20.04.2017 yildagi PQ-2912-son
Oldingi tahrirga qarang.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 6-martdagi PF-5370-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 29.06.2020-y., 06/20/5370/0975-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 28.09.2020-y., 06/20/6075/1330-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 28.09.2020-y., 06/20/6075/1330-son)
 LexUZ sharhi

T/r

Hududlar nomi

Mahalliy qozonxonalar

Jami qozonlar soni

shu jumladan:

hisoblangan qiymati*
(mln so‘m)

qozonlarni modernizatsiyalash
(almashtirish) miqdori

rekonstruksiya qilinadigan qozonlar soni

Jami

668

605

63

144 064

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

12

12

555

2.

Andijon viloyati ***

3.

Buxoro viloyati

88

88

23 000

4.

Jizzax viloyati

21

21

2 100

5.

Qashqadaryo viloyati

12

12

22 349

6.

Navoiy viloyati **

7.

Namangan viloyati

38

38

950

8.

Samarqand viloyati

12

12

1 970

9.

Surxondaryo viloyati

11

4

7

3 000

10.

Sirdaryo viloyati ***

11.

Toshkent viloyati

35

32

3

9 486

12.

Farg‘ona viloyati

48

28

20

8 600

13.

Xorazm viloyati

136

136

47 600

14.

Toshkent shahri

255

255

24 454

shu jumladan yillar bo‘yicha:

2018-yil

110

96

14

26 762

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

93

2.

Andijon viloyati

0

3.

Buxoro viloyati

13

13

2 737

4.

Jizzax viloyati

5

5

500

5.

Qashqadaryo viloyati

4

4

11 707

6.

Navoiy viloyati

0

7.

Namangan viloyati

8

8

200

8.

Samarqand viloyati

5

5

821

9.

Surxondaryo viloyati

3

2

1

1 000

10.

Sirdaryo viloyati

0

11.

Toshkent viloyati

6

6

199

12.

Farg‘ona viloyati

9

5

4

1 690

13.

Xorazm viloyati

10

10

3 500

14.

Toshkent shahri

45

45

4315

2019-yil

187

166

21

43 117

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

93

2.

Andijon viloyati

0

3.

Buxoro viloyati

11

11

1 737

4.

Jizzax viloyati

10

10

1 000

5.

Qashqadaryo viloyati

6

6

9 578

6.

Navoiy viloyati

0

7.

Namangan viloyati

10

10

250

8.

Samarqand viloyati

5

5

821

9.

Surxondaryo viloyati

2

1

1

600

10.

Sirdaryo viloyati

0

11.

Toshkent viloyati

8

8

2 244

12.

Farg‘ona viloyati

9

5

4

1 690

13.

Xorazm viloyati

52

52

18 200

14.

Toshkent shahri

72

72

6 905

2020-yil

165

152

13

41 297

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

4

4

185

2.

Andijon viloyati

0

3.

Buxoro viloyati

18

18

5 210

4.

Jizzax viloyati

4

4

400

5.

Qashqadaryo viloyati

2

2

1 064

6.

Navoiy viloyati

0

7.

Namangan viloyati

10

10

250

8.

Samarqand viloyati

2

2

328

9.

Surxondaryo viloyati

2

0

2

400

10.

Sirdaryo viloyati

0

11.

Toshkent viloyati

8

7

1

2 800

12.

Farg‘ona viloyati

9

5

4

1 690

13.

Xorazm viloyati

74

74

25 900

14.

Toshkent shahri

32

32

3 069

2021-yil

117

108

9

17 491

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

93

2.

Andijon viloyati

0

3.

Buxoro viloyati

21

21

6 079

4.

Jizzax viloyati

2

2

200

5.

Qashqadaryo viloyati

0

6.

Navoiy viloyati

0

7.

Namangan viloyati

6

6

150

8.

Samarqand viloyati

0

9.

Surxondaryo viloyati

2

2

400

10.

Sirdaryo viloyati

0

11.

Toshkent viloyati

7

7

2 450

12.

Farg‘ona viloyati

11

6

5

1 790

13.

Xorazm viloyati

0

14.

Toshkent shahri

66

66

6 329

2022-yil

89

83

6

15 398

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

93

2.

Andijon viloyati

0

3.

Buxoro viloyati

25

25

7 237

4.

Jizzax viloyati

0

5.

Qashqadaryo viloyati

0

6.

