror” tizimi funksional imkoniyatlarini kengaytirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | Hokimliklarning faoliyatida qonun ustuvorligini yanada ta’minlash. | 2022-yil oktyabr | Adliya vazirligi |
12. | Huquqni qo‘llash amaliyotida takliflarni aniqlash va ishlab chiqish uchun jamoatchilik fikrini o‘rganish uslubiyotini ishlab chiqish va tasdiqlash. | Adliya vaziri buyrug‘i | Qonunchilik hujjatlarini takomillashtirishda keng jamoatchilik fikrini inobatga olish va huquqiy muammolarni aniqlashning samarali mexanizmini yaratish. | 2022-yil oktyabr | Adliya vazirligi |
13. | “Mahalliy davlat hokimiyati to‘g‘risida”gi Qonunga quyidagilarni nazarda tutuvchi qo‘shimchalar kiritish: yangi deputatlik nazorat shakli — “kengash so‘rovi”ni joriy etish orqali mahalliy Kengashlarning hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishdagi rolini oshirish; Kengashlarga yuklatilgan va turli hujjatlarda nazarda tutilgan 20 dan ortiq vazifalarni bir hujjatda jamlash. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyati samaradorligini oshirish hamda joylarda amalga oshirilayotgan islohotlar ustidan xalq deputatlari mahalliy Kengashlari nazoratining huquqiy asoslarini takomillashtirish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
3. Ma’muriy tartib-taomillar hamda davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish | |||||
14. | “SMART JUSTICE — AQLLI ADLIYA” veb-portali va mobil ilovasini yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, adliya organlari va muassasalari tomonidan hozirgi kunda ko‘rsatilayotgan 50 dan ortiq elektron davlat xizmatlarini yagona portalga jamlash va uning mobil ilovasini ishlab chiqish, yagona nuqtadan yuridik va jismoniy shaxslarga xizmat ko‘rsatish hamda fuqarolarning davlat xizmatlarini elektron shaklda olish jarayonidan qoniqish darajasi oshirish. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
15. | “Litsenziya” axborot tizimini takomillashtirish. Mazkur axborot tizimi orqali ko‘rsatilayotgan davlat xizmatlari sonini 100 taga yetkazish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Xizmatdan foydalanuvchilarga qulay sharoitlar yaratish, davlat xizmatlaridan foydalanishda ortiqcha tartib-taomillar va muddatlarni qisqartirish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
16. | Davlat xizmatlari markazlari orqali ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari sonini oshirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Aholiga tezkor va sifatli xizmatlar ko‘rsatilishini ta’minlash. | 2022-yil davomida | Adliya vazirligi |
17. | Davlat xizmatlarini ko‘rsatish axborot tizimi (dxa.gov.uz) va Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalida (YIDXP) muddat buzilishi bilan bog‘liq bo‘lmagan qonun buzilishi holatlarini har bir xizmatlar, sohalar va idoralar kesimida avtomatik ravishda aniqlash tizimini takomillashtirish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar. | Davlat xizmatlarini ko‘rsatishdagi qonunbuzilishlarni tizimli tahlil qilish, ularni bartaraf qilish choralarini ko‘rish hamda aybdorlarni avtomatik ravishda aniqlash orqali qonunbuzilish holatlari bartaraf qilinishiga erishish. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi |
18. | Mobil identifikatsiya tizimini (MOBIL ERI, FACE ID, DIGITAL ID, SMART ID) ishlab chiqish va ularni rivojlantirish, shuningdek, jismoniy shaxslar uchun jismoniy shaxsning shaxsiy identifikatsiya raqamidan va yuridik shaxslar uchun soliq to‘lovchi identifikatsiya raqamidan yagona login sifatida foydalanish tartibini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Davlat xizmatlaridan foydalanishda qulay va ortiqcha byurokratiyadan holi bo‘lgan tizim yaratish hamda foydalanuvchilarning vaqtini tejash. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
19. | Adliya organlari va muassasalarining veb-saytlarida yoki xizmat ko‘rsatish uchun tashkil qilingan maxsus sayt (portal)da ko‘rsatilayotgan xizmatlarni iste’molchilar tomonidan istalgan vaqtda doimiy va tizimli baholash, izohlar va takliflar taqdim qilib borish imkoniyatini beruvchi platforma yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Adliya organlari va muassasalari tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifati oshadi hamda doimiy baholanish natijasida xizmat ko‘rsatishda qonunbuzilish holatlari kamayadi. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi |
