O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va topshiriqlari samarali va natijali ijro etilishi, shuningdek ijro intizomi mustahkamlanishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Davlat maslahatchilarining, Vazirlar Mahkamasi va uning komplekslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda barcha darajalardagi hokimliklar rahbarlarining shaxsiy javobgarligi to‘g‘risida” 2017-yil 11-apreldagi PQ-2881-son qarorini bajarish yuzasidan hamda Vazirlar Mahkamasi mansabdor shaxslarining, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlarining topshirilgan lavozimda amalga oshirilayotgan ishlarning samaradorligi va natijadorligi uchun shaxsiy javobgarligini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosarlari, Vazirlar Mahkamasi Apparatining boshqaruvchisi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimlari ijro intizomini mustahkamlash va ushbu qaror bilan tasdiqlangan Nizom talablarini so‘zsiz bajarish yuzasidan tizimli chora-tadbirlar amalga oshirilishini ta’minlasinlar.
3. O‘zbekiston Respublikasi Mehnat vazirligi Adliya vazirligi, boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va topshiriqlari samarali va natijali ijro etilishi, shuningdek ijro intizomi mustahkamlanishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Davlat maslahatchilarining, Vazirlar Mahkamasi va uning komplekslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda barcha darajalardagi hokimliklar rahbarlarining shaxsiy javobgarligi to‘g‘risida” 2017-yil 11-apreldagi PQ-2881-son qaroriga muvofiq ularga ishonib topshirilgan organlarning samarali va natijali ishini tashkil etish bo‘yicha ularga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarishda aybli xatti-harakatlarni (harakatsizlikni) sodir etgan Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi hamda viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga, shuningdek ularning o‘rinbosarlariga (keyingi o‘rinlarda mansabdor shaxslar deb ataladi) intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibini belgilaydi.
2. Ularga nisbatan intizomiy jazo choralari qo‘llaniladigan mansabdor shaxslar ro‘yxati ushbu Nizomga 1-ilovada keltiriladi.
3. Sodir etilganligi uchun mansabdor shaxslarga nisbatan intizomiy jazo choralari qo‘llaniladigan aybli xatti-harakatlar (harakatsizliklar) turlari ro‘yxati ushbu Nizomga 2-ilovada keltiriladi.
4. Mansabdor shaxsning aybli xatti-harakatlari (harakatsizligi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 11-apreldagi PQ-2881-son qarorining 8-bandida belgilangan tartibda o‘tkaziladigan ijro intizomining tizimli va tanqidiy tahlili asosida, shuningdek qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining hujjatlari va topshiriqlari ijrosi yuzasidan o‘tkazilgan maqsadli o‘rganishlar natijalari bo‘yicha belgilanadi.
Mansabdor shaxsning aybli harakatlari (harakatsizligi) O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Devoni, shuningdek huquqni muhofaza qilish organlari tomonidan o‘tkaziladigan tekshirishlar va o‘rganishlar natijalari bo‘yicha ham belgilanishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Aybli harakatlarni (harakatsizlikni) sodir etgan mansabdor shaxslarga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risidagi takliflar Bosh vazir o‘rinbosarlari, Apparatning boshqaruvchisi, uning o‘rinbosarlari va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmalari rahbarlari tomonidan kiritiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
unga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taklif kiritilgan mansabdor shaxsdan yozma tushuntirish talab qilinishini;
hujjatlar loyihalarini kiritishning belgilangan muddatlarining buzilishiga olib kelgan sabablari tahlil qilinishini, shu jumladan kiritilgan hujjatlar loyihalari taqdim etilishi va kelishilishi xronologiyasi ko‘rib chiqilishini, shuningdek asossiz ravishda kechiktirishga yo‘l qo‘ygan mansabdor shaxslar aniqlangan holda hujjatning loyihasini sifatsiz ekspertizadan o‘tkazgan organlarni aniqlashni;
qonun hujjatlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining hujjatlari va topshiriqlarining o‘z vaqtida bajarilishi ta’minlanmaganligi, ular ijrosini tashkil etishning va nazoratning past darajasi sabablari tahlil qilinishini o‘z ichiga oladigan xizmat tekshiruvi natijalari asosida kiritiladi.
7. Aybli harakatlarni (harakatsizlikni) sodir etgan mansabdor shaxslarga nisbatan intizomiy jazo choralari ushbu Nizomga 3-ilovaga binoan sxemaga muvofiq qo‘llaniladi.
