LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 18-apreldagi 329-sonli “Davlat teatrlari va konsert-tomosha muassasalari faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Respublikada teatr va konsert faoliyatini boshqarish tuzilishini takomillashtirish, teatr-tomosha muassasalarini shartnoma (bitim) munosabatlari tizimiga o‘tkazish, o‘zbek milliy va jahon teatri hamda musiqasining eng yaxshi namunalarini targ‘ib qilishni yanada rivojlantirish, musiqaviy-estetik tarbiyani va aholiga madaniy xizmat ko‘rsatishni yaxshilash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi davlat teatr-tomosha muassasalarining ilova qilinayotgan Maqomi tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Madaniyat vazirligi bir oy muddat ichida Madaniyat vazirligi tizimidagi rahbar xodimlar, mutaxassislar bilan bitimlar tuzish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqsin va uni O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Moliya vazirligi va Mehnat vazirligi bilan kelishib olsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Vazirlar Mahkamasining ijtimoiy rivojlanish, fan va madaniyat bo‘limiga yuklatilsin.
O‘zbekiston Respublikasi teatr-tomosha muassasalariga davlat muassasasi Maqomi berish ijtimoiy hayotni qayta qurishning hozirgi sharoitlarida insonning moddiy va ma’naviy ehtiyojlari dialektikasida san’atning o‘rni, respublika fuqarolarining axloqiy e’tiqodi, vatanparvarligi va baynalmilalligini shakllantirishda sahna san’atining roli bilan belgilanadi.
Mazkur Maqom teatr-tomosha muassasasining ayniqsa hozirgi sharoitda iqtisodiyot bilan bog‘liq ma’naviy ishlab chiqarish ekanligini va shu sababli ilmiy boshqarishni, doimo o‘zgarib turuvchi tomoshabinlar ommasini o‘rganishni, uning respublika, viloyat, shahar madaniyati tizimidagi o‘rniga to‘g‘ri baho berishni talab etuvchi muassasa ekanligini tan olishga asoslandi.
Mazkur Maqom teatr-tomosha muassasalari uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, o‘zbek milliy, jahon teatri va musiqa san’atining eng yaxshi namunalarini targ‘ib qilishni yanada rivojlantirish, spektakllar, konsert dasturlari va chiqishlarining g‘oyaviy-badiiy saviyasini oshirish, musiqiy-estetik tarbiyani va aholiga madaniy xizmat ko‘rsatishni yaxshilash, respublikada teatr va konsert faoliyatini boshqarish tuzilishini takomillashtirish, ijodiy tashabbusni rag‘batlantirish va teatr-tomosha muassasalari jamoasining mehnat, moliyaviy va moddiy resurslardan oqilona foydalanishdan, ish sifati va samaradorligini hamda uning natijalari uchun mas’uliyatni oshirishdan manfaatdorligini kuchaytirish maqsadida ishlab chiqilgan.
Oldingi tahrirga qarang.
Mazkur Maqomning amal qilishi teatrlarga, teatr-studiyalarga, konsert tashkilotlariga, musiqali dastalar birlashmalariga, O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tizimidagi mustaqil badiiy jamoalarga va konsert zallariga taalluqlidir.
(xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Teatr-tomosha muassasalarining Maqomi mamlakat teatr va konsert tashkilotlarini xo‘jalikni yuritishning yangicha sharoitlariga o‘tkazish qoidalari asosida ishlab chiqilgan bo‘lib, u o‘z ichiga quyidagi prinsiplarni oladi:
umumdavlat va ijtimoiy-madaniy siyosatni amalga oshirishni xalq deputatlari Kengashlari, madaniy boshqarmalar, ijodiy uyushmalar va boshqa jamoat tashkilotlarining huquq va burchlarini kengaytirish bilan, shuningdek, ijodiy-ishlab chiqarish va ijtimoiy rivojlanish masalalarini hal etishda teatr-tomosha muassasalari mehnat jamoalarining mustaqilligi bilan qo‘shib olib borish;
teatr-konsert faoliyatini ustun darajada tarmoq boshqaruvidan ustun darajada hududiy boshqaruvga o‘tkazish. Bunda mahalliy an’analar, aholining talab va ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda teatr va konsert faoliyatining kompleks va proporsional rivojlanishini ta’minlash uchun zarur bo‘lgan resurslarning asosiy qismi xalq deputatlari mahalliy Kengashlarining ixtiyorida bo‘lishi kerak;
madaniyatni boshqarish organlari, teatr-tomosha muassasalari qaysi idoraga bo‘ysunishlaridan qat’i qazar, ularda yagona mafkuraviy siyosat yuritilishini ta’minlaydilar, tarmoq kompleks dasturlari ishlab chiqilishi va amalga oshirilishini tashkil etadilar, ularni zarur resurslar bilan ta’minlaydilar, bevosita o‘zlariga qarashli teatr-tomosha muassasalariga rahbarlik qiladilar;
filarmoniya faoliyatini ustun darajada rivojlantirish, sovet dramaturglari va bastakorlarining ijodiy yutuqlarini, o‘zbek milliy va jahon adabiyoti, musiqa madaniyati va xalq ijodining eng yaxshi namunalarini targ‘ib qilish, xalqlarining milliy madaniyatlari gullab-yashnashiga va o‘zaro boyishiga ko‘maklashish, bolalar va o‘smirlarni musiqiy-estetik tarbiyalash ishlarini yaxshilash;
xo‘jalik yuritishning ilg‘or shakllaridan foydalanish, teatr-tomosha muassasalarini moddiy va ma’naviy rag‘batlantirishning, ijodiy-ishlab chiqarish va ijtimoiy rivojlanish hamda mehnat jamoasi mehnatiga haq to‘lash jamg‘armalari miqdorining, har bir xodim mehnatiga to‘lanadigan haqning pirovard iqtisodiy va ijtimoiy ko‘rsatkichlarga, mehnatning sifati va samaradorligiga mustahkam bog‘liqligini belgilash.
Oldingi tahrirga qarang.
San’at muassasasi sifatida teatr-tomosha muassasasining ijodiy vazifasi, janr yo‘nalishi uni tashkil etish (yoki qayta tashkil etish)da, agar teatr-tomosha muassasasi respublika bo‘ysunishida bo‘lmasa, viloyat yoki shahar boshqaruv organlarining roziligi bilan O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan belgilanadi. Respublika teatr-tomosha muassasalarining kimga bo‘ysunishi O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligining buyrug‘i bilan belgilab qo‘yiladi (ro‘yxat bo‘yicha).
(xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
1. Teatr-tomosha muassasalarini boshqarish mazkur Maqom va teatr ustaviga muvofiq amalga oshiriladi. Teatr boshqaruv organlari tuzilishini va uni saqlash xarajatlarini mustaqil belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. Teatr-tomosha muassasasining rahbari, agar teatr yoki konsert tashkiloti respublika bo‘ysunishida bo‘lsa, O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan tayinlanadi. Boshqa teatr-tomosha muassasalarining rahbarlari mahalliy organlar bilan kelishilgan holda Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan tayinlanadi.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
3. Teatr-tomosha muassasasining badiiy rahbarligida, odatda, maxsus oliy ma’lumotga ega bo‘lgan yoki teatr-tomosha muassasasida kamida 5 yil rahbarlik lavozimida ishlagan shaxslar tayinlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Agar teatr-tomosha muassasasi respublika bo‘ysunishida bo‘lsa O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi, boshqa hollarda esa viloyat madaniyat boshqarmalari va shahar madaniyat bo‘limlari teatr rahbari bilan mehnat shartnomasi (bitim) tuzadilar va shartnomaga muvofiq u quyidagilar uchun javob beradi:
(4-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
shartnoma (bitim) majburiyatlariga javob beruvchi maqsadga yo‘naltirilgan ijodiy jarayonni tashkil etish;
jamoada muvaffaqiyatli ishlash uchun qulay muhit yaratish, teatr ijodiy xodimlarining kasb mahoratini o‘stirish va ularda mas’uliyat hissini tarbiyalash.