20. | Nikohni qayd etish va nikohdan ajralishni qayd etish bo‘yicha xizmatlarni Davlat xizmatlari markazlari, tug‘ilishni qayd etishni kompleks tarzda tibbiyot muassasalari orqali FXDYo organida qayd etish tizimini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Xizmatdan foydalanuvchilarga qulay sharoitlar yaratish, davlat xizmatlaridan foydalanishda ortiqcha tartib-taomillar va muddatlarning qisqartirish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
21. | Jismoniy va yuridik shaxslarni muhandislik kommunikatsiya tarmoqlariga ulashda ularga bir vaqtning o‘zida abonentning shaxsiy raqamini taqdim etishni yo‘lga qo‘yish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Yangi ulangan iste’molchilarga qulaylik yaratish va ortiqcha byurokratik to‘siqlarning oldini olish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
22. | Jismoniy va yuridik shaxslarni muhandislik tarmoqlariga ulashda xizmat natijasi bo‘lgan hujjatlarni (texnik shartlar, ta’minot shartnomasi kabilar) hamda loyiha-smeta hujjatlarini kelishishda sanitariya-epidemiologiya va yong‘inga qarshi nazorat xizmatlari hamda ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish organlari tomonidan beriladigan xulosalarni QR-kod qo‘ygan holda rasmiylashtirishni yo‘lga qo‘yish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Davlat xizmatlarini ko‘rsatishda yagona yondashuv bo‘lishiga erishish hamda ariza beruvchilarning ortiqcha ovoragarchiliklarining oldini olish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
23. | Nogironligi bo‘lgan 18 yoshgacha bolalarga va odamning immunitet tanqisligi virusini keltirib chiqaradigan kasallikka (OIV infeksiyasiga) chalingan 18 yoshgacha bo‘lgan shaxslarga hamda 18 yoshdan katta bolalikdan nogironligi bo‘lgan shaxslarga nafaqani tayinlash bo‘yicha davlat xizmatlarining kompozit tartibda ko‘rsatilishini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Davlat xizmatlaridan foydalanishda qulay va ortiqcha byurokratiyadan holi bo‘lgan tizim yaratish hamda foydalanuvchilar vaqtini tejash. | 2022-yil sentyabr | Adliya vazirligi |
24. | Ko‘chmas mulk hamda manzilga ro‘yxatga qo‘yish davlat xizmatlarini kompozit tartibda ko‘rsatish tartibini joriy etish. Bunda, ko‘chmas mulk obyektiga bo‘lgan huquqlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish va ushbu manzilga mulkdorlarni ro‘yxatga qo‘yish davlat xizmatlarini bir vaqtda ko‘rsatishni yo‘lga qo‘yish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Aholining bir-biriga bog‘liq bo‘lgan xizmatlardan foydalanishda davlat idoralariga alohida-alohida murojaat qilishi oldini olish hamda ortiqcha sarf-xarajatlarni tejash. | 2022-yil sentyabr | Adliya vazirligi |
4. Intellektual mulk sohasida davlat siyosatini amalga oshirish | |||||
25. | “Advice for business” maxsus interfaol yuridik portalida intellektual mulk obyektlarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, ulardan foydalanish hamda intellektual mulkka bo‘lgan huquqlarni himoya qilish to‘g‘risida ma’lumot beruvchi alohida bo‘lim yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Tadbirkorlar tomonidan ish faoliyatini qonuniy yo‘lga qo‘yishga ko‘maklashish hamda ular tomonidan intellektual mulk sohasida sodir etilayotgan qonunbuzilishlar sonini kamaytirish. | 2022-yil noyabr | Adliya vazirligi |
26. | Kontrafakt mahsulotlar bo‘yicha axborotlar bazasini yaratish va keng omma e’tiboriga taqdim etish hamda ma’lumotlar almashinuvini ta’minlab turish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Aholining kontrafakt mahsulotlar bo‘yicha xabardorlik darajasi oshirish hamda huquq egalarining huquqlari buzilishi oldini olish. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
27. | “IP-Protection” axborot portalida belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazilgan patent vakillarining yagona elektron reyestrini shakllantirish. | Tashkiliy-texnik chora-tadbirlar | Jismoniy va yuridik shaxslarga intellektual mulk obyektlarini ro‘yxatdan o‘tkazish va ularni huquqiy himoya qilish bo‘yicha patent vakillari xizmatlaridan kengroq foydalanish imkoniyatini yaratish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
