“Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risida”, “Axborot erkinligi prinsiplari va kafolatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiq, axborot xizmatlarining tobora kengayib borayotgan turlari, ko‘lamlari va hajmlarini hisobga olgan holda, axborotlarning tezkorligi, qulayligi va ishonchliligini, axborot infratuzilmasini hamda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish va takomillashtirishni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazi negizida boshqaruv xodimlarining cheklangan soni 89 nafar bo‘lgan O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb yuritiladi) tashkil etilsin.
(1-band birinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 8-yanvardagi 5-son qarori tahririda)
Keyingi tahrirga qarang.
milliy axborot makoni va ommaviy kommunikatsiyalar vositalari faoliyatining, shu jumladan zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, yo‘ldosh tizimlar, Internetning global tarmog‘i, axborotni uzatish va tarqatishning boshqa elektron vositalarining hamda matbaa mahsulotlarining tizimli monitoringini olib borish;
ommaviy kommunikatsiya vositalarida tarqatiladigan axborot materiallari mazmunining axborot muhitida shaxs, jamiyat va davlat manfaatlarini himoya qilishni, fuqarolarning ijtimoiy ongiga buzg‘unchi salbiy axborot-ruhiy ta’sirning oldini olishga, milliy-madaniy an’analarni saqlab qolish va ularning uzviyligini ta’minlashga yo‘naltirilgan respublika qonun hujjatlari talablariga muvofiqligini o‘rganib chiqish;
mamlakatimizning ommaviy axborot va kommunikatsiya vositalari samarali faoliyat ko‘rsatishiga to‘sqinlik qiluvchi muammolarni aniqlash, milliy axborot bozorining har tomonlama rivojlanishi uchun zarur shart-sharoitlar yaratishga doir takliflarni ishlab chiqish;
ommaviy kommunikatsiyalar sohasida xizmatlar ko‘rsatuvchi subyektlar faoliyati monitoringi natijalari bo‘yicha umumlashtirish hamda qonun hujjatlari talablarining aniqlangan buzilishlari bo‘yicha tavsiyalar, ogohlantirishlar va xulosalar berish;
yangi texnologiyalar joriy etilishiga qarab ommaviy kommunikatsiyalar sohasida monitoring tizimini takomillashtirish, axborot resurslarini, axborotni uzatish va tarqatish tizimlari va vositalarini shakllantirish;
qonun hujjatlarini, axborot sohasida normativ-huquqiy ta’minlashni takomillashtirish, ilg‘or xorijiy tajribani, zamonaviy talablar va standartlarni hisobga olgan holda ommaviy kommunikatsiya vositalarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish va malakali kadrlar tayyorlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazi Nizomi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
(2-bandning birinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 8-yanvardagi 5-sonli qarori tahririda)
Keyingi tahrirga qarang.
Belgilab qo‘yilsinki, Markaz yuridik shaxs hisoblanadi va o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, nodavlat tashkilotlar, axborot xizmatlari bozori subyektlari bilan belgilangan tartibda o‘zaro hamkorlik qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Belgilansinki, Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazi viloyatlar bo‘limlari faoliyatiga tezkor rahbarlik qilish va uni muvofiqlashtirish O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining hududiy boshqarmalari tomonidan amalga oshiriladi. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi hududiy boshqarmalarining namunaviy tuzilmasi 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi tomonidan axborot xizmatlari sohasidagi faoliyatni amalga oshirish huquqi uchun litsenziyalar berish, litsenziyalar berishni rad etish, ularning amal qilishini to‘xtatib turish yoki ularni bekor qilish, shuningdek ommaviy axborot vositalarining qonun hujjatlarida belgilangan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risida guvohnomalar berish haqida qarorlar qabul qilinishi uchun;
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi organlarining davlat hokimiyati va boshqaruv organlari, xo‘jalik yurituvchi subyektlar va mansabdor shaxslar tomonidan axborot sohasida yo‘l qo‘yilgan kamchiliklarni hamda qonun hujjatlari talablarining buzilishlarini bartaraf etishi to‘g‘risida yozma ko‘rsatmalar berishi uchun asos hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring tizimini, shu jumladan Internet tarmog‘idagi axborot resurslarini, yo‘ldosh tizimlarni, axborotlar, shuningdek matbaa mahsulotlari yetkazib berish va tarqatishning boshqa zamonaviy vositalarini rivojlantirish va takomillashtirish dasturini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazini yuqori malakali mutaxassislar bilan butlasin hamda Markaz hududiy bo‘linmalarining moddiy-texnik jihozlanishini ta’minlasin;
Markazni aloqaning tegishli turlari, shu jumladan Hukumat aloqasi bilan, shuningdek uning Internet tarmog‘iga ulanishini ta’minlasin.
5. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi tuzilmasidagi Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazi, shuningdek Agentlikning Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri bo‘linmalaridagi ommaviy axborot vositalari monitoringi va texnik xizmatlar bo‘limlari tugatilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi (S.B. Rahimov) Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazining tugatilishi munosabati bilan O‘zbekiston matbuot va axborot agentligini moliyalashtirish ko‘rsatkichlariga va uning xarajatlar smetasiga tegishli o‘zgartirishlar kiritsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning to‘rtinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 8-yanvardagi 5-sonli qaroriga asosan chiqarilgan)
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazining faoliyati Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari, shu jumladan aloqa va axborotlashtirish sohasida faoliyatni amalga oshirish huquqi uchun litsenziyalar berilganligi uchun davlat bojlari to‘lashdan tushadigan mablag‘lar hamda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishilgan holda O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tomonidan tasdiqlanadigan smeta doirasida nazorat va monitoring organlari ta’minotiga yo‘naltiriladigan mablag‘lar hisobiga moliyalashtirilishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Keyingi tahrirga qarang.
6. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi (A.N. Aripov), O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (R.Sh. Shog‘ulomov) Davlat mulki qo‘mitasi (M.A. Asqarov) bilan birgalikda O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining tugatilayotgan Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazining televideniye ko‘rsatuvlari va radio eshittirishlarini yozishni va arxivga qo‘yishni amalga oshirish uchun texnika vositalarini O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining yangidan tashkil etilayotgan Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markaziga berish va qabul qilib olinishini ikki oy muddatda belgilangan tartibda amalga oshirsinlar.
7. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (R.Sh. Shog‘ulomov) O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazini matbaa va kitob mahsulotlarining nazorat nusxalarini bepul oladigan tashkilotlar ro‘yxatiga kiritsin.
Keyingi tahrirga qarang.
8. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi (A.A. Polvon-zoda) manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirishlar va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
9. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008-yil 8-yanvardagi 5-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan)
1. O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi monitoring markazi (keyingi o‘rinlarda Markaz deb yuritiladi) ommaviy kommunikatsiyalar sohasida faoliyatni amalga oshiruvchi yuridik va jismoniy shaxslarning qonun hujjatlari va normativ hujjatlar talablariga, davlat va tarmoq standartlariga, litsenziyalar shartlariga rioya etishi ustidan monitoring olib boruvchi vakolatli organ hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ommaviy kommunikatsiyalar sohasidagi normativ hujjatlarga, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining buyruqlari va normativ hujjatlariga, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Monitoring yakunlari bo‘yicha Markaz tomonidan o‘z vakolatlari doirasida tayyorlangan xulosalar vazirliklar, idoralarning, mahalliy davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining tegishli qarorlar qabul qilishi uchun asos hisoblanadi.
4. Markaz O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligiga idoraviy mansub tashkilotdir va mustaqil balansga, bankda hisob raqamiga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga ega bo‘lgan yuridik shaxs hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Markaz tarkibiga uning Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi bo‘limlari kiradi.
5. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari, shu jumladan aloqa va axborotlashtirish sohasida faoliyatni amalga oshirish huquqiga litsenziyalar berilganligi uchun davlat bojlari to‘lashdan tushadigan hamda aloqa va axborotlashtirish sohasida nazorat va monitoring organlari ta’minotiga yo‘naltiriladigan mablag‘lar, shuningdek qonun hujjatlarida nazarda tutilgan moliyalashtirishning boshqa manbalari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishilgan O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tomonidan tasdiqlanadigan smeta doirasida Markaz faoliyatini moliyalashtirish manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
milliy axborot makoni va ommaviy kommunikatsiyalar vositalari faoliyatining, shu jumladan zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, yo‘ldosh tizimlar, Internetning global tarmog‘i, axborotni uzatish va tarqatishning boshqa elektron vositalarining hamda matbaa mahsulotlarining tizimli monitoringini olib borish;
ommaviy kommunikatsiya vositalarida tarqatiladigan axborot materiallari mazmunining axborot muhitida shaxs, jamiyat va davlat manfaatlarini himoya qilishni, fuqarolarning ijtimoiy ongiga buzg‘unchi salbiy axborot-ruhiy ta’sirning oldini olishga, milliy-madaniy an’analarini saqlab qolish va ularning uzviyligini ta’minlashga yo‘naltirilgan respublika qonun hujjatlari talablariga muvofiqligini o‘rganib chiqish;
mamlakatimizning ommaviy axborot va kommunikatsiya vositalari samarali faoliyat ko‘rsatishiga to‘sqinlik qiluvchi muammolarni aniqlash, milliy axborot bozorining har tomonlama rivojlanishi uchun zarur shart-sharoitlar yaratishga doir takliflarni ishlab chiqish;
ommaviy kommunikatsiyalar sohasida xizmatlar ko‘rsatuvchi subyektlar faoliyati monitoringi natijalari bo‘yicha umumlashtirish hamda qonun hujjatlari talablarining aniqlangan buzilishlari bo‘yicha tavsiyalar, ogohlantirishlar va xulosalar berish;
yangi texnologiyalar joriy etilishiga qarab ommaviy kommunikatsiyalar sohasida monitoring tizimini takomillashtirish, axborot resurslarini, axborotni uzatish va tarqatish tizimlari va vositalarini shakllantirish;
qonun hujjatlarini, axborot sohasida normativ-huquqiy ta’minlashni takomillashtirish, ilg‘or xorijiy tajribani, zamonaviy talablar va standartlarni hisobga olgan holda ommaviy kommunikatsiya vositalarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish va malakali kadrlar tayyorlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
Keyingi tahrirga qarang.
radio va teledasturlar, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari qo‘llaniladigan boshqa ommaviy axborotni (kosmik va yo‘ldosh aloqa, ma’lumotlarni uzatish tarmog‘i, shu jumladan Internet va boshqalar) tayyorlash, shakllantirish, qayta ishlash, qayta uzatish, eshittirish va saqlash, shuningdek axborotni istalgan uzatishda (audio va videokassetalar, kompakt-disklar va boshqalar) ommaviy foydalanish uchun davriy matbaa va kitob mahsulotlari, audiovizual mahsulotlar va fonogrammalarni ishlab chiqarish, tarqatish va saqlash sohasida qonun hujjatlari talablariga rioya etilishining doimiy monitoringini tashkil etish va olib borish;
ommaviy kommunikatsiya vositalari (shu jumladan Internet-nashr va ommaviy axborot vositalarining elektron bosma turlari) va ommaviy kommunikatsiyalar sohasida xizmatlar ko‘rsatuvchi boshqa subyektlar tomonidan litsenziya talablari va ro‘yxatdan o‘tkazish shartlariga, ommaviy axborot va reklamani ishlab chiqarish va tarqatish sohasidagi qonun hujjatlariga, shuningdek tegishli davlat va tarmoq standartlariga rioya etilishi monitoringini belgilangan tartibda tashkil etish va amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalangan holda ommaviy kommunikatsiyalar sohasida qonun hujjatlariga rioya etilishi monitoringini tashkil etishning har xil usullarini ishlab chiqish va belgilangan tartibda qo‘llash;
litsenziyalar va davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomalar egalariga aniqlangan kamchiliklarni belgilangan muddatlarda bartaraf etish bo‘yicha taqdimnomalar kiritish yuzasidan takliflar tayyorlash;
