Qayd etib o‘tilsinki, keyingi yillarda mamlakatimizda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarini vujudga keltirish, jumladan ularning faoliyatini tartibga soluvchi mustahkam normativ-huquqiy bazani shakllantirish, erkin iqtisodiy va sanoat zonalarini rivojlantirishga xorijiy hamda mahalliy investitsiyalarni jalb etish imkonini beradigan soliq, bojxona imtiyozlari va yengilliklarining keng tizimini yaratish borasida aniq maqsadga yo‘naltirilgan keng ko‘lamli ishlar amalga oshirildi.
Shu bilan birga erkin iqtisodiy zonalar faoliyatini tashkil etishda jiddiy kamchilik va nuqsonlar mavjudki, ular shunday zonalarni rivojlantirishga va samarali faoliyat yuritishiga to‘sqinlik qilmoqda. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-avgustdagi PQ-3175-sonli qarori bilan tashkil qilingan Maxsus idoralararo komissiya tomonidan joylarga chiqib o‘rganilganda quyidagilar aniqlandi:
birinchidan, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari hududlarida joylashtirish uchun loyihalarni tanlashning aniq mezonlari mavjud emas. Investitsiya loyihalarini ko‘rib chiqishda yangidan tashkil etilayotgan ish o‘rinlari soni, salohiyatli xorijiy sherik va investor-mamlakatning mavjudligi, ishlab chiqarilayotgan mahsulotning ichki va tashqi bozorlarda talab qilinishi, eksport hajmi, shuningdek, ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasi hisobga olinmayapti;
ikkinchidan, erkin iqtisodiy zonalar hududida joylashtirish va amalga oshirish uchun taklif etilayotgan investitsiya loyihalarini kelishib olish va ma’qullash mexanizmi amalda haddan tashqari murakkab byurokratizmga uchragan, bu esa mazkur loyihalar bo‘yicha qarorlar qabul qilishni qo‘p oylarga cho‘zib yubormoqda;
uchinchidan, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari uchun zarur muhandislik-kommunikatsiya va ishlab chiqarish infratuzilmasini o‘z vaqtida barpo etish masalalariga yetarlicha e’tibor berilmayapti;
to‘rtinchidan, taklif etilayotgan investitsiya loyihalarining ishonchli moliyaviy manbalar, shu jumladan, mahalliy va xorijiy kredit resurslari, to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalar hisobiga ishonchli ta’minlanishi mufassal ishlab chiqilmagan. Erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalariga biriktirilgan tijorat banklari ushbu muammolarni hal etishda sust ishtirok etmoqdalar;
beshinchidan, erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilari Respublika tovar-xomashyo birjasi orqali sotiladigan xomashyo resurslarini zarur hajmda sotib olishda kattagina qiyinchiliklarga duch kelmoqda;
oltinchidan, erkin iqtisodiy zonalarning hududida foydalanishga topshirilgan korxonalarning ishlab chiqarish quvvatlaridan nihoyatda samarasiz foydalanilmoqda, buning oqibatida ishlab chiqarish va eksport hajmlari hamda ish joylari soni tasdiqlangan biznes-rejalar parametrlariga muvofiq kelmaydi;
yettinchidan, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisining birinchi o‘rinbosari, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining iqtisodiyot va tadbirkorlik masalalari bo‘yicha birinchi o‘rinbosarlari rahbarligida erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha tashkil qilingan hududiy komissiyalar tomonidan joylarda yuzaga keluvchi masalalarni tezkorlik bilan hal etish borasidagi ishlarni muvofiqlashtirishning ta’sirchan mexanizmi mavjud emas.
Mana shularning hammasi erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarida joylashtiriladigan investitsiya loyihalarini tanlab olish, yer maydonlari ajratib berish tartibi, xomashyo va materiallardan foydalanishni ta’minlash, tadbirkorlik subyektlariga kredit resurslari ajratishning prinsipial yangi tizimi yaratilishini taqozo etadi.
Tashqi bozorlarda xaridorgir bo‘lgan yuqori qo‘shilgan qiymatli raqobatdosh, sifatli mahsulot ishlab chiqarilishini ta’minlaydigan mineral-xomashyo va qishloq xo‘jaligi resurslarini chuqur qayta ishlash bo‘yicha yuqori texnologiyali zamonaviy ishlab chiqarishlarni barpo etishga xorijiy va mahalliy investitsiyalarni jalb etish uchun g‘oyat qulay ishbilarmonlik muhitini vujudga keltirish, shuningdek, respublika mintaqalarining ishlab chiqarish va resurs salohiyatidan kompleks hamda samarali foydalanish, buning asosida yangi ish joylarini tashkillashtirish va aholi daromadlarini oshirish maqsadida:
1. 2017-yilning 1-dekabridan boshlab erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarini boshqarish hamda ular faoliyatini tashkil etishning yangi tizimi joriy etilsin, unda quyidagilar nazarda tutilsin:
a) erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha tashkil qilingan hududiy komissiyalar 1-ilovaga* muvofiq namunaviy tarkibda Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining ma’muriy kengashlari (keyingi o‘rinlarda — ma’muriy kengashlar) etib qayta tashkil qilinsin, quyidagilar ularning asosiy vazifalari va faoliyati yo‘nalishlari etib belgilansin:
Keyingi tahrirga qarang.