28. | Aholi va tadbirkorlik subyektlarining intellektual mulk sohasidagi xalqaro hujjatlarning normalari va qoidalaridan xabardorligini oshirish hamda mahalliy intellektual mulk obyektlarining xalqaro ro‘yxatdan o‘tkazilishini yanada jonlantirish maqsadida tanlov asosida soha bo‘yicha xalqaro hujjatlarning o‘zbek tilidagi tarjimasini tayyorlash. | Tashkiliy chora-tadbirlar | Intellektual mulk obyektlarini xorijda ro‘yxatdan o‘tkazish ko‘rsatkichlari ortishiga hamda aholi, shu jumladan tadbirkorlik subyektlarining soha bo‘yicha huquqiy savodxonligini oshirish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
5. Huquqiy ma’rifat va huquqiy axborotni tarqatish bo‘yicha izchil manzilli ishlarni tashkil etish | |||||
29. | Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasidan (Lex.uz) foydalanishda jismoniy imkoniyati cheklangan shaxslarga qulayliklar yaratish, jumladan ovozli qidiruv modulini joriy qilish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Imkoniyati cheklangan shaxslarning tizimdan foydalanish imkoniyatini oshirish hamda milliy bazadagi katta hajmdagi ma’lumotlarni qulay hamda tez topish imkonini yaratish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
30. | Milliy huquqiy internet portali (huquqiyportal.uz)ni huquq bilan bog‘liq axborot va ta’lim resurslari bilan integratsiya qilish orqali uni huquqiy xamda sud-huquq masalalari bo‘yicha aholi uchun qiziqarli bo‘lgan ma’lumotlar bilan boyitish va portaldagi ma’lumotlar qamrovini kengaytirish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Yagona platforma orqali huquqiy axborotlarni olish shakllari va sohalarini kengaytirish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
31. | O‘zbekiston Respublikasining fuqarolik, ma’muriy, jinoyat va iqtisodiy ishlar bo‘yicha sudlari qarorlarini umumlashtirib, toifa (klassifikator)lar bo‘yicha Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasiga bosqichma-bosqich kiritish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Keng jamoatchilik uchun O‘zbekiston Respublikasining fuqarolik, ma’muriy, jinoyat va iqtisodiy ishlar bo‘yicha sudlari tomonidan qabul qilingan 1,7 mln. dan ortiq sud qarorlari bilan yagona platforma orqali tanishish imkoniyatini yaratish. | 2023-yil dekabr | Adliya vazirligi, Oliy sud |
6. Huquqiy xizmat ko‘rsatish tizimining samarali ishlashi hamda fuqarolar huquqlari himoya qilinishini ta’minlash | |||||
32. | “Notarius” avtomatlashtirilgan axborot tizimi va Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasining elektron bazasini o‘zaro integratsiya qilish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Notarial xizmatdan foydalanuvchilarga qulay sharoitlar yaratish hamda mazkur xizmatlardan foydalanishda ortiqcha tartib-taomillarni qisqartirish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi, Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasi |
33. | Advokatlik faoliyati bilan shug‘ullanish huquqini beruvchi litsenziya hamda advokatlik tuzilmasini ro‘yxatdan o‘tkazish xizmatlarining kompozit tartibda ko‘rsatilishini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Advokatlik faoliyati bilan shug‘ullanish bo‘yicha ruxsat berishga oid hujjatlarni olishda qulay va ortiqcha byurokratiyadan holi bo‘lgan tizim yaratish. | 2022-yil noyabr | Adliya vazirligi |
34. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari huzuridagi idoraviy notarial arxivlar faoliyatini takomillashtirish. Bunda, idoraviy notarial arxivlar tomonidan xususiy amaliyot bilan shug‘ullanuvchi notariuslarning arxivga topshirgan notarial harakatlaridan dublikatlar berish, O‘zbekiston Respublikasining konsullik muassasalari konsullari tomonidan tasdiqlangan vasiyatnomalarni qabul qilish, “Notarius” avtomatlashtirilgan axborot tizimi orqali sobiq notariuslar tomonidan mol-mulkka qo‘yilgan taqiqlarni bekor qilish imkoniyatini nazarda tutish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Idoraviy notarial arxivlar xizmat ko‘rsatish doirasini oshirish orqali ortiqcha ovoragarchiliklarning oldini olish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