Shartnoma (bitim)ga tashkiliy va ijodiy xarakterdagi bandlar kiritiladi. Ular shartnoma (bitim) bo‘yicha hozirgi tarif stavkalari (okladlar)da ko‘rsatilmagan maosh belgilashni o‘z ichiga olgan bo‘limlardan iborat bo‘ladi. Shartnoma shartlarini oshkor qilish yollanuvchi tomonga ham, yollovchi tomonga ham qat’iyan taqiqlanadi.
5. Teatr-tomosha muassasasi rahbari ushbu korxona nomidan mustaqil tarzda harakat qiladi, uning manfaatlarini himoya qiladi, teatr mulkini istifoda etadi, shartnomalar, shu jumladan, mehnat shartnomalari tuzadi, ishonch xatlari beradi, hisob-kitob va boshqa hisoblab ochadi, mablag‘ni sarflash huquqiga ega bo‘ladi, shtatlarni tasdiqlaydi, teatrning barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi, teatr faoliyati natijalari uchun javob beradi.
6. Teatr-tomosha muassasalarida uning rahbarining taklifi bilan teatr tomonidan mustaqil belgilangan tartibda tashkil etiluvchi va harakat qiluvchi badiiy kengash yoki boshqa bir maslahat kengashi tuzilishi mumkin.
7. Teatr-tomosha muassasasi jamoasining rahbar bilan o‘zaro munosabatlari, mehnatni muhofaza qilish, ijtimoiy rivojlanish, tegishli jamg‘armalarni taqsimlashda xodimlarning ishtirok etishi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi va teatr ustavi asosida tartibga solinadi.
8. O‘zbekiston Respublikasida davlat teatr-tomosha muassasalarini mablag‘ bilan ta’minlash teatr san’atini rivojlantirishning kafolati sifatida davlatning muhim ijtimoiy-iqtisodiy majburiyati hisoblanadi.
teatr-tomosha muassasasida ijodiy faoliyat uchun zarur sharoit yaratish va uning tijoratlashuvining oldini olish;
teatr-tomosha muassasalarida xodimlarga to‘lanadigan ish haqi darajasini ularning yashash ehtiyojiga munosib tarzda saylash;
teatr-tomosha muassasasida ijodiy imkoniyatlarni to‘laqonli ro‘yobga chiqarishni ta’minlovchi ish rejimini qaror toptirish va saqlash;
teatr jamoasining ijodiy niyatlarini badiiy jihatdan to‘laqonli ifoda etishi uchun zarur mablag‘ ajratish.
10. Budjetdan mablag‘ bilan ta’minlash normativi miqdori O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi yoki viloyat madaniyat boshqarmasi tomonidan konsert-tomosha muassasalarining qaysi tarmoqqa bo‘ysunishiga ko‘ra quyidagi umumrespublika ijtimoiy-iqtisodiy normativlari asosida belgilanadi:
mehnat haqi bo‘yicha — artistlar va badiiy xodimlarning eng kam ish haqi xalq xo‘jaligidagi Xodimning o‘rtacha ish haqiga, boshqa xodimlarning ish haqi esa tegishli mintaqa xalq xo‘jaligidagi ishlab chiqarishda xizmat qiladigan xuddi shunday Xodimning ish haqiga teng bo‘lishi kerak;
mehnatni tashkil etish bo‘yicha — artistlar va badiiy xodimlar soni teatr-tomosha muassasalari turiga ko‘ra quyidagi miqdorda bo‘ladi: opera va balet teatrida 400 artist va 60 xodim, musiqali komediya teatrida 180 artist va 28 xodim, drama teatri va yosh tomoshabinlar teatrida 40 artist va 15 xodim, qo‘g‘irchoq teatrida 20 artist va 11 xodim;
konsert-filarmoniya tashkilotlarida normativlar hisobi konsert faoliyatining hajmiga bog‘liq ravishda ishlab chiqiladi;
ijodiy jarayonni har yili ta’minlashga ketadigan eng kam mablag‘ miqdori quyidagicha: opera va balet teatri uchun 250 ming so‘m, yosh tomoshabinlar teatri uchun 100 ming so‘m, qo‘g‘irchoq teatri uchun 30 ming so‘m.