respublikaning ommaviy kommunikatsiya tizimlarida milliy o‘zlikni anglashni buzishga, jamiyatni tarixiy va milliy an’analar va urf-odatlardan ajratishga, ijtimoiy-siyosiy vaziyatni nobarqarorlashtirishga, millatlararo va konfessiyalararo totuvlikni buzishga qaratilgan axborot tarqatilishiga qarshi kurashish tizimini takomillashtirishga doir takliflar tayyorlash;
milliy axborot makonida Konstitutsiyaviy tuzumni zo‘ravonlik bilan o‘zgartirishga, O‘zbekiston Respublikasining hududiy yaxlitligi, suverenitetini buzishga, ijtimoiy, milliy, irqiy va diniy nifoqni avj oldirishga, davlat tuzumiga qarshi qaratilgan boshqa tajovuzlar sodir etilishiga ommaviy da’vat etuvchi materiallar mavjudligini, shuningdek urush, zo‘ravonlik, pornografiya va yovuzlikni, terrorizm va diniy ekstremizm g‘oyalarini targ‘ib etishga qaratilgan axborotni aniqlash;
ommaviy kommunikatsiya vositalarining buzg‘unchi ta’sir ko‘rsatuvchi va fuqarolarning jismoniy yoki ruhiy salomatligiga zarar yetkazuvchi qasddan sodir etilgan yoki qasddan sodir etilmagan xatti-harakatlarni aniqlash;
ommaviy kommunikatsiyalar sohasida subyektlar faoliyati to‘g‘risidagi xulosalarni, aniqlangan kamchiliklar va qoida buzishlarni bartaraf etishga doir takliflarni tayyorlash hamda tegishli davlat hokimiyati va boshqaruv organlariga belgilangan tartibda taqdim etish;
ommaviy kommunikatsiyalar sohasida faoliyatni amalga oshirish uchun litsenziyalarning va xo‘jalik yurituvchi subyektlar davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomalarning amal qilishini to‘xtatib turish, to‘xtatish va ularni bekor qilish borasida qarorlar qabul qilish uchun takliflar tayyorlash;
ommaviy kommunikatsiyalar sohasida takliflar tayyorlash hamda qonunlar va normativ hujjatlar loyihalarini, shuningdek texnik shartlar, qoidalar, yo‘riqnomalar, litsenziyalar shartlari loyihalarini ishlab chiqishda ishtirok etish;
Markaz xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni tashkil etish, ommaviy kommunikatsiya vositalarini rivojlantirish va ularning faoliyat ko‘rsatishi masalalari bo‘yicha seminarlar, konferensiyalarda qatnashish;
ishlarni tashkil etishning zamonaviy usullarini qo‘llash, yangi texnologiyalarni joriy etish yo‘li bilan, xorijiy tajriba asosida ommaviy kommunikatsiya vositalari monitoringi sohasida Markaz faoliyatini takomillashtirishga doir chora-tadbirlarni ishlab chiqish;
Markaz vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha davlat hokimiyati va boshqaruv organlari jamoat birlashmalari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlik qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
axborot sohasida O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa funksiyalarni amalga oshirish.
efirga uzatilgan teleko‘rsatuvlar va radioeshittirishlar, davriy matbaa nashrlari, kitob mahsulotlari, hujjatli materiallar (plyonkalar, kassetalar, disklar, tele va radioeshittirishlarni ro‘yxatdan o‘tkazish jurnallari va boshqalar), reklamani tayyorlash va joylashtirish materiallarining nazorat nusxalarini belgilangan tartibda bepul olish;
ommaviy kommunikatsiya vositalari faoliyat ko‘rsatishi masalalari bo‘yicha davlat va jamoat tashkilotlari, ta’lim muassasalari va ilmiy muassasalarning vakillarini belgilangan tartibda jalb etgan holda zarur ekspertizalar o‘tkazilishini tashkil etish;
a) O‘zbekiston Respublikasining mavjud Konstitutsiyaviy tuzumini, hududiy yaxlitligini zo‘ravonlik bilan o‘zgartirishga da’vat etuvchi, urush va zo‘ravonlik, yovuzlik, milliy, irqiy va diniy dushmanlik targ‘ib qilinishiga yo‘l qo‘yuvchi, davlat siri bo‘lgan ma’lumotlarni yoki qonun bilan muhofaza qilinadigan boshqa sirni oshkor etuvchi axborot tarqatilganda, shuningdek jinoiy javobgarlikka tortishga olib keluvchi boshqa xatti-harakatlar sodir etilganda;
b) fuqarolarning sha’ni va qadr-qimmati ommaviy kommunikatsiya vositalari orqali haqorat qilinganda, ularning shaxsiy hayotiga aralashilganda;