Navoiy viloyati

0

7.

Namangan viloyati

4

4

100

8.

Samarqand viloyati

0

9.

Surxondaryo viloyati

2

1

1

600

10.

Sirdaryo viloyati

0

11.

Toshkent viloyati

6

4

2

1 793

12.

Farg‘ona viloyati

10

7

3

1 740

13.

Xorazm viloyati

0

14.

Toshkent shahri

40

40

3 836

 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi

T/r

Hududlar nomi

Markaziy (tuman) qozonxonalari

Jami qozonlar soni

shu jumladan:

hisoblangan qiymati*

(mln. so‘m)

qozonlarni modernizatsiyalash (almashtirish)

soni

qozonlarni rekonstruksiya qilish

soni

Jami

320

262

58

300 476

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

9

9

43 446

2.

Andijon viloyati

9

9

10 655

3.

Buxoro viloyati

58

58

31 100

4.

Jizzax viloyati

38

33

5

15 330

5.

Qashqadaryo viloyati

6

1

5

18 807

6.

Navoiy viloyati **

7.

Namangan viloyati

10

10

19 500

8.

Samarqand viloyati

39

39

65 717

9.

Surxondaryo viloyati

21

21

25 148

10.

Sirdaryo viloyati ***

11.

Toshkent viloyati

105

84

21

53 416

12.

Farg‘ona viloyati

12

7

5

12 370

13.

Xorazm viloyati

11

11

4 436

14.

Toshkent shahri

2

1

1

550

shu jumladan yillar bo‘yicha:

2018-yil

56

49

7

75 980

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

1

1

4 827

2.

Andijon viloyati

6

6

6 900

3.

Buxoro viloyati

6

6

2 000

4.

Jizzax viloyati

1

1

438

5.

Qashqadaryo viloyati

2

1

1

6 269

6.

Navoiy viloyati

7.

Namangan viloyati

2

2

4 750

8.

Samarqand viloyati

17

17

28 646

9.

Surxondaryo viloyati

4

4

6 721

10.

Sirdaryo viloyati

11.

Toshkent viloyati

11

11

7 793

12.

Farg‘ona viloyati

6

4

2

7 637

13.

Xorazm viloyati

14.

Toshkent shahri

2019-yil

103

80

23

92 948

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

9 655

2.

Andijon viloyati

3

3

3 755

3.

Buxoro viloyati

16

16

10 400

4.

Jizzax viloyati

19

17

2

7 665

5.

Qashqadaryo viloyati

2

2

6 269

6.

Navoiy viloyati

7.

Namangan viloyati

2

2

4 500

8.

Samarqand viloyati

15

15

25 276

9.

Surxondaryo viloyati

6

6

8 341

10.

Sirdaryo viloyati

11.

Toshkent viloyati

33

22

11

13 053

12.

Farg‘ona viloyati

5

3

2

4 033

13.

Xorazm viloyati

14.

Toshkent shahri

2020-yil

93

78

15

67 216

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

9 655

2.

Andijon viloyati

3.

Buxoro viloyati

18

18

8 800

4.

Jizzax viloyati

10

9

1

4 161

5.

Qashqadaryo viloyati

2

2

6 269

6.

Navoiy viloyati

7.

Namangan viloyati

2

2

3 950

8.

Samarqand viloyati

7

7

11 795

9.

Surxondaryo viloyati

7

7

9 139

10.

Sirdaryo viloyati

11.

Toshkent viloyati

37

33

4

10 734

12.

Farg‘ona viloyati

13.

Xorazm viloyati

6

6

2 164

14.

Toshkent shahri

2

1

1

550

2021-yil

54

47

7

46 871

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

9 655

2.

Andijon viloyati

3.

Buxoro viloyati

16

16

6 400

4.

Jizzax viloyati

6

6

2 628

5.

Qashqadaryo viloyati

6.

Navoiy viloyati

7.

Namangan viloyati

2

2

3 350

8.

Samarqand viloyati

9.

Surxondaryo viloyati

4

4

947

10.

Sirdaryo viloyati

11.

Toshkent viloyati

18

16

2

20 919

12.

Farg‘ona viloyati

1

1

700

13.

Xorazm viloyati

5

5

2 272

14.

Toshkent shahri

2022-yil

14

8

6

17 461

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2

2

9 655

2.

Andijon viloyati

3.