8. Intizomiy jazo choralari O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining 182-moddasida nazarda tutilgan muddatlarda qo‘llaniladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan mansabdor shaxsga nisbatan yo‘l qo‘yilgan aybli harakatlar (harakatsizlik) uchun intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taklif kiritadi.
10. Yo‘l qo‘yilgan aybli harakat (harakatsizlik) uchun mansabdor shaxs ushbu Nizomga 4-ilovaga muvofiq ro‘yxat bo‘yicha intizomiy jazoga tortilishi mumkin.
11. Aybli harakatlarni (harakatsizlikni) sodir etgan mansabdor shaxslarga nisbatan qo‘llaniladigan intizomiy jazo turlari ushbu Nizomga 4-ilovaga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yoki O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri tomonidan, har bir alohida aniq holat uchun belgilanadi.
12. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining qarori bo‘yicha mansabdor shaxslar aybli harakatlar (harakatsizlik) uchun rasman ogohlantirilgan taqdirda O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining 180-moddasiga muvofiq qo‘llaniladigan rag‘batlantirish bo‘yicha to‘lovlar miqdorlari kamaytirilishi mumkin.
13. Mansabdor shaxsga intizomiy jazo amal qilishi davrida mehnatga haq to‘lash tizimida nazarda tutilmagan mukofotlar to‘lanmaydi, shuningdek rag‘batlantirish choralari qo‘llanilmaydi.
14. Mansabdor shaxsga nisbatan intizomiy jazoning amal qilish muddati u qo‘llanilgan kundan boshlab bir yildan ortiq bo‘lishi mumkin emas.
Yo‘l qo‘yilgan qonun buzilishlari va kamchiliklar bartaraf etilganda, mansabdor shaxs tomonidan tegishli organning samarali va natijali ishlashi ta’minlanganda intizomiy jazo ushbu jazoni qo‘llagan shaxs tomonidan uning amal qilish muddati tamom bo‘lguniga qadar bekor qilinishi mumkin.
15. Intizomiy jazo amal qilishi davrida mansabdor shaxs tomonidan aybli harakatlarga (harakatsizlikka) takroran yo‘l qo‘yilganda mansabdor shaxsning egallab turilgan lavozimda bundan buyon bo‘lishi maqsadga muvofiqligi to‘g‘risidagi masala ko‘rib chiqilishi mumkin.
16. Intizomiy choralar ijrosi uchun kadrlar xizmati xodimlari umumiy javob beradi, jarima, rag‘batlantirish bo‘yicha to‘lovlarning to‘xtatilishi yoki ularning miqdori pasaytirilishi tarzidagi intizomiy jazolar ijrosi uchun esa — davlat (xo‘jalik) boshqaruvining (hokimlik) va boshqa tashkilotlarning tegishli organi moliya xizmati (bosh buxgalter) javob beradi.
17. Intizomiy jazo qo‘llanilishi to‘g‘risidagi qaror yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shikoyat qilish mumkin.
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizomga
1-ILOVA
1-ILOVA
Keyingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi davlat organlari va davlat tashkilotlarining rahbarlari.
9. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmalarining rahbarlari va mutaxassislari.
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizomga
2-ILOVA
2-ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 14-fevraldagi 62-son qarori bilan tasdiqlangan Vazirlar Mahkamasi Reglamenti talablari buzilishi:
Prezidentning yozma va og‘zaki topshiriqlari, shuningdek qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari bajarilishining muddatlari buzilishi, sifatsiz yoki to‘liq bo‘lmagan hajmda bajarilishi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga sifatsiz tayyorlangan va qonun hujjatlariga zid bo‘lgan hujjat loyihasi kiritilishi;
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi va viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimlari tomonidan hujjatlar loyihalarini kelishish muddatlari (kelishish muddatlari asossiz cho‘zilishi) buzilishi yoki qonun hujjatlariga zid bo‘lgan hujjat loyihasini kelishish;
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi va viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimlari tomonidan hujjat loyihasi sifatsiz iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazilishi hamda asoslanmagan xulosalar va takliflar berilishi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hujjatlar loyihalarini kiritish muddatlarining buzilishi (kiritish muddatlarining asossiz cho‘zilishi);
Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmalari tomonidan hujjat loyihasini ko‘rib chiqishga tayyorlash va ko‘rib chiqish muddatining buzilishi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmalari tomonidan hujjat loyihasi sifatsiz iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazilishi, asoslanmagan xulosalar, takliflar berilishi va kelishish asossiz ravishda cho‘zilishi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmasi tomonidan hujjat loyihasi vazirlikka va idoraga (loyihaning tashabbuskoriga) asossiz ravishda qaytarilishi yoki qaytarish muddatining buzilishi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan va sifatsiz tayyorlangan hujjat loyihasi qaytarilmasligi yoki qaytarishning belgilangan muddati buzilishi.