Ko‘rsatilgan normativ mablag‘lar har yili ulgurji narxlar va tariflar hisobga olingan holda umumdavlat metodologiyasi bo‘yicha o‘zgartirib turiladi.
Ijodiy jarayonni tashkil etish bo‘yicha — spektakllarning yillik normativ miqdori 280 spektakldan iborat.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
11. Teatrlarning mazkur Maqomning 10-bandida ko‘zda tutilmagan turlari bo‘yicha xodimlar soni normativlari va ijodiy jarayonni mablag‘ bilan ta’minlash normativlari teatr-tomosha muassasasi bilan Madaniyat va sport ishlari vazirligi, viloyat madaniyat boshqarmalari o‘rtasida tuzilgan shartnoma bilan belgilanadi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
12. Ijtimoiy-iqtisodiy normativlar faqat davlat mablag‘i bilan ta’minlash normativlarida ko‘rsatilgan mablag‘ni hisob-kitob qilishdagina qo‘llaniladi. Bunda har bir teatr rejalashtirish jarayonida o‘ziga xos sharoitlarni va jamoa iqtisodiy imkoniyatlarini hisobga olgan holda artistlar va badiiy xodimlar sonini, ijodiy-ishlab chiqarish faoliyati ko‘rsatkichlarini mustaqil belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
13. O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi milliy, ijtimoiy va iqtisodiy sharoitlarning o‘ziga xosligiga bog‘liq ravishda normativ mablag‘ bilan ta’minlashni hisob-kitob qilayotganda jamoa ijodiy niyatlarini to‘laqonli badiiy ifodalashga keladigan sarflarni oshirishi va spektakllar sonini kamaytirishi mumkin.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
14. Davlat mablag‘i bilan ta’minlash normativ summasi joriy yilda quyidagi hollarda qayta qurib chiqiladi:
teatr faoliyati sharoitlarida muhim o‘zgartishlar yuz berganda (boshqa binoga ko‘chish, rekonstruksiya, texnik qayta jihozlash va boshqalar);
stavkalar va lavozim maoshlari, ish haqiga qo‘shimchalar va boshqalarga oid umumdavlat tadbirlarini amalga oshirishda;
narxlar bir marta jiddiy o‘zgarganda yoki teatr-tomosha muassasasi foydalanadigan xizmatlar tariflarining narxlari indekslari oshganda.
Oldingi tahrirga qarang.
15. Davlat mablag‘i bilan ta’minlashning normativ summasi O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan tasdiqlangan metodikaga muvofiq ijtimoiy-iqtisodiy normativlar asosda belgilanadi.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
16. Teatr-tomosha muassasalari faoliyatini mablag‘ bilan ta’minlash O‘zbekiston Respublikasining davlat budjeti va mahalliy budjetlar hisobidan amalga oshiriladi.
a) bir tomoshabin hisobiga teatr, musiqa san’ati va konsert faoliyatini rivojlantirish jamg‘armasidan budjetdan mablag‘ bilan ta’minlash normativi;
Oldingi tahrirga qarang.