Buxoro viloyati

2

2

3 500

4.

Jizzax viloyati

2

2

438

5.

Qashqadaryo viloyati

6.

Navoiy viloyati

7.

Namangan viloyati

2

2

2 950

8.

Samarqand viloyati

9.

Surxondaryo viloyati

10.

Sirdaryo viloyati

11.

Toshkent viloyati

6

2

4

918

12.

Farg‘ona viloyati

0

13.

Xorazm viloyati

14.

Toshkent shahri

 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi

T/r

Tadbirlar nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Moliyalashtirish manbalari

Bajarish muddatlari

Mas’ullar

I. Issiqlik ta’minoti sohasida normativ hujjatlarni takomillashtirish

1.

Issiqlik ta’minoti sohasini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va tasdiqlash

Quyosh kollektorlari bilan birga energiya samaradorligi yuqori mahalliy qozonxonalar, shuningdek, xonadonlarga yakka tartibda ichki issiqlik ta’minoti tizimlarini loyihalashtirish hamda qurishning qurilish normalari va loyihalash qoidalarini ishlab chiqish hamda tasdiqlash

2017-yil
1-iyungacha

“Davarxitektqurilish” qo‘mitasi, Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, “O‘zbekenergo” AK, O‘zdavenergonazorat” DI

Quyosh kollektorlarini tayyorlash, sinash va qo‘llash bo‘yicha davlat standartlarini ishlab chiqish va tasdiqlash

2017-yil
1-iyulgacha

“Davarxitektqurilish” qo‘mitasi, Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, “O‘zstandart” agentligi

Ijtimoiy infratuzilma obyektlari va ko‘p xonadonli uy-joy fondini isitish mavsumiga tayyorlash qoidalarini ishlab chiqish

2017-yil
1-sentabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Issiqlik ta’minoti tashkilotlari tomonidan kogeneratsiya rejimida ishlab chiqariladigan elektr va issiqlik energiyasi realizatsiyasini tashkil etish qoidalarini ishlab chiqish va tasdiqlash

2018-yil
1-yanvargacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat raqobat qo‘mitasi, “O‘zbekenergo” AK

Issiqlik ta’minoti obyektlarini ishga tushirish va ekspluatatsiyadan chiqarish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash

2018-yil
1-yanvargacha

Davlat raqobat qo‘mitasi,

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi

2.

Issiqlik ta’minoti sohasini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish

Qo‘llanilayotgan texnologiyani va issiqlik tarmoqlarining texnik holatini e’tiborga olgan holda issiqlik ta’minoti tashkilotlari tomonidan xizmatlar ko‘rsatishda texnologik sarf va yo‘qotishlar metodikasiga o‘zgartirishlar kiritish

2017-yil
1-avgustgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, “O‘zdavenergonazorat” DI

Huquqni qo‘llash amaliyotini hisobga olgan holda ko‘p xonadonli uylarda issiqlik ta’minoti xizmatlarini ko‘rsatish qoidalariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish

2017-yil
1-avgustgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi,

Moliya vazirligi,
Davlat raqobat qo‘mitasi

Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 6-noyabrdagi “Respublikaning issiqlik va suv ta’minoti tashkilotlarini moliyaviy sog‘lomlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 300-son qarorining issiqxona xo‘jaliklariga ko‘rsatiladigan xizmatlarni taqiqlashni bekor qilish qismiga o‘zgartirishlar kiritish

2017-yil
1-avgustgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi,

Moliya vazirligi,
Davlat raqobat qo‘mitasi

II. Iste’molchilarga issiqlik energiyasini yetkazib berish sifatini oshirish va uning uzluksizligini ta’minlash

3.

2018 — 2022-yillar davrida issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirish Dasturining o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirilishini ta’minlash

1-bosqich

Issiqlik ta’minotining yopiq tizimiga o‘tilishini hisobga olgan holda issiqlik ta’minoti xizmatlarini ko‘rsatish barcha bosqichlarini (ishlab chiqarish, tashish, taqsimlash va iste’mol qilishni) inobatga olib, issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirish Dasturi doirasida loyihalarni amalga oshirishda kompleks yondoshuvni nazarda tutuvchi issiqlik ta’minoti tizimini kompleks rivojlantirish va modernizatsiya qilish Konsepsiyasini ishlab chiqish

Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti hamda viloyatla� va Toshkent shahrining mahalliy budjetlari, Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi huzuridagi Uy-joy kommunal xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi

2017-yil
1-iyulgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi, “Issiqlikenergiyaloyiha” AJ,
“O‘zInjiniring” RLI,
“UyjoyLITI”, AJ Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

2-bosqich

Dasturni amalga oshirish bo‘yicha loyihaoldi va loyiha hujjatlariga texnik topshiriqlarni ishlab chiqish va tasdiqlash

2017-yil
1-iyulgacha

3-bosqich

Markaziy qozonxonalar va issiqlik tarmoqlarini modernizatsiyalash va rekonstruksiya qilish loyihalarining TIA (TIHK)larini bir bosqichli tartibda ishlab chiqish va ularni vakolatli organlarda ekspertizadan o‘tkazish

2017-yil
1-sentabrgacha

4-bosqich

Mahalliy qozonxonalarni modernizatsiyalash, rekonstruksiya qilish va qurish bo‘yicha loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish va vakolatli organlarda ekspertizadan o‘tkazish

2017-yil
1-oktabrgacha

5-bosqich

Tender (tanlov) asosida loyihalarning TIA (TIHK)lari va loyiha-smeta hujjatlari belgilangan tartibda tasdiqlanishi natijalariga ko‘ra Dastur doirasida loyihalar amalga oshirilishi yuzasidan mas’ul bo‘lgan pudrat tashkilotlarini tegishli tajribaga, texnik va moliyaviy salohiyatga ega bo‘lgan tashkilotlar orasidan belgilash, bunda tender (tanlov) hujjatlarida ixtisoslashtirilgan servis kompaniyalarini tashkil etish tarzida ularni qurish va keyinchalik mahalliy qozonxonalarga ta’mirlash-servis xizmati ko‘rsatilishini nazarda tutish

6-bosqich

2018 — 2022-yillar davrida issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirish bo‘yicha loyiha-smeta ishlarini bajarishga doir manzilli tarmoq jadvallarini tasdiqlash

2017-yil
10-dekabrgacha

2017-yil
15 de�abrgacha

III. Issiqlik ta’minoti tizimiga energiya tejaydigan zamonaviy texnologiyalarni joriy etish

4.

Energiya tejaydigan zamonaviy texnologiyalar joriy etilishini ta’minlash va issiqlik energiyasidan samarali foydalanish

Moliyalashtirishning aniq manbalarini belgilagan holda ko‘p xonadonli uylarning kirish joyida issiqlik energiyasini hisobga oluvchi asboblarni (uylar uchun umumiy) o‘rnatish dasturini ishlab chiqish

2017-yil
1-sentabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Yevropa mamlakatlarining tajribasidan kelib chiqib Toshkent shahri va respublikaning boshqa shaharlaridagi ko‘p xonadonli uylarni sanatsiyalash bo‘yicha (devorlar va pollarni isitish, derazalarni almashtirish va boshqa tadbirlar hisobiga energiya samaradorligini oshirish) tajriba loyihalarini ishlab chiqish va amalga oshirish

XMI kreditlari va grantlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti hamda viloyatlar va Toshkent shahrining mahalliy budjetlari

2017-2018-yillar

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Texnik imkoniyatlarni va loyiha yechimlarini hisobga olgan holda energiya samaradorligi yuqori mahalliy qozonxonalarni qurishda geloqurilmalardan foydalanish

Ijtimoiy soha obyektlari uchun – davlat budjeti hisobidan markazlashtirilgan investitsiyalar; XUJMShning o‘z mablag‘lari, tijorat banklarining o‘z mablag‘lari, pudrat tashkilotlarining o‘z mablag‘lari, ko‘p xonadonli uylar uchun Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi huzuridagi Uy-joy kommunal xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi

2018 — 2022-yillar

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi,
“Issiqlikenergiyaloyiha” AJ,
“O‘zInjiniring” RLI, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Balkonlarning maydoni isitiladigan maydonlarga qo‘shib yuborilgan holda qayta rejalashtirilgan mavjud ko‘p xonadonli uylarda energiyaauditini o‘tkazish.