v) prokuror, tergovchi yoki surishtiruvchining yozma ruxsatnomasisiz dastlabki tergov materiallari e’lon qilinganda, sudning qarori qabul qilingungacha muayyan ish bo‘yicha natijalarni oldindan ma’lum qilib qo‘yish yoki sudning qarori yoki hukm qonuniy kuchga kirgunga qadar sudga boshqacha yo‘l bilan ta’sir ko‘rsatish, uning nomini oshkor qilmaslik sharti bilan axborot bergan manba oshkor qilinganda (oshkor qilish sudning talabi bilan amalga oshirilgan hollar bundan mustasno);
d) davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, xo‘jalik yurituvchi subyektlar va ularning mansabdor shaxslari tomonidan matbuot, axborot va reklama sohasidagi qonun hujjatlari buzilganda;
e) ommaviy axborot vositalari to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga zid bo‘lgan boshqa hollarda qonun hujjatlari va normativ hujjatlar talablari buzilishiga yo‘l qo‘ygan ommaviy kommunikatsiya sohasi subyektlariga, nashriyotlar va matbuot muassasalariga chora-tadbirlar ko‘rish to‘g‘risida takliflar kiritish.
9. Markaz va uning xodimlari ommaviy kommunikatsiya vositalarining muassislari, hammuassislari va homiylari bo‘lish, har qanday moliyaviy taqdirlash, homiylik yordami ko‘rsatish va olish, shuningdek olingan maxfiy ma’lumotlarni oshkor qilish huquqiga ega emas.
10. Markazni boshqarish va unga rahbarlik qilish O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining bosh direktori tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan boshliq tomonidan amalga oshiriladi.
Markaz boshlig‘i bilan mehnat shartnomasi O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining bosh direktori tomonidan imzolanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Markaz boshlig‘i O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlariga va mazkur Nizomga muvofiq:
kadrlarni tanlaydi va joy-joyiga qo‘yadi, o‘z o‘rinbosarlarini hamda tarkibiy bo‘linmalar rahbarlarini belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi bilan kelishgan holda Markazning shtat jadvalini va xarajatlar smetasini tasdiqlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
barcha xodimlar bajarishi majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
davlat hokimiyati va boshqaruv organlari, tashkilotlar, muassasalar, korxonalar, jamoat birlashmalari bilan o‘zaro hamkorlikda Markaz nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Markazning mol-mulki davlat mulki hisoblanadi va xo‘jalikni yuritish huquqi bilan Markazga tegishli bo‘ladi.
13. Asosiy fondlar va aylanma mablag‘lar, shuningdek qiymati korxonaning mustaqil balansida aks ettiriladigan boshqa boyliklar Markazning mol-mulki hisoblanadi.
14. Markazning mablag‘lari O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligining Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga shakllantiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
15. Markaz o‘z faoliyati natijalarining statistika va buxgalteriya hisobini amalga oshiradi hamda qonun hujjatlarida belgilangan tartibda va muddatlarda statistika hisoboti va moliyaviy hisobot tuzadi.
16. Xo‘jalik faoliyatini, moliyaviy hisobotni, buxgalteriya hisobi yuritilishining belgilangan talablarga muvofiqligini tekshirish uchun Markaz auditor tashkilotni jalb etishi mumkin.
17. Markaz faoliyatini nazorat qilish har ikki yilda ko‘pi bilan bir marta rejali kompleks tekshirish o‘tkazish, zarurat bo‘lganda esa faoliyatning ayrim turlarini rejadan tashqari tekshirish yo‘li bilan O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi tomonidan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Markazni tugatish va qayta tashkil etish (qo‘shish, birlashtirish, bo‘lish, ajratish, qayta tashkil etish va nomini o‘zgartirish) O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlariga muvofiq amalga oshiriladi.
19. Markaz tugatilgan taqdirda Markazning kreditorlar talablari qondirilgandan keyin qolgan mol-mulki O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi balansiga o‘tkaziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.