b) hozirgi vaqtda yuqorida aytib o‘tilgan normativ bo‘yicha mablag‘ bilan ta’minlashga o‘tilgunga qadar budjetdan mablag‘ bilan ta’minlash limiti joriy etiladi, ya’ni teatrning kimga bo‘ysunishiga muvofiq uni mablag‘ bilan ta’minlash 70 va undan yuqori foizdan boshlab budjet hisobidan, qolgan mablag‘ esa teatrning o‘z daromadi va boshqa kirimlar hisobidan bo‘ladi. Teatrlarga respublika Madaniyat va sport ishlari vazirligi, viloyat yoki shahar madaniyat boshqarmalari tomonidan moliyaviy yordam berish har bir teatr uchun alohida amalga oshiriladi va teatr rahbari bilan tuziladigan mehnat shartnomasida maxsus belgilab qo‘yiladi.
(17-bandning “b” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
bitta konsert yoki bir tinglovchi hisobiga filarmoniya faoliyatini budjetdan mablag‘ bilan ta’minlash normativi (konsert tashkilotlari normativ mablag‘ bilan ta’minlashga o‘tgunga qadar filarmoniya faoliyatiga mablag‘ ajratish summasi belgilanadi);
18. Madaniyatni boshqarish yuqori organlari teatr-tomosha muassasalariga quyidagi dastlabki ma’lumotlarni yetkazadi:
v) davlat markazlashtirilgan kapital sarmoyasi va qurilish-montaj ishlari, markazlashtirilgan holda taqsimlanadigan moddiy resurslar limitlari;
Nazorat raqamlari ko‘rsatma xarakteriga ega emas va konsert tashkilotlari tomonidan yillik rejalar tuzishda faqat yo‘nalish hisoblanadi.
Nazorat raqamlari ko‘rsatkichlarining aniq tarkibi har bir teatr-tomosha muassasasi uchun nufuzli madaniyat tashkiloti tomonidan uning ish xususiyatlarini hisobga olgan holda belgilanadi.
Madaniyatni boshqarish organlari muhim muammolarni hal etish, aholini teatr va konsert xizmati bilan ta’minlashdagi hududiy nomutanosibliklarni bartaraf etish, shuningdek, maxsus tadbirlarni o‘tkazish (festivallar, ko‘riklar, tanlovlar, yangi spektakllar yaratish va hokazolar) uchun teatr-tomosha muassasalariga, odatda, tanlovli shartnoma asosida maqsadli ijodiy buyurtmalar berishi mumkin. Shartnomada ishning (xizmatning) hajmi, tuzilishi va sifati, moddiy va moliyaviy resurslar bilan ta’minlash tartibi, imtiyozlar berish va boshqa shartlar belgilab qo‘yiladi. Nazarda tutilgan ish (xizmat)lar amaldagi davlat bahosi va tarifi bo‘yicha to‘lanadi.
Respublika teatr-tomosha muassasalari faoliyatini rivojlantirish maqsadida quyidagi ishlar amalga oshiriladi;
davlat va jamoat muassasalari va tashkilotlariga jamoalar roziligi bilan ijtimoiy rivojlanish jamg‘armasi va shunga o‘xshash boshqa jamg‘armalar mablag‘larining bir qismidan teatr-tomosha muassasalari faoliyatini mablag‘ bilan ta’minlashda foydalanish huquqi berilsin. Shartnoma asosidagi maqsadli ijodiy buyurtmalarni amalga oshirish ham shu jumlaga kiradi;
belgilansinki, teatrlarning gastrol faoliyati madaniyatni boshqarish organlarining maqsadli ijodiy buyurtmalari bo‘yicha yoki boshqa boshqaruv organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar bilan tuziladigan shartnomalar asosida to‘g‘ridan to‘g‘ri amalga oshirilishi mumkin;
Oldingi tahrirga qarang.
chetdan keladigan teatr-tomosha muassasalariga respublika hududida gastrolda bo‘lish uchun guvohnoma berish huquqi faqat O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligiga (teatr jamoalariga), M. Qoriyoqubov nomidagi O‘zbekiston Davlat filarmoniyasiga (konsert-filarmoniya jamoalariga), “O‘zbeknavo” estrada birlashmasiga (estrada jamoalariga) beriladi.