35. | O‘zbekiston Respublikasida faoliyat ko‘rsatib kelayotgan advokatlar reytingini aks ettiruvchi “Adlex” platformasini yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Advokatlar reytingini joriy qilish orqali ular orasida sog‘lom raqobat muhiti yuzaga kelishiga hamda aholi tomonidan malakali va bilimli advokatni tanlab olishga imkon yaratish. | 2022-yil dekabr | Advokatlar palatasi |
7. Yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni tashkil etish tizimini takomillashtirish | |||||
36. | Toshkent davlat yuridik universiteti xodimlari va professor-o‘qituvchilarini malaka oshirish va stajirovka o‘tash uchun nufuzli xorijiy oliy ta’lim va ilmiy tadqiqot muassasalari, shuningdek xalqaro tashkilotlarga yuborish. | Kompleks chora-tadbirlar | Toshkent davlat yuridik universiteti tizimida yuridik ta’lim sifatini oshirish va ta’lim tizimiga innovatsion yangiliklarni kiritish. | 2022-yil davomida | Adliya vazirligi |
37. | Yuristlar malakasini oshirish markazi faoliyatini tartibga soluvchi qonunchilik hujjatlarini birlashtirish, jumladan, yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishning zamonaviy tizimini yaratish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Yurist-kadrlarni xalqaro standartlar bo‘yicha tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
38. | Ta’lim tizimining sifatini oshirish maqsadida: yuridik adabiyotlar ro‘yxatini shakllantirish; shakllantirilgan ro‘yxat asosida yuridik adabiyotlarni tayyorlash va to‘plash; “Yuridik kutubxona” elektron tizimini joriy qilish. | Kompleks chora-tadbirlar | Xorijiy olimlarni jalb yetgan holda yangi avlod darsliklarini yaratish. Bunda darslikni yozishda mavzularni o‘zlashtirish oson bo‘lishi uchun yangicha usul, jumladan zamonaviy axborot-texnologiyalari imkoniyatlari va QR-kodlardan foydalanish. | 2022-yil dekabr | Adliya vazirligi |
39. | Adliya vazirligi tizimidagi barcha axborot tizimlari va ma’lumotlar bazasini yagona platformada shakllantirish uchun “virtual adliya” avtomatlashtirilgan axborot tizimini adliya organlari va muassasalariga joriy qilish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Ish faoliyatini yanada qulay shaklda tashkil qilish, ortiqcha tartiblar va jarayonlarni bekor qilish, xodimlar vaqtini tejash orqali samaradorlik ko‘rsatkichlarini oshirish. | 2022-yil iyun | Adliya vazirligi |
8. Sud ekspertizasi sifatini izchil yaxshilash | |||||
40. | Yakka tartibda nodavlat sud-ekspertlik faoliyati bilan shug‘ullanuvchi xususiy ekspertlar institutini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Sud-ekspertlik faoliyatining muqobil shakllarini joriy etish orqali sohada raqobat va xolislikni hamda ekspertlarning mustaqilligini ta’minlash. | 2023-yil may | Adliya vazirligi |
41. | Sud ekspertlarining faoliyatini ularning kasbiy layoqatliligi, o‘tkazilgan sud ekspertizalarining sifati va boshqa mezonlarga asosan reyting tizimida baholash tartibini joriy qilish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Ekspertlar reytingi asosida rag‘batlantirish orqali sud ekspertiza jarayonida shaxslarning buzilgan huquqlarini malakali tarzda tiklashga ko‘maklashish. | 2023-yil sentyabr | Adliya vazirligi |
42. | O‘zbekiston Respublikasi sud-ekspertiza muassasalari va tashkilotlari tomonidan xorijiy tashkilot va chet el fuqarolariga sud-ekspertiza imkoniyatlaridan keng foydalanish uchun sharoit yaratish maqsadida ularga xizmat ko‘rsatish tizimini joriy qilish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | Sud-ekspertlik faoliyatini rivojlantirish, qo‘shimcha xizmat turlarini joriy qilish. | 2023-yil sentyabr | Adliya vazirligi |
43. | Kriminalistika amaliyotida shaxs identifikatsiyasi va diagnostikasi masalalarini hal etishga qaratilgan ko‘p tarmoqli elektron dasturiy ta’minot yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | Laboratoriya genetik ma’lumotlar bazasi negizida qo‘shimcha identifikatsiya va diagnostika imkoniyatlarini yaratish. | 2022-2023-yillar | Adliya vazirligi |