Energiyaaudit natijalariga ko‘ra qayta rejalashtirilgan xonadonlar uchun markaziy isitish xizmati haqini hisob-kitob qilishda oshiriluvchi koeffitsiyent qo‘llanilishini nazarda tutuvchi normani belgilangan tartibda joriy etish

har yili,
2018-yil
1-yanvar boshidan

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari,
“O‘zInjiniring” RLI,
“Issiqlikenergiyaloyiha” AJ,
AJ “UyjoyLITI”

IV. Issiqlik ta’minoti tashkilotlarining ichki zaxiralarini safarbar etish

5.

Qozonxonalarda issiqlik energiyasi, elektr energiyasi, tabiiy gaz hisoblagichlarini, suv sarfi o‘lchagichlarini o‘rnatish (jadval bo‘yicha)

1-bosqich

Energiya ta’minoti va suv hisoblagichlari bilan jihozlanish inventarizatsiyasi

issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

2017-yil
1-iyulgacha

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashk�lotlari

2-bosqich

Zamonaviy hisoblash priborlarini xarid qilish

2017-yil
1-avgustgacha

3-bosqich

Zamonaviy hisoblash priborlarini o‘rnatish

2017-yil
1-sentabrgacha

4-bosqich

Hisoblash priborlarini “O‘zstandart” agentligi organlarida hisobdan o‘tkazish

2017-yil
1-oktabrgacha

6.

Xonadonlar ichida issiq suv hisoblagichlarini o‘rnatish

1-bosqich

Energiya ta’minoti va suv hisoblagichlari bilan jihozlanish inventarizatsiyasi

abonentlarning o‘z mablag‘lari

2017-yil
1-oktabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari, “O‘zstandart” agentligi

2-bosqich

Issiq suv hisoblagichlarini o‘rnatish manzilli jadvallarini tasdiqlash

2017-yil
1-noyabrgacha

3-bosqich

Abonentlarning mablag‘lari hisobiga suv hisoblagichlarini o‘rnatish ishlarini o‘tkazish

jadval bo‘yicha

7.

Iste’molchilarning ilgari o‘rnatilgan hisoblagichlarini tekshirish, tekshirilgan muddati o‘tib ketgan va nosoz hisoblagichlarni aniqlash, ularni tekshiruvdan o‘tkazishni tashkillashtirish

1-bosqich

OAV, fuqarolarni o‘zini-o‘zi boshqarish organlari, UJMSh orqali aholi orasida tushuntirish ishlarini olib borish

issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

2017-yil
1-iyulgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari,
“O‘zdavenergonazorat” DI

2-bosqich.

O‘rnatilgan hisoblagichlar inventarizatsiyasi va tekshirish muddati o‘tib ketgan hamda nosoz hisoblagichlarni aniqlash

2017-yil
1-avgustgacha

3-bosqich

Hisoblagichni tekshirish yoki ta’mirlash zarurligi to‘g‘risida taqdimnoma berish

2017-yil
1-sentabrgacha

8.

Rejimli xaritalarni bergan holda qozon agregatlarida rejim-sozlash sinovlarini maxsus tashkilotlarni jalb etgan holda bajarish

1-bosqich

Ixtisoslashtirilgan pudrat tashkilotini belgilash va rejim-sozlash sinovlarini o‘tkazish bo‘yicha shartnoma tuzish

2017-yil

1-avgustgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari

2-bosqich

Rejim-sozlash sinovlarini o‘tkazish

issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

2017-yil
1-sentabrgacha

3-bosqich

Maxsus tashkilot tavsiyalarining bajarilishini monitoring qilish

2017-yil
1-oktabrgacha

9.

Issiqlik ta’minoti (magistral, taqsimlash issiqlik tarmoqlari) tizimi issiqlik tarmoqlarining gidravlik hisob-kitobini ishlab chiqish

1-bosqich

Uylar ichidagi elevator uzellari va xizmat qiluvchi qurilmalarning jihozlanishi va texnik holati inventarizatsiyasi

issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

jadval bo‘yicha har yili
1-oktabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari,
“O‘zdavenergonazorat” DI

2-bosqich

Maxsus tashkilotlar bilan gidravlik hisob-kitobni ishlab chiqish shartnomasini tuzish

3-bosqich

Issiqlik ta’minoti tashkiloti tomonidan gidravlik hisob-kitob uchun boshlang‘ich ma’lumotlarni tayyorlash

4-bosqich

Elevator uzellari va xizmat qiluvchi qurilmalarni tanlash bo‘yicha gidravlik hisob-kitoblarning natijalariga muvofiq iste’molchilarga (shu jumladan UJMShlarga) tavsiyanomalar berish

5-bosqich

Iste’molchilar, (jumladan UJMShlar) tomonidan issiqlik ta’minoti tashkilotining tavsiyanomalarini bajarish

iste’molchilarning o‘z mablag‘lari

V. Iste’molchilarni va ko‘rsatilayotgan xizmat hajmlarini hisobga olish tizimini takomillashtirish

10.