1. Qonun hujjatlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining hujjatlari va topshiriqlari ijrosini va amalga oshirilishining nazoratini tashkil etishning past sifati.
2. Qonun hujjatlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining hujjatlari va topshiriqlari talablari bajarilmasligi yoki o‘z vaqtida bajarilmasligi.
3. Xo‘jalik boshqaruvi organlari faoliyatining asosiy iqtisodiy va moliyaviy ko‘rsatkichlari pasaytirilishiga yo‘l qo‘yilishi.
4. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari manziliga tushgan jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqishning qonun hujjatlarida belgilangan muddatlari tizimli va muntazam ravishda buzilishiga yo‘l qo‘yilishi, shuningdek ularni ko‘rib chiqishdagi rasmiyatchilik.
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizomga
3-ILOVA
3-ILOVA
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasining mansabdor shaxslariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizomga
4-ILOVA
4-ILOVA
1. Yo‘l qo‘yilgan aybli harakat (harakatsizlik) uchun mansabdor shaxs intizomiy jazo choralarining quyidagi turlariga tortilishi mumkin:
2. Mansabdor shaxsga jarima tarzida intizomiy jazo choralarini qo‘llashda quyidagi mezonlar hisobga olinadi:
hujjatlar loyihalarini kelishish muddatlari buzilganligi (kelishish muddatlari asossiz ravishda cho‘zilganligi) uchun — lavozim maoshining 10 foizi miqdorigacha jarima qo‘llaniladi;
hujjatlar loyihalarining past sifati va qonun hujjatlariga muvofiq emasligi, shuningdek sifatsiz iqtisodiy-moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazilganligi, asoslanmagan xulosalar va takliflar berilganligi uchun — lavozim maoshining 20 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
Vazirlar Mahkamasiga hujjatlar loyihalarini kiritish muddatlari buzilganligi (kiritish muddatlari asossiz ravishda cho‘zilganligi) uchun, lavozim maoshining 10 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmalari tomonidan hujjat loyihasini ko‘rib chiqishga tayyorlash muddatlari va ko‘rib chiqish, sifatli iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish muddatlari buzilganligi, asossiz xulosalar berilganligi va kelishish muddatlari asossiz ravishda cho‘zilganligi uchun — lavozim maoshining 20 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati tarkibiy bo‘linmasi tomonidan hujjat loyihasi vazirlikka va idoraga (loyihaning tashabbuskoriga) asossiz ravishda qaytarilganligi yoki qaytarish muddati buzilganligi uchun — lavozim maoshining 20 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan sifatsiz tayyorlangan hujjat loyihasi qaytarilmaganligi yoki qaytarishning belgilangan muddati buzilganligi uchun — lavozim maoshining 10 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
qonun hujjatlari va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining topshiriqlari ijrosini tashkil etish va amalga oshirilishi ustidan nazoratning past sifati uchun — lavozim maoshining 30 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
qonun hujjatlari talablari va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining topshiriqlari bajarilmaganligi yoki o‘z vaqtida bajarilmaganligi uchun — lavozim maoshining 50 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi yoki shaxsning egallab turgan lavozimda bo‘lishining maqsadga muvofiqligi to‘g‘risida taklif kiritiladi;
xo‘jalik boshqaruvi organlari faoliyatining asosiy iqtisodiy va moliyaviy ko‘rsatkichlari pasayishiga yo‘l qo‘yilganligi uchun — lavozim maoshining 20 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari manziliga tushgan jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqishning qonun hujjatlarida belgilangan muddatlari tizimli va muntazam ravishda buzilishiga yo‘l qo‘yilganligi uchun — lavozim maoshining 20 foizi miqdorida jarima qo‘llaniladi.