tegishli hududda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini davlat tomonidan tartibga solish va muvofiqlashtirish, shuningdek, alohida huquqiy va iqtisodiy rejimga rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining samarali faoliyat yuritishini tashkillashtirish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari direksiyalarini shakllantirish hamda ular faoliyati ustidan nazoratni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
investitsiya loyihalarini tanlash va ularni amalga oshirish uchun erkin iqtisodiy zonalar hududida joylashtirish bo‘yicha qaror qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
tadbirkorlik subyektlarini tanlab olish va ularni kichik sanoat zonalarida joylashtirish bo‘yicha tanlov komissiyasi funksiyalarini amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilariga yer maydonlari taqdim etish to‘g‘risida qarorlar qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
davlat mulki bo‘lgan ishlamayotgan korxonalar va bo‘sh yotgan mol-mulklarni erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilariga investitsiya majburiyatlarini qabul qilgan holda “nol” xarid qiymati bo‘yicha sotish to‘g‘risida qaror qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarini rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish, erkin iqtisodiy zonalarni rivojlantirishning bosh rejalarini, shuningdek, kichik sanoat zonalarini rivojlantirish rejalarini ko‘rib chiqish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarida muhandislik-kommunikatsiya hamda transport infratuzilmasini qurish bo‘yicha loyihalarning o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
investitsiya loyihalarining amalga oshirilishi, shuningdek investitsiyalash to‘g‘risida bitimga kiritilgan majburiyatlarning, shu jumladan, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari ishtirokchilari korxonalarining biznes-rejalari parametrlari bajarilishi ustidan monitoring olib borish;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilari — tadbirkorlik subyektlariga investitsiya loyihalarini amalga oshirishda va korxonalarning faoliyat yuritishida yuzaga keladigan masalalar kompleksini hal etishda yordam ko‘rsatish;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy zonalar hududlarining chegaralarini aniqlashtirish va yangi kichik sanoat zonalari barpo etish bo‘yicha takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyati samaradorligini oshirish, shuningdek, ular faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha takliflar taqdim etish;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
b) erkin iqtisodiy zonalarning Ma’muriy kengashi tugatilgan holda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari ma’muriy kengashlarining faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi (keyingi o‘rinlarda — Respublika kengashi) 2-ilovaga* muvofiq tarkibda tashkil qilinsin, ularning asosiy vazifalari va faoliyati yo‘nalishlari etib quyidagilar belgilansin:
o‘rta muddatli va uzoq muddatli istiqbolda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarini rivojlantirish strategiyasini belgilash;
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari ma’muriy kengashlari hamda direksiyalari faoliyatiga rahbarlikni amalga oshirish, muvofiqlashtirish va monitoring qilish;
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining faoliyat yuritishi va ularni rivojlantirish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari hududida investitsiya loyihalarini amalga oshirish bilan bog‘liq tashkiliy-texnik masalalarni hal etishda vazirliklar, idoralar, tijorat banklari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan amaliy yordam ko‘rsatilishi borasidagi faoliyatini aniq-puxta muvofiqlashtirishni, ular tomonidan byurokratizm va sansalorlik faktlariga yo‘l qo‘ymaslik bo‘yicha tezkor choralar ko‘rish, aybdor mansabdor shaxslarga nisbatan qat’iy javobgarlik choralari ko‘rish yuzasidan takliflar kiritish;
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari faoliyatining barcha tashkiliy masalalari, xorijiy investorlardan tushayotgan istiqbolli takliflar, shuningdek, erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari hududida amalga oshirish tavsiya etilayotgan, Respublika kengashiga taqdim etilgan aniq loyiha takliflarini tezkorlik bilan ko‘rib chiqish hamda ular bo‘yicha kelishilgan qarorlar qabul qilish;
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari hududida loyihalarni amalga oshiruvchi investorlar uchun, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilari — xo‘jalik yurituvchi subyektlarning samarali faoliyat yuritishi, ular ishlab chiqarayotgan mahsulotni eksportga yetkazib berishni ko‘paytirish uchun yana ham ko‘proq qulay shart-sharoitlar yaratishga qaratilgan qonunchilik va normativ-huquqiy hujjatlarni yanada takomillashtirish bo‘yicha belgilangan tartibda takliflar kiritish;
loyihalarni amalga oshirish, jumladan, loyiha ishlanmasi va loyihalarni amalga oshirish, obyektlarni ishga tushirish va pirovard maqsadlarga erishishning butun sikli davomida uni sifatli tashkil etish, muvofiqlashtirish va monitoring qilish;
belgilangan muddatlarda foydalanishga topshirilishiga to‘sqinlik qiluvchi sabablarni aniqlagan holda, erkin iqtisodiy zonalar hududida investitsiya loyihalari amalga oshirilishini, shuningdek, yuzaga kelayotgan masalalar va muammolarni hal etishda ularga amaliy yordam ko‘rsatish chora-tadbirlarini qabul qilgan holda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari ishtirokchilari — xo‘jalik yurituvchi subyektlar moliya-xo‘jalik faoliyatining samaradorligini doimiy monitoring qilib borish;
erkin iqtisodiy zonalar direksiyasi faoliyati ustidan amaliy nazorat o‘rnatish, ma’qullangan investitsiya loyihalarining amalga oshirilishi to‘g‘risida direksiya rahbarlarining muntazam hisobotlarini tinglab borish, vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari hamda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari direksiyalarining zimmasiga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishini ta’minlamagan rahbarlariga nisbatan javobgarlik choralari ko‘rish to‘g‘risida takliflar kiritish;
ma’muriy kengashlar yoki vakolatli organlarning asosli takliflari bo‘yicha erkin iqtisodiy zona ishtirokchisi maqomini to‘xtatish yoki undan mahrum qilish;
yangi erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari barpo etish hamda ishlab turganlarining chegaralarini o‘zgartirish masalalarini kelishib olish;
erkin iqtisodiy zonalar hududida qiymati 5,0 million AQSh dollari ekvivalentidan yuqori bo‘lgan investitsiya loyihalarini amalga oshirish yuzasidan ma’muriy kengashlarning qarorlarini kelishib olish.
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, viloyatlar hamda Toshkent shahrining iqtisodiyot va hududlarni kompleks rivojlantirish bosh boshqarmalari tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari ma’muriy kengashlarining ishchi organlari hisoblanadi;
erkin iqtisodiy zonalar hududida birinchi navbatda O‘zbekiston Kasaba uyushmalari federatsiyasi kengashi tomonidan taqdim etiladigan ro‘yxatlarga binoan eng avvalo bandlikka muhtojlarni ish bilan ta’minlagan holda yangi ish joylarini vujudga keltirib, mahalliylashtirish loyihalari uchun qonun hujjatlarida belgilangan talablar va mezonlarga mos keladigan, import o‘rnini bosadigan, eksportga yo‘naltirilgan yuqori texnologiyali va innovatsion ishlab chiqarishlarni barpo etish bo‘yicha loyihalar joylashtiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari faoliyati sohasida bir-birini takrorlovchi vakolatlar hamda funksiyalarga ega bo‘lgan doimiy faoliyat yurituvchi komissiyalar va ishchi guruhlar tugatilsin.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining ma’muriy kengashlari to‘g‘risidagi Nizom 3-ilovaga muvofiq;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari ma’muriy kengashlarining faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi to‘g‘risidagi Nizom 4-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Respublika kengashi (A.N. Aripov) 2017-yilning 1-dekabriga qadar mintaqalarning mavjud mineral-xomashyo, er, suv, qishloq xo‘jaligi resurslarini, ishlab chiqarish va eksport salohiyatini, ekologik shart-sharoitini hisobga olgan holda har bir erkin iqtisodiy zonaning tarmoq ixtisoslashuvini belgilasin.