Uy-joy fondi va iste’molchilar inventarizatsiyasini hisobga olgan holda markaziy isitish va issiq suv ta’minoti tizimining issiqlik energiyasi solishtirma iste’molini qayta ko‘rib chiqish

1-bosqich

Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari, UJMSh, pasport stollari va O‘zbekiston Respublikasi Yer resurslari, geodeziya, kartografiya va davlat kadastri davlat qo‘mitasining hududiy bo‘linmalari bilan birgalikda ko‘p xonadonli uy-joy fondi va issiqlik ta’minoti tashkiloti iste’molchilarini inventarizatsiyadan o‘tkazish

2-bosqich

Ixtisoslashtirilgan loyiha tashkiloti tomonidan shartnoma asosida hisob-kitoblarni o‘tkazish va markaziy isitish hamda issiq suv ta’minoti tizimida issiqlik energiyasining solishtirma iste’molini belgilash

3-bosqich

Issiqlik energiyasining solishtirma iste’molining ishlab chiqilgan va kelishilgan normalarini Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligiga taqdim etish

issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

har yili
1-sentabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi, IIV, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari

11.

Issiqlik energiyasi hosil qilishga sarflanadigan yoqilg‘i, elektr energiyasi hamda o‘z ehtiyojlari va texnologiya ehtiyojlariga sarflanadigan energiya resurslarining normalarini ishlab chiqish va tasdiqlash

1-bosqich

Energetika resurslari sarflanishi normalarini ishlab chiqishga ixtisoslashtirilgan loyiha tashkiloti bilan shartnoma tuzish

2-bosqich

Issiqlik energiyasini ishlab chiqarish va tashishga sarflanadigan yoqilg‘i elektr energiyasi, issiqlik energiyasi va suv normalari, shuningdek, texnologik nobudgarchiliklar normalari hamda issiqlik yuklamalarini belgilash tartibi to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq issiqlik energiyasini hosil qilishga yoqilg‘i, elektr energiyasini sarflash, shuningdek, o‘z ehtiyojlari va texnologiyaehtiyojlarga energiya resurslarini sarflash normalarini belgilash

3-bosqich

Hisob-kitoblarni tegishli ravishda “O‘zdavneftgazinspeksiya”, “O‘zdavenergiyanazorat” bilan kelishib olish va ularni tasdiqlash uchun mahalliy davlat hokimiyati organlariga taqdim etish

4-bosqich

Ma’lumotlar bazasini billing tizimiga kiritishni nihoyasiga yetkazish

Issiqlik ta’minoti tashkilotlarining o‘z mablag‘lari

har yili
1-sentabrgacha

2017-yil
1-dekabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, issiqlik ta’minoti hududiy tashkilotlari

VI. Issiqlik ta’minoti sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish, kadrlar tayyorlash va malakasini oshirish

13.

Issiqlik ta’minoti sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish

Avariya ishlarini bajarishga iste’molchilardan buyurtma qabul qiluvchi kechayu-kunduz ishlaydigan dispetcherlik va avariya xizmatlarini, shuningdek, avariya-sozlash, tiklash ishlarini tezkorlik bilan amalga oshiruvchi sayyor brigadalarni tashkil etish

2018-yil
1-yanvargacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi,

Davlat raqobat qo‘mitasi,
“O‘zbekenergo” AK

Issiqlik ta’minoti tizimini modernizatsiyalash va nomarkazlashtirishni nazarda tutuvchi 2018 — 2022-yillar davrida issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirish Dasturi amalga oshirilishini hisobga olgan holda issiqlik ta’minotini boshqarish tuzilmasini qayta ko‘rib chiqish, issiqlik ta’minoti tashkilotining namunaviy tashkiliy tuzilmasi va markaziy apparati tuzilmasini, mahalliy qozonxonalarga xizmat ko‘rsatuvchi servis tashkilotlarining tuzilmasini ishlab chiqish va tasdiqlash