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari | “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi”davlat muassasasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud ekspertiza markazi | Huquqiy siyosat tadqiqot instituti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toshkent davlat yuridik universiteti | “Adliya organlari va muassasalarida axborot kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish markazi” davlat muassasasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuridik texnikumlar va Akademik litsey | Yuristlar malakasini oshirish markazi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Intellektual mulk markazi” davlat muassasasi | “Davlat xizmatlarini rivojlantirish markazi” davlat muassasasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vazir | Vazir yordamchisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vazirning birinchi o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Tashkiliy-nazorat va strategik rejalashtirish boshqarmasi 17 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qonunchilik departamenti 1 | Davlat boshqaruvi tizimini tahlil va monitoring qilish boshqarmasi 9 | Xalqaro huquqiy hamkorlik departamenti 1 | Davlat xizmatlari departamenti* 1 | Intellektual mulk departamenti 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson resurslari boshqarmasi 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jinoiy, ma’muriy va ijtimoiy qonunchilik boshqarmasi 14 | Intellektual mulk obyektlarini ro‘yxatga olish boshqarmasi 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xalqaro-huquqiy hamkorlik boshqarmasi 9 | Davlat xizmatlari ko‘rsatilishi ustidan nazorat qilish boshqarmasi* 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adliya vazirligi tizimida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘limi 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish boshqarmasi 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iqtisodiy qonunchilik boshqarmasi 14 | Sanoat mulkini huquqiy himoya qilish boshqarmasi 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boshqarmasi 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jamoatchilik bilan aloqalar bo‘limi 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari ijrosini nazorat qilish boshqarmasi 15 | Davlat xizmatlari markazlari va FHDY organlari faoliyatini muvofiqlashtirish boshqarmasi* 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish boshqarmasi 11 | Mualliflik va turdosh huquqlar boshqarmasi 8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arbitraj va sud nizolari masalalari bo‘yicha boshqarma 7 | Moliya-iqtisod boshqarmasi 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intellektual mulk sohasini tahlil qilish va rivojlantirish boshqarmasi 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson huquqlarini himoya qilish boshqarmasi 11 | Ishlar boshqarmasi 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qonunchilikni tizimlashtirish va tartibga solish ta’sirini baholash boshqarmasi 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Davlat xizmatlarini raqamlashtirish boshqarmasi* 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqiy xizmat ko‘rsatishni tartibga solish boshqarmasi 17 | Birinchi bo‘lim 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqiy siyosat tadqiqot instituti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Intellektual mulk markazi” davlat muassasasi** | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vazir maslahatchisi 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yuridik ta’lim va sud-ekspertiza boshqarmasi 7 | AKTRM davlat muassasasi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nodavlat notijorat tashkilotlar boshqarmasi 12 | Ma’muriy tartib-taomillarni rivojlantirish va monitoringini yuritish boshqarmasi* 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud ekspertiza markazi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqiy targ‘ibot va ma’rifat boshqarmasi 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TDYU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Davlat xizmatlarini rivojlantirish markazi” davlat muassasasi** | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Adolat” milliy huquqiy axborot markazi” davlat muassasasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YuMOM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vaziri | Yuridik texnikum | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rejalashtirish va samaradorlikni baholash bo‘limi 3 | Vazirning birinchi o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari* | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish bo‘limi 4 | Huquqiy targ‘ibot va ma’rifat bo‘limi 2 | Davlat xizmatlari ko‘rsatilishi ustidan nazorat qilish bo‘limi* 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson resurslari bo‘limi 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson huquqlarini himoya qilish bo‘limi 2 | Nodavlat notijorat tashkilotlar bo‘limi 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xo‘jalik faoliyati va mehnatni muhofaza qilish bo‘limi 2 | Davlat xizmatlari markazlari va FHDY organlari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘limi* 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari ijrosini nazorat qilish bo‘limi 2 | Huquqiy xizmatlar bo‘limi 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moliya-iqtisod bo‘limi 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jamoatchilik bilan aloqalar bo‘yicha maslahatchi* 1 | Davlat xizmatlari markazlari faoliyatini raqamlashtirish bo‘limi* 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intellektual mulk huquqlarini himoya qilish bo‘limi 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Boshliq | Yuridik texnikum | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rejalashtirish va samarad�rlikni baholash bo‘limi 3 | Boshliqning birinchi o‘rinbosari | Boshliq o‘rinbosari | Boshliq o‘rinbosari* | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish bo‘limi 2 — 4 | Huquqiy targ‘ibot va ma’rifat bo‘limi 2 | Davlat xizmatlari ko‘rsatilishi ustidan nazorat qilish bo‘limi* 2-3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson resurslari bo‘limi 2 — 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson huquqlarini himoya qilish bo‘limi 2 | Nodavlat notijorat tashkilotlar bo‘limi 2-3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xo‘jalik faoliyati va mehnatni muhofaza qilish bo‘limi 2 | Davlat xizmatlari markazlari va FHDY organlari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘limi* 2 — 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari ijrosini nazorat qilish bo‘limi 2 | Huquqiy xizmatlar bo‘limi 5 — 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moliya-iqtisod bo‘limi 4-5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jamoatchilik bilan aloqalar bo‘yicha maslahatchi* 1 | Davlat xizmatlari markazlari faoliyatini raqamlashtirish bo‘limi* 1-2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intellektual mulk huquqlarini himoya qilish bo‘limi 1-2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Boshliq | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inson huquqlarini himoya qilish va huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish bo‘linmasi 1 — 3 | Yuridik xizmat ko‘rsatish markazi 3 — 7 | Davlat xizmatlari markazi* 3 — 36 | FXDYo organlari 2 — 9 | Notarial idoralar** | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Filiallar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Direktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Direktor o‘rinbosari* — Sud-huquq va huquqni muhofaza qilish faoliyati sohasini huquqiy tartibga solishni o‘rganish bo‘limi 5 | Bosh buxgalter 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AKT bo‘yicha katta mutaxassis 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ijtimoiy sohadagi munosabatlarni huquqiy tartibga solishni o‘rganish bo‘limi 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Umumiy bo‘lim 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iqtisodiy sohadagi munosabatlarni huquqiy tartibga solishni o‘rganish bo‘limi 5 | Jamoatchilik bilan aloqalar bo‘yicha yetakchi mutaxassis 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xalqaro hamkorlik bo‘yicha bosh mutaxassis 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Davlat boshqaruvi samaradorligini o‘rganish bo‘limi 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|