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi Iqtisodiyot vazirligi, Tashqi savdo vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, tijorat banklari bilan birgalikda ikki oy muddatda har bir erkin iqtisodiy zonaning tarmoq ixtisoslashuvini hisobga olgan holda ana shu zonalarga xorijiy investorlarni jalb etish bo‘yicha “yo‘l xaritalari”ni ishlab chiqsin.
O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari hududlarida loyihalarni moliyalashtirayotgan barcha tijorat banklariga, tasdiqlangan kvotalar doirasida, kredit liniyalari ochilishini ta’minlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ma’muriy kengashlarga erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari tashkil etilgan barcha hududlardagi yer uchastkalarini, shu jumladan, davlat mulki bo‘lgan faoliyat yuritmayotgan bo‘sh obyektlar va bo‘sh yer maydonlarini tasarruf etish huquqi beriladi;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy zona va kichik sanoat zonasidagi ishlab chiqarish quvvatlari, birinchi navbatda, tortib kelingan muhandislik infrastrukturasiga ega bo‘lgan hududlarda va faoliyat ko‘rsatmayotgan bo‘sh binolar, inshootlar hamda qurib bitkazilmagan obyektlar bazasida joylashtiriladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 24-maydagi PF-5447-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.05.2018-y., 06/18/5447/1269-son)
erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilariga foyda solig‘i va yagona soliq to‘lovi bo‘yicha berilgan imtiyozlarning amal qilish muddati erkin iqtisodiy zona hududida ishlab chiqarish obyekti foydalanishga qabul qilingan sanadan boshlab hisoblanadi;
Keyingi tahrirga qarang.
2018-yilning 1-martidan boshlab investorlar erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari direksiyalariga axborot tizimlarini ko‘llagan holda interfaol shaklda investitsiya buyurtmanomalarini taqdim etishlari mumkin;
Keyingi tahrirga qarang.
investitsiya kiritish to‘g‘risidagi bitimlarda nazarda tutilgan investitsiya loyihasi parametrlarini bajarish bo‘yicha belgilangan majburiyatlarning xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan bajarilmasligi tadbirkorlik subyektini erkin iqtisodiy zona ishtirokchisi maqomidan belgilangan tartibda mahrum etish uchun asos hisoblanadi;
Keyingi tahrirga qarang.
tadbirkorni erkin iqtisodiy zona ishtirokchisi maqomidan mahrum qilish uning erkin iqtisodiy zona hududidagi faoliyatini, shuningdek erkin iqtisodiy zona ishtirokchisiga mulk egaligi huquqi bilan tegishli bo‘lgan boshqa obyektlarga nisbatan huquqlari to‘xtatilishiga olib kelmaydi. Bunda ushbu tadbirkorlik subyekti EIZ ishtirokchilari uchun berilgan imtiyozlar va afzalliklardan foydalanmaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
erkin iqtisodiy zona ishtirokchisi maqomidan mahrum bo‘lgan tadbirkorlik subyektidan, zarur hollarda, yer uchastkasini olib qo‘yish qonunchilikka hamda investor bilan tuzilgan investitsiya kiritish to‘g‘risidagi bitim yoki boshqa shartnomalarga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Belgilab qo‘yilsinki, soliq qonunchiligi o‘zgarganida erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilari soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlar bo‘yicha ular ro‘yxatdan o‘tkazilgan sanada amal qilgan norma va qoidalarni qo‘llashga haqlidirlar, aksiz solig‘i olinadigan tovarlar soliqqa tortilishini tartibga soluvchi hujjatlarning normalari va qoidalari bundan mustasno.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
8. 2017-yilning 1-noyabridan boshlab erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilari — tadbirkorlik subyektlari tomonidan tuziladigan import shartnomalarini ekspertizadan o‘tkazish talabi bekor qilinsin, mazkur subyektlarning ustav kapitallarida tijorat banklari tomonidan belgilangan tartibda moliyalashtiriladigan davlat ulushi mavjud emas.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 24-maydagi PF-5447-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.05.2018-y., 06/18/5447/1269-son)
Keyingi tahrirga qarang.
9. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Urgut”, “G‘ijduvon”, “Qo‘qon” va “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonalarini tashkil etish to‘g‘risida” 2017-yil 12-yanvardagi PF-4931-sonli Farmoni 8-bandining amal qilishi davlat unitar korxonalari — “Navoiy”, “Angren”, “Jizzax” erkin iqtisodiy zonalari direksiyalari hamda yangidan tashkil etilayotgan erkin iqtisodiy zonalarning direksiyalariga joriy etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi (B.A. Xodjayev) sug‘urta kompaniyalari bilan birgalikda erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilariga beriladigan kreditlar bo‘yicha garov ta’minoti sug‘urtalanishini rasmiylashtirishda 0,5 foizdan ortiq bo‘lmagan miqdorda sug‘urta mukofoti undirilishini amaliyotga tatbiq etsin.
Keyingi tahrirga qarang.
amaldagi kredit shartnomasi bo‘yicha majburiyatlarni bajarish uchun erkin iqtisodiy zonalar ishtirokchilari — korxonalarning pul oqimlarida vaqtinchalik nomutanosiblik ro‘y bergan hollarda kreditni qaytarish muddatini keyinga ko‘chirish yoki muddatini uzaytirish yo‘li bilan asosiy qarz yuzasidan to‘lovlar miqdorini kamaytirish bo‘yicha kredit shartnomalariga tegishli o‘zgartirishlar kiritish;
kredit buyurtmanomasini ko‘rib chiqish uchun erkin iqtisodiy zonalar ishtirokchilaridan vositachilik haqi undirilishini bekor qilish va abonent haqi to‘lashdan ozod qilish;
erkin iqtisodiy zonalar hududida investitsiya loyihasi ishga tushirilgunga qadar, ammo normativ muddatdan ko‘p bo‘lmagan davrda berilgan kreditlar yuzasidan qo‘shib hisoblangan foizlarni kapitallashtirish chora-tadbirlarini ko‘rish tavsiya etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
12. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi hamda Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligining O‘zbekiston Respublikasi erkin iqtisodiy zonalari va kichik sanoat zonalarining Yagona portalini yaratish va 2018-yilning 1-martidan boshlab uni ishga tushirish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin, ushbu portal:
Keyingi tahrirga qarang.