(18-bandning o‘n oltinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
19. Teatr-tomosha muassasasi o‘z faoliyatini mustaqil ravishda rejalashtiradi va rivojlanish istiqbolini teatr rahbari bilan tuzilgan shartnomada ko‘zda tutilgan vazifalar (maqsadlar)dan, mavjud ijodiy va xo‘jalik resurslari va teatrni ijodiy va ijtimoiy rivojlantirish zaruriyatidan kelib chiqib belgilaydi.
20. Teatr-tomosha muassasasi biletlar narxini o‘zi Mustaqil ravishda belgilaydi. Bunda aholining ijtimoiy himoya qilinmagan guruhlariga spektakl biletlarining kamida 20 foizini imtiyozli narxda sotish kafolatini beradi. Teatr tomonidan realizatsiya qilinadigan boshqa pulli xizmatlar va mahsulotlar narxi (tariflari) O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligida nazarda tutilgan tartibda belgilanadi.
21. Teatr-tomosha muassasasi o‘z xarajatlarini quyidagi ko‘rinishda olinadigan daromadlar hisobidan qoplaydi:
bajarilgan ishlar va ko‘rsatilgan xizmatlar uchun shartnomalar bo‘yicha davlat boshqaruv organlari, barcha tashkiliy-huquqiy shakldagi korxonalar, muassasalar, jamoat tashkilotlari va boshqa tashkilotlardan tushgan tushum;
22. Teatrning sovet va xorijiy huquqiy shaxslar hamda fuqarolardan tekin xayr-ehson (hadyalar, moliyaviy yordam pullari) olish huquqi cheklanmaydi.
23. Moddiy va unga tenglashtirilgan xarajatlar, majburiyatlar bo‘yicha to‘lovlar, xodimlarga ish haqi berishdan keyin qolgan mablag‘lar mustaqil ravishda teatrning tegishli jamg‘armalariga taqsimlanadi.
24. Teatr-tomosha muassasasining ijodiy-ishlab chiqarish va ijtimoiy rivojlanish jamg‘armasi mablag‘lari faqat muayyan maqsadlarga sarflanadi va ular ish haqi sifatida to‘lanmaydi.
Teatr-tomosha muassasasi tomonidan uning asosiy jamg‘armalari tarkibiga qiruvchi buyumlarni sotishdan tushgan mablag‘ bevosita ijodiy-ishlab chiqarish va ijtimoiy rivojlanish jamg‘armasi hisobiga o‘tkaziladi.
25. Teatr-tomosha muassasasi kredit shartnomalari va hisob-kitob intizomiga rioya qilinishi uchun to‘la javob beradi.
Oldingi tahrirga qarang.
Teatr-tomosha muassasasi o‘z rahbari nomidan har bir xodim bilan O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan va tasdiqlangan mehnat shartnomasi (bitimi) asosida o‘zaro kelishuvga binoan muayyan muddatga shartnoma tuzadi.
(IV-bo‘limning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 157-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 192-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Xodimlarga ish haqi mehnat ulushi koeffitsiyenti qo‘llangan holda amaldagi qarorga muvofiq beriladi.
Barcha toifadagi xodimlar uchun asos bo‘luvchi (majburiy) mehnat normalari teatr badiiy kengashi qarori bilan belgilanadi.
26. Teatr-tomosha muassasasi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi asosida tashqi iqtisodiy faoliyatni amalga oshirish huquqiga ega.
27. Teatr-tomosha muassasasi chet el valyutasi hisobida sovet va xorijiy bank kreditlari va tijorat kreditlaridan foydalanishi, shuningdek, belgilangan tartibda valyuta sotib olishi hamda sotishi mumkin.
Teatr-tomosha muassasasini tugatish (shuningdek, uni tubdan qayta tashkil etish) huquqi teatr bo‘ysunadigan organga tegishlidir;