2018-yil
1-iyulgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat raqobat qo‘mitasi,
“O‘zbekenergo” AK,
“O‘zdavenergonazorat” DI

Issiqlik ta’minoti sohasida kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo‘yicha davlat talablari va davlat standartlarini ishlab chiqish

2017-yil
1-iyungacha

“Davarxitektqurilish” qo‘mitasi, Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi,
“O‘zbekenergo” AK,
“O‘zdavenergonazorat” DI

Issiqlik ta’minoti tashkilotlarini malakali kadrlar bilan to‘ldirish, tizimli ta’lim olishni yo‘lga qo‘ygan holda xodimlarning kasbiy ko‘nikmalarini takomillashtirish bo‘yicha tashkiliy-amaliy choralarni amalga oshirish

2017-yil
1-iyungacha

“Davarxitektqurilish” qo‘mitasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, “O‘zstandart” agentligi

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi “O‘zkommuno‘quv” Respublika o‘quv-uslubiy, normativ-injiniring markazida boshqaruv bo‘g‘ini mutaxassislarining malakasi har yili oshirib borilishini amaliyotga tatbiq etish

2018-yil
1-yanvargacha

Davlat raqobat qo‘mitasi,
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi

14.

Issiqlik ta’minoti sohasida o‘qitish va malaka oshirish tizimini takomillashtirish

Real ish vaziyatlarida amaliy o‘qitish bazasini qo‘llagan holda mutaxassislarni o‘qitish va ularning bilim boyligini oshirish uchun tegishli programmalar — stajirovkalar o‘tkazilishini tashkillashtirish maqsadida xalqaro ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish

2017-yil
1-sentabrgacha

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

 LexUZ sharhi

Aholi hamda ijtimoiy soha obyektlari uchun qulay shart-sharoit yaratishda issiqlik va issiq suv ta’minoti bo‘yicha uzluksiz va sifatli xizmat ko‘rsatish eng muhim omillardan biri sanaladi.

Mamlakatimizda markazlashtirilgan issiqlik ta’minoti tizimi 1950 — 1970-yillarda ochiq suv taqsimoti hamda bino va inshootlarning isitish tizimlarini issiqlik tarmoqlariga ulash sxemasi asosida tashkil qilingan.

Montaj qilishda kam mablag‘ sarflanadigan, ammo foydalanishda katta miqdorda mablag‘ talab qiladigan bunday markazlashtirilgan issiqlik ta’minoti tizimlarining o‘ziga xosligi ichki isitish tizimi va issiqlik tarmoqlari quvurlarining xizmat qilish muddati qisqaligi, issiqlikni ishlab chiqarish, transportirovka va iste’mol qilishda ekspluatatsiya xarajatlarining yuqoriligi, tarmoqlar orqali suv uzatish va issiqlik quvvati ta’minotida belgilangan me’yordan ortiq mablag‘ sarflanishi bilan ifodalanadi.

Bugungi kunda qozonxona uskunalari va tarmoqlarning o‘ta eskirgani sababli, mavjud issiqlik ta’minoti tizimida issiqlik manbalaridan maqbul darajada foydalanishning imkoni bo‘lmayapti, bu esa issiqlik ta’minoti korxonalari faoliyatiga, iste’molchilarni issiqlik xizmati va issiq suv bilan ta’minlash sifatiga salbiy ta’sir ko‘rsatmoqda.

Markazlashtirilgan issiqlik ta’minotidan uzilgan ayrim ko‘p xonadonli uylar ko‘pincha sertifikatga ega bo‘lmagan va yong‘in xavfsizligi kafolatlanmagan gaz va elektr uskunalari bilan isitilmoqda.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2018 — 2022-yillarda issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirish dasturi to‘g‘risida”gi qarori iste’molchilarga issiqlik energiyasi yetkazib berish sifatini oshirish va uzluksizligini ta’minlash, issiqlik ta’minoti tizimini zamonaviy tejamkor va kam energiya sarflaydigan texnologiyalarni joriy etish asosida yangilash va modernizatsiya qilish, yoqilg‘i-energetika resurslaridan samarali va oqilona foydalanishga doir chora-tadbirlarni izchil amalga oshirish maqsadida qabul qilindi.