mamlakatning erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari to‘g‘risida, taqdim etilayotgan imtiyozlar, investitsiya kiritish afzalliklari, infratuzilma, geografik joylashuv, shuningdek, ularning hududida joylashgan davlat mulki obyektlari, investorlarga ko‘rsatilayotgan xizmatlar to‘g‘risida davlat tili, rus tili va boshqa xorijiy tillarda kengaytirilgan axborotlar olishni;
Keyingi tahrirga qarang.
investorlar, shu jumladan, xorijiy investorlarga hamda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilariga amalga oshirish tavsiya etilgan investitsiya loyihalari to‘g‘risida axborot berilishini;
Keyingi tahrirga qarang.
investorlar, jumladan, xorijiy investorlarga hamda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari ishtirokchilariga interfaol shaklda zonalar direksiyalarining, davlat organlari hamda boshqa tashkilotlarning xizmatlari, shu jumladan, investitsiya buyurtmanomalari hamda boshqa hujjatlarni qabul qilish, arizalar, blanklar va boshqa zarur hujjatlarning shakllarini olish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatilishini;
Keyingi tahrirga qarang.
investorning qayerda va qanday usulda murojaat qilganligidan qat’iy nazar, investitsiya buyurtmanomalarini ko‘rib chiqishning borishi va natijasidan xabardor bo‘lib turish imkoniyatini;
salohiyatli investorlar hamda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari ishtirokchilarining o‘zlarini qiziqtiruvchi masalalar bo‘yicha zonalar direksiyasiga, ma’muriy kengashlar va Respublika kengashiga to‘g‘ridan-to‘g‘ri murojaat qilish imkoniyatini ta’minlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri Sh.X. Shermatov, iqtisodiyot vaziri G.K. Saidova, investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi raisi A.I. Axmedxodjayev zimmasiga qarorning ushbu bandi belgilangan muddatlarda bajarilishi yuzasidan shaxsiy javobgarlik yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
13. O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi daxldor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarini transport, muhandislik-kommunikatsiya va ishlab chiqarish infratuzilmasi bilan ta’minlashga qaratilgan loyihalari O‘zbekiston Respublikasining 2018-yilgi va keyingi yillardagi rivojlanish davlat dasturlariga kiritilishini ta’minlasin.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 6-martdagi PF-5370-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 06.03.2018-y., 06/20/5370/0975-son)
O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi rahbarlari (G.K. Saidova, S.X. Bekenov, D.D. Asomov) zimmasiga — erkin iqtisodiy zonalar hududida amalga oshirish taklif etilayotgan loyihalarning doimiy yangilab turiladigan ro‘yxatini shakllantirish, investitsiya buyurtmanomalarini sifatli va tezkor ko‘rib chiqish, erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilari — subyektlar tomonidan ma’qullangan investitsiya loyihalari amalga oshirilishini tizimli monitoring qilish yuzasidan;
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi rahbarlari (A.I. Axmedxodjayev, L.Sh. Qudratov) zimmasiga — O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi bilan birgalikda erkin iqtisodiy zonalarning har biri uchun sherik-mamlakatni belgilash, salohiyatli xorijiy investorlarni EIZ hududida loyihalarni amalga oshirishga jalb etish, ular bilan tizimli ish olib borish, shuningdek, yangidan barpo etilayotgan ishlab chiqarishlarni zamonaviy uskunalari va texnologiyalar bilan jihozlash qismida erkin iqtisodiy zonalar hududida ishlab chiqarishni joylashtirishga investitsiya buyurtmanomalarini sifatli va har tomonlama ko‘rib chiqish yuzasidan;
O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi rahbarlari (R.A. G‘ulomov, R.A. Aminov) zimmasiga — bekor yotgan yoki qurilishi tugallanmagan obyektlar, samarasiz foydalanilayotgan ishlab chiqarish binolari hamda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilari — xo‘jalik yurituvchi subyektlarning yangidan qurilayotgan korxonalarini joylashtirish uchun yer maydonlari sinchiklab, puxta xatlovdan o‘tkazilishi yuzasidan;
O‘zbekiston Respublikasi savdo-sanoat palatasi raisi A.I. Ikromov zimmasiga — erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari hududida ishlab chiqarishni tashkil etish biznes-rejalarini yoki investitsiya loyihalarining texnik-iqtisodiy asoslarini ishlab chiqishda tadbirkorlik subyektlariga ko‘mak berish yuzasidan;
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalariga biriktirilgan tijorat banklarining rahbarlari zimmasiga — erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari hududlarida amalga oshirilayotgan loyihalarning o‘z vaqtida va to‘la hajmda moliyalashtirilishini muvofiqlashtirish va monitoring qilish yuzasidan;
“O‘zbekenergo” AJ raisi U.M. Mustafoyev, “O‘ztransgaz” AJ raisi A.S. Mustafoyev, O‘zbekiston Respublikasi uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vaziri M.X. Soliyev, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari zimmasiga — erkin iqtisodiy zonalar qurilishi va ularning tashqi infratuzilmaga ulanishi, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari ishtirokchilarining elektr energiyasi, tabiiy gaz, suv bilan, shuningdek, ularning ishlab chiqarish ehtiyojlariga muvofiq tashqi kanalizatsiya tarmoqlari bilan uzluksiz ta’minlanishi yuzasidan shaxsiy javobgarlik yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
15. O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi Iqtisodiy vazirligi va tijorat banklari bilan birgalikda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari xodimlarining investorlar bilan ishlash bo‘yicha, shu jumladan, maxsus kurslar tashkil etish yo‘li bilan malakasi muttasil oshirib borilishini ta’minlasin.
Keyingi tahrirga qarang.
16. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda:
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari hududida joylashtirish uchun investitsiya loyihalarini tanlash va ularning ishtirokchilarini ro‘yxatga olish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarni, shuningdek, byurokratizm va sansalorlikni bartaraf etishga qaratilgan normalarni tasdiqlash, nizomlarga loyihalarni amalga oshirish hamda erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarida joylashtirish uchun tanlab olishning aniq mezonlarini kiritish;
erkin iqtisodiy zonalarning ishtirokchilariga yer maydonlari berish to‘g‘risidagi yangilangan nizomni;
erkin iqtisodiy zonalar hududida soliqlar va bojxona to‘lovlari bo‘yicha imtiyozlarni qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi yangilangan nizomni tasdiqlash, bunda loyihalarning biznes-rejalari/texnik-iqtisodiy asoslanishining asosiy iqtisodiy va ijtimoiy ko‘rsatkichlari, (kiritilayotgan investitsiyalar hajmi, tovar aylanmasi va eksport summasi, yaratilayotgan doimiy ish o‘rinlari soni, ishlab chiqarishning valyutada qoplanishi va boshqalar) hisobga olingan holda imtiyozlar qo‘llanilishini nazarda tutish;
erkin iqtisodiy zonalar direksiyalari, ishtirokchilari va investorlari o‘rtasida tuziladigan investitsiya kiritish to‘g‘risidagi namunaviy bitimni tasdiqlash bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlarning loyihalarini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
17. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 3-maydagi PF-5032-sonli Farmoni bilan tashkil qilingan farmatsevtika erkin iqtisodiy zonalariga kiruvchi hududlarning chegaralarini tasdiqlash bo‘yicha qaror qabul qilsin.
18. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Erkin iqtisodiy zonalar samarali faoliyat ko‘rsatishi uchun vazirliklar, idoralar, joylardagi davlat hokimiyati organlarini muvofiqlashtirishni kuchaytirish va ularning mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 7-avgustdagi PQ-3175-sonli qarori 4-bandining ikkinchi xatboshi chiqarib tashlansin.
19. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Adliya vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
20. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchisi V.A. Golishev, O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiyot vaziri G.K. Saidova hamda O‘zbekiston Respublikasi investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasining raisi A.I. Axmedxodjayev zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu namunaviy Nizom Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi erkin iqtisodiy zonalar (keyingi o‘rinlarda — EIZ) va kichik sanoat zonalari (keyingi o‘rinlarda — KSZ) ma’muriy kengashlarining (keyingi o‘rinlarda — ma’muriy kengashlar) faoliyat yuritish tartibini belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Ma’muriy kengash kollegial organ hisoblanib, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadigan mahalliy ijro hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning vakillaridan iborat namunaviy tarkibga muvofiq tashkil etiladi.
3. Ma’muriy kengash o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasining qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qaror va farmoyishlariga, boshqa qonunchilik hujjatlariga, EIZ va KSZ ma’muriy kengashlarining faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashining (keyingi o‘rinlarda — Respublika kengashi) topshiriqlariga, shuningdek, mazkur Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Ma’muriy kengashning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlari mahalliy ijro hokimiyati organlari va xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan ijro etilishi majburiydir.
tegishli hududda EIZ va KSZlar faoliyatini ma’muriy jihatdan boshqarish, muvofiqlashtirish va davlat yo‘li bilan tartibga solish, shuningdek, alohida huquqiy tartibga rioya etilishini nazorat qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
investitsiya loyihalarini tanlash hamda ularni EIZ va KSZ hududida amalga oshirish uchun joylashtirish bo‘yicha qaror qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
loyihalarning EIZ va KSZda amalga oshirilishi uchun mas’ul bo‘lgan mahalliy ijro hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning loyiha, tanlov va kontrakt hujjatlarini o‘z vaqtida tayyorlash va ularni ekspertizadan o‘tkazish, shuningdek, EIZ va KSZ faoliyati bilan bog‘liq masalalarda mahalliy davlat hokimiyati organlarining ishini muvofiqlashtirish;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZning samarali faoliyatini tashkil etish, EIZ va KSZ direksiyalarini shakllantirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish, Respublika kengashida tasdiqlash uchun EIZ direktorlarining nomzodlari bo‘yicha takliflar kiritish hamda EIZ va KSZ direksiyalari faoliyati ustidan nazoratni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
EIZni rivojlantirishning bosh rejasini ishlab chiqish, muhokama qilish va tasdiqlash uchun Respublika kengashiga kiritishni tashkil etish;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZlarda muhandislik-kommunikatsiya va transport infratuzilmasi qurilishi bo‘yicha loyihalarning o‘z vaqtida ishlab chiqilishi, moliyalashtirishning ochilishi va ularning amalga oshirilishini ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZlarda obyektlarni qurish va modernizatsiya qilish bo‘yicha tasdiqlangan investitsiya loyihalarining amalga oshirilishini va ularning o‘z vaqtida ishga tushirilishini tizimli asosda nazorat qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZ qatnashchilari — xo‘jalik yurituvchi subyektlarga EIZ va KSZ hududida amalga oshirish uchun istiqbolli investitsiya loyihalarini ishlab chiqish, xorijiy investorlarni jalb etish, moliyalashtirish manbalarini belgilash, barqaror kooperatsion aloqalarni yo‘lga qo‘yish hamda ishlab chiqarilgan mahsulotni eksportga yo‘naltirishda yordam ko‘rsatish.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
tegishli hududda erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalari faoliyatini davlat yo‘li bilan tartibga solish va muvofiqlashtirish, shuningdek, alohida huquqiy va iqtisodiy tartibga rioya etilishini nazorat qilish;
erkin iqtisodiy zona va kichik sanoat zonalarining samarali faoliyat yuritishlarini tashkil etish, erkin iqtisodiy zona va kichik sanoat zonalarining direksiyalarini shakllantirish va ularning faoliyati ustidan nazoratni amalga oshirish;
erkin iqtisodiy zonalar hududida amalga oshirish uchun investitsiya loyihalarini tanlash va joylashtirish bo‘yicha qaror qabul qilish;
EIZ hududida amalga oshirish uchun qiymati ekvivalentda 5 mln. AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan investitsiya loyihalarini tanlash va EIZ ishtirokchisi maqomini olishni ma’qullash yuzasidan Respublika kengashiga takliflar kiritish;
tadbirkorlik subyektlarini tanlash va kichik sanoat zonalarida joylashtirish bo‘yicha tanlov komissiyasi funksiyalarini bajarish;
EIZ va KSZ ishtirokchilariga investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun yer uchastkalari taqdim etish to‘g‘risida qarorlar qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