Mazkur qaror bilan mamlakatimizda issiqlik ta’minoti tizimini yanada rivojlantirish bo‘yicha quyidagi ustuvor vazifalar belgilab berildi:

issiqlik ta’minoti tizimiga energiya va resurs tejaydigan yangi texnologiya va uskunalarni, jumladan, qayta tiklanadigan energiya manbalaridan foydalangan holda joriy etish;

ko‘p xonadonli uy-joy fondi, ijtimoiy va boshqa obyektlarning markazlashtirilmagan issiqlik ta’minoti tizimini energiya samaradorligi yuqori bo‘lgan mahalliy qozonxonalar qurish, shuningdek, xonadonlarga yakka tartibda ichki issiqlik ta’minot tizimini o‘rnatish orqali rivojlantirish;

jismoniy va ma’naviy eskirgan, tejamkor bo‘lmagan qozonxona agregatlarini, ishdan chiqqan magistral va taqsimlash issiqlik tarmoqlarini modernizatsiya va rekonstruksiya qilish, almashtirish;

energiya resurslari iste’moli va ishlab chiqarilishini me’yor bo‘yicha hisoblashni amalda qo‘llash, iste’molchilarni hamda issiqlik ta’minoti xizmatlarini hisoblash va to‘lovlarni amalga oshirishga avtomatlashtirilgan hisobga olish tizimini joriy qilish.

Qarorda 2018 — 2022-yillarda markaziy qozonxona, issiqlik tarmoqlari, mahalliy qozonxonalarni modernizatsiya va rekonstruksiya qilish, energiya samaradorligi yuqori bo‘lgan, jumladan, gelioqurilmalarni qo‘llash orqali mahalliy qozonxonalar qurish, xonadonlarga yakka tartibda ichki issiqlik ta’minoti tizimini o‘rnatish parametrlari, shuningdek, issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantirishning kompleks chora-tadbirlari tasdiqlandi.

Ushbu qarorda Dasturning o‘z vaqtida va samarali amalga oshirilishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari mas’ul etib, shuningdek, issiqlik ta’minoti xizmatlari ko‘rsatish (ishlab chiqarish, tashish, taqsimlash va iste’mol qilish)ning barcha bosqichlari inobatga olingan holda loyihalarni amalga oshirishga kompleks yondashuvni ko‘zda tutuvchi Issiqlik ta’minoti tizimini kompleks rivojlantirish va modernizatsiya qilish konsepsiyasini ishlab chiqish belgilandi.

Yuqorida qayd etilgan loyihalarni amalga oshirish uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatlarining o‘z mablag‘lari, tijorat banklari kreditlari, pudrat tashkilotlari mablag‘lari va O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligining Uy-joy kommunal xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan 1,7 trillion so‘m yo‘naltirish ko‘zda tutilgan.

Qarorda mahalliy qozonxonalar va xonadonlar ichidagi yakka tartibdagi issiqlik ta’minoti tizimining energiya samaradorligi bo‘yicha shaharsozlik me’yor va qoidalarini ishlab chiqish, bino va inshootlar loyihasida ularga quyosh kollektorlari o‘rnatishni nazarda tutish, shuningdek, quyosh kollektorlarini tayyorlash, sinovdan o‘tkazish va qo‘llashga doir davlat standartlarini ishlab chiqish belgilangan.

Shuningdek, 2018-yilning 1-yanvaridan boshlab mamlakatimizda energiya samaradorligi yuqori bo‘lgan mahalliy qozonxonalar, xonadonlarga yakka tartibda o‘rnatiladigan ichki issiqlik ta’minoti tizimlari ishlab chiqarishni tashkil qilish hamda ularni Sanoat kooperatsiyasi asosida tayyor mahsulotlar, butlovchi buyumlar va materiallar ishlab chiqarishni mahalliylashtirish dasturiga kiritish nazarda tutilgan.

Mazkur qarorning ijro etilishi:

birinchidan, shahar va tuman markazlarida issiqlik ta’minoti tizimini tubdan yaxshilash, aholi uchun ijtimoiy-maishiy qulay sharoitlar yaratish;

ikkinchidan, barcha toifadagi iste’molchilarni issiqlik energiyasi va issiq suv ta’minoti bilan ta’minlash;

uchinchidan, samaradorligi yuqori bo‘lgan qozonxona va nasos uskunalarini o‘rnatish, shuningdek, zamonaviy texnologiyalarni qo‘llash hi�obidan tabiiy gaz va elektr energiyasini tejash imkonini beradi.