davlat mulki va EIZ va KSZ hududida bo‘lgan ishlamayotgan korxonalar va bo‘sh yotgan mol-mulklarni erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilariga investitsiya majburiyatlarini qabul qilgan holda “nol” xarid qiymati bo‘yicha sotish to‘g‘risida qaror qabul qilish;
erkin iqtisodiy zonalar va kichik sanoat zonalarini rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish, erkin iqtisodiy zonalarni rivojlantirishning bosh rejalarini, shuningdek, kichik sanoat zonalarini rivojlantirish rejalarini ko‘rib chiqish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarida muhandislik-kommunikatsiya hamda transport infratuzilmasini qurish bo‘yicha loyihalarning o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlash;
EIZ va KSZlarni o‘rta muddatli va uzoq muddatli rivojlantirishning strategik yo‘nalishlari bo‘yicha hamda ularning faoliyat samaradorligini oshirish yuzasidan Respublika kengashiga takliflar kiritish;
kichik sanoat zonalarida ishlab chiqarish maydonlarini uzoq muddatli ijaraga olish loyihalari va shartnomalarini amalga oshirish to‘g‘risidagi bitimlarning asosiy shartlarini belgilash;
o‘rnatilgan mezonlarga mos keladigan xo‘jalik yurituvchi subyektlarni EIZ va KSZ hududida joylashtirish, ma’muriy kengash tasarrufidagi yer yoki bino va inshootlarni ajratib berish, shuningdek, ularga EIZ va KSZ ishtirokchisi maqomini taqdim etish to‘g‘risida qarorlar qabul qilish;
EIZ va KSZ hududida loyihalarning amalga oshirilishini, investitsiya kiritish to‘g‘risidagi bitimga muvofiq investorlar tomonidan qabul qilingan majburiyatlar, EIZ va KSZda faoliyatni amalga oshirayotgan xo‘jalik yurituvchi subyektlarning ishlab chiqarish va moliyaviy ko‘rsatkichlari bajarilishini doimiy monitoring qilib borish, investitsiya loyihasida nazarda tutilgan parametrlarga erishishda, ishlab chiqarish quvvatlarining juda to‘liq ishga solinishini ta’minlashda barqaror kooperatsion aloqalarni yo‘lga qo‘yishda va ishlab chiqarilgan mahsulotning eksportga yo‘naltirilishida ularga ko‘maklashish;
tegishli EIZ va KSZda investorlar tomonidan qabul qilingan majburiyatlar bajarilmaganida investitsiya kiritish to‘g‘risidagi bitimlarni belgilangan tartibda muddatidan ilgari bekor qilish to‘g‘risida Respublika kengashiga takliflar kiritish;
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining ishtirokchilari — tadbirkorlik subyektlariga investitsiya loyihalarini amalga oshirishda va korxonalarning faoliyat yuritishida yuzaga keladigan masalalar kompleksini hal etishda ko‘maklashish;
EIZ hududi chegaralarini aniqlashtirish hamda yangi EIZ va KSZlar tashkil etish to‘g‘risida Respublika kengashiga takliflar kiritish;
erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyati samaradorligini oshirish, shu jumladan ularning faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartish va qo‘shimchalar yuzasidan takliflar kiritish;
xizmatlar ko‘rsatishdan olinadigan daromadlar hamda qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa tushumlar hisobiga shakllantiriladigan, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishgan holda ular foydalanadigan va boshqaradigan yer uchastkalarini, binolar va inshootlarni ijaraga berishdan olinadigan tushumlarning bir qismi hisobiga EIZ va KSZning mustaqil budjetlarini hosil qilish;
EIZ va KSZning mustaqil budjetlari va ularni rivojlantirish jamg‘armalarining mablag‘laridan maqsadli foydalanish ustidan nazoratni amalga oshirish;
EIZ va KSZ hududlarida ishlab chiqarish, muhandislik-kommunikatsiya, transport va ijtimoiy infratuzilmani jadal rivojlantirish loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha Respublika kengashiga takliflar kiritish, shuningdek, sifatli logistika xizmatlari ko‘rsatish bo‘yicha zamonaviy infratuzilmani shakllantirish;
6. Ma’muriy kengash o‘z zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
EIZ va KSZ ma’muriy kengashining vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan mahalliy ijro hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan qarorlarni qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZ ma’muriy kengashining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha Respublika kengashining ko‘rib chiqishi uchun takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
ma’muriy kengash vakolatiga taalluqli statistik ma’lumot va boshqa axborotni belgilangan tartibda davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan, EIZ va KSZ ishtirokchilaridan, shuningdek, EIZ va KSZ hududida ishlab chiqarishni joylashtirishga investitsiyaviy buyurtma berayotgan investorlardan so‘rab olish;
Keyingi tahrirga qarang.
EIZ va KSZ ishtirokchilarining investitsiya loyihalari qanday amalga oshirilayotganligini, shu jumladan joylarga borib taqdim etilgan imtiyoz va preferensiyalar ular tomonidan to‘g‘ri qo‘llanilishini o‘rganishni tashkil etish;
Keyingi tahrirga qarang.
mahalliy ijro hokimiyati organlari va xo‘jalik boshqaruvi organlari vakillarining hamda ma’muriy kengash a’zolarining vakolatiga taalluqli masalalar bo‘yicha hisobotlari va ma’ruzalarini ma’muriy kengashning majlislarida eshitish;
ma’muriy kengash faoliyatining g‘oyat muhim masalalari va uning zimmasiga yuklangan vazifalarni amalga oshirish yuzasidan takliflarni tayyorlash va o‘rganish uchun ishchi guruhlarini tuzish.
Keyingi tahrirga qarang.
zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalarning samarali bajarilishi, shuningdek, EIZ va KSZda davlat siyosatining amalda samarali ro‘yobga chiqarilishi;
EIZ va KSZ hududida investitsiya loyihalarini amalga oshirishning sifati, pirovard natijalari va oqibatlari;
Respublika kengashining topshiriqlarini, dasturlar, chora-tadbirlar rejalari, “yo‘l xaritalari” hamda EIZ va KSZni rivojlantirishga oid boshqa dasturiy hujjatlar, shuningdek, EIZ va KSZni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish va uning hududida muammoli masalalarni hal etish bo‘yicha boshqa hujjatlarni samarali amalga oshirish;
EIZ va KSZ hududida tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlariga rioya etilishi va himoya qilinishini ta’minlash uchun javobgar hisoblandi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlari, shuningdek, boshqa normativ-huquqiy hujjatlar talablariga hamda Respublika kengashining topshiriqlariga rioya etish;
ma’muriy kengash faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshirish, ma’muriy kengash zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalar bajarilishini tashkillashtirish;
EIZ va KSZ hududida joylashtiriladigan loyihalarni ko‘rib chiqishda ma’muriy kengash a’zolarining mustaqilligini ta’minlash;
EIZ va KSZ faoliyati bilan bog‘liq prognoz ko‘rsatkichlarga erishishni so‘zsiz ta’minlash bo‘yicha amaliy choralarni ishlab chiqish va qabul qilish;
EIZ va KSZ faoliyati sohasiga kiruvchi masalalar bo‘yicha Respublika kengashi hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining komplekslari, shuningdek, vazirliklar va idoralarning tegishli hududiy bo‘linmalari bilan o‘zaro hamkorlik qilish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari, shuningdek, Respublika kengashining topshiriqlarini bajarish;
EIZ va KSZ faoliyatini rejalashtirishni tashkillashtirish, ma’muriy kengash va direksiyalarning har chorakdagi ish rejalarini tasdiqlash, ularning bajarilishi ustidan nazoratni ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining hujjatlari hamda topshiriqlari, shuningdek, Respublika kengashining hujjat va topshiriqlari ijrosini tashkillashtirish va monitoring qilishning amaliy tizimini yaratish, ma’muriy kengash faoliyatida ijro intizomini mustahkamlash bo‘yicha kompleks amaliy chora-tadbirlarni amalga oshirish, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 11-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va topshiriqlari samarali va natijali ijro etilishi, shuningdek, ijro intizomi mustahkamlanishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchilarining, Vazirlar Mahkamasi va uning komplekslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda barcha darajalardagi hokimliklar rahbarlarining shaxsiy javobgarligi to‘g‘risida”gi PQ-2881-son qaroriga hamda Vazirlar Mahkamasining “Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 12-yanvardagi 12-son qaroriga muvofiq topshiriqlarning o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi yuzasidan ma’muriy kengash a’zolarining, EIZ va KSZ direksiyalari direktorlarining shaxsiy javobgarligini oshirish choralarini ko‘rish;
davlat xizmatlari, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalarining yagona portalida va tadbirkorlik subyektlari hamda EIZ va KSZ ishtirokchilari bilan o‘zaro hamkorlikni amalga oshirishda “yagona darcha” samaradorligi, sifati va foydalanish erkinligini oshirish, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hukumat to‘g‘risida”gi Qonunini amalga oshirish doirasida zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish;
davlat sirlari va maxfiy axborot jumlasiga kiritilgan axborotlar bilan ishlashda qonunchilik talablariga rioya etish.
ushbu nizomning 7-bandida nazarda tutilgan EIZ va KSZ ma’muriy kengashining javobgarlik sohalari bo‘yicha;
Keyingi tahrirga qarang.
ushbu nizomning 8-bandida ko‘rsatilgan funksional majburiyatlarini sifatli bajarish yuzasidan shaxsan javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
10. Ma’muriy kengash a’zolari o‘zlarining funksional majburiyatlarini sifatli bajarish yuzasidan, shuningdek:
Qoraqalpog‘iston Respublikasi iqtisodiyot vaziri, viloyatlar va Toshkent shahri iqtisodiyot va hududlarni rivojlantirish bosh boshqarmasi boshlig‘i — EIZ hududida amalga oshirish taklif etilayotgan loyihalarning doimo yangilab turiladigan ro‘yxatlarini shakllantirish, zarur hajmdagi xomashyo resurslari mavjudligini, mahalliylashtirish darajasini, ishlab chiqarishning valyutada qoplanishini va yaratilayotgan ish o‘rinlarini hisobga olgan holda hududni, infratuzilmani, sanoat tarmoqlarini rivojlantirish dasturlari bilan bog‘lagan holda loyihani amalga oshirishning iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqligi nuqtai nazaridan EIZ va KSZ hududida ishlab chiqarishni joylashtirishga beriladigan investitsiyaviy buyurtmalarni sifatli, har tomonlama va tezkor ko‘rib chiqish, EIZ va KSZ ishtirokchi-subyektlari tomonidan ma’qullangan investitsiya loyihalari amalga oshirilishini tizimli monitoring qilish, shuningdek, korxonalarni muhandislik ta’minoti vositalari bilan ta’minlash bo‘yicha loyihalarning o‘z vaqtida shakllantirilishi va amalga oshirilishi yuzasidan;
O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi hududiy bo‘linmalarining rahbarlari — investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni jab etish bo‘yicha ishlarning natijadorligi, shuningdek, tashkil etilayotgan ishlab chiqarish korxonalarini zamonaviy uskuna va texnologiyalar bilan jihozlash, xorijiy investorlarning vakolatdorligi nuqtai nazaridan EIZ hududida ishlab chiqarishni joylashtirishga taqdim etiladigan investitsiyaviy buyurtmalarni sifatli va har tomonlama ko‘rib chiqish;
O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi hududiy bo‘linmasining rahbari — ishlamayotgan va qurilishi tugallanmagan obyektlar, samarasiz foydalanilayotgan ishlab chiqarish xonalari va yerlarni sinchiklab xatlovdan o‘tkazish va ularda xo‘jalik yurituvchi subyektlarning yangidan qurilayotgan korxonalarini joylashtirish hamda EIZ va KSZning yangi hududlarini yaratish yoki ularni kengaytirish bo‘yicha takliflar kiritish;
tijorat banklari hududiy bo‘linmalarining rahbarlari — tijorat banklari tomonidan buyurtmalarning o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishi va kreditlar belgilangan tartibda berilishi;
O‘zbekiston Respublikasi Savdo vazirligining hududiy vakili — EIZ va KSZ ishtirokchilarining mahsuloti eksportga yetkazib berilishiga ko‘maklashishning natijadorligi;
O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi hududiy bo‘linmasining rahbari — tadbirkorlik subyektlariga biznes-rejalarni yoki EIZ va KSZda joylashtirish rejalashtirilayotgan investitsiya loyihalarining texnik-iqtisodiy asoslarini ishlab chiqishda ko‘maklashish;
davlat boshqaruvi organining ushbu nizom 7-bandida nazarda tutilgan javobgarlik sohalari bo‘yicha shaxsan javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
zimmaga yuklangan vazifalarni bajarish yuzasidan ma’muriy kengash a’zolarining ishini muvofiqlashtirish;
ma’muriy kengash samarali ishini ta’minlash uchun qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa amallarni bajarish.
12. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va hududlarni kompleks rivojlantirish bosh boshqarmalari tegishli ma’muriy kengashning ishchi organi (keyingi o‘rinlarda — ishchi organ) hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
ma’muriy kengashning navbatdagi majlisiga barcha zarur materiallar o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydi va mahalliy ijro hokimiyati organlaridan va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan hamda ma’muriy kengash a’zolaridan zarur materiallar va ekspert xulosalarini olish huquqiga ega;
ma’muriy kengash a’zolarining, loyihalar tashabbuskorlari, investorlar, manfaatdor vazirliklar, idoralar hamda boshqa tashkilotlarning takliflarini inobatga olgan holda ma’muriy kengash majlisining kun tartibini shakllantiradi, keyinchalik uni kelishib olish uchun ma’muriy kengash raisiga kiritadi;
kun tartibidagi masalalar bo‘yicha tahliliy materiallarni, shuningdek, ma’muriy kengash qarorlariga muvofiq boshqa materiallarni tayyorlashni tashkillashtiradi va ma’muriy kengash a’zolarining ko‘rib chiqishi uchun barvaqt taqdim etadi;
ma’muriy kengash majlislarining bayonnomalarini yuritadi va ularning ma’muriy kengash a’zolari bilan kelishib olinishini ta’minlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
15. Majlisni ma’muriy kengash raisi, u bo‘lmagan taqdirda esa — ma’muriy kengash raisining o‘rinbosari o‘tkazadi.
Majlisda ishtirok etish uchun ro‘yxatga olish tugagan paytda ma’muriy kengash a’zolarining kamida uchdan ikki qismi ro‘yxatga olingan taqdirda ma’muriy kengash majlisi huquqiy vakolatga (kvorumga ega) hisoblanadi.
16. Ma’muriy kengash qarori majlisda ishtirok etayotgan a’zolarining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng kelib qolganida ma’muriy kengash raisining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
Ma’muriy kengashning har bir a’zosi qabul qilinayotgan qarorlar bo‘yicha o‘z fikrini yozma ravishda ifoda etishga haqlidir.
Ma’muriy kengash raisi qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida ma’muriy kengash a’zolari bilan so‘rovnoma yo‘li bilan kelishilgan ayrim masalalar bo‘yicha qarorlarni tasdiqlashi mumkin.
17. Ma’muriy kengash qarorlari ma’muriy kengash majlisining bayonnomasi bilan rasmiylashtiriladi. Ma’muriy kengash majlisining bayonnomasiga uning barcha a’zolari tomonidan viza qo‘yiladi, kotib tomonidan imzolanadi, ma’muriy kengash raisi tomonidan tasdiqlanadi hamda uch kun muddatda ma’muriy kengash a’zolariga va manfaatdor tashkilotlarga yuboriladi.
18. Ishchi organ ma’muriy kengash qarorlarini muntazam o‘rganib, uning bajarilishini ko‘rib chiqadi, zarur hollarda ma’muriy kengash raisiga tegishli takliflar kiritadi.
19. Ma’muriy kengash a’zolaridan birining tashabbusiga binoan ma’muriy kengashning navbatdan tashqari majlisi o‘tkazilishi mumkin. Ma’muriy kengashning navbatdan tashqari majlisini o‘tkazish to‘g‘risidagi asosli talab yozma ravishda ishchi organga yuboriladi.
20. Ma’muriy kengashning navbatdagi majlisi kun tartibiga kiritilgan masalalar ishchi organ tomonidan majlis o‘tkaziladigan sanadan kechi bilan ikki kun oldin ma’muriy kengashning har bir a’zosiga yuboriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
21. Ma’muriy kengashning Respublika kengashi bilan o‘zaro hamkorligini ta’minlash ma’muriy kengash raisi yoki uning o‘rinbosari tomonidan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
22. Ma’muriy kengash Respublika kengashi bilan shu jumladan quyidagilar bo‘yicha o‘zaro hamkorlik qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlarining, shuningdek, Respublika kengashining topshiriqlari bajarilishi to‘g‘risida ma’lum qiladi;
EIZ va KSZni rivojlantirish bo‘yicha tegishli dasturlar, chora-tadbirlar rejalari, “yo‘l xaritalari” hamda boshqa dasturiy hujjatlarning ijrosi, shuningdek EIZ va KSZ hududida ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish va muammoli masalalarni hal etish to‘g‘risida ma’lum qiladi;
EIZ va KSZ faoliyati sohasidagi qonunchilikni amalga oshirishga oid faoliyat natijalari to‘g‘risida, shuningdek, EIZ va KSZ hududida joylashtirish uchun har bir loyihani tanlab olish natijalari to‘g‘risida Respublika kengashiga axborot taqdim etadi;
EIZ va KSZ faoliyatini tekshirish va o‘rganish natijasida aniqlangan ishdagi kamchiliklar va buzilishlarni bartaraf etish natijalari to‘g‘risida ma’lum qiladi;
o‘z ishining natijalari to‘g‘risida belgilangan tartib va muddatlarda Respublika kengashiga hisobot taqdim etadi;
EIZ va KSZ faoliyat yuritadigan hududlarni rivojlantirish muammolarini, shu jumladan EIZ va KSZ ishtirokchilarining va salohiyatli investorlarning muhim muammolarini hal etishga qaratilgan takliflarni Respublika kengashiga yuboradi;
vakolatli organlar tomonidan o‘tkazilgan o‘z faoliyatini tekshirish natijalari to‘g‘risida axborot beradi.
24. Ma’muriy kengash faoliyati samaradorligi va natijadorligini baholash Respublika kengashi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi bilan birgalikda tasdiqlanadigan faoliyat samaradorligi va natijadorligini baholash mezonlariga hamda ishchi indikatorlariga asoslanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Ma’muriy kengash faoliyati samaradorligi va natijadorligini baholash yakunlari bo‘yicha quyidagi choralar ko‘riladi:
ma’muriy kengash raisi va a’zolarini rag‘batlantirish (mukofotlash) yoki intizomiy javobgarlik choralarini ko‘rish;
ma’muriy kengash faoliyatida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish va ular faoliyatini yanada takomillashtirish.
26. Ma’muriy kengash organi faoliyatining samaradorligi va natijadorligini baholash tartibi hamda metodikasi Respublika kengashi tomonidan belgilanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
27. Ma’muriy kengash raisi kengash vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha, shu jumladan EIZ va KSZni boshqarishga oid qonunchilikda belgilangan talablarga rioya etilishi yuzasidan har chorakda Respublika kengashiga hisobot beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
28. Respublika kengashi ma’muriy kengash zimmasiga yuklangan vazifalarni samarali bajarishi bo‘yicha ma’muriy kengash faoliyatining doimiy monitoringini amalga oshiradi, kengash faoliyatining samaradorligiga xolis baho beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
29. Monitoring va baholash natijalariga ko‘ra ma’muriy kengashning alohida o‘rnak ko‘rsatgan raisi va a’zolari rag‘batlantiriladilar yoki yo‘l qo‘yilgan jiddiy kamchiliklar uchun javobgarlikka tortilib, hatto egallab turgan lavozimidan ozod qilinadilar.
30. Ma’muriy kengash o‘z faoliyatini belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qaroriga binoan to‘xtatadi.
Keyingi tahrirga qarang.